PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse triootjes



SalmayaSale
18-02-05, 09:50
Door Willem Beusekamp



Bigamie is in Nederland verboden, maar voor handige Marokkanen is het eenvoudig te regelen. Fraude hoort erbij, en steevast is de vrouw het slachtoffer. De Marokkaanse Yasmine licht een tipje van de sluier op.

Allochtone vrouwen, zegt Yasmine, kampen met problemen waarvan de meeste Nederlanders geen weet hebben. De 26-jarige Marokkaanse: 'In mijn directe omgeving, bij familie en kennissen hier in Amsterdam-West, zijn vooral vrouwen van Marokkaanse afkomst het slachtoffer van onderdrukking, bedreiging, fraude, radicalisering en een nieuwe vorm van het fenomeen loverboy.'

Een nichtje van Yasmine is het slachtoffer van zo'n 'nieuwe loverboy': een gehuwde Marokkaan, die zijn huwelijk verzweeg, daarvoor vervalste documenten uit Marokko haalde, opnieuw huwde met Yasmine's nicht en sinds enkele maanden in de gevangenis zit, in afwachting van zijn proces - hij schoot op straat een broer neer van zijn nieuwe bruid.

Toen Yasmine vorige maand via de media vernam dat een deelraadslid van de PvdA in haar stadsdeel Geuzenveld-Slotermeer ervan wordt verdacht zijn vrouw in Marokko te hebben gedumpt, was voor haar de maat vol. Ze inventariseerde de voorvallen die haar persoonlijk bekend zijn, dus niet van horen zeggen, maakte uitgebreide notities en lichtte haar waarnemingen mondeling toe in meerdere gesprekken. Uit de voorbeelden die zij noemt, wordt duidelijk waarom zij niet onder eigen naam naar buiten kan treden. Yasmine is een schuilnaam.

De kern van het probleem is volgens haar bigamie, het trouwen met meer dan een vrouw. In Nederland is dat verboden, maar veel Marokkanen trekken zich daar volgens haar niets van aan. Om hoeveel vrouwen het gaat, weet ze niet. 'Ik werk niet bij de statistiek, maar ik weet heel zeker dat in mijn omgeving tientallen vrouwen het slachtoffer zijn, zonder dat de Nederlandse overheid ertegen optreedt.'

Yasmine: 'In onze kring trouwen de meeste stellen nog steeds op zijn Marokkaans, in het dorp waar een van de partners is geboren. De huwelijksakte wordt vervolgens gelegaliseerd in de hoofdstad Rabat. Op dat moment is het huwelijk ook in Nederland erkend. Ik ken veel Marokkanen die er zijn achtergekomen dat zonder zo'n officiële Marokkaanse legalisering de Nederlandse wet eenvoudig kan worden omzeild.'

Het gevolg is volgens haar grootschalige fraude, met de vrouw als slachtoffer. 'Ik zeg erbij dat de Marokkaanse gemeenschap in Nederland nog steeds meer waarde hecht aan het Marokkaanse huwelijk en het Nederlandse huwelijk niet echt als geldig erkent.'

Van de haar bekende problemen, uitsluitend als gevolg van bigamie, heeft Yasmine puntsgewijs een opsomming gemaakt.

'Van het eerste voorbeeld ken ik meerdere gevallen, alleen al in ons stadsdeel. Een oudere Marokkaan met een uitkering wil graag terug naar zijn geboorteland. Zijn vrouw en kinderen willen hier blijven. De man vertrekt en hertrouwt in Marokko. Hij brengt vervolgens drie maanden door met zijn gezin in Amsterdam en de rest van het jaar met zijn nieuwe gezin in Marokko.

'Zijn eerste vrouw vindt de nieuwe situatie verschrikkelijk. Ze gaat er economisch op achteruit, er is namelijk een gezin bijgekomen. De vrouw wordt onderdrukt en heeft vaak ruzie. Want het geld wordt natuurlijk aan het nieuwe gezin van haar man besteed. Zijn eerste vrouw en kinderen leven hier in armoede. Niet zelden gaan de kinderen op het criminele pad. Vader is er toch niet meer en geeft alles aan zijn nieuwe gezin. Het klinkt cynisch, maar nu weten we tenminste waar die jonge tasjesdieven vandaan komen.'

Tweede voorbeeld.

'Twee Marokkaanse partners hebben hun huwelijk in Marokko laten legaliseren. Zij zijn dus ook volgens de Nederlandse wet gehuwd. Ze besluiten dat ze hier in Amsterdam gaan scheiden. De man gaat zogenaamd het huis uit en de vrouw kan een uitkering aanvragen om op die manier het gezamenlijke inkomen op te vullen. Dat is pure fraude.'

Haar derde voorbeeld, Yasmine beseft het, lijkt heel gewaagd. 'Het gezin leeft van een uitkering, maar heeft het Blijf-van-m'n-Lijfhuis ontdekt. De vrouw meldt zich daar, zogenaamd omdat ze wordt mishandeld. Als ze haar verhaal maar lang genoeg volhoudt, zorgt het Blijf-van-m'n-Lijfhuis voor een eigen woning. Die woning wordt na enige tijd onderverhuurd. Een leuk extra inkomen voor het gezin. En, zo voeg ik er opnieuw heel cynisch aan toe: nu weten ook de Nederlanders waarom die opvanghuizen zo vol zitten met allochtone vrouwen.'

Enkele deskundigen op het gebied van vrouwenopvang erkennen dat sommige vrouwen zich met oneigenlijke motieven melden bij een Blijf-van-m'n-Lijfhuis, maar dat dit niet exclusief allochtone vrouwen betreft.

Nog een voorbeeld, min of meer in het verlengde van het vorige. Yasmine: 'De man heeft twee vrouwen: een in Amsterdam, een in Marokko. De vrouw in Nederland mag de deur niet uit, ze leert geen Nederlands. Hij wil zijn jonge Marokkaanse bruid naar Nederland halen. Maar dat is onmogelijk zolang hij hier getrouwd is. Dus besluit hij van zijn eerste vrouw te scheiden. Na de scheiding komt z'n nieuwe vrouw naar Nederland, zonder papieren. Beide vrouwen zijn totaal afhankelijk van die man.'

En dan de nieuwe loverboy, een fenomeen waarbij Yasmine vrijwel dagelijks via haar nichtje is betrokken. Yasmine: 'Geen blonde Nederlandse meisjes worden verleid, maar Marokkaanse vrouwen. De man is in Marokko officieel getrouwd, het huwelijk geldt ook in Nederland. Hij neemt zijn bruid mee naar Nederland, maar geeft haar niet de vereiste papieren. Ze is dus illegaal en volkomen afhankelijk. Ze wordt hier door haar man onderdrukt, mishandeld en bedreigd. Ondertussen neemt de man een vriendin, een Marokkaanse, die gewoon woont en werkt in Amsterdam. Hij beweert ongehuwd te zijn en wil met haar trouwen in Marokko. Daarvoor heeft hij een document nodig, waaruit blijkt dat hij inderdaad vrijgezel is. Met geld is het helaas nog steeds mogelijk zo'n papier te krijgen'.

'Het werkt als volgt. De ambtenaar in zijn geboortedorp is bereid voor veel geld een uittreksel uit het bevolkingsregister te verschaffen waarop ten onrechte wordt geschrapt dat je bent getrouwd. Met dat vervalste document gaat de man met zijn nieuwe bruid naar een grotere stad, overhandigt aan de trouwambtenaar het vervalste uittreksel en huwt opnieuw. Hij laat het huwelijk niet legaliseren, zodat in Rabat - dus ook op het Marokkaanse consulaat in Nederland - onbekend blijft dat hij bigamie heeft gepleegd.

'De eerste bruid uit Marokko, die ook in Amsterdam-West woont, komt erachter dat haar man er een vriendin op nahoudt. Geen praatjes, want als ze dreigt met aangifte krijgt ze een enkele reis terug naar Marokko, ze is hier immers illegaal en dikwijls uitgehuwelijkt. Als het huwelijk fout gaat, wordt haar familie in Marokko erop aangekeken. De vriendin weet intussen van niets. Zij wordt gezien als een investering voor de toekomst. Zij onderhoudt haar vriend eìn zijn vrouw uit Marokko, zonder het te weten.

'De vriendin, die inmiddels in Marokko met haar nieuwe vriend is getrouwd zonder dat het huwelijks is gelegaliseerd, ontdekt dat haar man al getrouwd is, dat hij zelfs twee kinderen bij zijn eerste vrouw heeft verwekt toen hij met haar, z'n Amsterdamse vriendin, samen was. Met smoesjes weet hij haar te misleiden, nog steeds trapt zij erin. We noemen het bij ons wel eens ''een Marokkaans triootje''. Niet hardop natuurlijk, want de familie heeft er alleen maar verdriet van dat haar dochter wordt misleid.'

Volgens Yasmine heeft de man op naam van haar nicht overal leningen gesloten, onder meer voor het kopen van een Amsterdams taxinummer. 'De bewijzen, bijvoorbeeld een brief van het BKR, het bureau kredietregistratie in Tiel, vond mijn nichtje onder het bed.'

Een broer van het slachtoffer, die vorig jaar tegen de loverboy zei dat het zo niet langer kon, is op straat neergeschoten. Yasmine: 'Hij had drie knapen ingehuurd om de broer en mogelijk andere familieleden aan te pakken.' De politie maakte er een nietszeggend persberichtje van.

Yasmine met haar laatste voorbeeld: 'Sommige Marokkaanse meisjes trekken het zich erg aan dat er in Nederland zo slecht over Marokkanen wordt gesproken. Ze zoeken hun heil in de islam, zonder er echt iets van te weten. Ik ken een meisje dat met een niqaab helemaal gesluierd, over straat gaat. Haar ouders weten van niets. Vlak voordat ze thuis is, trekt ze weer haar normale kleren aan. Een ander meisje kwam thuis met de mededeling dat ze zich wilde laten besnijden! Zo'n besnijdenis is in onze cultuur totaal onbekend, maar ze had het gehoord van haar nieuwe vriend, een man uit Egypte. Een echte moslima laat zich besnijden, had hij haar wijsgemaakt. Haar vader en moeder zijn nu totaal in paniek. Ze begrijpen er niets van. Opnieuw is het probleem bigamie.

'In onze gemeenschap is het bekend dat hier Egyptenaren en Syriërs rondlopen die het hebben gemunt op gefrusteerde Marokkaanse meisjes. Die zijn er nu eenmaal gevoelig voor. Thuis zijn die heren al getrouwd, maar hier doen ze alsof ze vrijgezel zijn. Ze trouwen met een Marokkaanse en krijgen daardoor automatisch alle gewenste papieren, ze zijn hier legaal.

Yasmine meent dat het probleem van de bigamie plegende Marokkanen is op te lossen. 'Elk Marokkaans huwelijk, op welke manier dan ook gesloten, wordt automatisch in Nederland geregistreerd. Bigamie is daardoor onmogelijk, veel Marokkaanse vrouwen zullen opgelucht ademhalen. Al houd je die Egyptenaren en Syriërs er niet mee buiten de deur.'


Wetten en praktische bezwaren
Twee huwelijken tegelijk - in Nederland strafbaar - komt voor, erkent het Marokkaanse consulaat in Amsterdam. 'Maar het was vooral een probleem van vroeger. Tegenwoordig zie je het nauwelijks meer', aldus een woordvoerder.
Het voorstel om elk in Marokko gesloten huwelijk automatisch door te geven aan de Marokkaanse consulaten in Nederland, zodat het plegen van bigamie door in Nederland wonende Marokkanen niet langer mogelijk is, stuit volgens het consulaat op onoverkomelijke praktische bezwaren. 'Dan zouden alle burgelijke standen in heel Marokko moeten worden geautomatiseerd.'
Alleen een via de Marokkaanse rechtbank en uiteindelijk in de hoofdstad Rabat door het Marokkaanse ministerie van Buitenlandse Zaken gelegaliseerd huwelijk geeft de vrouw zekerheid dat haar man niet al met een ander is getrouwd.

bamajob.nl
18-02-05, 10:07
Onze meisjes laten zich makkelijk misleiden door elke gozer die je kan bedenken. Onze meisjes kunnen van alles roepen, maar de koppigheid, de arrogantie en onnozelheid die ze bezetten laat ze telkens in de steek. Dit alles heeft voor een deel te maken met hun identiteitscrisis.

Hoe dom en zwak zijn de Marokkaanse meisjes?

SalmayaSale
18-02-05, 10:24
Geplaatst door bamajob.nl
Onze meisjes laten zich makkelijk misleiden door elke gozer die je kan bedenken. Onze meisjes kunnen van alles roepen, maar de koppigheid, de arrogantie en onnozelheid die ze bezetten laat ze telkens in de steek. Dit alles heeft voor een deel te maken met hun identiteitscrisis.

Hoe dom en zwak zijn de Marokkaanse meisjes?




Hoe sluw en achterbaks zijn de Marokkaanse jongen? Lijkt me een beter toepasselijke vraag.

De meisjes zijn meestal niet dom maar hebben een verkeerde beeld van de prins op het witte paard.

Mark
18-02-05, 10:24
Wat een onzin, weer een poging om moslim vrouwen als zwak af te schilderen. Als marokkaanse vrouwen gelukkig zijn in een relatie met meerdere vrouwen dienen wij dat te respecteren.

taouanza
18-02-05, 10:25
Ik ben halverwege opgehouden met lezen.
Ik vind het te belachelijk voor woorden.
Het overkomt die vrouwtjes maar allemaal alsof ze geen eigen denkvermogen hebben.
Al die gebroken vrouwtjes die zitten te wachten om gered te worden.
Als je iets wil moet je het zelf doen en alle beslissingen nemen offers met zich mee.
Wat ik mij meer druk maak is dat als je je rechten wil eisen dat je nergens terecht kan.
Het is harstikke trendy om medelijden te hebben met moslimvrouwen maar concrete plannen om de situatie daadwerkelijk te veranderen heb ik nog niet gezien.

De nieuwe familiewet in Marokko biedt bijv. mogelijkheid om op voorwaarden te trouwen.
Maakt iemand daar gebruik van?
Neemt iemand de moeite om haar rechten te kennen?

Ik heb van me nicht gehoord dat een meisje uitgehuwelijkt was aan een oude man. Daar had ze geen zin in. Ze had niks in te brengen.
Maar el3adel moet een meisje vragen of ze akkoord gaat of niet.
El3adel vroeg aan de oude man: Wil jij met haar trouwen
Ja zei de oude bok.
Hij vroeg hetzelfde aan het meisje en zij zei :Nee
Mooi dat het huwelijk niet door ging. En ze leeft gewoon hoor.
Angst is een slechte raadgever.
Vrouwen zijn zo bang voor wat de omgeving gaat zeggen en storten zich en veel groter ellende dan de roddels van de buren.

taouanza
18-02-05, 10:27
Geplaatst door SalmayaSale
Hoe sluw en achterbaks zijn de Marokkaanse jongen? Lijkt me een beter toepasselijke vraag.

De meisjes zijn meestal niet dom maar hebben een verkeerde beeld van de prins op het witte paard.

Drie keer raden wie die jongens heeft opgevoed.:moe:

SalmayaSale
18-02-05, 10:33
Geplaatst door taouanza
Ik ben halverwege opgehouden met lezen.
Ik vind het te belachelijk voor woorden.
Het overkomt die vrouwtjes maar allemaal alsof ze geen eigen denkvermogen hebben.
Al die gebroken vrouwtjes die zitten te wachten om gered te worden.
Als je iets wil moet je het zelf doen en alle beslissingen nemen offers met zich mee.
Wat ik mij meer druk maak is dat als je je rechten wil eisen dat je nergens terecht kan.
Het is harstikke trendy om medelijden te hebben met moslimvrouwen maar concrete plannen om de situatie daadwerkelijk te veranderen heb ik nog niet gezien.

De nieuwe familiewet in Marokko biedt bijv. mogelijkheid om op voorwaarden te trouwen.
Maakt iemand daar gebruik van?
Neemt iemand de moeite om haar rechten te kennen?

Ik heb van me nicht gehoord dat een meisje uitgehuwelijkt was aan een oude man. Daar had ze geen zin in. Ze had niks in te brengen.
Maar el3adel moet een meisje vragen of ze akkoord gaat of niet.
El3adel vroeg aan de oude man: Wil jij met haar trouwen
Ja zei de oude bok.
Hij vroeg hetzelfde aan het meisje en zij zei :Nee
Mooi dat het huwelijk niet door ging. En ze leeft gewoon hoor.
Angst is een slechte raadgever.
Vrouwen zijn zo bang voor wat de omgeving gaat zeggen en storten zich en veel groter ellende dan de roddels van de buren.



Het zal pas goed gaan als iedereen zich integer gedraagt. Wetten zijn regels op papier.

Ik weet dat in Marokko, in de wet staat dat de man de toestemming van zijn eerste vrouw nodig heeft als hij voor de 2de keer wil trouwen.
Daar hebben mensen wat voor bedacht, die neemt gewoon een andere vrouw mee met de identiteitskaart van zijn vrouw, en zo is het geregeld.
De Vrouw is gesluierd en de ambtenaar/adoel zou het niet wagen om de nepvrouw te vragen om haar sluier af te doen.

sienia
18-02-05, 10:36
Geplaatst door taouanza
Ik ben halverwege opgehouden met lezen.
Ik vind het te belachelijk voor woorden.
Het overkomt die vrouwtjes maar allemaal alsof ze geen eigen denkvermogen hebben.
Al die gebroken vrouwtjes die zitten te wachten om gered te worden.
Als je iets wil moet je het zelf doen en alle beslissingen nemen offers met zich mee.
Wat ik mij meer druk maak is dat als je je rechten wil eisen dat je nergens terecht kan.
Het is harstikke trendy om medelijden te hebben met moslimvrouwen maar concrete plannen om de situatie daadwerkelijk te veranderen heb ik nog niet gezien.

De nieuwe familiewet in Marokko biedt bijv. mogelijkheid om op voorwaarden te trouwen.
Maakt iemand daar gebruik van?
Neemt iemand de moeite om haar rechten te kennen?

Ik heb van me nicht gehoord dat een meisje uitgehuwelijkt was aan een oude man. Daar had ze geen zin in. Ze had niks in te brengen.
Maar el3adel moet een meisje vragen of ze akkoord gaat of niet.
El3adel vroeg aan de oude man: Wil jij met haar trouwen
Ja zei de oude bok.
Hij vroeg hetzelfde aan het meisje en zij zei :Nee
Mooi dat het huwelijk niet door ging. En ze leeft gewoon hoor.
Angst is een slechte raadgever.
Vrouwen zijn zo bang voor wat de omgeving gaat zeggen en storten zich en veel groter ellende dan de roddels van de buren.

Hier kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn.
Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid van de dames? We/ze laten ons tot slachtoffer maken. Heb helaas zelf ook die ervaring...had het nodig denk ik om het 'licht' te zien.
Riep het nog in een andere topic: wanneer gaan de meiden/vrouwen voor hun eigen geluk kiezen?

taouanza
18-02-05, 10:38
Geplaatst door SalmayaSale
Het zal pas goed gaan als iedereen zich integer gedraagt. Wetten zijn regels op papier.

Ik weet dat in Marokko, in de wet staat dat de man de toestemming van zijn eerste vrouw nodig heeft als hij voor de 2de keer wil trouwen.
Daar hebben mensen wat voor bedacht, die neemt gewoon een andere vrouw mee met de identiteitskaart van zijn vrouw, en zo is het geregeld.
De Vrouw is gesluierd en de ambtenaar/adoel zou het niet wagen om de nepvrouw te vragen om haar sluier af te doen.

Maar dan is het nog altijd aan de eerste vrouw om dit te pikken of niet.
Ik weet niet in welke omstandigheden die vrouwen leven dus ik kan niet daarover oordelen.
Maar als ik zie al die bullshit die vrouwen hier o zo gemakkelijk tolereren dan zou ik daar maar eens beginnen.
Meestal weten ze voor dat ze trouwen al wat voor persoon het is maar gaan toch door. Een Marokkaanse bruiloft is ook zo indrukwekkend en daar offer je leven wel eventjes voor op. En dat goud he dat goud.:moe:

GroteWolf
18-02-05, 10:38
Wat ik mij meer druk maak is dat als je je rechten wil eisen dat je nergens terecht kan.
Het is harstikke trendy om medelijden te hebben met moslimvrouwen maar concrete plannen om de situatie daadwerkelijk te veranderen heb ik nog niet gezien.


Klopt. Ik ben om te beginnen voor een tel nummer plus instantie waar huwelijksdwang kan worden gemeld. Een dergelijk huwelijk wordt dan nietig verklaard. Dat zal uithuwelijken bemoeilijken.

David
18-02-05, 10:39
Geplaatst door sienia

Riep het nog in een andere topic: wanneer gaan de meiden/vrouwen voor hun eigen geluk kiezen?


Opppassen voor kerels én later kerels beetje beter opvoeden, is dat een idee?

SalmayaSale
18-02-05, 10:39
Geplaatst door taouanza
Drie keer raden wie die jongens heeft opgevoed.:moe:


Moeders die jongens voortrekken? En als prinsjes behandelden.

Maar toch, zit me iets dwars. Waarom hebben wij zulke gevallen niet in onze landen? Vooral het loverboysverschijnsel.
De meeste meisjes zijn wel naief en romantisch gesteld maar ze zijn toch alerter.

catwomen
18-02-05, 10:40
Maar het is zo ontzettend moeilijk om voor jezelf op te komen. Het is in mijn omgeving heel moeilijk, maar toch blijf ik het heel langzaam proberen. Mijn oudste zus is nadat ze voor zichzelf opkwam uitgehuwelijkt aan een zeer strikte moslim, haar is niet gevraagd of zij wel of niet wilde trouwen. Ik heb haar verdorie sinds die tijd niet meer mogen zien en spreken. Ik ben gewoon heel erg bang dat het niet goed met haar is, maar ik weet niet wat ik moet doen.

SalmayaSale
18-02-05, 10:42
Geplaatst door David
Opppassen voor kerels én later kerels beetje beter opvoeden, is dat een idee?


Het opvoeden is een deel van het probleem.
Wat doe jij met de maatschappelijke/vriendenkring opvoeding?

taouanza
18-02-05, 10:43
Geplaatst door sienia
Hier kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn.
Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid van de dames? We/ze laten ons tot slachtoffer maken. Heb helaas zelf ook die ervaring...had het nodig denk ik om het 'licht' te zien.
Riep het nog in een andere topic: wanneer gaan de meiden/vrouwen voor hun eigen geluk kiezen?

Ik moest ook wel het licht zien.
En daar moest ik ook veel offers voor maken en voor mezelf kiezen.
Maar mensen willen EN getrouwd zijn EN gelukkig zijn.
Die 2 dingen gaan niet altijd samen en des te eerder dat ze dat inzien des te beter.
Uiteindelijk kan niemand je het kwalijk nemen dat je voor jezelf heb gekozen. En wie dat toch doet daar kan je prima zonder.

sienia
18-02-05, 10:43
Geplaatst door David
Opppassen voor kerels én later kerels beetje beter opvoeden, is dat een idee?

David, dan heb ik het nog niet eens over kerels. Alles wordt ingegeven met de gedachte: 'wat zal men wel niet van me denken. Schande voor mij en mn ouders. '
Dat soort crap die je weerhouden je eigen keuzes te maken. Je blijft je schikken in wat men van je verwacht, een so called 'bent ness'.

Maar toch ook de kerels opvoeden. ;)

SalmayaSale
18-02-05, 10:48
Geplaatst door sienia
Hier kan ik het alleen maar heel erg mee eens zijn.
Waar blijft de eigen verantwoordelijkheid van de dames? We/ze laten ons tot slachtoffer maken. Heb helaas zelf ook die ervaring...had het nodig denk ik om het 'licht' te zien.
Riep het nog in een andere topic: wanneer gaan de meiden/vrouwen voor hun eigen geluk kiezen?


Meestal is het niet zo makkelijk.
- Sociale druk
- Moeders saght als een specter boven je hoofd
- Vaders verdriet/razernij omdat zijn eer op het spel is
- Angst voor sancties, isolatie, verstoting.........

Sommige meiden/vrouwen durven die stap wel te nemen maar de meeste niet.
Je gelukt tegenover je verstoting, tja, dilemmatisch.

Ik weet niet, het is zo simpel om overtuigingen te hebben maar het is een luxe die alleen toebehoort aan mensen die aan de zijlijn staan.

David
18-02-05, 10:51
Geplaatst door SalmayaSale
Het opvoeden is een deel van het probleem.
Wat doe jij met de maatschappelijke/vriendenkring opvoeding?


Vrouwen unite !


Maar da's makkelijker gezegd dan gedaan. Tja.

GroteWolf
18-02-05, 10:52
Uiteindelijk kan niemand je het kwalijk nemen dat je voor jezelf heb gekozen. En wie dat toch doet daar kan je prima zonder.

Ik heb de tip van Mark 61: Gegen die Wand is een prachtige film.

SalmayaSale
18-02-05, 10:54
Geplaatst door catwomen
Maar het is zo ontzettend moeilijk om voor jezelf op te komen. Het is in mijn omgeving heel moeilijk, maar toch blijf ik het heel langzaam proberen. Mijn oudste zus is nadat ze voor zichzelf opkwam uitgehuwelijkt aan een zeer strikte moslim, haar is niet gevraagd of zij wel of niet wilde trouwen. Ik heb haar verdorie sinds die tijd niet meer mogen zien en spreken. Ik ben gewoon heel erg bang dat het niet goed met haar is, maar ik weet niet wat ik moet doen.


