PDA

Bekijk Volledige Versie : Politiechef Utrecht: Marokkaanse jongens worden gemarginaliseerd door weigeringen



Zwarte Schaap
12-02-05, 06:27
Geen vervolging discriminatie disco

Van onze politieke redactie

Discriminatie van allochtonen in het uitgaansleven wordt nooit vervolgd. Volgens deskundige Velleman van het Landelijk Expertise Centrum Discriminatie (LECD) komt dat doordat het moeilijk te bewijzen is dat mensen de toegang wordt geweigerd vanwege hun huidskleur.

,,Ondernemers kunnen altijd zeggen dat ze iemand hebben geweigerd vanwege zijn houding, in plaats van zijn huidskleur. Ik heb nog nooit meegemaakt dat een ondernemer is veroordeeld voor discriminatie'', aldus Velleman .

Horecaondernemers, politiemensen, vertegenwoordigers van het Openbaar Ministerie en politici spraken deze week over de discriminatie in cafés, discotheken en andere etablissementen. De Kamerfracties van de PvdA en GroenLinks vinden dat het OM juist sneller moet overgaan tot vervolging. ,,Nette Marokkaanse jongens komen nooit ergens binnen. We moeten deze jongens juist aan ons binden, nu stoten we ze af'', zegt Kamerlid Dijsselbloem (PvdA).

De politie deed onlangs onderzoek in Utrecht waaruit blijkt dat één zaak zes van de zeven keer een allochtoon koppel weigerde, terwijl een autochtoon koppel wel binnenkwam. ,,Marokkaanse jongens worden geweigerd op scholen, voor stageplekken en in het uitgaansleven. Zo worden ze gemarginaliseerd'', waarschuwt de Utrechtse districtschef Aalberts.

Volgens voorzitter Pieterson van de horecavereniging in Utrecht, is er maar zelden sprake van discriminatie bij discotheken. ,,Natuurlijk gebeurt het wel eens, maar we moeten het niet overdrijven. We maken duidelijke regels waaraan klanten moeten voldoen, en dan kan van discriminatie geen sprake meer zijn'', kondigt hij aan.


Bron: Het Algemeen Dagblad 12/02/05

Oramus
12-02-05, 10:51
Marokkaanse jongeren zouden natuurlijk ook hun gedrag kunnen veranderen, dat ze niet meer bekend staan als lieden die altijd ruzie zoeken en vechtpartijen uitlokken. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn, makkelijker is het klagen op die 'racistische' disco-eigenaren die graag omzet mislopen als ze maar geen Marokkanen hoeven te zien. :maf3:

Don Vito
12-02-05, 11:05
mijn pa vindt hetperfect dat racistische deur beleid: ""Wat hIeb jij daR te sjoeken?"

Eke
12-02-05, 11:31
Geplaatst door Oramus
Marokkaanse jongeren zouden natuurlijk ook hun gedrag kunnen veranderen, dat ze niet meer bekend staan als lieden die altijd ruzie zoeken en vechtpartijen uitlokken.

HOPPA ! Gooi iedereen maar weer op 1 hoop !

Eke
12-02-05, 11:36
Geplaatst door Don Vito
mijn pa vindt hetperfect dat racistische deur beleid: ""Wat hIeb jij daR te sjoeken?"

:hihi:

Eke
12-02-05, 11:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
Geen vervolging discriminatie disco



De politie deed onlangs onderzoek in Utrecht .
Volgens voorzitter Pieterson van de horecavereniging in Utrecht, is er maar zelden sprake van discriminatie bij discotheken. ,,Natuurlijk gebeurt het wel eens, maar we moeten het niet overdrijven. We maken duidelijke regels waaraan klanten moeten voldoen, en dan kan van discriminatie geen sprake meer zijn'', kondigt hij aan.




Hij legt het onderzoek gewoon naast zich neer ?????

Stelselmatig moeten er steekproeven gehouden worden bij die uitgaansbedrijven.Er moet een aktieprotocol voor komen zodat dat overal in het land bruikbaar is met eventuele kleine aanpassingen. En ze krijgen een douw als ze fout zitten, net zoals foute gasten een douw krijgen.

mark61
12-02-05, 11:49
Geplaatst door Don Vito
mijn pa vindt hetperfect dat racistische deur beleid: ""Wat hIeb jij daR te sjoeken?"

:hihi: Sjo ist maar net, pa. Die tijd kan je ook aan Koranstudie besteden. :duim:

mark61
12-02-05, 11:50
Geplaatst door Eke
HOPPA ! Gooi iedereen maar weer op 1 hoop !

Tegen de tijd dat die kluppies ook hun zusjes meenemen ziet het er vast heel anders uit.

Mill
12-02-05, 11:52
Geplaatst door mark61
Tegen de tijd dat die kluppies ook hun zusjes meenemen ziet het er vast heel anders uit.

Les 1 van uitgaan in (tragically) hippe tenten: bring a chick.

observer
12-02-05, 12:28
Geplaatst door Eke
HOPPA ! Gooi iedereen maar weer op 1 hoop ! allee horeca ondernemers worden ook op 1 hoop gegooid dus wat dat betreft niets nieuws

deze mensen willen hun brood verdienen dus ze hebben niets te winnen dat ze zomaar mensen waaraan ze geld kunnen verdienen weigeren

echter een hele hoop hebben slechte ervaringen

taouanza
12-02-05, 12:37
Geplaatst door mark61
Tegen de tijd dat die kluppies ook hun zusjes meenemen ziet het er vast heel anders uit.

