PDA

Bekijk Volledige Versie : Landverraders vechten in Irak



GroteWolf
08-02-05, 11:32
[/quote]

AIVD volgt radicale moslims in Irak


Uitgegeven: 8 februari 2005 11:44
Laatst gewijzigd: 8 februari 2005 11:44
DEN HAAG - De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) volgt radicale moslims die vanuit Nederland naar Irak afreizen om te vechten tegen de Amerikanen. Volgens AIVD-woordvoerder V. van Steen gaat het om "enkele mannen die onlangs zijn afgereisd", zo zei hij dinsdag.


De dienst heeft geen aanwijzingen dat een of meerdere moslims inmiddels is of zijn teruggekeerd in Nederland. De AIVD wil hen bij terugkeer blijven volgen, omdat "de zorg bestaat dat ze hier hun jihad (heilige oorlog) voortzetten", aldus Van Steen.

[/quote]

Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders.

Falankinsi
08-02-05, 12:54
Geplaatst door GroteWolf


AIVD volgt radicale moslims in Irak


Uitgegeven: 8 februari 2005 11:44
Laatst gewijzigd: 8 februari 2005 11:44
DEN HAAG - De Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) volgt radicale moslims die vanuit Nederland naar Irak afreizen om te vechten tegen de Amerikanen. Volgens AIVD-woordvoerder V. van Steen gaat het om "enkele mannen die onlangs zijn afgereisd", zo zei hij dinsdag.


De dienst heeft geen aanwijzingen dat een of meerdere moslims inmiddels is of zijn teruggekeerd in Nederland. De AIVD wil hen bij terugkeer blijven volgen, omdat "de zorg bestaat dat ze hier hun jihad (heilige oorlog) voortzetten", aldus Van Steen.

[/quote]

Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders. [/QUOTE]


Geplaatst door Falankinsi.

Lijkt mij niet. Ze treden niet in dienst van een vreemde mogendheid.
Indien wel dan verliezen zij nu Nederlanderschap.

observer
08-02-05, 13:33
Geplaatst door GroteWolf
[Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders. [/B] de wet zegt vreemde mogendheid dus terroristen vallen daar niet onder

maar als ze misdaden plegen (verboden wapenbezit? ) zijn ze mischien wel strafbaar

persoonlijk zeg ik laat we maar daar blijven

GroteWolf
08-02-05, 13:49
Misschien kunnen ze bij Al Zarqawi politiek asiel vragen.

Spoetnik
08-02-05, 13:53
Zoals ik al eerder stelde, dankzij de invasie van Iraq is er nu een haven gecreeerd waar terroristen vrijelijk kunnen opereren.

Europa mag de VS op haar knieen danken voor deze geweldige terroristenstaat zo vlak bij en we zullen er nog veel plezier van beleven.

De eerste terreurdaad gepleegd op Europese bodem door een in Iraq opgeleidde terrorist zal niet lang meer op zich laten wachten.

GroteWolf
08-02-05, 14:49
Ik heb wel eens gedacht dat de US juist bewust een front in Irak is begonnen om alle terroristen daar te laten vechten. Zo houden ze nog een beetje overzicht over de zaak.

observer
08-02-05, 15:22
Geplaatst door GroteWolf
Ik heb wel eens gedacht dat de US juist bewust een front in Irak is begonnen om alle terroristen daar te laten vechten. Zo houden ze nog een beetje overzicht over de zaak. op zich wel een idee
maar dan moet je nu wel de hele tent opblazen

GroteWolf
08-02-05, 16:09
op zich wel een idee
maar dan moet je nu wel de hele tent opblazen

Ach wel nee. Nog genoeg laagopgeleide kansarme Amerikanen die je er met een geweer heen kunt sturen. Snijdt het mes aan twee kanten. Daar hebben de Dead Kennedy's nog een mooi nummer over gemaakt met een hier niet te herahlen titel.

AdamX
08-02-05, 16:11
waywe nu weet ik waarom ik rare gepiep in mn telefoon hoor sind sik terug ben van irak, terwijl ik daar gewoon voor prive redenen was :fuckit2:

nl-x
08-02-05, 19:21
Geplaatst door GroteWolf
Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders.
De Nederlanders hoorden daar in de eerste plaats al niet. Je punt is irrelevant.

Het is een illegale oorlog. En wat in je knipsel ontbreekt zijn de onmenswaardige toestanden in de Abu-Graib gevangenis. De vermeende jongeren die naar Irak zijn gegaan, zijn namelijk gegaan vanwege de Abu-Graib.

GiovanniHN
08-02-05, 19:41
De reden dat de AIVD mensen volgt die naar Irak gaan om te trainen, is omdat ze terug naar Nederland komen en aanslagen kunnen plegen.

Dan speelt de staatsveiligheid een rol. Het zijn dus ook geen landveraders maar 'potentiële terroristen'.

nl-x
08-02-05, 19:53
Wie zegt dat ze er gaan om te trainen ? :maf3:

GiovanniHN
08-02-05, 21:32
In dat artikel staat het niet, maar de personen die gevolgd worden door de AIVD gaan naar Irak toe om te trainen.

Gijs de Vries, de anti-terreurcoördinator van de EU heeft enkele maanden geleden ook al aangegeven dat Irak een trainingsplaats is geworden voor terroristen. En dat veel Europeanen naar Irak toe gaan om te trainen en dan weer terugkomen om (waarschijnlijk) aanslagen in Europa te plegen.

De AIVD volgt deze mensen ook. Als iemand er naartoe gaat om echt tegen de Amerikanen te vechten, dan is deze persoon ook niet zo belangrijk voor de AIVD. Het enige dat dan belangrijk is is de reden waarom deze persoon gaat en of hij/zij gerekruteerd is in Nederland.

Siah
08-02-05, 21:38
.................................................. ...........................http://www.maroc.nl/photopost/data/500/28887114ha.jpg........

Al Sawt
08-02-05, 22:57
Als Nederlander kan je gerust naar Israel afreizen en in militaire dienst gaan en dienen in bezette gebieden.

Maar volgens internationale verdragen maak je schuldig aan oorlogsmisdaden als je in een bezette gebied militaire diensten levert aan de bezetter.

Dus er zijn genoeg juridische gronden om Nederlanders in dienst van IDF bij terugkeer te vervolgen.

Pas als Nederland consequente lijn doortrekt en gelijke maatstaven hanteert voor alle oorlogsgangers, dan ben ik bereid om Irakgangers te veroordelen.

GroteWolf
09-02-05, 08:36
Pas als Nederland consequente lijn doortrekt en gelijke maatstaven hanteert voor alle oorlogsgangers, dan ben ik bereid om Irakgangers te veroordelen.

Jij hoeft niemand te veroordelen.



De Nederlanders hoorden daar in de eerste plaats al niet. Je punt is irrelevant.


Of jij dat vindt of niet is irrelevant. De Nederlanders zitten daar en jij bent ook een Nederlander. Dus jouw landgenoten doen mee met de USA en proberen er een democratie naar Westers model van te maken.

observer
09-02-05, 08:41
Geplaatst door Al Sawt
Als Nederlander kan je gerust naar Israel afreizen en in militaire dienst gaan en dienen in bezette gebieden.

Maar volgens internationale verdragen maak je schuldig aan oorlogsmisdaden als je in een bezette gebied militaire diensten levert aan de bezetter.

Dus er zijn genoeg juridische gronden om Nederlanders in dienst van IDF bij terugkeer te vervolgen.

Pas als Nederland consequente lijn doortrekt en gelijke maatstaven hanteert voor alle oorlogsgangers, dan ben ik bereid om Irakgangers te veroordelen. als jij bewijzen hebt dat nederlandse staatsburgers dienen in het israelische leger dan moet je dat aan het om sturen want dat mag niet

overigens is dat algemeen het heeft me bv verbaast dat niemand ooit wat met dat gedoe van het turkse leger heeft gedaan

GroteWolf
09-02-05, 08:45
gedoe van het turkse leger

????

nl-x
09-02-05, 09:31
Geplaatst door GiovanniHN
In dat artikel staat het niet, maar de personen die gevolgd worden door de AIVD gaan naar Irak toe om te trainen.

Gijs de Vries, de anti-terreurcoördinator van de EU heeft enkele maanden geleden ook al aangegeven dat Irak een trainingsplaats is geworden voor terroristen. En dat veel Europeanen naar Irak toe gaan om te trainen en dan weer terugkomen om (waarschijnlijk) aanslagen in Europa te plegen.

De AIVD volgt deze mensen ook. Als iemand er naartoe gaat om echt tegen de Amerikanen te vechten, dan is deze persoon ook niet zo belangrijk voor de AIVD. Het enige dat dan belangrijk is is de reden waarom deze persoon gaat en of hij/zij gerekruteerd is in Nederland.
Ja natúúúúrlijk. Not :moe:

Die mensen gaan daar vanwege de Abu Graib gevangenis. Of zo is er ten minste wél gemeld.

Het verbaast mij keer op keer hoe Irak wordt betrokken met zogenaamde terrorisme. Er was geen terrorisme in Irak. En al zekers geen Al-Qaida. Ongeacht hoeveel de Amerikanen dat maar wilden geloven. Jij bouwt door op een fabeltje van Bush dat al bewezen gelogen is.

Cohen
09-02-05, 09:48
Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders. [/B][/QUOTE]

Nooit gehoord van Ponke Prinsen? Er zijn echt nog wel mensen met het hart op de juiste plek. Dat het moslim-jongeren zijn, dat is slechts een detail. Onrecht word door ieder oprecht mens gevoeld. Landverraders zijn het zeker niet, dat is iets wat de autochtone Nederlander snel zal doen (zie de NSB-aantallen van 60 jaar geleden). Sterker nog, ik denk dat wanneer de VS / Israel Scheveningen binnen zou vallen, deze gasten in de frontlinie zullen staan. Jij daarentegen zal het hazepad kiezen, zoals jullie in Bosnie lieten zien. Dappere helden. En waarom hoor ik dezelfde verontwaardiging niet over de vele jongeren die dienen in het IDF? Wat nou als Nederland met Israel in oorlog raakt, voor wie kiezen die denk jij? Ik weet zeker ze in het blauw wit staan, maar ja...het 2 matensysteem is te geworteld zodat de ethische en morele afwegingen niet 1 sec aandacht krijgen.

Falankinsi
09-02-05, 10:44
Geplaatst door Cohen
Aangezien Nederlandse militairen meedoen met de US in Irak zijn deze Nederlandse jongeren dus landverraders.

