PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse meisjes laten zich het makkelijkst uitkleden door zoete woordjes



Zwarte Schaap
13-02-05, 02:23
Marokkaanse meisjes laten zich uitkleden

Door Samira Elkandoussi

UTRECHT/AMERSFOORT - Het Utrechtse winkelcentrum Hoogh Catharijne is een populaire ontmoetingsplaats voor Marokkaanse jongens en meisjes. De meeste meisjes komen uit andere plaatsen, zoals Amersfoort, en zijn op zoek naar een leuke vriend. Loverboys kennen hun zwakke plekken en slaan hun slag.

In plaats van met geweld worden Marokkaanse meisjes gechanteerd met het verlies van hun maagdenvlies. Marokkaanse loverboys kennen de zwakke plekken van de Marokkaanse meiden. Ze worden gedwongen om te doen wat hun ’ vriend’ zegt, anders gaat hij naar hun ouders toe. Bewijs van seksuele handelingen op foto, camera of gewoon hun woord is genoeg om het leven van een meisje zuur te maken.

Omdat veel Marokkaanse meisjes stiekem een vriendje nemen, zoeken ze hem op in een verre stad. Zo kunnen huun ouders er niet achter komen en is de kans om betrapt te worden vele malen kleiner dan wanneer ze verkering nemen met een jongen uit hun eigen omgeving. En zo krijg je jonge meisjes uit allerlei steden die na schooltijd met hun OV- jaarkaart naar steden als Utrecht, Rotterdam of Amsterdam reizen, op zoek naar aandacht van jongens.

Een belangrijke ontmoetingsplek is Hoog Catharijne in Utrecht. Sommige jongemannen die daar rondlopen zijn loverboys. Dat zijn jongens tussen de 16 en 25 jaar die doelbewust liefde inzetten om meisjes te manipuleren met als doel geld aan hen te verdienen. ,, Marokkaanse meisjes belanden snel in de problemen. De Marokkaanse jongen is charmant. Door praten krijgt hij dingen voor elkaar. Een Marokkaanse jongen weet hoe hij een Marokkaans meisje moet inpalmen. Als ze over trouwen beginnen, zijn meiden al gauw verkocht,’’ zegt Hassan Imoussaten, jongerenbegeleider bij een welzijnsorganisatie in Utrecht. Kortgeleden werd in Rotterdam een conferentie over loverboys gehouden. Tientallen maatschappelijk werkers en sociaal- culturele werkers waren aanwezig om meer informatie te krijgen over de problemen waar jongeren tegenaan lopen. Imoussaten was er ook. De sociaal- culturele werker verzorgt activiteiten voor meidengroepen en vond het belangrijk om bij de conferentie te zijn. ,, Ik werk veel met jongeren en herken signalen. Ik woon ook in Utrecht en zie veel om me heen.’’

Lening
De meeste loverboys zijn Marokkanen. ,, Een loverboy is er niet per se op uit om een meisje achter het raam te krijgen. Een loverboy is iemand die een meisje letterlijk en figuurlijk uitkleedt. Misschien kan hij een lening op haar naam krijgen. Of hij vraagt haar bijvoorbeeld of ze een ( drugs) pakketje wil wegbrengen. Sommige meiden kopen hele dure kleding voor hun vriend of een laptop. Als zijn auto kapot is, hoeft hij die niet te maken. Dat betaalt zijn vriendin. Ze hebben die meiden in de macht. Er wordt ze immers een bruiloft beloofd. Tijdens de conferentie werd ook een filmpje gedraaid waar een Marokkaanse loverboy werd geïnterviewd. Hij zei: ’ Nederlandse meisjes zijn snel met complimentjes in te pakken, Marokkaanse meiden zijn de makkelijkste slachtoffers. Je pakt haar van voor en van achteren en je hebt haar in de macht. Op dat moment kun je alles met haar doen’.’’ Lou Repetur is coördinator bij Pretty Woman. Het doel van deze organisatie is het voorkomen van ‘ misbruikrelaties’ en het weerbaar maken hiervoor van meiden tussen de 12 en 23 jaar.

Bij Pretty Woman wordt voorlichting en hulpverlening gegeven. De coördinator zet grote vraagtekens bij de opvoeding van sommige Marokkaanse ouders. ,, De schijnveiligheid die deze ouders hebben gecreëerd is het grootste probleem. Op dit moment verbieden sommige ouders de meiden om een vriend te nemen. In het land van herkomst kon dat misschien, maar hier niet. Ze doen het stiekem.

Vroeger konden de ouders kijken of de jongen goed was. Als de ouders ervan weten, kunnen ze achterhalen uit wat voor familie de jongen komt. Nu moet het meisje zelf de inschatting maken of hij uit een goed nest komt.’’

Schaamte
Door schaamte kan een meisje moeilijk stoppen met een misbruikrelatie, zegt Repetur: ,, Het besef dringt door dat er veel mis is gegaan. Het meisje heeft alles gedaan wat tegen de opvoeding ingaat. Ze wordt eenzaam. Ze is geïsoleerd geraakt. Ze voelt zich machteloos, is verward en bang.’’ Repetur benadrukt dat Marokkaanse meisjes scherp moeten zijn als ze een jongen leren kennen. ,, Ze moeten meteen voor zichzelf achterhalen waarom hun vriend zo lief en aardig doet. Wraak nemen kan ook een motief zijn.’’ Repetur heeft ook goed nieuws. ,, Onze ervaring is dat de meeste Marokkaanse meiden die wij hebben begeleid uiteindelijk weer contact krijgen met hun ouders. Marokkaanse ouders zijn over het algemeen streng voor hun dochters, maar als het erop aankomt nemen zij ze wel terug. Hoe groot de schande ook is,’’ aldus Repetur. Repetur blijft hameren op de rol van de ouders. ,, Ook al houden ouders hun dochters thuis, dan spreekt ze wel met hem af via de mobiele telefoon of computer. Eigenlijk geven de ouders de mannen juist een vrijbrief door alles te verbieden. Meiden gaan in het geheim afspraken maken en dan is er geen controle meer. Veel jongens gebruiken de belofte om te trouwen om meiden zo ver te krijgen. Ze geloven het en raken hun maagdelijkheid kwijt.’’ Volgens de coördinator ligt de fout echter niet alleen bij de ouders en de jongens. ,, Meiden zijn gevoelig voor status. Een jongen met een dure auto, daar moet je mee gezien worden: dan ben je een succesvolle vrouw. Het zijn vooral de meiden die hatelijk tegen elkaar zijn.’’



Bron: Utrechts Nieuwsblad 12/02/05

Joesoef
13-02-05, 08:29
:moe:

Timoesh
13-02-05, 09:43
Geplaatst door Joesoef
:moe:

Koffie?


dit probleem speelt zich al jaren...truusjes vragen er zelf om...

freya
13-02-05, 11:14
Mijn maag draait altijd om als ik dit soort verhalen lees.
Hebben die jongens dan helemaal geen gevoel? ze zien meisjes als gebruiksvoorwerpen die je kunt uitwringen en daarna weggooien en niet als mens dus.

Eke
13-02-05, 11:17
Tous les garcons et les filles de mon age promenent dans le rue , tout les deux....2x
oui, mais moi, je suis seul :huil: tranen met tuiten

(liedje van Francoise Hardy-jaren '60)

"mijn ouders zijn zooooo streng, maar ik wil OOK een vriendje "

en daar heb je met de dag, met het uur ! :love2: steeds meer voor over als je zo piep bent.

taouanza
13-02-05, 14:31
Meiden zijn gevoelig voor status. Een jongen met een dure auto, daar moet je mee gezien worden: dan ben je een succesvolle vrouw. Het zijn vooral de meiden die hatelijk tegen elkaar zijn

Een beter milieu begint bij jezelf.
Als ik zie hoe meisjes zich vrijwillig in de meeste benarde situatie manoevreren en er nog om giechelen.:jammer:
Het lijkt wel een kick om te zeggen: Ik mag niet van me vriend. Als me vriend erachter komt.

Roqaia (a)
13-02-05, 14:42
"Marokkaanse meisjes laten zich het makkelijkst uitkleden door zoete woordjes"

Ja, en dat hoeven niet eens proffesionele loverboys te zijn.

Lang leve voorlichting, vrijheid en eigen keuzes, om dit soort zaken te voorkomen.


Trouwens...., Marokkaanse jongens zijn nóg makkelijker om uit te kleden.

xulia
13-02-05, 14:45
Geplaatst door Roqaia (a)

Trouwens...., Marokkaanse jongens zijn nóg makkelijker om uit te kleden.

Check. :hihi:

Zwarte Schaap
13-02-05, 14:48
Geplaatst door xulia
Check. :hihi:

Lachen heh om die domme Marokkaantjes hoe zich met hun liefde, sexualiteit en romantische dromen worstelen in deze consumptiemaatschappij.

Echt wel lachen, wat een ezels en ezelinnen. Ze worden van alle kanten genaaid.

Roqaia (a)
13-02-05, 14:55
Geplaatst door Zwarte Schaap
... Ze worden van alle kanten genaaid.
Correctie:

Ze worden van alle kanten (ja, ook van achter) VRIJWILLIG genaaid (en ook nog voornamelijk door eigen broeders).

contradictio
13-02-05, 14:57
Als de ouders nou eens wat liefdevoller waren en opener met hun kinderen... als de vader nou eens zijn dochter zou behandelen als de Profeet vzmh zijn dochter behandelde.... dan durf ik te wedden dat zo'n meid absoluut geen behoefte heeft om die aandacht buiten de deur te gaan zoeken.. dat wanneer ze een jongen leuk vindt zonder problemen tegen die jongen kan zeggen dat ie maar eens langs moet komen om het een en ander door te nemen met pappa..
Het grootste deel van dat gegniepp, gekronkel komt voort uit de hypocriete cultuur waarin de Marokkaanse meid leeft (de rotte appels daargelaten dan...)

contradictio
13-02-05, 15:00
Geplaatst door Roqaia (a)
Correctie:

Ze worden van alle kanten (ja, ook van achter) VRIJWILLIG genaaid (en ook nog voornamelijk door eigen broeders).


..... je klinkt als iemand met een trauma.... nou ja, AHA zou zeggen welke arabische vrouw heeft dat niet (trauma's)

bamajob.nl
13-02-05, 15:04
Dit is te danken aan die meiden (SPW'ers en SJD'ers) die zich makkelijk laten verkopen. En die jongens hebben ook geen verantwoordelijkheidsgevoel en zijn hypocriet. Ze vinden het lekker om andermans zus(je) te naaien, maar aan hun zus(je) mag niemand komen.

Helaas zijn de loverboys moeilijk aan te pakken en onze meiden geloven nog steeds op een prins op een witte paard of in een zwarte BMW.

Roqaia (a)
13-02-05, 15:11
Geplaatst door contradictio
..... je klinkt als iemand met een trauma.... nou ja, AHA zou zeggen welke arabische vrouw heeft dat niet (trauma's)

Ik zei 'ze', niet 'we'.

Zwarte Schaap
13-02-05, 15:14
Geplaatst door Roqaia (a)
Correctie:

Ze worden van alle kanten (ja, ook van achter) VRIJWILLIG genaaid (en ook nog voornamelijk door eigen broeders).

Daarom is het extra lachen voor een autochtone ramptoerist. Wat is er nu nog grappiger om de domme Marokkaanse slachtoffers en daders van de consumptiemaatschappij uit te lachen als je alleen aan de kant hoeft te staan en je op je wenken wordt bediend?

Roqaia (a)
13-02-05, 15:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom is het extra lachen voor een autochtone ramptoerist. Wat is er nu nog grappiger om de domme Marokkaanse slachtoffers en daders van de consumptiemaatschappij uit te lachen als je alleen aan de kant hoeft te staan en je op je wenken wordt bediend?
Welke wenken en wie is de ramptoerist, of is er grappig?

Wide-O
13-02-05, 15:19
Geplaatst door Zwarte Schaap
Daarom is het extra lachen voor een autochtone ramptoerist. Wat is er nu nog grappiger om de domme Marokkaanse slachtoffers en daders van de consumptiemaatschappij uit te lachen als je alleen aan de kant hoeft te staan en je op je wenken wordt bediend?

Ach, 't is toch niks typisch Marokkaans ? Als tiener zag ik dat autochtone meisjes ook doen hoor, zwermen rond die ene gast met een Honda Dax of gouden armband.

Julien
13-02-05, 15:20
Geplaatst door Jarir Tabari
Ze zouden beter af zijn, als ze uitgehuwelijkt waren, zowel de jongens als de meisjes.

ik dacht het niet..

over uithuwelijking kun je ook vele horrorverhalen schrijven. Dat kan net zulke vervelende gevolgen hebben.

Julien
13-02-05, 15:22
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lachen heh om die domme Marokkaantjes hoe zich met hun liefde, sexualiteit en romantische dromen worstelen in deze consumptiemaatschappij.

Echt wel lachen, wat een ezels en ezelinnen. Ze worden van alle kanten genaaid.

ik vind het zwak om hier weer de Westerse maatschappij de schud van te geven. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn eigen daden. En daarnaast, in niet-Westerse landen gebeurt dit net zo goed..dat weet je best.

xulia
13-02-05, 15:23
Geplaatst door Zwarte Schaap
Lachen heh om die domme Marokkaantjes hoe zich met hun liefde, sexualiteit en romantische dromen worstelen in deze consumptiemaatschappij.

Echt wel lachen, wat een ezels en ezelinnen. Ze worden van alle kanten genaaid.

Zielig hoor.
Veel van de "met hun sexualiteit en romantische dromen worstelende Marokkaantjes" worden voornamelijk genaaid door eigen broeders:



Geplaatst door Zwarte Schaap
Zonder de leerstukken begrijpt zelfs de grootste idioot dat een plasserd niet in een poeperd thuishoort. De menselijke anatomie geeft al aanwijzingen genoeg, ookal zou je zelfs blind zijn.

Nog veel zieliger.

Zwarte Schaap
13-02-05, 15:25
Geplaatst door Wide-O
Ach, 't is toch niks typisch Marokkaans ? Als tiener zag ik dat autochtone meisjes ook doen hoor, zwermen rond die ene gast met een Honda Dax of gouden armband.

Precies, alleen wordt het in het geval van Marokkanen zo gebracht en/of aandacht aan besteed dat mensen niet anders kunnen denken dat Marokkaanse mannen niet deugen.

In Nederland kun je wegens de massa negatieve publicaties bijna niet anders denken dat dat de Marokkaanse man de ongevoelige bruut bij uitstek is.

Waarom zou je als vrouw eigenlijk nog een Marokkaanse man nemen eigenlijk?

contradictio
13-02-05, 15:26
Geplaatst door Jarir Tabari
Ze zouden beter af zijn, als ze uitgehuwelijkt waren, zowel de jongens als de meisjes.

ze zouden het beste eraf zijn als ze JONG zouden trouwen met iemand van hun eigen keuze (die uiteraard wel eerst door de ouderkeuring gaat, en aangezein er zoveel liefde en respect is in het gezien telt de mening van de ouders zwaar in deze)....

Roqaia (a)
13-02-05, 15:41
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies, alleen wordt het in het geval van Marokkanen zo gebracht en/of aandacht aan besteed dat mensen niet anders kunnen denken dat Marokkaanse mannen niet deugen.
Kom op he. Het draait toch ook allemaal om seks, in de islam, in de Marokkaanse maatschappij. Tel daarbij een horde onaangepasten et voilá, zie je eerste posting.


In Nederland kun je wegens de massa negatieve publicaties bijna niet anders denken dat dat de Marokkaanse man de ongevoelige bruut bij uitstek is.
Eauw eauw, wat een slachteauffer.



Waarom zou je als vrouw eigenlijk nog een Marokkaanse man nemen eigenlijk?
Geen idee. Vertel?

taouanza
13-02-05, 15:43
Geplaatst door Zwarte Schaap
.

Waarom zou je als vrouw eigenlijk nog een Marokkaanse man nemen eigenlijk?

Omdat die leuker zijn natuurlijk.:wijs:

Imperatrice
13-02-05, 15:44
jong trouwen is het stomste wat je kan doen. Het percentage scheidingen ligt niet voor niks in de jonge leeftijdsgroep zo hoog.
Men is zelf verantwoordelijk voor zn daden.
Marokkaan, moslim, autochtoon of allochtoon. Alle meiden zijn rond die leeftijd erg kwetsbaar en kun je ze van alles wijs maken.
Geloof me, ik heb er ervaring mee.

Julien
13-02-05, 15:46
Geplaatst door Jarir Tabari
Pessimist.

nee ik vind gewoon dat iedereen zelf moet kunnen beslissen met wie die trouwt ;) maar als ouders en kind een uithuwelijking preferen..dan heb ik daar geen moeite mee. Maar het is verkeerd om uithuwelijking op te leggen als "plicht".. dat proefde ik een beetje in jouw worrden..vandaar.

Zwarte Schaap
13-02-05, 15:49
Geplaatst door Imperatrice
Marokkaan, moslim, autochtoon of allochtoon. Alle meiden zijn rond die leeftijd erg kwetsbaar en kun je ze van alles wijs maken.
Geloof me, ik heb er ervaring mee.

Ach ja als de nadruk gelegd wordt op statussymbolen, lust en losbreken uit je culturele achtergrond wordt je makkelijk slachtoffer als je jong bent, zowel jongen als meisje.

Roqaia (a)
13-02-05, 15:50
Geplaatst door taouanza
Omdat die leuker zijn natuurlijk.
Dat kun je alleen maar weten als je een vergelijkend warenonderzoek gehouden hebt.

(Psss, vertel eens...?)

Roqaia (a)
13-02-05, 15:52
Geplaatst door Imperatrice
Marokkaan, moslim, autochtoon of allochtoon. Alle meiden zijn rond die leeftijd erg kwetsbaar en kun je ze van alles wijs maken.
Geloof me, ik heb er ervaring mee.
Kijk. Eindelijk iemand die iets bijdragen kan.
Vertel eens, hoe is dat om in zo'n val te lopen?

Roqaia (a)
13-02-05, 15:53
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach ja als de nadruk gelegd wordt op statussymbolen, lust en losbreken uit je culturele achtergrond wordt je makkelijk slachtoffer als je jong bent, zowel jongen als meisje.
Ah, ik proef hier neaug een ervaringsdeskundige.

Wide-O
13-02-05, 15:59
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies, alleen wordt het in het geval van Marokkanen zo gebracht en/of aandacht aan besteed dat mensen niet anders kunnen denken dat Marokkaanse mannen niet deugen.


Wellicht voor mij makkelijk geluld, maar laat je toch niet fixeren door de huidige hype. Zondebokken zijn er blijkbaar nodig, 't is nu even aan jullie. Maar als je je leven daardoor laat vergallen, halen de zeikerds toch hun slag thuis. Think about it.



In Nederland kun je wegens de massa negatieve publicaties bijna niet anders denken dat dat de Marokkaanse man de ongevoelige bruut bij uitstek is.


Dat geldt voornamelijk voor mensen die nog nooit een "levensechte" Marokkaan van dichtbij gekend hebben toch ? Ik ken er wel een paar (niet veel) en grappig genoeg zitten daar ook parels tussen, stel je voor. Weet je dat ik me schaamde toen ik Abèl zag na de verkiezingen :) Wou nog roepen "Ik niet voor gespuis gestemd hoor". Maar dat wist ie al. Ik ken ook een paar eikels van Marokkanen. Stel je voor, net mensen...

Ik heb nooit proefondervindelijk kunnen besluiten dat Marokkanen meer of minderwaardig zouden zijn, of erg anders. Je ziet wel dat migreren niet altijd een lolletje is, soms verscheurdheid, moeheid over de niet-acceptatie (die dan ook weer soms leidt naar een starre houding, lijkt me weer menselijk). Soms tussen wal en schip. Andere zeden en gewoonten ? Tuurlijk. Maar niets wat echt totaal verschillend is. Altijd met ze eens ? Tuurlijk niet, zou onnatuurlijk zijn, zeehondjeseffect.



Waarom zou je als vrouw eigenlijk nog een Marokkaanse man nemen eigenlijk?

Zie Taouanza :fplet:

Wide-O
13-02-05, 16:00
Geplaatst door taouanza
Omdat die leuker zijn natuurlijk.:wijs:

Ik geef je aan bij beheer :ego: :D ;)

Imperatrice
13-02-05, 16:12
@ Roqaia:
Nou, ben gelukkig net niet in de val gelopen, maar heb mn lesje geleerd bij Marokkaanse jongens. Ook al blijven sommige exemplaren onweerstaanbaar *kwijl*
maar bij mij was het echt iets van, ik had vertrouwen in de relatie maar ik kreeg al snel signalen dat het verkeerd ging, zoals:
"wil je eens uitgaan met mn vriend?"

Dus ik zette er (met grote moeite) een punt erachter. Helaas valt hij me nu nog lastig.

Balen, maar ik kan wel zeggen dat mn verstand het gewonnen heeft van mn hart :tik:

Wide-O
13-02-05, 16:15
Geplaatst door Imperatrice
[Nou, ben gelukkig net niet in de val gelopen, maar heb mn lesje geleerd bij Marokkaanse jongens. Ook al blijven sommige exemplaren onweerstaanbaar *kwijl*


Vreemd dat ik nu al kan voorspellen dat jouw volgende autochtone man ook een teleurstelling zal zijn :duim:

PS: als ie bijvoorbeeld voetbalfan is of graag op bierblikkies schiet: niet doen :boogie: :gsm:

Roqaia (a)
13-02-05, 16:17
Imp, wat goed van je!
In het kader van de meelezers onderwijzen:
Kun je er wat meer over vertellen?
Hoe kwam je eigenlijk bij zo'n groepje? (etc)

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:20
Geplaatst door Imperatrice
@ Roqaia:
Nou, ben gelukkig net niet in de val gelopen, maar heb mn lesje geleerd bij Marokkaanse jongens . Ook al blijven sommige exemplaren onweerstaanbaar *kwijl*
maar bij mij was het echt iets van, ik had vertrouwen in de relatie maar ik kreeg al snel signalen dat het verkeerd ging, zoals:
"wil je eens uitgaan met mn vriend?"

Dus ik zette er (met grote moeite) een punt erachter. Helaas valt hij me nu nog lastig.

Balen, maar ik kan wel zeggen dat mn verstand het gewonnen heeft van mn hart :tik:

Je hebt dus bij meerdere Marokkaanse jongens hetzelfde meegemaakt, of was het maar die ene keer?

knuppeltje
13-02-05, 16:23
Geplaatst door Jarir Tabari
Ze zouden beter af zijn, als ze uitgehuwelijkt waren, zowel de jongens als de meisjes.


Maar dan wel in Marrokko.


Groetjes.

taouanza
13-02-05, 16:25
Geplaatst door knuppeltje
Maar dan wel in Marrokko.


Groetjes.
Nog zo'n aanwinst voor het forum:moe:

Roqaia (a)
13-02-05, 16:26
Geplaatst door Zwarte Schaap
Je hebt dus bij meerdere Marokkaanse jongens hetzelfde meegemaakt, of was het maar die ene keer?

Moutonnetje,
vertel eens over je eigen ervaring!

Zwarte Schaap
13-02-05, 16:32
Geplaatst door Roqaia (a)
Moutonnetje,
vertel eens over je eigen ervaring!

Ik heb nog nooit een meisje misbruikt. Ik ben namelijk verschrikkelijk lelijk, daar houden de meeste dames afstand van.

amadeus
13-02-05, 16:36
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ik heb nog nooit een meisje misbruikt. Ik ben namelijk verschrikkelijk lelijk, daar houden de meeste dames afstand van.
Wat een zelfspot, Schaap. :p

Lees trouwens je PM eens.

Roqaia (a)
13-02-05, 16:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Ach ja als de nadruk gelegd wordt op statussymbolen, lust en losbreken uit je culturele achtergrond wordt je makkelijk slachtoffer als je jong bent, zowel jongen als meisje.
Hoe weet je dat toch zo goed?
Zelfs als je lelijk bent (wat ik betwijfel) kun je dus nog wel slachtoffer worden.
Misschien zelf sneller.

Zwarte Schaap
13-02-05, 17:11
Geplaatst door Roqaia (a)
Hoe weet je dat toch zo goed?
Zelfs als je lelijk bent (wat ik betwijfel) kun je dus nog wel slachtoffer worden.
Misschien zelf sneller.

Vraag je je eens af waarom mobieltjes , scooters, BMW, prada's, Australian, sexy kleding, stoere mannen en videoclips zo een sterke uitwerking hebben op mensen en dan vooral jongeren?

Je kunt er moeilijk bijhoren als je niet voldoet aan het standaard beeld van popiejopie en gewild zijn. Mensen hebben van nature aandacht nodig van elkaar. In een consumptiemaatschappij wordt een tekort aan natuurlijke schoonheid, intelligentie, uitstraling etc.. gecompenseerd met statussymbolen. Een vriendje/vriendje kan ook een statussymbool zijn om er ook bij te willen horen.

Mensen met die statussymbolen hebben meer kans om aandacht te krijgen en er dus bij te kunnen horen.

taouanza
13-02-05, 17:14
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vraag je je eens af waarom mobieltjes , scooters, BMW, prada's, Australian, sexy kleding, stoere mannen en videoclips zo een sterke uitwerking hebben op mensen en dan vooral jongeren?

Je kunt er moeilijk bijhoren als je niet voldoet aan het standaard beeld van popiejopie en gewild zijn. Mensen hebben van nature aandacht nodig van elkaar. In een consumptiemaatschappij wordt een tekort aan natuurlijke schoonheid, intelligentie, uitstraling etc.. gecompenseerd met statussymbolen. Een vriendje/vriendje kan ook een statussymbool zijn om er ook bij te willen horen.

Mensen met die statussymbolen hebben meer kans om aandacht te krijgen en er dus bij te kunnen horen.

Vergeet de hoogwaterbroek en de chimaar niet.:student:

Roqaia (a)
13-02-05, 17:17
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vraag je je eens af waarom mobieltjes , scooters, BMW, prada's, Australian, sexy kleding, stoere mannen en videoclips zo een sterke uitwerking hebben op mensen en dan vooral jongeren?
Ja.


Je kunt er moeilijk bijhoren als je niet voldoet aan het standaard beeld van popiejopie en gewild zijn. Mensen hebben van nature aandacht nodig van elkaar. In een consumptiemaatschappij wordt een tekort aan natuurlijke schoonheid, intelligentie, uitstraling etc.. gecompenseerd met statussymbolen. Een vriendje/vriendje kan ook een statussymbool zijn om er ook bij te willen horen.

Ik denk dat je bedoelt dat, in een consumptiemaatischappij waar het individu voorop staat, men aandacht probeert te compenseren, of op te eisen, door materiaal.



Mensen met die statussymbolen hebben meer kans om aandacht te krijgen en er dus bij te kunnen horen.
Sja. Als dat je doel is in het leven... wat heb je dan van huis uit meegekregen?

Waarom zijn jongeren (en laten we het voor het gemak hebben over de Marokkaanse jongens, vanwege dichtbijhuis) zo vatbaar voor verkeerde manier van status afdwingen aan de ene kant, en aan de andere kant de bek vol te hebben van koranteksten?

taouanza
13-02-05, 17:19
Geplaatst door Roqaia (a)
Ja.



Ik denk dat je bedoelt dat, in een consumptiemaatischappij waar het individu voorop staat, men aandacht probeert te compenseren, of op te eisen, door materiaal.


Sja. Als dat je doel is in het leven... wat heb je dan van huis uit meegekregen?

Waarom zijn jongeren (en laten we het voor het gemak hebben over de Marokkaanse jongens, vanwege dichtbijhuis) zo vatbaar voor verkeerde manier van status afdwingen aan de ene kant, en aan de andere kant de bek vol te hebben van koranteksten?

Jij denkt dat loverboys de bek vol hebben met koranteksten?:moe:

freya
13-02-05, 17:27
Geplaatst door Zwarte Schaap
Vraag je je eens af waarom mobieltjes , scooters, BMW, prada's, Australian, sexy kleding, stoere mannen en videoclips zo een sterke uitwerking hebben op mensen en dan vooral jongeren?

Je kunt er moeilijk bijhoren als je niet voldoet aan het standaard beeld van popiejopie en gewild zijn. Mensen hebben van nature aandacht nodig van elkaar. In een consumptiemaatschappij wordt een tekort aan natuurlijke schoonheid, intelligentie, uitstraling etc.. gecompenseerd met statussymbolen. Een vriendje/vriendje kan ook een statussymbool zijn om er ook bij te willen horen.

Mensen met die statussymbolen hebben meer kans om aandacht te krijgen en er dus bij te kunnen horen.

Schaap, jij doet net alsof alle jongeren maar willoos slachtoffer van de consumptiemaatschappij zijn.
Maar elk mens heeft zelf hersens gekregen en kan zelf keuzes maken. En dan zijn er ook nog ouders die in hun opvoeding de nadruk kunnen leggen op andere waarden dan de laatste mode volgen.

Die consumptiemaatschappij is gecreerd en wordt in stand gehouden door de consumenten.
Er zijn ook jongeren die daar afstand van nemen en niet door reclame en MTV laten bepalen wat ze willen in het leven.

Wide-O
13-02-05, 17:30
Geplaatst door taouanza
Jij denkt dat loverboys de bek vol hebben met koranteksten?:moe:

Jaja, alleen overstemd door alle radicale Imams op Hoog-Cathrijne ! Maar voor de goede orde: nee, die gasten zijn niet bezig met de Islam, maar met hun hormonen.



Zelfs als je lelijk bent (wat ik betwijfel)


:uuurrghhhh: smiley

Schaap, je hep sjanse :D

Rokiablah... hoe weet jij dat Schaap "niet lillik" is ? Projectie ? Brrrr. :staart:

Roqaia (a)
13-02-05, 17:41
Geplaatst door Wide-O
Jaja, alleen overstemd door alle radicale Imams op Hoog-Cathrijne ! Maar voor de goede orde: nee, die gasten zijn niet bezig met de Islam, maar met hun hormonen.
Ik denk eerder met zakken vullen over de rug (letterlijk) van een ander. (Of ZS die ander is geweest blijft voor mij nog steeds een vraag) En wel degelijk wordt er misbruik gemaakt van de koran, in deze. Dat is namelijk een zwak punt, samen met (on)kuisheid.


Rokiablah... hoe weet jij dat Schaap "niet lillik" is ? Projectie ? Brrrr.
De naam is Roqaia. Aangenaam.
Weet ik niet, betwijfelen deed ik.
Ik projecteer zo min mogelijk, daar ben ik te oud voor geworden.

Zwarte Schaap
13-02-05, 18:04
Geplaatst door Roqaia (a)
zijn jongeren (en laten we het voor het gemak hebben over de Marokkaanse jongens, vanwege dichtbijhuis) zo vatbaar voor verkeerde manier van status afdwingen aan de ene kant, en aan de andere kant de bek vol te hebben van koranteksten?

Dat komt omdat de massacommunicatie en de peerdruk buitenshuis die onder andere via de beeldbuis het huis binnenkomt onweerstaanbaar lijkt te zijn. De Pimps, ho's, bitsches en bling bling MTV cultuur heeft daardoor een sterkere invloed. Ze willen immers integreren en meedoen aan de maatschappij, Zwakke jongeren waarvan de oorspronkelijke identiteit gebroken is nemen de verkeerde identitiet over. Een meerderheidsidentiteit die de nadruk legt op je lusten en ego is makkelijker te incorporeren dan een identiteit die dat juist afwijst

Daarom zullen deze jongens juist niet met de koranteksten smijten maar eerder met MTV hiphop gangstah bitchesblingblingpimps mantra.

contradictio
13-02-05, 18:15
Geplaatst door Zwarte Schaap
Dat komt omdat de massacommunicatie en de peerdruk buitenshuis die onder andere via de beeldbuis het huis binnenkomt onweerstaanbaar lijkt te zijn. De Pimps, ho's, bitsches en bling bling MTV cultuur heeft daardoor een sterkere invloed. Ze willen immers integreren en meedoen aan de maatschappij, Zwakke jongeren waarvan de oorspronkelijke identiteit gebroken is nemen de verkeerde identitiet over. Een meerderheidsidentiteit die de nadruk legt op je lusten en ego is makkelijker te incorporeren dan een identiteit die dat juist afwijst

Daarom zullen deze jongens juist niet met de koranteksten smijten maar eerder met MTV hiphop gangstah bitchesblingblingpimps mantra.


hoe zit de link met Marokkaanse meiden die zich makkelijk laten uitkleden door zoete woordjes..
immers als ze MTV als role model zouden nemen zouden ze juist vrij gevochten zijn... en een hekel hebben aan negers gezien de inhoud van hun liedjes die niet bepaald vrouw vriendelijk zijn en als ze al met ze omgaan het alleen is om de sex om ze vervolgens de volgende dag weer te dumpen...
of mis ik iets

Goodnight
13-02-05, 18:18
Geplaatst door contradictio
hoe zit de link met Marokkaanse meiden die zich makkelijk laten uitkleden door zoete woordjes..
immers als ze MTV als role model zouden nemen zouden ze juist vrij gevochten zijn... en een hekel hebben aan negers gezien de inhoud van hun liedjes die niet bepaald vrouw vriendelijk zijn en als ze al met ze omgaan het alleen is om de sex om ze vervolgens de volgende dag weer te dumpen...
of mis ik iets euh... :verrassin

S@deeQ
13-02-05, 18:19
Geplaatst door contradictio
hoe zit de link met Marokkaanse meiden die zich makkelijk laten uitkleden door zoete woordjes..
immers als ze MTV als role model zouden nemen zouden ze juist vrij gevochten zijn... en een hekel hebben aan negers gezien de inhoud van hun liedjes die niet bepaald vrouw vriendelijk zijn en als ze al met ze omgaan het alleen is om de sex om ze vervolgens de volgende dag weer te dumpen...
of mis ik iets

het zijn hersenloze keldersletjes :student:

contradictio
13-02-05, 18:22
Geplaatst door S@deeQ
het zijn hersenloze keldersletjes :student:

tja... hersenloos.. die zitten er ook tussen..
ik geloof toch meer in de "thuis te weinig genegenheid/geborgenheid/liefde" (vooral van pappa) theorie..

S@deeQ
13-02-05, 18:27
Geplaatst door contradictio
tja... hersenloos.. die zitten er ook tussen..
ik geloof toch meer in de "thuis te weinig genegenheid/geborgenheid/liefde" (vooral van pappa) theorie..

slechte vrienden denk ik eerder :maf3:

Roqaia (a)
13-02-05, 18:31
hersenloze keldersletjes
met

MTV hiphop gangstah bitchesblingblingpimps moslimjongens

Tof.
Zou je daar mooie kindertjes van krijgen?

contradictio
13-02-05, 18:32
Geplaatst door S@deeQ
slechte vrienden denk ik eerder :maf3:


die slechte vrienden zijn toch ook een gevolg van een slechte relatie met het thuisfront... geen openheid binnen het gezin... toch?
ik ben benieuwd naar of andere dames ook vinden dat het aan de thuissituatie ligt en de "oppervlakkige relatie" met pappa ..

S@deeQ
13-02-05, 18:37
Geplaatst door Roqaia (a)
met


Tof.
Zou je daar mooie kindertjes van krijgen?

spreek je uit ervaring ?? :stomp:

S@deeQ
13-02-05, 18:39
Geplaatst door contradictio
die slechte vrienden zijn toch ook een gevolg van een slechte relatie met het thuisfront... geen openheid binnen het gezin... toch?
ik ben benieuwd naar of andere dames ook vinden dat het aan de thuissituatie ligt en de "oppervlakkige relatie" met pappa ..

:wat?!: "oppervlakkige relatie" ?? een intieme relatie lijkt me ook niets :zegniets:

contradictio
13-02-05, 18:40
Geplaatst door S@deeQ
:wat?!: "oppervlakkige relatie" ?? een intieme relatie lijkt me ook niets :zegniets:


I rest my case... een intieme relatie liefdevol, begrip vol doch met respect naar ouders is gewoon onmogelijk om voor te stellen bij ons Marokkanen... wordt gelijk weer met vreemde dingen geassocieerd hiero

Zwarte Schaap
13-02-05, 18:42
Geplaatst door contradictio
hoe zit de link met Marokkaanse meiden die zich makkelijk laten uitkleden door zoete woordjes..
immers als ze MTV als role model zouden nemen zouden ze juist vrij gevochten zijn... en een hekel hebben aan negers gezien de inhoud van hun liedjes die niet bepaald vrouw vriendelijk zijn en als ze al met ze omgaan het alleen is om de sex om ze vervolgens de volgende dag weer te dumpen...
of mis ik iets

Sterker nog de laatste trend is juist dat de meiden een ho en een bitch willen zijn, ze willen juist niet zo een keurige nette meid zijn die nog nooit een vriendje heeft gehad. Je hoort er niet bij als je geen stoere vriendje hebt

Het gaat om de peerdruk en de vrijere sexuele normen en waarden die dat met zich meebrengt. Als rolemodel kiezen velen de meest voor de hand liggende jeugd sub-cultuur, de meest verspreide onder allochtonen is toch wel de ganstah MTV cultuur.

Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt. Overigens zijn er zat dames die graag een ''echte'' gangstahrapper willen hebben en is daarom de stap naar een negroide geliefde niet zo groot. Voor de MTV cultuur is dat de ultieme gangstahfiguur.

De laatste grote groepsverkrachting met 15 man negroide jongens was een marokkaanse meisje het slachtoffer. Je vraagt je dan af wat bezielt zo een meisje om met 15 jongens de kelder in te gaan?

xulia
13-02-05, 18:42
Geplaatst door S@deeQ
:wat?!: "oppervlakkige relatie" ?? een intieme relatie lijkt me ook niets :zegniets:

Ernstig, dit.

contradictio
13-02-05, 18:51
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sterker nog de laatste trend is juist dat de meiden een ho en een bitch willen zijn, ze willen juist niet zo een keurige nette meid zijn die nog nooit een vriendje heeft gehad. Je hoort er niet bij als je geen stoere vriendje hebt

Het gaat om de peerdruk en de vrijere sexuele normen en waarden die dat met zich meebrengt. Als rolemodel kiezen velen de meest voor de hand liggende jeugd sub-cultuur, de meest verspreide onder allochtonen is toch wel de ganstah MTV cultuur.

Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt. Overigens zijn er zat dames die graag een ''echte'' gangstahrapper willen hebben en is daarom de stap naar een negroide geliefde niet zo groot. Voor de MTV cultuur is dat de ultieme gangstahfiguur.

