PDA

Bekijk Volledige Versie : Voor Ourzazate: Maleisie



wytze
08-02-05, 16:10
Ik had vrijdag beloofd mijn opmerkingen over Maleisie te checken maar ben nu kwijt in welk topic het ook alweer was.
Anyway, het klopt dat het Maleisie was waar minderheden het niet echt makkelijk hebben.
als je googled met zoekterm Malaysiakini dan kom je eea tegen

GroteWolf
08-02-05, 16:12
Chinezen worden in Maleisie gediscrimineerd (en in Indonesie gehaat). Maar Chinezen in China discrimeren weer iedereen die niet Chinees is.
Ach, mensen....

Ourzazate
08-02-05, 16:19
Geplaatst door wytze
Ik had vrijdag beloofd mijn opmerkingen over Maleisie te checken maar ben nu kwijt in welk topic het ook alweer was.
Anyway, het klopt dat het Maleisie was waar minderheden het niet echt makkelijk hebben.
als je googled met zoekterm Malaysiakini dan kom je eea tegen

Zo heb ik niet echt wat kunnen vinden. Maar dan nog, de NLse professor en oud minister dhr. Bomhoff (LPF) gaf toch het tegenovergestelde aan. Ondanks de verschillende bevolkinsggroepen heerst daar een redelijk vredige sfeer. Er is absoluut geen integratie (groepjes blijven bestaan) maar er zijn vrijwel geen problemen of spanningen...:).

wytze
08-02-05, 16:24
http://www.malysiakini.com

Bomhof zit lekker veilig op de universiteit in de hoofdstad. de minderheidsgroepen zitten met name op het platteland.

Ourzazate
08-02-05, 17:00
Geplaatst door wytze
http://www.malysiakini.com

Bomhof zit lekker veilig op de universiteit in de hoofdstad. de minderheidsgroepen zitten met name op het platteland.

Die site zegt mij helemaal niets. Enkel hoe ik een ticket kan kopen naar dat land...:).

Ik geloof niet dat hij 24 uur per dag lesgeeft. En ik denk dat hij wel degelijk verstand van zaken heeft, hij is objectief (buitenlander zonder eigen belangen in Maleisie) en hij is een geleerde. Ik neem aan dat hij niet zo maar dingen roept over een punt als dit...:).

GroteWolf
08-02-05, 17:13
Er is absoluut geen integratie (groepjes blijven bestaan) maar er zijn vrijwel geen problemen of spanningen....

Alweer een voorbeeld van mijn theorie dat vreedzaam naast elkaar leven beter is dan mensen dwangmatig aan elkaar op te dringen.