PDA

Bekijk Volledige Versie : Hiphop broek en onderbroek tonen verboden in Amerikaanse staat, is dit racisme?



Zwarte Schaap
12-02-05, 21:24
Laaghangende broek strafbaar in Amerikaanse staat

Uitgegeven: 10 februari 2005 07:12

WASHINGTON - Inwoners en bezoekers van de Amerikaanse staat Virginia moeten voortaan zorgen dat ze een goede broekriem hebben. Het Huis van Afgevaardigden van Virginia heeft ingestemd met een wetsontwerp dat laaghangende broeken strafbaar maakt, meldden Amerikaanse media woensdag.

Als ook de Senaat van Virginia instemt met het wetsvoorstel van de Democraat Algie Howell, riskeren mensen wiens onderbroek voor een deel zichtbaar is, binnenkort een boete van 50 dollar.

"Ondergoed wordt niet zonder reden ondergoed genoemd", zo legt de Republikeinse afgevaardigde John Reid uit waarom hij het voorstel heeft gesteund. Hij zegt ook te hopen dat Virginia zal dienen als een voorbeeld voor de rest van de Verenigde Staten.

Critici zijn van mening dat het wetsvoorstel indruist tegen constitutionele vrijheden. De burgerrechten beweging ACLU vreest dat het verbod zal leiden tot rassendiscriminatie omdat vooral veel zwarte jongeren het voorbeeld volgen van populaire rappers, die in wijde broeken rondlopen.

Ook de kledingbranche heeft met woede en verbijstering kennis genomen van het wetsvoorstel. Een internetwinkel heeft al aangeboden om iedereen die beboet wordt omdat zijn of haar broek op half zeven hangt, gratis onderkleding ter waarde van 100 dollar te geven. Het bedrijf noemde het dreigende verbod "Een schending van ieders recht om zichzelf vrijelijk uit te drukken".


Bron: NU.nl 10/02/05

julliewij
12-02-05, 22:23
ik snap het probleem eigenlijk ook niet... ze laten toch hun blote kont niet zien ofzo. Hun 'hiny' is nog steeds bedekt.

Typisch Amerikaanse praktijken dit...

taouanza
12-02-05, 22:28
onderbroek moet je ook niet tonen.

marlies255
13-02-05, 11:40
op tv lieten ze dit bericht zien in combinatie met een filmpje van vrouwen waarvan de string boven hun broek uitstak.
Alsof ze in amerika niets anders hebben om zich druk over te maken

amadeus
13-02-05, 12:00
Bijna net zo absurd als dat hier in Nederland op bepaalde scholen de vlag verboden is omdat het provocerend zou zijn voor Marokkanen.

nl-x
13-02-05, 12:37
Die verdraaide sharia toch ook :knife_hea

marlies255
13-02-05, 13:18
Geplaatst door amadeus
Bijna net zo absurd als dat hier in Nederland op bepaalde scholen de vlag verboden is omdat het provocerend zou zijn voor Marokkanen.

Dit was nog onderwerp van gesprek vanmorgen bij Harry Mens. Waarom start je geen discussie over dit onderwerp. Best wel nieuwsgierig hoe iedereen erover denkt.

Zwarte Schaap
13-02-05, 13:20
Geplaatst door amadeus
Bijna net zo absurd als dat hier in Nederland op bepaalde scholen de vlag verboden is omdat het provocerend zou zijn voor Marokkanen.

Leugens, geen ene school heeft het verboden omdat het shockerend is voor Marokkanen, medialeugentjes en domme autochtonen die elkaar napraten.

marlies255
13-02-05, 13:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Leugens, geen ene school heeft het verboden omdat het shockerend is voor Marokkanen.

klopt, het is niet verboden maar er is wel geadviseerd door de school de vlaggetjes te verwijdereren omdat het provocerend zou zijn.
Canadezen dragen ook overal vlaggetjes op, heb dat nooit als provocerend ervaren. Tijdens EK's en WK's draagt iedereen vlaggen of T-shirts van zijn/haal land van voorkeur, geen probleem toch??

Zwarte Schaap
13-02-05, 13:38
Geplaatst door marlies255
klopt, het is niet verboden maar er is wel geadviseerd door de school de vlaggetjes te verwijdereren omdat het provocerend zou zijn.
Canadezen dragen ook overal vlaggetjes op, heb dat nooit als provocerend ervaren. Tijdens EK's en WK's draagt iedereen vlaggen of T-shirts van zijn/haal land van voorkeur, geen probleem toch??

In iedere geval is het niet verboden. Scholen adviseren zoveel om hun school netjes en vreedzaam te houden.

marlies255
13-02-05, 14:04
precies, niet verboden.

Maar netjes en vreedzaam heeft toch niets met een vlag te maken?? Iemand die een pumavestje in de kleuren van de Braziliaanse vlag draagt, wat betekent dat dan?? En toen ik op school zat droegen veel klasgenoten een rasta/marihuana vlaggetje op hun tas. En wat dacht je van die Friesland Boppe vlaggetjes?? Er schuilt volgens mij niets kwaads in.
Maar misschien lag het aan het gedrag van die jongens met die vlaggetjes, misschien was dat wel provocerend. Kleding weren ze soms ook omdat het provocerend is, maar een vlag?? Ik ben trots op onze 3-kleur!

Zwarte Schaap
13-02-05, 14:11
Geplaatst door marlies255
precies, niet verboden.

Maar netjes en vreedzaam heeft toch niets met een vlag te maken?? Iemand die een pumavestje in de kleuren van de Braziliaanse vlag draagt, wat betekent dat dan?? En toen ik op school zat droegen veel klasgenoten een rasta/marihuana vlaggetje op hun tas. En wat dacht je van die Friesland Boppe vlaggetjes?? Er schuilt volgens mij niets kwaads in.
Maar misschien lag het aan het gedrag van die jongens met die vlaggetjes, misschien was dat wel provocerend. Kleding weren ze soms ook omdat het provocerend is, maar een vlag?? Ik ben trots op onze 3-kleur!

In iedere geval wordt er door een klein akkefietje een hele heisa gemaakt en worden de Marokkanen gebruikt als boosdoeners, om ja, je hoort het goed ''onze nationale driekleur op scholen te verbieden''. Hoe durven ze !!

marlies255
13-02-05, 14:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
In iedere geval wordt er door een klein akkefietje een hele heisa gemaakt en worden de Marokkanen gebruikt als boosdoeners, om ja, je hoort het goed ''onze nationale driekleur op scholen te verbieden''. Hoe durven ze !!

Dat is kennelijk hoe jij het ervaart. Ik zelf vind het weer zo'n overdreven vorm om elkaar toch vooral maar niet voor het hoofd te stoten. OVerigens was dit "advies" wel n.a.v. klachten van marokaanse medeleerlingen, maar dat terzijde. Het is inderdaad een heisa om niets. Laten we het maar weer over die onderbroeken en strings boven je broek hebben, dat zijn tenminste serieuze onderwerpen. :hihi:

Zwarte Schaap
13-02-05, 14:26
Geplaatst door marlies255
Dat is kennelijk hoe jij het ervaart. Ik zelf vind het weer zo'n overdreven vorm om elkaar toch vooral maar niet voor het hoofd te stoten. OVerigens was dit "advies" wel n.a.v. klachten van marokaanse medeleerlingen, maar dat terzijde. Het is inderdaad een heisa om niets. Laten we het maar weer over die onderbroeken en strings boven je broek hebben, dat zijn tenminste serieuze onderwerpen. :hihi:

Serieus genoeg omdat het een echt verbod is. Een verbod die wederom een bepaalde etnische groep voor ogen heeft, net als in Frankrijk met hun hijaabverbod.

Ik bemerk de angst van de white man die op alle mogelijke manieren probeert de aanwezigheid van etnische groepen te sturen naar zijn beeld en voorkeur.

xulia
13-02-05, 14:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
In iedere geval wordt er door een klein akkefietje een hele heisa gemaakt en worden de Marokkanen gebruikt als boosdoeners, om ja, je hoort het goed ''onze nationale driekleur op scholen te verbieden''. Hoe durven ze !!

"Klein akkefietje"...."heisa"....

Nee, neem dan dit:


Geplaatst door Zwarte Schaap
"Hiphop broek en onderbroek tonen verboden in Amerikaanse staat, is dit racisme?

"Racisme! Racisme!"

Volgen we jouw logica, Schaap, dan valt het verbieden van het Nederlandse vlaggetje net zo goed onder "racisme".
En dat ís het ook, wat mij betreft.

Zwarte Schaap
13-02-05, 14:33
Geplaatst door xulia
"Klein akkefietje"...."heisa"....

Nee, neem dan dit:

"Racisme! Racisme!"

Volgen we jouw logica, Schaap, dan valt het verbieden van het Nederlandse vlaggetje net zo goed onder "racisme".
En dat ís het ook, wat mij betreft.

Ja er was totaal niets aan de hand over de Nederlandse vlag, de media, de vader van dat jongetje werkte bijde telegraaf, hebben het opgeblazen tot leugenachtige proporties met wederom de marokkanen als boosdoeners.

In de USA wordt het wettelijk verboden en niet zoals in nederland wat de kranten je doen geloven.

Er is een wezenlijk verschil.

marlies255
13-02-05, 15:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Serieus genoeg omdat het een echt verbod is. Een verbod die wederom een bepaalde etnische groep voor ogen heeft, net als in Frankrijk met hun hijaabverbod.

Ik bemerk de angst van de white man die op alle mogelijke manieren probeert de aanwezigheid van etnische groepen te sturen naar zijn beeld en voorkeur.

Ja, dat is hoe jij het ziet. Ik vind het wat vergezocht. Misschien dat ze die onderbroeken en strings te sexy vinden voor op straat. Amerikanen zijn nogal hypocriet als het het over sex en aanverwante onderwerpen gaat. Zelf vind ik het overigens ook geen gezicht hoor! Joop Braakhekke heeft ook al een keer een rel gehad in zijn zaak. Er zat een dame met string uit haar broek in zijn zaak, hij heeft een kussentje ervoor gedaan, hahaha! Haar vriend boos, was beledigd, maar ik vind dat Joop groot gelijk had.
Maar ik weet niet meer in welke staat in Amerika was. In zuidelijke staten wordt meer gediscrimineerd maar het zijn toch niet alleen afro-amerikanen die er zo bijlopen???
Hoe denk los van deze maatregel dan over strings en ondergoed die boven je broek uitsteekt?? Bijvoorbeeld als het je vriendin/vrouw betreft??

Roqaia (a)
13-02-05, 15:47
Geplaatst door Zwarte Schaap
Als je moslima bent niet.
Eauw?
Sinds wanneer?
Geef eens een veaurzetje?

Zwarte Schaap
13-02-05, 15:51
Geplaatst door Roqaia (a)
Eauw?
Sinds wanneer?
Geef eens een veaurzetje?

Overduidelijk geen moslima dus of niet op de hoogte van de islamitische gebruiken.

Roqaia (a)
13-02-05, 15:56
Geplaatst door Zwarte Schaap
Overduidelijk geen moslima dus of niet op de hoogte van de islamitische gebruiken.
Mis. Poes.
(Onderbroek is geen islamitisch gebruik.)

Vertel dan, eauw wijsgeer. U weet het toch 'wel'?

Zwarte Schaap
13-02-05, 15:59
Geplaatst door Roqaia (a)
Mis. Poes.
(Onderbroek is geen islamitisch gebruik.)

Vertel dan, eauw wijsgeer. U weet het toch 'wel'? Nog een aanwijzing dat je er geen kaas van hebt gegeten.

xulia
13-02-05, 16:02
Geplaatst door Zwarte Schaap

Hiphop broek en onderbroek tonen verboden in Amerikaanse staat

Onderbroek tonen is ook verboden (zeker voor vrouwen) in de islam.
En zo zijn er genoeg moslim-kledingvoorschriften voor vrouwen te vinden.

Daar hoor ik je niet over.

Nee, Schaap, moslimman, maakt zich druk om Amerikaanse hip-hop kledingvoorschriften.

Een lachertje.

Roqaia (a)
13-02-05, 16:03
Geplaatst door Zwarte Schaap
Nog een aanwijzing dat je er geen kaas van hebt gegeten.
Blijft in den ontkennig, oh mijn broeder. En onderwijst mij niet.

(Goed eigenlijk van je, ik eet geen kaas, wil niet biggetjesroze worden. Jij eet dus wel kaas?)

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:07
Geplaatst door Roqaia (a)
Blijft in den ontkennig, oh mijn broeder. En onderwijst mij niet.

(Goed eigenlijk van je, ik eet geen kaas, wil niet biggetjesroze worden. Jij eet dus wel kaas?)

Ik heb het gevoel dat jij niet serieus onderwezen wilt worden.

Roqaia (a)
13-02-05, 16:13
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb het gevoel dat jij niet serieus onderwezen wilt worden.
Jawel hoor.
Vertel mij graag wat nieuws.
Het liefst een inbreng van jouzélf.
En niet een vage quote uit een krant, een uitleg van 4miljoen woorden door een ouwe stoffige meneer uit andere culturen, of iets met een slachtofferjas aan.
Maar iets uit jouw hart, uit jouw leven, uit jouw ervaring.
De echte dingen dus.