Dat vind ik heel treurig.
Wat je moet doen is vooral voor versterking zorgen(andere familieleden voor de zaak interesseren bv)
Vecht voor je zus maar zorg voor rugdekking.
Maar laat vooral je zus niet in de steek, ze zit gevangen, Jij niet.
Sterkte

sienia
18-02-05, 10:54
Geplaatst door SalmayaSale
Meestal is het niet zo makkelijk.
- Sociale druk
- Moeders saght als een specter boven je hoofd
- Vaders verdriet/razernij omdat zijn eer op het spel is
- Angst voor sancties, isolatie, verstoting.........

Sommige meiden/vrouwen durven die stap wel te nemen maar de meeste niet.
Je gelukt tegenover je verstoting, tja, dilemmatisch.

Ik weet niet, het is zo simpel om overtuigingen te hebben maar het is een luxe die alleen toebehoort aan mensen die aan de zijlijn staan.

Ik sta alles behalve aan de zijlijn, zit midden in het proces. Ik begrijp de dilemma's. Ik heb de oplossing ook niet voor handen. Zie wel dat er niet tot nauwelijks over wordt gesproken.

Tja.

taouanza
18-02-05, 10:55
Geplaatst door SalmayaSale
Moeders die jongens voortrekken? En als prinsjes behandelden.

Maar toch, zit me iets dwars. Waarom hebben wij zulke gevallen niet in onze landen? Vooral het loverboysverschijnsel.
De meeste meisjes zijn wel naief en romantisch gesteld maar ze zijn toch alerter.


Ik kan denk ik wel een voorbeeld geven.
Toen ik mijn oma (Allah ier7amha)4 jaar geleden voor het laatst sprak vroeg ze mij of ik hertrouwd was.
Ik zei:Nee alsjeblieft niet!
Zei pakte mijn hand en begon me te zoenen van blijdschap en ze zei: Je hebt gelijk mijn kind. Als huwelijk een fard is heb je het voldaan als het een soent is heb je het voldaan. Zorg goed voor jezelf en je kind.
Die reactie had ik helemaal niet verwacht. Mijn oma was traditioneel en zeer gelovig. Dus moest ik er even over nadenken. Want mijn oma was behalve traditinioneel en gelovig ook heel jong weduwe en werd achtergelaten met 3 koters. Als je dan in die sitiuatie kinderen moet opvoeden dan weet je wat het leven waard is en wat echt belangrijk is.
Dan heb je je prioriteiten wel op een rijtje. Waar moet je nog bang voor zijn het ergste is je al overkomen.

Dat geld denk ik ook voor meisjes daar ook. Als je het moeilijk heb hou je rekening met wat echt belangrijk is en weet je dat het leven geen sprookje is. En als je al gewend ben om in je eigen onderhoud te voorzien dan zit je niet snel op een verzorger te wachten
Dit is maar mijn mening weet niet zeker

~Panthera~
18-02-05, 10:57
Geplaatst door taouanza
Ik kan denk ik wel een voorbeeld geven.
Toen ik mijn oma (Allah ier7amha)4 jaar geleden voor het laatst sprak vroeg ze mij of ik hertrouwd was.
Ik zei:Nee alsjeblieft niet!
Zei pakte mijn hand en begon me te zoenen van blijdschap en ze zei: Je hebt gelijk mijn kind. Als huwelijk een fard is heb je het voldaan als het een soent is heb je het voldaan. Zorg goed voor jezelf en je kind.
Die reactie had ik helemaal niet verwacht. Mijn oma was traditioneel en zeer gelovig. Dus moest ik er even over nadenken. Want mijn oma was behalve traditinioneel en gelovig ook heel jong weduwe en werd achtergelaten met 3 koters. Als je dan in die sitiuatie kinderen moet opvoeden dan weet je wat het leven waard is en wat echt belangrijk is.
Dan heb je je prioriteiten wel op een rijtje. Waar moet je nog bang voor zijn het ergste is je al overkomen.

Dat geld denk ik ook voor meisjes daar ook. Als je het moeilijk heb hou je rekening met wat echt belangrijk is en weet je dat het leven geen sprookje is. En als je al gewend ben om in je eigen onderhoud te voorzien dan zit je niet snel op een verzorger te wachten
Dit is maar mijn mening weet niet zeker


Wat een prachtige oma ! :duim:
Die had ze goed op een rij.
Levenswijsheid.

SalmayaSale
18-02-05, 10:58
[QUOTE]Geplaatst door David
[B]Vrouwen unite !


De vrouwen zijn meestal echt solidair maar tja wat doe jij tegen eeuwen van steenculturisme die de man verafgoodt?
Nu de vrouwen meer economische onafhankelijkheid genieten, worden de mannen toch minder betutteld.
Ik heb hoop.

taouanza
18-02-05, 10:58
Geplaatst door SalmayaSale
Meestal is het niet zo makkelijk.
- Sociale druk
- Moeders saght als een specter boven je hoofd
- Vaders verdriet/razernij omdat zijn eer op het spel is
- Angst voor sancties, isolatie, verstoting.........

Sommige meiden/vrouwen durven die stap wel te nemen maar de meeste niet.
Je gelukt tegenover je verstoting, tja, dilemmatisch.

Ik weet niet, het is zo simpel om overtuigingen te hebben maar het is een luxe die alleen toebehoort aan mensen die aan de zijlijn staan.

Angst is een slechte raadgever en dat zeg ik absoluut niet van de zijlijn.

taouanza
18-02-05, 11:00
Geplaatst door SalmayaSale
[QUOTE]Geplaatst door David
[B]Vrouwen unite !


De vrouwen zijn meestal echt solidair maar tja wat doe jij tegen eeuwen van steenculturisme die de man verafgoodt?
Nu de vrouwen meer economische onafhankelijkheid genieten, worden de mannen toch minder betutteld.
Ik heb hoop.

Solidair?
Solidair in het mannenverafgoden zul je bedoelen.

'fijn dat je promotie heb gemaakt maar wanneer ga je nou eindelijk trouwen?':moe:

GroteWolf
18-02-05, 11:00
Angst is een slechte raadgever en dat zeg ik absoluut niet van de zijlijn.

dat is zeker zo en ik kan alleen maar respect hebben voor die vrouwen die de moed hebben hun eigen weg te volgen.

Life is a terrible thing to waste.

taouanza
18-02-05, 11:01
Geplaatst door ~Panthera~
Wat een prachtige oma ! :duim:
Die had ze goed op een rij.
Levenswijsheid.

Inderdaad levenswijsheid.

SalmayaSale
18-02-05, 11:04
Geplaatst door taouanza
Angst is een slechte raadgever en dat zeg ik absoluut niet van de zijlijn.



Maar je moet angst niet onderschatten, die heeft me jaren gevangen gehouden. En ik ben behalve een zwakke zielige vrouw.
Zo te zien heeft iedereen zijn eigen traumatische ervaringen :strik:

SalmayaSale
18-02-05, 11:08
Geplaatst door taouanza
Solidair?
Solidair in het mannenverafgoden zul je bedoelen.


Ik weet niet of het altijd waar is.
In mijn omgeving zijn de vrouwen wel solidair. :knipoog:




'fijn dat je promotie heb gemaakt maar wanneer ga je nou eindelijk trouwen?':moe:

Heel herkenbaar, de kunst is om daar weerstand tegen te bieden. :hihi:

taouanza
18-02-05, 11:08
Geplaatst door SalmayaSale
Maar je moet angst niet onderschatten, die heeft me jaren gevangen gehouden. En ik ben behalve een zwakke zielige vrouw.
Zo te zien heeft iedereen zijn eigen traumatische ervaringen :strik:

Schat ik weet er alles van.;)

sienia
18-02-05, 11:09
Geplaatst door taouanza
Ik kan denk ik wel een voorbeeld geven.
Toen ik mijn oma (Allah ier7amha)4 jaar geleden voor het laatst sprak vroeg ze mij of ik hertrouwd was.
Ik zei:Nee alsjeblieft niet!
Zei pakte mijn hand en begon me te zoenen van blijdschap en ze zei: Je hebt gelijk mijn kind. Als huwelijk een fard is heb je het voldaan als het een soent is heb je het voldaan. Zorg goed voor jezelf en je kind.
Die reactie had ik helemaal niet verwacht. Mijn oma was traditioneel en zeer gelovig. Dus moest ik er even over nadenken. Want mijn oma was behalve traditinioneel en gelovig ook heel jong weduwe en werd achtergelaten met 3 koters. Als je dan in die sitiuatie kinderen moet opvoeden dan weet je wat het leven waard is en wat echt belangrijk is.
Dan heb je je prioriteiten wel op een rijtje. Waar moet je nog bang voor zijn het ergste is je al overkomen.

Dat geld denk ik ook voor meisjes daar ook. Als je het moeilijk heb hou je rekening met wat echt belangrijk is en weet je dat het leven geen sprookje is. En als je al gewend ben om in je eigen onderhoud te voorzien dan zit je niet snel op een verzorger te wachten
Dit is maar mijn mening weet niet zeker

'Prachtig!

De moeder van een vriendin tegen haar dochter: "waarom wil je nou trouwen? Als ik gestudeerd had en ik had een goede baan gehad, dan was ik nooit getrouwd."

David
18-02-05, 11:18
Als ik dit allemaal lees, valt m'n bek open. Het is voor mij, met mijn opvoeding, zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat dit soort dingen gebeuren. Mijn broertje, zusje en ik zijn alledrie precies hetzelfde opgevoed - "omdat je een jongen bent" en "omdat je een meisje bent" kwam zelden of nooit ter sprake - hooguit bij uiterlijke details, of als geintje. Maar al helemaal niet wat opleiding, voorbereiding op het leven en partnerkeuze betrof. Leren voor jezelf zorgen, dat was belangrijk. In partnerkeuze hielden m'n ouders de boel wel in de gaten, en gaven volop commentaar, maar eignelijk bemoeiden ze zich nergens mee. Weet wat je doet, spring niet in zeven sloten tegelijk en doe langzaam aan, dat soort adviezen. En gedraag je fatsoenlijk. Trouwen vonden ze belachelijk - ga eerst maar eens een paar jaar samenwonen, dan weet je waar je aan begint, er zijn al genoeg echtscheidingen. Kinderen? Graag, maar bouw eerst je carrière op, zodat je goed voor ze kunt zorgen en wat levenservaring hebt. En toch vonden we, en ook onze omgeving, onze ouders redelijk streng, degelijk en conservatief. Veel gezeur over op tijd thuis zijn, doe je haar normaal en wat heb je nou weer aan.

Uit die wereld kom ik - en wat ik hier lees, daar schrik ik van.

~Panthera~
18-02-05, 11:20
Geplaatst door taouanza
Schat ik weet er alles van.;)

:D Welke vrouw niet ??

taouanza
18-02-05, 11:22
Geplaatst door David
Als ik dit allemaal lees, valt m'n bek open. Het is voor mij, met mijn opvoeding, zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat dit soort dingen gebeuren. Mijn broertje, zusje en ik zijn alledrie precies hetzelfde opgevoed - "omdat je een jongen bent" en "omdat je een meisje bent" kwam zelden of nooit ter sprake - hooguit bij uiterlijke details, of als geintje. Maar al helemaal niet wat opleiding, voorbereiding op het leven en partnerkeuze betrof. Leren voor jezelf zorgen, dat was belangrijk. In partnerkeuze hielden m'n ouders de boel wel in de gaten, en gaven volop commentaar, maar eignelijk bemoeiden ze zich nergens mee. Weet wat je doet, spring niet in zeven sloten tegelijk en doe langzaam aan, dat soort adviezen. En gedraag je fatsoenlijk. Trouwen vonden ze belachelijk - ga eerst maar eens een paar jaar samenwonen, dan weet je waar je aan begint, er zijn al genoeg echtscheidingen. Kinderen? Graag, maar bouw eerst je carrière op, zodat je goed voor ze kunt zorgen en wat levenservaring hebt. En toch vonden we, en ook onze omgeving, onze ouders redelijk streng, degelijk en conservatief. Veel gezeur over op tijd thuis zijn, doe je haar normaal en wat heb je nou weer aan.

Uit die wereld kom ik - en wat ik hier lees, daar schrik ik van.

Een rare vraag mischien maar schrik je nou percies van?

~Panthera~
18-02-05, 11:22
Geplaatst door David
Als ik dit allemaal lees, valt m'n bek open. Het is voor mij, met mijn opvoeding, zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat dit soort dingen gebeuren. Mijn broertje, zusje en ik zijn alledrie precies hetzelfde opgevoed - "omdat je een jongen bent" en "omdat je een meisje bent" kwam zelden of nooit ter sprake - hooguit bij uiterlijke details, of als geintje. Maar al helemaal niet wat opleiding, voorbereiding op het leven en partnerkeuze betrof. Leren voor jezelf zorgen, dat was belangrijk. In partnerkeuze hielden m'n ouders de boel wel in de gaten, en gaven volop commentaar, maar eignelijk bemoeiden ze zich nergens mee. Weet wat je doet, spring niet in zeven sloten tegelijk en doe langzaam aan, dat soort adviezen. En gedraag je fatsoenlijk. Trouwen vonden ze belachelijk - ga eerst maar eens een paar jaar samenwonen, dan weet je waar je aan begint, er zijn al genoeg echtscheidingen. Kinderen? Graag, maar bouw eerst je carrière op, zodat je goed voor ze kunt zorgen en wat levenservaring hebt. En toch vonden we, en ook onze omgeving, onze ouders redelijk streng, degelijk en conservatief. Veel gezeur over op tijd thuis zijn, doe je haar normaal en wat heb je nou weer aan.

Uit die wereld kom ik - en wat ik hier lees, daar schrik ik van.


Wat een heerlijke wereld :D
Er zijn er anders zat die DIE niet kennen.

taouanza
18-02-05, 11:23
Geplaatst door sienia
'Prachtig!

De moeder van een vriendin tegen haar dochter: "waarom wil je nou trouwen? Als ik gestudeerd had en ik had een goede baan gehad, dan was ik nooit getrouwd."

Levenservaring!

David
18-02-05, 11:29
Geplaatst door ~Panthera~
Wat een heerlijke wereld :D
Er zijn er anders zat die DIE niet kennen.


Blijkbaar. Weet ik ook inmiddels, maar destijds wist ik niet beter, alles om me heen werd ongeveer zo opgevoed, gewoon, platteland, jaren zeventig en tachtig. zie nu in dat het blijkbaar mazzel was.

David
18-02-05, 11:31
Geplaatst door taouanza
Een rare vraag mischien maar schrik je nou percies van?


Dat gedoe over eer. Dat dat belangrijker lijkt te zijn dan het geluk van de individuele persoon. Mijn ouders halen hun "eer" uit het feit dat hun kids blij zijn, en het leuk doen in de wereld.

~Panthera~
18-02-05, 11:34
Geplaatst door David
Blijkbaar. Weet ik ook inmiddels, maar destijds wist ik niet beter, alles om me heen werd ongeveer zo opgevoed, gewoon, platteland, jaren zeventig en tachtig. zie nu in dat het blijkbaar mazzel was.

Ik weet niet of het "mazzel" was, maar het was denk ik ook niet de "gewone gang van zaken" zullen we maar zeggen.

Er werdt wat afgekloot achter de raampjes toen.
En ook toen hield iedereen wijselijk zijn mond dicht, bang voor de buren etc. :moe:

David
18-02-05, 11:35
Geplaatst door ~Panthera~
En ook toen hield iedereen wijselijk zijn mond dicht, bang voor de buren etc. :moe:


Dat had bij ons thuis toch geen zin meer. Er werd toch al zoveel geluld.

SalmayaSale
18-02-05, 11:36
Geplaatst door David
Als ik dit allemaal lees, valt m'n bek open. Het is voor mij, met mijn opvoeding, zo verschrikkelijk moeilijk voor te stellen dat dit soort dingen gebeuren. Mijn broertje, zusje en ik zijn alledrie precies hetzelfde opgevoed - "omdat je een jongen bent" en "omdat je een meisje bent" kwam zelden of nooit ter sprake - hooguit bij uiterlijke details, of als geintje. Maar al helemaal niet wat opleiding, voorbereiding op het leven en partnerkeuze betrof. Leren voor jezelf zorgen, dat was belangrijk. In partnerkeuze hielden m'n ouders de boel wel in de gaten, en gaven volop commentaar, maar eignelijk bemoeiden ze zich nergens mee. Weet wat je doet, spring niet in zeven sloten tegelijk en doe langzaam aan, dat soort adviezen. En gedraag je fatsoenlijk. Trouwen vonden ze belachelijk - ga eerst maar eens een paar jaar samenwonen, dan weet je waar je aan begint, er zijn al genoeg echtscheidingen. Kinderen? Graag, maar bouw eerst je carrière op, zodat je goed voor ze kunt zorgen en wat levenservaring hebt. En toch vonden we, en ook onze omgeving, onze ouders redelijk streng, degelijk en conservatief. Veel gezeur over op tijd thuis zijn, doe je haar normaal en wat heb je nou weer aan.

Uit die wereld kom ik - en wat ik hier lees, daar schrik ik van.



Dat kan ik me wel voorstellen.
Vraag maar aan je moeder of oma hoe Zij opgevoed is dan kom je toch achter dat het een paar jaren geleden net zo precies ging als bij "ons"
Over een eeuw zijn wij net zover. :lole:

Nu draait de film nog van : de eer is tussen de benen van de vrouw en hoe zullen de mannen het best bewaken. :gniffel:

~Panthera~
18-02-05, 11:38
Geplaatst door David
Dat had bij ons thuis toch geen zin meer. Er werd toch al zoveel geluld.

:haha: Heerlijk, zo'n mentaliteit ! :duim:

David
18-02-05, 11:39
Geplaatst door SalmayaSale
Dat kan ik me wel voorstellen.
Vraag maar aan je moeder of oma hoe Zij opgevoed is dan kom je toch achter dat het een paar jaren geleden net zo precies ging als bij "ons"



Klopt. Mijn vader is opgevoed als "man" en werd daar niet blij van.
Mijn moeder is opgevoed als "vrouw" en werd daar absoluut niet blij van. Dus besloten ze het anders aan te pakken. Iets gelijkwaardiger, zeg maar. Resultaat: ik, een stoere zus met een grote bek en zakeninstinct, en een heel conservatief maar lief en goeig broertje.

taouanza
18-02-05, 11:41
Geplaatst door David
Dat gedoe over eer. Dat dat belangrijker lijkt te zijn dan het geluk van de individuele persoon. Mijn ouders halen hun "eer" uit het feit dat hun kids blij zijn, en het leuk doen in de wereld.

Nou dat is universeel en van alle tijd.
De 'eer' komt steeds terug in andere zaken maar feit blijft dat mensen heel veel waarde hechten aan wat de buren zeggen.
Statussymbolen blijven belangrijk.
En andersom zijn er overal mensen die het geluk van hun kinderen boven alles plaatsen.
Mensen zijn overal verschillend.:D

catwomen
18-02-05, 11:57
Geplaatst door SalmayaSale
Dat vind ik heel treurig.
Wat je moet doen is vooral voor versterking zorgen(andere familieleden voor de zaak interesseren bv)
Vecht voor je zus maar zorg voor rugdekking.
Maar laat vooral je zus niet in de steek, ze zit gevangen, Jij niet.
Sterkte

Wist ik maar waar ze is. Een ding is zeker, ze is niet in Nederland! In mijn hele omgeving kan ik niet terecht. Het enige wat voor mij zeker is, dat wanneer ik weg zou gaan, ik het niet zal overleven.

taouanza
18-02-05, 12:00
Geplaatst door catwomen
Wist ik maar waar ze is. Een ding is zeker, ze is niet in Nederland! In mijn hele omgeving kan ik niet terecht. Het enige wat voor mij zeker is, dat wanneer ik weg zou gaan, ik het niet zal overleven.

Heb je mps geprobeert?
Die kunnen je mischien helpen.

SalmayaSale
18-02-05, 12:11
Geplaatst door catwomen
Wist ik maar waar ze is. Een ding is zeker, ze is niet in Nederland! In mijn hele omgeving kan ik niet terecht. Het enige wat voor mij zeker is, dat wanneer ik weg zou gaan, ik het niet zal overleven.



En je ouders dan, hebben die ook geen contact met haar?

Als je weg zou gaan, overleef je het misschien niet maar als je blijf zal je ook niet Leven.
Het is hoe je het ziet al is het nooit zo simpel.
Eerst je angst overwinnen en de rest komt vanzelf.
Ik dacht ook dat ik het niet zou overleven maar zoals je het ziet/leest leef ik nog.

GTV
18-02-05, 12:21
Geplaatst door bamajob.nl
Onze meisjes laten zich makkelijk misleiden door elke gozer die je kan bedenken. Onze meisjes kunnen van alles roepen, maar de koppigheid, de arrogantie en onnozelheid die ze bezetten laat ze telkens in de steek. Dit alles heeft voor een deel te maken met hun identiteitscrisis.

Hoe dom en zwak zijn de Marokkaanse meisjes?
Jij bent echt triest...

bamajob.nl
18-02-05, 12:29
Geplaatst door GTV
Jij bent echt triest...

Triest zijn de verhalen die wij steeds krijgen te horen over onze Marokkaanse meisjes.

David
18-02-05, 12:30
Geplaatst door bamajob.nl
Triest zijn de verhalen die wij steeds krijgen te horen over onze Marokkaanse meisjes.


Dat wel, maar dat maakt die meiden niet triest als persoon. Blame the victim.

taouanza
18-02-05, 12:38
Geplaatst door David
Dat wel, maar dat maakt die meiden niet triest als persoon. Blame the victim.

Nou dan heb je niet goed gelezen.
Ik vind het wel triest om in een blijfvanmelijfhuis te zitten alleen om te frauderen

David
18-02-05, 12:42
Geplaatst door taouanza
Nou dan heb je niet goed gelezen.
Ik vind het wel triest om in een blijfvanmelijfhuis te zitten alleen om te frauderen


Huh?

SalmayaSale
18-02-05, 12:46
Geplaatst door bamajob.nl
Triest zijn de verhalen die wij steeds krijgen te horen over onze Marokkaanse meisjes.


Wat triest is, is dat zulke trieste verhalen nog bestaan en zullen bestaan.
Wat triest is, is dat men niks onderneemt om het te stoppen.
Wat triest is, is dat de vrouw nog niet weet dat ze NEE kan zeggen
Wat triest is, is dat de vrouw die NEE zegt, verstoten of vermoord wordt
Wat triest is, is dat zoveel "moderne mannen" voor de emancipatie van de vrouw meevechten maar anders handelen als het over hun zus/vrouw gaat
Wat triest is, is dat de vrouw weer de dupe is.
Wat triest is, is dat wij weer over discusieren.


Trieeeeeeeeeeeeeessssssssssssssstttttttttttttttttt tttttttttttt :droef:

~Panthera~
18-02-05, 12:52
Geplaatst door SalmayaSale
Wat triest is, is dat zulke trieste verhalen nog bestaan en zullen bestaan.
Wat triest is, is dat men niks onderneemt om het te stoppen.
Wat triest is, is dat de vrouw nog niet weet dat ze NEE kan zeggen
Wat triest is, is dat de vrouw die NEE zegt, verstoten of vermoord wordt
Wat triest is, is dat zoveel "moderne mannen" voor de emancipatie van de vrouw meevechten maar anders handelen als het over hun zus/vrouw gaat
Wat triest is, is dat de vrouw weer de dupe is.
Wat triest is, is dat wij weer over discusieren.


Trieeeeeeeeeeeeeessssssssssssssstttttttttttttttttt tttttttttttt :droef:


Wat triest is, dat vrouwen MANNEN ook nog steeds zoveel macht GEVEN.

Wake up, Ladies ! :D

Rabi'ah.
18-02-05, 12:54
Geplaatst door ~Panthera~
Wat triest is, dat vrouwen MANNEN ook nog steeds zoveel macht GEVEN.

Wake up, Ladies ! :D

Vrouwen aller landen, verenigt u! :ninja2:

:hihi:

GTV
18-02-05, 12:56
Mannen kunnen varkens zijn.
En wederom opvallend hoeveel "mannen" er reageren op dit topic...

~Panthera~
18-02-05, 12:57
Geplaatst door Rabi'ah.
Vrouwen aller landen, verenigt u! :ninja2:

:hihi:

:lole: http://www.cosgan.org/images/midi/boese/a085.gif :hihi:

David
18-02-05, 12:59
Geplaatst door ~Panthera~
:lole: http://www.cosgan.org/images/midi/boese/a085.gif :hihi:


Ik sta als één man achter U - zoals de geleerden achter Ibn!

~Panthera~
18-02-05, 12:59
Geplaatst door GTV
Mannen kunnen varkens zijn.
En wederom opvallend hoeveel "mannen" er reageren op dit topic...

Waarschijnlijk omdat ze het eigenlijk wel best vinden.
En waarom ook niet ? Zij hoeven toch ook niks ? :moe:
Niemand dwingt ze ergens toe.
Thuis niet, maatschappelijk niet, nergens niet.

~Panthera~
18-02-05, 13:00
Geplaatst door David
Ik sta als één man achter U - zoals de geleerden achter Ibn!

Dan ben je ook waarschijnlijk de enige, David.

SalmayaSale
18-02-05, 13:01
Geplaatst door ~Panthera~
Wat triest is, dat vrouwen MANNEN ook nog steeds zoveel macht GEVEN.

Wake up, Ladies ! :D


Wat triest is, dat mannen daadwerkelijk die macht hebben.
Het is mooi om vrouwen tot opstand te roepen maar in zulke culturen zou je toch niks bereiken zonder de welwillendheid van mannen.

~Panthera~
18-02-05, 13:04
Geplaatst door SalmayaSale
Wat triest is, dat mannen daadwerkelijk die macht hebben.
Het is mooi om vrouwen tot opstand te roepen maar in zulke culturen zou je toch niks bereiken zonder de welwillendheid van mannen.

Dus maak je je weer afhankelijk van mannen ?

Dan kom je dus nergens.

David
18-02-05, 13:05
Geplaatst door SalmayaSale
Wat triest is, dat mannen daadwerkelijk die macht hebben.
Het is mooi om vrouwen tot opstand te roepen maar in zulke culturen zou je toch niks bereiken zonder de welwillendheid van mannen.

Of je zou met alle vrouwen ter wereld tegelijkertijd een actie moeten beginnen. Maar ja, dat word lastig.

Bofko
18-02-05, 13:09
Gewoon een eigen staat oprichten waar alleen vrouwen mogen wonen. Bij de Amazone of zo.

~Panthera~
18-02-05, 13:11
Geplaatst door David
Of je zou met alle vrouwen ter wereld tegelijkertijd een actie moeten beginnen. Maar ja, dat word lastig.

Lijkt me ook technisch onmogelijk.
Maar ik herinner me nog een aktie in Turkije een tijd geleden: vrouwen zaten al tijden te zeuren om een waterput, die de heren maar niet intressant genoeg vonden, want dan moesten ze iets DOEN.
Moeilijk natuurlijk als je de hele dag met je vette krent in het koffiehuis zat.
Waarop de vrouwen de ludieke aktie begonnen: Geen put, GEEN SEX.
Je moest eens zien hoe hard die mannen ineens WEL een put sloegen. :haha:
Zo hadden de vrouwen het toch maar in no time voor elkaar. :duim:

Ik zeg dus niet dat alles ZO zou moeten, maar het gaf de vrouwen in ieder geval het gevoel dat ze NIET machteLOOS waren, en dat was gewoon goed.

SalmayaSale
18-02-05, 13:11
Geplaatst door ~Panthera~
Dus maak je je weer afhankelijk van mannen ?

Dan kom je dus nergens.



Ik maak me van niemand afhankelijk.
Ik heb het alleen over feiten.
Je redeneert vanuit je in democratischelandwonendevrouw maar in andere landen hebben de vrouwen maar weinig of geen macht.
In sommige landen kan de vrouw niet eens reizen zonder toestemming van de man.
Zeg jij mij maar hoe je kan ontvluchten als je niet eens die optie hebt?

De vrouwen moeten eerst meer macht veroveren en dan pas de man bestrijden.
Anders ben je Donquichotisch bezig.

~Panthera~
18-02-05, 13:16
Geplaatst door SalmayaSale
Ik maak me van niemand afhankelijk.
Ik heb het alleen over feiten.
Je redeneert vanuit je in democratischelandwonendevrouw maar in andere landen hebben de vrouwen maar weinig of geen macht.
In sommige landen kan de vrouw niet eens reizen zonder toestemming van de man.
Zeg jij mij maar hoe je kan ontvluchten als je niet eens die optie hebt?

De vrouwen moeten eerst meer macht veroveren en dan pas de man bestrijden.
Anders ben je Donquichotisch bezig.

Zei ik, dat het "makkelijk" was ? Om de dooie dood niet.
Staar je ook niet blind op het DemocratischWesterse, want ook hier zitten de Blijf Van Mijn Lijf Huizen vol, en echt niet alleen met Moslimvrouwen.
Ook hier worden vrouwen in elkaar gebeukt, en bedreigd als ze "weg" willen.
Ook hier worden kinderen mishandeld tot de dood erop volgt etc.
Het dilemma voor de vrouw om WEG te VLUCHTEN is ook nog een heel groot taboe, ook al geven we het niet toe.

SalmayaSale
18-02-05, 13:16
Geplaatst door Bofko
Gewoon een eigen staat oprichten waar alleen vrouwen mogen wonen. Bij de Amazone of zo.


Kunnen wij niet gewoon in harmonie met de man leven op gelijwaardige niveau? ;)

Wij willen de man niet verbanen of onszelf isoleren.
Wij willen dat de man beseft dat wij net als hij MENS zijn.

SalmayaSale
18-02-05, 13:20
Geplaatst door ~Panthera~
Zei ik, dat het "makkelijk" was ? Om de dooie dood niet.
Staar je ook niet blind op het DemocratischWesterse, want ook hier zitten de Blijf Van Mijn Lijf Huizen vol, en echt niet alleen met Moslimvrouwen.
Ook hier worden vrouwen in elkaar gebeukt, en bedreigd als ze "weg" willen.
Ook hier worden kinderen mishandeld tot de dood erop volgt etc.
Het dilemma voor de vrouw om WEG te VLUCHTEN is ook nog een heel groot taboe, ook al geven we het niet toe.



Ik weet dat het hier ook vaak voorkomt.
alleen hier heb je de wet achter je, hier heb je middelen om je vlucht in goede banen te leiden, hier heb je BVMH.
Hier heb alleen moed, wil en je lef nodig en dan kom je toch ver.

Bofko
18-02-05, 13:22
Geplaatst door SalmayaSale
Kunnen wij niet gewoon in harmonie met de man leven op gelijwaardige niveau? ;)

Wij willen de man niet verbanen of onszelf isoleren.
Wij willen dat de man beseft dat wij net als hij MENS zijn.

Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik sta helemaal achter jullie :D

taouanza
18-02-05, 13:23
Geplaatst door ~Panthera~
Dus maak je je weer afhankelijk van mannen ?

Dan kom je dus nergens.

Precies!

~Panthera~
18-02-05, 13:24
Geplaatst door SalmayaSale
Ik weet dat het hier ook vaak voorkomt.
alleen hier heb je de wet achter je, hier heb je middelen om je vlucht in goede banen te leiden, hier heb je BVMH.
Hier heb alleen moed, wil en je lef nodig en dan kom je toch ver.

Dat klopt, wat je zegt over de wet en zo.
Verbazingwekkend dat het dan toch zo veel vrouwen vrouwen niet lukt.
Wat is dat dan ?

Mag ik vragen waar "hier" is, want dan heb je het duidelijk dus niet over Nederland..... ?

taouanza
18-02-05, 13:25
Geplaatst door SalmayaSale
Kunnen wij niet gewoon in harmonie met de man leven op gelijwaardige niveau? ;)

Wij willen de man niet verbanen of onszelf isoleren.
Wij willen dat de man beseft dat wij net als hij MENS zijn.

Wie is wij?
Genoeg vrouwen die het niet met je eens zijn.
Verbeter de wereld begin bij jezelf.
Wij vrouwen moeten maar eerst uitvogelen wat wij eigenlijk willen en wat we er voor over hebben.
Voor jou tien anderen die wel vrijwillig aan de eisen van de man willen voldoen. Tien anderen die zichzelf wel vrouw genoeg vinden om een man te behagen.

~Panthera~
18-02-05, 13:29
Geplaatst door taouanza
Wie is wij?
Genoeg vrouwen die het niet met je eens zijn.
Verbeter de wereld begin bij jezelf.
Wij vrouwen moeten maar eerst uitvogelen wat wij eigenlijk willen en wat we er voor over hebben.
Voor jou tien anderen die wel vrijwillig aan de eisen van de man willen voldoen. Tien anderen die zichzelf wel vrouw genoeg vinden om een man te behagen.

Even Apeldoorn bellen ? :stout:

Ik voel mij ook vrouw, maar echt niet om een "man te behagen" zeg !
Doe mij een lol. :haha:

taouanza
18-02-05, 13:34
Geplaatst door ~Panthera~
Even Apeldoorn bellen ? :stout:

Ik voel mij ook vrouw, maar echt niet om een "man te behagen" zeg !
Doe mij een lol. :haha:

Tis niet mijn mening. Maar helaas zijn wel veel vrouwen met die mening.
En dan kan je schelden op mannen tot je erbij neervalt maar je lost niks op.

~Panthera~
18-02-05, 13:37
Geplaatst door taouanza
Tis niet mijn mening. Maar helaas zijn wel veel vrouwen met die mening.
En dan kan je schelden op mannen tot je erbij neervalt maar je lost niks op.

Juist.
Er moet dus een omwenteling in het denken van vrouwen plaatsvinden.
Helaas lukt dat dus ook niet gemakkelijk. :moe:

taouanza
18-02-05, 13:40
Geplaatst door ~Panthera~
Juist.
Er moet dus een omwenteling in het denken van vrouwen plaatsvinden.
Helaas lukt dat dus ook niet gemakkelijk. :moe:

Ja daar zouden we eens mee moeten beginnen ipv maar op mannen schelden en vrouwen als hulpeloze slachtoffers af schilderen.
Uiteindelijk worden de mannen door vrouwen opgevoed.
Vrouwen hebben dus wel degelijk macht en die misbruiken ze zelf.
Slachtoffer van eigen daden.

SalmayaSale
18-02-05, 13:45
Geplaatst door ~Panthera~
Dat klopt, wat je zegt over de wet en zo.
Verbazingwekkend dat het dan toch zo veel vrouwen vrouwen niet lukt.
Wat is dat dan ?

Mag ik vragen waar "hier" is, want dan heb je het duidelijk dus niet over Nederland..... ?



Hier is NL hoor.
Het lukt sommige vrouwen niet ondanks die middelen omdat de middelen niet alles zijn.
Je moet ook een grote dosis: verstand+moed+zelfrespect+zelfvertrouwen om weg te kunnen.

~Panthera~
18-02-05, 13:46
Geplaatst door taouanza
Ja daar zouden we eens mee moeten beginnen ipv maar op mannen schelden en vrouwen als hulpeloze slachtoffers af schilderen.
Uiteindelijk worden de mannen door vrouwen opgevoed.
Vrouwen hebben dus wel degelijk macht en die misbruiken ze zelf.
Slachtoffer van eigen daden.


Voor een deel, maar niet alles.
Anders zou dat betekenen dat al die "opgevoede" mannen geen eigen HERSENS hadden om na te denken.
Dan komen ze wel weer heel makkelijk weg.
Ook DIE zouden moeten veranderen, en dat gaat dus net zo SHIT.
De schuld van de hele klerezooi ligt bij iedereen.

SalmayaSale
18-02-05, 13:46
Geplaatst door Bofko
Je hoeft mij niet te overtuigen. Ik sta helemaal achter jullie :D

:lole: Wij hebben 2 binnen

taouanza
18-02-05, 13:47
Geplaatst door ~Panthera~
Voor een deel, maar niet alles.
Anders zou dat betekenen dat al die "opgevoede" mannen geen eigen HERSENS hadden om na te denken.
Dan komen ze wel weer heel makkelijk weg.
Ook DIE zouden moeten veranderen, en dat gaat dus net zo SHIT.
De schuld van de hele klerezooi ligt bij iedereen.

Ja en vrouwen hebben ook eigen hersenen.

David
18-02-05, 13:49
Geplaatst door ~Panthera~
Voor een deel, maar niet alles.
Anders zou dat betekenen dat al die "opgevoede" mannen geen eigen HERSENS hadden om na te denken.
Dan komen ze wel weer heel makkelijk weg.
Ook DIE zouden moeten veranderen, en dat gaat dus net zo SHIT.
De schuld van de hele klerezooi ligt bij iedereen.



Ik zei het al eerder: Machismo is het vergif van deze wereld. En die hoer-maagd flauwekul maakt het ook al niet beter.

~Panthera~
18-02-05, 13:51
Geplaatst door SalmayaSale
Hier is NL hoor.
Het lukt sommige vrouwen niet ondanks die middelen omdat de middelen niet alles zijn.
Je moet ook een grote dosis: verstand+moed+zelfrespect+zelfvertrouwen om weg te kunnen.

Ja, dat bedoelde ik ook.
Ondanks alles lukt het hier dus ook niet.
Maar komt dat ook niet door de opvoeding, maatschappelijke druk etc?
Meiden moeten toch "lief" zijn, niet gehoord worden ?
Dan KWEEK je afhankelijke wezens, die dus NIET voor zichzelf kunnen opkomen en daar blijkbaar mannen voor nodig hebben.
Zodra je je mond opentrekt en dat dus WEL doet, ben je OF een bitch, of een teringhoer.
En wie wil zo genoemd worden ?
Resultaat is, dan kruipen meiden maar weer in de "lieve" rol, want daar krijgen ze wel waardering voor.
Walchelijk gewoon.

