PDA

Bekijk Volledige Versie : Meisje (12) doodt zusje (9) om hamburger



SportFreak
16-02-05, 11:37
ST. LOUIS - Een 12-jarig meisje in de Amerikaanse stad St. Louis heeft haar 9-jarig zusje gewurgd tijdens een ruzie over een hamburger. Dat hebben regeringsfunctionarissen dinsdag gezegd.

Het drama gebeurde vorig jaar december. Deskundigen konden niet vaststellen waardoor het 9-jarig meisje om het leven was gekomen. De 12-jarige, die met psychische problemen in het ziekenhuis was opgenomen, zei maandag tegenover een hulpverlener dat ze ruzie hadden over een hamburger en dat ze haar zusje heeft gedood

youssef_007
16-02-05, 12:40
shokerend verhaal...een 9 jarig meisje nog wel.
laah ie rhemha

Umarvlie
16-02-05, 13:22
... en maar volhouden dat Mc Donalds niet slecht is voor je gezondheid....

youssef_007
16-02-05, 13:32
Geplaatst door kenneth
Goh zitten daar ook al marokkanen

dit soort grapjes beginnen me een beetje de keel uit te hangen

Umarvlie
16-02-05, 13:49
Geplaatst door kenneth
Ik kan jouw keel niet genoeg uithangen, todat je vertrekt naar het Atlas gebergte.

hmmm Kenneth... komt vast van de Antillen?

youssef_007
16-02-05, 14:26
Geplaatst door kenneth
Ik kan jouw keel niet genoeg uithangen, todat je vertrekt naar het Atlas gebergte.

deze Pc nerds komen via zoekmachine uit op maroc.nl en kunnen het dan ook niet laten om een reactie te sturen. Ik zie het al voor me. Een slungelig contact gestoorde Hollandse Dirk met een dambord aan puisten op zijn lelijke germaanse harses. Werkt ergens in een grauw Hema magazijn en heeft een monster van een vriendin genaamd Bartina die sprekend op hem lijkt, maar dan met lang haar en twee keer zo dik als Dirk.

Normaal gesproken (dus niet veilig in zijn smerige kamertje met stiekem vieze boekjes onder zijn matras) in het dagelijkse leven kan hij niet op een groep Marokkanen afstappen en precies hetzelfde zeggen als at hij nu heel stoer mailt. Dan weet Dirkie, de wandelende steenpuist, als geen ander dat hij meer marokkaanse dreunen op zijn smoelwerk gaat krijgen dan dat er ooit aan puistjes zijn gegroeid. Dan wordt zijn gezicht helemaal een ramp: puisten, mee-eters, blauwe ogen, gescheurde lippen! Rwiena gewoon. Dus is het anonieme internet meer dan ideaal.

Wat ik toch niet helemaal kan bevatten is hoe Dirk enig voldoening haalt uit een haatmail. Ik persoonlijk zou me heel laag en vies voelen als ik iemand alleen maar per email zou durven uit te schelden en beledigen. Oke dat je marokkanen of Moslims haat, dat kan. Ierdeeen zijn ding, maar het feit dat je alleen maar je hart kan luchten op Hollandse veilige verjaardagen of met een toetsenbord in je hand waarin je heldhaftig stoere mannentaal aan het typen bent. Dat lijkt mij niet echt waarvan je denkt:'Nu heb ik die Marokkanen"! Ga dan echt de confrontatie aan, of moet je dan toch Hollands zijn om voldoening uit een gedurfde prikbord mail te halen.

Ik durf te wedden dat al die Nederlanders die hun onderbuikgevoelens alleen via internet durven te uiten ook dezelfde Hollanders zijn die op het werk een politiek correct gesprekje met je aangaan. Het zijn gewoon allerdaagse collega's die op de werkvloerbij marokkanen zitten te slijmen en in de avond zich laten leiden door onderbuikgevoelens op het anonieme Internet. Ach het is niet anders. Dit is Nederland, dus kom maar op met je mailtjes an laat me lachen.

jochie
16-02-05, 14:29
Geplaatst door youssef_007
deze Pc nerds komen via zoekmachine uit op maroc.nl en kunnen het dan ook niet laten om een reactie te sturen. Ik zie het al voor me. Een slungelig contact gestoorde Hollandse dirk met een dambord aan puisten op zijn lelijke germaanse harses. Werkt ergens in een grauw Heman magazijn en heeft een monster van een vriendin genaamd Bartina die sprekend op hem lijkt, maar dan met lang haar en twee keer zo dik als Dirk.

Normaal gesproken (dus niet veilig in zijn smerige kamertje met stiekem vieze boekjes onder zijn matras) in het dagelijkse leven kan hij niet op een groep Marokkanen afstappen en precies hetzelfde zeggen als at hij nu heel stoer mailt. Dan weet Dirkie, de wandelende steenpuist, als geen ander dat hij meer marokkaanse dreunen op zijn smoelwerk gaat krijgen dan dat er ooit aan puistjes zijn gegroeid. Dan wordt zijn gezicht helemaal een ramp: puisten, mee-eters, blauwe ogen, gescheurde lippen! Rwiena gewoon. Dus is het anonieme internet meer dan ideaal.

Wat ik toch niet helemaal kan bevatten is hoe Dirk enig voldoening haalt uit een haatmail. Ik persoonlijk zou me heel laag en vies voelen als ik iemand alleen maar per email zou durven uit te schelden en beledigen. Oke dat je marokkanen of Moslims haat, dat kan. Ierdeeen zijn ding, maar het feit dat je alleen maar je hart kan luchten op Hollandse veilige verjaardagen of met een toetsenbord in je hand waarin je heldhaftig stoere mannentaal aan het typen bent. Dat lijkt mij niet echt waarvan je denkt:'Nu heb ik die Marokkanen"! Ga dan echt de confrontatie aan, of moet je dan toch Hollands zijn om voldoening uit een gedurfde prikbord mail te halen.

Ik durf te wedden dat al die Nederlanders die hun onderbuikgevoelens alleen via internet durven te uiten ook dezelfde Hollanders zijn die op het werk een politiek correct gesprekje met je aangaan. Het zijn gewoon allerdaagse collega's die op de werkvloerbij marokkanen zitten te slijmen en in de avond zich laten leiden door onderbuikgevoelens op het anonieme Internet. Ach het is niet anders. Dit is Nederland, dus kom maar op met je mailtjes an laat me lachen.


nou nou nou nou.... wat een projectie allemaal...

Imperatrice
16-02-05, 15:34
kopie van elqalem.nl

verzin volgende keer een eigen reactie in plaats van te stelen :zwaai:

papol
16-02-05, 15:48
Geplaatst door youssef_007
deze Pc nerds komen via zoekmachine uit op maroc.nl en kunnen het dan ook niet laten om een reactie te sturen. Ik zie het al voor me. Een slungelig contact gestoorde Hollandse Dirk met een dambord aan puisten op zijn lelijke germaanse harses. Werkt ergens in een grauw Hema magazijn en heeft een monster van een vriendin genaamd Bartina die sprekend op hem lijkt, maar dan met lang haar en twee keer zo dik als Dirk.

Normaal gesproken (dus niet veilig in zijn smerige kamertje met stiekem vieze boekjes onder zijn matras) in het dagelijkse leven kan hij niet op een groep Marokkanen afstappen en precies hetzelfde zeggen als at hij nu heel stoer mailt. Dan weet Dirkie, de wandelende steenpuist, als geen ander dat hij meer marokkaanse dreunen op zijn smoelwerk gaat krijgen dan dat er ooit aan puistjes zijn gegroeid. Dan wordt zijn gezicht helemaal een ramp: puisten, mee-eters, blauwe ogen, gescheurde lippen! Rwiena gewoon. Dus is het anonieme internet meer dan ideaal.

Wat ik toch niet helemaal kan bevatten is hoe Dirk enig voldoening haalt uit een haatmail. Ik persoonlijk zou me heel laag en vies voelen als ik iemand alleen maar per email zou durven uit te schelden en beledigen. Oke dat je marokkanen of Moslims haat, dat kan. Ierdeeen zijn ding, maar het feit dat je alleen maar je hart kan luchten op Hollandse veilige verjaardagen of met een toetsenbord in je hand waarin je heldhaftig stoere mannentaal aan het typen bent. Dat lijkt mij niet echt waarvan je denkt:'Nu heb ik die Marokkanen"! Ga dan echt de confrontatie aan, of moet je dan toch Hollands zijn om voldoening uit een gedurfde prikbord mail te halen.

