PDA

Bekijk Volledige Versie : wie stemt r nog op de pvda?



bami
18-02-05, 06:49
in t nieuws van vanochtend 18 februari.
PVDA van deelgemeente charlois( rottrdam)wil hoofdoekjes verbieden in openbare functies. ik denk dat de vorige keer dat ik heb gestemt de laatste keer was dat ik op PVDA heb gestemt!!!!!!!

Alfred J. Kwak
18-02-05, 07:36
Geplaatst door bami
in t nieuws van vanochtend 18 februari.
PVDA van deelgemeente charlois( rottrdam)wil hoofdoekjes verbieden in openbare functies. ik denk dat de vorige keer dat ik heb gestemt de laatste keer was dat ik op PVDA heb gestemt!!!!!!!

in functies waarin je met publiek te maken hebt kan ik mij dat voorstellen en wel om 2 redenen:
1. 16.000.000 autochtonen zijn nog niet gewend aan hoofddoekjes die bijna uitsluitend in de randstad door zo'n 100.000 mensen wordt gedragen. velen vermoeden hier meer een politiek dan een religieus statement in en vinden dit verontrustend (vgl. politieagenten in bruine uniformen met zo'n aparte band om de arm...)
2. een hoofddoekje schermt af, nodigt niet uit tot contact en juist dat is nodig in een publieke functie.

en kom nu niet met het verhaal dat de autochtonen daar dan maar aan moeten wennen, da's ridicuul, het is per slot van rekening hun land!
hoofddoekjes zijn prima wat mij betreft, doch je legt jezelf bij het dragen daarvan beperkingen op.

Goodnight
18-02-05, 07:45
Geplaatst door Alfred J. Kwak
in functies waarin je met publiek te maken hebt kan ik mij dat voorstellen en wel om 2 redenen:
1. 16.000.000 autochtonen zijn nog niet gewend aan hoofddoekjes die bijna uitsluitend in de randstad door zo'n 100.000 mensen wordt gedragen. velen vermoeden hier meer een politiek dan een religieus statement in en vinden dit verontrustend (vgl. politieagenten in bruine uniformen met zo'n aparte band om de arm...)
2. een hoofddoekje schermt af, nodigt niet uit tot contact en juist dat is nodig in een publieke functie.

en kom nu niet met het verhaal dat de autochtonen daar dan maar aan moeten wennen, da's ridicuul, het is per slot van rekening hun land!
hoofddoekjes zijn prima wat mij betreft, doch je legt jezelf bij het dragen daarvan beperkingen op. Kwak, 16.000.000 autochtonen? :giechel:

Kijk uit als je met cijfers gaat strooien.

Bovendien slaat het nergens op wat je daar allemaal uitkraamt.
Ze zijn nog niet gewend aan het hoofddoekje?
Nieuwtje voor je: daar zullen ze ook nooit aan wennen, net zo min als ik nooit zal wennen aan andere bepaalde culturele of religieuze gebruiken.
Maar ik zal er geen punt van maken om dat uit het leven van mensen te verwijderen.
Wat hier wordt gedaan is de rechten van mensen afnemen onder het mom van: een hoofddoekje is geen vrije keuze?Dit is wel een vrije keuze?
dat mensen dat bedreigend vinden heeft meer met hun instelling te maken dan het hoofddoekje.Ze bijten heus niet en goh..er is zelfs een gesprek met ze mogelijk.Ze spreken zelfs Nederlands.
Ik vind dit soort zaken werkelijk waar om te kotsen,zeker als het ook nog eens zo wordt verdedigd met zulke kul argumenten.
Ieder stomme beslissing zal je altijd wel medestanders voor vinden.zo ook voor dit.

Echt waar, voor mij is Nederland echt zwaar aan het afzakken naar een niveau.....

het is ook ons land Kwak!!!
Zulke uitspraken zoals die van jou bevestigen weer eens dat wij maar weer de allochtonen zijn.Zelfs na 50 jaar hier te wonen.En dat we het niet in onze hoofd moeten halen om vooral onze eigen keuzes te maken.
Wat voor kwaads kan een hoofddoekje nu in godsnaam doen?

Als die regels al vanaf het begin hadden bestaan had ik het nog wel begrepen.Maar nadat pakweg de meeste allochtonen hier al 30 a 40 jaar wonen hier mee aan te komen riekt voor mij naar onverdraagzaamheid....

Sawda
18-02-05, 08:10
Geplaatst door Alfred J. Kwak
2. een hoofddoekje schermt af, nodigt niet uit tot contact en juist dat is nodig in een publieke functie.

Volgens mij heb jij weinig kaas gegeten van het vak communicatieve vaardigheden. Deze opmerking raakt kant noch wal!

Het ligt aan de persoon zelf of hij/zij open staat voor contact, een hoofdoek staat absoluut niet in de weg.

Alfred J. Kwak
18-02-05, 09:25
tav Goodnight:

Toen ik laatst weer eens cijfers zag had Nederland ruim 16 mio inwoners.
Goed, te snelle conclusie, trek daar vanaf ca. 1mio niet nederlanders.
Blijft nog steeds een hele berg autochtonen tov de hoofddoekdraagsters.

Mijn argumenten. Jij bent het daar overduidelijk niet mee eens. Toch is het werkelijk zo dat mensen hoe langer hoe meer trouwens een negatief beeld krijgen bij hoofddoekjes (nogmaals het zal mij jeuken of iemand zich onder zo'n ding of een burqa wil verstoppen). Van oudere moslima's wordt het nog wel geaccepteerd. Bij de jongeren daarentegen wordt het dragen van een hoofddoek meer en meer gezien als een politiek statement en daar zijn velen niet van gediend. Juist de jongeren zie je in publieke functies en werkgevers hebben kennelijk om voor mij begrijpelijke redenen bezwaar tegen hoofddoekgebruik.

Vervolgens heeft elk volk zijn mores. In Nederland is naakt lopen niet echt geaccepteerd als dat in de kalverstraat of zo gebeurt. Stel nu dat enige leden van een Zuid Amerikaanse Indianenstam besluiten zich in Nederland te vestigen en op een fraaie zomerdag, volkomen in overeenstemming met hun gebruiken, bloot door het Amsterdamse centrum gaan wandelen, dan moet maar worden geaccepteerd? omdat het ook hun land is?
Het gaat erom dat bepaalde gedragingen aanstoot geven. Indonesiers en Chinezen die alhier zijn komen wonen begrijpen dat vele malen beter dat bijvoorbeeld marokkanen. Zij zorgen ervoor dat ze op geen enkele wijze aanstoot geven en worden dus eenvoudig opgenomen in de maatschappij voorzover zij dit zelf willen. Zij begrijpen dat in een land de mores van de grootste meerderheid voor iedereen gelden.
Daarbij zijn de vrouwelijke marokkaansen niet onmiddellijk mee gekomen naar nederland, dat gebeurde in een later stadium. En deze vrouwelijke marokkaansen bleven ook nog eens grotendeels in huis, dus men maakte ook niet of nauwelijks kennis met hoofddoekjes.

Ten aanzien van Sawda:
nogmaals IK heb geen probleem met hoofddoekjes. ik heb alleen begrip voor het gegeven dat anderen daar wel moeite mee hebben. Ik heb evenmin een probleem met communicatieve vaardigheden, ik weet echter dat voor veel mensen een hoofddoek een drempel vormt.

taouanza
18-02-05, 10:31
Geplaatst door Alfred J. Kwak
in functies waarin je met publiek te maken hebt kan ik mij dat voorstellen en wel om 2 redenen:
1. 16.000.000 autochtonen zijn nog niet gewend aan hoofddoekjes die bijna uitsluitend in de randstad door zo'n 100.000 mensen wordt gedragen. velen vermoeden hier meer een politiek dan een religieus statement in en vinden dit verontrustend (vgl. politieagenten in bruine uniformen met zo'n aparte band om de arm...)
2. een hoofddoekje schermt af, nodigt niet uit tot contact en juist dat is nodig in een publieke functie.

en kom nu niet met het verhaal dat de autochtonen daar dan maar aan moeten wennen, da's ridicuul, het is per slot van rekening hun land!
hoofddoekjes zijn prima wat mij betreft, doch je legt jezelf bij het dragen daarvan beperkingen op.

Nee het is helemaal niet ridicuul om moslimas met nazi's vergelijken.
Ik begrijp echt niet hoe mensen nog durven te roepen dat moslims meer over de WOII moeten weten.
Wij weten heus wel wat er gebeurd als je een bevolkingsgroep criminaliseert en vals beschuldigd.
Dan gaan mensen alle maatregelen tegen die groep goedkeuren. Tot aan het uitroeien toe.

duende
18-02-05, 11:34
Mensen horen vrij te zijn in hun (geloofs)uitingen. Als het dragen van een hoofddoek daarbij hoort moet dat mogelijk zijn.
Ik zie slechts twee ristricties en dat is bij de rechtbanken in het ziekenhuis.
De rechtbank is een onpartijdig orgaan en moet als zodanig ook zichzelf presenteren.
Hoofddoekjes, keppeltjes en andere vormen van (geloofs)uitingen horen niet thuis in de Nederlandse rechtbanken.
In het ziekenhuis hoort het verplegend personeel geen chador of burka te dragen.
Stel je voor dat je net bijkomt uit narcose en er staat een vrouw gekleed in een witte burka naast je bed....denk je ook dat de spoken je komen halen.
En op de duffe regenten kliek van pvda stem ik al jaaaaren niet meer.

Ali L
18-02-05, 13:28
Geplaatst door taouanza
Nee het is helemaal niet ridicuul om moslimas met nazi's vergelijken.
Ik begrijp echt niet hoe mensen nog durven te roepen dat moslims meer over de WOII moeten weten.
Wij weten heus wel wat er gebeurd als je een bevolkingsgroep criminaliseert en vals beschuldigd.
Dan gaan mensen alle maatregelen tegen die groep goedkeuren. Tot aan het uitroeien toe.

Volgens mij wordt hier juist beoogd om aan te geven dat politieke statements niet worden gewaardeerd door autochtonen. Zo'n nazihemd is een politiek statement, door sommige moslima's wordt de hoofddoek als politiek statement gedragen. Daarmee wordt GEEN vergelijking getrokken tussen moslima's en nazi's. Lezen is een kunst.

Turkish_boy
18-02-05, 16:07
Ik ga stemmen op de PVDA,
Staat en religie moeten gescheiden blijven, dus in openbare functies mag je niks dragen dat je religie uidrukt, dus ook geen hoofdoekjes.
PVDA zegt niks over prive als je niet werkt dan draag je maar hoofdoekjes....