PDA

Bekijk Volledige Versie : Nieuw terroristenwapen



Eke
12-02-05, 21:16
Even grote angst voor terrorisme als toespraak

BLOEMENDAAL (ANP) - Nederlanders zijn even bang voor terrorisme als voor spreken in het openbaar .ieeeeekh ! Zij staan samen op de vierde plaats van de lijst van dingen waar mensen het meest bang voor zijn. Dat blijkt uit een onderzoek door bureau 123test in opdracht van communicatiebureau De Presentatie Groep.

De angst dat een naaste een ongeluk krijgt, staat op de eerste plaats. De dood en verlaten wordt staan respectievelijk tweede en derde. De resultaten van de enquîte onder 4000 mensen zijn vrijdag bekendgemaakt. Het onderzoek is eind vorig jaar gehouden.

krakeb
13-02-05, 00:38
Geplaatst door Eke
Even grote angst voor terrorisme als toespraak

BLOEMENDAAL (ANP) - Nederlanders zijn even bang voor terrorisme als voor spreken in het openbaar .ieeeeekh ! Zij staan samen op de vierde plaats van de lijst van dingen waar mensen het meest bang voor zijn. Dat blijkt uit een onderzoek door bureau 123test in opdracht van communicatiebureau De Presentatie Groep.

De angst dat een naaste een ongeluk krijgt, staat op de eerste plaats. De dood en verlaten wordt staan respectievelijk tweede en derde. De resultaten van de enquîte onder 4000 mensen zijn vrijdag bekendgemaakt. Het onderzoek is eind vorig jaar gehouden.

Valt me een beetje tegen dat de islam niet op de eerste plaats staat......

mark61
13-02-05, 00:57
Geplaatst door krakeb
Valt me een beetje tegen dat de islam niet op de eerste plaats staat......

Met 'spreken in het openbaar' bedoelen ze wilderspraat uitslaan & dan voor je kop geschoten worden. Een zogeheten eufemisme. Who said islam?

krakeb
13-02-05, 01:12
Geplaatst door mark61
Met 'spreken in het openbaar' bedoelen ze wilderspraat uitslaan & dan voor je kop geschoten worden. Een zogeheten eufemisme. Who said islam?

Maar tis slechts een armzalige 4e positie......

mark61
13-02-05, 01:19
Geplaatst door krakeb
Maar tis slechts een armzalige 4e positie......

1,2 en 3 zijn ook makkelijk met de islam in verband te brengen....:hihi:

krakeb
13-02-05, 01:37
Geplaatst door mark61
1,2 en 3 zijn ook makkelijk met de islam in verband te brengen....:hihi:

Zo had ik het nog niet bekeken.
De islam staat dus maar liefst 4x in de top 4.
:roker: De islam is alom.....

~Panthera~
13-02-05, 01:49
Geplaatst door krakeb
Zo had ik het nog niet bekeken.
De islam staat dus maar liefst 4x in de top 4.
:roker: De islam is alom.....

T is bijna tijd voor een CD. :moe:

krakeb
13-02-05, 02:29
Geplaatst door ~Panthera~
T is bijna tijd voor een CD. :moe:

:student: Tis haram om religieuze liederen commercieel uit te buiten

mark61
13-02-05, 02:31
Geplaatst door krakeb
:student: Tis haram om religieuze liederen commercieel uit te buiten

Tenzij je de opbrengst gebruikt om Wilders om te leggen.

nard
13-02-05, 09:28
Geplaatst door mark61
Met 'spreken in het openbaar' bedoelen ze wilderspraat uitslaan & dan voor je kop geschoten worden. Een zogeheten eufemisme. Who said islam?

In de kern van de zaak is dat wel waar het om gaat, hoewel het m.i. niet direct iets met islam te maken heeft. Meer een van de vruchten van ongeveer 20 jaar een broeiende deken van politieke correctheid over je heen te hebben gehad.
Heel bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, monddood maken, publiekelijk en desnoods rechterlijk aan de schandpaal nagelen bij overtreding van deze ongeschreven regels, en nog wel alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Dat soort dingen heeft mensen bang gemaakt om frank en vrij te zeggen wat zijn vinden en waarom dat zijn dat vinden en waarom dat zij belangrijk vinden om 't over te dragen aan anderen. Vuurbang om met de kop boven t maaiveld te komen....

