PDA

Bekijk Volledige Versie : Discriminatiebestrijding effectiever dan terreurbestrijding



dicksr
08-02-05, 08:30
Voorkeur voor christelijke werknemers
van onze redactie economie
2005-02-08

UTRECHT - Ondernemers hebben een voorkeur voor blanke, christelijke werknemers. Het is een van de oorzaken dat de werkloosheid onder allochtonen veel hoger is dan onder autochtonen.
Dat zegt Frank van Tubergen, die vrijdag aan de Universiteit Utrecht promoveert op een onderzoek naar de achterstanden van allochtonen in achttien westerse landen.
De werkloosheid onder allochtonen is in Nederland vijfmaal groter dan onder autochtonen. Opleidingsniveau is de meeste bepalende factor voor het succes van allochtonen op de arbeidsmarkt. Maar het lage opleidingsniveau van immigranten verklaart niet alle verschillen, zegt Van Tubergen, discriminatie op de arbeidsmarkt speelt hen parten.
Minister Verdonk van vreemdelingenzaken riep de afgelopen weken geen voorbeelden te kennen van die discriminatie. Maar die discriminatie is al vele malen aangetoond, zegt Van Tubergen. Uit zijn vergelijking van achttien westerse landen blijkt bovendien dat allochtonen in Nederland zich nauwelijks roeren op de arbeidsmarkt. ,,Allochtonen nemen vaak niet eens meer de moeite sollicitatiebrieven te schrijven.''
Het hele artikel in Trouw van 8 februari 2005, geschreven door Willem Schoonen.


Aan de hand van het promotieonderzoek van Frank van Tubergen geldt naar mijn mening dat de regering meer effect van haar inspanningen bij terrorismebestrijding te verwachten heeft door bestrijding van discriminatie en bevordering van (verplicht) onderwijs, dan van draconische wetsaanpassingen en uitbreiding van de AIVD.

GroteWolf
08-02-05, 10:18
In Syrie bestrijden ze terreur heel effectief en dat heeft met het bestrijden van discriminatie niks te maken.

wytze
08-02-05, 10:18
quote:
"Aan de hand van het promotieonderzoek van Frank van Tubergen geldt naar mijn mening dat de regering meer effect van haar inspanningen bij terrorismebestrijding te verwachten heeft door bestrijding van discriminatie en bevordering van (verplicht) onderwijs, dan van draconische wetsaanpassingen en uitbreiding van de AIVD."

Ik denk dat je gelijk hebt maar ik denk ook dat dit kabinet en parlement de intelligentie mist om dat in te zien.
Daarom gaan ze morgen de rechtsstaat afschaffen, ter bescherming van de democratie.

dicksr
08-02-05, 11:24
Geplaatst door GroteWolf
In Syrie bestrijden ze terreur heel effectief en dat heeft met het bestrijden van discriminatie niks te maken.

Syrie is dan ook HET model van de democratische rechtsstaat.

Daarnaast meen ik me te herinneren dat Syrie vooral dient als uitvalsbasis voor terroristen om hun handwerk in het buitenland te verrichten. Ook dat is een vorm van terreurbestrijding: Ik biedt je onderdak en bescherming en dan pleeg jij je daden niet onder mijn dak.

mark61
08-02-05, 11:45
Geplaatst door GroteWolf
In Syrie bestrijden ze terreur heel effectief en dat heeft met het bestrijden van discriminatie niks te maken.

Nee, gewoon 10.000 man, vrouw en kind uitroeien is inderdaad heel effectief.:duim:

Eke
08-02-05, 11:50
Geplaatst door wytze


Ik denk dat je gelijk hebt maar ik denk ook dat dit kabinet en parlement de intelligentie mist om dat in te zien.
Daarom gaan ze morgen de rechtsstaat afschaffen, ter bescherming van de democratie.

Het ontbreekt aan goede voorlichters bij de ministeries ???Of wordt er niet naar hen geluisterd ?Of naar de Tweede Kamer ?Het lijkt wel een sekte. :) Ze werken wel hard, maar je moet toch af en toe ook even afstand nemen en goed kijken naar je keuzes.Dus nog meer aandacht voor anti-discriminatie in de samenleving.Een onderdeel daarvan is meer aandacht te geven aan de problemen van de autochtoon in de Fortuyn-wijken.Kijken in welke wijken wel bijna iedereen tevreden is.

mark61
08-02-05, 11:53
Geplaatst door dicksr
Aan de hand van het promotieonderzoek van Frank van Tubergen geldt naar mijn mening dat de regering meer effect van haar inspanningen bij terrorismebestrijding te verwachten heeft door bestrijding van discriminatie en bevordering van (verplicht) onderwijs, dan van draconische wetsaanpassingen en uitbreiding van de AIVD.

Das waar, maar je moet niet zeggen dat er aan de andere kant niets wordt gedaan. In Rotterdam heeft minstens 35% van de jongeren tot 23 jaar geen 'startkwalificatie' voor de arbeidsmarkt, d.w.z. zijn/haar school niet afgemaakt. Das in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van die jongeren (kinderen) en hun ouders. Verder zijn er duizenden 'zoek': die werken niet, gaan niet naar school en krijgen ook geen uitkering. Hele volksstammen welzijnswerkers zijn naar ze op jacht. Miljoenen worden er tegenaan gesmeten. Niet dat de AIVD daar wat aan gaat doen.

Eke
08-02-05, 12:03
Geplaatst door mark61
Das in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van die jongeren (kinderen) en hun ouders.

Maar het bestuur van de samenleving kan wel uitdokteren WAAR het precies misgaat.Misschien blijkt dan bv. dat er een fase aan vooraf gaat, waar nog WEL bijgestuurd kan worden door de ouders, de leerling zelf en de 'begeleider' (ik laat even in het midden of dat de school zelf moet zijn )

GroteWolf
08-02-05, 12:13
Nee, gewoon 10.000 man, vrouw en kind uitroeien is inderdaad heel effectief

Blijkbaar.

mark61
08-02-05, 12:15
Geplaatst door Eke
Maar het bestuur van de samenleving kan wel uitdokteren WAAR het precies misgaat.Misschien blijkt dan bv. dat er een fase aan vooraf gaat, waar nog WEL bijgestuurd kan worden door de ouders, de leerling zelf en de 'begeleider' (ik laat even in het midden of dat de school zelf moet zijn )

Wordt aan gewerkt. Knelpunt o.a. contact school-ouders.

Eke
08-02-05, 12:31
Geplaatst door mark61
Wordt aan gewerkt. Knelpunt o.a. contact school-ouders.

De leraren van de basisschool leggen wel huisbezoeken af ? Standaard minstens 1 per cursusjaar, zodat het makkelijker is bij problemen aan de bel te trekken.Ook standaard als de ouders maar een paar woorden Nederlands spreken.Het gaat om het slechten van drempels.

Las ergens dat het nivo van de Pedagogische Academies soms niet zo bijzonder is. Is er mogelijkheid van feedback voor hen mbt die contacten?

Of liggen die knelpunten bij het vervolgonderwijs ?Zijn er klassemoeders/vaders aktief ?

mark61
08-02-05, 12:37
Geplaatst door Eke
De leraren van de basisschool leggen wel huisbezoeken af ? Standaard minstens 1 per cursusjaar, zodat het makkelijker is bij problemen aan de bel te trekken.Ook standaard als de ouders maar een paar woorden Nederlands spreken.Het gaat om het slechten van drempels.

Las ergens dat het nivo van de Pedagogische Academies soms niet zo bijzonder is. Is er mogelijkheid van feedback voor hen mbt die contacten?

Of liggen die knelpunten bij het vervolgonderwijs ?Zijn er klassemoeders/vaders aktief ?