~Panthera~
18-02-05, 13:52
Geplaatst door David
Ik zei het al eerder: Machismo is het vergif van deze wereld. En die hoer-maagd flauwekul maakt het ook al niet beter.

yep, dat is dus de pest.

SalmayaSale
18-02-05, 13:55
Geplaatst door taouanza
Wie is wij?
Genoeg vrouwen die het niet met je eens zijn.
Verbeter de wereld begin bij jezelf.
Wij vrouwen moeten maar eerst uitvogelen wat wij eigenlijk willen en wat we er voor over hebben.
Voor jou tien anderen die wel vrijwillig aan de eisen van de man willen voldoen. Tien anderen die zichzelf wel vrouw genoeg vinden om een man te behagen.



Niet zo streng. :D
Ok dan, ik trek WIJ in, sommige vrouwen dus....
Ik wil niet dat mijn slechte ervaringen met mannen mij de sceptisme insturen of een verbitterde vrouw van mij zouden maken.
Goede mannen bestaan zoals slechte vrouwen ook bestaan.
Tja, het is ook een vicieuze cirkel. Moeten wij de man kwalijk nemen dat de vrouw niet protesteert of moeten wij de vrouw blameren dat zij de machocultuur in stand houdt?
Foute mannen bestaan dankzij foute vrouwen.

taouanza
18-02-05, 13:58
Geplaatst door David
Ik zei het al eerder: Machismo is het vergif van deze wereld. En die hoer-maagd flauwekul maakt het ook al niet beter.

Ja waar denk je dat het vandaan komt. Chantage door moeders.
' Ik ben degene die je negen maanden heeft gedragen. Ik ben degene die 2 jaar op mijn rug gedragen heeft. Ik ben degene die snachts wakker werd gehouden. Mijn zorgen om en voor jouw hebben een aanslag gepleegd op mijn gezondheid. En dat ben je allemaal vergeten voor een vrouw'.:moe:

Ik verzin niks!

taouanza
18-02-05, 14:00
Geplaatst door SalmayaSale
Niet zo streng. :D
Ok dan, ik trek WIJ in, sommige vrouwen dus....
Ik wil niet dat mijn slechte ervaringen met mannen mij de sceptisme insturen of een verbitterde vrouw van mij zouden maken.
Goede mannen bestaan zoals slechte vrouwen ook bestaan.
Tja, het is ook een vicieuze cirkel. Moeten wij de man kwalijk nemen dat de vrouw niet protesteert of moeten wij de vrouw blameren dat zij de machocultuur in stand houdt?
Foute mannen bestaan dankzij foute vrouwen.

Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen aandeel.

Te quiero
18-02-05, 14:03
SalmayaSale,
Ik was net een interessant artikel die jij geplaatst had aan het lezen en het werd weggehaald door beheerder. De titel was: Alle vrouwen zijn hoeren behalve mijn moeder.
Ten eerste, WAAROM ????
Ten tweede wilde ik op het artikel reageren met het volgende:
De zoon vertelt de moeder wat ze wel of niet mag doen in de moslimcultuur. Hoe kun je als moeder een zoon die boven je staat opvoeden? In de Japanse cultuur waar de criminaliteit vergeleken bij het Westen bijna nihil is, is het de moeder die zich verantwoordelijk voelt voor het gedrag van de kinderen.

Ooit had iemand op het forum de schuld van de vrouwenonderdrukking door moslimmannen bij de moeders gelegd want ze heeft de kinderen opgevoed. Dus niet. Het zijn de broers die moeders en zusters opvoeden.

~Panthera~
18-02-05, 14:06
Geplaatst door taouanza
Iedereen is verantwoordelijk voor zijn/haar eigen aandeel.


Ja, precies.
Maar zie jij mannen hier elkaar op aanspreken ?
Ik niet.
Het enigste wat ze daar op zeggen is dat "vrouwen elkaar afzijken", en dat BETEKEND dus gewoon: WIJ houden elkaar de hand boven het hoofd.
En DUS hoeven ze verder weer niks, en kunnen ze lui achterover in de stoel gaan hangen.
En vrouwen trappen er weer in.
Want wie wil er nou een "zijkerige bitch" genoemd worden, nietwaar ?
Circeltje weer rond. :moe:

taouanza
18-02-05, 14:06
Geplaatst door Te quiero
SalmayaSale,
Ik was net een interessant artikel die jij geplaatst had aan het lezen en het werd weggehaald door beheerder. De titel was: Alle vrouwen zijn hoeren behalve mijn moeder.
Ten eerste, WAAROM ????
Ten tweede wilde ik op het artikel reageren met het volgende:
De zoon vertelt de moeder wat ze wel of niet mag doen in de moslimcultuur. Hoe kun je als moeder een zoon die boven je staat opvoeden? In de Japanse cultuur waar de criminaliteit vergeleken bij het Westen bijna nihil is, is het de moeder die zich verantwoordelijk voelt voor het gedrag van de kinderen.

Ooit had iemand op het forum de schuld van de vrouwenonderdrukking door moslimmannen bij de moeders gelegd want ze heeft de kinderen opgevoed. Dus niet. Het zijn de broers die moeders en zusters opvoeden.

Die topic is niet weggehaald maar samengevoegd.
Dus voel je vrij om daar ook uit je nek te zwetsen.
:moe:

GTV
18-02-05, 14:09
Geplaatst door SalmayaSale
:lole: Wij hebben 2 binnen
Maak dat maar 3, hoor.

;)

Rabi'ah.
18-02-05, 14:10
Geplaatst door David
En die hoer-maagd flauwekul maakt het ook al niet beter.

Die hoer-maagdflauwekul is slechts een van de vele symptomen van de ziekte waaraan samenlevingen waarin mannen hoger aangeslagen worden dan vrouwen, lijden.

taouanza
18-02-05, 14:12
Geplaatst door SalmayaSale
:lole: Wij hebben 2 binnen

Ik vertrouw ze voor geen meter.:ego:

SalmayaSale
18-02-05, 14:12
Geplaatst door taouanza
Die topic is niet weggehaald maar samengevoegd.
Dus voel je vrij om daar ook uit je nek te zwetsen.
:moe:


Samengevoegd? Hoe dan?

David
18-02-05, 14:17
Geplaatst door taouanza
Ik vertrouw ze voor geen meter.:ego:


Het is graag of niet hoor, madam. Ik kan ook tussen de geleerden achter Ibn gaan staan, wat je wil. :ego:

taouanza
18-02-05, 14:18
Geplaatst door David
Het is graag of niet hoor, madam. Ik kan ook tussen de geleerden achter Ibn gaan staan, wat je wil. :ego:

Ja hoor alle goede mannen zijn getrouwd en homo.Schiet lekker op zo.:moe:

David
18-02-05, 14:20
Geplaatst door taouanza
Ja hoor alle goede mannen zijn getrouwd en homo.Schiet lekker op zo.:moe:


Ach, ze koken wel lekker.



psssst: als troost: er zijn ook hééle nare homo's.

taouanza
18-02-05, 14:21
Geplaatst door SalmayaSale
Samengevoegd? Hoe dan?

Ja dat kunnen moderators doen als verschillende topics worden geopend over hetzelfde onderwerp.

Klik hier (http://www.maroc.nl/prikbord/forums/showthread.php?s=&threadid=130212)

Te quiero
18-02-05, 14:25
Geplaatst door SalmayaSale
Moeders die jongens voortrekken? En als prinsjes behandelden.


Jouw weggehaald artikel: ALLE VROUWEN ZIJN HOEREN, BEHALVE MIJN MOEDER werpt hierop licht.
De zonen zijn verantwoordelijk voor het "respect" van het gezin en vertellen de moeder hoe ze bijv. haar sluier moet dragen. Daarom worden ze voorgetrokken en als prinsen behandeld. Ik had altijd gedacht dat vrouwenonderdrukking bij de moslims niets met het geloof te maken had. Zo te lezen, toch enigszins wel?

David
18-02-05, 14:28
Geplaatst door Te quiero
Ik had altijd gedacht dat vrouwenonderdrukking bij de moslims niets met het geloof te maken had. Zo te lezen, toch enigszins wel?


Nee, heeft het ook niet. Wel met machismo wat door de heren voor het gemak maar als geloof wordt gepresenteerd. Verkoopt beter.

GTV
18-02-05, 14:28
Geplaatst door Rabi'ah.
Die hoer-maagdflauwekul is slechts een van de vele symptomen van de ziekte waaraan samenlevingen waarin mannen hoger aangeslagen worden dan vrouwen, lijden.
Persoonlijk denk ik oprecht dat de wereld een stuk vriendelijker eruit zal zien als er meer vrouwen op leidinggevende en invloedrijke posities zouden zitten.

SalmayaSale
18-02-05, 14:28
Geplaatst door Te quiero
SalmayaSale,
Ik was net een interessant artikel die jij geplaatst had aan het lezen en het werd weggehaald door beheerder. De titel was: Alle vrouwen zijn hoeren behalve mijn moeder.
Ten eerste, WAAROM ????
Ten tweede wilde ik op het artikel reageren met het volgende:
De zoon vertelt de moeder wat ze wel of niet mag doen in de moslimcultuur. Hoe kun je als moeder een zoon die boven je staat opvoeden? In de Japanse cultuur waar de criminaliteit vergeleken bij het Westen bijna nihil is, is het de moeder die zich verantwoordelijk voelt voor het gedrag van de kinderen.

Ooit had iemand op het forum de schuld van de vrouwenonderdrukking door moslimmannen bij de moeders gelegd want ze heeft de kinderen opgevoed. Dus niet. Het zijn de broers die moeders en zusters opvoeden.


Wat je zegt is niet altijd waar.
De meeste zonen hebben wel veel respect voor hun moeders.
Dat de opvoeding van sommige vrouwen onder maat is heeft meer met haar instelling te maken dan met iets anders.
Sommige vrouwen, dat ik traditioneel noem, willen bepaalde tradities in eer houden en indoctrineren hun zonen met de gedachte dat zij de mannen in huis zijn, dat zij de eer van de vrouwen moeten bewaken.....
In Egyptische dorpen, waar wraakacties nog dagelijkse voorkomen, zijn het vaak het werk van een vrouw. De vrouw is degene die vergelding vraagt en erop aandringt tot de mannen mee instemmen.

taouanza
18-02-05, 14:29
Geplaatst door Te quiero
Jouw weggehaald artikel: ALLE VROUWEN ZIJN HOEREN, BEHALVE MIJN MOEDER werpt hierop licht.
De zonen zijn verantwoordelijk voor het "respect" van het gezin en vertellen de moeder hoe ze bijv. haar sluier moet dragen. Daarom worden ze voorgetrokken en als prinsen behandeld. Ik had altijd gedacht dat vrouwenonderdrukking bij de moslims niets met het geloof te maken had. Zo te lezen, toch enigszins wel?

Dat "weggehaalde" artikel staat gewoon op de eerste pagina van het topic wijsneus. :moe:

In de meeste zeer patriarchale culturen zoals de meeste islamitishe landen zijn de mannen- en vrouwenwereld strikt gescheiden. Het huis is het domein van de vrouw.

ZIJ en niemand anders is degene die de kinderen opvoedt en dus de meeste invloed heeft op hun denken.

Met het geloof heeft het niks te maken, het komt over de hele wereld voor.

Dus die flauwekul van de zonen voeden de moeder en dochters op kun je verwijzen naar het rijk der fabelen. :moe:

taouanza
18-02-05, 14:30
Geplaatst door GTV
Persoonlijk denk ik oprecht dat de wereld een stuk vriendelijker eruit zal zien als er meer vrouwen op leidinggevende en invloedrijke posities zouden zitten.

Ga toch buiten spelen slijmbal.

Te quiero
18-02-05, 14:31
Geplaatst door taouanza
Die topic is niet weggehaald maar samengevoegd.
Dus voel je vrij om daar ook uit je nek te zwetsen.
:moe:
Bedankt voor de informatie.
Jammer van de tweede zin.
Te ordinair om erop te reageren.

taouanza
18-02-05, 14:33
Geplaatst door Te quiero
Bedankt voor de informatie.
Jammer van de tweede zin.
Te ordinair om erop te reageren.

Nee jij bent een aanwinst voor het forum met je eeuwige gezwets.
Je leest over een man die zijn moeder verteld hoe ze haar hoofddoek meot dragen en dat is dan gelijk de norm voor de islamitische opvoeding.
Er heeft een Nederlander zijn moeder vermoord gevild en is met haar huid de straat op gegaan. Is dat nou de norm voor de Nederlandse opvoeding?

David
18-02-05, 14:33
Geplaatst door taouanza
Ga toch buiten spelen slijmbal.



Hij heeft gelijk. Denk aan zachte, fijne, lieftallige poppetjes als Mevrouw Verdonk, Margaret Tatcher, Nancy Reagan, Imelda Marcos, Mira Marcovic, Eva Peron, De Weduwe Mao, Winnie Mandela, Condoleeza Rice.

SalmayaSale
18-02-05, 14:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Die hoer-maagdflauwekul is slechts een van de vele symptomen van de ziekte waaraan samenlevingen waarin mannen hoger aangeslagen worden dan vrouwen, lijden.



Ik denk dat vrouwen een stuk gelukkiger zouden zijn als zij van hun non-hoer syndroom afkomen die meestal door mannen gefluisterd wordt.


De meeste vrouwen worstelen tussenin, vooral moslima's.

GTV
18-02-05, 14:35
Geplaatst door taouanza
Ga toch buiten spelen slijmbal.

Zo!
Jij bent echt verblind door jouw haat jegens mannen, he?

Sterkte ermee!

Rabi'ah.
18-02-05, 14:37
Geplaatst door David
Hij heeft gelijk. Denk aan zachte, fijne, lieftallige poppetjes als Mevrouw Verdonk, Margaret Tatcher, Nancy Reagan, Imelda Marcos, Mira Marcovic, Eva Peron, De Weduwe Mao, Winnie Mandela, Condoleeza Rice.

:haha:

Precies.

En lees je pm.

GTV
18-02-05, 14:38
Geplaatst door David
Hij heeft gelijk. Denk aan zachte, fijne, lieftallige poppetjes als Mevrouw Verdonk, Margaret Tatcher, Nancy Reagan, Imelda Marcos, Mira Marcovic, Eva Peron, De Weduwe Mao, Winnie Mandela, Condoleeza Rice.
Touche!
Onder vrouwen heb je natuurlijk net zoveel klootzakken zitten.

Rabi'ah.
18-02-05, 14:38
Geplaatst door SalmayaSale
Ik denk dat vrouwen een stuk gelukkiger zouden zijn als zij van hun non-hoer syndroom afkomen die meestal door mannen gefluisterd wordt.


De meeste vrouwen worstelen tussenin, vooral moslima's.

Inderdaad.

De wereld is echter gecompliceerder dan dat primitieve maagd-hoer idee. Alsof je het meteen met iedereen doet als je geen maagd bent.

Bovendien is maagd een zeer betrekkelijk en bedrieglijk begrip. Je kunt tenslotte maagd zijn en heel wat uitgespookt hebben. :moe:

SalmayaSale
18-02-05, 14:47
Geplaatst door Rabi'ah.
Inderdaad.

De wereld is echter gecompliceerder dan dat primitieve maagd-hoer idee. Alsof je het meteen met iedereen doet als je geen maagd bent.

Bovendien is maagd een zeer betrekkelijk en bedrieglijk begrip. Je kunt tenslotte maagd zijn en heel wat uitgespookt hebben. :moe:



Ik weet niet of over hetzelfde syndroom hebben.
Wat ik bedoel is dat vrouwen die voor het geloof kiezen zijn meestal ook gelukkig.
Vrouwen die het geloof afwerpen en voor de lol kiezen zijn ook gelukkig.

Vrouwen die van allebei willen afsnoepen worden denk ik zeldzaam gelukkig, omdat zij toch met schuldgevoelens kamperen. :brozac:
Dat zie ik vaak om mij heen.

Het is en blijft een dilemma. Een mens met 2 verstanden is een leugenaar.

Rabi'ah.
18-02-05, 14:50
Geplaatst door SalmayaSale
Ik weet niet of over hetzelfde syndroom hebben.
Wat ik bedoel is dat vrouwen die voor het geloof kiezen zijn meestal ook gelukkig.
Vrouwen die het geloof afwerpen en voor de lol kiezen zijn ook gelukkig.

Vrouwen die van allebei willen afsnoepen worden denk ik zeldzaam gelukkig, omdat zij toch met schuldgevoelens kamperen. :brozac:
Dat zie ik vaak om mij heen.

Het is en blijft een dilemma. Een mens met 2 verstanden is een leugenaar.

Ik denk dat het vooral gaat om de keuzevrijheid. Als je achter je eigen levenswijze staat, zul je ook niet gauw naar andere dingen gaan verlangen.

Je kunt ook prima gelovig zijn en lol maken, maar bepaalde dingen kunnen eenmaal niet als je serieus met het geloof bezig bent. Welk geloof dan ook.

Je moet je gewoon afvragen voor wie je het eigenlijk doet: Voor God of voor het oog van de wereld?

David
18-02-05, 14:55
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik denk dat het vooral gaat om de keuzevrijheid. Als je achter je eigen levenswijze staat, zul je ook niet gauw naar andere dingen gaan verlangen.

Je kunt ook prima gelovig zijn en lol maken, maar bepaalde dingen kunnen eenmaal niet als je serieus met het geloof bezig bent. Welk geloof dan ook.

Je moet je gewoon afvragen voor wie je het eigenlijk doet: Voor God of voor het oog van de wereld?


Of je nu voor het geloof kiest of niet, doet aan geluk niks af volgens mij. Het gaat er om dat je datgene zélf kiest dat het beste bij je past, en niet gedwongen wordt te kiezen uit sociale druk, eer of andere externe flauwekul-dingen. Ieder heeft zijn of haar leven en ieder heeft het recht dat zo autonoom en gelukkig mogelijk te leven. Niemand heeft het recht een ander z'n leven te commanderen.

Overigens vind ik de tweedeling "geloof of lol" een beetje vreemd. alsof gelovigen nooit lol hebben, en ongelovigen alleen maar lol hebben. Dat is namelijk niet zo.

~Panthera~
18-02-05, 14:56
Geplaatst door David
Of je nu voor het geloof kiest of niet, doet aan geluk niks af volgens mij. Het gaat er om dat je datgene zélf kiest dat het beste bij je past, en niet gedwongen wordt te kiezen uit sociale druk, eer of andere externe flauwekul-dingen. Ieder heeft zijn of haar leven en ieder heeft het recht dat zo autonoom en gelukkig mogelijk te leven. Niemand heeft het recht een ander z'n leven te commanderen.

Overigens vind ik de tweedeling "geloof of lol" een beetje vreemd. alsof gelovigen nooit lol hebben, en ongelovigen alleen maar lol hebben. Dat is namelijk niet zo.

Hier ben ik het volkomen mee eens.

Rourchid
18-02-05, 14:57
gewist

Rabi'ah.
18-02-05, 14:58
Geplaatst door David
Of je nu voor het geloof kiest of niet, doet aan geluk niks af volgens mij. Het gaat er om dat je datgene zélf kiest dat het beste bij je past, en niet gedwongen wordt te kiezen uit sociale druk, eer of andere externe flauwekul-dingen. Ieder heeft zijn of haar leven en ieder heeft het recht dat zo autonoom en gelukkig mogelijk te leven. Niemand heeft het recht een ander z'n leven te commanderen.

Overigens vind ik de tweedeling "geloof of lol" een beetje vreemd. alsof gelovigen nooit lol hebben, en ongelovigen alleen maar lol hebben. Dat is namelijk niet zo.

Helemaal mee eens.

Rabi'ah.
18-02-05, 14:59
Geplaatst door Joacim
Sex als beloning voor arbeid, tsja ; nogal westers denken met een verdachte zween van decadentie.

.
Ach jee, de maakbaarheid van de samenleving uit een monolitisch feministisch perspectief ofwel gaap, gaap, geeuw, geeuw.

Misschien is het wat gepaster tegenover God om proberen in te zien dat mensen altijd afhankelijk van elkaar zijn en zullen zijn. En aangezien vrouwen ook mensen zijn is het normaal dat een man niet te bang is om, indien nodig, een vrouw om hulp te vragen, tenzij het om een laffe vent gaat.


Het is maar wat je onder behagen verstaat.
Mij op mijn fouten wijzen vind ik erg behaaglijk, ongeacht het geslacht van degene die mij op mijn fouten wijst.
Zelfs als de fout waar ik op gewezen wordt, niet gemaakt wordt door mij, blijft het behaaglijk om te weten dat ik staat geacht wordt om aanspreekbaar te zijn voor eventuele bijsturing.

Is het weer speeltijd in Paviljoen 3?

Rourchid
18-02-05, 15:00
gewist

David
18-02-05, 15:01
Geplaatst door Rabi'ah.
Is het weer speeltijd in Paviljoen 3?


Ik weet niet. Ik zat me ook gelijk te ergeren aan z'n berichtje, maar op het laatst maakte hij toch wel een paar zinnige opmerkingen. Meneer wil bijgestuurd worden bij fouten, en durft een vrouw om hulp te vragen. Toe maar. :stout:

taouanza
18-02-05, 15:09
Geplaatst door SalmayaSale
Ik weet niet of over hetzelfde syndroom hebben.
Wat ik bedoel is dat vrouwen die voor het geloof kiezen zijn meestal ook gelukkig.
Vrouwen die het geloof afwerpen en voor de lol kiezen zijn ook gelukkig.

Vrouwen die van allebei willen afsnoepen worden denk ik zeldzaam gelukkig, omdat zij toch met schuldgevoelens kamperen. :brozac:
Dat zie ik vaak om mij heen.

Het is en blijft een dilemma. Een mens met 2 verstanden is een leugenaar.

Integriteit dus.
Trouw blijven aan jezelf.

SalmayaSale
18-02-05, 15:10
Geplaatst door David
Of je nu voor het geloof kiest of niet, doet aan geluk niks af volgens mij. Het gaat er om dat je datgene zélf kiest dat het beste bij je past, en niet gedwongen wordt te kiezen uit sociale druk, eer of andere externe flauwekul-dingen. Ieder heeft zijn of haar leven en ieder heeft het recht dat zo autonoom en gelukkig mogelijk te leven. Niemand heeft het recht een ander z'n leven te commanderen.

Overigens vind ik de tweedeling "geloof of lol" een beetje vreemd. alsof gelovigen nooit lol hebben, en ongelovigen alleen maar lol hebben. Dat is namelijk niet zo.


Hier heb ik alleen over mensen die graag volgens het geloof willen leven en vinden lol (alles is namelijk haram, disco, bios...) maken als haram of iets dat tot harams kan leiden.
Dankzij de jarenlange indoctrinaties voelen sommigen moslima's zich niet echt lekker bij hun keuzes omdat zij tussen 2 vuren staan.
Iemand zei ooit: in de ene straat wordt je vereerd en in de andere bespuugd of andersom

Natuurlijk staat geloof los van genoot en je kunt ook genieten binnen je geloof.
Alleen met het geloof heb je beperkingen en dat kan de lol bederven :tik:

Te quiero
18-02-05, 15:10
Geplaatst door taouanza
Dat "weggehaalde" artikel staat gewoon op de eerste pagina van het topic wijsneus. :moe:

In de meeste zeer patriarchale culturen zoals de meeste islamitishe landen zijn de mannen- en vrouwenwereld strikt gescheiden. Het huis is het domein van de vrouw.

ZIJ en niemand anders is degene die de kinderen opvoedt en dus de meeste invloed heeft op hun denken.

Met het geloof heeft het niks te maken, het komt over de hele wereld voor.

Dus die flauwekul van de zonen voeden de moeder en dochters op kun je verwijzen naar het rijk der fabelen. :moe:
Het zou fijn zijn als je net als alle anderen normaal kon reageren op mijn posten. Scheldwoorden als zwetsen, wijsneus en flauwekul zullen je echt niet groter, wijzer en belangrijker maken dan je bent.
Wat is jouw probleem??? Kun je het nog steeds niet verwerken dat het je tot nu toe niet gelukt was mij een ban te geven?
Weet je wat, al was het je gelukt dan nog zou het mij niet deren. Dit is maar een forum niet een big shot job. We zijn allemaal "kleine" mensen op dit forum.
Verder kun je op dit forum zo wijs schrijven over onderdrukte vrouwen en machomannen. Als een moderator maak je misbruik van je "macht" en gedraag je je als een machoman die jij o zo veracht.
Met jouw gedrag hier benadruk je hoe KLEIN je eigenlijk bent.
(Deze conversatie zal ik bewaren voor de beheerder).

David
18-02-05, 15:13
Geplaatst door SalmayaSale
Hier heb ik alleen over mensen die graag volgens het geloof willen leven en vinden lol (alles is namelijk haram, disco, bios...) maken als haram of iets dat tot harams kan leiden.
Dankzij de jarenlange indoctrinaties voelen sommigen moslima's zich niet echt lekker bij hun keuzes omdat zij tussen 2 vuren staan.
Iemand zei ooit: in de ene straat wordt je vereerd en in de andere bespuugd of andersom

Natuurlijk staat geloof los van genoot en je kunt ook genieten binnen je geloof.
Alleen met het geloof heb je beperkingen en dat kan de lol bederven :tik:


Maar hoe kan een geloof nou beweren vol liefde en vrede te zijn als alles wat het leven aangenaam maakt meteen slecht is? Dat geloof ik ook niet. Want lol bestaat toch niet uit disco's en met iedereen naar bed gaan? LOl is toch ook fijn met vrienden een avond praten, een goed boek lezen, een mooie film zien? Okay, ik klink nu wellicht erg soft, maar ik meen het wel.

