PDA

Bekijk Volledige Versie : Uitspraken van Directeur AIVD in Zembla over de islam in NL



MO_NL
11-02-05, 12:42
starttijd=00:30:20&speelduur=00:01:50
bron: Vara - Zembla (http://www.zembla.tv)

De directeur van de AIVD doet een aantal uitspraken waarin hij een samenhang aanbrengt tussen de zoektocht naar een eigen identiteit van Marokkaanse jongeren en de vatbaarheid voor recrutering voor extremisme.

Wat vind jij hiervan?

MO_NL
11-02-05, 12:56
starttijd=00:35:00&speelduur=00:02:41
bron: VARA - Zembla (http://www.zembla.tv)

Verderop in de uitzending stelt hij dat polariserende manier waarop er over de islam en moslims wordt gediscussieerd in Nederland radicalisering van moslimjongeren in de hand werkt.

Denk jij dat dit het begin van een kentering is in de discussie? Of is en blijft de directeur van de AIVD een van de weinigen die snapt hoe het zit?

Oramus
11-02-05, 13:07
MO_NL, we zouden zo graag ook eens een keer jouw eigen mening willen horen.

Simon
11-02-05, 13:16
Geplaatst door MO_NL

Denk jij dat dit het begin van een kentering is in de discussie? Of is en blijft de directeur van de AIVD een van de weinigen die snapt hoe het zit?

Ik vond het jammer dat hij geen man en paard noemde. Dat deed de AIVD in het verleden wel maar dat gaf gelijk een politieke rel. Overigens ben ik wel van mening dat er ook meer openheid in de discussie is bereikt de afgelopen jaren. Maar er zijn politici als Wilders die de boel ophitsen en daarmee juist integratie belemmeren.

MO_NL
11-02-05, 14:05
Geplaatst door Oramus
MO_NL, we zouden zo graag ook eens een keer jouw eigen mening willen horen.

Ik voel me gevleid, maar wat maakt mijn mening nou zo belangwekkend in jouw ogen?

Ik ziet het namelijk meer als mijn taak om TV en discussie op dit forum te koppelen. Daarin klinkt voor een deel al mijn mening in door door de keuze van onderwerpen en citaten.

MVG

Joepie
11-02-05, 14:08
Geplaatst door Jarir Tabari

5.) Islaam is tegen iedere vorm van blind geweld. Allaah de Verhevene zegt: ..Dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood… [5:32]

Bron: http://islamitische.blogspot.com [/B]

Nou dan hebben al die moslimterroristen die het 98% op de onschuldigen hebben gemunt nog wat uit te leggen aan allah denk je niet?

Oramus
11-02-05, 14:46
Geplaatst door MO_NL
Ik voel me gevleid, maar wat maakt mijn mening nou zo belangwekkend in jouw ogen?

Ik ziet het namelijk meer als mijn taak om TV en discussie op dit forum te koppelen. Daarin klinkt voor een deel al mijn mening in door door de keuze van onderwerpen en citaten.

MVG
Het zijn vaak interessante stellingen die je poneert, als voorzitter van een grote Marokkaanse community zul je jezelf gedegen in de materie verdiept hebben naar ik aanneem. Het is daarom interessant om te vernemen wat je eigen opinie is.

Joepie
11-02-05, 14:48
Geplaatst door Jarir Tabari
Die 2%? terreur verspreiders zullen zeker wat uit te leggen hebben, als ze de kans daartoe krijgen.

ik heb het over de ander 98%.... de terroristen die het leuk vinden onschuldigen op te blazen omdat ze menen dat allah dat wilt.

Zwarte Schaap
11-02-05, 15:01
Geplaatst door MO_NL
starttijd=00:35:00&speelduur=00:02:41
bron: VARA - Zembla (http://www.zembla.tv)

Verderop in de uitzending stelt hij dat polariserende manier waarop er over de islam en moslims wordt gediscussieerd in Nederland radicalisering van moslimjongeren in de hand werkt.

Denk jij dat dit het begin van een kentering is in de discussie? Of is en blijft de directeur van de AIVD een van de weinigen die snapt hoe het zit?

Dat is niets nieuws dat was al één van hun conclusies van het rapport van verleden jaar, ergens in maart of zo. In iedere geval minstens een jaar geleden.

Toen viel heel de politiek over deze conclusies van de AIVD, het was een schande dat de AIVD dat durfde te zeggen.

Nu na Theo van Gogh kan de AIVD durft de AIVD het weer te zeggen.

Ourzazate
11-02-05, 15:08
Natuurlijk worden jonge moslims door de Islamhaters zoals AHA en Wilders de radicalisering in gewerkt. Dat was al voordat de AIVD baas hier uitspraken over deed bekend. Als je een bepaalde groep in het verdomhoekje gooit en keer op keer nare dingen over ze zegt terwijl ze zich al in een of andere mate buitengesloten voelen binnen deze maatschappij dan is het niet moeilijk voor ze om de radicale kant op te gaan. Zulke jongens willen ergens bijhoren en erkend worden, dus ook hun moslim-zijn. Dat wordt hun (in een bepaalde mate) onmogelijk gemaakt hier in NL, althans zo ervaren zij dat. En als dan politieke vormgevers en de media het enige kostbare bezit dat die jongens hebben aan diggelen slaan dan kun je de uitkomst gemakkelijk uitrekenen...:).

Het grappige is natuurlijk dat je in de hele wereld een anti-Islam tendens aan het ontwikkelen ziet. Dat heeft ongetwijfeld invloed op jonge moslims en als je daarbij in je achterhoofd houdt dat veel moslims bereid zijn te sterven voor hun extreme idealen ('we hebben toch niets te verliezen') dan kun je al een aardig doemscenario in je hoofd schetsen...:).

MO_NL
11-02-05, 15:19
p.s. kan iemand mij helpen aan icoontje van TV ter groote van een smilie? Zodat iedereen in het topicoverzicht al kan zien dat het een onderwerp betreft met een TV-stream er in verwerkt.

Zou degene die er eentje weet hem hier als reactie op het forum willen plaatsen? (of de url er naar toe)

BVD

Mähden
11-02-05, 15:25
Vanaf het begin van de burgerlijke slachtingen, verwierp de F.I.S. deze en schreef ze toe aan de G.I.A. als schuldige. Onlangs vrijgekomen publicaties tonen aan dat de G.I.A. door de geheime dienst in het leven geroepen was, om zo de militaire strijd van de F.I.S. in diskrediet te brengen en hen te vervreemden van de massa middels gruwelijkheden.

Kun je daarvan de betrouwbare bronnen geven of zijn het maar gosips ?

Mähden
11-02-05, 15:27
Het grappige is natuurlijk dat je in de hele wereld een anti-Islam tendens aan het ontwikkelen ziet. Dat heeft ongetwijfeld invloed op jonge moslims en als je daarbij in je achterhoofd houdt dat veel moslims bereid zijn te sterven voor hun extreme idealen ('we hebben toch niets te verliezen') dan kun je al een aardig doemscenario in je hoofd schetsen....

Grappig zou ik het niet willen noemen, vooral ook omdat door die antiterreursentimenten geen hond meer wil handelen met de gelovigen.

en dat verergert dus vooral de situatie van de moslimlanden en de moslims iha, ook voor de meerderheid goedwillende moslims.

Wellicht is eieren kiezen voor je geld dan de enige mogelijkheid, dat kan misschien in het Westen wel, maar in Moslimlanden is uit je geloof stappen een sociaal-maatschappelijke doodzonde.

Men houdt zichzelf dus stijf in de (be)houdgreep !


en omdat we nog tot in lengte van dagen afhankelijk zijn van hun olievoorraden onder de woestijn (het beest van onder de aarde en onder de zee), dus als een

Poisonous cup !


Moet de verlichte civilisatie zich nog een tijdje schrap stellen,

als een Last Victory

op dictatuur en willekeur,

maar waarschijnlijk blijven we met ze alle liever rondrijden in onze SUVve PC-tractors en vliegen we elk jaar van hot naar haar, tewijl de kennis over het broeikaseffect toeneemt (zie Daniel),
onze gemakzucht zal het waarschijnlijk overwinnen van the Stand.


Nike's uit China door kinderarbeid vervaardigd, ja ja dat kan niet ongemerkt voorbij gaan allemaal,


daarvoor heeft G-d een groots plan gesmeed,

een Gaia-strikes-back plan, daar hoeven wij niets voor te doen, want de natuur pakt ons allemaal, op den duur,

Kid Capri
11-02-05, 15:32
http://www.omroep.nl/vara/zembla/

Een zeer verhelderende en interessante documentaire.

:)

K.

Origi
11-02-05, 15:36
Interessant.

Ik ga kijken.

Timoesh
11-02-05, 15:36
Gracias...gisteravond over het hoofd gezien :maf:

Correctie..heb hem gezien...is erg interessant! :duim:

Ourzazate
11-02-05, 15:44
Geplaatst door Mähden
ook voor de meerderheid goedwillende moslims.



Bestaan die dan...?

Mähden
11-02-05, 15:48
Geplaatst door Ourzazate
Bestaan die dan...?

Zeker 70 % is koosjer, misschien wel 71,5 % !!



De stormen raasden door en langzaam werd de aarde zoals zij was geweest;
…woest en ledig.

da's nie norrmall horr !!!

Wide-O
11-02-05, 15:49
Geplaatst door Ourzazate
Als je een bepaalde groep in het verdomhoekje gooit en keer op keer nare dingen over ze zegt terwijl ze zich al in een of andere mate buitengesloten voelen binnen deze maatschappij dan is het niet moeilijk voor ze om de radicale kant op te gaan.


Mee eens & toch weer niet. Er is toch een groot verschil tussen "boos zijn op we wereld rondom", en effectief een gewelddaad plegen ? Als ik me boos maak op jou, en harde woorden zou gebruiken op dit BBS of in een kroeg of wat dan ook, dat is toch nog altijd iets anders dan dat ik bij jou een ruit zo komen ingooien, laat staan nog erger geweld zou plegen ? 't Is een voorbeeld, voor je me verkeerd begrijpt, maar er is toch een gigantische stap tussen "oneens zijn/miskend zijn/gediscrimineerd worden (en/of voelen) en iemand daadwerkelijk fysiek pijn te doen cq het hoekje om te helpen ? Los van welk geloof of niet geloof dan ook ?



Het grappige is natuurlijk dat je in de hele wereld een anti-Islam tendens aan het ontwikkelen ziet.

Dat grappig bedoel je vast cynisch, en ik moet je hier gelijk geven: men is wind aan het zaaien, en men zal storm oogsten als we zo verder gaan.

Ik heb de uitzending met een half oog gezien, dus ik kan mis zijn. Maar ik had de hele tijd het idee dat we het veel te complex willen zien, graag willen geloven in complotten/cellen/gestuurd terrorisme. Het leek me meer jochies/boze adolescenten die boos zijn, een beetje gaan lullen op MSN, elkaar willen aftroeven, stoer doen, wedstrijdje Jihaad quotes spelen, opjutten, shockeren, afreageren. Een beetje zoals de autochtonen vroeger "kobboi" en indiaan speelden, maar dan digitaal en met onthoofdingsvideo's inplaats van plastic geweren...

Ik wil later wel eens de memoires lezen van die AIVD man (naam even kwijt). Hij geloofde volgens mij ook niet in al die rare theorieën en ad-hoc wetjes etc. Stop met de polarisatie, leek hij wel te zeggen...

Maar hij is gebonden aan de politiek, dus zei hij wat dingen "tussendoor". Voor de goede verstaander leek hij te suggereren dat al die paniek best wat minder kon. Toch ?

Ourzazate
11-02-05, 16:00
Geplaatst door Kid Capri
http://www.omroep.nl/vara/zembla/

Een zeer verhelderende en interessante documentaire.

:)

K.

Klopt...:). Aanstaande zaterdag 12-1 wordt ie op tv herhaald: NL 3 om 12.15...:).

Tamza_Tirelli
11-02-05, 16:03
Vond em eigenlijk niet zo interessant.

Jane Doe
11-02-05, 16:05
Conclusie: de politiek en de AIVd gaat met de stroom mee van moslimangst.

Kid Capri
11-02-05, 16:13
Geplaatst door Tamza_Tirelli
Vond em eigenlijk niet zo interessant.

De meeste mensen denken dat de Hofstadgroep een onderdeel is van de netwerken van Al Qaeda. Echter, deze documentaire laat zien dat het terrorisme in Nederland zich niet laat inspireren door Osama Bin Laden, maar een gevolg is van de terreinwinst die de leer van de Takfier Wal Hidzjra boekt sinds de verscherping van de maatschappelijke discussie. Hetgeen aangeeft dat de uitspraken van de directeur van de AIVD die een tijd terug voor alles en nog wat werd uitgemaakt toen hij stelde dat opiniemakers hun toon moeten matigen teneinde radicalisering tegen te houden, helemaal zo vreemd niet waren. Redelijk baanbrekend, nietwaar?

K.

Wide-O
11-02-05, 16:20
<off topic>

Grappig icoontje trouwens MO !

</off topic>

michiel mans
11-02-05, 16:35
Jane Doe schreef,


Conclusie: de politiek en de AIVd gaat met de stroom mee van moslimangst.

En de Haagse Imam sprak:

"Het opleggen van cultuur is een vorm van terrorisme."

En zulke figuren moeten voorkomen dat mensen radicaliseren? Verder wist hij te melden dat:


De druk op de moslims neemt toe, er wordt gedreigd moskeeën te sluiten, imams uit te wijzen en hoofddoeken te verbieden. Dat kan jongeren die door die zware druk gefrustreerd zijn, aanleiding geven zich bij die groepen aan te sluiten en hun mening langs gewelddadige weg te uiten.

Waarom wordt er gedebatteerd over het eventueel sluiten van sommige moskeeen en het uitzetten van sommige Imams? Er is ook alleen sprake van het verbieden van hoofddoeken in bepaalde situaties, geen algeheel verbod. Als autochtonen de haatpreken en de hoofddoeken in openbare functies moeten accepteren wie dringt wie dan een cultuur op?

Kid Capri
11-02-05, 16:44
Geplaatst door michiel mans
Jane Doe schreef,



En de Haagse Imam sprak:

"Het opleggen van cultuur is een vorm van terrorisme."

En zulke figuren moeten voorkomen dat mensen radicaliseren? Verder wist hij te melden dat:



Waarom wordt er gedebatteerd over het eventueel sluiten van sommige moskeeen en het uitzetten van sommige Imams? Er is ook alleen sprake van het verbieden van hoofddoeken in bepaalde situaties, geen algeheel verbod. Als autochtonen de haatpreken en de hoofddoeken in openbare functies moeten accepteren wie dringt wie dan een cultuur op?

Ik denk dat de Haagse imam bedoelt dat je terrorisme en radicalisering niet zonder de hulp van de gematigde moslims kan tegengaan. En door telkens de gematigde moslims tegen het zere been te schoppen of door hen telkens in één adem te noemen met de terroristen/radicalen zul je de onontbeerlijke hulp van deze groep nooit krijgen. Ik denk dat 'ie daarmee nix anders zegt dan de AIVD-directeur die stelt dat opiniemakers op de toon moeten letten waar het gaat over zaken die gevoelig liggen bij de gematigde moslims. Zo dient 't geen enkel doel wanneer een omstreden Kamerlid in een dagblad de profeet Mohammed (vzmh) uitmaakt voor een pedofiel.

Jezus had naar huidige maatstaven ook een verwerpelijke smaak van kleden. Snijdt het doen van deze uitspraak enig hout? :)

K.

michiel mans
11-02-05, 17:14
Kid Capri schreef,


Ik denk dat de Haagse imam bedoelt dat je terrorisme en radicalisering niet zonder de hulp van de gematigde moslims kan tegengaan.

Dan heeft de Imam wel een hele vreemde manier van zich uitdrukken en Kid Capri een zeer breed interpretatievermogen.


En door telkens de gematigde moslims tegen het zere been te schoppen of door hen telkens in één adem te noemen met de terroristen/radicalen zul je de onontbeerlijke hulp van deze groep nooit krijgen.

Telkens? Wat een onzin. Als Wilders, AHA, Cohen of welke politicus of 'stemmingmaker' dan ook keer op keer vertellen "ik-wij hebben het niet over de moslims of de islam maar over de radicale moslims die hun geloof misbruiken" of woorden van gelijke strekking dan wordt dit niet gehoord?


Zo dient 't geen enkel doel wanneer een omstreden Kamerlid in een dagblad de profeet Mohammed (vzmh) uitmaakt voor een pedofiel.

Ze heeft gezegd (ongeveer) "naar de moderne westerse maatstaven van deze tijd was de profeet een pedofiel". Dat is een feit, bovendien was het trouwen met zesjarige meisjes op je 53e ook toen al niet normaal. En dat mag je niet zeggen? Het doel was wellicht mensen bewust te maken dat wat als 'heilig' wordt beschouwd misschien niet zo 'heilig' is.


Jezus had naar huidige maatstaven ook een verwerpelijke smaak van kleden. Snijdt het doen van deze uitspraak enig hout?

Je giet het in een gelijke vorm als AHA, naar de huidige maatstaven dus. Niks mis mee. Wel grappig dat alleen moslims en Bagwan achtige figuren nog in Jesus gewaden rondlopen, populair "soepjurken" genaamd.

michiel mans
11-02-05, 17:17
Beste Kid, ik ben er ook niet zo van gecharmeerd van jouw stukken een 'free huppeldepup' pop-up te krijgen die een cookie wil plaatsen rotop met je zooi. Dat heet spam.

michiel mans
11-02-05, 17:56
Jarir Tabari schreef,


1.) De huidige Israëlische vesting is het meest recente voorbeeld van een staat dat haar geboorte kent in terrorisme. Het werd opgericht met Joodse terreur groepen, waarvan de meest beruchte de Stern Gang van de uit Polen afkomstige Avraham Stern ("Yair") was.

En de Haganagh en Irgun. Premier Begin was ook een terrorist, niet welkom in GB.


2.) De term "Moslimterrorist" wordt gebruikt om de Islaam als een terroristische godsdienst af te doen. Maar dit is een verkeerde benaming. Toen IRA bommenleggers toesloegen, werden zij niet geëtiketteerd als "Katholiekterroristen", ondanks dat de strijd zich tussen Katholiek Ierland en Protestants Noord-Ierland bevindt, gesteund door Protestants Engeland. Evenzo toen Timothy McVeigh de CIA hoofdkwartieren in Oklahoma City opblies in 1995, waarbij 168 mensen om het leven kwamen. Hij kreeg niet de plakkaat "Christenterrorist", ondanks dat hij Christelijk was en een terrorist.

Het grote verschil is dat de IRA terrorist geen "God is groot brult" als hij op de ontsteker drukt. Ik heb ook nog nooit een IRA lid "doodt alle protestante ongelovigen" horen roepen. Alleen moslim terroristen brallen "god is groot" of "doodt de ongelovigen" als ze iemand de strot af snijden, hun RPG afvuren of hun IED tot ontsteking brengen. Je doet net of terreur door een aanhanger van een bepaalde godsdienst hetzelfde is als terreur uit naam van een godsdienst.


In feite werd de benaming "Moslimterrorist" toegeschreven aan de activiteiten van de PLO, welke bestond uit Moslims, Christenen en communisten. De PLO is geen, noch is het ooit een Moslim organisatie geweest. Het is een nationalistische organisatie dat zich inspant voor de vestiging van een seculiere Palestijnse staat.

Onzin, dat 'moslim' is er pas de laatste jaren bijgeplakt, gedeeltelijk uit Israelisch opportunisme om steun te krijgen en gedeeltelijk omdat die strijd in sommige deelbewegingen geislamiseerd is, b.v door de Hizbollah of de 'Jihad' groep.


4.) De Algerijnse situatie is wat ingewikkelder. Maar het volstaat te zeggen dat de Islamitische Bevrijdingsfront (F.I.S.), welke klaar stond om de door de Algerijnse militairen gedwarsboomde verkiezingen te winnen, afstand deed van de gewelddadige strijd in 2001, maar de afslachting van onschuldige burgers bleef doorgaan. Vanaf het begin van de burgerlijke slachtingen, verwierp de F.I.S. deze en schreef ze toe aan de G.I.A. als schuldige. Onlangs vrijgekomen publicaties tonen aan dat de G.I.A. door de geheime dienst in het leven geroepen was, om zo de militaire strijd van de F.I.S. in diskrediet te brengen en hen te vervreemden van de massa middels gruwelijkheden.

Kun je e.e.a aangaande de rol van de geheime dienst en het G.I.A bewijzen, onderbouwen?



5.) Islaam is tegen iedere vorm van blind geweld. Allaah de Verhevene zegt: ..Dat wie ook een mens doodt, behalve wegens het doden van anderen of het scheppen van wanorde in het land, het ware alsof hij de gehele mensheid had gedood… [5:32] Er zijn strikte regels verbonden aan hoe oorlogvoering plaats dient te vinden. De profeet Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, verbood het doden van vrouwen, kinderen en oude mensen en de vernietiging van kerken, synagogen en boerderijen. Natuurlijk mogen vrouwen, kinderen of ouderen die gewapend zijn wel gedood worden uit zelfverdediging.

Ik kom zat blind geweld tegen in de koran, vooral na de Mekka periode, tegen de ongelovigen, de joden en de afvalligen, ik moet er niets van hebben.

Ourzazate
11-02-05, 18:00
Geplaatst door Wide-O
Mee eens & toch weer niet. Er is toch een groot verschil tussen "boos zijn op we wereld rondom", en effectief een gewelddaad plegen ? Als ik me boos maak op jou, en harde woorden zou gebruiken op dit BBS of in een kroeg of wat dan ook, dat is toch nog altijd iets anders dan dat ik bij jou een ruit zo komen ingooien, laat staan nog erger geweld zou plegen ? 't Is een voorbeeld, voor je me verkeerd begrijpt, maar er is toch een gigantische stap tussen "oneens zijn/miskend zijn/gediscrimineerd worden (en/of voelen) en iemand daadwerkelijk fysiek pijn te doen cq het hoekje om te helpen ? Los van welk geloof of niet geloof dan ook ?


Je hebt helemaal gelijk, maar het betreft vaak labiele jongens die in de Islam het licht hebben gezien en er van uitgaan dat deze wereld een en al nepheid is. Als iemand ze dan enkele keren heeft bespeeld en ze heeft aangetoond dat de rascistische ongelovige honden in Nederland hen niet willen en nooit zullen willen en dit gepaard gaat met lofuitingen tav Islamhaat tentoongespreid in de media door AHA (een afvallige nota bene) en consorten dan kun je er van op aan gaan dat ze radicaliseren...:). Die grote stap waar je over spreekt wordt zo steeds kleiner totdat het niets is...:). Kijk, het was voor baardmannen in Algerije ook en groet stap om hun eigen broeders te vermoorden, hun eigen streekgenoten, hun eigen buren. Maar de geschiedenis heeft laten zien dat die stap wel overbrugbaar was. Dan zou een radicale moslim hier in NL toch ook wel het een en ander teweeg kunnen brengen...?

Ourzazate
11-02-05, 18:02
Geplaatst door michiel mans

Ik kom zat blind geweld tegen in de koran, vooral na de Mekka periode, tegen de ongelovigen, de joden en de afvalligen, ik moet er niets van hebben.

Zou je dan even een paar verzen willen citeren aub? Mijn erkentelijkheid bij voorbaat...:).

michiel mans
11-02-05, 18:07
Ourzazate schreef,


Natuurlijk worden jonge moslims door de Islamhaters zoals AHA en Wilders de radicalisering in gewerkt. Dat was al voordat de AIVD baas hier uitspraken over deed bekend. Als je een bepaalde groep in het verdomhoekje gooit en keer op keer nare dingen over ze zegt terwijl ze zich al in een of andere mate buitengesloten voelen binnen deze maatschappij dan is het niet moeilijk voor ze om de radicale kant op te gaan. Zulke jongens willen ergens bijhoren en erkend worden, dus ook hun moslim-zijn. Dat wordt hun (in een bepaalde mate) onmogelijk gemaakt hier in NL, althans zo ervaren zij dat. En als dan politieke vormgevers en de media het enige kostbare bezit dat die jongens hebben aan diggelen slaan dan kun je de uitkomst gemakkelijk uitrekenen....

Wat is dit voor onzin? Je doet het voorkomen alsof we hun moslim zijn onmogelijk maken en alsog het gros der 'gangmakers' zich uitsluitend negatief uitlaten. Juist met dit soort overdrijvingen wordt de polarisatie verder gevoed. Je hebt ook geen enkel woord van kritiek naar misstanden en fouten binnen deze jongerengoeperingen. Het is de schuld van de autochtonen. Raar dat het wij-zij gevoel steeds sterker wordt.


Het grappige is natuurlijk dat je in de hele wereld een anti-Islam tendens aan het ontwikkelen ziet. Dat heeft ongetwijfeld invloed op jonge moslims en als je daarbij in je achterhoofd houdt dat veel moslims bereid zijn te sterven voor hun extreme idealen ('we hebben toch niets te verliezen') dan kun je al een aardig doemscenario in je hoofd schetsen....

Hoe zou die anti-islam tendens er toch gekomen zijn als het zo'n lieve vreedzame godsdienst is?

Ourzazate
11-02-05, 18:17
Geplaatst door michiel mans
Ourzazate schreef,

Wat is dit voor onzin? Je doet het voorkomen alsof we hun moslim zijn onmogelijk maken en alsog het gros der 'gangmakers' zich uitsluitend negatief uitlaten. Juist met dit soort overdrijvingen wordt de polarisatie verder gevoed. Je hebt ook geen enkel woord van kritiek naar misstanden en fouten binnen deze jongerengoeperingen. Het is de schuld van de autochtonen. Raar dat het wij-zij gevoel steeds sterker wordt.

Hoe zou die anti-islam tendens er toch gekomen zijn als het zo'n lieve vreedzame godsdienst is?

Waarom praat je in we vorm? Ik heb het geenszins over jou maar over politici en media beste kerel, dus die belangrijkheid die je jezelf toedicht kun je beter nalaten. Het siert je allerminst...:). Ik bevestig enkel wat de grote baas op het gebied van veiligheid hier in NL heeft gezegd. Ik zie het namelijk ook in mijn eigen omgeving. Er zijn tig jongens die interesse hebben in een gewelddadige vorm van Islam. Dat zijn jongens waar geen enkele misstand of fout aan vast kleeft, jongens die aan technische universiteiten en hts-en studeren en die geen tasjes jatten...:).

Geen enkele godsdienst kent een volledige periode van vredelievendheid en dit heeft altijd te maken met de mensen die die religie vertegenwoordigen niet ps met die religie zelf. Het Christendom met de verpersoonlijking van de liefde en vrede Jezus Christus in zich was gezien de geschiedenis alles behalve vredelievend. Honderden miljoenen zijn er in naam van die religie koud gemaakt. Zo kun je denk ik elke religie wel turvend afgaan...:).

Kid Capri
11-02-05, 19:04
Geplaatst door michiel mans
Kid Capri schreef,

Dan heeft de Imam wel een hele vreemde manier van zich uitdrukken en Kid Capri een zeer breed interpretatievermogen.

Telkens? Wat een onzin. Als Wilders, AHA, Cohen of welke politicus of 'stemmingmaker' dan ook keer op keer vertellen "ik-wij hebben het niet over de moslims of de islam maar over de radicale moslims die hun geloof misbruiken" of woorden van gelijke strekking dan wordt dit niet gehoord?

Ze heeft gezegd (ongeveer) "naar de moderne westerse maatstaven van deze tijd was de profeet een pedofiel". Dat is een feit, bovendien was het trouwen met zesjarige meisjes op je 53e ook toen al niet normaal. En dat mag je niet zeggen? Het doel was wellicht mensen bewust te maken dat wat als 'heilig' wordt beschouwd misschien niet zo 'heilig' is.

Je giet het in een gelijke vorm als AHA, naar de huidige maatstaven dus. Niks mis mee. Wel grappig dat alleen moslims en Bagwan achtige figuren nog in Jesus gewaden rondlopen, populair "soepjurken" genaamd.

Nee hoor. Ik druk 't uit op een manier die ietwat politiek-correct is. Niet omdat ik vind dat de imam een lijn overschrijdt met die uitspraken, maar omdat de imam en ik 2 verschillende personen zijn. Ik had ook kunnen zeggen dat assimilatie nooit bereikt zal worden omdat je eenmaal de mens niet kan veranderen. Ik vind dat de imam gelijk heeft als hij spreekt van een schrikbewind (=terreur) dat menig populist voorstaat...:).

Wilders en Hirshi Ali spreken telkens over de uitwassen van de islam, maar tegelijkertijd stellen zij de criminaliteit door jonge Marokkanen gelijk aan terrorisme. Als jij dat een genuanceerd standpunt vindt, vertelt dat gelijk meer over jouw ideeen. Namelijk: mensen als Michiel Mans zijn niet geïnteresseerd in de inburgering van minderheden. Zij beschouwen hun eigen idealen als superieur en vinden dat alle afwijkende opvattingen moet wijken. Dus of assimileren en anders remigreren. Helaas is de islamitische gemeenschap in Nederland een mammoettanker die gestaag doorvaart en niet zomaar zal omkeren...:).

Ayaan Hirshi Ali is niet geschoold in de islamitische geschiedenis. Niet alleen wendt zij zich tot valse gegevens (die klakkeloos als waarheid worden aangenomen door types als jij), ook gebruikt zij deze pertinente leugens in situaties waar zij geen enkele doel dienen. Men beseft in Nederland niet dat de islam voor moslims meer dan een hobby is, het is een manier van leven, een rode draad door elke dagelijkse bezigheid loopt. Als men dit snapte, hadden ons veel vervelende gebeurtenissen bespaard kunnen blijven...:).

En daarnaast, het feit dat veel moslims in lange gewaden lopen, betekent niet dat ook Kid Capri gesteld is op die klederdracht. Het was enkel een voorbeeld om aan te geven hoe krom de uitspraak van Ayaan Hirshi Ali is...;).

K.

P.S. Ga je PC schoonmaken, imbiciel...;).

Wide-O
11-02-05, 19:30
Geplaatst door michiel mans
Ik kom zat blind geweld tegen in de koran, vooral na de Mekka periode, tegen de ongelovigen, de joden en de afvalligen, ik moet er niets van hebben.

Dit schiet dus niet op. Mijnheer Michiel, ben jij geschoold ? Academisch ?

Het antwoord is niet belangrijk, edoch: ik wel. En nog wel op een behoorlijk "radicaal" getinte uni. Radicaal in de zin van 100 jaar anti-klerikaal, veel profs in de loge, Scientia Vincerere Tenebras. Dat soort dingen. Het dogma van het vrij onderzoek... Een 'ATHEISTISCHE" uni als het ware :eek:

Toch leerde ik daar braafjes dat de Islam in vergelijking met het Christendom een soort "doetje" is geweest in de geschiedenis. Veralgemening, maar men kon zo niet meteen een tegenbewijs vinden op academisch niveau... laat staan op jouw kroegniveau.

Weet jij het nu beter dan Drs Flam of Drs Hubert Dethier ?

Enige kennis meebrengen in een debat is geen vereiste, maar wel gewenst.

Goh, ik klink al als Drs Haleber ;)

Maggoed, aan de andere kant hebben we vandaag *wel* een (al dan niet zelf gezocht) probleem...



en er van uitgaan dat deze wereld een en al nepheid is


Jah, dat snap ik. Zit ik al heel de tijd mee sinds die beelden van 9/11... Dat is waar ons volprezen "Westen" zo in suckt. Preken wat je zelf niet in de praktijk brengt. Abu G. gevangenis, maar wel pretenderen dat je de vrijheid predikt. Pakweg 100.000 Irakezen (ik ben voorzichtig, Westerling :D) naar de hemel... Aan de andere kant ook veel "normale"mensen die een eind willen aan het bloedvergieten...

Ik worstel daar zelf mee als goedverdienende volgevreten Westerling ... Maar niet omdat ik denk van "mijn wereldbeeld is failliet", maar omdat het wereldbeeld van veel mensen hier failiet is.

En maar bang zijn van "radicale Imams" en zelf niet zien dat die hele houding "tegen" voor geen meter deugt...

Triest.

Toch is er "hier" ook meer te vinden dan blinde angst Ourzazate. Dat meen ik. Niet dat wij daar als individu aanspraak op moge maken.

mark61
11-02-05, 20:07
Geplaatst door Jarir Tabari
Vanaf het begin van de burgerlijke slachtingen, verwierp de F.I.S. deze en schreef ze toe aan de G.I.A. als schuldige. Onlangs vrijgekomen publicaties tonen aan dat de G.I.A. door de geheime dienst in het leven geroepen was, om zo de militaire strijd van de F.I.S. in diskrediet te brengen en hen te vervreemden van de massa middels gruwelijkheden.

Jaja, ik weet het, accepteren dat moslims zoiets doen, dat kan niet. Dus verzinnen we maar wat. Wat was het GIS dan? Niet de gewapende arm van het FIS? Het is wel waar de het leger wat tuig bewapende om de chaos nog groter te maken, maar het is ook waar dat het GIS en de GIA zichzelf fantastische moslims vinden en onschuldige babies aan het spit rijgen en tegen muren gooien. Pijnlijk soms, de waarheid.

Kijk nog s naar die Franse docu die destijds een fijn inzicht gaf in één en ander. Vooral die vrolijke bebaarde kruidenier, die ff mensen was gaan kelen, maar na de amnestie weer een brave kruidenier was geworden. Lekker volk. En moslim.

Zwarte Schaap
11-02-05, 20:15
Geplaatst door mark61
Jaja, ik weet het, accepteren dat moslims zoiets doen, dat kan niet. Dus verzinnen we maar wat. Wat was het GIS dan? Niet de gewapende arm van het FIS? Het is wel waar de het leger wat tuig bewapende om de chaos nog groter te maken, maar het is ook waar dat het GIS en de GIA zichzelf fantastische moslims vinden en onschuldige babies aan het spit rijgen en tegen muren gooien. Pijnlijk soms, de waarheid.

Kijk nog s naar die Franse docu die destijds een fijn inzicht gaf in één en ander. Vooral die vrolijke bebaarde kruidenier, die ff mensen was gaan kelen, maar na de amnestie weer een brave kruidenier was geworden. Lekker volk. En moslim.

Yep we hebben het nu bewezen, moslims zijn aan alle kanten moordenaars. Of ze nu aan de regeringskant zitten of aan de kant van het verzet. Moslim is per definitie slecht. Goedenavond , slaap lekker.

mark61
11-02-05, 20:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Yep we hebben het nu bewezen, moslims zijn aan alle kanten moordenaars. Of ze nu aan de regeringskant zitten of aan de kant van het verzet. Moslim is per definitie slecht. Goedenavond , slaap lekker.

Je zou me onderhand beter moeten kennen, en dus niet verkeerd lezen. Wat bezielt jou? Bovenstaande betekent dat dat moslim-zijn er allemaal niet zoveel mee te maken heeft.

Juist door uit alle macht je in allerlei bochten te wringen om te ontkennen dat allerlei zichzelf supermoslim noemende beesten in Algerije te keer zijn gegaan, immers, het zijn moslims, en die doen zulke dingen niet, leg je een link met islam die er niet is.

Think about it. Think twice.

mark61
11-02-05, 20:34
Geplaatst door Jarir Tabari
Algerian Regime Responsible for Massacres


Het leger en de geheime dienst zijn beslist geen frisse bedoening, nee. De vraag is of alles wat deze meneer beweert de waarheid is. Feit blijft dat er toch echt 'autonoom' extremistisch geweld is in Algerije. En waar is nou het GIS?

Zwarte Schaap
11-02-05, 20:46
Dienst Algerije doodde 5200 burgers

***********************************
****
ALGIERS Er zijn sterke aanwijzingen dat
Algerijnse veiligheidstroepen in de
strijd tegen moslimextremisten 5200
burgers hebben vermoord.Dat blijkt uit
een lopend onderzoek dat in opdracht
van de regering wordt uitgevoerd.

Volgens het onderzoek verdwenen de 5200
Algerijnen na ondervraging.Ze werden
ervan verdacht extremisten te hebben
geholpen.Die voerden in de jaren 90 een
gewapende strijd waarbij meer dan
100.000 mensen omkwamen.

De radicale moslims waren woedend omdat
de regering in 1992 de verkiezingen
ongeldig verklaarde.Dat gebeurde toen
bleek dat hun partij had gewonnen.

Bron: Teletekst 17/12/04



Honderdtal dorpelingen afgeslacht in Sidi-Hammed

http://www.gva.be/dossiers/-r/ramadan/img/algerije.jpg

ALGIERS/BRUSSEL - De ramadan is in Algerije de 'moord-maand' geworden. Zondagavond zijn in het dorpje Sidi-Hammed, 20 km ten zuiden van Algiers, meer dan honderd mensen vermoord door een groep gewapende mannen. Het gaat om de grootste slachting in de loop van zes jaar burgeroorlog tussen het militair bewind en extremistische moslims. Sinds de vastenmaand op 31 december begon zijn al meer dan duizend Algerijnse burgers omgekomen bij nachtelijke slachtpartijen. Volgens de Algerijnse regering is de nieuwe moordpartij het werk van de GIA, de Gewapende Islamitische Groep. De laatste maanden zijn ernstige twijfels gerezen over de eindeloze reeks bloedbaden. In een aantal gevallen wordt het Algerijnse leger zelf verdacht van de gruweldaden; de Algerijnse geheime dienst zou met de bloedbaden de islamitische fundamentalisten in diskrediet willen brengen.

In de Britse zondagskrant 'The Observer' hebben twee Algerijnse politiemannen, die asiel hebben aangevraagd in Groot-Brittannië, verklaard dat ze hebben deelgenomen aan het afslachten en folteren van weerloze burgers. Ze zeggen dat speciale eenheden van het leger, vermomd als moslim-fundamentalisten, hele families in het holst van de nacht uitmoorden.

Opruimen

Volgens The Observer gaven de beide agenten van een paramilitaire politiemacht «gedetailleerde bewijzen van de betrokkenheid van de staat bij een hele serie schendingen van de mensenrechten: slachtpartijen door doodseskaders van de militaire veiligheidsdienst, foltering van tegenstanders van het regime, spionage, en de moord op lastige journalisten en populaire entertainers.»

Een van het tweetal beschreef het aanrichten van het bloedbad van 10 oktober in Rais Hamido, een buitenwijk van de hoofdstad Algiers. Hij zei dat hij eerst met andere politiemannen de electriciteitsleidingen rond de plaats doorsneed, en daarna het bevel kreeg op wacht te gaan staan terwijl leden van speciale militaire eenheden Rais Hamido binnengingen. «Nadat ze weg waren, gingen wij naar binnen om de boel op te ruimen», aldus de man. «Er lagen zo'n zestien lijken, twee gezinnen. Ik heb met mijn eigen ogen dode mannen, vrouwen en kinderen gezien, zelfs een baby, allemaal met hun hals doorgesneden.»
Hij gaf nog een ander voorbeeld: in een andere buitenwijk van Algiers, Larbaa, kregen de politieman en zijn collega's van speciale eenheden van de 'Sécurité Militaire' het bevel de omgeving te bewaken en te blijven wachten. De leden van de speciale eenheid droegen valse baarden en wijde broeken. Twee uur later bleek de hele bevolking van Larbaa afgeslacht.

Uniformen

In Sidi-Hammed hadden de dorpelingen, vooral jongeren, zondagavond na zonsondergang hun ramadan onderbroken om in een zaal een videofilm te kijken. Een kleine bomexplosie joeg de aanwezigen op straat. Terzelfdertijd sloegen elders, onder meer in een café, gewapende terroristen toe. De slachtoffers werden, eens buiten, door gewapende kerels opgewacht en vermoord met vuurwapens of doodgeslagen met ijzeren staven, spaden, bijlen, de keel overgesneden met zwaarden en messen. Volgens overlevenden van de massale aanval op het dorpje zijn zeker 120 mensen gedood.

Volgens de Algerijnse veiligheidsdienst, die onverwacht openhartig melding maakte van twee doden bij de burgerwacht en twee gewonde soldaten, kwamen vijf terroristen om. Een aantal gewonde terroristen werden volgens de plaatselijke bewoners door medestrijders meegenomen «naar de bergen». Een getuige vertelde dat de overvallers paracommando-uniformen droegen en dat dus gedacht werd dat de veiligheidstroepen waren aangekomen.

Die Algerijnse veiligheidstroepen (militairen en militieleden) beschikken over 380.000 manschappen; de terroristen van de GIA en enkele andere extremistische groepen worden op hooguit enkele duizenden geschat. Toch blijkt het leger niet in staat de burgers te beschermen.

Europese missie

De moordpartij in Sidi Hammed is de ergste sinds in augustus vorig jaar in Sidi Rais, ten zuiden van Algiers, 98 mensen werden gedood. Eveneens zondag kwamen zeker tien mensen om toen een bom explodeerde in een moskee in Haouche Sahraoui, ook al ten zuiden van Algiers.

Sinds het begin van het conflict zijn in Algerije naar schatting meer dan 75.000 het slachtoffer van gewelddaden geworden maar tijdens de ramadan is het aantal overvallen dramatisch toegenomen, zo dramatisch dat her en der opgeroepen wordt een internationale onderzoekscommissie naar Algerije te sturen. De Algerijnse regering wil daar echter niet van horen; het felle verzet tegen iedere vorm van buitenlandse inmenging of hulp laat vermoeden dat er veel meer aan de hand is dan een strijd tussen leger en terroristen.

De Algerijnse regering heeft nog geen datum bepaald voor het bezoek dat een EU-delegatie «zo snel mogelijk» aan Algiers zou brengen in het teken van de strijd tegen het terrorisme. De voorbereiding daartoe zouden vandaag dinsdag in Brussel moeten afgerond worden.
In Parijs verklaarde de Franse minister van defensie Alain Richard maandag geen voldoende reden te zien om in de voormalige Franse kolonie internationaal in te grijpen.

De Belgische bisschoppen hebben gisteren in een speciale boodschap «hun diep medeleven en hun solidariteit uitgesproken met het Algerijnse volk, dat meedogenloos getroffen wordt door een niet aflatende golf van moorden en zinloos geweld.» Zij roepen de internationale gemeenschap en alle mensen van goede wil op om de dialoog en de verzoening in Algerije te bevorderen en vragen de christelijke gemeenschappen om te bidden voor de slachtoffers van dit blinde geweld.

(1998)

Bron: http://www.gva.be/dossiers/-r/ramadan/algerije.asp

mark61
11-02-05, 20:57
Geplaatst door Jarir Tabari Verder weet ik niets over het bestaan van GIS af, dus kom jij maar met bronnen. Ik ben benieuwd.

Ik zou toch zweren dat ze vroeger GIS heetten. Maar ik kan er inderdaad niks over vinden. Maar ik bedoel deze lui, de gewapende tak van het FIS:

Armée Islamique du Salut (AIS)


Het Armée Islamique du Salut (AIS) ontstond in 1994 en geldt als de gewapende vleugel van het FIS. Zij opereert in cellen die worden aangevoerd door emirs. Het AIS heeft een eenzijdige wapenstilstand in acht genomen na een oproep van haar bevelhebber Madani Merzag om met ingang van 1 oktober 1997 alle militaire operaties te staken. Behoudens enkele halsstarrige emirs zijn sindsdien door AIS-cellen geen gewapende acties, die voorheen vooral gericht waren op de infrastructuur, meer uitgevoerd.
Een amnestieregeling, die in 1995 in het leven is geroepen, biedt de mogelijkheid aan fundamentalisten die de wapens neer leggen te herintegreren in het normale leven. Van deze regeling wordt in de praktijk veel gebruik gemaakt. De regeling draagt bij aan de verbetering van de veiligheidssituatie. Ex-AIS aanhangers worden thans geïntegreerd in de veiligheidstroepen en worden ook veelal ingezet als informant.

http://www.askvsv.dds.nl/acties/landen/algerije/frames/Algamb.htm

Ik zou nooit de misdadigheid van het leger en de veiligheidsdiensten ontkennen, als je dat soms dacht.

Wide-O
11-02-05, 22:53
Ik geef 't maar FF op denk ik :)

GIS/GIA, nooit bestaan. Tuurlijk niet. Wel veroordeeld in België, maar nooit bestaan uiteraard.

De combinatie van Westerse domheid en Islamitische hooghartigheid... niet tegen op te boksen. I give up.

Veel plezier verder folk :)

michiel mans
11-02-05, 23:48
Kid Capri schreef,


Ik vind dat de imam gelijk heeft als hij spreekt van een schrikbewind (=terreur) dat menig populist voorstaat

Mag ik je even herinneren aan het oorsronkelijke uitgangspunt.


En de Haagse Imam sprak:

"Het opleggen van cultuur is een vorm van terrorisme."
De druk op de moslims neemt toe, er wordt gedreigd moskeeën te sluiten, imams uit te wijzen en hoofddoeken te verbieden. Dat kan jongeren die door die zware druk gefrustreerd zijn, aanleiding geven zich bij die groepen aan te sluiten en hun mening langs gewelddadige weg te uiten.

Mijn opmerking:
Waarom wordt er gedebatteerd over het eventueel sluiten van sommige moskeeen en het uitzetten van sommige Imams? Er is ook alleen sprake van het verbieden van hoofddoeken in bepaalde situaties, geen algeheel verbod. Als autochtonen de haatpreken en de hoofddoeken in openbare functies moeten accepteren wie dringt wie dan een cultuur op?

Op mijn opmerkingen ga je niet in, je geeft alleen de Imam gelijk waarbij je "menig populist" toevoegt. Je doet het voorkomen alsof een clubje populisten, die niet nader gespecificeerd zijn maar ik denk dat je Wilders en b.v AHA bedoelt, het al voor het zeggen hebben en dat de terreur al plaats vind. Alsof een debat over e.e.a al terreur is. Bovendien, is het uitzetten van een Imam die haat predikt 'terreur'?


Wilders en Hirshi Ali spreken telkens over de uitwassen van de islam, maar tegelijkertijd stellen zij de criminaliteit door jonge Marokkanen gelijk aan terrorisme.

Ik denk dat straatcriminaliteit niet hetzelfde is als het soort terrorisme dat zich van Semtex en onthoofding bedient. Het een vorm van terreur noemen vind ik niet overdreven. Je gaat echter niet in op het duidelijke onderscheid dat Wilders en AHA maken tussen moslims en radicale moslims. Je begint over wat anders, straatcriminaliteit.


Namelijk: mensen als Michiel Mans zijn niet geïnteresseerd in de inburgering van minderheden. Zij beschouwen hun eigen idealen als superieur en vinden dat alle afwijkende opvattingen moet wijken. Dus of assimileren en anders remigreren.

Dat laatste klopt, je kan echter om vele redenen tot die conclusie komen. De rest is jouw interpretatie.


Helaas is de islamitische gemeenschap in Nederland een mammoettanker die gestaag doorvaart en niet zomaar zal omkeren...

Blij dat je het zelf zegt, "helaas". Inderdaad soms lijkt het wel een mammoettanker, traag, inflexibel en ondanks een foute koers niet van de naderende 'rotsen' af te krijgen.


Ayaan Hirshi Ali is niet geschoold in de islamitische geschiedenis. Niet alleen wendt zij zich tot valse gegevens (die klakkeloos als waarheid worden aangenomen door types als jij), ook gebruikt zij deze pertinente leugens in situaties waar zij geen enkele doel dienen.

Welke valse gegevens? Wanneer sprak zij leugens? Voorbeelden graag.


Men beseft in Nederland niet dat de islam voor moslims meer dan een hobby is, het is een manier van leven, een rode draad door elke dagelijkse bezigheid loopt. Als men dit snapte, hadden ons veel vervelende gebeurtenissen bespaard kunnen blijven...

Misschien wordt het eens tijd dat jij en zij die jouw mening delen eens gaan snappen dat de Nederlandse bevolking nimmer is gevraagd of wij de massale immigratie van mensen van wier dagelijkse leven de godsdienst afdruipt wel zo prettig vinden. We houden niet zo van met godsdienst doordrenkte levenswijzen. We zijn wat blij dat het clubje jammerende serieuze gristenen geen factor van betekenis meer is. We hadden totaal geen behoefte aan nieuwe achterlijkheid op dit vlak. De obsessie met maagdelijkheid, overspel, de te blote kleding hier etc.


En daarnaast, het feit dat veel moslims in lange gewaden lopen, betekent niet dat ook Kid Capri gesteld is op die klederdracht. Het was enkel een voorbeeld om aan te geven hoe krom de uitspraak van Ayaan Hirshi Ali is...

Die uitspraak was niet krom en een feitelijke weergave van zaken.


P.S. Ga je PC schoonmaken, imbiciel...

En jij bent moderator? Hier ongevraagde pop-ups met cookies deponeren. Blij dat ik mijn instellingen op toestemming cookies vragen heb staan.

michiel mans
11-02-05, 23:58
Ourzazate schreef,


Zou je dan even een paar verzen willen citeren aub? Mijn erkentelijkheid bij voorbaat....

(25:07) Zeg: "Hij die de geheimen der hemelen en der aarde kent, heeft het nedergezonden. Waarlijk, Hij is Vergevingsgezind, Genadevol."

Fijn, eehh...hoe vergevingsgezind en genadevol?

(25:12) Neen, zij verloochenen het Uur en voor degenen die dat Uur verloochenen hebben Wij een laaiend vuur bereid.

(25:18) En de dag waarop Hij de ongelovigen en degenen die zij naast Allah aanbidden zal verzamelen zal hij vragen: "waart gij het die dezen mijn dienaren deedt dwalen of dwaalden zij zelf van het rechte pad af."

(25:19) Zij zullen antwoorden "ere zijt U"; het betaamde ons niet andere beschermers dan U te nemen. maar gij hebt hen en hun vaderen doen genieten totdat zij de aanmaning vergaten en een verloren volk werden. Zo hebben dezen wat Gij zegt, verloochend, zodat gij de straf niet kunt afwenden of hen helpen. En wie onder u onrechtvaardig is. Wij zullen hem een zware straf doen ondergaan.


(25:36) Wij gaven Mozes het Boek (der Wet) en stelden zijn broeder Aaron tot helper aan.
(25:36) En Wij zeiden "Gaat samen naar het volk dat Onze Tekenen verloochent." Daarna vernietigden Wij hen.

Inclusief vrouwen, kinderen en bejaarden dus. Vooral die babies en kinderen hadden beter kunnen weten, dat tuig. Verdiende loon.

(25:38) En het volk van Noach: toen dit de boodschappen verloochende, verdronken Wij het en Wij maakte het tot een teken voor het mensdom. En Wij hebben een pijnlijke straf voor de onrechtvaardigen bereid.

Zo is 't maar net, uitroeien die zooi. En weer die babies en kinderen die maar niet luisteren en leren wilden. Groot gelijk Allah "De rechtvaardige, De vredelievende en Vergevingsgezinde."

(33:65) Allah heeft de ongelovigen zeker vervloekt en heeft een laaiend vuur voor hen bereid.

Het staat er vol mee. Het OT trouwens ook.

michiel mans
12-02-05, 00:05
Ourzazate schreef,


Geen enkele godsdienst kent een volledige periode van vredelievendheid en dit heeft altijd te maken met de mensen die die religie vertegenwoordigen niet ps met die religie zelf. Het Christendom met de verpersoonlijking van de liefde en vrede Jezus Christus in zich was gezien de geschiedenis alles behalve vredelievend. Honderden miljoenen zijn er in naam van die religie koud gemaakt. Zo kun je denk ik elke religie wel turvend afgaan...

Ja de gristen hebben een bloederig verleden. Van kruistochten tot inquisitie. Blij dat dat voorbij is. Daarom zo verdomd klote dat vanuit een andere religie het nog eens dunnetjes over wordt gedaan.

michiel mans
12-02-05, 00:10
Beste Jarir Tabari,

Je hebt het Algerije verhaal een stuk aannemelijker gemaakt met je onderbouwing. Wel jammer dat je niet ingaat op mijn terrorisme door een gelovige en terrorisme uit naam van een geloof verhaal.

Jarir:
2.) De term "Moslimterrorist" wordt gebruikt om de Islaam als een terroristische godsdienst af te doen. Maar dit is een verkeerde benaming. Toen IRA bommenleggers toesloegen, werden zij niet geëtiketteerd als "Katholiekterroristen", ondanks dat de strijd zich tussen Katholiek Ierland en Protestants Noord-Ierland bevindt, gesteund door Protestants Engeland. Evenzo toen Timothy McVeigh de CIA hoofdkwartieren in Oklahoma City opblies in 1995, waarbij 168 mensen om het leven kwamen. Hij kreeg niet de plakkaat "Christenterrorist", ondanks dat hij Christelijk was en een terrorist.

Michiel:
Het grote verschil is dat de IRA terrorist geen "God is groot brult" als hij op de ontsteker drukt. Ik heb ook nog nooit een IRA lid "doodt alle protestante ongelovigen" horen roepen. Alleen moslim terroristen brallen "god is groot" of "doodt de ongelovigen" als ze iemand de strot af snijden, hun RPG afvuren of hun IED tot ontsteking brengen. Je doet net of terreur door een aanhanger van een bepaalde godsdienst hetzelfde is als terreur uit naam van een godsdienst.

Mähden
12-02-05, 09:18
Jarir:
2.) De term "Moslimterrorist" wordt gebruikt om de Islaam als een terroristische godsdienst af te doen. Maar dit is een verkeerde benaming. Toen IRA bommenleggers toesloegen, werden zij niet geëtiketteerd als "Katholiekterroristen", ondanks dat de strijd zich tussen Katholiek Ierland en Protestants Noord-Ierland bevindt, gesteund door Protestants Engeland. Evenzo toen Timothy McVeigh de CIA hoofdkwartieren in Oklahoma City opblies in 1995, waarbij 168 mensen om het leven kwamen. Hij kreeg niet de plakkaat "Christenterrorist", ondanks dat hij Christelijk was en een terrorist.


dat is gewoon nationalisme met een religieuze kaart uitgespeeld, in Servie had je de mengelmoes orhodoxchristendom en communisme.

maar het Islam-terrorisme is globaalterrorisme gelijk het communisme uit de voormalige Sovjet Unie, het wil het kapitalistische wereldstelsel, waar vrijheid en democratie steeds meer opdoemt, uitschakelen, als zijnde verwerpelijk.

taouanza
12-02-05, 09:36
Geplaatst door Ourzazate
Natuurlijk worden jonge moslims door de Islamhaters zoals AHA en Wilders de radicalisering in gewerkt. Dat was al voordat de AIVD baas hier uitspraken over deed bekend. Als je een bepaalde groep in het verdomhoekje gooit en keer op keer nare dingen over ze zegt terwijl ze zich al in een of andere mate buitengesloten voelen binnen deze maatschappij dan is het niet moeilijk voor ze om de radicale kant op te gaan. Zulke jongens willen ergens bijhoren en erkend worden, dus ook hun moslim-zijn. Dat wordt hun (in een bepaalde mate) onmogelijk gemaakt hier in NL, althans zo ervaren zij dat. En als dan politieke vormgevers en de media het enige kostbare bezit dat die jongens hebben aan diggelen slaan dan kun je de uitkomst gemakkelijk uitrekenen...:).

Het grappige is natuurlijk dat je in de hele wereld een anti-Islam tendens aan het ontwikkelen ziet. Dat heeft ongetwijfeld invloed op jonge moslims en als je daarbij in je achterhoofd houdt dat veel moslims bereid zijn te sterven voor hun extreme idealen ('we hebben toch niets te verliezen') dan kun je al een aardig doemscenario in je hoofd schetsen...:).

Dus als de politiek consequent is zouden ze Wilders en Ayaan deporteren? Zij veroorzaken namelijk radicalisering.

taouanza
12-02-05, 09:43
Geplaatst door michiel mans
Ourzazate schreef,



Ja de gristen hebben een bloederig verleden. Van kruistochten tot inquisitie. Blij dat dat voorbij is. Daarom zo verdomd klote dat vanuit een andere religie het nog eens dunnetjes over wordt gedaan.

Voorbij? wie hou je voor de gek?
Amerika en Israel zijn de grootste en geweldadigste boosdoeners op aarde.
En dat is allemaal Christengeweld zonder de hulp van Amerika en Europa(christenen) was Israel nergens. Heb je cijfers dat Moslims meer moorden dan Christenen?
En die ellende die Europeanen met behulp van een potlood en liniaal in Afrika hebben achter gelaten is je zeker ook ontgaan?
Of ben jij ook figuur die schrikt van een paar onthoofdingen maar het niet meer dan normaal vind dat duizenden vanuit de lucht aan flarden worden geschoten?

Mähden
12-02-05, 13:43
dat er meer doden zijn gevallen aan de zijde van de christenen heeft te maken met het feit dat zij eerder waren in uitvindingen,

maar dat is nu eenmaal het evolutieproces dat voor hetzelfde geld onder de moslims had plaatsgehad, wanneer zij de eerste waren geweest.


Heeft het zin om de fouten van vroeger nog eens kwadratisch over te doen omdat de Islam dit nog allemaal moet uitvinden en toepassen op de ongelovigen ?

In al dat huidige geweld in Irak, zijn er tot nu toe minder doden gevallen dan onder Sathan H in vier maanden "normal rule !


want het feit dat ze geen massavernietigingswapens gevonden hebben pleit voor de eerlijkheid van de coalitietroepen, want Sadtans Hoesseins hadden ze gewoon gefabriceerd, wanneer de kaarten omgekeerd waren geweest !



wat ze wel gevonden hebben is massa's

massavernietigingsgraven !!!


ook een reden om iets te doen, dunkt me !