Huisbezoeken zijn bij mijn weten nu standaard. Blijft dat er met de ouders vaak moeilijk te communiceren valt. Dus zijn er nu begeleiders van dezelfde etnische achtergrond. Daarna zijn ouders vaak bijzonder slecht geïnformeerd over NL schoolsysteem, kunnen hun kinderen niet helpen met huiswerk, en vinden dat de school het zelf maar moet uitzoeken, daar zijn zij (de ouders) niet voor. Dit geldt voor basisonderwijs en VO. Dit nog afgezien van het ontbreken van een 'onderwijscultuur' in het algemeen. Kinderen hebben geen eigen kamer, worden niet gestimuleerd / gecontroleerd op huiswerk maken. Dus zijn er nu huiswerkklassen etc. Ouders worden gemobiliseerd om samen in groepen te worden geïnformeerd en met elkaar te praten over opvoedings- en opleidingsproblemen. Moeizaam werk, maar wordt gedaan. De zogeheten EU-Lissabon-norm (verminderen voortijdige schooluitval) loopt gevaar door bezuinigingen. Maar we gaan het zien.

Eke
08-02-05, 12:37
http://www.goodtimes.org/cgi-bin/nieuws/archives.cgi?category=1&view=11-02

mn. het onderste artikel over kinderen die de problemen internaliseren, somber worden,alvorens zij 'acting-out '
worden en tenslotte kappen met het onderwijs. ik kan het helaas niet hier opplakken.

Eke
08-02-05, 12:45
Geplaatst door mark61
Huisbezoeken zijn bij mijn weten nu standaard. Blijft dat er met de ouders vaak moeilijk te communiceren valt. Dus zijn er nu begeleiders van dezelfde etnische achtergrond. Daarna zijn ouders vaak bijzonder slecht geïnformeerd over NL schoolsysteem, kunnen hun kinderen niet helpen met huiswerk, en vinden dat de school het zelf maar moet uitzoeken, daar zijn zij (de ouders) niet voor. Dit geldt voor basisonderwijs en VO. Dit nog afgezien van het ontbreken van een 'onderwijscultuur' in het algemeen. Kinderen hebben geen eigen kamer, worden niet gestimuleerd / gecontroleerd op huiswerk maken. Dus zijn er nu huiswerkklassen etc. Ouders worden gemobiliseerd om samen in groepen te worden geïnformeerd en met elkaar te praten over opvoedings- en opleidingsproblemen. Moeizaam werk, maar wordt gedaan. De zogeheten EU-Lissabon-norm (verminderen voortijdige schooluitval) loopt gevaar door bezuinigingen. Maar we gaan het zien.

Zeker moeizaam werk :duim: . Er zijn al bij het VO scholen die het huiswerk op school laten maken, als het kind om bv.5 uur thuiskomt is het klaar.

mark61
08-02-05, 12:45
Hopla.

Allochtone jongere is vaker depressief

Allochtone jongeren zijn vaker depressief, angstig en suïcidaal dan hun autochtone leeftijdgenoten, zegt Wilma Vollebergh, hoogleraar cross-culturele pedagogiek aan de Katholieke Universiteit Nijmegen (KUN). Vandaag houdt zij haar oratie.

Jongeren van buitenlandse afkomst lijken vooral problemen te máken, maar ze hebben ze ook, zegt Vollebergh. Door alle aandacht voor agressieve en criminele jongeren van vooral Marokkaanse huize, ontgaat het leerkrachten, hulpverleners en pedagogen vaak dat zij problemen 'internaliseren': ze hebben last van psychische stoornissen, angsten en problemen in het gezin.

Bij veel jongeren slaan de stoppen door als ze niet op tijd behandeld worden. Dan zijn ze de agressieve en criminele allochtoon die iedereen wél herkent. In de justitiële inrichtingen zijn vooral Marokkaanse jongens oververtegenwoordigd. Volgens Vollebergh had dat voorkomen kunnen worden door in een vroeger stadium in te grijpen.