Nooit gehoord van Ponke Prinsen? Er zijn echt nog wel mensen met het hart op de juiste plek. Dat het moslim-jongeren zijn, dat is slechts een detail. Onrecht word door ieder oprecht mens gevoeld. Landverraders zijn het zeker niet, dat is iets wat de autochtone Nederlander snel zal doen (zie de NSB-aantallen van 60 jaar geleden). Sterker nog, ik denk dat wanneer de VS / Israel Scheveningen binnen zou vallen, deze gasten in de frontlinie zullen staan. Jij daarentegen zal het hazepad kiezen, zoals jullie in Bosnie lieten zien. Dappere helden. En waarom hoor ik dezelfde verontwaardiging niet over de vele jongeren die dienen in het IDF? Wat nou als Nederland met Israel in oorlog raakt, voor wie kiezen die denk jij? Ik weet zeker ze in het blauw wit staan, maar ja...het 2 matensysteem is te geworteld zodat de ethische en morele afwegingen niet 1 sec aandacht krijgen. [/B][/QUOTE]

[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.
Ik heb altijd gedacht en begrepen dat degenen die gemene zaak met de vijand maaktende landverraders waren Zo was de mening tijdens
de Duitse bezetting van Nederland 40 - 45. Hier waren d NSB-ers
en zij die dienst namen als SS-er in het Duitse leger.
Zo deed dat de rondte in Nederland.
Er waren nog meer organisaties: Organizatie Tod. (de dienst die uitvoering gaf aan de verdedigingswerken van de Duitsers.
Hitler Jugend.
Misschien zijn er nog andere vormen van landverraad. ???
In ieder geval is er geen sprake van dat de Nederlandse militairen onder het kopje landverraders staan. Dit zou te gek voor woorden zijn.

Siah
09-02-05, 10:48
Geplaatst door observer
als jij bewijzen hebt dat nederlandse staatsburgers dienen in het israelische leger dan moet je dat aan het om sturen want dat mag niet


mag niet? :hardlach:

c'mon
das allemaal verleden tijd!

dat stond in de gratise krant spits vorig jaar. (kan je nagaan, in de spits)
in dezelfde periode, werd ie ook op tv uitgezonden.

GroteWolf
09-02-05, 10:49
Nooit gehoord van Ponke Prinsen? Er zijn echt nog wel mensen met het hart op de juiste plek

Een landverrader. Waar zijn hart ook zat. En zijn neus zat helemaal niet op de goede plek.



Sterker nog, ik denk dat wanneer de VS / Israel Scheveningen binnen zou vallen, deze gasten in de frontlinie zullen staan. Jij daarentegen zal het hazepad kiezen, zoals jullie in Bosnie lieten zien


Waarom zouden onze bondgenoten Scheveningen binnenvallen? En wat moet ik met Bosnië?

Maar als ze zich alvast op het strand van Scheveningen willen opstellen bel ik de Amerikanen wel.

GeenKritiek
09-02-05, 10:54
Landverraders. En excuses hebben geen zin, het blijven landveraders, terroristen en fanatici die ik graag een levenslange ervaring in Abu Graib wens. Met SM taferelen graag.

observer
09-02-05, 12:29
Geplaatst door Siah
mag niet? :hardlach:

c'mon
das allemaal verleden tijd!

dat stond in de gratise krant spits vorig jaar. (kan je nagaan, in de spits)
in dezelfde periode, werd ie ook op tv uitgezonden. in dat geval raad ik je aan aangifte te doen

Al Sawt
09-02-05, 13:11
Geplaatst door GroteWolf
Jij hoeft niemand te veroordelen.

Jij wel, zeker? Met jouw veroordeling als landverraders.


Of jij dat vindt of niet is irrelevant.
En dit zijn de woorden van een persoonlijkheid die zich zelf belangrijker acht dan andere prikkers.

De Nederlanders zitten daar en jij bent ook een Nederlander. Dus jouw landgenoten doen mee met de USA en proberen er een democratie naar Westers model van te maken Mijn landgenootschap houdt op met bestaan, als de werkzaamheden van mijn landgenoten indruizen tegen internationale recht.

Al Sawt
09-02-05, 13:15
Geplaatst door GeenKritiek
Landverraders. En excuses hebben geen zin, het blijven landveraders, terroristen en fanatici die ik graag een levenslange ervaring in Abu Graib wens. Met SM taferelen graag. Misdadige regime bestrijden en zelf voor misdadig aanpak van je tegenstanders pleiten. Kennelijk ben jij geen haar beter dan Saddam en zijn consorten als je voor martelingen pleit.

Al Sawt
09-02-05, 13:30
Geplaatst door observer
als jij bewijzen hebt dat nederlandse staatsburgers dienen in het israelische leger dan moet je dat aan het om sturen want dat mag niet Die bewijzen zijn er ruimschoots!
Zembla heeft er ooit uitvoerig over bericht.


overigens is dat algemeen het heeft me bv verbaast dat niemand ooit wat met dat gedoe van het turkse leger heeft gedaan Je doelt op de verplichte dienstplicht van Turkse Nederlanders? Ik neem aan van wel.

Turkije is een Navolid en heeft geen resoluties van VN voor de kiezen gehad, wegens het bezetten en toe eigenen van een buitelandse grondgebied. Turks Koerdistan is volgens Int. wetgeving verboden, Turks grondgebied en geen bezet gebied.