Eke
13-02-05, 12:32
Geplaatst door nard

Heel bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, monddood maken, publiekelijk en desnoods rechterlijk aan de schandpaal nagelen bij overtreding van deze ongeschreven regels, en nog wel alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting.


ongeschreven regels ? op persoonlijke gronden -zoals: ik pik geen kritiek van jou ?

GiovanniHN
13-02-05, 15:22
Spreken in het openbaar is eerder een speech houden voor een grote groep mensen dan publiekelijk uitkomen voor je mening.

Het is daarom ook redelijk vreemd dat een speech houden even eng is als vermoord worden.

Spoetnik
13-02-05, 15:26
Geplaatst door nard
In de kern van de zaak is dat wel waar het om gaat, hoewel het m.i. niet direct iets met islam te maken heeft.

Ik weet zeker dat jij wel iets kan vinden om het direct met d eIslam in verband te brengen :duim:

Don Vito
13-02-05, 15:31
Geplaatst door nard
In de kern van de zaak is dat wel waar het om gaat, hoewel het m.i. niet direct iets met islam te maken heeft. Meer een van de vruchten van ongeveer 20 jaar een broeiende deken van politieke correctheid over je heen te hebben gehad.
Heel bepaalde dingen niet gezegd mogen worden, monddood maken, publiekelijk en desnoods rechterlijk aan de schandpaal nagelen bij overtreding van deze ongeschreven regels, en nog wel alles onder het mom van vrijheid van meningsuiting.
Dat soort dingen heeft mensen bang gemaakt om frank en vrij te zeggen wat zijn vinden en waarom dat zijn dat vinden en waarom dat zij belangrijk vinden om 't over te dragen aan anderen. Vuurbang om met de kop boven t maaiveld te komen....

het feit dat mensen bang zijn heeft te maken met de ophitsing door media en politiek.

Bofko
13-02-05, 15:35
Geplaatst door Eke
Even grote angst voor terrorisme als toespraak

BLOEMENDAAL (ANP) - Nederlanders zijn even bang voor terrorisme als voor spreken in het openbaar .ieeeeekh ! Zij staan samen op de vierde plaats van de lijst van dingen waar mensen het meest bang voor zijn. Dat blijkt uit een onderzoek door bureau 123test in opdracht van communicatiebureau De Presentatie Groep.


Hier zie je een goed voorbeeld van hoe ´taalgebruik an sich´ de werkelijkheid deformeert.

Het woord ´angst´ kan zowel ´angst voor iets van buitenaf´ als ´angst om iets van binnenuit´omschrijven. In de realiteit gaat het om grootheden die niets met elkaar te maken hebben. Dit leidt in dit topic dan tot de absurde uitspraak dat de angst voor terrorisme even groot is dan de angst om te spreken in het openbaar.

Wide-O
13-02-05, 15:53
Meer een van de vruchten van ongeveer 20 jaar een broeiende deken van politieke correctheid over je heen te hebben gehad.


Gek, dat gevoel heb ik nou nooit gehad ?

Of bedoel je met "politieke correctheid" dat jouw tamelijk bruine ideeën toen ook nog als dusdanig werden opgevat, en je nu lekker kan meehuilen met de Wilderse wolven in het bos.

In dat laatste geval hoop ik dat die deken er weer snel komt. Kan al niet wachten :lol:

mark61
13-02-05, 21:42
Geplaatst door Bofko
Hier zie je een goed voorbeeld van hoe ´taalgebruik an sich´ de werkelijkheid deformeert.

Het woord ´angst´ kan zowel ´angst voor iets van buitenaf´ als ´angst om iets van binnenuit´omschrijven. In de realiteit gaat het om grootheden die niets met elkaar te maken hebben. Dit leidt in dit topic dan tot de absurde uitspraak dat de angst voor terrorisme even groot is dan de angst om te spreken in het openbaar.

Heel puntig. :duim:

nard
13-02-05, 22:11
Geplaatst door Spoetnik
Ik weet zeker dat jij wel iets kan vinden om het direct met d eIslam in verband te brengen :duim:

Nee knuppel, anders had je het allang gehoord van me.

:) Als ik dat bij deze niet heb aangegeven dan mag je volgens jouw vooroordeel er wel zeker vanuit gaan dat ik ook vind wat ik zeg.
Vooroordelen werken alleen als je ze konsekwent inzet.