PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk komt niet op voor controleur die zwartrijder mishandelde.



Zwarte Schaap
09-02-05, 23:48
Controleur vrij na kort geding tegen Staat

ZWOLLE - Een controleur die zaterdag in Almere werd aangehouden wegens zware mishandeling van een zwartrijder, is woensdag vrijgelaten nadat hij een kort geding tegen de Staat had gewonnen. De man zat vast sinds hij zaterdag de zwartrijder in een houdgreep had genomen. Die verloor daarbij het bewustzijn en moest naar het ziekenhuis, waar hij een nacht ter observatie moest doorbrengen.

De werknemer van Connexxion spande het kort geding aan bij de rechtbank in Zwolle, toen bleek dat justitie hem nog veertien dagen wilde vasthouden, ook nadat de rechter-commissaris dat verzoek had afgewezen. Toen bleek dat de officier van justitie tegen die beslissing in beroep ging, stapte de man naar de rechter. Die stelde hem in het gelijk.

Volgens de advocaat van de controleur, C. van Bavel, gebeurt het zelden dat een gang naar de ciciele rechter in dit soort gevallen succesvol is. " Meestal wordt je dan terug verwezen naar de strafrechter."

Connexxion noemt het 'noodzakelijk' dat er onderzoek wordt gedaan naar het incident. "Dat onze medewerker echter al vijf dagen vastzit zonder dat er sprake is van vluchtgevaar of een gevaar voor de maatschappij, is voor ons onverteerbaar", aldus een verklaring.

Het Openbaar Ministerie maakte bekend het beroep tegen de beslissing van de rechter-commissaris in te trekken. "Maar we vinden de zaak ernstig genoeg om voort te zetten", aldus persofficier D. Sarian. Hij vindt het te vroeg om zich uit te laten over de kans dat de man zich voor de rechter moet verantwoorden, "maar dat behoort zeker tot de mogelijkheden". Justitie verdenkt de man van poging tot doodslag.


Bron: De Telegraaf 09/02/05

Ik heb de uitspraak van Verdonk gemist: Wie zwart rijdt neemt het risico dat ie mishandelt wordt door de controleur.

GroteWolf
10-02-05, 10:28
Wie steelt van iedereen door zwart te rijden in het openbaar vervoer loopt het risico gemolesteerd te worden door een controleur als hij deze ook nog eens een grote bek geeft en medepassagiers liep lastig te vallen zoals dat veertienjarige meisje met vier man tegelijk.

Max Stirner
10-02-05, 11:01
Ik wil natuurlijk niets goedpraten.............:roker:

maar:

Die zwartrijder had allerlei spullen van een beroving - eerder die dag gepleegd - op zak. En hij zal wel flink hebben tegengesparteld, anders wordt je niet in een houdgreep genomen, die controleurs zijn liever lui dan moe.

Dus niet ineens het slachtoffertje gaan uithangen........je bent een stoere jongen of je bent het niet.

GroteWolf
10-02-05, 11:13
Die zwartrijder had allerlei spullen van een beroving - eerder die dag gepleegd - op zak

In mijn rechtsstaat ben je dan vogelvrij.

observer
10-02-05, 13:01
Geplaatst door GroteWolf
In mijn rechtsstaat ben je dan vogelvrij. dan leven we in dezelfde rechtstaat

waarom zou een crimineel dezelfde rechten hebben als een eerzaam burger?

Oramus
10-02-05, 13:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb de uitspraak van Verdonk gemist: Wie zwart rijdt neemt het risico dat ie mishandelt wordt door de controleur.
Krom vergelijk Zwarte Schaap, een controleur is op dit soort situaties getraind en daarnaast mag je verwachten dat iemand die van zijn persoonlijke eigendommen beroofd wordt emotioneler reageert dan iemand die beroepsmatig met dit soort zaken te maken heeft.

Maar goed, het gaat je er geloof ik vooral om, om Verdonk maar zwart te kunnen maken. Zij heeft er persoonlijk niet de hand in gehad hoor, dat je illegaal bent. Je mag haar zelfs dankbaar zijn dat je hier nog steeds zit.

Zwarte Schaap
10-02-05, 13:57
Geplaatst door Oramus
Krom vergelijk Zwarte Schaap, een controleur is op dit soort situaties getraind en daarnaast mag je verwachten dat iemand die van zijn persoonlijke eigendommen beroofd wordt emotioneler reageert dan iemand die beroepsmatig met dit soort zaken te maken heeft.

Maar goed, het gaat je er geloof ik vooral om, om Verdonk maar zwart te kunnen maken. Zij heeft er persoonlijk niet de hand in gehad hoor, dat je illegaal bent. Je mag haar zelfs dankbaar zijn dat je hier nog steeds zit.

Ik ben alleen en dan ook alléén God dankbaar dat ik leef en op deze aardkloot kan rondstruinen. Wat een hoogmoed om te denken dat ik hier bij de gratie van Verdonk zit.

Oramus
10-02-05, 14:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik ben alleen en dan ook alléén God dankbaar dat ik leef en op deze aardkloot kan rondstruinen. Wat een hoogmoed om te denken dat ik hier bij de gratie van Verdonk zit.
Je verblijft hier onrechtmatig en elders las ik dat de belastingbetaler mag opdraaien voor je ziekenfondspremies e.d. Een toontje lager zingen mag dus wel.

