PDA

Bekijk Volledige Versie : Aanval van de VS op Syrië nabij



Joesoef
16-02-05, 16:42
VS voeren druk op Syrië op



Van onze redactie buitenland



AMSTERDAM - Na de aanslag die het leven kostte aan de Libanese oud-premier Rafik Hariri en aan zeker dertien anderen, voert de Amerikaanse regering de druk op Syrië op.

Washington riep meteen zijn ambassadrice, Margaret Scobey, terug uit Damascus, voor overleg. De VS stellen Syrië niet verantwoordelijk voor de aanslag, zei presidentieel woordvoerder Scott McClellan gisteravond in Washington. Daarvoor is een onderzoek nodig. Maar de aanwezigheid van veertienduizend Syrische militairen in Libanon is een destabiliserende factor.

De Amerikaanse minister van Buitenlandse Zaken, Condoleezza Rice, riep Damascus gisteravond op de troepen terug te trekken. Ook beschuldigde ze Syrië ervan dat het de wapensmokkel ten bate van de Iraakse opstandelingen niet effectief bestreed. Ze wees erop dat de Amerikaanse problemen met Syrië niet van vandaag of gisteren zijn.

Richard Boucher, woordvoerder van het Amerikaanse ministerie van Buitenlandse Zaken, sloot nieuwe sancties tegen Syrië niet uit. Hij herinnerde eraan dat Syrië met zijn aanwezigheid in Libanon inbreuk maakt op resoluties van de Veiligheidsraad. Die zijn ingediend door de VS en Frankrijk. De Syrische militairen hebben in de jaren tachtig overigens met Amerikaanse en Franse instemming voor stabiliteit in Libanon gezorgd.

Boucher verweet Syrië ook terreur te steunen. In Damascus zijn hoofdbureaus gevestigd van kleine Palestijnse bewegingen. Syrië heeft de steun aan deze Palestijnen nooit ontkend, maar beschouwt hun activiteiten als legitiem verzet tegen de Israëlische bezetting en niet als terreur.

Hetzelfde geldt voor de activiteiten van Hezbollah in zuid-Libanon, die de VS een doorn in het oog zijn, maar door Syrië worden gedoogd.

Syrië heeft formeel ontkend dat het ook maar iets met de aanslag te maken heeft. Maar voor de Libanese oppositie staat het vast dat Damascus erachter zit. Meteen na de aanslag wierpen demonstranten stenen naar het kantoor van de Syrische Baathpartij in Beiroet.

Joesoef
16-02-05, 16:43
Wie zou er toch achter die aanslag zitten. Toch niet .........

Vrede
16-02-05, 16:46
Geplaatst door Joesoef

Syrië heeft formeel ontkend dat het ook maar iets met de aanslag te maken heeft. Maar voor de Libanese oppositie staat het vast dat Damascus erachter zit. Meteen na de aanslag wierpen demonstranten stenen naar het kantoor van de Syrische Baathpartij in Beiroet.

Triest voor Syrie dat het beschuldigd wordt, met alle valse gevolgen van dien :jammer:

Ik persoonlijk denk dat zionistisch Isreal achter de moord op Hariri zit. Zij als enige heeft aan de dood van Hariri baat bij.

Max Stirner
16-02-05, 17:13
Geplaatst door Vrede
Triest voor Syrie dat het beschuldigd wordt, met alle valse gevolgen van dien :jammer:

Ik persoonlijk denk dat zionistisch Isreal achter de moord op Hariri zit. Zij als enige heeft aan de dood van Hariri baat bij.


Heel jammer.

Misschien moeten de Syrische soldaten nu wel het land verlaten dat ze met zoveel heldenmoed hebben beschermd tegen de duivelse zionisten.....

Waar hebben ze dat toch aan verdiend? :tranen:

mulan
16-02-05, 17:18
Geplaatst door Joesoef


Maar de aanwezigheid van veertienduizend Syrische militairen in Libanon is een destabiliserende factor.



Nee gelukkig hebben de troepen van de VS pas echt stabiliteit gebracht in de regio :maf:

Max Stirner
16-02-05, 17:25
Geplaatst door Joesoef
Wie zou er toch achter die aanslag zitten. Toch niet .........


Die Libanezen op tv trappen er met beide benen in.....wat een naieve mensen....... :jammer:

Max Stirner
16-02-05, 17:30
Geplaatst door mulan
Nee gelukkig hebben de troepen van de VS pas echt stabiliteit gebracht in de regio :maf:




Het is te hopen dat er ooit nog eens een topic wordt geopend over de misdaden van de Yanks en de Zionisten, alhoewel je daar hier eigenlijk zelden iets over hoort......... :maf:

Spoetnik
16-02-05, 17:31
Het is te hopen dat ze nog een jaartje wachten met nieuwe oorlogen :eek:

Alfred J. Kwak
16-02-05, 18:10
israel staat nu niet echt bekend om ZELFMOORDaanslagen...

ik ken enige syrische vluchtelingen...gemarteld door het huidige regime, hopend op een politieke ommekeer...alleen mag die niet door de usa worden gebracht...vreemd vind ik dat, kun je hulp krijgen en wil je dat niet.

Henoch
16-02-05, 19:46
Geplaatst door Alfred J. Kwak
israel staat nu niet echt bekend om ZELFMOORDaanslagen...

ik ken enige syrische vluchtelingen...gemarteld door het huidige regime, hopend op een politieke ommekeer...alleen mag die niet door de usa worden gebracht...vreemd vind ik dat, kun je hulp krijgen en wil je dat niet.

de West-Europeanen hadden dat niet bij hun bevrijding in 1945.

onvergelijkbaar natuurlijk, maar toch.








http://www.willibrordbijbel.nl/?p=concordantie&v=1&w=Libanon

Hooglied 7:4

Je borsten zijn als kalfjes,
als de tweeling van een gazelle.
Je hals is als een toren van ivoor,
je ogen als de vijvers van Chesbon,
bij de poort van Bat-Rabbim.
Je neus is als een toren van de Libanon ,
die uitkijkt over Damascus.

GroteWolf
16-02-05, 19:54
Het is te hopen dat ze nog een jaartje wachten met nieuwe oorlogen

Lijkt mij nou ook.

Spoetnik
16-02-05, 19:56
Geplaatst door Alfred J. Kwak
israel staat nu niet echt bekend om ZELFMOORDaanslagen...

ik ken enige syrische vluchtelingen...gemarteld door het huidige regime, hopend op een politieke ommekeer...alleen mag die niet door de usa worden gebracht...vreemd vind ik dat, kun je hulp krijgen en wil je dat niet.

De Syrische geheime dienst staat ook niet bekend om haar zelfmoordaanslagen.

En dat Syrie zijn gevangen martelt dat is algemeen bekend, de VS hebben daar nog handig gebruik van gemaakt door mensen die zij hebben opgepakt in Syrie te laten martelen. Daar heb ik vorig jaar ofzo nog een artikeltje op maroc.nl over geplaatst. Uiteraard vond niemand van de anti-islam mensen dat echt erg.

Henoch
16-02-05, 20:05
Geplaatst door Spoetnik
De Syrische geheime dienst staat ook niet bekend om haar zelfmoordaanslagen.

En dat Syrie zijn gevangen martelt dat is algemeen bekend, de VS hebben daar nog handig gebruik van gemaakt door mensen die zij hebben opgepakt in Syrie te laten martelen. Daar heb ik vorig jaar ofzo nog een artikeltje op maroc.nl over geplaatst. Uiteraard vond niemand van de anti-islam mensen dat echt erg.

niet echt aannemelijk en ook niet echt betrouwbaar zul je bedoelen !

Spoetnik
16-02-05, 20:14
Geplaatst door Henoch
niet echt aannemelijk en ook niet echt betrouwbaar zul je bedoelen !

Zoek maar op op internet Maher Arar.

Henoch
16-02-05, 20:38
Geplaatst door Spoetnik
Zoek maar op op internet Maher Arar. wat ik al zei.

AJAX

Alfred J. Kwak
16-02-05, 21:31
Geplaatst door Henoch
de West-Europeanen hadden dat niet bij hun bevrijding in 1945.

onvergelijkbaar natuurlijk, maar toch.



ik begrijp hier dus helemaal niks van?!? wat wil je nu stellen?

Joesoef
16-02-05, 23:42
Geplaatst door Alfred J. Kwak
ik begrijp hier dus helemaal niks van?!? wat wil je nu stellen?


Zijn risperdal is op.

ZbaqZbaq
17-02-05, 01:20
AEL Condemns assassination of Hariri and suspects Mossad of being responsible
Monday 14 February 2005 4:08:15 pm

Statement by the Political Bureau of the Arab European League

February 14, 2005

Brussels- The Arab European League (AEL) is shocked and disgusted by the cowardly assassination of Lebanese former prime-minister Rafik Hariri.

Despite the fact that the AEL was opposed to Hariri’s policy and Ideology, we consider that political assassination is never justified.
We urge the Lebanese government to conduct an investigation on the matter and arrest the responsible of this crime as soon as possible in order to preserve civil peace in Lebanon and make justice prevail.
The AEL suspects the Israeli secret service Mossad of being responsible for this murder in order to destabilize the country, and push it back into the years of civil war. The Lebanese opposition that is mainly linked with the United States is already accusing Syria which is perfect for the American policy in the Arab homeland that is aiming at isolating Damascus and pushing it into concessions.


The AEL communicates its deepest condolences to the family of Mister Hariri and to those of all the victims, and expresses its solidarity with the Lebanese government and people in this hard ordeal.

bron: arabeuropean.org

Onno26
17-02-05, 01:34
AEL Condemns assassination of Hariri and suspects Mossad of being responsible

Ah de Ael, ofwel de organisatie die geleid word door een man die claimt dat de bezetting van Libanon door Syrie geen bezetting is omdat "het ene moslimland het andere niet kan bezetten"

Wel is het goed te lezen dat de o-zo-geinformeerde AEL Mossad verdenkt. Waar zullen ze hun verdenkingen op baseren?

Henoch
17-02-05, 08:40
Geplaatst door Onno26
Ah de Ael, ofwel de organisatie die geleid word door een man die claimt dat de bezetting van Libanon door Syrie geen bezetting is omdat "het ene moslimland het andere niet kan bezetten"






maar niet-moslimlanden kunnen dat wel degelijk, zoals je weet !

als je de poppetjes wil zien dansen, moet je een moslimland bezetten, hearlijk ! :boogie:

Alfred J. Kwak
17-02-05, 08:58
Geplaatst door Joesoef
Zijn risperdal is op.

risperdal? ga wel ff googlen :melig2:

aha, dr Jekyl and mr Hyde :duivels:

muha
17-02-05, 11:12
Geplaatst door Henoch
maar niet-moslimlanden kunnen dat wel degelijk, zoals je weet !

als je de poppetjes wil zien dansen, moet je een moslimland bezetten, hearlijk ! :boogie:


haahahahaha ik zou bijna zeggen dat je grappig bent lach maar het is een vrij land TOCH??? maar hou in je achterhoofd wie het laatst lacht lacht het best.
EN GELOOF MIJ HET EINDE IS NOG LANG NIET IN ZICHT ahahahahahahaahahaha ik kan de rest van mijn lach nog wel ophouden

oja verdiep je eens in het midden-oosten conflict het zou je nog eens vies tegen vallen over die zogenaamde democratie die Amerika zegt te brengen en Israël(een staat die is gesticht tegen alle internationale wetten in) maar ja dat is een ander onderwerp wanneer je informatie hebt gevonden die relevant is laat dan maar weer van je horen Ik ga nu maar weer eens lekker profiteren van jouw zuurverdiende loon :stout:

Henoch
17-02-05, 11:15
een staat die is gesticht tegen alle internationale wetten in jammer voor hen maar het waren helaas geen shariawetten !!


en omdat moslims zich niets van internationale mensenrechtenwetten willen aantrekken, trekt Israel en Amerika zich niks aan van (sharia)wetten, die wel in het islamitische kraampje te pas komen !

muha
17-02-05, 12:51
Geplaatst door Henoch
jammer voor hen maar het waren helaas geen shariawetten !!


en omdat moslims zich niets van internationale mensenrechtenwetten willen aantrekken, trekt Israel en Amerika zich niks aan van (sharia)wetten, die wel in het islamitische kraampje te pas komen !

Dat staat los van het onderwerp je babbelt maar wat de internationale wetten zijn er voor elk land niet kijkend naar het geloof daardoor word er van elk land verwacht dat zij zich hier aan houden. En ja als je dan als supermacht de taak hebt om de landen zich hier aan te laten houden maar zelf er niet aan houd dan is het inderdaad vragen om problemen.
En de sharia staat hier los van dit gaat over wetten die gevolgd moeten worden want dit zijn de internationale wetten die zijn door zo'n beetje alle landen in de wereld aangenomen en ondertekend en waar zijn die chemische wapen en kernwapens van Irak heb jij ze gezien ik niet hoor ga je verdiepen en hou die rtl 5 meningen/ antwoorden maar bij je want ik kijk ook tv tozzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz :fuckit2:

Henoch
17-02-05, 15:06
maar je doet niks tegen onmensen en onlanden die die wetten (in de praktijk) aan hun laars lappen !


dan mag je tegen die lui ook reciproceren.

muha
17-02-05, 15:57
Geplaatst door Henoch
maar je doet niks tegen onmensen en onlanden die die wetten (in de praktijk) aan hun laars lappen !


dan mag je tegen die lui ook reciproceren.

Hoe bedoel je in de praktijk?? Kijk gewoon naar het afgelopen jaar en vertel mij dan eens wie alle regels aan hun laars lappen.
Amerika claimt dat Irak verboden wapens heeft nu oppeens zeggen ze wij zijn gekomen om Saddam te verdrijven WAT klopt er dan niet. Het is hun MENING dat Saddam een dictator is maar waarom doen ze dat dan niet bij Sharon premier van het land dat de Pallestijnen onderdrukt ( ik zeg de naam niet meer want ik erken dat land niet) Weet je hoe dat komt dat ik dat land niet erken dat komt omdat ik mij aan de wetten hou. je kan niet zomaar een staat vestigen op het land van iemand anders hoe dan leg mij maar uit hoe dit is getoloreerd door Amerika of de rest van de wereld. Je kan niet verwachten dat wanneer jij je niet aan de regels houd dat alle andere dat wel doen. Zie Amerika als de grote broer en de andere landen zijn de kleine broertjes, De grote broer zegt dan jongens jullie mogen niet roken maar twee min daarna steekt hij zelf een sigaret op hoe denk je dat die kleine broertjes denken hee als hij dat mag dan mag ik dat ook, maar nee dan komt de grote broer weer en die geeft dan elk klein broertje dat ook een sigaret heeft een paar harde klappen dus wat krijg je dan broertjes die opgroeien mert zo'n grot haat tegen die grote broer tot de tijd aanbreekt dat zij net zo sterk of sterker zijn dan die grote broer en dan ja................ dus ik zeg nu heb geduld mischien niet in onze tijd maar er komt een tijd dat de rollen omdraaien kijk maar naar de geschiedenis van de wereld