Voorts is de dienstplicht voor mensen met Turks nationaliteit verplicht, met hechtenis als sanctie als je onderuit wil komen.

GroteWolf
09-02-05, 13:38
Mijn landgenootschap houdt op met bestaan, als de werkzaamheden van mijn landgenoten indruizen tegen internationale recht.

Dat is precies wat ik met dit topic wilde aangeven.

(Niet dat van dat internationale recht want of die oorlog en Nederlands deelname rechtvaardig of onrechtvaardig of onwetmatig is is irrelevant. Bekijk het Nederlanderschap eens zoals het Moslimbroederschap. Zo iets. Je bent het en dan ben je het samen en dan heb je gemeenschappelijke vrienden en vijanden, of je bent het niet.)
Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me oprecht een moeilijke situatie. Maar wees dan eerlijk. Je kiest er in principe voor een vijand van Nederland te zijn. maar je woont hier wel en je (neem ik aan) wil hier helemaal niet weg. Hoe los je dat op?

De Nobele
09-02-05, 13:50
Geplaatst door nl-x
Het verbaast mij keer op keer hoe Irak wordt betrokken met zogenaamde terrorisme. Er was geen terrorisme in Irak. En al zekers geen Al-Qaida. Ongeacht hoeveel de Amerikanen dat maar wilden geloven. Jij bouwt door op een fabeltje van Bush dat al bewezen gelogen is.

Het schandalig bikkelharde regime van Saddam was het enige dat ervoor zorgde dat de terroristen onder de knoet konden worden gehouden.

Had je na 9/11 aan Osama voorspeld dat de VS die dictator Saddam uit het zadel zouden wippen, had hij gereageerd dat dit iets te optimistisch was. Want Saddam en zijn kornuiten waren de enigen die moordenaars als OBL in toom konden houden. Geloof me: Bush heeft, cynisch genoeg, OBL een mammoet-dienst bewezen.

observer
09-02-05, 14:31
J Je doelt op de verplichte dienstplicht van Turkse Nederlanders? Ik neem aan van wel.

Turkije is een Navolid en heeft geen resoluties van VN voor de kiezen gehad, wegens het bezetten en toe eigenen van een buitelandse grondgebied. Turks Koerdistan is volgens Int. wetgeving verboden, Turks grondgebied en geen bezet gebied.

Voorts is de dienstplicht voor mensen met Turks nationaliteit verplicht, met hechtenis als sanctie als je onderuit wil komen.
de wet zegt niet over wel bij nato etc alleen vreemde krijgsdienst dus als het niet mag in irak of israel mag het in turkije ook niet (1 van de dingen is een eed van trouw aan de turkse staat )

overigens gaat duitsland veel verder

Het Duitse ministerie van Buitenlandse Zaken is van plan om van tienduizenden Duitse Turken hun onlangs verkregen Duitse paspoort weer in te trekken omdat ze stiekem ook weer een Turks paspoort hebben aangevraagd. Een dubbele nationaliteit is sinds 2000 niet meer toegestaan bij onze oosterburen, en wordt alleen in héél bijzondere gevallen nog verleend. Turkse verenigingen in Duitsland zeggen dat circa 50.000 Duitse Turken ook weer een nieuwe Turkse pas hebben gekregen.

De Duitse Turken die nu hun paspoort moeten gaan inleveren, kunnen wél weer een verblijfsvergunning aanvragen. Na vijf jaar mogen ze dan wederom een Duits paspoort aanvragen. neem aan dat er dan geen duitse marokanen zijn

Falankinsi
09-02-05, 14:41
Geplaatst door GroteWolf
Dat is precies wat ik met dit topic wilde aangeven.

(Niet dat van dat internationale recht want of die oorlog en Nederlands deelname rechtvaardig of onrechtvaardig of onwetmatig is is irrelevant. Bekijk het Nederlanderschap eens zoals het Moslimbroederschap. Zo iets. Je bent het en dan ben je het samen en dan heb je gemeenschappelijke vrienden en vijanden, of je bent het niet.)
Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me oprecht een moeilijke situatie. Maar wees dan eerlijk. Je kiest er in principe voor een vijand van Nederland te zijn. maar je woont hier wel en je (neem ik aan) wil hier helemaal niet weg. Hoe los je dat op?

[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.

De vijanden plukken wel de vruchten van de ware beschaving en kennen geen zachtmoedigheid want het kwaad is in hen geslopen

Cohen
09-02-05, 15:01
Geplaatst door GroteWolf
Een landverrader. Waar zijn hart ook zat. En zijn neus zat helemaal niet op de goede plek.

En wat moet ik met Bosnië?


Wat jij met Bosnie moest? Nou, je reactie spreekt boekdelen, pantoffelheld.

Poncke Prinsen overleden op 76-jarige leeftijd te Djakarta
Poncke Prinsen overleed 21 februari te Djakarta na een lang ziekbed.Hij werd 76 jaar.
Hij was omstreden, omdat hij als Nederlands militair in Ned.Indië tijdens de politionele acties in 1948 de zijde van de Indonesische vrijheidsstrijders koos.
Onder Soeharto zat hij tien jaar vast omdat hij streed voor de mensenrechten in Indonesië. In 1994 mocht hij een bezoek brengen aan Nederland. Dat leidde tot protesten.

reason
09-02-05, 15:36
Geplaatst door Al Sawt
Jij wel, zeker? Met jouw veroordeling als landverraders.