Ik durf te wedden dat al die Nederlanders die hun onderbuikgevoelens alleen via internet durven te uiten ook dezelfde Hollanders zijn die op het werk een politiek correct gesprekje met je aangaan. Het zijn gewoon allerdaagse collega's die op de werkvloerbij marokkanen zitten te slijmen en in de avond zich laten leiden door onderbuikgevoelens op het anonieme Internet. Ach het is niet anders. Dit is Nederland, dus kom maar op met je mailtjes an laat me lachen.

Waarmee je dus toegeeft dat Marokkanen slechts agressief, met de handen/vuisten, kunnen reageren op een verbale reactie??

Goh, ga je eigen verhaal eens vertellen bij een groep ..... etc etc

Gr.P

Imperatrice
16-02-05, 16:04
nee, hij geeft hier helemaal niet toe dat Marokkanen slechts issues kunnen oplossen met geweld, maar het gaat naar het punt dat alledaagse "Nederlandse" collega's pas bij hun trekken kunnen komen als ze via het anonieme internet "de Marokkaan" kunnen afkraken, terwijl ze de volgende dag diezelfde Marokkaan een goedemorgen wensen.

Kennelijk dus met bijgevoelens. Met andere woorden: schijnheilig :ninja2:

jochie
16-02-05, 16:18
Geplaatst door Imperatrice
nee, hij geeft hier helemaal niet toe dat Marokkanen slechts issues kunnen oplossen met geweld, maar het gaat naar het punt dat alledaagse "Nederlandse" collega's pas bij hun trekken kunnen komen als ze via het anonieme internet "de Marokkaan" kunnen afkraken, terwijl ze de volgende dag diezelfde Marokkaan een goedemorgen wensen.

Kennelijk dus met bijgevoelens. Met andere woorden: schijnheilig :ninja2:


En moet ik mij nu, als alledaagse "Nederlandse" collega, beledigd voelen?

Imperatrice
16-02-05, 16:27
En waarom zou jij je beledigd moeten voelen? Omdat ik met een priemende wijsvinger wijs, naar de mensen die zogenaamd wel aardig overkomen in het dagelijkse leven maar als zieke mensen voor de pc rare opmerkingen op het internet plaatsen?

Je mag je gerust beledigd voelen, maar er is geen aanleiding er toe, of heb ik iets gemist :engel:

papol
16-02-05, 16:35
Geplaatst door Imperatrice
nee, hij geeft hier helemaal niet toe dat Marokkanen slechts issues kunnen oplossen met geweld,

Ik kan er helaas geen andere conclusie aanhangen. "Christenhonden" gillen op een EO-jongeredag lijkt me wel zo veilig .....


maar het gaat naar het punt dat alledaagse "Nederlandse" collega's pas bij hun trekken kunnen komen als ze via het anonieme internet "de Marokkaan" kunnen afkraken, terwijl ze de volgende dag diezelfde Marokkaan een goedemorgen wensen.

Kennelijk dus met bijgevoelens. Met andere woorden: schijnheilig :ninja2:

Tsja, ook Nederlanders zijn net mensen. Het is maar goed dat niet alles wat in de prive sfeer gezegd word bekend is ....... Waarschijnlijk nog veel erger dan je denkt.

Gr.P

jochie
16-02-05, 16:35
Geplaatst door Imperatrice
En waarom zou jij je beledigd moeten voelen? Omdat ik met een priemende wijsvinger wijs, naar de mensen die zogenaamd wel aardig overkomen in het dagelijkse leven maar als zieke mensen voor de pc rare opmerkingen op het internet plaatsen?

Je mag je gerust beledigd voelen, maar er is geen aanleiding er toe, of heb ik iets gemist :engel:


je kwam nogal generaliserend over.... of heb ik iets gemist?

Imperatrice
16-02-05, 16:40
generaliserend?
uhm.. en dat doen "jullie Nederlanders" niet tegenover de "Marokkaanse Nederlanders"?
Zoals die opmerking van Kenneth. :auw:

Vrede
16-02-05, 16:42
Honger maakt blind en/of geweldadig. :zegniets:

Imperatrice
16-02-05, 16:43
Tsja, ook Nederlanders zijn net mensen. Het is maar goed dat niet alles wat in de prive sfeer gezegd word bekend is ....... [/QUOTE]


tis dat je het zelf zegt,




(joke ;))

jochie
16-02-05, 16:44
Geplaatst door Imperatrice
generaliserend?
uhm.. en dat doen "jullie Nederlanders" niet tegenover de "Marokkaanse Nederlanders"?
Zoals die opmerking van Kenneth. :auw:

Dus omdat ene Kenneth in jouw ogen generaliserend is word ik daarop afgerekend.... raar...

Hoe zou je het vinden dat ik jou afreken op dat wat een Marokkaanse tasjesdief doet?

En die smilie is ook belachelijk!!

Als ik jou was zou ik je excuus maar eens aan mij aanbieden!

Imperatrice
16-02-05, 16:48
Spreek ik JOU aan op de daden van Kenneth? Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom jij je aangesproken voelt. Misschien omdat jij ook bij die categorie mensen hoort die hun mening alleen durven te verkondigen op het internet, d.m.v zieke opmerkingen.

En trouwens, niet doen alsof niet veel "Nederlanders" met een scheef hoofd naar Marokkaanse jongeren/ouderen kijken. Dat is namelijk tegenwoordig het probleem. Jullie raken het negatieve beeld niet kwijt, maar in plaats van hakken anderen er steeds harder maar in. En dan maar verbazen waarom er zo'n gewelddadige klimaat rondheerst in Nederland.
En by the way: ik kies mn eigen smileys uit :jeweetog:
Bij excuses hoef je niet bij mij te wezen, kga me niet verantwoorden wat ik uitkraam. Wat ik hier doe, doe ik buiten ook.

jochie
16-02-05, 16:58
Geplaatst door Imperatrice
Spreek ik JOU aan op de daden van Kenneth? Ik begrijp eigenlijk niet zo goed waarom jij je aangesproken voelt. Misschien omdat jij ook bij die categorie mensen hoort die hun mening alleen durven te verkondigen op het internet, d.m.v zieke opmerkingen.

En trouwens, niet doen alsof niet veel "Nederlanders" met een scheef hoofd naar Marokkaanse jongeren/ouderen kijken. Dat is namelijk tegenwoordig het probleem. Jullie raken het negatieve beeld niet kwijt, maar in plaats van hakken anderen er steeds harder maar in. En dan maar verbazen waarom er zo'n gewelddadige klimaat rondheerst in Nederland.
En by the way: ik kies mn eigen smileys uit :jeweetog:
Bij excuses hoef je niet bij mij te wezen, kga me niet verantwoorden wat ik uitkraam. Wat ik hier doe, doe ik buiten ook.

Beste Imperatrice,

Aangezien jij Nederlanders in het algemeen vergelijkt met elkaar en ook nog eens in een negatief daglicht stelt ben je enorm aan het generaliseren.

Vervolgens stel je ook nog eens impliciet dat ik wel zo'n Nederlander zal zjn die met en scheef hoofd naar Marokanen kijkt. Dus implicietr beschuldig je mij.

Daarnaast heb je gezegd dat je het recht hebt om e.e.a. te zeggen, omdat Nederlanders dat ook doen...

Welnu, je redenatie klopt van geen kanten en door zulk soort posts doe je precies wat je de ander verwijt. Generaliserend een hele bevolkingsgroep afrekenen op de daad of het woord van een individue.

Als ik hetzelfde zou doen noem je me waarschijnlijk een racist.

Hoe wil je dat ik jou nu noem? Wat denk je dat ik over jou nu denk? Zeg het maar, maar realiseer je, je lokt wel het een en ander uit he! Met de nadruk op 'JIJ' lokt het een en ander uit!!

Julien
16-02-05, 17:11
Geplaatst door youssef_007
deze Pc nerds komen via zoekmachine uit op maroc.nl en kunnen het dan ook niet laten om een reactie te sturen. Ik zie het al voor me. Een slungelig contact gestoorde Hollandse Dirk met een dambord aan puisten op zijn lelijke germaanse harses. Werkt ergens in een grauw Hema magazijn en heeft een monster van een vriendin genaamd Bartina die sprekend op hem lijkt, maar dan met lang haar en twee keer zo dik als Dirk.

Normaal gesproken (dus niet veilig in zijn smerige kamertje met stiekem vieze boekjes onder zijn matras) in het dagelijkse leven kan hij niet op een groep Marokkanen afstappen en precies hetzelfde zeggen als at hij nu heel stoer mailt. Dan weet Dirkie, de wandelende steenpuist, als geen ander dat hij meer marokkaanse dreunen op zijn smoelwerk gaat krijgen dan dat er ooit aan puistjes zijn gegroeid. Dan wordt zijn gezicht helemaal een ramp: puisten, mee-eters, blauwe ogen, gescheurde lippen! Rwiena gewoon. Dus is het anonieme internet meer dan ideaal.

Wat ik toch niet helemaal kan bevatten is hoe Dirk enig voldoening haalt uit een haatmail. Ik persoonlijk zou me heel laag en vies voelen als ik iemand alleen maar per email zou durven uit te schelden en beledigen. Oke dat je marokkanen of Moslims haat, dat kan. Ierdeeen zijn ding, maar het feit dat je alleen maar je hart kan luchten op Hollandse veilige verjaardagen of met een toetsenbord in je hand waarin je heldhaftig stoere mannentaal aan het typen bent. Dat lijkt mij niet echt waarvan je denkt:'Nu heb ik die Marokkanen"! Ga dan echt de confrontatie aan, of moet je dan toch Hollands zijn om voldoening uit een gedurfde prikbord mail te halen.

Ik durf te wedden dat al die Nederlanders die hun onderbuikgevoelens alleen via internet durven te uiten ook dezelfde Hollanders zijn die op het werk een politiek correct gesprekje met je aangaan. Het zijn gewoon allerdaagse collega's die op de werkvloerbij marokkanen zitten te slijmen en in de avond zich laten leiden door onderbuikgevoelens op het anonieme Internet. Ach het is niet anders. Dit is Nederland, dus kom maar op met je mailtjes an laat me lachen.

:moe:

wat een generalisaties. je bent net zo erg man!

mulan
16-02-05, 17:12
Wat tragisch zeg..... :(


Wel grappig de discussie die er op volgt...hahhaa..van hamburgers naar generalisering....

jochie
16-02-05, 17:17
Zowel die yoessef_007 als zeer zeker ook die Imperatrice, zijn wat mij betreft net zo zielig als de figuur die yoessef_007 beschrijft...

~Panthera~
16-02-05, 17:37
Wie heeft die hamburger ondertussen nu op zitten eten ? :hihi:

Imperatrice
16-02-05, 18:22
Geplaatst door jochie
Zowel die yoessef_007 als zeer zeker ook die Imperatrice, zijn wat mij betreft net zo zielig als de figuur die yoessef_007 beschrijft...

wie noem jij zielig :boos: Ja, ik geef toe dat ik het wij/zij gevoel oproep, maar hoe anders zou ik het moeten beschrijven? Of ben jij een Verdonk-figuur die zogenaamd het wij/zij gevoel wil wegnemen?
Nou schat, dat lukt je niet. Ik heb geen fobie of haat tegen Autochtoonse Nederlanders, maar ik vind het zo raar, want opmerkingen zoals "yes, het waren de Marokkanen weer", moet ik maar slikken en zodra er iets wordt terug gezegd, wordt er gereageerd met "het generaliseren". Nou beste man, ik zou eens de van dale erbij halen en goed lezen wat de betekenis is, en dan weer terug kijken naar jouw posts en die van Kenneth. Ik doe niks meer of minder dan die figuur en toevallig reken je me daar wel op af.
En als je (goed) meelas, zou je zien dat ik niet Nederlanders in het algemeen vergeleek, maar de groep die anoniem posts durft te zetten die hij in z'n dagelijkse nooit zou durven zeggen. Hm.. doet me denken aan de campagne 'vermoord voor het woord' of heette die nou? :maf3:
En nog 1 tip:
Plaats jezelf niet in het slachtofferrol, dat werkt niet ;)