~Panthera~
10-02-05, 14:28
Geplaatst door Oramus
Je verblijft hier onrechtmatig en elders las ik dat de belastingbetaler mag opdraaien voor je ziekenfondspremies e.d. Een toontje lager zingen mag dus wel.

Als het je zus was, praatte je er zeker ook zo over. :moe:

Oramus
10-02-05, 14:37
Geplaatst door ~Panthera~
Als het je zus was, praatte je er zeker ook zo over. :moe:
Als jij kloten had zou je een man zijn.

Zwarte Schaap
10-02-05, 14:37
Geplaatst door Oramus
Je verblijft hier onrechtmatig en elders las ik dat de belastingbetaler mag opdraaien voor je ziekenfondspremies e.d. Een toontje lager zingen mag dus wel.

Volgens mij ben jij een beetje dom. Ik ben niet eens verzekerd. Als ik nu dus een been breek wordt ik mischien niet eens geholpen want ik heb geen ziekenfonds. Ik weet niet eens hoe dat in zijn werk gaat allemaal ben al minstens 10 jaar niet naar een huisarts of ziekenhuis geweest.

GroteWolf
10-02-05, 14:39
Als het je zus was, praatte je er zeker ook zo over.

Is Zwart Schaap nu ook al een vrouw?

Oramus
10-02-05, 14:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij ben jij een beetje dom. Ik ben niet eens verzekerd. Als ik nu dus een been breek wordt ik mischien niet eens geholpen want ik heb geen ziekenfonds. Ik weet niet eens hoe dat in zijn werk gaat allemaal ben al minstens 10 jaar niet naar een huisarts of ziekenhuis geweest.
Als dat zo is ben ik niet dom, maar ben jij een leugenaar. In de topic over Aboutaleb schreef je namelijk het volgende:

"ik heb een deurwaarder achter me aan dat ik mijn ziekenfonds niet heb betaald"

salinger
10-02-05, 15:02
Geplaatst door Zwarte Schaap
Volgens mij ben jij een beetje dom. Ik ben niet eens verzekerd. Als ik nu dus een been breek wordt ik mischien niet eens geholpen want ik heb geen ziekenfonds. Ik weet niet eens hoe dat in zijn werk gaat allemaal ben al minstens 10 jaar niet naar een huisarts of ziekenhuis geweest.


Is dat allemaal zo schaap? Hoe kan het zo dat ik niet alles vertrouw wat je hier over je positie in de maatschappij en je persoonlijk leven vertelt.

't zal mijn wantrouwige instelling wel zijn.

Zwarte Schaap
10-02-05, 15:10
Geplaatst door salinger
Is dat allemaal zo schaap? Hoe kan het zo dat ik niet alles vertrouw wat je hier over je positie in de maatschappij en je persoonlijk leven vertelt.

't zal mijn wantrouwige instelling wel zijn.

Wantrouwen kan geen kwaad als het ergens op gebasseerd is. Mischien vraag je me onbewust of ik je wantrouwen weg kan nemen?

Zwarte Schaap
10-02-05, 15:29
Geplaatst door Oramus
Als dat zo is ben ik niet dom, maar ben jij een leugenaar. In de topic over Aboutaleb schreef je namelijk het volgende:

"ik heb een deurwaarder achter me aan dat ik mijn ziekenfonds niet heb betaald" Dat komt omdat ik daarvoor ontslag genomen had bij een instelling die meewerkte aan een radio- en televisieprogramma waarbij mensen aangezet zijn tot liegen. Daar kon ik niet meeleven en weigerde mijn werkzaamheden daar voort te zetten. Zodoende werd mijn ziekenfonds niet meer automatisch betaald en omdat ik ook geen uitkering had aangevraagd kon ik dat op een gegeven moment niet betalen. En daarna ben ik ook nog eens illegaal geworden.

Dat is het voor nu, genoeg over mijn persoon gehad. Terug naar de discussie.

salinger
10-02-05, 16:09
Geplaatst door Zwarte Schaap
Wantrouwen kan geen kwaad als het ergens op gebasseerd is. Mischien vraag je me onbewust of ik je wantrouwen weg kan nemen?

vooruit, misschien ook wel bewust.

Je bent illegaal? Maar met een keurig nederlands taalgebruik, en al minstens 10 jaar in Nederland. Zo vat ik het samen. Je hebt een overschot aan tijd, dus je zal werkeloos zijn. Echter zonder uitkering dan, want anders was je niet illegaal.

je noemt jezelf extremist en nogwattes, maar dat zal wel aandacht vragen zijn. Je posts zijn zoiets als gekleurd, maar ik heb nog weinig fundamenteel gedachtegoed gezien (misschien ben ik ook wat kippig).

+ een heel stoer zwart schaap, dat moet ik je in ieder geval toezeggen.

Zwarte Schaap
10-02-05, 16:25
Geplaatst door salinger
je noemt jezelf extremist en nogwattes, maar dat zal wel aandacht vragen zijn. Je posts zijn zoiets als gekleurd, maar ik heb nog weinig fundamenteel gedachtegoed gezien (misschien ben ik ook wat kippig).


Er is niets mis met fundamenteel gedachtengoed. Maar je bedoelt waarschijnlijk fundamentalistisch gedachtengoed. Maar wat versta jij onder fundamentalistisch gedachtengoed?


+ een heel stoer zwart schaap, dat moet ik je in ieder geval toezeggen. Welnee man, ik ben gewoon straight to the point zonder poeha. Gewoon uit gemakzucht, en het kost minder energie in dit soort discussies.