PDA

Bekijk Volledige Versie : HIV als medicijn?



TonH
14-02-05, 09:43
HIV 'could destroy cancer cells'
US scientists hope to be able to use a harmless form of the Aids virus to seek and destroy cancer cells.
A University of California team found an "impotent" version of HIV, with the disease-causing parts of it removed, tracked down cancer cells in mice.

The next step would be to insert a gene into the virus that would kill the cancer upon contact.

The team told Nature Medicine more safety studies were needed before such a method could be tested in humans.

Gene therapy

The mice they studied had a form of skin cancer, called melanoma, that had spread to the lungs.

In the laboratory, the scientists took HIV and removed the parts of the virus that causes disease.

The virus travelled through the bloodstream and homed straight to the cancer cells
Researcher Dr Irvin Chen

They then stripped off the virus' outer coat and redressed it with the outer suit of another virus.

By doing this, the researchers had changed the target of the virus.

HIV normally infects immune cells called T cells. The new outer coat instead directed HIV to hunt down molecules present on cancer cells, called P-glycoproteins.

The scientists also added a substance to the virus that would make it visibly glow when looked at with a special camera so they could track where it travelled once injected into the mice.

Researcher Dr Irvin Chen, from UCLA's Aids Institute, said: "The virus travelled through the bloodstream and homed straight to the cancer cells in the lungs, where the melanoma had migrated.

"Gene therapy has been hampered by the lack of a good carrier.

"Our approach proves that it is possible to develop an effective carrier and reprogram it to target specific cells in the body."

Beating cancer's spread

His team is planning to see whether the virus could carry a therapeutic gene to the precise location of the cancer.

As well as controlling cancer, they hope this technique might be useful for treating genetic diseases.

Dr Georges Vassaux, from Cancer Research UK's clinical centre at Barts and The London, said: "This is the first time that a vector - or delivery system - for gene therapy has targeted a tumour in such a specific manner.

"This means the technique could be used to use gene therapy in cases where cancer has spread around the body.

"So far gene therapy has been successfully used only on tumours that are confined to their original location."

He said there had been concerns that such methods might cause leukaemia in normal cells.

"As the team has managed to target the therapy to cancer cells, it looks as though a hazard associated with the use of integrative viruses may have been overcome," he said.




Story from BBC NEWS:
http://news.bbc.co.uk/go/pr/fr/-/1/hi/health/4257783.stm

Published: 2005/02/13 23:43:16 GMT

© BBC MMV

wytze
14-02-05, 12:43
hoort dit topic niet bij Kassa draaie? :duivels:

TonH
14-02-05, 12:49
Geplaatst door wytze
hoort dit topic niet bij Kassa draaie? :duivels:

:fplet:

Valt het niet op dat dit geen reactie krijgt. Men houdt zich liever met agressieve vormen bezig hier. :ego:

wytze
14-02-05, 12:53
Ik heb op de Kassa afdeling net een bericht geplaatst over de oorsprong van HIV/Aids.
Het schijnt toch in een laboratorium ontwikkeld te zijn op zoek naar een anti-polio vaccin. Dat verhaal doet al heel lang de ronde.
Donderdag a.s is de 2e aflevering van een documentaire daarover.


oh, khad die agressieve topic nog niet gelezen, zie nu dat simon het er over had.

TonH
14-02-05, 13:04
Geplaatst door wytze
Ik heb op de Kassa afdeling net een bericht geplaatst over de oorsprong van HIV/Aids.
Het schijnt toch in een laboratorium ontwikkeld te zijn op zoek naar een anti-polio vaccin. Dat verhaal doet al heel lang de ronde.
Donderdag a.s is de 2e aflevering van een documentaire daarover.


oh, khad die agressieve topic nog niet gelezen, zie nu dat simon het er over had.

Misschien een idee om de doelstellingen van K**** Dr**** eens te plaatsen... Welke topics enzo...

Vrede
14-02-05, 13:08
Hiv met hiv toediening bestrijden? Is dat ook een idee? Zou kunnen toch? Misschien is de oplossing voor Aidsbestrijding pal onder ons neus en zien wij het niet.

wytze
14-02-05, 13:14
tonh,
Jij bent er nog nooit wezen kijken maar anders wist je dat de hoofdtopics op de afdeling Kassa draaie tot nu toe de volgende zijn:

-vluchtelingen
-gentechnologie en landbouw, voeding
-diversen

TonH
14-02-05, 14:56
Geplaatst door wytze
tonh,
Jij bent er nog nooit wezen kijken maar anders wist je dat de hoofdtopics op de afdeling Kassa draaie tot nu toe de volgende zijn:

-vluchtelingen
-gentechnologie en landbouw, voeding
-diversen

een niche voor de linkse kerk... tssss. :D

wytze
14-02-05, 15:03
:ego:

Nee hoor, deze thema's zorgen ook voor onrust in meer behoudende kringen.

TonH
14-02-05, 15:06
Geplaatst door wytze
:ego:

Nee hoor, deze thema's zorgen ook voor onrust in meer behoudende kringen.

Oh ja, van die behoudende kringen als Indymedia. :D

wytze
14-02-05, 15:14
Op Indymedia komen extreem behoudende types af en toe ff zieke.

verder komen daar vooral idd linkserige types, aivd, politie. ik kom overal.

:vierkant:

TonH
14-02-05, 15:22
Geplaatst door wytze
Op Indymedia komen extreem behoudende types af en toe ff zieke.

verder komen daar vooral idd linkserige types, aivd, politie. ik kom overal.

:vierkant:

http://raster.art.pl/gallery/artists/sasnal/sasnal_anarchia.jpg

Da's nog eens je kinder opvoeden... :giechel:

Vrede
14-02-05, 17:30
En terug naar het onderwerp aub. Dus hiv met hiv virus bestrijden?

Spoetnik
14-02-05, 18:10
Geplaatst door Vrede
En terug naar het onderwerp aub. Dus hiv met hiv virus bestrijden?

Neen... kanker met hiv bestrijden.

wytze
15-02-05, 12:58
Quote:
"En terug naar het onderwerp aub. Dus hiv met hiv virus bestrijden?"


Dat is een interessante gedachte, alleen hoe zie je dat voor je?

Overigens, wat betreft het idee om kanker dmv HIV -gentherapie te bestrijden: gentherapie heeft de afgelopen 20 jaar praktisch niets opgeleverd en het lijkt er sterk op dat het een verkeerde benadering is. Wat in een aantal gevallen wel is gebeurd is dat patienten kanker kregen die direct door de gentherapie is veroorzaakt.

wytze
15-02-05, 13:07
Hier het commentaar van een emeritus professor in de genetica over het hiv-gentherapie idee.


"Billions of dollars has been sunk into gene therapy research based on
optimistic promotion from academe and corporations. In spite of the huge
outlay little progress has been made and the experiments on humans have
been disastrous. Use of HIV vectors has been promoted even though the
the idea seems terrible. The article below provides evidence that side
effects of the vector are daunting but that has done little to dissuade
the promoters. There have been few daring enough to proclaim that enough
may be enough!"
February 2005, Volume 12, Number 4, Pages 311-319 Gene Therapy
Comparative studies on cellular gene regulation by HIV-1 based vectors:
implications for quality control of vector production

Y Zhao1, S Azam1 and R Thorpe1

1Division of Immunobiology, National Institute for Biological Standards
and Control, Blanche Lane, South Mimms, Potters Bar, Hertfordshire, UK

Correspondence to: Dr Y Zhao, Division of Immunobiology, National
Institute for Biological Standards and Control, Blanche Lane, South
Mimms, Potters Bar, Hertfordshire EN6 3QG, UK

Abstract

Among the recent gene therapy protocols, vectors that can stably express
transgenes, for example, HIV-1-based vectors, are particularly
desirable. There have been no direct reports on insertional mutagenesis
by lentiviral vectors; however, the severe pathogenic nature of their
parental virus (HIV-1) is still a major safety concern surrounding these
vectors and prevents the progress with their clinical application. We
reason that by investigating the host response we shall be able to
assess the safety and potential effects of the vectors on targeted cells
and understand the interaction between vectors and the host. For this,
two major sets of experiments were conducted. Initially, we used cDNA
microarray methodology to examine cellular gene profile in human primary
umbilical cord endothelial cells (HUVECs) after HIV-1-based VSV-G/GFP
vector transduction and observed a modest effect of HIV-1-based vectors
on HUVECs. The represented functional categories include transcription
and translation factors, tumour antigens, complement factors and signal
transduction factors. Some of the differentially expressed genes, for
example, Clusterin, CD151, Ku antigen and eIF4, could have oncogenic
potential. In the second approach, we systematically compared five
different viral vectors, that is, HIV-1-based VSV-G/Empty, VSV-G/GFP,
VSV-G/puro, Amph/GFP and MLV-based Amph/Laz, for the effects of
individual viral components on cellular gene regulation. Our comparative
results demonstrated a regulatory function of Gag/Pol proteins on
cellular gene expression. The significance of our findings in relation
to the safety of HIV-1 vectors and the importance of quality control of
vector production will be presented and discussed.

Gene Therapy (2005) 12, 311-319. doi:10.1038/sj.gt.3302414

Vrede
15-02-05, 15:30
Kanker bestrijdt je niet met HIV virus. Waarschijnlijk eerder met kanker virus. En HIV met HIV virus. Zulks gedachten heb ik van het volgende hadith afgeleid; (iets in deze trant) elk vlieg draagt onder de ene vleugel een ziekte met zich mee en onder de andere vleugel het medicijn ervoor. Zodoende. Het zou goed mogelijk zijn om eens voor de verandering dichtbij huis te zoeken bij de volgend onderzoek naar HIV bestrijding. Het is maar een idee.

Rabi'ah.
15-02-05, 15:32
Geplaatst door Vrede
Kanker bestrijdt je niet met HIV virus. Waarschijnlijk eerder met kanker virus. En HIV met HIV virus. Zulks gedachten heb ik van het volgende hadith afgeleid; (iets in deze trant) elk vlieg draagt onder de ene vleugel een ziekte met zich mee en onder de andere vleugel het medicijn ervoor. Zodoende. Het zou goed mogelijk zijn om eens voor de verandering dichtbij huis te zoeken bij de volgend onderzoek naar HIV bestrijding. Het is maar een idee.

Kanker ontstaat niet door een virus, maar door een mutatie in het DNA.

wytze
15-02-05, 15:51
quote:
"Kanker ontstaat niet door een virus, maar door een mutatie in het DNA."

Er zijn veel verschillende soorten kanker. DNA- Mutatie is zeker een oorzaak maar in hoeverre soorten kanker ook door bacterieen of virussen kunnen worden veroorzaakt is volgens mij nog niet echt beantwoord.



quote Vrede "Kanker bestrijdt je niet met HIV virus. Waarschijnlijk eerder met kanker virus. En HIV met HIV virus. Zulks gedachten heb ik van het volgende hadith afgeleid; (iets in deze trant) elk vlieg draagt onder de ene vleugel een ziekte met zich mee en onder de andere vleugel het medicijn ervoor. Zodoende. Het zou goed mogelijk zijn om eens voor de verandering dichtbij huis te zoeken bij de volgend onderzoek naar HIV bestrijding. Het is maar een idee."

Dat is een mooie hadith.
Ik snap je idee en dat lijkt denk ik op wat men bij vaccineren doet: een zeer lichte dosis van een ziekmaker inbrengen waarbij het lichaam anti-stoffen gaat aanmaken. Ik ben geen hiv expert dus kan niet beoordelen of dit idee ook voor hiv kan.
Vooralsnog zijn de beste oplossingen:
-of je partner trouw blijven.
-of condooms gebruiken
-of afzien van sex en een rode neusbeer worden.

Vrede
15-02-05, 16:07
Geplaatst door wytze
Dat is een mooie hadith.

Bedankt, hij is van de profeet vzmh afkomstig. Dat heeft hij van de Aartsengel Gabriel en hij weer van God.


[Ik snap je idee en dat lijkt denk ik op wat men bij vaccineren doet: een zeer lichte dosis van een ziekmaker inbrengen waarbij het lichaam anti-stoffen gaat aanmaken. Ik ben geen hiv expert dus kan niet beoordelen of dit idee ook voor hiv kan.
Vooralsnog zijn de beste oplossingen:
-of je partner trouw blijven.
-of condooms gebruiken
-of afzien van sex en een rode neusbeer worden. [/B]


Ik ben ook geen HIV expert, maar het zijn maar ideeen. Misschien moeten de experts op dit gebied een keer naar de suggesties van het gewone volk vragen. Wedden dat er een paar hele goede ideeen uit voort zullen vloeien. Jouw oplossingen zijn de beste ja, maar helaas houdt niet iedereen zich hieraan met alle gevolgen van dien in vele gevallen. Waarlijk, tis triest.

wytze
15-02-05, 16:16
quote:
"Ik ben ook geen HIV expert, maar het zijn maar ideeen. Misschien moeten de experts op dit gebied een keer naar de suggesties van het gewone volk vragen. Wedden dat er een paar hele goede ideeen uit voort zullen vloeien. Jouw oplossingen zijn de beste ja, maar helaas houdt niet iedereen zich hieraan met alle gevolgen van dien in vele gevallen. Waarlijk, tis triest."


Nog even over die hadith, dat doet me denken aan wat ik eens over genen las. In het boek " exploding the gene myth" wordt beschreven hoe een gen aan de ene kant je vatbaarder kan maken voor een bepaalde ziekte, maar tegelijkertijd je kan beschermen tegen weer een andere ziekte.

Over experts ben ik wat jouw suggestie betreft niet al te optimistisch. Wat ik meemaak is dat veel van die zgn experts nogal last hebben van vreselijke arrogantie en niet open staan voor ideeen van het gewone volk.
In de hele ontwikkeling van het genomicsonderzoek is dat wel heel duidelijk te zien, en dan doen ze tegelijk heel erg hun best om de indruk te wekken dat ze heel erg naar de maatschappij luisteren. Niets is echter minder waar.


Exploding the gene myth
door: Ruth Hubbard en Elijah Wald
ISBN 0-8070-0419-7
boek is uit 1993 maar nog steeds relevant.

Spoetnik
15-02-05, 16:28
Experts zitten vast in door hen zelf gecreeerde subjectieve waarnemingsmethoden, hetgeen hen ervan weerhoudt om out-of-the-box te denken.

Overigens is dit een manco van ons allemaal, maar ik durf de theorie wel te verdedigen dat des de dieper men zich in een onderwerp verdiept des te steviger de constructie van het paradigma is waarbinnen men zichzelf heeft opgesloten.

Vandaar ook dat ik van mening ben dat logica niet persee altijd de beste methode is om een probleem op te lossen. Netzoals dat er blind geloof bestaat, bestaat er ook blinde logica.

Vrede
15-02-05, 16:34
Geplaatst door wytze

Nog even over die hadith, dat doet me denken aan wat ik eens over genen las. In het boek " exploding the gene myth" wordt beschreven hoe een gen aan de ene kant je vatbaarder kan maken voor een bepaalde ziekte, maar tegelijkertijd je kan beschermen tegen weer een andere ziekte.

Oh wytze, ik kan je heel veel vertellen omtrent de uitspraken van de profeet vzmh mbt genen, DNA, ziekten, medicijnen etc. Maar ik heb hier simpelweg te weinig tijd voor nu, daar ik zelf geen internet in huis heb en ik van buiten reageer/prik. Binnenkort InshaAllah zal ik weer internet in huis hebben, dan kan ik omtrent dit onderwerp meer over kwijt. Het is zo wonderbaarlijk hoeveel tijd wetenschappers achter lopen met allerlei zaken die ons de mensheid aangaan, terwijl deze al heel lang bekend zijn al voor de laatste profeet vzmh optrad.


[Over experts ben ik wat jouw suggestie betreft niet al te optimistisch. Wat ik meemaak is dat veel van die zgn experts nogal last hebben van vreselijke arrogantie en niet open staan voor ideeen van het gewone volk.
In de hele ontwikkeling van het genomicsonderzoek is dat wel heel duidelijk te zien, en dan doen ze tegelijk heel erg hun best om de indruk te wekken dat ze heel erg naar de maatschappij luisteren. Niets is echter minder waar. [/B]

Dat is dan duidelijk.


[Exploding the gene myth
door: Ruth Hubbard en Elijah Wald
ISBN 0-8070-0419-7
boek is uit 1993 maar nog steeds relevant. [/B]

Een informatieve boek die ik wellicht binnenkort zal lezen. Bedankt voor de tip.

Vrede
15-02-05, 16:36
Geplaatst door Spoetnik
Vandaar ook dat ik van mening ben dat logica niet persee altijd de beste methode is om een probleem op te lossen. Netzoals dat er blind geloof bestaat, bestaat er ook blinde logica.


Een mengelmoes van creëren. Hij heeft ons tenslotte hersenen geschonken om ook zelf na te denken, nietwaar?

wytze
15-02-05, 17:14
quote:
"Oh wytze, ik kan je heel veel vertellen omtrent de uitspraken van de profeet vzmh mbt genen, DNA, ziekten, medicijnen etc. Maar ik heb hier simpelweg te weinig tijd voor nu, daar ik zelf geen internet in huis heb en ik van buiten reageer/prik. Binnenkort InshaAllah zal ik weer internet in huis hebben, dan kan ik omtrent dit onderwerp meer over kwijt. Het is zo wonderbaarlijk hoeveel tijd wetenschapper achter lopen met allerlei zaken die ons de mensheid aangaan, terwijl deze al heel lang bekend zijn al voor de laatste profeet vzmh optrad."

Vrede,
daar zou ik idd zeer in geinteresseerd zijn. dus ik hoop dat je weer snel internet thuis hebt.

en wat die hersens betreft ben ik het ook met je eens.