PDA

Bekijk Volledige Versie : Bos en Lommer denkt na over de toekomst



wytze
10-02-05, 13:33
Uit het Amsterdams Stadsblad

Bos en Lommer- De politieke partijen in de stadsdeelraad nodigen alle bewoners uit voor een avond politiek in en over Bos en Lommer. Onder leiding van een professionele discussieleider wordt gepraat over het thema Hoe verder in Bos en Lommer na de moord op Theo van Gogh? Vragen die aan de orde komen zijn bijvoorbeeld: Is de stemming in het stadsdeel anders sinds de moord, bestaat extremisme in Bos en Lommer en wat moet er verder gebeuren? De politiek hoort graag van de bewonesr hoe de wijk ervoor staat. Deze politieke avond vindt plaats op vrijdag 25 februari in de Mansveltschool aan de Karel Doormanstraat 125 en begint om half acht.

------------------------

tzal mij benieuwen

GroteWolf
10-02-05, 13:40
Dat die mensen dat Bos en Lommer nou nog niet opgeven. Knap hoor.

wytze
10-02-05, 13:42
wat bedoel je en wat weet jij van Bos en Lommer?

salinger
10-02-05, 14:31
gezellie, ik zal er zijn, es kijken of ik het zonder kleerscheuren ga overleven.

TonH
10-02-05, 14:34
Ik dacht bij het lezen van de titel dat ze nu eindelijk eens gingen fuseren met een van de andere Stadsdelen. Jammer.

wytze
10-02-05, 14:40
Bos en Lommer fuseren?
kmoet er niet aan denken.


@salinger

volgens mij wordt het een keurig rustig debat, gewoon zoals de buurt is.


:)

TonH
10-02-05, 14:56
Geplaatst door wytze
Bos en Lommer fuseren?
kmoet er niet aan denken.


@salinger

volgens mij wordt het een keurig rustig debat, gewoon zoals de buurt is.


:)

Zou toch wel logisch zijn:

Bos en Lommer
Oppervlakte ca 271 ha
Inwoners ca 31.000
Raadszetels PvdA (7), GroenLinks (4), VVD (3), Mokum Mobiel 99 /Bewonersbelangen Bos en Lommer (2), D66 (1)
Coalitie PvdA, GroenLinks

De Baarsjes
Oppervlakte ca 164 ha
Inwoners ca 35.000
Raadszetels PvdA (6), GroenLinks (4), VVD (3), D66 (2), CDA (1), Ouderunie (1)
Coalitie PvdA,VVD, CDA

Oud-West
Oppervlakte ca 170 ha (Oud-West is zo groot als 340 voetbalvelden, vermeldt de website)
Inwoners ca 32.000
Raadszetels GroenLinks (4), PvdA (4), VVD (4), D66 (2), De Groenen (2), Leefbaar Oud-West (1)
Coalitie GroenLinks, VVD, PvdA


Vergelijk dat eens met Oud Zuid:

Oud Zuid
Oppervlakte ca 705 ha
Inwoners ca 84.000
Raadszetels VVD (7), PvdA (6), Groenlinks (5), Zuid- en Pijpbelangen (4), D66 (3), CDA (2), Amsterdam Anders/De Groenen (1), Amsterdam Leeft (1)
Coalitie VVD, D66, PvdA

Dus Bos en Lommer samen met De Baarsjes en desnoods ook nog Oud-West zou een mooi omvang vormen. Goed voor de kwaliteit van het ambtenaren korps en zeker voor het bestuur en uiteindelijk ook goed voor de burger. :D

wytze
10-02-05, 15:11
dank voor de gegevens ton, maar daar gaat het die avond niet over en ik snap niet waarom je erover begint.
en voor je het weet begint iemand erover dat Bos en Lommer maarmoet gaan fuseren met Geuzenveld-Slotermeer,Slotervaart en Osdorp.

freya
10-02-05, 15:34
Geplaatst door wytze
dank voor de gegevens ton, maar daar gaat het die avond niet over en ik snap niet waarom je erover begint.
en voor je het weet begint iemand erover dat Bos en Lommer maarmoet gaan fuseren met Geuzenveld-Slotermeer,Slotervaart en Osdorp.

De frustratie zit diep hier in de Pijp, Wytze.

Wij MOESTEN fuseren met Zuid.
Een volksbuurt samenvoegen met de chique kak van Vondelpark en Apollolaan :moe:

freya
10-02-05, 15:36
Geplaatst door TonH


Dus Bos en Lommer samen met De Baarsjes en desnoods ook nog Oud-West zou een mooi omvang vormen. Goed voor de kwaliteit van het ambtenaren korps en zeker voor het bestuur en uiteindelijk ook goed voor de burger. :D

:motorzaag

TonH
10-02-05, 15:43
Geplaatst door wytze
dank voor de gegevens ton, maar daar gaat het die avond niet over en ik snap niet waarom je erover begint.
en voor je het weet begint iemand erover dat Bos en Lommer maarmoet gaan fuseren met Geuzenveld-Slotermeer,Slotervaart en Osdorp.

Ik begin er over omdat Oud Zuid nu al een tijd met bijeenkomsten als dit bezig is. Er zijn inmiddels hele trajecten in elkaar gedraaid en worden uitgevoerd.

Bos en Lommer heeft mogelijk te weinig ambtelijke capaciteit om in hetzelfde tempo en creativiteit als Oud Zuid dit soort dingen op te zetten. Ik zeg niet dat dat in Oud Zuid beter of slechter is en wens Bos en Lommer al het succes in de wereld. Maar de uitkomsten daar zijn ook weer van belang voor hier.

TonH
10-02-05, 15:44
Geplaatst door freya
:motorzaag

Wat nou, vind jij het stiekem niet ook een beetje leuk om nu eindelijk 'op stand' te wonen? :D

wytze
10-02-05, 15:44
quote:
"De frustratie zit diep hier in de Pijp, Wytze.

Wij MOESTEN fuseren met Zuid.
Een volksbuurt samenvoegen met de chique kak van Vondelpark en Apollolaan"

:wow:

Yek. ik wist niet dat jullie gefuseerd waren. lijkt me idd vreselijk, maar ik hoorde dat zelfs de pijp aan het veryuppen is. komt dat door die fusie?

in west zou het iag gaan van het samenvoegen van volksbuurten maar van mij hoeft het niet.

GroteWolf
10-02-05, 15:46
chique

Je hebt het of je hebt het niet.

freya
10-02-05, 15:49
Geplaatst door GroteWolf
Je hebt het of je hebt het niet.

PFFF allemaal loze poeha.

Echte adeldom zit van binnen :ego:

TonH
10-02-05, 15:57
Geplaatst door wytze
quote:
"De frustratie zit diep hier in de Pijp, Wytze.

Wij MOESTEN fuseren met Zuid.
Een volksbuurt samenvoegen met de chique kak van Vondelpark en Apollolaan"

:wow:

Yek. ik wist niet dat jullie gefuseerd waren. lijkt me idd vreselijk, maar ik hoorde dat zelfs de pijp aan het veryuppen is. komt dat door die fusie?

in west zou het iag gaan van het samenvoegen van volksbuurten maar van mij hoeft het niet.

Ja, die fusie is nu (geloof ik) een jaar of 8 geleden. Daarvoor had je De Pijp en Zuid. Dat de Noord-Pijp voor een deel aan het veryuppen is klopt. Maar de totale samenstelling van De Pijp is gelukkig nog steeds heel gemengd. Arm en rijk wonen er nog steeds in veel stukken naast elkaar.

Ik ben ook niet echt er voor om weer eens te gaan herschikken en/of fuseren, maar het zou toch wel logisch zijn dat die stadsdelen die te klein zijn om een fatsoenlijk breed georrienteerd apparaat in stand te houden en die met problemen kampen die ook in de vergelijkbare, kleine, buurstadsdelen spelen samen te voegen tot een wat groter, maar slagvaardiger stuk.

Bijkomend voordeel is dat de Stadsdeelraden veel kleiner kunnen. Die drie die ik (ik geef toe redelijk willekeurig) noemde hebben samen 51 Raadsleden op ruim 90.000 inwoners. Oud Zuid 29 op 84.000. Dus dat zou al een heel aardige vermindering met een derde aan raadsleden, met hun vergoedingen en hobbietjes schelen. En dan heb ik het nog niet over de verschillende Wethouders. Oud Zuid heeft er nu 5 en dat zou ook meer dan genoeg zijn voor die 3 anderen samen ipv. 5 voor De Baarsjes, 3 voor Bos en Lommer en 3 voor Oud West.

wytze
10-02-05, 16:16
ik ben het ermee eens dat het de apparaatskosten wel naar beneden haalt, maar of het verder echt grote voordelen heeft weet ik nog niet.
ben eindelijk een beetje gewend aan die deelraden.

Rabi'ah.
10-02-05, 16:25
Ach wat een gezeur allemaal........iedereen weet toch dat de Bijlmer superieur is? :ego:

:afro: :D :strik:

wytze
10-02-05, 16:36
Kan iedereen nu weer gewoon ff on topic blijven :fplet:

in Bos en Lommer gaan we lekker babbele over hoe het zit met het extremisme hier en hoe het in de buurt is. wordt hartstikke leuk denk ik. :roker:

GroteWolf
10-02-05, 16:42
wordt hartstikke leuk denk ik.

Alweer? Jij bent toch maar een gelukkig mens.

wytze
10-02-05, 16:51
"Alweer? Jij bent toch maar een gelukkig mens."


wellicht omdat ik niet zo'n last heb van xenofobie

Si_Y
11-02-05, 08:49
Bos en Lommer is :duim:

Mark
11-02-05, 09:13
Altijd leuk om weer de laatste nieuwtjes over de achterbuurten van Nederland te kunnen lezen hier :zwaai:

TonH
11-02-05, 09:52
Geplaatst door wytze
Kan iedereen nu weer gewoon ff on topic blijven :fplet:

in Bos en Lommer gaan we lekker babbele over hoe het zit met het extremisme hier en hoe het in de buurt is. wordt hartstikke leuk denk ik. :roker:

Dat was ik, vind ik :ego:

25 februari is die bijeenkomst? Wel wat laat niet? :wink:

freya
11-02-05, 10:17
Geplaatst door TonH


25 februari is die bijeenkomst? Wel wat laat niet? :wink:

:hihi:

Mogen nietbuurtbewoners eigenlijk ook komen?

TonH
11-02-05, 10:23
Geplaatst door freya
:hihi:

Mogen nietbuurtbewoners eigenlijk ook komen?

Wij Amsterdammers zijn allen buren :ego:

RinC
11-02-05, 11:41
Geplaatst door Si_Y
Bos en Lommer is :duim:

Ja zeker...Mijn stadsdeel. Lijkt wel een dorpje :D. Alleen werd Ut de vorige keer verstoord door een holle-bolle-Gijs-heeft-honger uit Zeeburg.

Ben er ook aanwezig die dag.

wytze
11-02-05, 15:26
quote:
"Mogen nietbuurtbewoners eigenlijk ook komen?"


pfff daar moet ik even diep over nadenken. Ben benieuwd wat de andere buurtgenoten ervan vinden.

mijn eerste reactie is: ik zit niet echt te wachten op nieuwsgierige pottekijkers. we posten wel een verslagje.

RinC, kun je meer vertellen over dat holle bolle gijs uit zeeburg verhaal?

ton h. heb ik grote twijfels over als ie komt want die gaat een discussie over fuseren beginnen.
bovendien hebben we nog een andere zaak lopen.
(zie vakkevulle)

freya
11-02-05, 17:36
Geplaatst door wytze
pfff daar moet ik even diep over nadenken. Ben benieuwd wat de andere buurtgenoten ervan vinden.

mijn eerste reactie is: ik zit niet echt te wachten op nieuwsgierige pottekijkers. we posten wel een verslagje.



Hmz, segregatie in Bos en Lommer :cheefbek:

TonH
12-02-05, 01:13
Geplaatst door wytze
quote:
"Mogen nietbuurtbewoners eigenlijk ook komen?"


pfff daar moet ik even diep over nadenken. Ben benieuwd wat de andere buurtgenoten ervan vinden.

mijn eerste reactie is: ik zit niet echt te wachten op nieuwsgierige pottekijkers. we posten wel een verslagje.

RinC, kun je meer vertellen over dat holle bolle gijs uit zeeburg verhaal?

ton h. heb ik grote twijfels over als ie komt want die gaat een discussie over fuseren beginnen.
bovendien hebben we nog een andere zaak lopen.
(zie vakkevulle)

In de een of andere vorm ben ik er zeker... :ego:

Maar een verslag zou ik serieus heel interessant vinden om hier te lezen.
Veel van de bijeenkomsten waar ik de laatste tijd in Oud Zuid was waren fantastisch, maar je hebt steeds het gevoel: "En wat nu?"

Wel ben ik enorm blij verrast dat er zo ongelovelijk veel mensen te vinden zijn, uit werkelijk alle lagen van de bevolking, die 'gewoon' zijn blijven doen en niks hebben met die hele angst en hetze cultuur. Dat hou je er wel aan over.