Als allochtone jongeren in de jeugdzorg terecht komen hebben ze meestal een lange geschiedenis van gedragsproblemen en gevangenisstraffen. Meisjes en jongens met psychotisch of depressief gedrag zien de instellingen bijna niet, ook omdat de jongeren zelf waarschijnlijk weinig op hebben met de 'softe' behandelmethodes van de Nederlandse hulpverlening.

Vollebergh is onderzoeker aan het Trimbos-instituut en is voor één dag in de week hoogleraar aan de KUN. Zij baseert haar bevindingen op grootschalig onderzoek door het Trimbos-instituut en het Sociaal en Cultureel Planbureau onder duizenden scholieren. Uit eerder onderzoek kwam enkele jaren geleden naar voren dat vooral meisjes uit migrantengroepen depressief en suïcidaal zijn. Nu blijkt dat ook jongens daar veel last van hebben. Roken, drinken en blowen doen ze juist weer minder dan autochtone jongeren.

Vollebergh wijt de sombere stemmingen van jonge migranten deels aan de vijandigheid tussen autochtonen en allochtonen. Discriminatie en stereotiepe uitlatingen over 'de' Marokkanen of 'de' Turken maken hen er niet vrolijker op. Ook onder volwassenen is er een verband aangetoond tussen psychotische aandoeningen en gevoelens van discriminatie, aldus Vollebergh. Pedagogen en hulpverleners zouden meer oog moeten hebben voor de minder zichtbare kanten van probleemgedrag onder allochtone jongeren.

[Bron: Trouw, Henriëtte Lakmaker]

mark61
08-02-05, 12:48
Wel leuk artikel natuurlijk, maar om de oorzaak volledig bij die sjlechte autochtonen te leggen is natuurlijk fantastisch.

Ik zou zeggen, kinderen zitten knel tussen twee culturen. Dat lijkt me een veel betere verklaring. Meisjes hebben daar natuurlijk nog meer last van dan jongens, alleen uiten ze het anders. Of niet, eigenlijk. Eerder zelfdestructief dan buiten-destructief.

Eke
08-02-05, 12:50
Geplaatst door mark61
Hopla.

" Hopla !" ik zeg het wel maar mijn pc reageert niet..
Bedankt !

~Panthera~
08-02-05, 12:51
Geplaatst door mark61
Wel leuk artikel natuurlijk, maar om de oorzaak volledig bij die sjlechte autochtonen te leggen is natuurlijk fantastisch.

Ik zou zeggen, kinderen zitten knel tussen twee culturen. Dat lijkt me een veel betere verklaring. Meisjes hebben daar natuurlijk nog meer last van dan jongens, alleen uiten ze het anders. Of niet, eigenlijk. Eerder zelfdestructief dan buiten-destructief.

Dat is bijna altijd het geval.

mark61
08-02-05, 12:55
Geplaatst door Eke
" Hopla !" ik zeg het wel maar mijn pc reageert niet..
Bedankt !

Tegen je pc zeg je dan: 'Beeld' > 'Bron' en zie! daar is de tekst.

mark61
08-02-05, 12:56
Geplaatst door ~Panthera~
Dat is bijna altijd het geval.

Gelukkig ben jij de Antonio-mutilerende uitzondering. Kan je geen cursus beginnen?

Eke
08-02-05, 13:00
Geplaatst door mark61


Vollebergh wijt de sombere stemmingen van jonge migranten deels aan de vijandigheid tussen autochtonen en allochtonen. Discriminatie en stereotiepe uitlatingen over 'de' Marokkanen of 'de' Turken maken hen er niet vrolijker op.
[Bron: Trouw, Henriëtte Lakmaker]

Je kent toch ook wel het feit dat gepeste kinderen soms zo somber en machteloos worden dat ze een zelfmoordpoging doen.
Het gaat vooral om de machteloosheid ten aanzien van het chronische getreiter.Bovendien krijgt het gevoel van eigenwaarde een flinke optater op den duur.

Je zou de kinderen moeten steunen met het weerbaar worden.Dus geen agressie, maar gezonde weerbaarheid, wat kan zitten in de manier van denken over de uitlating alswel aanleren van gepaste reakties.

En natuurlijk moet pestgedrag/discriminatie ook bij de pesters aangepakt worden.

Maar bovenstaand artikel beperkt zich niet tot pesterij als oorzaak van de problemen.Dat zou te simpel zijn.

~Panthera~
08-02-05, 13:01
Geplaatst door mark61
Gelukkig ben jij de Antonio-mutilerende uitzondering. Kan je geen cursus beginnen?

Die vrouwen moeten gewoon gaan werken in Club Domo.
Zijn ze zo genezen. :hihi:

:D

Eke
08-02-05, 13:03
Geplaatst door mark61
Tegen je pc zeg je dan: 'Beeld' > 'Bron' en zie! daar is de tekst. Waarom doet mij dit nou aan bijbels tafereel denken .. :tik:

mark61
08-02-05, 13:09
Geplaatst door Eke
Je kent toch ook wel het feit dat gepeste kinderen soms zo somber en machteloos worden dat ze een zelfmoordpoging doen....

Maar bovenstaand artikel beperkt zich niet tot pesterij als oorzaak van de problemen.Dat zou te simpel zijn.

Ik geloof niet dat de enkele witte leerling op een overwegend zwarte school in de positie is om te treiteren. Waar denk jij dat het gros van de kinderen in kwestie op school zitten?

Waar staat dan iets anders dan over discriminatie etc.? Het woord 'ouders' komt er geheel niet in voor, toch? Nou, OK, problemen in het gezin. Kunt u dat specificeren, mevrouw Vollebergh?

mark61
08-02-05, 13:12
Geplaatst door Eke
Waarom doet mij dit nou aan bijbels tafereel denken .. :tik:

Kan ook zonder staf. Bij voorkeur zelfs. Muis is wel handig.

Eke
08-02-05, 13:23
Geplaatst door mark61
1)Ik geloof niet dat de enkele witte leerling op een overwegend zwarte school in de positie is om te treiteren. Waar denk jij dat het gros van de kinderen in kwestie op school zitten?

2)Waar staat dan iets anders dan over discriminatie etc.? Het woord 'ouders' komt er geheel niet in voor, toch? Nou, OK, problemen in het gezin. Kunt u dat specificeren, mevrouw Vollebergh?

1)ik zie hun leefwereld iets wijder dan de school. Tot en met de media.

2)He, je kent m'n naam ! :ergleuk:
In ieder geval lijkt me dat de psychische stoornissen (angst is zo'n geinternaliseerde uiting)zowel thuis als op school tot nog meer stress kunnen leiden bv. door mindere prestaties...
De oorzaken zouden onderzocht moeten worden. Of misschien weet mevr. Vollebergh het al.

ik moet er weer vandoor ! :)

dicksr
08-02-05, 14:13
Geplaatst door mark61
Das waar, maar je moet niet zeggen dat er aan de andere kant niets wordt gedaan. In Rotterdam heeft minstens 35% van de jongeren tot 23 jaar geen 'startkwalificatie' voor de arbeidsmarkt, d.w.z. zijn/haar school niet afgemaakt. Das in de eerste plaats de verantwoordelijkheid van die jongeren (kinderen) en hun ouders. Verder zijn er duizenden 'zoek': die werken niet, gaan niet naar school en krijgen ook geen uitkering. Hele volksstammen welzijnswerkers zijn naar ze op jacht. Miljoenen worden er tegenaan gesmeten. Niet dat de AIVD daar wat aan gaat doen.

Mijn stelling is dan ook dat de fondsen en mankracht die nu opeens wel vrijgemaakt kunnen worden voor terorismebestrijding, zouden moeten worden ingezet voor een veel gruwelijker en sluipender kwaad dat kennelijk diep in de maatschappij geworteld is: DISCRIMINATIE!

Die inzet kan werken als een tweesnijdend zwaard. Enerzijds de uitroeiing van die gruwel, anderzijds de versterking van de rechtsstaat.

