PDA

Bekijk Volledige Versie : De rol van de Amsterdams Jihad in "Het Elftal" van BNN



MO_NL
12-02-05, 00:26
starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00
bron: BNN - Het Elftal (http://www.bnn.nl/view/5398533/1022/5307191)

Hoe denk jij over het programma "Het Elftal" van BNN? Meer specifiek, hoe denk jij over de rol die Jihad in dit programma heeft gespeeld?

Heeft zij een bijdrage geleverd aan een beter begrip voor de islam bij Nederlandse jongeren? Of heeft ze zich vooral belachelijk gemaakt en zich laten misbruiken door BNN?

Kijk en oordeel zelf. Jihad is zeer benieuwd naar jullie reacties!



Jihad 21 jaar, moderne Marokkaanse moslima

http://www.maroc.nl/photopost/data/501/1Jihad.jpg

De naam van deze Amsterdamse communicatiestudente is er een die je even laat schrikken. Nergens voor nodig, ze probeert je niet tot de heilige oorlog aan te zetten. Het betekent namelijk uitdragen van je geloof en dat kan ook door er bijvoorbeeld over te praten. En trouwens spreek je het ook uit als Djihet. Jihad is de laatste paar jaar meer bezig met haar geloof. Ze vindt het belangrijk om een hoofddoek te dragen.

bron: BNN-website "Het Elftal" (http://www.bnn.nl/view/5398533/1022/5307191)

Imperatrice
12-02-05, 13:22
en waarom moeten we hierop een mening geven? En dan?
en als ze meedoet met het BNN-programma, heb je er last van? zet de tv dan uit. Laat mensen leven, hoezo moeten we iedereen die enigzins een islamitische achtergrond heeft, beoordelen?
ik begrijp de zin van deze topic niet :zweep:

amadeus
12-02-05, 14:37
Wat verwarrend die naam, toen ik die topictitel zag snapte ik er al niets van, dacht dat het iets te maken had met de hofstadgroep.

Zou er geen wettelijk verbod moeten komen om je kind beladen namen te geven als Jihad?

Vrede
12-02-05, 15:08
Geplaatst door amadeus
Zou er geen wettelijk verbod moeten komen om je kind beladen namen te geven als Jihad?


Ik weet niet of zo een wet er is, maar laatst mocht een Marokkaanse man van het Mar. Consulaat te Rotterdam zijn dochtertje de naam Jihad niet geven, terwijl op het stadhuis het weer wel geaccepteerd werd. Jihad vind ik ook geen naam voor een kind.

xulia
12-02-05, 16:17
Geplaatst door MO_NL

Hoe denk jij over het programma "Het Elftal" van BNN? Meer specifiek, hoe denk jij over de rol die Jihad in dit programma heeft gespeeld?

Heeft zij een bijdrage geleverd aan een beter begrip voor de islam bij Nederlandse jongeren? Of heeft ze zich vooral belachelijk gemaakt en zich laten misbruiken door BNN?

Kijk en oordeel zelf. Jihad is zeer benieuwd naar jullie reacties!

Nou eh....

Jihad heeft meegedaan aan het programma.

Net als de rest van de deelnemers
Waarschijnlijk is ze gecast vanwege haar hoofddoek/islamitische achtergrond, om het plaatje politiek correct te maken.

Nogmaals, ze heeft meegedaan.
Dat is alles wat ik erover kan zeggen, na het aanschouwen van het filmpje.

Nergens zie ik terug dat Jihad zich belachelijk heeft gemaakt cq, zich heeft laten gebruiken door BNN.
Noch zie ik dat ze heeft kunnen bijdragen tot "een beter begrip voor Islam" onder Nederlandse jongeren.

Jihad heeft meegedaan, niet meer en niet minder.

Wat ik wél zie, is het enorme vergrootglas waar Jihad onder gelegd wordt door MO_NL op Maroc.nl en hoe zij, als Marokkaanse, blijkbaar geacht wordt daar een bepaalde taak te vervullen ten overstaan van alle Marokkanen en hier nu op dit topic op afgerekend, danwel geprezen dient te worden.

En dat ik dat misselijk vind, zeg ik er ook nog even bij.

En dat als je, als Marokkaan, niet wilt dat "de groep" ter verantwoording geroepen wordt voor daden van een individu, je niet precies hetzelfde moet doen, door van een enkel (Marokkaans) individu te verwachten, (middels optreden bij BNN bv.) de hele groep in een beter daglicht te stellen.
Op die manier doe je zélf mee aan stigmatisering.

nefertiti
12-02-05, 16:52
Nou! en bij de volgende uitzending gaat Jihad in minirok en topje en natuurlijk zonder hoofddoek eens even mee naar de discotheek!

Zou leuk zijn toch!

MO_NL
12-02-05, 17:34
Ik geloof niet dat ik aangegeven heb dat IK vind dat ze zich belachelijk heeft gemaakt en/of heeft laten gebruiken dor BNN.

Ik stel enkel de vraag.

Achterliggende gedachte is om het programma onder de aandachtte brengen van die bezoekers die het programma nog nooit gezien hebben. En eventueel een reactie aan ze te ontlokken, positief of negatief.

Om dit bereiken is enige prikkeling meestal wel behulpzaam.

In anglemene termen ook wel TV-recentie genoemd.

Zo goed? (zuurpruim :)

MVG

amadeus
12-02-05, 17:39
Geplaatst door MO_NL
Ik geloof niet dat ik aangegeven heb dat IK vind dat ze zich belachelijk heeft gemaakt en/of heeft laten gebruiken dor BNN.

Ik stel enkel de vraag.

Achterliggende gedachte is om het programma onder de aandachtte brengen van die bezoekers die het programma nog nooit gezien hebben. En eventueel een reactie aan ze te ontlokken, positief of negatief.

Om dit bereiken is enige prikkeling meestal wel behulpzaam.

In anglemene termen ook wel TV-recentie genoemd.

Zo goed? (zuurpruim :)

MVG
Je werpt het anders wel expliciet op als mogelijkheid. Maar vertel dan eens hoe je er zelf tegenaan kijkt?

Hoe kom je er trouwens bij dat Jihad zeer benieuwd is naar onze reacties? Leest ze hier mee?

xulia
12-02-05, 17:49
Dit geloof ik dus niet:



Geplaatst door MO_NL

Achterliggende gedachte is om het programma onder de aandachtte brengen van die bezoekers die het programma nog nooit gezien hebben. En eventueel een reactie aan ze te ontlokken, positief of negatief.


Het "programma onder de aandacht brengen"......Heb je soms aandelen bij BNN?

Lees je openingspost.

Je wilde duidelijk een mening over de persoon Jihad, in het licht der Marokkanen als groep en wat haar deelname aan het programma daaraan zoal bijdroeg danwel afdeed.

Niks geen aandacht voor het programma of TV recensie.
Want als je het op díe toer gaat gooien ken ik wel geschiktere en meer volwassen programma's dan het "BNN op de boerderie".

Niet terugkrabbelen.

En zeg ook maar wat je er zélf van vindt.

MVG, zuurpruim.

allard
12-02-05, 19:18
Geplaatst door MO_NL


Heeft zij een bijdrage geleverd aan een beter begrip voor de islam bij Nederlandse jongeren? Of heeft ze zich vooral belachelijk gemaakt en zich laten misbruiken door BNN?

Woordkeus laat weinig te raden over!?

mulan
12-02-05, 22:01
Ze was onderdeel van het programma net als de rest van het Elftal. SO?
Ik vond haar trouwens wel intelligent genoeg overkomen om zich niet te laten gebruiken door BNN. Dit soort wantrouwen is in de context van dit programma best wel over the top te noemen. Maar goed,ik vond het een leuk programma.

Roqaia (a)
13-02-05, 00:28
Geplaatst door MO_NL
[]starttijd=00:00:00&speelduur=00:00:00[/AVI]
...
Heeft zij een bijdrage geleverd aan een beter begrip voor de islam bij Nederlandse jongeren? Of heeft ze zich vooral belachelijk gemaakt en zich laten misbruiken door BNN?

Kijk en oordeel zelf. Jihad is zeer benieuwd naar jullie reacties!
Jihad is benieuwd... Mmm.
Waar is ze dan?
Ben jij Jihad?
Of is ze je zus?

In deze aflevering vond ik het weer niet verder gaan dan de Hoofddoek en Moskeebezoek.
Uiterlijk vertoon dus.
Wanneer komt er nou eens inhoudelijk wat aan het licht. Lekkere tegenstellingen. Fijne inhoudelijke discussies.
Maar ja. Het lukt hier op het forum al niet, met alle tijd die men heeft, laat staan in een paar minuutjes uitzendtijd.

Simon
13-02-05, 08:39
Nou ik vind de programmaformule niet zo boeiend en zou na 5 minuten gaan zappen.

xulia
13-02-05, 09:35
Geplaatst door Roqaia (a)

Wanneer komt er nou eens inhoudelijk wat aan het licht. Lekkere tegenstellingen. Fijne inhoudelijke discussies.
Maar ja. Het lukt hier op het forum al niet, met alle tijd die men heeft, laat staan in een paar minuutjes uitzendtijd.

Helemaal mee eens.

Kijk hoe het hier doorgaans gaat:

1)Men kopiëert en plakt.
2)Men stelt wat suggestieve vragen, zonder zélf met een mening te komen.
3)Men komt 1, hooguit 2x terug, waarbij de eigen mening doorgaans achterwege blijft en dat was het dan.

Op naar het volgende plakwerkje volgens dezelfde 1-2-3 formule.

rafiq
13-02-05, 12:59
Mevrouw Jihad is wel een slimme tante, en de keren dat ik haar zag op t.v. veegde ze veel debatters van de vloer. Maar dat heb je al snel als mensen het over burgeroorlog hebben, of vergelijkbare termen.

