PDA

Bekijk Volledige Versie : Tienduizenden op de vlucht in Congo.



~Panthera~
12-02-05, 11:03
VN: Tienduizenden op de vlucht in Congo
GENEVE - Bijna 35.000 mensen zijn in de afgelopen drie dagen gevlucht uit het door oorlog verscheurde noordoosten van de Democratische Republiek Congo. In totaal zijn in die regio 80.000 mensen op de vlucht. Dat meldde het VN-kinderfonds Unicef vrijdag.


De provincie Ituri wordt al sinds 1999 geteisterd door etnisch geweld tussen Lendu's en Hema's, twee bevolkingsgroepen die strijden om het bezit van land. De strijd heeft volgens de VN al tienduizenden mensenlevens geëist.

Een vredesakkoord maakte in 2002 grotendeels een einde aan vijf jaar burgeroorlog in Congo, maar de oostelijke provincie Ituri is nog altijd het toneel van geweld en anarchie. Volgens een woordvoerster van Unicef zijn moord, verkrachting en brandstichting aan de orde van de dag.


En wat doet de wereld ? :moe:

mark61
12-02-05, 11:15
niente. Ze hebben destijds wel heel snel Lumumba vermoord, natuurlijk. Zag ik gisteren weer s herhaald.

Wide-O
12-02-05, 11:20
Geplaatst door mark61
niente. Ze hebben destijds wel heel snel Lumumba vermoord, natuurlijk. Zag ik gisteren weer s herhaald.

Jaja, wij Belgen wisten wel hoe we zo'n land finaal naar de moer konden helpen, met instemming van hogerhand :fucyc: Maar wel zilverpapier inzamelen voor de arme negertjes, dat wel :wat?!:

mark61
12-02-05, 11:24
Geplaatst door Wide-O
Jaja, wij Belgen wisten wel hoe we zo'n land finaal naar de moer konden helpen, met instemming van hogerhand :fucyc: Maar wel zilverpapier inzamelen voor de arme negertjes, dat wel :wat?!:

Nou tis toch prima gelukt? 40 jaar ongestoorde aanvoer van grondstoffen. Alleen zo'n wijk in Brussel moet je dan zien als een bedrijfsongeval.

taouanza
12-02-05, 11:32
Geplaatst door Wide-O
Jaja, wij Belgen wisten wel hoe we zo'n land finaal naar de moer konden helpen, met instemming van hogerhand :fucyc: Maar wel zilverpapier inzamelen voor de arme negertjes, dat wel :wat?!:

Kijk dit noem ik nou zelfkritiek.:wijs:

Zeg waar kwam die zilverpapier vandaan?

~Panthera~
12-02-05, 11:33
Geplaatst door taouanza
Kijk dit noem ik nou zelfkritiek.:wijs:

Zeg waar kwam die zilverpapier vandaan?

Van de doppen van melkflesjes op school. :moe:
Schuld afkopen noem je zoiets.

Wide-O
12-02-05, 11:45
Waarom het zilverpapier was heb ik nooit geweten, was net "voor mijn tijd" zeg maar. Je moest de alu wikkels die rond chocoladerepen zat bijhouden en meebrengen naar school. Wel zelf die sjokola opvreten natuurlijk :haha: Toch eens opzoeken wat ze nou deden met dat aluminium...

Toen ik kind was hadden we in de winkels ook nog zo'n negerpopje waar je dan wisselgeld in stak en dan knikte het... :aanwal:

~Panthera~
12-02-05, 11:48
Geplaatst door Wide-O
Waarom het zilverpapier was heb ik nooit geweten, was net "voor mijn tijd" zeg maar. Je moest de alu wikkels die rond chocoladerepen zat bijhouden en meebrengen naar school. Wel zelf die sjokola opvreten natuurlijk :haha: Toch eens opzoeken wat ze nou deden met dat aluminium...

Toen ik kind was hadden we in de winkels ook nog zo'n negerpopje waar je dan wisselgeld in stak en dan knikte het... :aanwal:

Schiet mij ook maar af, ik weet ook niet wat ze er mee deden.

Dat popje ken ik ook, stond hier in de kerk.:moe:
Afschuwelijk vond ik dat ding.:moe:
Hoe verzin je het he ?

taouanza
12-02-05, 11:52
Geplaatst door Wide-O
Waarom het zilverpapier was heb ik nooit geweten, was net "voor mijn tijd" zeg maar. Je moest de alu wikkels die rond chocoladerepen zat bijhouden en meebrengen naar school. Wel zelf die sjokola opvreten natuurlijk :haha: Toch eens opzoeken wat ze nou deden met dat aluminium...

Toen ik kind was hadden we in de winkels ook nog zo'n negerpopje waar je dan wisselgeld in stak en dan knikte het... :aanwal:

Ik vroeg niet waar het heen ging ik vroeg waar het vandaan kwam. Net als de chocola overigens. :o

Oramus
12-02-05, 11:58
Waar maken jullie je druk om, de mensen in Palestina en Irak hebben het veel slechter. :schreeuw:

Wide-O
12-02-05, 12:04
Geplaatst door taouanza
Ik vroeg niet waar het heen ging ik vroeg waar het vandaan kwam. Net als de chocola overigens. :o

Ow op die manier... erm... ik doe een gok: Afrika ? :verward:

Mag ik nu door voor de koelkast ? :giechel:

mark61
12-02-05, 12:27
Geplaatst door Wide-O
Ow op die manier... erm... ik doe een gok: Afrika ? :verward:

Mag ik nu door voor de koelkast ? :giechel:

belangrijkste winningslocaties:

Australië (37%)
New Guinea (16%)
Jamaica (9%), en
Brazilië.

Maar ook o.a. Suriname en Ghana

De fabricage van aluminium is erg duur; hoewel het het meest voorkomende metaal op aarde is, komt het alleen in gebonden vorm voor, in bauxiet onder andere. Vandaar dat aluminium al heel lang gerecycled wordt. Bij de oudijzerboer krijg je er het meest voor van alle metalen. 20 jaar geleden al 6 gulden per kilo.

Cacao komt vnl. uit Ivoorkust en Ghana, maar ook uit Oost-Azië. Afkomstig uit Midden-Amerika: Azteken-, Maya-drank.

Goodnight
12-02-05, 12:49
Waar maken jullie je druk om, de mensen in Palestina en Irak hebben het veel slechter.

Ja waar maak je je druk om, de terorristen zijn een grotere gevaar voor de ''westerse democratie'' ......

marlies255
12-02-05, 13:11
Geplaatst door Oramus
Waar maken jullie je druk om, de mensen in Palestina en Irak hebben het veel slechter. :schreeuw:

:student: is wederom een "emotie-argument" omdat deze persoon zich verbonden voelt met de Irakezen en de Palestijnen.
Je kunt helemaal geen vergelijking trekken in deze kwesties, behalve dat het geloof een grote rol speelt bij de onderlinge conflicten.