Jans Jansos
12-02-05, 14:15
Geplaatst door Mähden
dat er meer doden zijn gevallen aan de zijde van de christenen heeft te maken met het feit dat zij eerder waren in uitvindingen,

maar dat is nu eenmaal het evolutieproces dat voor hetzelfde geld onder de moslims had plaatsgehad, wanneer zij de eerste waren geweest.


Heeft het zin om de fouten van vroeger nog eens kwadratisch over te doen omdat de Islam dit nog allemaal moet uitvinden en toepassen op de ongelovigen ?

In al dat huidige geweld in Irak, zijn er tot nu toe minder doden gevallen dan onder Sathan H in vier maanden "normal rule !


want het feit dat ze geen massavernietigingswapens gevonden hebben pleit voor de eerlijkheid van de coalitietroepen, want Sadtans Hoesseins hadden ze gewoon gefabriceerd, wanneer de kaarten omgekeerd waren geweest !



wat ze wel gevonden hebben is massa's

massavernietigingsgraven !!!


ook een reden om iets te doen, dunkt me !


ze hadden die massavernietigingswapens gewoon verzonnen en aan de wereld laten zien via Al Jazeera !

maar Al Jazeera laat die massagraven niet zien, of die executies van moslims in die bakkerij, doet zeker iets Al ta Zeera ?

beetje rare manier om de staat van beleg af te kondigen voor "vrijheidsstrijders".

michiel mans
12-02-05, 18:23
Taouanza schreef,


Voorbij? wie hou je voor de gek?
Amerika en Israel zijn de grootste en geweldadigste boosdoeners op aarde.

Bush is de belazerdste president van de laatste vijftig jaar die de VS heeft gehad. De politiek van Israel vind ik ook verwerperlijk. De grootste en gewelddadigste boosdoeners? Nee. De grootste zijn het bewind in Khartoum, de talloze meedogenloze 'warlords' in Congo, Uganda en elders in Afrika die miljoenen doden hebben opgeleverd de afgelopen vijf jaar. Er waren alleen weinig journalisten ter plaatse, het was onbereikbaar of te gevaarlijk. Saddam, Putin en warlords in Tsjetjenie en Kim Jong Ill dingen ook mee in de race der grote schurken. Ook Mugabe's bewind valt steeds meer op door zijn medogenloosheid.


En dat is allemaal Christengeweld zonder de hulp van Amerika en Europa(christenen) was Israel nergens. Heb je cijfers dat Moslims meer moorden dan Christenen?

Je wilt kennelijk maar niet inzien dat er een verschil is tussen geweld door mensen die een bepaald geloof aanhangen en geweld uit naam van een geloof. Los daarvan, het percentage atheisten, agnosten en nauwelijks gelovigen is hoog in de westerse wereld, hoger dan elders, met name binnen de islamitische wereld. Het wil maar niet tot je doordringen dat geloof bij de meeste al dan niet actieve 'gristenen' totaal geen rol speelt in politiek, binnen of buitenlandpolitiek. Het zijn alleen de moslims die met 'de ongelovigen ontheiligen ons grondgebied' flauwekul of 'jullie zijn hier om de islam te vernietigen' komen. Hou toch op met die onzin. Politieke en economische issues zijn al gecompliceerd genoeg zonder godsdienstige waanzin.


En die ellende die Europeanen met behulp van een potlood en liniaal in Afrika hebben achter gelaten is je zeker ook ontgaan?

Ja laten we oude ellende erbij halen. Uiteraard alleen naar de rottigheid van de 'ander' kijkend. Laten we de oogst van de afgelopen vijftig jaar eens bekijken.

De dodelijkste waren waarschijnlijk de diverse 'revoluties' in China onder Mao. Of in Korea onder pa en zoon Kim. De genocides in Ruanda en onder het huidige Khartoum bewind. De doden die onder Mao-Ho en Breznjev aan de ene kant en van Kennedy tot Nixon aan de andere kant in ZO Azie zijn gevallen doen die van Iraq en Afghanistan verbleken. Ruim een miljoen doden in de Iran-Iraq oorlog. Korea, meerdere Israelisch-Arabische oorlogen. Meerdere Pakistan-India oorlogen, Rusland-Afghanistan. De ellende die Khadaffi in de jaren zeventig en tachtig in Noord-Afrika (b.v Tsjaad) heeft aangericht is ook niet te onderschatten, ook zonder Khadaffi kennen ze daar weinig meer dan oorlog in die streken. De vele oorlogen op de Balkan in de negentiger jaren. Er is geen rode draad van 'gristen vs molim' strijd.


Of ben jij ook figuur die schrikt van een paar onthoofdingen maar het niet meer dan normaal vind dat duizenden vanuit de lucht aan flarden worden geschoten?

Als het om misdadige slordigheid wat het uitzoeken van doelen betreft, of opzettelijk bombarderen van burgers dan voel ik weinig verschil of het Amerikaanse stompzinnigheid is of moord vanuit de lucht door Saddam of Khartoum. Komt daar nog een Allah-u-Aqbar element bij dan vind ik dat nog barbaarser, zie de onthoofdingen. Waar haal je het idee vandaan dat ik (of kaashoofden) ellende in verschillende maten meten?

Ourzazate
15-02-05, 17:12
Geplaatst door michiel mans

(25:07) Zeg: "Hij die de geheimen der hemelen en der aarde kent, heeft het nedergezonden. Waarlijk, Hij is Vergevingsgezind, Genadevol."

Fijn, eehh...hoe vergevingsgezind en genadevol?

(25:12) Neen, zij verloochenen het Uur en voor degenen die dat Uur verloochenen hebben Wij een laaiend vuur bereid.

(25:18) En de dag waarop Hij de ongelovigen en degenen die zij naast Allah aanbidden zal verzamelen zal hij vragen: "waart gij het die dezen mijn dienaren deedt dwalen of dwaalden zij zelf van het rechte pad af."

(25:19) Zij zullen antwoorden "ere zijt U"; het betaamde ons niet andere beschermers dan U te nemen. maar gij hebt hen en hun vaderen doen genieten totdat zij de aanmaning vergaten en een verloren volk werden. Zo hebben dezen wat Gij zegt, verloochend, zodat gij de straf niet kunt afwenden of hen helpen. En wie onder u onrechtvaardig is. Wij zullen hem een zware straf doen ondergaan.


(25:36) Wij gaven Mozes het Boek (der Wet) en stelden zijn broeder Aaron tot helper aan.
(25:36) En Wij zeiden "Gaat samen naar het volk dat Onze Tekenen verloochent." Daarna vernietigden Wij hen.

Inclusief vrouwen, kinderen en bejaarden dus. Vooral die babies en kinderen hadden beter kunnen weten, dat tuig. Verdiende loon.

(25:38) En het volk van Noach: toen dit de boodschappen verloochende, verdronken Wij het en Wij maakte het tot een teken voor het mensdom. En Wij hebben een pijnlijke straf voor de onrechtvaardigen bereid.

Zo is 't maar net, uitroeien die zooi. En weer die babies en kinderen die maar niet luisteren en leren wilden. Groot gelijk Allah "De rechtvaardige, De vredelievende en Vergevingsgezinde."

(33:65) Allah heeft de ongelovigen zeker vervloekt en heeft een laaiend vuur voor hen bereid.

Het staat er vol mee. Het OT trouwens ook.

Dat God de ongelovigen keihard bestraft dat is duidelijk. Zolang stervelingen deze taak niet op zich nemen is er niets aan de hand. En voor ongelovigen zijn zulke verzen uiterst inhoudsloos, ze betekenen niets. Afkomstig van een of ander onbestand wezen...:).

Ook het NT heeft zulke verzen, niet alleen de Thora/Koran...:).

Ourzazate
15-02-05, 17:14
Geplaatst door michiel mans

Ja de gristen hebben een bloederig verleden. Van kruistochten tot inquisitie. Blij dat dat voorbij is. Daarom zo verdomd klote dat vanuit een andere religie het nog eens dunnetjes over wordt gedaan.

Nou, dat is helemaal niet voorbij. Bush opereert vanuit zijn christelijke visie en je wil niet weten hoeveel onschuldige mensen hij heeft uitgeroeid...:). De zionisten doen het ook tav de moslims in Palestina...:).