PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse jongens stoppen tasjesdief



brabiliaan
11-02-05, 18:21
Bericht gelezen op Fok!:


Een tweetal jeugdige Marokkanen heeft zich eerder deze week van hun beste kant te laten zien, door een notoire tasjesdief te stoppen. Deze poogde bij een 94-jarige vrouw met rollator haar handtas te jatten. Het voorval vond maandag vlakbij een winkelcentrum in het Brabantse Oosterhout plaats.

De hoogbejaarde vrouw was bezig een weg over te steken, toen de onbekende tasjesdief, eveneens van Marokkaanse afkomst, haar tas pakte. De twee jongens zagen dit en twijfelden geen moment. Zij zetten gelijk de achtervolging in. Twee minuten later konden zij de handtas weer overhandigen aan de vrouw.

Later heeft de vrouw aangifte bij de politie gedaan. Die is uitermate content over de daad van de twee jongens. De politie hoopt dat ze nog contact opnemen, zodat de twee alsnog een persoonlijk bedankje kunnen krijgen.

Kijk, hier wordt een mens nou blij van!

Zo kan het dus ook! Beetje jammer alleen dat de dader ook weer een Marokkaan was, maar verder een hele strakke actie van die Marokkaanse jongens die hem tegenhielden! :duim:

Oramus
11-02-05, 18:27
Geplaatst door brabiliaan
Zo kan het dus ook! Beetje jammer alleen dat de dader ook weer een Marokkaan was, maar verder een hele strakke actie van die Marokkaanse jongens die hem tegenhielden! :duim:
Ze hebben die tas weliswaar teruggehaald, maar de rover laten lopen. :rolleyes:

Te quiero
11-02-05, 18:31
Geplaatst door Oramus
Ze hebben die tas weliswaar teruggehaald, maar de rover laten lopen. :rolleyes:
Broeders geven elkaar niet aan. Hopelijk was dit niet het geval hier.

Oramus
11-02-05, 18:34
Geplaatst door Te quiero
Broeders geven elkaar niet aan. Hopelijk was dit niet het geval hier.
Of het om die reden was weet ik niet, de dader was in elk geval ook een Marokkaan.

Mill
11-02-05, 18:35
Fitna! :(

Rabi'ah.
11-02-05, 18:36
Geplaatst door Mill
Fitna! :(

Humor. :moe:

Te quiero
11-02-05, 18:42
Geplaatst door Oramus
Of het om die reden was weet ik niet, de dader was in elk geval ook een Marokkaan.
We hopen natuurlijk niet dat dat het geval was omdat het een wij en zij cultuur voedt. Dit gedrag heb je minder met autochtonen. Vandaar dat ik als allochtone (zie ander onderwerp) meer gediscrimineerd voel door andere allochtonen dan door autochtonen.

echnaton
11-02-05, 18:43
Bounty's!

Eke
11-02-05, 19:28
Een tasje van een vrouw van 94 jaar !!!!Ik zie haar al lopen met haar rollator..Die dader moet echt wel een gebrekkig geweten hebben...Het kan zijn overgrootmoedertje wel zijn die daar loopt.
Die moet toch nog wel opgespoord worden om wat lesjes te leren in omgaan met je medemens.

Die twee jongens deugen :duim: :duim: :love:

Eke
11-02-05, 19:33
Geplaatst door echnaton
Bounty's!

Ja, 2 stuks in 1 verpakking....prima kwaliteit jongens.

~Panthera~
11-02-05, 19:39
Tering zeg, Er ZIJN dus nog TWEE GOEIE Marokkanen ???? :schok:

Zooooooooo, zie je wel, valt best mee. :hihi:

*sarcasme mode*

Rabi'ah.
11-02-05, 19:42
Geplaatst door ~Panthera~
Tering zeg, Er ZIJN dus nog TWEE GOEIE Marokkanen ???? :schok:

Zooooooooo, zie je wel, valt best mee. :hihi:

*sarcasme mode*

:haha:

Word!

AdamX
11-02-05, 19:43
Geplaatst door brabiliaan
Bericht gelezen op Fok!:



Kijk, hier wordt een mens nou blij van!

Zo kan het dus ook! Beetje jammer alleen dat de dader ook weer een Marokkaan was, maar verder een hele strakke actie van die Marokkaanse jongens die hem tegenhielden! :duim:

ja dus?? de jongens hebben hun plicht gedaan, zo hoort elke burger in dit land te handelen mits je niet de rechter gaat spelen, ze heeft haar tasje terug, punt uit. ze zijn geen politie om hem aan te houden.

mark61
11-02-05, 20:00
Geplaatst door AdamX
ja dus?? de jongens hebben hun plicht gedaan, zo hoort elke burger in dit land te handelen mits je niet de rechter gaat spelen, ze heeft haar tasje terug, punt uit. ze zijn geen politie om hem aan te houden.

Ze waren niet met de auto. :rolleyes:

Rabi'ah.
11-02-05, 20:01
Geplaatst door mark61
Ze waren niet met de auto. :rolleyes:

Diefstal blijkt dus heel goed te bestrijden zonder iemand dood te rijden. :rolleyes:

AdamX
11-02-05, 20:03
Geplaatst door Rabi'ah.
Diefstal blijkt dus heel goed te bestrijden zonder iemand dood te rijden. :rolleyes:

mark61 :vingers:

Eke
11-02-05, 20:04
Geplaatst door AdamX
ja dus?? de jongens hebben hun plicht gedaan, zo hoort elke burger in dit land te handelen mits je niet de rechter gaat spelen, ze heeft haar tasje terug, punt uit. ze zijn geen politie om hem aan te houden.

Ze hebben achter een boef(je) aangerend en de buit bemachtigd.Ze zijn vast nog jong, gezien hun snelle inhaalmanoeuvre...dus ze krijgen een :duim: ! :)

mark61
11-02-05, 20:12
Geplaatst door AdamX
mark61 :vingers:

:)

mark61
11-02-05, 20:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Diefstal blijkt dus heel goed te bestrijden zonder iemand dood te rijden. :rolleyes:

Weet jij veel, als die dader niet gevonden is hebben ze hem misschien wel neergestoken. Een goede burgerdaad! Ehm...:confused:


ik probeer wanhopig van een positief bericht een negatief bericht te maken, ZS-stylee, zak maar zeggen.

rikkie
11-02-05, 20:19
Geplaatst door AdamX
ja dus?? de jongens hebben hun plicht gedaan, zo hoort elke burger in dit land te handelen mits je niet de rechter gaat spelen, ze heeft haar tasje terug, punt uit. ze zijn geen politie om hem aan te houden.

ter informatie: een ieder mag een ander aanhouden bij het zien van het plegen van een strafbaar feit (heterdaad), of bij een zeer redelijk vermoeden van het plegen van een strafbaar feit. Daar hoef je geen politieman / vrouw voor te zijn.

AdamX
11-02-05, 20:26
Geplaatst door rikkie
ter informatie: een ieder mag een ander aanhouden bij het zien van het plegen van een strafbaar feit (heterdaad), of bij een zeer redelijk vermoeden van het plegen van een strafbaar feit. Daar hoef je geen politieman / vrouw voor te zijn.

ik zou ieman dpas aanhouden als ik hem bij thuis betrap of op werk, op straat heb ik niks mee te maken, het enige wat ik kan doen is de spullen terug eisen en het terug geven aan de eigenaar als de eigenaar dat zelf niet in staat is om te doen.

je kan namelijk niet altidj een held spelen, straks wordt jij nog neergestoken of neergeschoten, dat bedoel ik met dat het aanhouden de taak is van de politie

rikkie
11-02-05, 20:32
Geplaatst door AdamX
ik zou ieman dpas aanhouden als ik hem bij thuis betrap of op werk, op straat heb ik niks mee te maken, het enige wat ik kan doen is de spullen terug eisen en het terug geven aan de eigenaar als de eigenaar dat zelf niet in staat is om te doen.

je kan namelijk niet altidj een held spelen, straks wordt jij nog neergestoken of neergeschoten, dat bedoel ik met dat het aanhouden de taak is van de politie


wat jij zou doen is 1, wat jij MAG doen (de wettelijke kaders) is iets anders... NOGMAALS: JE MAG AANHOUDEN.

Goodnight
11-02-05, 20:37
Geplaatst door brabiliaan
Bericht gelezen op Fok!:



Kijk, hier wordt een mens nou blij van!

Zo kan het dus ook! Beetje jammer alleen dat de dader ook weer een Marokkaan was, maar verder een hele strakke actie van die Marokkaanse jongens die hem tegenhielden! :duim:

[kortzichtige modus]Gossie...bestaan er ook niet stelende Marokkaanse jongens dan? [ kortzichtigemodus]

Mijn zoon had een jaar geleden samen met zijn vriendje achter het huis van mijn ouders de tas en portomnee van een oud vrouwtje gevonden.dat brachten ze netjes naar politiebureau Meer en Vaart.Ze kregen niet eens een bedankje.
Een week later wordt ik door de zoon van die mevrouw gebeld nadat ze al gebeld had naar de vader van mijn zoon.Verontwaardigend mijn zoon beschuldigen van diefstal!!!!
Ik vroeg die zoon hoe hij aan mijn nummer en dat van de vader van mijn zoon kwam.Had hij gewoon van het politiebureau gekregen.WAT DUS NIET MAG.
Uiteindelijk heb ik ondanks dat ik ziedend van woede was die zoon met mijn kind laten praten.

Ander voorval: twee jaar terug werkte mijn broertje in een parkeergarage, op een dag vond hij een grote envelop.Bleek een giga hoeveelheid bankbilljeten in te zitten.Dat hield hij netjes bij zich tot er een of andere zakenlullo kwam van wie het bleek te zijn.Die vent griste de envelop uit zijn handen.Niet eens een dank je wel!!

Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

En dan zo'n kutbericht.

Alsof het een wonder is dat er Marokkanen zouden zijn die dit soort zaken niet tolereren. :kotsen:

Rabi'ah.
11-02-05, 20:42
Geplaatst door Goodnight
[kortzichtige modus]Gossie...bestaan er ook niet stelende Marokkaanse jongens dan? [ kortzichtigemodus]

Mijn zoon had een jaar geleden samen met zijn vriendje achter het huis van mijn ouders de tas en portomnee van een oud vrouwtje gevonden.dat brachten ze netjes naar politiebureau Meer en Vaart.Ze kregen niet eens een bedankje.
Een week later wordt ik door de zoon van die mevrouw gebeld nadat ze al gebeld had naar de vader van mijn zoon.Verontwaardigend mijn zoon beschuldigen van diefstal!!!!
Ik vroeg die zoon hoe hij aan mijn nummer en dat van de vader van mijn zoon kwam.Had hij gewoon van het politiebureau gekregen.WAT DUS NIET MAG.
Uiteindelijk heb ik ondanks dat ik ziedend van woede was die zoon met mijn kind laten praten.

Ander voorval: twee jaar terug werkte mijn broertje in een parkeergarage, op een dag vond hij een grote envelop.Bleek een giga hoeveelheid bankbilljeten in te zitten.Dat hield hij netjes bij zich tot er een of andere zakenlullo kwam van wie het bleek te zijn.Die vent griste de envelop uit zijn handen.Niet eens een dank je wel!!

Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

En dan zo'n kutbericht.

Alsof het een wonder is dat er Marokkanen zouden zijn die dit soort zaken niet tolereren. :kotsen:

Ondank is des werelds loon. :moe:

mark61
11-02-05, 20:46
Geplaatst door Goodnight
Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

Sjow, das goed ziek allemaal.

Conclusie: gewoon uitgeven die handel! Lekker een extra maratonnetje meepakken, en deze keer dan gewoon een weekje in de Mamounia eraan vastplakken. Mijn zegen heb je! Zal ze leren, die etterbakken.

Goodnight
11-02-05, 20:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Ondank is des werelds loon. :moe:

Daarom,als je als dank beschuldigd word laat dan maar zitten.
Terwijl die arme jongen dacht een extra goede daad tijdens de ramadan te doen.


Overigens hadden ze bij politiebureau het lef om te beweren dat ze niet wisten hoe die mensen aan mijn (geheim) nummer en dat van ze vader kwamen.

~Panthera~
11-02-05, 20:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Ondank is des werelds loon. :moe:

Zit geen woord Engels bij. :engel:

Rabi'ah.
11-02-05, 20:48
Geplaatst door ~Panthera~
Zit geen woord Engels bij. :engel:

Hoezo?

Gebruik ik zoveel Engelse woorden dan? :engel:

Goodnight
11-02-05, 20:49
Geplaatst door mark61
Sjow, das goed ziek allemaal.

Conclusie: gewoon uitgeven die handel! Lekker een extra maratonnetje meepakken, en deze keer dan gewoon een weekje in de Mamounia eraan vastplakken. Mijn zegen heb je! Zal ze leren, die etterbakken. :verward: daar zeg je me wat...damned...

~Panthera~
11-02-05, 20:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Hoezo?

Gebruik ik zoveel Engelse woorden dan? :engel:

*geintje* :D


Nee hoor, daarom juist. :hihi:

Te quiero
11-02-05, 20:56
Geplaatst door Goodnight
[kortzichtige modus]Gossie...bestaan er ook niet stelende Marokkaanse jongens dan? [ kortzichtigemodus]

Mijn zoon had een jaar geleden samen met zijn vriendje achter het huis van mijn ouders de tas en portomnee van een oud vrouwtje gevonden.dat brachten ze netjes naar politiebureau Meer en Vaart.Ze kregen niet eens een bedankje.
Een week later wordt ik door de zoon van die mevrouw gebeld nadat ze al gebeld had naar de vader van mijn zoon.Verontwaardigend mijn zoon beschuldigen van diefstal!!!!
Ik vroeg die zoon hoe hij aan mijn nummer en dat van de vader van mijn zoon kwam.Had hij gewoon van het politiebureau gekregen.WAT DUS NIET MAG.
Uiteindelijk heb ik ondanks dat ik ziedend van woede was die zoon met mijn kind laten praten.

Ander voorval: twee jaar terug werkte mijn broertje in een parkeergarage, op een dag vond hij een grote envelop.Bleek een giga hoeveelheid bankbilljeten in te zitten.Dat hield hij netjes bij zich tot er een of andere zakenlullo kwam van wie het bleek te zijn.Die vent griste de envelop uit zijn handen.Niet eens een dank je wel!!

Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

En dan zo'n kutbericht.

Alsof het een wonder is dat er Marokkanen zouden zijn die dit soort zaken niet tolereren. :kotsen:
Heb je niet wat weggelaten?
Een verhaal moet je altijd van beide kanten horen.
Als allochtone heb ik nog nooit zulke trieste verhalen als het bovenstaande in Nederland meegemaakt.

mark61
11-02-05, 21:07
Geplaatst door Te quiero
Heb je niet wat weggelaten?

Jah, de rest van het verhaal is door een toevallig passerende Marokkaans tuigje uit haar handen gerukt. :moe:


Een verhaal moet je altijd van beide kanten horen.

Somehow ben ik in jouw insinuaties niet zo geïnteresseerd.


Als allochtone heb ik nog nooit zulke trieste verhalen als het bovenstaande in Nederland meegemaakt.

Jij bent dan ook niet van Marokkaanse afkomst. Dat scheelt een stuk. :duim:

Goodnight
11-02-05, 21:07
Geplaatst door Te quiero
Heb je niet wat weggelaten?
Een verhaal moet je altijd van beide kanten horen.
Als allochtone heb ik nog nooit zulke trieste verhalen als het bovenstaande in Nederland meegemaakt.


Vraag me af of je het verhaal altijd van 2 kanten wil horen.
Zie je namelijk maar al te vaak oordelen naar aanleiding van een kranteartikel of nieuwsbericht.Of heb je dan ook vlug de andere kant van het verhaal gehoord?

Nou geloof het of niet....
Ik vertel wat er gebeurd is en of jij dat nou als allochtoon eerder hebt gehoord of niet zal me een worst wezen.

mark61
11-02-05, 21:08
Geplaatst door Goodnight
:verward: daar zeg je me wat...damned...

Naïef...jij moet nog zooooveel leren over de wereld.... :wink:

Eke
11-02-05, 21:10
Geplaatst door Goodnight
[kortzichtige modus]Gossie...bestaan er ook niet stelende Marokkaanse jongens dan? [ kortzichtigemodus]



Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

En dan zo'n kutbericht.

Alsof het een wonder is dat er Marokkanen zouden zijn die dit soort zaken niet tolereren. :kotsen:

Ik geloof dat ik niet over kom. Dus nog maar een poging.

Goodnight, eens bracht ik een teveel betaald BANKBILJET terug naar de bankbediende die mij dat teveel had uitgekeerd.Daarvoor had ik een stuk terug moeten lopen, maar ja, het leek me vervelend voor hem als 's avonds zijn kas niet zou kloppen.GEEN bedankje, maar gezucht en gesteun, want net had ie alles afgerond (??) en nou moest ie weer dit in z'n kas verwerken..

Toen besloot ik alleen nog kleine zelfstandigen in geval van vergissing iets terug te brengen.

Nu jaren later : toch klopt dit niet.

En dat ik deze twee jonge jongens een terechte pluim geef, zou weer NORMAAL moeten worden in onze maatschappij.Je gaat in principe vriendelijk met je medemens om .En je bedankt als iemand wat voor je doet/ of voor je samenleving.

En dat een gedeelte van de maatschappij zit te zieken, daar pas je je niet aan aan. Ik begrijp dat je je zoon wil beschermen, net als iedere moeder, maar je zou hem het goede moeten leren, met een kanttekening erbij, nl. dat de goeien niet onder de slechten hoeven te lijden, maar als hij het gevoel heeft dat ie iemand niet kan vertrouwen, laat hem dan op zijn gevoel afgaan en zich er van af keren.

mark61
11-02-05, 21:11
Geplaatst door Goodnight
Ik vertel wat er gebeurd is en of jij dat nou als allochtoon eerder hebt gehoord of niet zal me een worst wezen.

Je bent een geboren verdraaister. En het ergste is, je hebt het zelf niet eens door. Wat moet er van jou worden?

Goodnight
11-02-05, 21:12
Geplaatst door mark61
Jah, de rest van het verhaal is door een toevallig passerende Marokkaans tuigje uit haar handen gerukt. :moe:


Somehow ben ik in jouw insinuaties niet zo geïnteresseerd.


Jij bent dan ook niet van Marokkaanse afkomst. Dat scheelt een stuk. :duim:

nee ze moet eerst andere kant van het verhaal horen.
Want het bestaat niet dat dit soort dingen gebeurd.

Daarentegen als ik had verteld over een Marokkaans jongetje wat een tasje had geroofd had er geen haan gekraaid naar de ándere kant'van het verhaal.


Het is dat verdomde 'Marokkaans probleem'' he...

Goodnight
11-02-05, 21:13
Geplaatst door mark61
Je bent een geboren verdraaister. En het ergste is, je hebt het zelf niet eens door. Wat moet er van jou worden? Het zit in mijn genen...kan er ook niets aan doen :hihi:

Ik kan nog altijd lezingen gaan geven aan opgroeiende Marokkaanse jeugd :lachu:

Goodnight
11-02-05, 21:18
Geplaatst door Eke
Ik geloof dat ik niet over kom. Dus nog maar een poging.

Goodnight, eens bracht ik een teveel betaald BANKBILJET terug naar de bankbediende die mij dat teveel had uitgekeerd.Daarvoor had ik een stuk terug moeten lopen, maar ja, het leek me vervelend voor hem als 's avonds zijn kas niet zou kloppen.GEEN bedankje, maar gezucht en gesteun, want net had ie alles afgerond (??) en nou moest ie weer dit in z'n kas verwerken..

Toen besloot ik alleen nog kleine zelfstandigen in geval van vergissing iets terug te brengen.

Nu jaren later : toch klopt dit niet.

En dat ik deze twee jonge jongens een terechte pluim geef, zou weer NORMAAL moeten worden in onze maatschappij.Je gaat in principe vriendelijk met je medemens om .En je bedankt als iemand wat voor je doet/ of voor je samenleving.

En dat een gedeelte van de maatschappij zit te zieken, daar pas je je niet aan aan. Ik begrijp dat je je zoon wil beschermen, net als iedere moeder, maar je zou hem het goede moeten leren, met een kanttekening erbij, nl. dat de goeien niet onder de slechten hoeven te lijden, maar als hij het gevoel heeft dat ie iemand niet kan vertrouwen, laat hem dan op zijn gevoel afgaan en zich er van af keren.

Tuurlijk Eke leer ik mijn zoon altijd eerlijk en oprecht te zijn naar anderen toe.
Maar eerlijk gezegd was dit wel mijn reactie na dat tasje gebeuren.

Ik was er nog meer van slag dan hij,want mijn kind die niet eens een stuiver zou pakken als ik dat op tafel laat liggen, wordt nu door iemand als DE dader gezien.Terwijl hij de moiete had genomen om met het tasje ( waar uiteraard niets meer in zat) helemaal naar het politiebureau te brengen.Het ging hem niet om een beloning of bedankje,maar het maakte hem trots om zoiets te doen.

En dan kan je wel een klap in je gezicht krijgen van zoiets.Dan denk ik ook van: dan niet!!

~Panthera~
11-02-05, 21:19
Geplaatst door Goodnight
Het zit in mijn genen...kan er ook niets aan doen :hihi:

Ik kan nog altijd lezingen gaan geven aan opgroeiende Marokkaanse jeugd :lachu:



http://members.ams.chello.nl/b.lameris/gillen.jpg

Goodnight
11-02-05, 21:21
Geplaatst door ~Panthera~
http://members.ams.chello.nl/b.lameris/gillen.jpg je kan ze toch pas per 14-2 gratis laten castreren? :hihi:

mark61
11-02-05, 21:24
Geplaatst door Goodnight
Het zit in mijn genen...kan er ook niets aan doen :hihi:

Ik kan nog altijd lezingen gaan geven aan opgroeiende Marokkaanse jeugd :lachu:

Das een fantastisch idee. Kan je je zoon de zakken van de aanwezigen laten rollen. :duim:

mark61
11-02-05, 21:26
Geplaatst door Goodnight
En dan kan je wel een klap in je gezicht krijgen van zoiets.Dan denk ik ook van: dan niet!!

Wat heb ik je nou net geleerd? Dan denk je van: Mamounia here I come.

Goodnight
11-02-05, 21:29
Geplaatst door mark61
Das een fantastisch idee. Kan je je zoon de zakken van de aanwezigen laten rollen. :duim:

Kijk, aan jou heb ik tenminste wat! :fplet:

Goodnight
11-02-05, 21:30
Geplaatst door mark61
Wat heb ik je nou net geleerd? Dan denk je van: Mamounia here I come. Kben nogal hardleers geloof ik...:vreemd:

Word ook min of meer afgeleid door het tasje van mijn buurvrouw.

Eke
11-02-05, 21:39
Geplaatst door Goodnight

Ik was er nog meer van slag dan hij,

Ja, je wilt je kind behoeden voor dit soort ROT ervaringen---en lang niet elke situatie is eerlijk... er kan zelfs racisme bijkomen. Ik zou als moeder echt wel fel zijn------neee, ik was vastberaden/fel in die 'weinige' keren dat er groot onrecht speelde.Ik begrijp je helemaal.

. Maar gelukkig , als je zoon volwassen is, kun je trots op hem zijn als je ziet dat hij zelfstandig goede keuzes maakt !!

~Panthera~
11-02-05, 21:44
Geplaatst door Goodnight
je kan ze toch pas per 14-2 gratis laten castreren? :hihi:
---------------

:lachu:

mark61
11-02-05, 21:46
Geplaatst door Goodnight
Kben nogal hardleers geloof ik...:vreemd:

Word ook min of meer afgeleid door het tasje van mijn buurvrouw.

Die ellendige genen ook...

observer
11-02-05, 23:11
Geplaatst door Rabi'ah.
Diefstal blijkt dus heel goed te bestrijden zonder iemand dood te rijden. :rolleyes: niet te vergelijken

2 tegen 1 rover

ipv 1 vrouw tegen 2 rovers

brabiliaan
12-02-05, 02:26
Geplaatst door Goodnight
[kortzichtige modus]Gossie...bestaan er ook niet stelende Marokkaanse jongens dan? [ kortzichtigemodus]

Mijn zoon had een jaar geleden samen met zijn vriendje achter het huis van mijn ouders de tas en portomnee van een oud vrouwtje gevonden.dat brachten ze netjes naar politiebureau Meer en Vaart.Ze kregen niet eens een bedankje.
Een week later wordt ik door de zoon van die mevrouw gebeld nadat ze al gebeld had naar de vader van mijn zoon.Verontwaardigend mijn zoon beschuldigen van diefstal!!!!
Ik vroeg die zoon hoe hij aan mijn nummer en dat van de vader van mijn zoon kwam.Had hij gewoon van het politiebureau gekregen.WAT DUS NIET MAG.
Uiteindelijk heb ik ondanks dat ik ziedend van woede was die zoon met mijn kind laten praten.

Ander voorval: twee jaar terug werkte mijn broertje in een parkeergarage, op een dag vond hij een grote envelop.Bleek een giga hoeveelheid bankbilljeten in te zitten.Dat hield hij netjes bij zich tot er een of andere zakenlullo kwam van wie het bleek te zijn.Die vent griste de envelop uit zijn handen.Niet eens een dank je wel!!

Conclusie: ik heb mijn zoon verboden ooit nog wat op te pakken wat hij op straat vind.Je bent toch de lul, dus loop er met een wijde boog om heen!

En dan zo'n kutbericht.

Alsof het een wonder is dat er Marokkanen zouden zijn die dit soort zaken niet tolereren. :kotsen:

Jij noemt het een kutbericht, ik noem het een lichtpuntje. Het ZOU een kutbericht moeten zijn, helaas is dat verre van de waarheid. Veel vaker zie je dat mensen uit de Marokkaanse gemeenschap elkaar de hand boven het hoofd houden. Getuige het voorval van de 'vorige' tasjesdief. Onder het mom van "iedereen steelt wel eens wat" werd deze 'goedzak met het gouden hart' afgeschilderd als een slachtoffer van racisme. In feite was het gewoon een crimineel die al veel meer op zijn geweten had dan een eenvoudige tasjesroof. Toch jammer dat de Marokaanse gemeenschap om het hardst stond te roepen dat 'die arme hardwerkende jongen met zijn twee baantjes' het feitelijke slachtoffer was geworden van een vrouw die eenvoudigweg haar eigendom terug wilde claimen.

Ik hoop dat wat die 2 jongens gedaan hebben heel snel als normaal wordt beschouwd, dan komt het misschien ooit nog eens goed hier in Nederland.

Te quiero
12-02-05, 02:47
Mensen reageren op verschillende manieren op onrecht.
Toen we pas in Nederland kwamen wonen, werd de ruit van de buurvrouw ingegooid. Wij kregen (onterecht) de schuld en toevallig waren we de enige donkere mensen in de buurt.
Al hadden we het gedaan dan nog hoefden we het niet te betalen want ze had geen getuigen en geen bewijs dat wij het hadden gedaan. Toch hadden mijn ouders het betaald om de vrede te bewaren.

Not every battle is worth winning. Vaak is het beter om te verliezen om een groter verlies te voorkomen.

Nog dit: mensen vals beschuldigen is niet iets autochtoons. We hebben dit in elke bevolkingsgroep.

Te quiero
12-02-05, 02:51
Geplaatst door mark61
Jah, de rest van het verhaal is door een toevallig passerende Marokkaans tuigje uit haar handen gerukt. :moe:



Somehow ben ik in jouw insinuaties niet zo geïnteresseerd.



Jij bent dan ook niet van Marokkaanse afkomst. Dat scheelt een stuk. :duim:
Het bovenstaande past niet in het beeld dat ik van jou heb als van een nuchtere discussiant. Ik zou denken dat je sarcastisch bezig was. Of ben je iemand die met alle winden meewaait?

Te quiero
12-02-05, 03:18
Geplaatst door Goodnight
Vraag me af of je het verhaal altijd van 2 kanten wil horen.
Zie je namelijk maar al te vaak oordelen naar aanleiding van een kranteartikel of nieuwsbericht.Of heb je dan ook vlug de andere kant van het verhaal gehoord?

Nou geloof het of niet....
Ik vertel wat er gebeurd is en of jij dat nou als allochtoon eerder hebt gehoord of niet zal me een worst wezen.
Je bent wel erg defensief.
Als je een reactie op jouw verhaal of bericht wilt, hier volgt het dan en ik heb het verhaal niet van 2 kanten gehoord:

Zoals Goodnight haar verhaal heeft neergezet, vind ik ongenuanceerd en daarom opruiig en tegelijk pathetisch overkomen. Zoiets van: kijk eens hoe slecht die autochtonen zijn. En wat zijn wij Marokkanen weer zielig. We doen iets goeds en het wordt niet gewaardeerd.

Goodnight
12-02-05, 08:43
Geplaatst door Te quiero
Je bent wel erg defensief.
Als je een reactie op jouw verhaal of bericht wilt, hier volgt het dan en ik heb het verhaal niet van 2 kanten gehoord:

Zoals Goodnight haar verhaal heeft neergezet, vind ik ongenuanceerd en daarom opruiig en tegelijk pathetisch overkomen. Zoiets van: kijk eens hoe slecht die autochtonen zijn. En wat zijn wij Marokkanen weer zielig. We doen iets goeds en het wordt niet gewaardeerd.

Aangezien dit de eerste keer is dat je hier op dit forum het verhaal van 2 kanten wil horen vrees ik dat het etiket pathetisch en oprui-ig beter op jou van toepassing is.Ik vertel iets wat niet in het plaatje wat je graag van anderen hebt past .Ik vertel twee voorvallen waarbij Marokkanen iets goeds en normaals deden wat veel mensen blijkbaar waaronder jij niet kunnen plaatsen, ik weet dat jij je hier over verwondert gezien jouw drang om alleen negatieve verhalen te geloven over Marokkanen, waarbij je niet vraagt naar de andere kant van het verhaal.Dat laatste maakt jou niet geloofwaardig en mijn beste te quiero niet bepaald consequent.
Ik durf zelfs te beweren dat jij hierdoor je ware gezicht hebt laten zien.

Verder hoef ik niet defensief te zijn wat ik ook niet ben.Dat ik er niet van hou om voor leugenares uitgemaakt te worden is denk ik iets heel normaals.Tenzij het natuurlijk wel terecht vind als men jou als zodanig bestempelen.

Verder heb je over allochtonen en autochtonen.Ik heb geloof ik het woord autochtonen geen een keer in het bericht vermeld....maar goed jij vertelt even de andere kant van het verhaal er bij toch?