De laatste grote groepsverkrachting met 15 man negroide jongens was een marokkaanse meisje het slachtoffer. Je vraagt je dan af wat bezielt zo een meisje om met 15 jongens de kelder in te gaan?


ik ben zelf ook een puber geweest...had ook MTV aan als het even kon.... alleen die negers had ik het niet zo op gezien hun gedrag en uitspraken (uitelijk ging wel als ze niet te donker waren, en verder vond ik de negerinnen geweldig... gewoon schijt aan alles)... ik kan me verder niet vinden in dit verhaal.. wat ik wel weet is dat als je als meid niet in angst leeft en een goede band hebt met je ouders (die vertrouwen in je stellen) dat je dan niet geneigd bent "het slechte pad" op te gaan...
maar goed wie ben ik..

S@deeQ
13-02-05, 18:57
Geplaatst door contradictio
wat ik wel weet is dat als je als meid niet in angst leeft en een goede band hebt met je ouders (die vertrouwen in je stellen) dat je dan niet geneigd bent "het slechte pad" op te gaan...
maar goed wie ben ik..


hmmm, dus alle die meiden krijgen geen vertrouwen van hun ouders .

wat ik wel zeker weet is dat de meeste van die meiden juist het vertrouwen misbruiken, pa en ma denken dat lieve dochtertje aan het studeren is terwijl dat sletje achter de jongens aan zit.

S@deeQ
13-02-05, 18:58
Geplaatst door xulia
Ernstig, dit.

:jeweetog: zeg je het tegen je papa ?

S@deeQ
13-02-05, 19:02
Geplaatst door contradictio
I rest my case... een intieme relatie liefdevol, begrip vol doch met respect naar ouders is gewoon onmogelijk om voor te stellen bij ons Marokkanen... wordt gelijk weer met vreemde dingen geassocieerd hiero

:wink: te afstandelik of te intiem zijn beide ff ernstig

ik zie het al voor me dat 3emi elhadje ff gebroederlijk met zijn dochter gaat zitten lullen over haar nieuwe vriendje :gefeli:

of een cursus sexuele voorlichting geven :p

contradictio
13-02-05, 19:02
Geplaatst door S@deeQ
hmmm, dus alle die meiden krijgen geen vertrouwen van hun ouders .

wat ik wel zeker weet is dat de meeste van die meiden juist het vertrouwen misbruiken, pa en ma denken dat lieve dochtertje aan het studeren is terwijl dat sletje achter de jongens aan zit.

ik snap dat je er zo tegenaankijkt... maar zeg eens eerlijk... eerlijkheid en openheid wordt niet echt gepromoot binnen het Marokkaanse gezin.. en bovenal, die meiden worden niet goed opgevoed als het gaat om eigen keuzes maken en verantwoordelijkheid nemen.. Hoe vaak krijg je als Marokkaanse meid te horen als antwoord op een vraag over iets (bv, waarom mag ik niet mee op schoolreisje) "daarom... moet zo in de Islam" of een dreigement "als je dit of dat doet danzul je nog eens meemaken of verstoot ik je of..."...

taouanza
13-02-05, 19:04
Geplaatst door S@deeQ
:wink: te afstandelik of te intiem zijn beide ff ernstig

ik zie het al voor me dat 3emi elhadje ff gebroederlijk met zijn dochter gaat zitten lullen over haar nieuwe vriendje :gefeli:

of een cursus sexuele voorlichting geven :p

Dat is juist het probleem dat 3emi elhadj dat niet doet.:moe:

Zwarte Schaap
13-02-05, 19:04
Geplaatst door contradictio
ik ben zelf ook een puber geweest...had ook MTV aan als het even kon.... alleen die negers had ik het niet zo op gezien hun gedrag en uitspraken... ik kan me verder niet vinden in dit verhaal.. wat ik wel weet is dat als je als meid niet in angst leeft en een goede band hebt met je ouders (die vertrouwen in je stellen) dat je dan niet geneigd bent "het slechte pad" op te gaan...
maar goed wie ben ik..

We hebben het alleen over de loosers die daar extra gevoelig voor zijn, we moeten niet denken dat het een standaard routine is. Alsof alle Marokkaanse meiden zo in de knoop zitten. Het zijn er maar een paar die het nieuws halen en al helemaal in een tijd dat alles wat de Marokaanse man doet, verkeerd is.

In feite is het de botsing van de normen die men van huis uit meekrijgt en de peerdruk van de meerderheidscultuur om te voldoen aan de beeld van moderne meisje. Aangezien de consumptiemaatschappij en muziekindustrie een sterke nadruk legt op de (sexuele) lusten en/of romantische liefde kunnen deze een jongere danig beinvloeden en dat al helemaal in de onzekere puberteitsperiode.

Door de spanning van normen en waarden die haaks tegenoverelkaar staan gaan sommmigen stiekum ermee overweg. In dit geval kom ik bij jouw stelling, gezinsliefde en aandacht thuis voor het kind. Ouders die weten wat er in de maatschappij speelt kunnen hun kinderen beter voorbereiden op de dominante meerderheidscultuur door ze uit te leggen hoe ze daar beter mee kunnen omgaan.

Helaas weten onze ouders niet zo goed wat er in deze maatschappij speelt en zijn de meesten aangewezen opzichzelf. En helaas komen ze er niit allemaal ongeschonden uit.

S@deeQ
13-02-05, 19:06
Geplaatst door contradictio
ik snap dat je er zo tegenaankijkt... maar zeg eens eerlijk... eerlijkheid en openheid wordt niet echt gepromoot binnen het Marokkaanse gezin.. en bovenal, die meiden worden niet goed opgevoed als het gaat om eigen keuzes maken en verantwoordelijkheid nemen.. Hoe vaak krijg je als Marokkaanse meid te horen als antwoord op een vraag over iets (bv, waarom mag ik niet mee op schoolreisje) "daarom... moet zo in de Islam" of een dreigement "als je dit of dat doet danzul je nog eens meemaken of verstoot ik je of..."...

waarschijnlijk het gevolg van te veel liefde en angst dat er iets hun dochter overkomt.

marokkaanse mannen houden nou eenmaal te veel van hun vrouwen en dochters en doen er alles aan om ze te beschermen :lole: :lole:

dat er zo nu en dan wat misgaat is een ongelukje :ego:

S@deeQ
13-02-05, 19:07
Geplaatst door taouanza
Dat is juist het probleem dat 3emi elhadj dat niet doet.:moe:

ik zie het niet gebeuren, dat is iets voor moeders :jumping:

Rabi'ah.
13-02-05, 19:07
Geplaatst door Zwarte Schaap


Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt. Overigens zijn er zat dames die graag een ''echte'' gangstahrapper willen hebben en is daarom de stap naar een negroide geliefde niet zo groot. Voor de MTV cultuur is dat de ultieme gangstahfiguur.




Jij haalt allerlei dingen door elkaar, zoals het hebben van een zwart vriendje, misbruikt te worden door een loverboy en groepsverkrachtingen.

Allemaal dingen die niks met elkaar te maken heeft.

Die meisjes die graag een gangstafiguur willen zullen toch echt gaan voor een bepaald type, ze zullen heus niks beginnen met een oppassende Surinaamse/Kaapverdiaanse/Antilliaanse jongen met manieren. :rolleyes:

Maar zoals jij het hier brengt, lijkt het alsof je het als iets slechts ziet dat een Marokkaans meisje iets heeft met een zwarte jongen en dat alle zwarte jongens zich associeren met de bithes and ho's cultuur.

En deze twee ideëen zijn allebei gebaseerd op vooroordelen en puur racisme.

Vat het niet persoonlijk op Schaap, maar ik word af en toe gewoon echt kots- en kotsmisselijk als ik zie hoe Marokkanen praten over zwarte mensen, gewoon te denigrerend en te racistisch voor woorden.

Ik heb er zelf ervaring mee en de keren dat ik het meemaakte, was het alsof iemand me een klap in mijn gezicht gaf. :(

Ik ken ook veel verhalen in mijn omgeving van Marokkaanse vrouwen die een relatie hebben met een zwarte man en verstoten zijn. Reden: "Ze gaat met een neger." :moe:

Soms merk je het al aan hoe mensen naar je kijken of dan zit je in de tram en hoor je ze weer "a3zie" zeggen. :moe:

En dat zijn dan dezelfde mensen die volkomen uit hun dak zouden gaan als een Nederlander iets over Marokkanen zou zeggen. :rolleyes:



Ik weet dat ik zwaar offtopic ga en afdwaal, maar dit moest me echt van het hart.

contradictio
13-02-05, 19:08
Geplaatst door Zwarte Schaap
We hebben het alleen over de loosers die daar extra gevoelig voor zijn, we moeten niet denken dat het een standaard routine is. Alsof alle Marokkaanse meiden zo in de knoop zitten. Het zijn er maar een paar die het nieuws halen en al helemaal in een tijd dat alles wat de Marokaanse man doet, verkeerd is.

In feite is het de botsing van de normen die men van huis uit meekrijgt en de peerdruk van de meerderheidscultuur om te voldoen aan de beeld van moderne meisje. Aangezien de consumptiemaatschappij en muziekindustrie een sterke nadruk legt op de (sexuele) lusten en/of romantische liefde kunnen deze een jongere danig beinvloeden en dat al helemaal in de onzekere puberteitsperiode.

Door de spanning van normen en waarden die haaks tegenoverelkaar staan gaan sommmigen stiekum ermee overweg. In dit geval kom ik bij jouw stelling, gezinsliefde en aandacht thuis voor het kind. Ouders die weten wat er in de maatschappij speelt kunnen hun kinderen beter voorbereiden op de dominante meerderheidscultuur door ze uit te leggen hoe ze daar beter mee kunnen omgaan.

Helaas weten onze ouders niet zo goed wat er in deze maatschappij speelt en zijn de meesten aangewezen opzichzelf. En helaas komen ze er niit allemaal ongeschonden uit .

als dit echt het probleem is dan is het probleem al opgelost met de volgende generatie die wij (als toekomstige ouders die wel weten wat er speelt) gaan opvoeden...

Rabi'ah.
13-02-05, 19:09
Geplaatst door taouanza
Dat is juist het probleem dat 3emi elhadj dat niet doet.:moe:

Inderdaad.

Als elhadj nogwattes dat wel zou doen, zou zijn dochter niet op zichzelf aangewezen zijn en minder bevattelijk voor de mooie praatjes van Mista Luvva Luvva.

S@deeQ
13-02-05, 19:14
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad.

Als elhadj nogwattes dat wel zou doen, zou zijn dochter niet op zichzelf aangewezen zijn en minder bevattelijk voor de mooie praatjes van Mister Luvva Luvva.

Ouders zijn ouderwets en weten vaak niet wat er allemaal tegenwoordig speelt, heb het niet met 3emi elhadje van 70 jaar over zaken waar hij nog nooit van gehoord heeft :argwaan:

Rabi'ah.
13-02-05, 19:28
Geplaatst door S@deeQ
Ouders zijn ouderwets en weten vaak niet wat er allemaal tegenwoordig speelt, heb het niet met 3emi elhadje van 70 jaar over zaken waar hij nog nooit van gehoord heeft :argwaan:

Het is de verantwoordelijkheid van 3emi elhadje om zijn kinderen goed op te voeden en te verzorgen zolang ze minderjarig zijn en daarbij hoort ook seksuele voorlichting.

En als 3emi elhadje zichzelf daar niet toe in staat acht, moeten andere instellingen die taak overnemen, zoals bijvoorbeeld de school of de moskee.

En btw........jongens-meisjestoestanden zijn van alle tijden......of is onze hadji nooit jong geweest in Marokko? :hihi:

Zwarte Schaap
13-02-05, 19:30
Geplaatst door contradictio
als dit echt het probleem is dan is het probleem al opgelost met de volgende generatie die wij (als toekomstige ouders die wel weten wat er speelt) gaan opvoeden...

Inschallah, ik heb er alle vertrouwen in.

Ook moet men goed oppassen dat men niet trapt in de valkuilen van het overheidsbeleid die als gevolg hebben dat de man en vrouw elkaar minder vertrouwen en van elkaar verwijd worden.

Het beleid van de Nederlandse overheid wil veranderingen aanbrengen in onze normen en waarden door vooral een soort verdeel en heers spelletje te spelen in de relatie tussen de 9Marokkaanse/moslim) man en vrouw

De Marokkaanse vrouw wordt bij uitstek gezien als middel om de assimialtie te versnellen.

Rabi'ah.
13-02-05, 19:33
Geplaatst door Zwarte Schaap
Inschallah, ik heb er alle vertrouwen in.

Ook moet men goed oppassen dat men niet trapt in de valkuilen van het overheidsbeleid die als gevolg hebben dat de man en vrouw elkaar minder vertrouwen en van elkaar verwijd worden.

Het beleid van de Nederlandse overheid wil veranderingen aanbrengen in onze normen en waarden door vooral een soort verdeel en heers spelletje te spelen in de relatie tussen de 9Marokkaanse/moslim) man en vrouw

De Marokkaanse vrouw wordt bij uitstek gezien als middel om de assimialtie te versnellen.

Ga je nog op mij reageren Schaap? :nijn:

S@deeQ
13-02-05, 19:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Het is de verantwoordelijkheid van 3emi elhadje om zijn kinderen goed op te voeden en te verzorgen zolang ze minderjarig zijn en daarbij hoort ook seksuele voorlichting.

En als 3emi elhadje zichzelf daar niet toe in staat acht, moeten andere instellingen die taak overnemen, zoals bijvoorbeeld de school of de moskee.

En btw........jongens-meisjestoestanden zijn van alle tijden......of is onze hadji nooit jong geweest in Marokko? :hihi:

in de marokkaanse cultuur is het zo dat vaders hun zonen het vak leren , en moeders hun dochters waarschuwen voor de gevaren van de man :fplet: lijkt me goed zo .

freya
13-02-05, 19:39
Waarom gaat het hier nu alweer pagina's lang over alleen de meisjes?

Zijn die de enige partij in dit probleem?
Die arme bloedjes van jongens kunnen er natuurlijk niks aan doen dat die meiden zich bij bosjes in hun armen werpen en gelijk hun bankpasje geven :moe:

Waar komt die pure ongevoeligheid vandaan, waardoor jongens meisjes als een wegwerpartikel zien?

S@deeQ
13-02-05, 19:41
Geplaatst door Rabi'ah.
En btw........jongens-meisjestoestanden zijn van alle tijden......of is onze hadji nooit jong geweest in Marokko? :hihi:

in die goeie oude tijd werd soms een geit of ezel gepakt en dat was het , een vrouwelijke vagina zagen ze voor het eerst nadat ze al 20 jaar getrouwd waren. :verward:

S@deeQ
13-02-05, 19:44
Geplaatst door freya
Waarom gaat het hier nu alweer pagina's lang over alleen de meisjes?

Zijn die de enige partij in dit probleem?
Die arme bloedjes van jongens kunnen er natuurlijk niks aan doen dat die meiden zich bij bosjes in hun armen werpen en gelijk hun bankpasje geven :moe:

Waar komt die pure ongevoeligheid vandaan, waardoor jongens meisjes als een wegwerpartikel zien?

vrouwen zijn de bron van alle ellende :haha: :haha:

Rabi'ah.
13-02-05, 19:48
Ik vond het topic op WSDB een stuk beter.

Goeie reacties van Sou, Goodnight en Taouanza. :duim:

En misselijke reacties van ene Criminar. :moe:

http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=129589&perpage=15&display=&pagenumber=1

Zwarte Schaap
13-02-05, 20:08
Geplaatst door Rabi'ah.
Jij haalt allerlei dingen door elkaar, zoals het hebben van een zwart vriendje, misbruikt te worden door een loverboy en groepsverkrachtingen.

Allemaal dingen die niks met elkaar te maken heeft.

Die meisjes die graag een gangstafiguur willen zullen toch echt gaan voor een bepaald type, ze zullen heus niks beginnen met een oppassende Surinaamse/Kaapverdiaanse/Antilliaanse jongen met manieren. :rolleyes:

Maar zoals jij het hier brengt, lijkt het alsof je het als iets slechts ziet dat een Marokkaans meisje iets heeft met een zwarte jongen en dat alle zwarte jongens zich associeren met de bithes and ho's cultuur.

En deze twee ideëen zijn allebei gebaseerd op vooroordelen en puur racisme.

Vat het niet persoonlijk op Schaap, maar ik word af en toe gewoon echt kots- en kotsmisselijk als ik zie hoe Marokkanen praten over zwarte mensen, gewoon te denigrerend en te racistisch voor woorden.

Ik heb er zelf ervaring mee en de keren dat ik het meemaakte, was het alsof iemand me een klap in mijn gezicht gaf. :(

Ik ken ook veel verhalen in mijn omgeving van Marokkaanse vrouwen die een relatie hebben met een zwarte man en verstoten zijn. Reden: "Ze gaat met een neger." :moe:

Soms merk je het al aan hoe mensen naar je kijken of dan zit je in de tram en hoor je ze weer "a3zie" zeggen. :moe:

En dat zijn dan dezelfde mensen die volkomen uit hun dak zouden gaan als een Nederlander iets over Marokkanen zou zeggen. :rolleyes:



Ik weet dat ik zwaar offtopic ga en afdwaal, maar dit moest me echt van het hart.

Ik heb negers nergens erbij gehaald. Toevallig had contradictio het erover en reageerde ik op haar inbreng.

Ik zei namelijk ook dit in mijn reaktie:

Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt.

Rabi'ah.
13-02-05, 20:11
Geplaatst door Zwarte Schaap


Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt.

Ok. Excuus. :wink:

Zwarte Schaap
13-02-05, 20:11
Geplaatst door Jarir Tabari
Voor Zwarte Schaap, er is nu een lezing bezig over de TV, door een Marokkaan: http://www.salaficast.net/streams/salaficast-02.ram

Ik heb geen ram-player.

Zwarte Schaap
13-02-05, 20:30
Geplaatst door Jarir Tabari
http://www.salaficast.net/streams/salaficast-02.wax

http://www.salaficast.net/streams/salaficast-02.pls

:p die gozer is lachen...

Hahaha hij brengt het wel grappig, vooral die .......huh.

Rabi'ah.
13-02-05, 20:35
Geplaatst door Zwarte Schaap
Hahaha hij brengt het wel grappig, vooral die .......huh.

Die wat? :confused:

Rabi'ah.
13-02-05, 21:11
Geplaatst door Jarir Tabari
Tis nu klaar, maar soms zegt ie aan het einde van een zin 'hae'...

Ok.

bamajob.nl
13-02-05, 22:43
Geplaatst door freya
Waarom gaat het hier nu alweer pagina's lang over alleen de meisjes?

Zijn die de enige partij in dit probleem?
Die arme bloedjes van jongens kunnen er natuurlijk niks aan doen dat die meiden zich bij bosjes in hun armen werpen en gelijk hun bankpasje geven :moe:

Waar komt die pure ongevoeligheid vandaan, waardoor jongens meisjes als een wegwerpartikel zien?

De schuld ligt bij zowel de meisjes als de mannen. Die mannen hebben geen verantwoordelijkheidsgevoel en die vrouwen laten zich makkelijk leiden. De meiden zijn niet de enige partij in dit probleem, de gehele Marokkaanse gemeenschap. De situatie is echt triest.

rja2
13-02-05, 23:20
Geplaatst door Lalla_fatoes
Koffie?


dit probleem speelt zich al jaren...truusjes vragen er zelf om...
Werkelijk, volgens mij willen de meeste moslima's in Nederland niet uitgehuwelijkd worden.

Dus zoeken ze een partner in de eigen groep, hoe kunnen ze dat, als ze geen jongens ontmoeten ?

Te quiero
14-02-05, 02:34
Geplaatst door Zwarte Schaap
Precies, alleen wordt het in het geval van Marokkanen zo gebracht en/of aandacht aan besteed dat mensen niet anders kunnen denken dat Marokkaanse mannen niet deugen.

In Nederland kun je wegens de massa negatieve publicaties bijna niet anders denken dat dat de Marokkaanse man de ongevoelige bruut bij uitstek is.

Waarom zou je als vrouw eigenlijk nog een Marokkaanse man nemen eigenlijk?
ZS, je ziet alles zwart. Ben je echt zo ongelukkig? Heeft iemand je ooit verteld dat je hierdoor negatieve energie naar anderen uitstraalt? Ik vind het jammer want ik zie heel veel potentie in jou en als je niet zo negatief was zou je echt grote daden kunnen verrichten.

Je moet eigenlijk blij zijn om de aandacht die de Marokkanen krijgen voor hun problemen. Niet alle aandacht is negatief. Door aandacht voor een probleem zal er ook naar een oplossing gezocht worden.
Om er een te noemen: eerwraak wordt nu aangepakt.
Nu hopen we dat ze ook aan het misbruik van Marokkaanse meisjes een einde gaan maken.

Jij wilt uit schaamte liever dat het verzwegen wordt. Maar dan wordt er ook niets voor de slachtoffers gedaan.

Te quiero
14-02-05, 03:17
Geplaatst door contradictio
die slechte vrienden zijn toch ook een gevolg van een slechte relatie met het thuisfront... geen openheid binnen het gezin... toch?
ik ben benieuwd naar of andere dames ook vinden dat het aan de thuissituatie ligt en de "oppervlakkige relatie" met pappa ..
Ik denk dat de vader een grote rol kan spelen, maar degene die het meest met de kinderen is heeft meer invloed op het gedrag van de kinderen.

Als ik kinderen op straat zie rondhangen, vraag ik me altijd af waar die moeders zijn?
Ik denk hierbij aan mijn vriendinnen die alleenstaande werkende moeders zijn en hun kinderen toch goed groot gebracht hebben.
Waren ze streng? Niet echt. Hun geheim? Ze wisten elk uur van de dag waar de kinderen uithingen.

Te quiero
14-02-05, 03:30
Geplaatst door Zwarte Schaap
Sterker nog de laatste trend is juist dat de meiden een ho en een bitch willen zijn, ze willen juist niet zo een keurige nette meid zijn die nog nooit een vriendje heeft gehad. Je hoort er niet bij als je geen stoere vriendje hebt

Het gaat om de peerdruk en de vrijere sexuele normen en waarden die dat met zich meebrengt. Als rolemodel kiezen velen de meest voor de hand liggende jeugd sub-cultuur, de meest verspreide onder allochtonen is toch wel de ganstah MTV cultuur.

Over negers heb ik hier niet, maar over de Marokkaanse jongeren die zichzelf identificeren met de zwarte ghettocultuur met dito statussymbolen die via MTV de huiskamer binnenkomt. Overigens zijn er zat dames die graag een ''echte'' gangstahrapper willen hebben en is daarom de stap naar een negroide geliefde niet zo groot. Voor de MTV cultuur is dat de ultieme gangstahfiguur.

De laatste grote groepsverkrachting met 15 man negroide jongens was een marokkaanse meisje het slachtoffer. Je vraagt je dan af wat bezielt zo een meisje om met 15 jongens de kelder in te gaan?
Voor het eerst ben ik met jou eens.
Ik vind het altijd zo grappig om Nederlandse kinderen Engels te horen praten. Met al die "slangs" is het precies ghetto Engels en dat halen ze allemaal van Amerikaanse filmen.
Ook is rap ghetto muziek. Daarom zouden Amerikanen onze rapper Ali B. amusant vinden. Net een blanke die een kansloze neger wil nadoen. (a wannabe = want to be)
Werd de blanke rapper van Vanilla Ice niet door de zwarten in Amerika uitgelachen? Ze zeiden dat hij helemaal niet uit een kansloze omgeving kwam. Je hoort nu ook niets meer van hem.