Laat me zien wat voor man je bent.
De gesloten wegloper, of de open geduldige.

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:16
Geplaatst door Roqaia (a)
Jawel hoor.
Vertel mij graag wat nieuws.
Het liefst een inbreng van jouzélf.
En niet een vage quote uit een krant, een uitleg van 4miljoen woorden door een ouwe stoffige meneer uit andere culturen, of iets met een slachtofferjas aan.
Maar iets uit jouw hart, uit jouw leven, uit jouw ervaring.
De echte dingen dus.

Laat me zien wat voor man je bent.
De gesloten wegloper, of de open geduldige.

Uit hygienische overwegingen laten moslims hun schaamhaar niet staan, al helemaal niet in de driekleur. Simpel toch !

Roqaia (a)
13-02-05, 16:29
Geplaatst door Zwarte Schaap
Kortom ik had het bij het rechte eind dat je niet echt serieus onderwezen wilde worden.
Jawel.
Ik wil ervaringen delen.
En ik vraag naar de jouwe en als je wilt geef ik de mijne (of die van mijn man, die ons allebei scheert).
Een grotere schat kun je niet krijgen.

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:35
Geplaatst door Roqaia (a)
Jawel.
Ik wil ervaringen delen.
En ik vraag naar de jouwe en als je wilt geef ik de mijne (of die van mijn man, die ons allebei scheert).
Een grotere schat kun je niet krijgen.

You've had lost your credit.

Roqaia (a)
13-02-05, 16:42
Geplaatst door Zwarte Schaap
You've had lost your credit.

Ik denk dat je bedoelt:
you lost your credit.
(Zie je dat je van me leren kan)
Nou schat, Het is eigenlijk net als het verschil in opvatting van 'respect':
You didn't earn some yet.

Mijn man vindt jouw terugtrekken een laffe onmannelijke daad.
Ik geloof dat ik me daarbij aansluit.

marlies255
13-02-05, 16:56
even checken of ik het allemaal goed begrijp hoor... Het feit dat jongens in één van de amerikaanse staten niet meer met hun ondergoed uit hun broek mogen lopen is discriminatie. Maar voor moslimmeisjes is het verboden dat hun string te zien is......... eh ja! Wat een toestand met dat ondergoed zeg!! :confused:

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:58
Geplaatst door Roqaia (a)
Ik denk dat je bedoelt:
you lost your credit.
(Zie je dat je van me leren kan)
Nou schat, Het is eigenlijk net als het verschil in opvatting van 'respect':
You didn't earn some yet.

Mijn man vindt jouw terugtrekken een laffe onmannelijke daad.
Ik geloof dat ik me daarbij aansluit.

Als ik het goed heb heb ik de voltooid verleden tijd gebruikt, de voltooid verleden tijd geeftt een andere dimensie weer.

En voor de rest kun je over persoonlijke intieme ervaringen beter met je man praten. Hij lijkt mij daar de aangewezen persoon voor.

Don Vito
13-02-05, 17:04
Geplaatst door marlies255
even checken of ik het allemaal goed begrijp hoor... Het feit dat jongens in één van de amerikaanse staten niet meer met hun ondergoed uit hun broek mogen lopen is discriminatie. Maar voor moslimmeisjes is het verboden dat hun string te zien is......... eh ja! Wat een toestand met dat ondergoed zeg!! :confused:

De Islam is niet degene met geweld democratie en vrijheid beginnen te zenden, daarom is het wel vreemddathet gebeurd in The Land Of The Free

Orakel
13-02-05, 20:21
Geplaatst door marlies255
Dit was nog onderwerp van gesprek vanmorgen bij Harry Mens. Waarom start je geen discussie over dit onderwerp. Best wel nieuwsgierig hoe iedereen erover denkt.

Nou, ik vind Harry Mens helemaal niks. Dan nog liever een string.
Alhoewel, als ik zie hoe die dingen soms mishandeld worden door hun eigenaressen, dan zou je d'r bijna een gironummer voor openen, zo erg.
Heel soms begrijp je heel goed waarom die Gringo's zich zo druk maken om die zichtbare string, want met die string is ook een gelijk een soort geasfalteerde Grand Canyon zichtbaar, met daarin een volstrekt onontgonnen flora en fauna. Jurassick fokking park verscholen achter een te nauwe jeans of legging.

Rabi'ah.
13-02-05, 20:25
Geplaatst door Orakel
Nou, ik vind Harry Mens helemaal niks. Dan nog liever een string.
Alhoewel, als ik zie hoe die dingen soms mishandeld worden door hun eigenaressen, dan zou je d'r bijna een gironummer voor openen, zo erg.
Heel soms begrijp je heel goed waarom die Gringo's zich zo druk maken om die zichtbare string, want met die string is ook een gelijk een soort geasfalteerde Grand Canyon zichtbaar, met daarin een volstrekt onontgonnen flora en fauna. Jurassick fokking park verscholen achter een te nauwe jeans of legging.


K wist niet dat je zo grof kon zijn maar je slaat wel de spijker op zijn kop. :hihi:


Alleen heb je dan wel érg ver gekeken. :p

~Panthera~
13-02-05, 20:42
Geplaatst door Orakel
Nou, ik vind Harry Mens helemaal niks. Dan nog liever een string.
Alhoewel, als ik zie hoe die dingen soms mishandeld worden door hun eigenaressen, dan zou je d'r bijna een gironummer voor openen, zo erg.
Heel soms begrijp je heel goed waarom die Gringo's zich zo druk maken om die zichtbare string, want met die string is ook een gelijk een soort geasfalteerde Grand Canyon zichtbaar, met daarin een volstrekt onontgonnen flora en fauna. Jurassick fokking park verscholen achter een te nauwe jeans of legging.


:haha:

Orakel
13-02-05, 21:13
Geplaatst door Rabi'ah.
Alleen heb je dan wel érg ver gekeken. :p

Zo ver hoef je daar niet voor te kijken hoor. Als ik over de markt loop, dan loop ik er wel eens tegen op (je weet niet hoe vaak ik op de markt ben).
Maar sommigen kunnen zich dan ook zo ongegeneerd voorover bukken, dat ik wel es gedacht heb dat we een nieuwe viaduct hadden op het dorp. Zo ben ik es enorm verdwaald geraakt in zo'n viaduct, maar gelukkig wees de blinde darm me de juiste weg terug.

~Panthera~
13-02-05, 22:12
Geplaatst door Orakel
Zo ver hoef je daar niet voor te kijken hoor. Als ik over de markt loop, dan loop ik er wel eens tegen op (je weet niet hoe vaak ik op de markt ben).
Maar sommigen kunnen zich dan ook zo ongegeneerd voorover bukken, dat ik wel es gedacht heb dat we een nieuwe viaduct hadden op het dorp. Zo ben ik es enorm verdwaald geraakt in zo'n viaduct, maar gelukkig wees de blinde darm me de juiste weg terug.


Deze kon beter. :vlammen:

GroteWolf
14-02-05, 08:35
Of het racisme is weet ik niet maar het is natuurlijk wel een hetze.

888
14-02-05, 18:45
Helaas zijn zulke broeken de mode! Maar ja, dit is van deze tijd. Dit gaat wel weer over. Over een jaar is dit uit de mode!

Joesoef
14-02-05, 19:02
Die Amerikanen hebben zo nu en dan best goede ideetjes. Ter aanvulling zouden de agenten naast hun busje pepperspray ook een bus met purschuim moeten hebben. Kunnen ze die spelonken gelijk dichten.

888
14-02-05, 19:06
Geplaatst door Joesoef
Die Amerikanen hebben zo nu en dan best goede ideetjes. Ter aanvulling zouden de agenten naast hun busje pepperspray ook een bus met purschuim moeten hebben. Kunnen ze die spelonken gelijk dichten.

Ja, want helaas zijn de Republikeinen aan de macht. Ze zijn eigenlijk tegen dingen die tegen norm en fatsoen zijn!

Joesoef
14-02-05, 19:12
Geplaatst door Ras Delftenaar
Ja want de Republikeinen zijn de baas. Ze houden van conservatieve opvattingen. Ze zijn eigenlijk tegen dingen die tegen norm en fatsoen zijn!


Hey vriend ik maar hier de grappen, niet jij. En als jij niet luisteren wil dan stuur ik 40 Marokkanen op je dak !

888
28-04-05, 14:26
Geplaatst door Joesoef
Hey vriend ik maar hier de grappen, niet jij. En als jij niet luisteren wil dan stuur ik 40 Marokkanen op je dak !

Doe maar niet. Want je kan 2 voetbalelftallen van samenstellen.