Geldt nog steeds hetzelfde wat ik al eerder heb vemeld: geloof het of niet....verder laat jouw mening me eerlijk gezegd koud.Ik hoop dat je daar mee kunt leven.


En he, volgende keer als het over een negatief bericht over Marokkanen gaat.Wel de andere kant van het verhaal vragen he?
Kan je misschien nog iets van je geloofwaardigheid herwinnen.

:zwaai:

Goodnight
12-02-05, 08:49
Geplaatst door brabiliaan
Jij noemt het een kutbericht, ik noem het een lichtpuntje. Het ZOU een kutbericht moeten zijn, helaas is dat verre van de waarheid. Veel vaker zie je dat mensen uit de Marokkaanse gemeenschap elkaar de hand boven het hoofd houden. Getuige het voorval van de 'vorige' tasjesdief. Onder het mom van "iedereen steelt wel eens wat" werd deze 'goedzak met het gouden hart' afgeschilderd als een slachtoffer van racisme. In feite was het gewoon een crimineel die al veel meer op zijn geweten had dan een eenvoudige tasjesroof. Toch jammer dat de Marokaanse gemeenschap om het hardst stond te roepen dat 'die arme hardwerkende jongen met zijn twee baantjes' het feitelijke slachtoffer was geworden van een vrouw die eenvoudigweg haar eigendom terug wilde claimen.

Ik hoop dat wat die 2 jongens gedaan hebben heel snel als normaal wordt beschouwd, dan komt het misschien ooit nog eens goed hier in Nederland. ik noem het een kutbericht en blijf het zo noemen omdat ik ontelbare mensen ken dit dit soort normale zaken doen.Maar blijkbaar weten anderen het pas als het de karnt bereikt.
We krijgen nu 2 categorie-en Marokkanen: de slechten en de goeden.
Iets er tussen in bestaat niet.

Dus voor mij blijft het een kutbericht!

mark61
12-02-05, 09:34
Geplaatst door Te quiero
Het bovenstaande past niet in het beeld dat ik van jou heb als van een nuchtere discussiant. Ik zou denken dat je sarcastisch bezig was. Of ben je iemand die met alle winden meewaait?

Das dan jammer voor je.

Goodnight vertelt wat haar, of liever haar zoon is overkomen, en jij stelt dat im Frage. Hoe kom je erbij om aan haar woord te twijfelen?

Dus dan reageer ik zoals ik reageer.

Met alle winden meewaaien? Je vindt dat je je keuze moet maken, voor of tegen den Marokkaan? Ik vind gewoon bepaalde dingen goed en anderen slecht, en dan zeg ik dat zonder aanziens des persoons.

taouanza
12-02-05, 09:54
Geplaatst door Goodnight
ik noem het een kutbericht en blijf het zo noemen omdat ik ontelbare mensen ken dit dit soort normale zaken doen.Maar blijkbaar weten anderen het pas als het de karnt bereikt.
We krijgen nu 2 categorie-en Marokkanen: de slechten en de goeden.
Iets er tussen in bestaat niet.

Dus voor mij blijft het een kutbericht!

HEt is zeer zeker een kutbericht. HEt laat zien in hoeverre wij ontmenselijkt zijn dat een doodnormale daad als iets wonderbaarlijks wordt gezien. We zijn en blijven nieuws. 99% van het nieuws zijn we monsters en worden we ontmenselijkt en dan wordt er weer gescoort met ons 'teken van menselijkheid'.
Misselijk!

Eke
12-02-05, 10:26
O, wat ben ik kwaad. .Brabiliaan en Te quiero, helaas moet ik jullie aanspreken.Zijn jullie blind of zo ?

In mijn regio zijn de Marokkaanse kids die ik achter de kassa van een winkel of net als ik lopend in het dorp of stad tegenkom hele behulpzame beleefde en vriendelijke jongelui.Het gros.

Er zijn er ook een paar die op scooters racen en scooters inpikken, maar verreweg de kleine minderheid.Die zie ik niet eens, maar die hoor ik in verhalen.

Weet je hoe l*llig het is om steeds aangesproken te worden op het gedrag van een ander ??????

Weet je hoe pijn het doet als je als moeder je kind zo onterecht en gemeen behandeld ziet worden ????


Probeer eens objektief waar te nemen en fixeer je niet op een kleine groep, maar zie het geheel.En probeer je eens in te leven in een ander.

O ja, ik vind het geen kutbericht. Het is een positief bericht.Het goeie is weliswaar normaal, maar deze binkies waren 1. snel van geest 2. snel van handelen en als volwassene in de samenleving ben je daar blij mee !!!!! :blij: Wat voor komaf ze ook hebben. Dat doet er niet toe.

~Panthera~
12-02-05, 10:36
Geplaatst door Eke

Probeer eens objektief waar te nemen en fixeer je niet op een kleine groep, maar zie het geheel.En probeer je eens in te leven in een ander.

WILLEN mensen blijkbaar niet, Eke :moe:
Men ziet alleen wat men WIL zien.

Eke
12-02-05, 11:00
Geplaatst door ~Panthera~
WILLEN mensen blijkbaar niet, Eke :moe:
Men ziet alleen wat men WIL zien.

Het zijn psychologische processen en daarom wil ik dat de regering informatie inwint bij sociaal-psychologen --hoe ze deze processen kunnen ombuigen.

Als er een epidemie is wordt ook advies ingewonnen bij specialisten.

papol
12-02-05, 12:08
Geplaatst door Goodnight
Ik was er nog meer van slag dan hij,want mijn kind die niet eens een stuiver zou pakken als ik dat op tafel laat liggen, wordt nu door iemand als DE dader gezien.Terwijl hij de moiete had genomen om met het tasje ( waar uiteraard niets meer in zat) helemaal naar het politiebureau te brengen.Het ging hem niet om een beloning of bedankje,maar het maakte hem trots om zoiets te doen.

En dan kan je wel een klap in je gezicht krijgen van zoiets.Dan denk ik ook van: dan niet!!

Goh, door een zo'n incident ben je dermate overrompeld en uit het veld geslagen dat je iedere vergelijkbare situatie gaat vermijden? Er zullen toch wel honderden keren zijn dat het beter ging? Dat het wel naar verwachting verliep. Maar net die ene keer was voldoende om je te besluiten, "dan niet!!" Hoe vaak heb je dit verteld aan bekenden die hierdoor een vergelijkbaar besluit nemen?


