PDA

Bekijk Volledige Versie : Van Bastens keuze, Khalid Bouhlarouz de grote uitblinker van het Nederlandse elftal.



Zwarte Schaap
10-02-05, 15:53
Boulahrouz legt Rooney zwijgen op

Centrale verdediger staat in Birmingham model voor het huidige Oranje

Door Marcel van der Kraan

http://w3s.rotterdamsdagblad.nl/upload/rdagblad.artikel.foto/1108030839_31014.jpg
Wayne Rooney komt opnieuw niet aan de bal, die hem is ontfutseld door de grote uitblinker aan Nederlandse kant, Khalid Bouhlarouz (3). De aanvaller van Manchester United had gisteravond niets te vertellen tegen de geboren Maassluizer. (Foto Darren Staples/Reuters)

Birmingham - In de studio van de BBC, opgebouwd in het stadion van Aston Villa, vertelde Martin Jol gisteravond vóór de oefeninterland Engeland-Nederland (0-0) aan de kenners Gary Lineker en Alan Hansen dat Oranjes beste speler in het hart van de verdediging stond. Khalid Boulahrouz is in de ogen van de Spurs-coach 'de beste die er rondloopt'.

Jol: ,,Dat was natuurlijk wel een beetje gewaagd, want je zal dan net zien dat hij op zo'n avond een foutje maakt. Ik ken 'm goed en ik weet dat er af en toe een foutje bij hem insluipt. Maar hij speelde een geweldige wedstrijd, zoals ik van Khalid gewend ben. Omdat ik het had voorspeld, gingen ze in de studio speciaal op hem letten. Ja, toen kregen ze zelf ook in de gaten dat hij het fantastisch deed tegen jongens als Rooney en Owen.''

Boulahrouz stond in Birmingham model voor het door Marco van Basten totaal vernieuwde Nederlands elftal. De verdediger van Hamburger SV straalde frisheid, kracht en honger uit. Met pas drie interlands achter zijn naam leidde de geboren Maassluizer op een indrukwekkende manier de achterste linie van Oranje, waarin alleen Giovanni van Bronckhorst op enige ervaring kon bogen. Het totale aantal optredens van Boulahrouz, Kromkamp en Mathijsen was op de vingers van een hand te tellen.

De Nederlanders deden het voor het oog van 40.000 Engelsen zo goed, dat de ploeg van Sven Göran Eriksson er nauwelijks aan te pas kwam. Met Kuijt als balvaste spits. De Feyenoorder zei na afloop trots te zijn dat Marco van Basten hem persoonlijk kwam vertellen hoe blij hij met zijn optreden was. Kuijt: ,,Dat vond ik wel even lekker om te horen. Robben en Van Nistelrooy ontbreken op dit moment. Met hen erbij, hadden we Engeland misschien wel verslagen. Maar het is ook goed dat vanavond is bewezen dat er achter die twee ook nog andere spelers dicht tegen het topniveau aan zitten.''


Bron: Rotterdams Dagblad 10/02/05

Bofko
10-02-05, 16:07
Hier had ´van Marokkaanse afkomst´ of iets dergelijks toch ook wel een keertje in vermeld mogen worden. :aanwal:

delirious
10-02-05, 16:09
FAN"Bloody"TASTIC!!!

Ik heb de wedstrijd gezien, Boulahrouz speelde formidabel.
De drie grote clubs in Nederland kunnen wel janken, om zo'n klasse verdediger over het hoofd te zien.
Hulde aan V.Basten en V.H. Schip voor het vertrouwen in Boulahrouz.

:duim:

akram
10-02-05, 16:15
Geplaatst door Bofko
Hier had ´van Marokkaanse afkomst´ of iets dergelijks toch ook wel een keertje in vermeld mogen worden. :aanwal:

marokkaanse afkomst bevat tegenwoordig negatieve lading vandaar dat ze het hebben weggelaten

Bofko
10-02-05, 16:18
Geplaatst door akram
marokkaanse afkomst bevat tegenwoordig negatieve lading vandaar dat ze het hebben weggelaten

Hebben ze toch een mooie kans laten schieten.

Maar gelukkig hebben ze de uitblinker niet Khalid B. genoemd :moeilijk:

wytze
10-02-05, 17:21
Bouhlarouz is een NEDERLANDER.

we kunnen het natuurlijk niet hebben dat het woord Marokkaan met iets positiefs in verband wordt gebracht.

Er gaan geruchten dat de troep Wilders,
de LPF, van Aarsen en Maxime Verhagen tot 5 minuten voor de wedstrijd nog hebben geprobeerd om de bondscoach te overtuigen om Bouhlarouz helemaal niet op te stellen, maar dat is dus niet gelukt.

Max Stirner
10-02-05, 17:31
Geplaatst door wytze
Bouhlarouz is een NEDERLANDER.




Zolang hij goed blijft voetballen wel ja........ :D

Dapper van hem trouwens om te kiezen voor het Nederlands elftal, terwijl het waarschijnlijk moeilijker is om je daar in de eerste 11 te spelen dan bij het Marokkaanse elftal......en het zou me niet verbazen als ie ook nog her en der voor bounty is uitgemaakt.

Heeft ie blijkbaar maling aan, dat kan ik wel waarderen.

Al3arbi
10-02-05, 17:35
Geplaatst door Max Stirner


en het zou me niet verbazen als ie ook nog her en der voor bounty is uitgemaakt.

[..]

Heeft ie blijkbaar maling aan, dat kan ik wel waarderen.

Dit kleurt niet, ;). Zou je moeten weten.

Verder is Khalid `n dope kerel. Doet het goed. Props.

intergratie
10-02-05, 17:35
blablablablanlanla :loens:

wytze
10-02-05, 17:36
"Zolang hij goed blijft voetballen wel ja......"


Da's waar en een terechte aanvulling. als ie een fout had gemaakt en nederland had daardoor met 1-0 verloren, dan was ie wel een Marokkaan geweest.

Max Stirner
10-02-05, 17:47
Geplaatst door wytze
"Zolang hij goed blijft voetballen wel ja......"


Da's waar en een terechte aanvulling. als ie een fout had gemaakt en nederland had daardoor met 1-0 verloren, dan was ie wel een Marokkaan geweest.

:wijs: Das discriminatie, want dat overkwam Frank de Boer nooit, terwijl die fout op fout stapelde!

nard
11-02-05, 08:37
Geplaatst door wytze

Er gaan geruchten dat de troep Wilders,
de LPF, van Aarsen en Maxime Verhagen tot 5 minuten voor de wedstrijd nog hebben geprobeerd om de bondscoach te overtuigen om Bouhlarouz helemaal niet op te stellen, maar dat is dus niet gelukt. [/B]


Ik mag toch hopen dat je dit zélf niet geloofd......
Ga even buiten een frisse neus pakken, joh :)

Dutchguy
11-02-05, 09:11
Geplaatst door wytze
"Zolang hij goed blijft voetballen wel ja......"


Da's waar en een terechte aanvulling. als ie een fout had gemaakt en nederland had daardoor met 1-0 verloren, dan was ie wel een Marokkaan geweest.

wytze, ga fytze. :moe: