PDA

Bekijk Volledige Versie : Ergernis politie over 'grap' tasjesdief op internet



SportFreak
09-02-05, 14:31
AMSTERDAM - De politie van Amsterdam is een onderzoek begonnen naar de student van de Amsterdamse Politie Academie die op zijn persoonlijk website een 'cursus tasjesdief aanrijden' had geplaatst. De agent in opleiding wordt momenteel gehoord, zei woensdag een woordvoerder van de politie. Vermoedelijk later deze week neemt de politie "passende maatregelen. Want dit hoort niet", aldus de zegsman.

Op www.klasb03.tk had de student een rode auto afgebeeld met op de hoedenplank een detectiesysteem om tasjesdieven te signaleren.

Het systeem schakelt automatisch de 'handtas-module' in als een handtas uit de auto wordt gestolen, zo was op de internetpagina te lezen. Op een beeldscherm op het bedieningspaneel stond een afbeelding van de Marokkaanse rapper Ali B. De misplaatste grap is inmiddels van de site verwijderd en vervangen door de homepage van Peter R. de Vries.

De foto is afkomstig van de zogenoemde 'Feauteaufuck'-wedstrijd van weblog Geenstijl.

Half januari ontstond er veel commotie nadat in Amsterdam-Oost een Marokkaanse jongen werd doodgereden nadat hij een tasje had gestolen. Justitie verdenkt de automobiliste van doodslag. Vrienden en familieleden rouwden om de dood van de 19-jarige jongen en organiseerden een herdenking.

wytze
09-02-05, 14:46
ach, gewoon wat speelse baldadigheid van een jong agentje in opleiding. wat een gedoe. :maf:

nl-x
09-02-05, 15:02
Ja man, puur overdreven. Ik kan me niet voorstellen dat mij zoiets overkomt als ik op een site voor overheden zou neerzetten hoe je mensen het best kan ritueel slachten en er een boodschap op achtergeprikt kan laten.



:gsm:

wytze
09-02-05, 15:05
da's wat anders nl-x, dat wordt in dat geval 2 jaar zitten.

observer
09-02-05, 20:16
ze hebben het niet eens zelf gemaakt

politieagenten die crap jatten van een ander :student: