PDA

Bekijk Volledige Versie : Iran meldt luchtaanval!



nl-x
16-02-05, 14:08
http://www.nu.nl/news/483446/23/Iraanse_tv_meldt_luchtaanval.html


Iraanse tv meldt luchtaanval

Uitgegeven: 16 februari 2005 14:50

TEHERAN - De Iraanse staatstelevisie heeft woensdag gemeld dat een onbekend vliegtuig een raket heeft afgevuurd bij de plaats Deylam in de kustprovincie Bushehr, circa 675 kilometer ten zuiden van Teheran.

Een onbekend vliegtuig vuurde van een afstand van 20 kilometer een raket af op een woestijngebied waar Iran een kernenergiecentrale heeft.

Joesoef
16-02-05, 14:24
DUBAI (Reuters) - A fuel tank falling from an Iranian plane could have caused an explosion in Iran's Bushehr province, where the country is building a nuclear power plant, Iran state television said on Wednesday.
"A local source said the explosion could have been the result of the falling of an empty fuel tank from an Iranian plane," Al-Alam said.

The Arabic-language channel also quoted other witnesses as saying that an unknown aircraft fired a missile on Wednesday in a deserted area near the southern city of Dailam, which is in Bushehr province.

© Reuters 2005. All Rights Reserved.

Simon
16-02-05, 14:26
Zou mij niet verbazen als Iran probeerde zo'n onbemand vliegtuigje neer te halen en dat deze terugschoot. Doet mij allemaal wel erg denken aan de strubbelingen die tussen Irak en de VS ontstonden in de aanloop naar de 2e golfoorlog. Toen had je ook steeds vaker van dit soort incidenten.

nl-x
16-02-05, 14:37
Dus een lege brandstoftank viel van een vliegtuig en landde 20 km verderop bij een nucleaire installatie?! Think not...

GroteWolf
16-02-05, 14:42
Ook Iran heeft hard kernenergie nodig....

Simon
16-02-05, 14:56
Op teletekst staat nu dat Iran ontkend dat het om een aanval gaat.

DEMOcraat
16-02-05, 14:57
Geplaatst door GroteWolf
Ook Iran heeft hard kernenergie nodig....
fout..iedere land heeft recht op kerntechnologie wat is daar mis mee..of heeft het westen daar een patent op zodat de rest van de wereld afhankelijk wordt gemaakt..

Wide-O
16-02-05, 14:59
Behoorlijk wat verwarring weer...

http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4271011.stm

Alfred J. Kwak
16-02-05, 15:02
Geplaatst door Simon
Zou mij niet verbazen als Iran probeerde zo'n onbemand vliegtuigje neer te halen en dat deze terugschoot. Doet mij allemaal wel erg denken aan de strubbelingen die tussen Irak en de VS ontstonden in de aanloop naar de 2e golfoorlog. Toen had je ook steeds vaker van dit soort incidenten.

ja hoor... terugschietende onbemande vliegtuigen... teveel star trek gezien zeker :knipoog:

observer
16-02-05, 15:22
Geplaatst door Alfred J. Kwak
ja hoor... terugschietende onbemande vliegtuigen... teveel star trek gezien zeker :knipoog: de vs heeft drones die wapens dragen maar tot nu toe altijd lucht grond wapens geen lucht lucht maar het kan wel


Dus een lege brandstoftank viel van een vliegtuig en landde 20 km verderop bij een nucleaire installatie?! Think not... kan makkelijk hangt van de hoogte en snelheid van het vliegtuig af

als hij met 950 km per uur los gelaten wordt op 10 km hoogte dan kan hij makkelijk flink end verderop stuiteren

reason
16-02-05, 15:22
Geplaatst door DEMOcraat
fout..iedere land heeft recht op kerntechnologie wat is daar mis mee..of heeft het westen daar een patent op zodat de rest van de wereld afhankelijk wordt gemaakt..

Dat is niet de discussie.
Nederland heeft ook kerntechnologie (en Duitsland, België, en veel andere landen), maar probeert geen kernwapens te fabriceren.
En dat Iran dat wel probeert is net het probleem. :stout:

DEMOcraat
16-02-05, 15:29
Geplaatst door reason
Dat is niet de discussie.
Nederland heeft ook kerntechnologie (en Duitsland, België, en veel andere landen), maar probeert geen kernwapens te fabriceren.
En dat Iran dat wel probeert is net het probleem. :stout:

iran is niet de enigste denk daarbij aan landen die kernwappens al hebben niemand die iets over zegt..
iran heeft altijd gezegt dat ze geen interesse heeft in kernwappens..maar ja wie gelooft dat irak is ook aangevallen omdat er verboden wappens zouden er zijn en onderhand weeten we allemaal welke dat zijn..

Simon
16-02-05, 15:34
Geplaatst door Alfred J. Kwak
ja hoor... terugschietende onbemande vliegtuigen... teveel star trek gezien zeker :knipoog:

Men heeft al zo vaak onbemande vliegtuigen ingezet om raketten af te vuren. Bijvoorbeeld in Somalië om een hoog Al Qaeda lid om het leven te brengen. Idem in Afghanistan. Die worden live bestuurd vanuit de VS. Niks Star Trek.

Vrede
16-02-05, 15:36
Er moet toch een beginseltje zijn om een reden te hebben voor een oorloguitbarsting niet soms?

Spoetnik
16-02-05, 16:13
Geplaatst door Simon
Op teletekst staat nu dat Iran ontkend dat het om een aanval gaat.

Dat doen ze om te voorkomen dat ze moeten reageren. Dit is namelijk een oorlogsdaad.

Wide-O
16-02-05, 16:18
Geplaatst door Spoetnik
Dat doen ze om te voorkomen dat ze moeten reageren. Dit is namelijk een oorlogsdaad.

Speculeren heet dit toch ?

Het probleem met het nieuws is dat het al gebracht wordt voor er aan verificatie wordt gedaan. Tegelijk verwacht iedereen al dat er hommeles op komst is.

Eén dag wachten alvorens met allerlei broeierige theorieën op de proppen te komen is toch niet te veel ?

Tenzij jij natuurlijk over betrouwbare bronnen ter plekke beschikt, dan heb ik niks gezegd.

Spoetnik
16-02-05, 16:30
Geplaatst door Wide-O
Speculeren heet dit toch ?


Speculeren gebeurt continue in de Europese pers. Zo werd Syrie al de schuld gegeven van Hariri's dood nog voor hij geindentifeerd was als een van de slachtoffers. Ik zou niet weten waarom ik dan niet zelf zou speculeren.

(CNN) -- A large blast has been reported near the southern Iranian port city of Dailam, in the province where the country has a nuclear power plant, according to Iranian state television.

The television report initially quoted witnesses as saying Wednesday's explosion was the result of a missile fired from a plane seen overhead.

However, it later said the blast could have been a falling fuel tank from an Iranian aircraft.

Rescue teams have been sent to the area, the television said, without providing details on casualties.

Senior Israeli security sources told Reuters news agency that Israel's military was not involved in any blast in Iran.

"There was no Israeli military involvement in this," one Israeli source was quoted as saying.

Iran's Russian-built 1,000-megawatt nuclear reactor, its only nuclear power plant, is due to start operating in Bushehr province in late 2005.

Officials at the Russian Embassy in Tehran told CNN in a phone interview there had been no explosion at the nuclear plant.

Reports of a blast come as Iran's intelligence minister was quoted as saying the United States has been flying spy drones over Iran's nuclear sites.

"Most of the shining objects that our people see over Iran's airspace are American spying equipment used to spy on Iran's nuclear and military facilities," AP quoted Intelligence Minister Ali Yunesi as saying Wednesday
http://edition.cnn.com/2005/WORLD/meast/02/16/iran.blast/

Er zijn ooggetuigen die zeggen dat het een raket betrof.

Opmerkelijk ook is hoe snel Israel ontkent dat het iets met het incident te maken had.

Maakt ze allemaal verdacht. En dat terwijl de hoofdverdachte voor deze oorlogshandeling toch echt de VS is.

Julien
16-02-05, 16:30
[Complottheorie-modus] Iran heeft dit in scene gezet om Israel vals te beschuldigen [/Complottheorie-modus] !!!!!!

Spoetnik
16-02-05, 16:34
Geplaatst door Julien
[Complottheorie-modus] Iran heeft dit in scene gezet om Israel vals te beschuldigen [/Complottheorie-modus] !!!!!!

Iran geeft Israel niet de schuld. Iran geeft een vallende brandstoftank de schuld.

Israel heeft desondanks ontkent iets met die brandstoftank te maken gehad te hebben.. Beetje vreemd, gezien het feit dat niemand hen heeft beschuldigd.

Wide-O
16-02-05, 16:38
Spoetnik, ik ben niet "de pers".

Overigens: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4270859.stm

Ik hoop van harte dat de VS niet zo stom zullen zijn om dit in gang te zetten. Iran nu aanvallen is volgens mij niet erg slim (maar wie ben ik...)

Ik wil maar zeggen dat het soms helpt het hoofd koel te houden, zeker als je gewoon afhankelijk bent van newsfeeds zoals wij.

Heb je een bron voor die Israel ontkenning ? (niet lullig bedoeld)

Julien
16-02-05, 16:44
Geplaatst door Spoetnik
Iran geeft Israel niet de schuld. Iran geeft een vallende brandstoftank de schuld.

Israel heeft desondanks ontkent iets met die brandstoftank te maken gehad te hebben.. Beetje vreemd, gezien het feit dat niemand hen heeft beschuldigd.

Dacht je dat ik serieus was?? :D

Na al die onzinnige complotten die ik gelezen heb over de moordaanslag op de ex-premier van Libanon, vond ik dit ook wel een toepasselijke:

Dus ik blijf erbij:

Iran heeft dit in scene gezet om Israel vals te beschuldigen :laser:

Spoetnik
16-02-05, 16:50
Geplaatst door Wide-O
Spoetnik, ik ben niet "de pers".

So? Dat zal mij er echt niet van weer houden om niet te speculeren. Zodra de Westerse pers stopt met domme speculatie, zal ik het ook overwegen.



Overigens: http://news.bbc.co.uk/1/hi/world/middle_east/4270859.stm

Ik hoop van harte dat de VS niet zo stom zullen zijn om dit in gang te zetten. Iran nu aanvallen is volgens mij niet erg slim (maar wie ben ik...)

Bush is de president van de VS.



Ik wil maar zeggen dat het soms helpt het hoofd koel te houden, zeker als je gewoon afhankelijk bent van newsfeeds zoals wij.

Ik hou mijn hoofd volledig cool. Ik ben gewoon steenkoud aan het analyseren. Het brandstofverhaal klinkt mij vreemd in de oren. Een raketaanval lijkt me veel logischer. Waarschijnlijk wordt er nu binnenkort wel weer een C-130 neergehaald in Iraq.



Heb je een bron voor die Israel ontkenning ? (niet lullig bedoeld)

Ja lees dat CNN stukje dan, dat ik plaatste. Ik copy/paste die shit niet voor niets.

Spoetnik
16-02-05, 16:51
Geplaatst door Julien
Na al die onzinnige complotten die ik gelezen heb over de moordaanslag op de ex-premier van Libanon, vond ik dit ook wel een toepasselijke:


Inderdaad, de sullige internationale media was er als de kippen bij om alle schuld by Syrie te leggen.

Wide-O
16-02-05, 17:10
Geplaatst door Spoetnik
So? Dat zal mij er echt niet van weer houden om niet te speculeren. Zodra de Westerse pers stopt met domme speculatie, zal ik het ook overwegen.


Your loss.



Bush is de president van de VS.


Ik dus niet ben ik bang.



Ik hou mijn hoofd volledig cool. Ik ben gewoon steenkoud aan het analyseren. Het brandstofverhaal klinkt mij vreemd in de oren. Een raketaanval lijkt me veel logischer. Waarschijnlijk wordt er nu binnenkort wel weer een C-130 neergehaald in Iraq.


Je loopt jezelf voorbij. Je concludeert al meteen dat ik die aardige meneer Bush dit nooit zou zien doen.

Ik ben juist bang dat die aardige meneer Bush (nou ja, z'n administratie) wel in staat is om dit soort debiliteiten uit te halen. Dat bewijs ligt ondertussen staalhard op tafel, en niemand kan dat nog een complottheorie noemen. Weapons of mass-deception etc...




Ja lees dat CNN stukje dan, dat ik plaatste. Ik copy/paste die shit niet voor niets.

Had het ondertussen gelezen. Heel vreemd ja. Overigens is het om ter snelst "kutten&paasten" zoals iemand het wel eens genoemd heeft geen echte sport.

Alfred J. Kwak
16-02-05, 20:16
hoop herrie, weinig inhoud...blijken dus gewone explosies te zijn gebruikt voor de aanleg van een weg....door de Iraanse overheid.

niks stoute israelis of usa...gewoon werkende iraniers...
geen ufo's of terugschietende onbemande vliegtuigen...gewoon werkzaamheden

sensatiestorie.

Joesoef
16-02-05, 22:32
Geplaatst door Alfred J. Kwak
hoop herrie, weinig inhoud...blijken dus gewone explosies te zijn gebruikt voor de aanleg van een weg....door de Iraanse overheid.

niks stoute israelis of usa...gewoon werkende iraniers...
geen ufo's of terugschietende onbemande vliegtuigen...gewoon werkzaamheden

sensatiestorie.


Vandaar ook dat IRNA en IRIB er geen melding van maakten.

Al Sawt
17-02-05, 00:38
Busher is aan de oever van Perzische Golf.

Het verbaast me dat de Iraniers zo`n gevoelige installatie aan de kust bouwen en hiermee bloot maken aan de bedreiging van de vijand.


Gelukkig is de Iraanse nucleaire programma wijd verspreid en heel moeilijk uit te schakelen met luchtaanvallen.

Alfred J. Kwak
17-02-05, 06:51
Geplaatst door Al Sawt
Busher is aan de oever van Perzische Golf.

Het verbaast me dat de Iraniers zo`n gevoelige installatie aan de kust bouwen en hiermee bloot maken aan de bedreiging van de vijand.


Gelukkig is de Iraanse nucleaire programma wijd verspreid en heel moeilijk uit te schakelen met luchtaanvallen.

juist dat plaatsen aan de grens is een soort van automatische beveiliging. een ontploffing met nucleaire uitstoot zou niet alleen het eigen land maar ook andere landen ernstig bedreigen...dus stel dat 'de gruwelijke zionisten' zouden besluiten een conventioneel geladen raket richting centrale te sturen ten einde die centrale weg te vagen, dan heeft die zionistische ondeugd gelijk de rest van de regio gemobiliseerd en op het dak.
Ik vraag me alleen af of de Irani's hiermee ook terroristen, vrijheidsstrijders, cia of usa kunnen tegenhouden....

observer
17-02-05, 09:08
Geplaatst door Alfred J. Kwak
juist dat plaatsen aan de grens is een soort van automatische beveiliging. een ontploffing met nucleaire uitstoot zou niet alleen het eigen land maar ook andere landen ernstig bedreigen...dus stel dat 'de gruwelijke zionisten' zouden besluiten een conventioneel geladen raket richting centrale te sturen ten einde die centrale weg te vagen, dan heeft die zionistische ondeugd gelijk de rest van de regio gemobiliseerd en op het dak.
Ik vraag me alleen af of de Irani's hiermee ook terroristen, vrijheidsstrijders, cia of usa kunnen tegenhouden.... de hele regio is toch al niet echt israel gezind dus denk dat ze het geen ruk kan schelen of ze het hele middenoosten doen oplichten

en om de complottheorie even door te prikken

de laastste lijst van de vs stonden meer dan 20 instalaties

lijkt me onwaarschijnlijk dat er dan maar 1 raket op 1 doel zou worden afgevuurd en nog mis ook

Prlwytzkofski
17-02-05, 09:41
Geplaatst door Al Sawt
Busher is aan de oever van Perzische Golf.

Het verbaast me dat de Iraniers zo`n gevoelige installatie aan de kust bouwen en hiermee bloot maken aan de bedreiging van de vijand.


Gelukkig is de Iraanse nucleaire programma wijd verspreid en heel moeilijk uit te schakelen met luchtaanvallen.

Volgens mijn krant (NZZ) lligt de dichtstbijzijnde installatie ongeveer 100 km verderop.

Al Sawt
17-02-05, 14:41
Geplaatst door Prlwytzkofski
Volgens mijn krant (NZZ) lligt de dichtstbijzijnde installatie ongeveer 100 km verderop. 100 km is nauwelijks onoverbrugbare te noemen voor moderne wapens.

Al Sawt
17-02-05, 14:42
Geplaatst door Alfred J. Kwak
juist dat plaatsen aan de grens is een soort van automatische beveiliging. een ontploffing met nucleaire uitstoot zou niet alleen het eigen land maar ook andere landen ernstig bedreigen...dus stel dat 'de gruwelijke zionisten' zouden besluiten een conventioneel geladen raket richting centrale te sturen ten einde die centrale weg te vagen, dan heeft die zionistische ondeugd gelijk de rest van de regio gemobiliseerd en op het dak. Irak heeft Busher in eerste Golfoorlog meerdere malen aangevallen en buiten werking gesteld.

Al met al viel het mee met die uitstoot.

Spoetnik
17-02-05, 15:35
Geplaatst door Joesoef
Vandaar ook dat IRNA en IRIB er geen melding van maakten.

Dit was waarschijnlijk om een boodschap af te geven aan het Westen. Op dezelfde dag maakte Iran bekend dat het zij aan zij met Syrie de vijand tegemoet zal gaan, zonder die vijand specifiek te noemen.

Alfred J. Kwak
17-02-05, 19:44
Geplaatst door Al Sawt
Irak heeft Busher in eerste Golfoorlog meerdere malen aangevallen en buiten werking gesteld.

Al met al viel het mee met die uitstoot.

irak? de usa aangevallen met nucleaire wapens??? is u van god los of zo? dan zou irak nu toch echt een nucleair vervuilde zandbak zijn hoor.

idris
17-02-05, 22:51
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=119074&highlight=#119074

Alfred J. Kwak
18-02-05, 07:31
Geplaatst door idris
http://www.faithfreedom.org/forum/viewtopic.php?p=119074&highlight=#119074

heb deze link maar ff doorgemaild naar de aivd en de nsa....wat een gezwets van deze lieden zeg...en dat allemaal ongecodeerd op het internot...kleuters.