En dit zijn de woorden van een persoonlijkheid die zich zelf belangrijker acht dan andere prikkers.
Mijn landgenootschap houdt op met bestaan, als de werkzaamheden van mijn landgenoten indruizen tegen internationale recht.

Hoezo "indruisen tegen internationale recht"??

De inval van de amerikanen in Irak mag illegaal geweest zijn,
de Nederlanders en andere militairen die er nu zitten, zijn daar legaal en OP BASIS VAN RESOLUTIES van de VN.
Dat moet intussen toch wel bekend zijn.

GroteWolf
09-02-05, 15:40
De vijanden plukken wel de vruchten van de ware beschaving en kennen geen zachtmoedigheid want het kwaad is in hen geslopen

Ze zijn geïndoctrineerd. Het iseen machtsstrijd en zij worden gebruikt. Het heeft ook wel iets van jeugdige onschuld maar helaas gecorrumpeerd door mensen die geloof, frustratie en afkomst willen gebruiken om mensenmassa's op de been te krijgen en de macht te grijpen.
Het lukt ze alleen niet zo goed want uiteindelijk willen maar weinig mensen doden of sterven voor een kil ideaal.

Falankinsi
09-02-05, 16:10
Geplaatst door Al Sawt
Jij wel, zeker? Met jouw veroordeling als landverraders.


En dit zijn de woorden van een persoonlijkheid die zich zelf belangrijker acht dan andere prikkers.
Mijn landgenootschap houdt op met bestaan, als de werkzaamheden van mijn landgenoten indruizen tegen internationale recht.

[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.

Je creeert dan gelijk dat je statenloos bent. Dus geen rechten meer in
ons welvarende landje.

GiovanniHN
09-02-05, 16:37
NL-X ik bouw niet door op een fabeltje. Irak is een broedplaats van terrorisme. Europeanen gaan er naar toe om te trainen.

Dit heeft echter niks te maken met Osama Bin Laden, Jihad of zelfs het Moslimgevoel. Het is uit onvrede met de Amerikaanse bezetting. Als deze mensen dus ook terug komen uit Irak en aanslagen plegen dan zullen deze aanslagen gericht worden op Amerikaanse doelen.

Dat was al zichtbaar in Duitsland. Toen enkele mensen, die getraind hadden in Irak, een aanslag wilden plegen op Allawi.

GeenKritiek
09-02-05, 17:14
Geplaatst door Al Sawt
Misdadige regime bestrijden en zelf voor misdadig aanpak van je tegenstanders pleiten. Kennelijk ben jij geen haar beter dan Saddam en zijn consorten als je voor martelingen pleit.

Deze lieden zijn dubbele landverraders en ook nog eens terroristen. Ze plegen verraad tegen nederland, ze plegen verraad tegen Irak en ze gaan zich ook nog eens bezighouden met jihadistische aanvallen tegen shiitische moskeen, onschuldige burgers, politieagenten die juist weer orde in het land willen hebben en tot slot zelfs KAPPERS. Moet ik daar als een wel behoorlijk gedragende burger genade voor hebben? Bovendien vechten ze ook nog eens aan dezelfde kant als de baathistische Saddam getrouwen dus begin alsjeblieft niet met een zielige vergelijking met Saddam want die terroristen willen juist weer terug naar die tijd, niet ik.

Nee hoor ik heb geen moment twijfel of medelijden over wat er met die lui moet gebeuren. Wat mij betreft geld hiervoor minimaal dezelfde straf als de Nederlandse landveraders kregen na de tweede wereldoorlog namelijk de doodstraf, en zeker nooit een zachtere straf dan dat. Aangezien "ons" recht dat niet toelaat, vind ik dat ze direct hun Nederlanderschap moeten kwijtraken zodat ze door Irak zelf gestraft kunnen worden, hopelijk hard, lang en gruwelijk. Ik heb geen greintje genade voor perverse, doorgedraaide fascistische landverraders die dood en verderf willen zaaien in een gebied dat zichzelf weer probeert op te bouwen.

Verder is je verglijking met saddam zo diep en diep zielig Al Sawt, want je weet dondersgoed dat als het aan jouw lag Saddam nog steeds aan de macht was. Als het aan jouw had gelegen hadden we nog 30 jaar saddam gehad en dan uiteraard 1 van zijn zonen aan het roer terwijl corrupte Europeanen en Arabieren rijk worden van zijn Olie en de bevolking massaal afsterft door sancties. Sterker nog, als zogenaamde "Anti Amerikaanse en Anti Joodse Pan-Arabier" heb je ongetwijfeld vele fantasieen en natte dromen gehad over een arabische fascistische superstaat die nog veel groter is dan alleen irak, met Saddam aan het hoofd.

GeenKritiek
09-02-05, 17:18
Geplaatst door GiovanniHN
NL-X ik bouw niet door op een fabeltje. Irak is een broedplaats van terrorisme. Europeanen gaan er naar toe om te trainen.

Dit heeft echter niks te maken met Osama Bin Laden, Jihad of zelfs het Moslimgevoel. Het is uit onvrede met de Amerikaanse bezetting. Als deze mensen dus ook terug komen uit Irak en aanslagen plegen dan zullen deze aanslagen gericht worden op Amerikaanse doelen.



