PDA

Bekijk Volledige Versie : Goed nieuws



taouanza
12-02-05, 11:39
Mijn dochter was gister haar portemonee met belangrijke papieren en geldkwijt. In Delfshaven.
Vandaag heb ze die opgehaald bij de politie.
De agent zei: Alles zit erin behalve je geld
Mijn dochter:Ook mijn geld zit erin.
Agent: Dan was het een oud vrouwtje of man.

Jammer dat we niet weten wie m bij de politie bericht.

Zwarte Schaap
12-02-05, 11:48
Slecht nieuws:

Woensdagavond tijdens de Islam-debatten in het WTC, is mijn fiets die op de Coolsingel aan een feitsbeugel op slot zat, gestolen. Mijn verzekering was net twee maanden verlopen. Nu ben ik mijn mooie supersnelle aluminium Gazelle mountainbike kwijt.

taouanza
12-02-05, 11:50
Geplaatst door Zwarte Schaap
Slecht nieuws:

Woensdagavond tijdens de Islam-debatten in het WTC, is mijn fiets die op de Coolsingel aan een feitsbeugel op slot zat, gestolen. Mijn verzekering was net twee maanden verlopen. Nu ben ik mijn mooie supersnelle aluminium Gazelle mountainbike kwijt.

Dit is een goed nieuwstopic.
Ik heb mijn portie ook wel gehad deze week maar daar wou ik het niet over hebben.:moe:
Open maar een ander topic.

Oramus
12-02-05, 11:52
Geplaatst door Zwarte Schaap
Slecht nieuws:

Woensdagavond tijdens de Islam-debatten in het WTC, is mijn fiets die op de Coolsingel aan een feitsbeugel op slot zat, gestolen. Mijn verzekering was net twee maanden verlopen. Nu ben ik mijn mooie supersnelle aluminium Gazelle mountainbike kwijt.
Zonde schapie, ik hoop dat je hem snel terug mag vinden.

mark61
12-02-05, 12:48
Geplaatst door Zwarte Schaap
Slecht nieuws:

Woensdagavond tijdens de Islam-debatten in het WTC, is mijn fiets die op de Coolsingel aan een feitsbeugel op slot zat, gestolen. Mijn verzekering was net twee maanden verlopen. Nu ben ik mijn mooie supersnelle aluminium Gazelle mountainbike kwijt.

Zie mijn opmerking aldaar.

Hmm, bespeur ik hier toch wat ongezond materialisme? :hihi:

Goodnight
12-02-05, 12:52
Taouanza, jammer dat je diegene niet kan bedanken.
Ze geven bij het politiebureau (in principe) geen gegevens van de vinder door aan derden.

@ ZS, klote van je fiets joh.....

mark61
12-02-05, 13:11
Geplaatst door Goodnight
Taouanza, jammer dat je diegene niet kan bedanken.
Ze geven bij het politiebureau (in principe) geen gegevens van de vinder door aan derden.

Behalve in jouw geval dan. :lachu:


@ ZS, klote van je fiets joh.....

Ik ben een inzamelingsactie begonnen maar het loopt niet erg. Doe jij mee?

Eke
12-02-05, 13:14
Geplaatst door taouanza

Agent: Dan was het een oud vrouwtje of man.



Goed nieuws. Dubieus de opmerking van de agent. Jammer dat dat bedanken niet kan.

Zwarte Schaap, dit is een grote tegenslag, joh, je vervoer..

mark61
12-02-05, 13:18
Geplaatst door Eke
Zwarte Schaap, dit is een grote tegenslag, joh, je vervoer..

En jij?



Hoe is het met de solidariteit in NL? Praktijktest.

Eke
12-02-05, 13:18
Geplaatst door mark61




Ik ben een inzamelingsactie begonnen maar het loopt niet erg. Doe jij mee?


Okay, via je prikbordmail Mark61. Ik laat aan jou de promotie over (heb ooronsteking ...ja bedankt voor je beterschap).


gironummer via prikbordmail

taouanza
12-02-05, 13:27
Geplaatst door Eke
Goed nieuws. Dubieus de opmerking van de agent. Jammer dat dat bedanken niet kan.

Zwarte Schaap, dit is een grote tegenslag, joh, je vervoer..

Dubieus maar het sluipt wel binnen.
Ik kwam gister aan op Schiphol voor mij liet een vrouw van alles vallen onder andere haar paspoort. Ze was zo druk bezig met oprapen dat zie die niet zag. Ik wou m oprapen maar ik durfde de niet. Straks wordt ik van diefstal beschuldigd. Dus ik riep van afstand eerst: Mevrouw uw paspoort. Voordat ik er na toe liep.
Nee hoor woorden kunnen geen kwaad.:moe:

Zwarte Schaap
12-02-05, 13:30
Geplaatst door mark61
Zie mijn opmerking aldaar.

Hmm, bespeur ik hier toch wat ongezond materialisme? :hihi: Mischien bespeur je dat maar dat is in casu niet aan de orde. Materialisme zou het zijn als ik meerdere fietsen en andere dure producten om mij heen zou verzamelen. (je moet er trouwens ook geld voor hebben.) Dus niet, sterker nog het enige wat ik nog van waarde had was mijn fiets. Maar niet getreurd life goes on en ik heb nog mijn rollerskates.

mark61
12-02-05, 13:38
Geplaatst door Zwarte Schaap
Mischien bespeur je dat maar dat is in casu niet aan de orde. Materialisme zou het zijn als ik meerdere fietsen en andere dure producten om mij heen zou verzamelen. (je moet er trouwens ook geld voor hebben.) Dus niet, sterker nog het enige wat ik nog van waarde had was mijn fiets. Maar niet getreurd life goes on en ik heb nog mijn rollerskates.

Geef-nou-je-gironummer. Testen we even de alledaagse praktijk van het vrolijk samenleven.

Wide-O
12-02-05, 13:46
Ik doe mee.



Ik wou m oprapen maar ik durfde de niet. Straks wordt ik van diefstal beschuldigd. Dus ik riep van afstand eerst: Mevrouw uw paspoort. Voordat ik er na toe liep.


Slim gedaan.

taouanza
12-02-05, 13:48
Geplaatst door Wide-O
Ik doe mee.



Slim gedaan.

Slim maar wel triest.

mark61
12-02-05, 13:52
Geplaatst door Wide-O
Ik doe mee.

Das mooi. Nou de belanghebbende zelf nog.



Zou ik een ongeschreven code hebben overtreden? Tast ik iemands trots aan? :vreemd:

Wide-O
12-02-05, 14:01
Geplaatst door taouanza
Slim maar wel triest.

Jah, ik had dat er nog achter staan, maar vond het vanzelfsprekend, dus maar weer weggehaald.

De spontaniteit gaat er uit en dat is inderdaad triest. Als iemand een schooltas verliest in een bus ga je er niet meer mee naar verloren voorwerpen of zo, maar bel je de ontmijningsdienst bij wijze van spreken.

Toch leuk dat diegene die je dochters portefeuille heeft teruggebracht zich daar niets van aantrekt en gewoon het goede doet.

Mark, ik weet nix van trots, dat weet je :zozo:

Bofko
12-02-05, 14:06
Levendigheid is het belangrijkste levensvatbaarheids-criterium van een prikbord.
ZS draagt daar in hoge mate aan bij. Bovendien haalt hij soms ook nog eens een gezonde portie bloed onder andermans nagels vandaan. Waardoor die ander weer voelt dat hij/zij leeft.

Dus ik doe mee !

Het is natuurlijk niet de bedoeling dat deze fiets-subsidie ZS tot een mak lammetje maakt.

taouanza
12-02-05, 14:10
Geplaatst door Wide-O
Jah, ik had dat er nog achter staan, maar vond het vanzelfsprekend, dus maar weer weggehaald.

De spontaniteit gaat er uit en dat is inderdaad triest. Als iemand een schooltas verliest in een bus ga je er niet meer mee naar verloren voorwerpen of zo, maar bel je de ontmijningsdienst bij wijze van spreken.

Toch leuk dat diegene die je dochters portefeuille heeft teruggebracht zich daar niets van aantrekt en gewoon het goede doet.

Mark, ik weet nix van trots, dat weet je :zozo:

Oja das waar. Ik besloot bij de bagageband dat het toch wel zo handig is om zo'n wagentje te nemen maar had tegelijk geen zin om mijn handbagage mee te sleuren dus ik laat het staan.
Toen ik een wagentje trok bedacht me ik opeens: Shit mijn koffertje is onbeheerd. Straks springt er een explosievendienst op mijn rode koffertje. Dus ik snel terug sjesen.
Ik moet wel zeggen dat de controle direct uit het vliegtuig heel goed gaat.
De mensen zijn zeer vriendelijk en aardig en doen hun best om mensen geen raar gevoel te geven. Dat vind ik zeer belangrijk.

Eke
12-02-05, 14:17
Geplaatst door taouanza
Dus ik riep van afstand eerst: Mevrouw uw paspoort. Voordat ik er na toe liep.


O wat erg, he ! Ik merk het bij mezelf ook. Stond gisteren bij de apotheek : mijn bril was kletsnat/beslagen. Dus tijdens het praten doe ik eerst mijn jas open en rits dan een truitje open want daaronder zat Tshirtmateriaal om dat brilletje droog te wrijven.Toch maar meteen uitleggen tijdens het ritsen wat ik aan het doen was...
in de geest van :niet schrikken, ik ben geen exhibitioniste :hihi:

Maar Taouanza, dat van diefstal is veel ernstiger. Mensen beginnen paranoide te worden...

Je bent terug van vakantie, he ?Leuk !

amadeus
12-02-05, 15:18
Geplaatst door mark61
Ik ben een inzamelingsactie begonnen maar het loopt niet erg. Doe jij mee?
Weet je zeker dat Zwarte Schaap dat wel wil? Hij lijkt me iemand met veel trots, die niet graag hulp van anderen aanneemt.

wytze
12-02-05, 16:11
mocht ZS het wel willen, ik heb bij mij thuis nog een mountainbike staan die ik toch niet gebruik.

Heb ik ooit gevonden en laten herstellen.
te verkrijgen voor de kosten die ik ervoor heb gemaakt: 75 euro (nieuwe remmen en een slot)

amadeus
12-02-05, 16:25
Geplaatst door wytze
mocht ZS het wel willen, ik heb bij mij thuis nog een mountainbike staan die ik toch niet gebruik.

Heb ik ooit gevonden en laten herstellen.
te verkrijgen voor de kosten die ik ervoor heb gemaakt: 75 euro (nieuwe remmen en een slot)
Gevonden???

wytze
12-02-05, 16:28
Gevonden ja. zonder remmen en zonder slot en onbeheerd. en in zo'n geval mag je een fiets meenemen.

amadeus
12-02-05, 16:44
Geplaatst door wytze
Gevonden ja. zonder remmen en zonder slot en onbeheerd. en in zo'n geval mag je een fiets meenemen.
Ik vind het nogal ver gaan om te stellen dat je iets mag meenemen als het niet op slot staat! Als het nu duidelijk is afgedankt omdat het bij het afval staat bijv is het een andere zaak.

Eke
12-02-05, 19:53
Geplaatst door amadeus
Ik vind het nogal ver gaan om te stellen dat je iets mag meenemen als het niet op slot staat! Als het nu duidelijk is afgedankt omdat het bij het afval staat bijv is het een andere zaak.


Hoever gaat jouw vertrouwen in je medeprikker???

mark61
13-02-05, 00:38
Geplaatst door amadeus
Weet je zeker dat Zwarte Schaap dat wel wil? Hij lijkt me iemand met veel trots, die niet graag hulp van anderen aanneemt.

Dat valt wel mee, maar hij vindt het niet nodig.

mark61
13-02-05, 00:38
Geplaatst door wytze
Heb ik ooit gevonden en laten herstellen.
te verkrijgen voor de kosten die ik ervoor heb gemaakt: 75 euro (nieuwe remmen en een slot)

Zijn Friezen nog erger dan Hollanders? Of ben je geïntegreerd? :hihi:

wytze
14-02-05, 10:40
quote:
"Zijn Friezen nog erger dan Hollanders? Of ben je geïntegreerd?
"

Wat bedoel je precies?

mark61
14-02-05, 10:43
Geplaatst door wytze
quote:
"Zijn Friezen nog erger dan Hollanders? Of ben je geïntegreerd?
"

Wat bedoel je precies?

Wel goed maar niet gek.

wytze
14-02-05, 10:49
ik ben een mix.
25% Fries, 25% West-Fries, 25% Joods en 25% Hollands.
Het Joods-Friese domineert.

~Panthera~
14-02-05, 11:08
Geplaatst door wytze
ik ben een mix.
25% Fries, 25% West-Fries, 25% Joods en 25% Hollands.
Het Joods-Friese domineert.

En dat maak je openbaar ? :hihi:

Bofko
14-02-05, 12:22
Geplaatst door wytze
ik ben een mix.
25% Fries, 25% West-Fries, 25% Joods en 25% Hollands.
Het Joods-Friese domineert.

:vreemd: Word je wel geaccepteerd door de 100%-Friezen ?
De Diepfriezen zeg maar.

wytze
14-02-05, 12:27
ik word door niemand geaccepteerd.

Mijn naam maakt veel goed voor de Diepfriezen.

Eke
14-02-05, 12:30
Geplaatst door wytze
ik word door niemand geaccepteerd.

.

ooooch....... :nijn: :wink:

wytze
14-02-05, 12:35
ik heb van ellende maar geleerd mezelf te accepteren.
:roker: