PDA

Bekijk Volledige Versie : Gevangenis en jeugd-tbs voor Yehya



amadeus
14-02-05, 15:28
Jeugd-tbs voor internetbedreiging Ali en Wilders

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft maandag een 18-jarige man uit Sas van Gent conform de eis tot 140 dagen gevangenisstraf en twee jaar jeugd-tbs veroordeeld voor het bedreigen van de Tweede-Kamerleden Hirsi Ali en Geert Wilders via internet.

De toen 17-jarige vwo-leerling werd vorig jaar september op zijn school aangehouden en zit sindsdien in voorarrest. Bij een huiszoeking in zijn ouderlijke woning trof de politie informatie aan over explosieven en plattegronden en adressen van ambassades.

nu.nl

Simon
14-02-05, 16:12
Geplaatst door Bouchra_C
Ik ben van mening dat maroc.nl medeschuldig is wegens een houding die lange tijd van weinig burgerzin getuigde in deze.

(hoeveel strafpunten kost dit?)

Als je zoiets opmerkt moet je er wel argumenten bij leveren. Hij leverde hier inderdaad nogal extreme postings maar er werd ook veel tegenin gegaan. Wat had maroc.nl dan moeten doen?

amadeus
14-02-05, 16:17
Geplaatst door Simon
Als je zoiets opmerkt moet je er wel argumenten bij leveren. Hij leverde hier inderdaad nogal extreme postings maar er werd ook veel tegenin gegaan. Wat had maroc.nl dan moeten doen?
Geen podium bieden aan extremisten misschien?

Simon
14-02-05, 16:29
Geplaatst door amadeus
Geen podium bieden aan extremisten misschien?

Nou hij is vaak genoeg geband volgens mij. En extremisten isoleren lijkt mij nu ook weer niet zo'n geweldige aanpak.

amadeus
14-02-05, 16:31
Geplaatst door Bouchra_C
Ze hebben hem vrij lang ongehinderd zijn gang laten gaan.
Een mengeling van negeren en hij mag toch ook voor zijn mening uitkomen. Mensen die tegengas gaven werden vaak geband. Een duidelijk beleid in deze heeft maroc.nl nog steeds niet. Zie de telkens terugkerende kinderachtige strafpuntenkwestie.

Om er verder in detail op te kunnen ingaan zou je zijn postgeschiedenis even moeten bekijken en de geschiedenis van maroc.nl
Veel is echter niet meer beschikbaar, moedwillig gewist vermoedelijk.

Wat maroc.nl had kunnen doen is volwassen moderatoren aanstellen, die er overigens nog steeds niet zijn. En dan intelligent intervenieren.
Hier sluit ik me helemaal bij aan.

Spoetnik
14-02-05, 16:35
Ik vin dat Maroc.NL ook geen platform zou mogen bieden voor extremisten als Amadeus en Bouchra_A :(

Simon
14-02-05, 16:39
Geplaatst door Bouchra_C
Wat maroc.nl had kunnen doen is volwassen moderatoren aanstellen, die er overigens nog steeds niet zijn. En dan intelligent intervenieren.

Ja ik ben hier een tijd niet geweest omdat het op een gegeven moment qua modereren de spuigaten uitliep. Maar ik had recent wat geluiden opgevangen dat het hier verbeterd is. Overigens kreeg ik niet de indruk dat Yehi alleen maar ongemoeid is gelaten. Enfin, ik volgde zijn postings vroeger niet zo omdat ze nogal voorspelbaar waren. Hij deed mij altijd aan "Monster" uit de muppet show denken.

freya
14-02-05, 17:14
Yehi werd hier tegengesproken, uitgelachen en uitgekotst en steeds opnieuw gebanned.

Het is belachelijk om te stellen dat hij hier een vrij podium had o.i.d.

Helpt het om zo iemand tegen te spreken? Gaat hij daar genuanceerder van denken of radicaliseert hij daar verder van?

Ik denk dat dat ligt aan de manier waarop en ik kan mij zomaar voorstellen dat het toontje van Bouchra en amadeus iig geen positieven invloed op hem hebben gehad :moe:

amadeus
14-02-05, 17:20
Geplaatst door freya
Ik denk dat dat ligt aan de manier waarop en ik kan mij zomaar voorstellen dat het toontje van Bouchra en amadeus iig geen positieven invloed op hem hebben gehad :moe:
Ben je nu ook al psychologe Freya? Jouw reacties hadden natuurlijk wel een positieve invloed op hem. :o

freya
14-02-05, 17:28
Geplaatst door amadeus
Ben je nu ook al psychologe Freya?

Nee hoor geen psycholoog, maar ervaringsdeskundige.

Van dat toontje van jou begin ik ook altijd te radicaliseren :ninja2:

amadeus
14-02-05, 17:29
Geplaatst door freya
Nee hoor geen psycholoog, maar ervaringsdeskundige.

Van dat toontje van jou begin ik ook altijd te radicaliseren :ninja2:
Ik voel me vereerd dat je mij zoveel invloed toedicht, maar ik vrees toch dat het enkel in jouw waanwereldje zo is.

S@deeQ
14-02-05, 17:41
Geplaatst door amadeus
Geen podium bieden aan extremisten misschien?

:engel: en dat zegt een racistische nazi-hond , moet niet gekker worden :gechoquee

amadeus
14-02-05, 17:46
Geplaatst door S@deeQ
:engel: en dat zegt een racistische nazi-hond , moet niet gekker worden :gechoquee
Als een geitenneuker als jij hier mag posten, moet ik dat toch ook wel mogen als racistische nazi-hond. :haha:

S@deeQ
14-02-05, 17:50
Geplaatst door amadeus
Als een geitenneuker als jij hier mag posten, moet ik dat toch ook wel mogen als racistische nazi-hond. :haha:

:giechel:
De aanwezigheid van een kakkerlak als jij is alleen maar goed, kan ik zo nu en dan ff lekker mijn scheld technieken bijwerken :handbang:

Vrede
14-02-05, 17:52
Onze Yehya??? :confused:

amadeus
14-02-05, 17:52
Geplaatst door S@deeQ
:giechel:
De aanwezigheid van een kakkerlak als jij is alleen maar goed, kan ik zo nu en dan ff lekker mijn scheld technieken bijwerken :handbang:
Dat kan hier ongestoord ja, ik geloof dat je alleen hoeft te vrezen voor strafpunten als je een mening uitdraagt die het beheer niet bevalt.

Dus ga je gang, misschien kunnen we nog wat mooie scheldwoorden van je leren. Altijd mooi als Marokkanen ons kennis laten maken met hun prachtige cultuur.

S@deeQ
14-02-05, 18:07
Geplaatst door amadeus
Dat kan hier ongestoord ja, ik geloof dat je alleen hoeft te vrezen voor strafpunten als je een mening uitdraagt die het beheer niet bevalt.

Dus ga je gang, misschien kunnen we nog wat mooie scheldwoorden van je leren. Altijd mooi als Marokkanen ons kennis laten maken met hun prachtige cultuur.

het is juist prachtige dat ongedierte zoals jij zich aanmelden op een marokkaanse forum , kunnen de marokkanen meteen kennis maken met het uitschot van de nederlandse samenleving :knife_hea

GroteWolf
14-02-05, 18:09
Maar ja, beter jeugd-tbs dan het leven laten zoals die 'Lucky' uit Eindhoven die in Kashmir de dood vond toen hij de grenswachten aldaar
met een mes te lijf ging, mede onder invloed van de 'discussies' hier op maroc.nl

Uiteindelijk heeft Lucky gewoon zelfmoord gepleegd. terwijl wij met z'n allen nu betalen voor Yehi z'n sejours.

GroteWolf
14-02-05, 18:10
en dat zegt een racistische nazi-hond , moet niet gekker worde

Is Amadeus een herder?

marlies255
14-02-05, 18:23
Geplaatst door amadeus
Dat kan hier ongestoord ja, ik geloof dat je alleen hoeft te vrezen voor strafpunten als je een mening uitdraagt die het beheer niet bevalt.



ja, dat idee heb ik ook met de willekeur van strafpunten. Maar kan niet beoordelen of Maroc.nl een podium is voor extremisten. Door de berichtgeving was ik wel nieuwsgierig geworden, het valt me alleszins mee. Wel veel uiteenlopende standpunten en vaak grof gescheld.

~Panthera~
14-02-05, 18:29
Geplaatst door marlies255
ja, dat idee heb ik ook met de willekeur van strafpunten. Maar kan niet beoordelen of Maroc.nl een podium is voor extremisten. Door de berichtgeving was ik wel nieuwsgierig geworden, het valt me alleszins mee. Wel veel uiteenlopende standpunten en vaak grof gescheld.


Valt reuze mee. http://www.cosgan.org/images/midi/froehlich/b020.gif

mark61
14-02-05, 18:36
Geplaatst door freya
Yehi werd hier tegengesproken, uitgelachen en uitgekotst en steeds opnieuw gebanned.

Het is belachelijk om te stellen dat hij hier een vrij podium had o.i.d.

Helpt het om zo iemand tegen te spreken? Gaat hij daar genuanceerder van denken of radicaliseert hij daar verder van?

Ik denk dat dat ligt aan de manier waarop en ik kan mij zomaar voorstellen dat het toontje van Bouchra en amadeus iig geen positieven invloed op hem hebben gehad :moe:

yo!

mark61
14-02-05, 18:38
Geplaatst door ~Panthera~
Valt reuze mee. http://www.cosgan.org/images/midi/froehlich/b020.gif

Als jij er niet bent, dan. Which is I dare say not too often.



:hihi:

~Panthera~
14-02-05, 18:51
Geplaatst door mark61
Als jij er niet bent, dan. Which is I dare say not too often.



:hihi:

http://www.cosgan.org/images/midi/boese/s015.gif gule gule ! (met puntjes op de u, 2 zelfs) :hihi:

mark61
14-02-05, 18:55
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.org/images/midi/boese/s015.gif gule gule ! (met puntjes) :hihi:

Allahaismarladik. Zonder puntje.


ü = aanhalingstekens + u. Zelfs dat te vermoeiend? Alt 129 doet ook.

~Panthera~
14-02-05, 18:56
Geplaatst door mark61
Allahaismarladik. Zonder puntje.


ü = aanhalingstekens + u. Zelfs dat te vermoeiend? Alt 129 doet ook.

güle güle dan !
But, you got the point ? :D

mark61
14-02-05, 18:59
Geplaatst door ~Panthera~
güle güle dan !
But, you got the point ? :D

Loads of 'em. Zie onderhand sterretjes.

~Panthera~
14-02-05, 19:44
Geplaatst door mark61
Loads of 'em. Zie onderhand sterretjes.

Sen Çok deli :haha:

mark61
14-02-05, 20:19
Geplaatst door ~Panthera~
Sen Çok deli :haha:

...sin.

Vin je? Niet erger dan normaal.

~Panthera~
14-02-05, 20:30
Geplaatst door mark61
...sin.

Vin je? Niet erger dan normaal.


Tja, wats normaal ??? :nerd:

mark61
14-02-05, 20:35
Geplaatst door ~Panthera~
Tja, wats normaal ??? :nerd:

Zeg ik.

vlegeltje
14-02-05, 21:29
Geplaatst door amadeus
Jeugd-tbs voor internetbedreiging Ali en Wilders

MIDDELBURG - De rechtbank in Middelburg heeft maandag een 18-jarige man uit Sas van Gent conform de eis tot 140 dagen gevangenisstraf en twee jaar jeugd-tbs veroordeeld voor het bedreigen van de Tweede-Kamerleden Hirsi Ali en Geert Wilders via internet.

De toen 17-jarige vwo-leerling werd vorig jaar september op zijn school aangehouden en zit sindsdien in voorarrest. Bij een huiszoeking in zijn ouderlijke woning trof de politie informatie aan over explosieven en plattegronden en adressen van ambassades.

nu.nl

Wat een straf... :wow:

Ik heb wel te doen met die arme jongen...

En zijn familie...

Het gaat om een volkomen geïsoleerd geval.
In z'n eentje achter de pc in de huid van een terrorist kruipen.

Op het atheneum zat ie geloof ik.
Helemaal niet dom die jongen.

Beetje eenzaam misschien.
Beetje willen opvallen, aandacht vragen, provoceren.

En dat van die informatie over explosieven?
Ik heb ergens ook nog wel een exemplaar van het 'anarchist cookbook' op een harde schijf staan. Toch maar ff wissen dat ding.

En die plattegrond van Den Haag zal ik ook maar bij het oud papier gooien...

Helemaal buiten proportie zo'n straf...

amadeus
14-02-05, 21:35
Geplaatst door vlegeltje
Wat een straf... :wow:

Ik heb wel te doen met die arme jongen...

En zijn familie...

Het gaat om een volkomen geïsoleerd geval.
In z'n eentje achter de pc in de huid van een terrorist kruipen.

Op het atheneum zat ie geloof ik.
Helemaal niet dom die jongen.

Beetje eenzaam misschien.
Beetje willen opvallen, aandacht vragen, provoceren.

En dat van die informatie over explosieven?
Ik heb ergens ook nog wel een exemplaar van het 'anarchist cookbook' op een harde schijf staan. Toch maar ff wissen dat ding.

En die plattegrond van Den Haag zal ik ook maar bij het oud papier gooien...

Helemaal buiten proportie zo'n straf...
Welja, zoiets had je waarschijnlijk ook geschreven als Mohammed Bouyeri tijdig was opgepakt omdat zijn plannen waren uitgelekt. Gelukkig dat justitie minder achterlijk is.

vlegeltje
14-02-05, 21:57
Geplaatst door amadeus
Welja, zoiets had je waarschijnlijk ook geschreven als Mohammed Bouyeri tijdig was opgepakt omdat zijn plannen waren uitgelekt. Gelukkig dat justitie minder achterlijk is.

Het is helemaal niet verkeerd dat Yehi is opgepakt.

Schrijf ik dat soms?

Dan begrijp je me verkeerd, ik vind het heel goed dat er eens ernstig met die jongen gepraat wordt en dat ie een tijdje in de gaten wordt gehouden.

Had al twee jaar geleden moeten gebeuren. (toen Yehi nog maar 16 was en hier al actief was).

Hoe verklaar jij eigenlijk dat zo'n jongen in Zeeland helemaal alleen achter z'n pc tot terrorist transformeert?

Ach ja, het zal de Islam wel wezen zeker... :moe:

amadeus
14-02-05, 22:02
Geplaatst door vlegeltje
Het is helemaal niet verkeerd dat Yehi is opgepakt.

Schrijf ik dat soms?

Dan begrijp je me verkeerd, ik vind het heel goed dat er eens ernstig met die jongen gepraat wordt en dat ie een tijdje in de gaten wordt gehouden.

Had al twee jaar geleden moeten gebeuren. (toen Yehi nog maar 16 was en hier al actief was).

Hoe verklaar jij eigenlijk dat zo'n jongen in Zeeland helemaal alleen achter z'n pc tot terrorist transformeert?

Ach ja, het zal de Islam wel wezen zeker... :moe:
Dat laatste ga je onderhand wel denken, als je ziet hoe vaak het voorkomt. Maar ik denk dat het vooral te maken heeft met beïnvloeding door verkeerde mensen. Wellicht via internet.

Het is inderdaad onvoorstelbaar dat Yehi hier jarenlang ongestoord zijn braaksels kon spuien zonder dat er werd ingegrepen door wat voor instantie dan ook.

Max Stirner
14-02-05, 22:11
Geplaatst door vlegeltje
).

Hoe verklaar jij eigenlijk dat zo'n jongen in Zeeland helemaal alleen achter z'n pc tot terrorist transformeert?

Ach ja, het zal de Islam wel wezen zeker... :moe:


Of Zeeland......

vlegeltje
14-02-05, 22:23
Geplaatst door Max Stirner
Of Zeeland......

Juist.

De bijbel belt :)

Dat roep ik al jaren: die protestanten zijn de schuld van alles.

Blij dat ik eindelijk een medestander heb, Max nog wel...

Max Stirner
14-02-05, 22:33
Geplaatst door vlegeltje
Blij dat ik eindelijk een medestander heb, Max nog wel...


Met zulke vrienden heb je geen vijanden meer nodig........ :p

angkor
14-02-05, 23:30
Voor alle duidelijkheid en speciaal voor onze intelligente amadeus:
de Yehia die in Sas van Gent is geareesteerd is NIET de Yehia die hier een tijd heeft geprikt en waarvan onze beethoven denkt dat ie al zijn braaksel hier kwijt kon.

Dit land is al helemaal op zn kop door alle hysterie van dit soort muzikale ontsporingen, dus: cool down. En ga gewoon door met ademhalen.

groet

angkor/beheer

amadeus
14-02-05, 23:34
Geplaatst door angkor
Voor alle duidelijkheid en speciaal voor onze intelligente amadeus:
de Yehia die in Sas van Gent is geareesteerd is NIET de Yehia die hier een tijd heeft geprikt en waarvan onze beethoven denkt dat ie al zijn braaksel hier kwijt kon.

Dit land is al helemaal op zn kop door alle hysterie van dit soort muzikale ontsporingen, dus: cool down. En ga gewoon door met ademhalen.

groet

angkor/beheer
Beste angkor,

Ik las laatst een artikel, ik meen in Trouw, waarin stond dat dit wel zo was. Daarin werden notabene reacties op zijn arrestatie die op dit forum werden geventileerd, besproken. Maar jij wilt dus eigenlijk zeggen dat de Yehi van dit forum nog vrij rondloopt? DAT lijkt me erg verontrustend.

Met vriendelijke groet verblijf ik,

Je Azijnpisser.

vlegeltje
14-02-05, 23:37
Geplaatst door angkor
Voor alle duidelijkheid (...)de Yehia die in Sas van Gent is geareesteerd is NIET de Yehia die hier een tijd heeft geprikt

angkor/beheer

Is dat zo?

Weet je dat zeker?

Hmmm, uit berichtgeving van Trouw blijkt anders.

Zij kwamen met een bericht dat er over Yehi vergoeilijkend werd gesproken op maroc.nl.

Dus. Hoe weet je dat?

?

vlegeltje
15-02-05, 00:11
Geplaatst door Bouchra_C
Waarom vraag je dat?
Je weet dat je toch geen zinnig antwoord krijgt.

Van jou zeker niet :rolleyes:

amadeus
15-02-05, 00:57
Is dhr. Angkor dementerende, weet hij meer dan wij, of probeert hij de discussie in de kiem te smoren wegens mogelijke imago-schade voor maroc.nl?

Dat moslimterrorisme en het gedogen daarvan is natuurlijk niet echt iets waar adverteerders en subsidieverstrekkers op zitten te wachten...
Maar aangezien Trouw er al over bericht heeft, zou de schade door een sahafistische ontkenning enkel nog groter worden.

