PDA

Bekijk Volledige Versie : Wordt er 1 wakker.



~Panthera~
12-02-05, 11:43
Vice-premier De Graaf tegen verruwing
DEN HAAG - Vice-premier De Graaf (D66) waarschuwt tegen de verruwing van het politieke en maatschappelijke debat. De Graaf, ook minister van Bestuurlijke Vernieuwing en Koninkrijksrelaties, zegt zaterdag in een interview in het Algemeen Dagblad dat er een klimaat in het land dreigt te ontstaan waarin hij zich niet meer thuisvoelt. De vice-premier waarschuwt ook tegen het stigmatiseren van moslims.


Nederland dreigt volgens de minister een land te worden waar "mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd."

De Graaf vindt dat in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk wordt gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen.

Wortel
12-02-05, 15:16
Inderdaad wordt er eentje wakker, want waar heb ik dit allemaal eerder gehoord. Oh ja, dit roepen we al jaren op sites als deze.

~Panthera~
12-02-05, 15:32
Geplaatst door Wortel
Inderdaad wordt er eentje wakker, want waar heb ik dit allemaal eerder gehoord. Oh ja, dit roepen we al jaren op sites als deze.

We zijn roependen in de woestijn, Wortel. :droef:

Wortel
12-02-05, 15:36
In alle onbescheidenheid gezegd, maar wat hier door De Graaf wordt verklaard voorspelde ik al op de avond van 11 september in 2001.
En dan zijn we inderdaad roependen in de woestijn, maar daar hoeven we toch zeker geen genoegen mee te nemen.

wytze
12-02-05, 15:36
wees blij panthera, na jarenlang roepen is er IETS bij de minister doorgedrongen.

~Panthera~
12-02-05, 15:38
Geplaatst door wytze
wees blij panthera, na jarenlang roepen is er IETS bij de minister doorgedrongen.

Nou, nou, inderdaad ja: IETS.
Je vraagt je af waar ondertussen zijn verstand hing.

Olive Yao
12-02-05, 16:41
Geplaatst door ~Panthera~
We zijn roependen in de woestijn, Wortel. :droef:
Valt best mee. We gaan vooruit, al is het dan niet van de ene dag op de andere.

TonH
12-02-05, 16:52
Zoals ik je vannacht al in een ander topic zei: Ik word een beetje optimistischer wanneer ik die stukken in de NRC lees en eindelijk in de buurt, stad en zelf de politiek eindelijk stemmen begin te horen die het steeds harder kunnen duidelijk maken.

Eke
12-02-05, 22:02
Geplaatst door ~Panthera~




Nederland dreigt een land te worden waar "mensen niet meer redelijk en verstandig met elkaar omgaan, waar de korte-termijn-emotie het standpunt bepaalt en alles zo rauw en scherp mogelijk wordt gezegd."

Wij vinden dat in de discussies over de multiculturele samenleving de gehele islamitische gemeenschap nu verantwoordelijk wordt gesteld voor het gedrag van enkele radicale elementen .

Het kan niet vaak genoeg herhaald worden....>dit is ongewenst !

Simon
13-02-05, 09:52
Voor mijn gevoel worden uitspraken heekl sterk bepaald door electoraal gewin. Toen Wilders uit de VVD stapte en direct veel zetels kreeg toen ging van Aartsen ook de meest populistische opmerkingen maken. Over "mullahs die aan de macht dreigden te raken in Nederland" en dergelijke. Ik ben toen totaal op hem afgeknapt. Het was toch al niet mijn partij maar ik dacht dat het wel iemand was die je serieus kon nemen. Dat kan ik sindsdien niet meer. Politici zijn vaak pure opportunisten.