Ze was ook op die manifestatie zoals de rest van het NMO team en half bekend moslimnederland.

Jihad d'r naam spraken ze uit als DJIEHET. Zowizo een betere naam kun je niet wensen. Volgt er nu een onderzoek naar haar vader?Maar stel dat mevrouw Jihad andere standpunten heeft over de gemeenschap dan bijvoorbeeld Mo NL valt ze dan uit de gratie?

Een ding hebben we geleerd, Marokkanen staan niet boven de media. Dus zo lang Jihad beleerde praatjes blijft verkopen en het opneemt voor de gemeenschap is ze goed, als ze andere standpunten en voorla personen zou afvallen zo als de" up coming man" van de UMMON Marcouch dan wil ik wel eens zien hoe het met Jihad verder gaat.

Misschien word ze dan wel kaltgestellt door snel te trouwen! Komt ze misschien nog bij Jambers 10 jaar later.

Maar ik las net nog even iets van Mo NL.

Het is toch niet haar taak om een beter beeld te geven van de Islam of Marokkanen?
Wat moet een Marokkaanse vrouw van 21 die taak op zich nemen?
Nederlanders moeten maar zelf de gang maken naar de bibliotheek, even wat lezen, misschien wat informatieve programma's kijken over de Islam en zijn verschillende uitingen gerelateerd aan cultuur. Misschien een opendag bezoeken van een moskee, waar maar enkelen komen.

Kunnen ze het hele mantra herhalen over eerwraak, besnijdenissen etc etc.

Daar kan een Jihad een of minder of meer weinig aan veranderen. Ik voel mij niet "vertegenwoordigd" door een knappe moslima of door menig iemand anders.
Maar als ze slim is moet ze dat verwachtingspatroon ook niet invullen voor de Marokkanen.

Zo van "Jihad, onze jongens verpesten het op AT5 en bij BNN( dfenk aan die gast van "voor jou heb ik respect jij hebt een hoofddoek") neem jij de rol op je om voorla te tonen dat WIJ zo niet zijn.

Dat is teveel eer voor de Marokkaanse gemeenschap. Af en toe een corrigerende tik zo goed zijn voor de Marokkaanse gemeenschap. Schijnbaar willen Marokkanen toch als kinderen worden behandeld. Goed dat Donner ze weer moet beschermen tegen de ander maar vooral tegen zichzelf. Kinderen mag je niet slaan. Marokkanen ook niet en die gedragen zich als verwende vervelende kinderen.

Roqaia (a)
13-02-05, 14:31
Geplaatst door rafiq
Mevrouw Jihad is wel een slimme tante, en de keren dat ik haar zag op t.v. veegde ze veel debatters van de vloer....
Ze was ook op die manifestatie zoals de rest van het NMO team en half bekend moslimnederland.
...
Daar kan een Jihad een of minder of meer weinig aan veranderen. Ik voel mij niet "vertegenwoordigd" door een knappe moslima of door menig iemand anders.
Maar als ze slim is moet ze dat verwachtingspatroon ook niet invullen voor de Marokkanen.
...

Dus wat is haar rol dan eigenlijk, behalve de mediageile ego uithangen?

MAGICA ARABICA
16-02-05, 20:58
wel een leuk meisje, maar als je een hoofddoek draagt en er bewust voor kiest om je lichaam te bedekken dan moet je ook niet je lichaam op tv gaan beschrijven, zoals die ene aflevering van alftal waarin ze vertelde dat ze een hoge taille heeft en zus en zo !


:)

mulan
16-02-05, 22:06
Geplaatst door Marruecos
Leuke meid inderdaad. Iedereen die een steentje bij kan dragen, moet dat vooral doen. :jeweetog:

Jij weet iets wat wij niet weten? :watte?:

mulan
16-02-05, 22:13
Geplaatst door Marruecos
Iedereen ziet toch dat het een mooie dame is.

Ik zoek ook overal te veel achter :maf:

Of ...? :vreemd:

mulan
16-02-05, 22:16
Geplaatst door Marruecos
What you tokkin about? (A la 'Webster') :haha:

Ja ok...GUILTY! I'm paranoid :D

mulan
16-02-05, 22:21
Geplaatst door Marruecos
Keej, je kijkt wel sexy.

EN!!!!!! paranoid....dangerous combo :hihi:

(bovendien kijk ik in het echte leven mensen afschuwelijk aan)

mulan
16-02-05, 22:26
Geplaatst door Marruecos
Beetju jammer van deze topic. :haha:

Alsof mijn bijdragen hierboven niet van hoog niveau waren... :moe:
Maar je hebt gelijk....... :nerveus: Ik zal vanaf nu schtil zijn.

Joesoef
16-02-05, 22:40
Van Jeroen Pauw hoeft je ook geen andere (positieve) blik op de Islam te verwachten, kijk maar naar NOVA.

Zal wel komen doordat hij pas na het ondertekenen van de koopakte er achter kwam dat zn bootje schuin tegenover een Moskee ligt.