PDA

Bekijk Volledige Versie : Verdonk: 'Geen discriminatie bij moslims'



Mark
10-02-05, 11:30
Verdonk: 'Geen discriminatie bij moslims'

- Bron: Novum
Gepubliceerd: woensdag 9 februari 2005 @ 23:10
Volgens minister Verdonk van Integratie en Vreemdelingenzaken is er geen sprake van discriminatie van moslims op de werkvloer. Althans, bij de overheid komen daar geen signalen van binnen. Dit zei ze tijdens het terrorismedebat deze avond in de Tweede Kamer.

De uitspraak van Verdonk volgde op een vraag uit de Tweede Kamer van de PvdA. Een Kamerlid vroeg welke concrete maatregelen het kabinet gaat nemen om het wij-zij-gevoel weg te nemen. Dit zou zich onder meer uiten in discriminatie op het werk.

Het Landelijk Bureau van Rassendiscriminatie gaf vorige maand nog aan bij Verdonk dat er sprake is van een hoge mate van discriminatie op de werkvloer. Desondanks zegt de minister hier geen concrete informatie over te hebben. Ook via de website van haar, of via haar e-mail.

"Ik hoor vaak genoeg mensen in debatten zeggen dat er gediscrimineerd wordt, maar als ik vraag om voorbeelden dan hoor ik niks meer. Op mijn emailadres, dat duidelijk op mijn site vermeld staat, komen geen berichten binnen." Verdonk zei dat ze graag concrete voorbeelden zou ontvangen zodat ze 'dan kan ingrijpen'. Iedereen zou daarbij mee moeten doen aan het debat.

Tevens is er volgens Verdonk geen sprake 'vervreemding van de moslims'. Desondanks waren met name de linkse partijen ontevreden over de inspanningen van het kabinet om de dialoog te realiseren. "Ik vind dat u denigrerend doet over mijn integratiedebat", aldus een verwijtende Verdonk.

Zwarte Schaap
10-02-05, 12:24
Dit is voorbeeld van dat Verdonk lijdt aan de schaamtecultuur. Hier is de eer van Nederland als tollerante land in het geding en te belangrijk om schuld te bekennen. Dus grijpt Verdonk terug op het reflexmatige ontkennen wat hoort bij een schaamtecultuur.

Dit ontkennen is niet goed want daarmee los je de problemen niet mee op. Verdonk kan beter aansluiting trachten te vinden bij de moderne schuld cultuur waar het geweten centraal staat zodat verdonk haar verantwoordelijk kan nemen.

Wat heb je aan een Minister voor Integratie die zelf nog niet geintegreerd is aan de moderne verworvenheden in Nederland.

Dutchess
10-02-05, 13:52
Verdonk zit hier keihard te liegen.

Ik heb zelf een debat meegemaakt waarin haar door een marokkaans meisje een keihard voorbeeld werd gegeven. Ze werkt bij een uitzendbureau, en krijgt regelmatig van werkgevers te horen dat ze op zoek zijn naar personeel, maar dat ze niet geinteresseerd zijn in Marokkaanse sollicitanten. Telefonisch, de werkgevers hebben dan dus niet in de gaten dat ze een Marokkaanse aan de lijn hebben.

Ik zou discriminatie ook niet bij Verdonk melden als ik een Marokkaan was. Wat heb je eraan? Ze heeft de laatste jaren uitgestraald totaal niet open te staan voor de mening van welke Marokkaan dan ook. Laat staan voor signalen over discriminatie.

Rabi'ah.
10-02-05, 17:23
Geplaatst door Mark
Verdonk: 'Geen discriminatie bij moslims'


Nee joh hoe kóm je erbij. :rolleyes:

Als je iets niet ziet, dan is het er niet.


:moe:

~Panthera~
11-02-05, 09:58
Geplaatst door Rabi'ah.
Nee joh hoe kóm je erbij. :rolleyes:

Als je iets niet ziet, dan is het er niet.


:moe:


Als ze nu even die mascara uit haar ogen haalt.......... :moe:

observer
11-02-05, 11:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dit is voorbeeld van dat Verdonk lijdt aan de schaamtecultuur. Hier is de eer van Nederland als tollerante land in het geding en te belangrijk om schuld te bekennen. Dus grijpt Verdonk terug op het reflexmatige ontkennen wat hoort bij een schaamtecultuur.

Dit ontkennen is niet goed want daarmee los je de problemen niet mee op. Verdonk kan beter aansluiting trachten te vinden bij de moderne schuld cultuur waar het geweten centraal staat zodat verdonk haar verantwoordelijk kan nemen.

Wat heb je aan een Minister voor Integratie die zelf nog niet geintegreerd is aan de moderne verworvenheden in Nederland. verdonk toont het zelfde soort gedrag wat vooral bij marokkanen tot kunst is verheven het nu nog wachten op een "stigmatiserend voor bedrijven" uitspraak, of dat het lieve jongens zijn die geheel onbedoeld en perongelijk verkeerd zijn begrepen (en zo niet is het de schuld van de samenleving)

natuurlijk is er discriminatie

anderzijds is het soms ook heel grijs want het keihard maken is een hele klus (uitzonderingen zoals in het bericht hier boven) en als de klant een beetje scherp profiel neerzet kan hij zonder het woord te gebruiken ook dat nog voorkomen

als ik geen marokkaan wil begin ik gewoon met "moet goed duits spreken" (of kennis van algerije :D )