We wachten het antwoord af!

amadeus
15-02-05, 01:14
Overigens, Vlegeltje, toen je jouw laconieke reactie schreef, was je toen al op de hoogte van de informatie die vandaag tijdens de zitting pas bekend werd gemaakt?


De rechtzaak tegen de scholier werd wegens zijn leeftijd tot maandag achter gesloten deuren behandeld. Tijdens de zitting van maandag kwamen zaken naar voren die nog niet in de openbaarheid waren gebracht. Zo bleek de man tijdens zijn aanhouding in het bezit te zijn van een diskette, waarop een afscheidsbrief stond.

In de brief omschrijft hij zich als een martelaar die verantwoording aflegt voor een door hem gepleegde daad, die zijn eigen dood zou veroorzaken. Daarnaast achtte de rechtbank bewezen dat hij een aanslag plande omdat hij met materiaal waarmee een bom gemaakt kon worden, heeft geëxperimenteerd.

Naast de oproepen tot het doden van de Tweede-Kamerleden via internet werd de man ook schuldig bevonden aan terroristische activiteiten. De rechtbank leidde dat af uit de opvatting van de man dat hij met geweld een wereldwijd islamitisch rijk wilde stichten. Bovendien bezat hij plattegronden van gebouwen in Den Haag, waaronder overheidsgebouwen, en het AIVD-gebouw in Leidschendam.

vlegeltje
15-02-05, 02:18
Geplaatst door amadeus
De rechtbank leidde dat af uit de opvatting van de man dat hij met geweld een wereldwijd islamitisch rijk wilde stichten.

In z'n eentje achter z'n pc een heel wereldwijd islamitisch rijk stichten :handbang:

Yehi rulez :duim:

Mark
15-02-05, 04:48
Dit is volgens mij NIET "onze" yehi. Die is wat ouder, komt uit Rotterdam en is hier online gesignaleerd terwijl deze jongen al vast zat. Het verbaasd me niks dat een krant opschrijft dat ie hier prikt, als iemand dat hier beweerd is dat meestal al genoeg bewijs voor sommigen.

mvg,

Mark

angkor
15-02-05, 07:39
Precies, Mark, zo zit het ook

groet

angkor

~Panthera~
15-02-05, 07:44
Geplaatst door Mark
Dit is volgens mij NIET "onze" yehi. Die is wat ouder, komt uit Rotterdam en is hier online gesignaleerd terwijl deze jongen al vast zat. Het verbaasd me niks dat een krant opschrijft dat ie hier prikt, als iemand dat hier beweerd is dat meestal al genoeg bewijs voor sommigen.

mvg,

Mark



Mark 1 - Azijnpisser 0 :lole: :lekpuh:

taouanza
15-02-05, 09:29
Moet niet gekker worden als tuig als Amadeus en Bouchra komen vertellen hoe het hier moet.
Neem je eigen advies en blijf weg!

vlegeltje
15-02-05, 10:19
Geplaatst door Mark
Dit is volgens mij NIET "onze" yehi. Die is wat ouder, komt uit Rotterdam en is hier online gesignaleerd terwijl deze jongen al vast zat. Het verbaasd me niks dat een krant opschrijft dat ie hier prikt, als iemand dat hier beweerd is dat meestal al genoeg bewijs voor sommigen.

mvg,

Mark


O, gelukkig maar. :verrassin

mark61
15-02-05, 11:27
Geplaatst door vlegeltje
Hoe verklaar jij eigenlijk dat zo'n jongen in Zeeland helemaal alleen achter z'n pc tot terrorist transformeert?

Ja, dat is de interessantste vraag. Heb altijd de neiging om met zo iemand s heeeel lang te gaan praten. Hoe het zo is gekomen en waarom.

Vreemde neiging, no?

Vrede
15-02-05, 15:21
Geplaatst door ~Panthera~
Mark 1 - Azijnpisser 0 :lole: :lekpuh:


Weten we dat ook weer.