Plaats je eigen verhaal naar de huidige maatschappij, waar vergelijkbare verwachtingen honderden keren dagelijks voorkomen, en je snapt wat er gebeurd ........ "dan niet"

Gr.P

Goodnight
12-02-05, 12:21
Geplaatst door papol
Goh, door een zo'n incident ben je dermate overrompeld en uit het veld geslagen dat je iedere vergelijkbare situatie gaat vermijden? Er zullen toch wel honderden keren zijn dat het beter ging? Dat het wel naar verwachting verliep. Maar net die ene keer was voldoende om je te besluiten, "dan niet!!" Hoe vaak heb je dit verteld aan bekenden die hierdoor een vergelijkbaar besluit nemen?


Plaats je eigen verhaal naar de huidige maatschappij, waar vergelijkbare verwachtingen honderden keren dagelijks voorkomen, en je snapt wat er gebeurd ........ "dan niet"

Gr.P ga maar eerst het hele topic ( speciaal mijn antwoord aan Eke) nog een keer doorlezen voor je conclusies trekt.

Bovendien ga je niet blij zitten wezen na zo'n incident en denken :ach, volgende keer beter!!!Het eerste wat er door je heen gaat is :dan niet!!!

tenzij jij natuurlijk bovenmenselijke gaven bezit.

Juliette
12-02-05, 12:41
Geplaatst door papol
Goh, door een zo'n incident ben je dermate overrompeld en uit het veld geslagen dat je iedere vergelijkbare situatie gaat vermijden? Er zullen toch wel honderden keren zijn dat het beter ging? Dat het wel naar verwachting verliep. Maar net die ene keer was voldoende om je te besluiten, "dan niet!!" Hoe vaak heb je dit verteld aan bekenden die hierdoor een vergelijkbaar besluit nemen?


Plaats je eigen verhaal naar de huidige maatschappij, waar vergelijkbare verwachtingen honderden keren dagelijks voorkomen, en je snapt wat er gebeurd ........ "dan niet"

Gr.P

Ik snap haar wel hoor. Doet je zoon gewoon iets goeds, iets normaals en wordt ie als mogelijke dader bestempeld. Gewoon omdat ie marokkaan is.

En dan lees je zo'n stukje dat positief bedoeld is door de prikker, maar dat eigenlijk het beeld van 'alle marokkaanse jongetjes zijn tassenrovers' gewoon bevestigd. Net door het als een uizonderlijk positief hoopvol signaal, lichtpuntje of wat dan ook te zien.

Ik weet ook zeker dat het verschrikkelijk moet zijn om al bij voorbaat als een potentiële dief beschouwd te worden gewoon omdat je dat kleurtje op je gezicht hebt en een fout trainingspakje aan hebt. En niet één keer maar bijna elke keer wanneer je op straat komt.

Vriendelijke groet,

Juliette

taouanza
12-02-05, 12:42
Geplaatst door Eke
Het zijn psychologische processen en daarom wil ik dat de regering informatie inwint bij sociaal-psychologen --hoe ze deze processen kunnen ombuigen.

Als er een epidemie is wordt ook advies ingewonnen bij specialisten.

Ik weet niet of de regering wil weten dat moslims ook mensen zijn met gevoelens. Zeker niet met angstgevoelens. Straks gaan ze nog inzien dat al dat bashing een gevoel van onveiligheid brengt bij moslims. En daar strijden ze juist toch voor? Veiligheid.:rolleyes:

mark61
12-02-05, 12:49
Hier nog iemand een bijdrage voor Zwart Schaap's verlies?

Juliette
12-02-05, 12:55
Geplaatst door mark61
Hier nog iemand een bijdrage voor Zwart Schaap's verlies?

Is ie wat kwijt?

Te quiero
12-02-05, 14:10
Geplaatst door mark61
Das dan jammer voor je.

Goodnight vertelt wat haar, of liever haar zoon is overkomen, en jij stelt dat im Frage. Hoe kom je erbij om aan haar woord te twijfelen?


Geplaatst door mark61
Dus dan reageer ik zoals ik reageer.

Met alle winden meewaaien? Je vindt dat je je keuze moet maken, voor of tegen den Marokkaan? Ik vind gewoon bepaalde dingen goed en anderen slecht, en dan zeg ik dat zonder aanziens des persoons.
Je legt woorden in mijn mond. Ik stel je helemaal niet voor een keuze: voor of tegen Marokkanen. Dat is zo onvolwassen.
Net als wat een andere discussiant al schreef, alleen maar van een voorval, heeft ze al een negatief voorstel van iedereen. Ik heb ook negatieve ervaringen met autochtonen gehad. Nog meer met mijn eigen bevolkingsgroep. Om eerlijk te zijn, ik heb nog nooit negatieve ervaringen met Marokkanen gehad. Natuurlijk heeft ze geen autochtoon geschreven maar ze impliceert dat. Dit is een heel onvolwassen gedrag. Maar ja, iemand noemt het psychisch. Je gaat toch niet met z'n allen met Goodnight meejanken. Je helpt haar en jezelf niet.
Jullie hebben recht op een eerlijke mening en ik ook. Dus ik weet niet waarom jullie je zo opwinden? Moet ik met jullie meewaaien?

amadeus
12-02-05, 14:15
Jammer dat de dief ook weer een Marokkaan moest zijn, maar dit soort berichten zouden we vaker moeten krijgen. Goed werk van die jongens! :duim:

Te quiero
12-02-05, 14:27
Geplaatst door Juliette
Ik snap haar wel hoor. Doet je zoon gewoon iets goeds, iets normaals en wordt ie als mogelijke dader bestempeld. Gewoon omdat ie marokkaan is.

En dan lees je zo'n stukje dat positief bedoeld is door de prikker, maar dat eigenlijk het beeld van 'alle marokkaanse jongetjes zijn tassenrovers' gewoon bevestigd. Net door het als een uizonderlijk positief hoopvol signaal, lichtpuntje of wat dan ook te zien.

Ik weet ook zeker dat het verschrikkelijk moet zijn om al bij voorbaat als een potentiële dief beschouwd te worden gewoon omdat je dat kleurtje op je gezicht hebt en een fout trainingspakje aan hebt. En niet één keer maar bijna elke keer wanneer je op straat komt.

Vriendelijke groet,

Juliette
Natuurlijk snap ik het ook dat ze zich rot voelde. Ik voelde me ook rot toen een oude autochtone buurvrouw ons onterecht beschuldigde. Daarom hadden we het verlies genomen. Gewoon betaald en die buurvrouw wist vanaf toen dat ze niet naast een stel schooiers woonde.
Het leven is niet altijd eerlijk omdat mensen, of ze autochtonen of allochtonen zijn, niet perfect zijn. Waar je ook ter wereld komt, vaak kom je situaties tegen waar het beter is te verliezen om een groter verlies te voorkomen.

Als je zo'n bericht als van Goodnight ongenuanceerd op het forum plaats dan kan het opruiig overkomen. En ik ga ervan uit dat het niet haar bedoeling is. Daarom is er een forum om erover te discussieren.
Als men niets kwaads bedoeld heeft dan begrijp ik niet waarom men dan boos wordt.

Goodnight
12-02-05, 14:31
Geplaatst door Te quiero
[B]Net als wat een andere discussiant al schreef, alleen maar van een voorval, heeft ze al een negatief voorstel van iedereen. ow...waar haal jij uit dat ik een negatief voorstel heb van iedereen?ben me toch een partijtje benieuwd nu.....
Natuurlijk heeft ze geen autochtoon geschreven maar ze impliceert dat. 'Ze'reageert op het zogenaamd enig 'positief'berichtje wat men over Marokkanen kon plaatsen,daarmee insinuerend dat het toch eigenlijk wel een best volk is.Het autochtonen/allochtonen gehalte geef jij er hoogst persoonlijk aan.
Dit is een heel onvolwassen gedrag. nee insinueren dat iemand eigenlijk alles uit zijn duim zit te zuigen op een forum is daar entegen zeer volwassen en weloverwogen.
Maar ja, iemand noemt het psychisch. dat is inderdaad de juiste term voor jouw obsessief gedrag t.o.z van negatieve versus positieve berichten over Marokkanen.

Je gaat toch niet met z'n allen met Goodnight meejanken. ja jank gezellig mee...want dat is wat ik oh zo graag wil.Maar je had het niet erg gevonden als iedereen op dit forum jouw mening deelde....
Je helpt haar en jezelf niet. ik heb geen hulp nodig.jij blijkbaar wel...

Te quiero
12-02-05, 14:33
Geplaatst door amadeus
Jammer dat de dief ook weer een Marokkaan moest zijn, maar dit soort berichten zouden we vaker moeten krijgen. Goed werk van die jongens! :duim:
Inderdaad, ik vind dat zulke berichten vaker moeten komen. En ze zullen komen. Nog niet zolang geleden waren het de Surinamers. Nu noemt men ze de meest geintegreerden.
Het is ook zo vreemd om alles op integratie te gooien. Opgegroeid in een multi culturele omgeving weet ik dat we vredig met elkaar kunnen leven zonder ons eigen cultuur te moeten verliezen. In het openbaar leven passen we ons aan. Misschien bedoelen ze in Nederland het laatste met integratie: je in het openbaar aan elkaar aanpassen.

Goodnight
12-02-05, 14:33
.

Eke
12-02-05, 14:48
Geplaatst door Juliette
Is ie wat kwijt?

Ja.voor iedere prikker : Info bij Mark61 Prikbord Mail. (serieus te nemen)

:fplayer:

Te quiero
12-02-05, 15:55
Geplaatst door Te quiero
Natuurlijk snap ik het ook dat ze zich rot voelde. Ik voelde me ook rot toen een oude autochtone buurvrouw ons onterecht beschuldigde. Daarom hadden we het verlies genomen. Gewoon betaald en die buurvrouw wist vanaf toen dat ze niet naast een stel schooiers woonde.
Het leven is niet altijd eerlijk omdat mensen, of ze autochtonen of allochtonen zijn, niet perfect zijn. Waar je ook ter wereld komt, vaak kom je situaties tegen waar het beter is te verliezen om een groter verlies te voorkomen.

Als je zo'n bericht als van Goodnight ongenuanceerd op het forum plaats dan kan het opruiig overkomen. En ik ga ervan uit dat het niet haar bedoeling is. Daarom is er een forum om erover te discussieren.
Als men niets kwaads bedoeld heeft dan begrijp ik niet waarom men dan boos wordt.
Aan het bovenstaande wil ik ook het volgende toevoegen:
Je kunt enig invloed hebben op het negatief beeld dat anderen van je hebben. Soms vraagt het om een beetje creativiteit om het positief te maken. Mijn ouders hadden dat gedaan door het verlies te nemen en voor de schade te betalen en die twee jongens in het artikel hadden het gedaan door voor die oude vrouw die tas terug te pakken.

papol
13-02-05, 11:41
Geplaatst door Goodnight
ga maar eerst het hele topic ( speciaal mijn antwoord aan Eke) nog een keer doorlezen voor je conclusies trekt.

Bovendien ga je niet blij zitten wezen na zo'n incident en denken :ach, volgende keer beter!!!Het eerste wat er door je heen gaat is :dan niet!!!

tenzij jij natuurlijk bovenmenselijke gaven bezit.

Goed of slecht bericht, jij vind het bij voorbaat een kutbericht. Een incident, zoals bv. jouw zoon overkwam, vormt nooit een compleet beeld. Toch trek je op dat moment je conclusie, "dan niet!". Het enge hiervan is dat je denkt dat iedereen zo gaat denken .....

Niet iedereen denkt, "goh er bestaan ook goede .....", net zomin gaat iedereen denken, "tsja, incident .....". Ook zal een algemeen beeld (wat dat ook moge zijn..) niet direct veranderen waarbij alle voorgaande fouten zijn vergeten. Kortom, er zal positiever maar ook negatiever gedacht gaan worden. De tijd en gebeurtenissen opvolgend gaan pas het beeld vormen.

Indien in drie weken vakantie, drie dagen geweldige regenbuien vallen, zal het uiteindelijke beeld van die vakantie bepaald worden door het moment van de regenbuien. Aaneengesloten in het begin of op het eind of losse dagen verdeeld over de weken, kan dan erg veel uitmaken. Je kunt nooit zonder meer stellen dat drie dagen regen je vakantie wel of niet verknald.

Gr.P