Niets te maken met OBL? Waarom zweert Al Zarqawi dan zijn trouw aan OBL? Waarom hebben wij voordat deze ellende begon dan al ontelbaar oproepen gehoord van OBL om daar te vechten?

Niets te maken met Jihad? Waarom heeft zo'n beetje elke "verzets" groepering in irak JIHAD in zijn naam?

Niets te maken met moslimgevoel? OMG. Ben jij nou echt zo blind en dom? Of ben ik gewoon zo slim? Nee hoor niets met de islam of met moslims te maken. Het zijn gewoon een stel kwajongens die als enige overeenkomst hebben dat ze allemaal veganist zijn.

Hoe is het nu toch mogelijk dat er zo veel mensen zijn die zo dom en achterlijk over de situatie in irak denken?!!!!?!!!?!??

Al Sawt
09-02-05, 19:21
Geplaatst door reason
Hoezo "indruisen tegen internationale recht"??

De inval van de amerikanen in Irak mag illegaal geweest zijn,
de Nederlanders en andere militairen die er nu zitten, zijn daar legaal en OP BASIS VAN RESOLUTIES van de VN.
Dat moet intussen toch wel bekend zijn. Oorlog is illegaal en de bezetting is niet onder de VN vlag. Dus ik kan met beste wil van de wereld geen legaliteit speuren.

Al Sawt
09-02-05, 19:24
Geplaatst door GeenKritiek
Niets te maken met OBL? Waarom zweert Al Zarqawi dan zijn trouw aan OBL? Hoe weet jij dat?

Heb je daar bewijzen van gezien? Trouwens, bestaat er een betrouwbare bewijs van bestaan van Zarqawi?

O natuurlijk! Want al mijn bovenstaande beweringen behoren tot Arabische leugens.

Al Sawt
09-02-05, 19:26
Geplaatst door Falankinsi
[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.

Je creeert dan gelijk dat je statenloos bent. Dus geen rechten meer in
ons welvarende landje. Volgens internationale wetgeving is het illegaal, om iemands nationaliteit af te pakken.

Bovendien is dit een democratie en ik mag toch binnen de democratische lijnen ageren tegen de Nederlandse aanwezigheid in Irak, of niet soms Falankinsi?

Al Sawt
09-02-05, 19:32
Geplaatst door GroteWolf
Dat is precies wat ik met dit topic wilde aangeven.

(Niet dat van dat internationale recht want of die oorlog en Nederlands deelname rechtvaardig of onrechtvaardig of onwetmatig is is irrelevant. Bekijk het Nederlanderschap eens zoals het Moslimbroederschap. Zo iets. Je bent het en dan ben je het samen en dan heb je gemeenschappelijke vrienden en vijanden, of je bent het niet.)
Begrijp me niet verkeerd, het lijkt me oprecht een moeilijke situatie. Maar wees dan eerlijk. Je kiest er in principe voor een vijand van Nederland te zijn. maar je woont hier wel en je (neem ik aan) wil hier helemaal niet weg. Hoe los je dat op? Mijn godsdienstbelevins is individueel. Landgenootschap wordt door collectief gecreeert. En als je wat beter had verdiept in mijn topic, dan had je moeten weten dat ik nooit van de daken blies op gebied van moslimbroederschap.

Kortom, ik snap jouw vergelijking met moslimbroederschap niet helemaal.

Een landgenootschap vertegenwoordigd diversiteit aan stromingen van denkwijze en overtuigingen. Jij probeert iedereen in het gelide te duwen en een denkwijze te hanteren. Dan zit je hier in een verkeerde systeem.

Falankinsi
09-02-05, 19:41
Geplaatst door Al Sawt
Volgens internationale wetgeving is het illegaal, om iemands nationaliteit af te pakken.

Bovendien is dit een democratie en ik mag toch binnen de democratische lijnen ageren tegen de Nederlandse aanwezigheid in Irak, of niet soms Falankinsi?

[QUOTE]Geplaatst door Falankinsi.
Jazeker MisterAl Sawt mag dat. Je hoeft het niet eens te zijn met democratisch genomen beslissingen van de regiering.
Het vervelende vind ik altijd dat mensen zich altijd beroepen op de democratie als ze in de fout willen gaan.
Mijn idee daarover is. Een vorm van misbruik en daar doel ik nou op.

Al Sawt
09-02-05, 19:50
Geplaatst door GeenKritiek
Deze lieden zijn dubbele landverraders en ook nog eens terroristen. Ze plegen verraad tegen nederland, ze plegen verraad tegen Irak en ze gaan zich ook nog eens bezighouden met jihadistische aanvallen tegen shiitische moskeen, onschuldige burgers, politieagenten die juist weer orde in het land willen hebben en tot slot zelfs KAPPERS.
Iedereen die aanslagen pleegt tegen Irakezen, is een terrorist. Maar elke organisatie die haar middelen inzet tegen de buitenlandse bezettingsmacht is in mijn ogen een verzetsbeweging.


Amerika heeft niets en dan niets te zoeken in Irak. Het is alleen uit op een strategisch gebied met al haar natuurlijke rijkdommen. Voorts ben ik niet naief om te stellen dat Amerika op basis van democratiseringsdrang Irak is binnengevallen. Geen enkel land zal haar middelen en vooral de levens van haar soldaten opofferen om democratische 'orde' te schappen in een land.


Moet ik daar als een wel behoorlijk gedragende burger genade voor hebben? Bovendien vechten ze ook nog eens aan dezelfde kant als de baathistische Saddam getrouwen dus begin alsjeblieft niet met een zielige vergelijking met Saddam want die terroristen willen juist weer terug naar die tijd, niet ik. Iemand die beweert te geloven in democratie moet ook tegen repressie zijn. Repressie is iets van dictatoriale landen die geen rechtstaten zijn en alleen met onderdrukking en keiharde sanctiebeleid hun macht kunnen consolideren.

Ben je voorstander van repressie? Dan pas je beter in een systeem van Saddam.


Nee hoor ik heb geen moment twijfel of medelijden over wat er met die lui moet gebeuren. Wat mij betreft geld hiervoor minimaal dezelfde straf als de Nederlandse landveraders kregen na de tweede wereldoorlog namelijk de doodstraf, en zeker nooit een zachtere straf dan dat. Aangezien "ons" recht dat niet toelaat, vind ik dat ze direct hun Nederlanderschap moeten kwijtraken zodat ze door Irak zelf gestraft kunnen worden, hopelijk hard, lang en gruwelijk. Ik heb geen greintje genade voor perverse, doorgedraaide fascistische landverraders die dood en verderf willen zaaien in een gebied dat zichzelf weer probeert op te bouwen. Meeste NSBers moesten een gevangenisstraf uitzitten. Alleen Mussert(geloof ik) viel de twijfelachtige eer ten deel van de doodstraf.

Hard en gruwelijk? Hiermee ga je voorbij aan alle democratische en ethische normen en waarden. Maar dat geeft ook aan wat voor persoon je bent. Voor jouw telt alleen jouw waarheid en niet die van medemens.

Ach maar ik maak me niet druk over. Ik vind ook dat de Amerikaanse soldaten in Irak een harde lot mogen ondergaan.



Verder is je verglijking met saddam zo diep en diep zielig Al Sawt, want je weet dondersgoed dat als het aan jouw lag Saddam nog steeds aan de macht was. Als het aan jouw had gelegen hadden we nog 30 jaar saddam gehad en dan uiteraard 1 van zijn zonen aan het roer terwijl corrupte Europeanen en Arabieren rijk worden van zijn Olie en de bevolking massaal afsterft door sancties. Sterker nog, als zogenaamde "Anti Amerikaanse en Anti Joodse Pan-Arabier" heb je ongetwijfeld vele fantasieen en natte dromen gehad over een arabische fascistische superstaat die nog veel groter is dan alleen irak, met Saddam aan het hoofd. Zelfs als Saddam`s misdaden de proporties van Stalin hadden bereikt, zou ik het niet erg vinden. Want een onvruchbaar grond moet herschapen worden, om vruchtbaar te worden voor democratie. En als kunstmest uit schrikbewind zou bestaan, dan zou ik geen moeite mee hebben. Want de doel heiligt de middelen!

Saddam heeft ernstige blunders begaan en daarom heb ik meer hekel aan hem dan wat jij kan voorstellen. Mijn natte dromen gaan boven jouw voorstellingsvermogen van zelfminachting.

GiovanniHN
09-02-05, 19:54
Nadat Al-Zarqawi ter dood is veroordeeld heeft niemand meer iets van hem gehoord of gezien. Elke video, elke geluidsopname en elk persbericht waar de naam Al-Zrqawi aan verbonden is hoeft niet van hem te zijn. Namelijk omdat de Amerikanen niet weten hoe hij klinkt, hoe hij er op dit moment uitziet (er is ook niet een recente video van hem bekend, daarnaast weet de CIA niet hoe zwaar hij is en hoe lang) en ook is er geen bewijs dat Al-Zarqawi actief is in de regio. Er is namelijk niemand, die hem gezien heeft.

Dus als Al-Zarqawi zijn steun betuigt aan Osama Bin Laden, dan is het A. onduidelijk of dit inderdaad Al-Zarqawi is.
B. Is dit geen bewijs dat er een connectie tussen de twee is, het geeft eigenlijk eerder aan dat er juist geen connectie is.
C. Al-Qaida als groep bestaat niet. Dus elke toenadering naar Al-Qaida is zo goed als onmogelijk, want er is geen groep Al-Qaida.
D. Osama Bin Laden heeft geen een terreuraanslag gepleegd. Zijn rol bij 11 september is nooit bewezen en de theoriën die erover zijn (bij veiligheidsdiensten en terreurdeskundigen) geven aaan dat als hij een rol speelde dit uiterst klein was.

Met andere woorden, Al-Zarqawi die tot een verband met Al-Qaida of Osama Bin Laden oproept, betekent helemaal niets.


En de mensen die naar Irak toe gaan om te trainen, voelen zich niet geroepen tot een Jihad. Het is een vorm van anti-Amerikanisme. Osama Bin Laden heeft dat heel goed begrepen, daarom heeft hij zich in de laatste videoboodschap ook niet uitsluitend tot de Moslims gericht en heeft hij zelfs een verwijzing gemaakt naar de film van Micheal Moore.
Er komt een nieuwe golf van 'bevrijdingsgroepen' en die heeft niks te maken met de Jihad.

Het is dus ook niet het 'Moslimsgevoel' waarom mensen daar gaan trainen. Het is anti-Amerikanisme en de krachtige beelden vanuit Irak. En hierdoor wordt het terrorisme verbreed en zal het over gaan op extreem-linkse groeperingen. Zoals de Baader-Meinhoff groep.


En GeenKritiek om op jouw belediging te reageren. Je zou er goed aan doen om je eens te verdiepen in wat terrorisme eigenlijk is, wie wie is, wat echt is en nadenken voordat je iets zegt. Want nu heb je jezelf getoond als een onbenul, die alles gelooft dat op tv gezegd wordt.

GroteWolf
10-02-05, 10:45
Mijn godsdienstbelevins is individueel. Landgenootschap wordt door collectief gecreeert. En als je wat beter had verdiept in mijn topic, dan had je moeten weten dat ik nooit van de daken blies op gebied van moslimbroederschap.

Kortom, ik snap jouw vergelijking met moslimbroederschap niet helemaal.

Een landgenootschap vertegenwoordigd diversiteit aan stromingen van denkwijze en overtuigingen. Jij probeert iedereen in het gelide te duwen en een denkwijze te hanteren. Dan zit je hier in een verkeerde systeem.

Jouw godsdienstbelevenis is aan jou. Dat klopt. En landgenootschap is een creatie. Ook dat klopt.
Maar als jij en/of andere moslims veel meer dan niet-moslims je afschuw uitspreken over de Palestijnen of de Iraki's dan komt dat omdat je je met hen verbonden voelt. Ik heb dat niet. Dus ik zie alleen maar trieste en moeilijke situaties met veel schuldigen. Ik zoek de oplossing dus niet door partij te kiezen. Volgens mij kom je dan ook nooit tot een oplossing.
In Darfur gaat hel veel erger toe maar daar maakt dan niemand zich druk om. Waarom? Er is geen politiek-religieus belang. dat is echt heel evident. En logisch, dat wel: je maakt je eerder druk om mensen met wie je je verbonden voelt. Zoals heel veel westerlingen gaven voor de slachtoffers van de Tsunami omdat ze ook westerse kindjes zagen huilen. Dan pas dringt het verdriet van al die andere weesjes tot hen door. Mij incluis. Het is dus heel menselijk, maar soms ingewikkeld als je loyaliteit niet geheel duidelijk is.

reason
10-02-05, 11:09
Geplaatst door Al Sawt
Oorlog is illegaal en de bezetting is niet onder de VN vlag. Dus ik kan met beste wil van de wereld geen legaliteit speuren.


Tja, dat is dan omdat je die niet WILT zien.
Zoals ik zei, en zoals iedereen kan weten, is SFIR gelegitimeerd door de VN.

RESOLUTIE 1483
De militaire bijdrage is gebaseerd op resolutie 1483 van de Verenigde Naties. Hierin roept de VN alle lidstaten op om bij te dragen aan de wederopbouw van Irak. In totaal hebben twintig landen troepen voor de stabilisatiemacht toegezegd.

RESOLUTIE 1546
Bij de besluitvorming over de Nederlandse deelname aan de multinationale troepenmacht na 15 juli 2004, is resolutie 1546 van groot belang geweest. Deze werd op 8 juni 2004 unaniem aangenomen door de leden van de VN-Veiligheidsraad.

In de resolutie is onder meer de soevereiniteitsoverdracht van de bezettende mogendheden aan de Irakese interim-regering neergelegd. De resolutie stelt dat op 30 juni 2004 de bezetting van Irak wordt beëindigd en dat de Irakese interim-regering volledig verantwoordelijk is en de autoriteit heeft om het land te besturen. Ook voorziet de resolutie in een grote ondersteunende rol van de Verenigde Naties in Irak na de soevereiniteitsoverdracht.

De soevereiniteitsoverdracht heeft vervroegd plaatsgevonden op 28 juni 2004.

reason
10-02-05, 11:13
Geplaatst door reason
Tja, dat is dan omdat je die niet WILT zien.
Zoals ik zei, en zoals iedereen kan weten, is SFIR gelegitimeerd door de VN.

RESOLUTIE 1483
De militaire bijdrage is gebaseerd op resolutie 1483 van de Verenigde Naties. Hierin roept de VN alle lidstaten op om bij te dragen aan de wederopbouw van Irak. In totaal hebben twintig landen troepen voor de stabilisatiemacht toegezegd.

RESOLUTIE 1546
Bij de besluitvorming over de Nederlandse deelname aan de multinationale troepenmacht na 15 juli 2004, is resolutie 1546 van groot belang geweest. Deze werd op 8 juni 2004 unaniem aangenomen door de leden van de VN-Veiligheidsraad.

In de resolutie is onder meer de soevereiniteitsoverdracht van de bezettende mogendheden aan de Irakese interim-regering neergelegd. De resolutie stelt dat op 30 juni 2004 de bezetting van Irak wordt beëindigd en dat de Irakese interim-regering volledig verantwoordelijk is en de autoriteit heeft om het land te besturen. Ook voorziet de resolutie in een grote ondersteunende rol van de Verenigde Naties in Irak na de soevereiniteitsoverdracht.

De soevereiniteitsoverdracht heeft vervroegd plaatsgevonden op 28 juni 2004.

Beide resoluties werden UNANIEM aangenomen door de Veiligheidsraad; dus ALLE leden stemden voor.