Ik ben met een vriendin geweigerd. Ik vond het prima want had eigenlijk helemaal geen zin. Maar we zaten wel een uur tegen elkaar: Wij zijn geweigerd. Wij zijn gewoon geweigerd.:eek:

Want ik dacht ook altijd dat het met het gedrag van sommige gaat.
Niet dus.

mark61
12-02-05, 12:39
Geplaatst door taouanza
Ik ben met een vriendin geweigerd. Ik vond het prima want had eigenlijk helemaal geen zin. Maar we zaten wel een uur tegen elkaar: Wij zijn geweigerd. Wij zijn gewoon geweigerd.:eek:

Want ik dacht ook altijd dat het met het gedrag van sommige gaat.
Niet dus.

Das 'interessant'. Wat voor reden gaven ze op?

mark61
12-02-05, 12:43
Hebben jullie nog een bijdrage, hoe klein ook, naar draagkracht, voor ZS' leed?

De zgn. Maroc.nl Onderlinge Rampen Verzekering. Wees geen smurf, doe MORV.

taouanza
12-02-05, 12:44
Geplaatst door mark61
Das 'interessant'. Wat voor reden gaven ze op?

'Alleen leden'.
Ik zag niemand met een pasje.:moe:

Zwarte Schaap
12-02-05, 12:45
mij ging het om de volgende zinnetje:

,,Marokkaanse jongens worden geweigerd op scholen , voor stageplekken en in het uitgaansleven. Zo worden ze gemarginaliseerd'' , waarschuwt de Utrechtse districtschef Aalberts.

Zwarte Schaap
12-02-05, 12:45
Geplaatst door taouanza
'Alleen leden'.
Ik zag niemand met een pasje.:moe:

Welke tent?

mark61
12-02-05, 12:50
Geplaatst door taouanza
'Alleen leden'.
Ik zag niemand met een pasje.:moe:

Tsja. Zeker gechipped allemaal. :hihi:

Vaag is alleen leden altijd.

Zeg ken jij ZS, of althans zijn gironummer? Of iemand die hem kent?

mark61
12-02-05, 12:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welke tent?

Welk rekeningnummer? Wat kan jij goed straal negeren zeg.

taouanza
12-02-05, 12:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Welke tent?

Geen idee was in Schevingen. Maar zoals ik zei ze hadden me een plezier gedaan.

taouanza
12-02-05, 12:54
Geplaatst door mark61
Welk rekeningnummer? Wat kan jij goed straal negeren zeg.

En je geen hint nemen.

mark61
12-02-05, 15:47
Geplaatst door taouanza
En je geen hint nemen.

Wat is de hint precies?

Olive Yao
12-02-05, 17:09
Geplaatst door Oramus
Marokkaanse jongeren zouden natuurlijk ook hun gedrag kunnen veranderen, dat ze niet meer bekend staan als lieden die altijd ruzie zoeken en vechtpartijen uitlokken. Maar dat zal wel teveel gevraagd zijn, makkelijker is het klagen op die 'racistische' disco-eigenaren die graag omzet mislopen als ze maar geen Marokkanen hoeven te zien. :maf3:
Het idee van de politiechef is, dat het gedrag dat jij bedoelt juist in de hand gewerkt wordt door mensen uit te sluiten en ze een stempel op te drukken, en dan ook nog als groep.

nard
12-02-05, 18:28
Geplaatst door Zwarte Schaap
mij ging het om de volgende zinnetje:

,,Marokkaanse jongens worden geweigerd op scholen , voor stageplekken en in het uitgaansleven. Zo worden ze gemarginaliseerd'' , waarschuwt de Utrechtse districtschef Aalberts.

Ja en waar het mij meestal om gaat is een stukje werkelijkheidszin: is die bovenstaande zin oorzaak of gevolg van het gedrag van hele kuddes marokkaanse jongens?

Als je het met een scalpel los prepareert van het geheel (waar jij bijzonder vaardig in bent) dan kan je er inderdaad alle kanten mee op.

Eke
12-02-05, 18:37
Geplaatst door nard
Ja en waar het mij meestal om gaat is een stukje werkelijkheidszin: is die bovenstaande zin oorzaak of gevolg van het gedrag van hele kuddes marokkaanse jongens?



Werkelijkheidszin : hoe doorbreken we dit gedrag ?

taouanza
12-02-05, 22:30
Geplaatst door mark61
Wat is de hint precies?

Dat ZS niet op je liefdadigheid zit te wachten!

S@deeQ
12-02-05, 22:51
Geplaatst door taouanza
Dat ZS niet op je liefdadigheid zit te wachten!


:lol: :lol:

mark61
12-02-05, 23:45
Geplaatst door taouanza
Dat ZS niet op je liefdadigheid zit te wachten!

Hoezo liefdadigheid? Hoe lang heb je nou weer zitten broeden hoe je dit zo negatief mogelijk kan uitleggen?

Magoed, hij heeft vriendelijk bedankt.

Gelijk mijn topic ook woest verwijderd. Solidariteit is verboden!