En wanneer dan keihard moet worden opgetreden, doe dat dan daar waar het positief resultaat zou kunnen opleveren, bundeling van krachten en naar school / internaat / tuchtschool al die uitvallers.

Opnieuw tweesnijdend: aan de ene kant het groeiende vertrouwen dat wel degelijk een baan op je wacht door uitroeiing van discriminatie(motivatie door perspectief); aan de andere kant het verwerven van startqualificaties en gewenste houding en sociale vaardigheden.

mark61
08-02-05, 14:47
Geplaatst door dicksr
... DISCRIMINATIE!

En wanneer dan keihard moet worden opgetreden, doe dat dan daar waar het positief resultaat zou kunnen opleveren, bundeling van krachten en naar school / internaat / tuchtschool al die uitvallers.

Helaas is discriminatie een zeer ongrijpbaar ding. Het is zelfs niet gelukt om witte vrouwen daarvan te vrijwaren, nog steeds niet. Kan je nagaan hoe moeilijk dat in dit geval wordt.

Ben jij ervoor om mensen die een allo hartchirurg weigeren weg te sturen? Ik wel, maar ik vraag me af of het wat helpt.

Maar die sollicitatie-tests met wit en zwart maar identiek CV, dat lijkt me wel wat. IJzersterke bewijsvoering.

Overigens is het in de NL verhoudingen niet makkelijk om ouders uit de ouderlijke macht te ontzetten. Er zijn alleen Turkse internaten waar kinderen met instemming van hun ouders op zitten. Ook niet ideaal overigens.

freya
08-02-05, 14:56
Geplaatst door Eke
Waarom doet mij dit nou aan bijbels tafereel denken .. :tik:

:haha:

dicksr
08-02-05, 14:57
Geplaatst door mark61
Helaas is discriminatie een zeer ongrijpbaar ding. Het is zelfs niet gelukt om witte vrouwen daarvan te vrijwaren, nog steeds niet. Kan je nagaan hoe moeilijk dat in dit geval wordt.


Ik ben zo naief te denken dat wanneer we de inspanningen, die nu alle kanten opgaan, bundelen, we behoorlijk rap van discriminatie af kunnen komen.
Hiervoor is wel vereist dat de beleidsmakers zien dat deze kanker vele malen erger is dan het 'pukkeltje' dat terrorisme heet.


Geplaatst door mark61

Ben jij ervoor om mensen die een allo hartchirurg weigeren weg te sturen? Ik wel, maar ik vraag me af of het wat helpt.


Niet wegsturen, vervolgen wegens discriminatie, hartpatient of niet.


Geplaatst door mark61

Maar die sollicitatie-tests met wit en zwart maar identiek CV, dat lijkt me wel wat. IJzersterke bewijsvoering.


Maar dan ook keiharde vervolging en niet slechts een 'tikje op de vingers'.


Geplaatst door mark61

Overigens is het in de NL verhoudingen niet makkelijk om ouders uit de ouderlijke macht te ontzetten. Er zijn alleen Turkse internaten waar kinderen met instemming van hun ouders op zitten. Ook niet ideaal overigens.

Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wanneer dit massaal, stevig en constructief wordt aangepakt, de betreffende ouders niet zo veel moeite zullen hebben om hun 'bloedjes' een tijdje uit handen te geven.

mark61
08-02-05, 15:26
Geplaatst door dicksr
Ik ben zo naief te denken dat wanneer we de inspanningen, die nu alle kanten opgaan, bundelen, we behoorlijk rap van discriminatie af kunnen komen.
Hiervoor is wel vereist dat de beleidsmakers zien dat deze kanker vele malen erger is dan het 'pukkeltje' dat terrorisme heet.

Yep.


Niet wegsturen, vervolgen wegens discriminatie, hartpatient of niet.

In NL heb je vrije keuze van arts. Bewijs de motivatie maar s. Zie die Hindoestaanse chirurg (?) in de Achterhoek onlangs.


Maar dan ook keiharde vervolging en niet slechts een 'tikje op de vingers'.

Yo!


Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wanneer dit massaal, stevig en constructief wordt aangepakt, de betreffende ouders niet zo veel moeite zullen hebben om hun 'bloedjes' een tijdje uit handen te geven.

Tsja, de eerste mishandelingsberichten in die tenten zijn ook al weer gesignaleerd.

Eke
08-02-05, 16:03
Geplaatst door dicksr
I


Ik heb zo'n donkerbruin vermoeden dat wanneer dit massaal, stevig en constructief wordt aangepakt, de betreffende ouders niet zo veel moeite zullen hebben om hun 'bloedjes' een tijdje uit handen te geven.

Er moet veel eerder 'coaching' komen.Bij de kinderen die discrimeren en die kinderen die gediscrimineerd worden.En bij psychische problematiek ook liefst zo vroeg mogelijk.(hulp o.a. met videohome training daar dat suksesvol is in de praktijk)

.De kinderen hoeven dan niet tenslotte het huis uit. Wat is dat o.a.geen brevet van onvermogen als ze je 'bloedjes'gaan heropvoeden elders.

En dit gaat alleen over de kinderen, maar er is natuurlijk veel meer te doen.

dicksr
08-02-05, 17:28
Geplaatst door mark61

In NL heb je vrije keuze van arts. Bewijs de motivatie maar s. Zie die Hindoestaanse chirurg (?) in de Achterhoek onlangs.


In het kader van de krapte in de zorg mag het wat mij betreft hier een onsje minder. Je neemt de gekwalificeerde specialist die je krijgt toegewezen.(punt)



Geplaatst door mark61

Tsja, de eerste mishandelingsberichten in die tenten zijn ook al weer gesignaleerd.

Shit happens! Dat is een kwestie van leidinggeven. Direct ontslaan en vervolgen. Daarmee is het instituut nog niet gediskwalificeerd. Het gaat erom de mogelijkheden te benutten en niet de beperkingen uit te vergroten tot onoverkomelijke drempels.

dicksr
08-02-05, 17:31
Geplaatst door Eke
Er moet veel eerder 'coaching' komen.Bij de kinderen die discrimeren en die kinderen die gediscrimineerd worden.En bij psychische problematiek ook liefst zo vroeg mogelijk.(hulp o.a. met videohome training daar dat suksesvol is in de praktijk)

.De kinderen hoeven dan niet tenslotte het huis uit. Wat is dat o.a.geen brevet van onvermogen als ze je 'bloedjes'gaan heropvoeden elders.

En dit gaat alleen over de kinderen, maar er is natuurlijk veel meer te doen.

Niks coaching, gewoon een tuchtschool, gemengd auto/allo dan kunnen ze van en met elkaar leren.
De kinderen een tijdje het huis uit, daar is niks mis mee, zeker wanneer je je realiseert dat veel ellende ontstaat door het grote onderscheid tussen 'thuis' en 'buiten'.

Hierbij heb ik het niet over psychische problemen. Hoewel ik geloof dat geinstitutionaliseerde verzorging ook hier veel goed zou kunnen doen.

Eke
08-02-05, 18:21
Geplaatst door dicksr
Niks coaching, gewoon een tuchtschool, gemengd auto/allo dan kunnen ze van en met elkaar leren.


. Hoewel ik geloof dat geinstitutionaliseerde verzorging ook hier veel goed zou kunnen doen.


Maak maar eens hard. Het zijn de resultaten die tellen.Het gaat niet om 'geloven', het gaat om 'weten', als het om bekende behandelingen gaat.

Siah
09-02-05, 11:09
Discriminatiebestrijding effectiever dan terreurbestrijding

en ook vele malen goedkoper en makkelijker!

de vraag is:
waarom doet men dat niet?
(terwijl men dondersgoed weet hoe hij de problemen kan reduceren)
waarom zou de media bezaaid moeten zijn van het racisme(?)
waarom legt men de nadruk op meer blauw en grijs (naar een repressieve politiestaat toe) i.p.v. een simpele en effectieve aanpak.
..