Julien
16-02-05, 18:46
Geplaatst door Imperatrice
zou je zien dat ik niet Nederlanders in het algemeen vergeleek, maar de groep die anoniem posts durft te zetten die hij in z'n dagelijkse nooit zou durven zeggen. Hm.. doet me denken aan de campagne 'vermoord voor het woord' of heette die nou? :maf3:


ik denk dat dat ook geldt voor al die 'moslim'terroristjes op internet. Op internet doen ze heel stoer met het bedreigen van Wilders en Hirshi Ali en antisemitische teksten..maar in real-life zijn het een stelletje watjes en zou niemand dit van hen verwachten.
Kijk maar naar die Samir A. of Jason; die werden door hun omgeving gezien als normale jongens.. maar anoniem op internet veranderden ze in terroristjes.

Ik ben het met je eens dat deze gevallen erg triest zijn.

Imperatrice
16-02-05, 21:38
conclusie: je hebt altijd zieke mensen ertussen.

Hm.. Nu ik erop terug kijk, denk ik wel dat we wel heel erg van het onderwerp zijn afgedwaald..

mulan
16-02-05, 23:18
Geplaatst door ~Panthera~
Wie heeft die hamburger ondertussen nu op zitten eten ? :hihi:

Eindelijk iemand die relevante en kritische vragen stelt :stout:

Joesoef
16-02-05, 23:41
Als ouder zou ik de hamburger producent aanklagen.

~Panthera~
17-02-05, 00:07
Geplaatst door mulan
Eindelijk iemand die relevante en kritische vragen stelt :stout:

Ja, zo zie je er niet veel, he? :stout:


Alles nog steeds kits met je El-Gato ? :zwaai:

Te quiero
17-02-05, 01:11
Geplaatst door Imperatrice
En waarom zou jij je beledigd moeten voelen? Omdat ik met een priemende wijsvinger wijs, naar de mensen die zogenaamd wel aardig overkomen in het dagelijkse leven maar als zieke mensen voor de pc rare opmerkingen op het internet plaatsen?

Je mag je gerust beledigd voelen, maar er is geen aanleiding er toe, of heb ik iets gemist :engel:
Wat slechtheid of schijnheiligheid betreft, doen allochtonen niet onder voor de autochtonen. Dus bespaar je energie.

Te quiero
17-02-05, 01:15
Geplaatst door Imperatrice
generaliserend?
uhm.. en dat doen "jullie Nederlanders" niet tegenover de "Marokkaanse Nederlanders"?
Zoals die opmerking van Kenneth. :auw:
Ga maar niet zo op jouw borst kloppen. Als de autochtonen echt zo slecht waren dan was je niet hier geboren of opgegroeid omdat onze voorouders allang zouden zijn geremigreerd. Gebruik je kop in plaats van je frustraties hier op andere discussianten af te reageren.
Trouwens, allochtonen discrimineren elkaar nog meer dan de autochtonen ons.

Te quiero
17-02-05, 01:20
Geplaatst door jochie
Zowel die yoessef_007 als zeer zeker ook die Imperatrice, zijn wat mij betreft net zo zielig als de figuur die yoessef_007 beschrijft...
Zou het je verbazen als die yoessef 007 en Imperatrice dezelfde persoon zijn? Vergelijk eens de schrijfstijl?

Imperatrice
24-02-05, 18:51
ik en yoessoef dezelfde persoon?
ik zal eens de vertaling van "imperatrice" geven voor de minderbedeelden van kennis-hebbenden hier.
Imperatrice betekent keizerin in het Italiaans, en yoessoef is wel verdacht veel een mannelijke naam. Dus nee, slimbo, je hebt het mis.

En jullie allen hebben het mis, denk je echt dat ik autochtonen haat? sterker nog, ik heb helemaal geen marokkaanse vrienden. Alleen er zijn nu opeens verdacht veel lonsdalers. Deze hebben wel altijd bestaan, maar nu "ow ow". overal staan ze.
En wie zegt dat ik de blaam van allochtonen goed praat? heb je me dat horen zeggen. Niet bepaalde zinnen selecteren, en dan aanvallen met het zwaarste geschut. Want jullie weten ook dondersgoed, en ik heb dezelfde mentaliteit: bevalt het je hier in Nederland niet, daar is de deur.