Rourchid
18-02-05, 15:15
gewist

David
18-02-05, 15:17
Geplaatst door Joacim
Lekker hé om woorden te verdraaien teneinde uw geestestzieke behoefte te bevredigen?


Welke geestesziekte?

Te quiero
18-02-05, 15:17
Geplaatst door GTV
Touche!
Onder vrouwen heb je natuurlijk net zoveel klootzakken zitten.
INDERDAAD.

SalmayaSale
18-02-05, 15:18
Geplaatst door David
Maar hoe kan een geloof nou beweren vol liefde en vrede te zijn als alles wat het leven aangenaam maakt meteen slecht is? Dat geloof ik ook niet. Want lol bestaat toch niet uit disco's en met iedereen naar bed gaan? LOl is toch ook fijn met vrienden een avond praten, een goed boek lezen, een mooie film zien? Okay, ik klink nu wellicht erg soft, maar ik meen het wel.



Ik bedoel ook niet dat lol alleen seks, bios.. is.
Daar hoor je mij niet zeggen. Tuurlijk is lol maken alles wat je hierna noemt. Daar ben ik helemaal mee eens.

Maar gelovige mensen vinden dat je zulke kostbare tijd alleen aan God mag besteden en als zij bij elkaar komen moet God het sleutelwoord die hen bij elkaar brengt.


Don't shoot, i am only the pianist :hardlach:

taouanza
18-02-05, 15:19
Geplaatst door Te quiero
Het zou fijn zijn als je net als alle anderen normaal kan reageren op mijn posten. Scheldwoorden als zwetsen, wijsneus en flauwekul zullen je echt niet groter, wijzer en belangrijker maken dan je bent.
Wat is jouw probleem??? Kun je het nog steeds niet verwerken dat het je tot nu toe niet gelukt is mij een ban te geven?
Weet je wat, al was het je gelukt dan nog zou het mij niet kunnen deren. Dit is maar een forum niet een big shot job. We zijn allemaal "kleine" mensen op dit forum.
Verder kun je op dit forum zo wijs schrijven over onderdrukte vrouwen en machomannen. Als een moderator maak je misbruik van je "macht" en gedraag je je als een machoman die jij o zo veracht.
Met jouw gedrag hier benadruk je hoe KLEIN je eigenlijk bent.
(Deze conversatie zal ik bewaren voor de beheerder).

Doe vooral wat je niet laten kunt zeikerd!

David
18-02-05, 15:22
Geplaatst door SalmayaSale
Maar gelovige mensen vinden dat je zulke kostbare tijd alleen aan God mag besteden en als zij bij elkaar komen moet God het sleutelwoord die hen bij elkaar brengt.


Da's dan een bepaald slag gelovigen. Mijn oma was een zeer devote katholieke dame, maar mocht toch graag een avondje uit met haar vriendinnen, en schrok ook niet terug voor een flinke trappist en een potje roddelen in de kroeg. Maar ja, het Vlaamse katholicisme.... erg gemoedelijk. Dat zal het wel zijn.

taouanza
18-02-05, 15:25
Geplaatst door David
Da's dan een bepaald slag gelovigen. Mijn oma was een zeer devote katholieke dame, maar mocht toch graag een avondje uit met haar vriendinnen, en schrok ook niet terug voor een flinke trappist en een potje roddelen in de kroeg. Maar ja, het Vlaamse katholicisme.... erg gemoedelijk. Dat zal het wel zijn.

Precies het ligt niet aan het geloof maar aan de mensen en aan hoe het geïnterpreteerd wordt.

David
18-02-05, 15:31
Geplaatst door taouanza
Precies het ligt niet aan het geloof maar aan de mensen en aan hoe het geïnterpreteerd wordt.


Het is alleen zo jammer dat een hoop mensen iets dat op zich mooi kan zijn misbruiken om hun zin door te drijven en de baas te spelen over anderen.

Rabi'ah.
18-02-05, 15:35
Geplaatst door David
Het is alleen zo jammer dat een hoop mensen iets dat op zich mooi kan zijn misbruiken om hun zin door te drijven en de baas te spelen over anderen.

Dat is zeker jammer. Maar bijna even jammer vind ik dat veel mensen denken dat extremistische uitwassen inherent zijn aan gelovig zijn.
Alsof seculiere ideologieëen niet net zo goed misbruikt zijn en worden.

David
18-02-05, 15:38
Geplaatst door Rabi'ah.
Dat is zeker jammer. Maar bijna even jammer vind ik dat veel mensen denken dat extremistische uitwassen inherent zijn aan gelovig zijn.
Alsof seculiere ideologieëen niet net zo goed misbruikt zijn en worden.


Weet ik. Daarom noemde ik ook het woord "geloof" niet. Uitwassen vallen nu eenmaal altijd het meeste op. Zowel bij gelovigen, als bij seculieren, als bij nichten als bij Breezersletjes. De gewone mensen zie je minder goed. Jammer, eignelijk.

Rabi'ah.
18-02-05, 15:39
Geplaatst door David
Weet ik. Daarom noemde ik ook het woord "geloof" niet. Uitwassen vallen nu eenmaal altijd het meeste op. Zowel bij gelovigen, als bij seculieren, als bij nichten als bij Breezersletjes. De gewone mensen zie je minder goed. Jammer, eignelijk.

Inderdaad. Maarja, dat is mens eigen. Goed nieuws is geen nieuws. Mensen kicken nou eenmaal op sensatie.

Te quiero
18-02-05, 15:42
Geplaatst door taouanza
Doe vooral wat je niet laten kunt zeikerd!
Hiermee heb je weer het niveau van het milieu waaruit je komt verklapt.
Als ik het niet beter wist (dat je een vrouw was) zou ik denken dat je een van die verachtelijke machomannen bent die vrouwen onderdrukken.
Slachtoffers hebben WELEENS de neiging om op hun beurt slachtoffers te maken.
Enfin, ik ben niet jouw psychiater, ga zelf een zoeken, voordat je een keer op je bek valt en vervolgens weer de gehele Nederlandse maatschapppij daarvan de schuld te geven.

Rabi'ah.
18-02-05, 15:44
Geplaatst door Te quiero
Hiermee heb je weer het niveau van het milieu waaruit je komt verklapt.
Als ik het niet beter wist (dat je een vrouw was) zou ik denken dat je een van die verachtelijke machomannen was die vrouwen onderdrukten.
Slachtoffers hebben WELEENS de neiging om op hun beurt slachtoffers te maken.
Enfin, ik ben niet jouw psychiater, ga zelf een zoeken, voordat je een keer op je bek valt en vervolgens weer de gehele Nederlandse maatschapppij daarvan de schuld te geven.

:wtf:

Verder alles goed?

Te quiero
18-02-05, 15:45
Geplaatst door Te quiero
Hiermee heb je weer het niveau van het milieu waaruit je komt verklapt.
Als ik het niet beter wist (dat je een vrouw was) zou ik denken dat je een van die verachtelijke machomannen was die vrouwen onderdrukten.
Slachtoffers hebben WELEENS de neiging om op hun beurt slachtoffers te maken.
Enfin, ik ben niet jouw psychiater, ga zelf een zoeken, voordat je een keer op je bek valt en vervolgens weer de gehele Nederlandse maatschapppij daarvan de schuld te geven.
Overigens, heb ik respect voor SalmayaSale die op elke post beschaafd reageerde.
Haar artikelen vond ik ook interessant.
Jammer dat de moderator het moet verzieken voor anderen.

Rabi'ah.
18-02-05, 15:46
Geplaatst door Te quiero

Jammer dat de moderator het moet verzieken voor anderen.

Ba suku, ba feni, ba tyari. :rolleyes:

~Panthera~
18-02-05, 15:48
Geplaatst door Rabi'ah.
Ba suku, ba feni, ba tyari. :rolleyes:

Çok deli. :haha:

Rabi'ah.
18-02-05, 15:49
Geplaatst door ~Panthera~
Çok deli. :haha:

Als jij mij vertelt wat dit betekent, vertel ik wat wat ik schreef betekent. :strik:

~Panthera~
18-02-05, 15:51
Geplaatst door Rabi'ah.
Als jij mij vertelt wat dit betekent, vertel ik wat wat ik schreef betekent. :strik:


:haha:

Te quiero
18-02-05, 15:52
Geplaatst door Rabi'ah.
Ba suku, ba feni, ba tyari. :rolleyes:
Wat betekent dit?

Ach laat maar, ik hoef het niet te weten.
Deze topic is toch al verziekt. Jammer!!!

taouanza
18-02-05, 16:20
Geplaatst door Te quiero
Wat betekent dit?

Ach laat maar, ik hoef het niet te weten.
Deze topic is toch al verziekt. Jammer!!!

Ja Ayaan dit topic gaat over jouw persoontje dus is het niet meer dan logisch dat je alle aandacht naar jezelf toetrekt.:rolleyes:

Rourchid
18-02-05, 16:37
gewist

Olive Yao
18-02-05, 17:05
Geplaatst door SalmayaSale
Dat kan ik me wel voorstellen.
Vraag maar aan je moeder of oma hoe Zij opgevoed is dan kom je toch achter dat het een paar jaren geleden net zo precies ging als bij "ons"
Over een eeuw zijn wij net zover. :lole:

Nu draait de film nog van : de eer is tussen de benen van de vrouw en hoe zullen de mannen het best bewaken. :gniffel:
Mijn moeder heeft wel wat meegemaakt, maar niet te vergelijken met wat je hier beschrijft.
Op zeker moment zat ze in een moeilijke situatie, en toen is het juist goed gegaan.

Mijn overgrootmoeder was streng en traditioneel, maar dat kon mijn oma goed aanvaarden omdat het wel bij haar paste.

Mijn vader komt uit een "progressief" en "humaan" gezin. Prachtvent.

Ik heb dus geluk, maar ik kan me toch niet voorstellen dat dat zo uitzonderlijk is.

Ik ken marokkaanse meiden uit conservatieve gezinnen die meemaken wat ik hier lees, maar ook meiden die vinden dat ze veel geluk hebben met hun ouders, en vrouwen met wie het maatschappelijk en sociaal goed gaat.

Dus zet hem op!

mark61
18-02-05, 20:11
Maar wat was nou de conclusie? Vrouwen moeten het zelf doen, zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van die mannen die hen later gaan onderdrukken, dus...?

Is de enige conclusie: niet meer bang zijn?

~Panthera~
18-02-05, 20:15
Geplaatst door mark61
Maar wat was nou de conclusie? Vrouwen moeten het zelf doen, zijn verantwoordelijk voor de opvoeding van die mannen die hen later gaan onderdrukken, dus...?

Is de enige conclusie: niet meer bang zijn?

Onder andere.
Forget de man op het witte paard, want die is er niet.
Forget "lief zijn", want dat helpt je geen steek verder.
Wees niet afhankelijk van wie dan ook.

Karin.N
18-02-05, 21:27
Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze.

marlies255
18-02-05, 21:34
Geplaatst door Te quiero
Het zou fijn zijn als je net als alle anderen normaal kon reageren op mijn posten. Scheldwoorden als zwetsen, wijsneus en flauwekul zullen je echt niet groter, wijzer en belangrijker maken dan je bent.
Wat is jouw probleem??? Kun je het nog steeds niet verwerken dat het je tot nu toe niet gelukt was mij een ban te geven?
Weet je wat, al was het je gelukt dan nog zou het mij niet deren. Dit is maar een forum niet een big shot job. We zijn allemaal "kleine" mensen op dit forum.
Verder kun je op dit forum zo wijs schrijven over onderdrukte vrouwen en machomannen. Als een moderator maak je misbruik van je "macht" en gedraag je je als een machoman die jij o zo veracht.
Met jouw gedrag hier benadruk je hoe KLEIN je eigenlijk bent.
(Deze conversatie zal ik bewaren voor de beheerder).

:lole: bravo!

Snake0ne
18-02-05, 22:13
Nederlanders mishandelen net zo goed vrouwen, maar niet alle Nederlanders doen dat.

Moslims mishandelen eveneens vrouwen, maar niet alle moslims doen dat.

Sommige mensen zijn goed, sommigen zijn slecht, als alle goeden nu eens het slechte gingen bestrijden op een goeie manier dan wordt het volgens mij allemaal een stuk gezelliger. :fplayer:

Wide-O
18-02-05, 22:21
http://www.cosgan.org/images/midi/frech/n010.gif

:hihi:

Mensen doen elkaar wat aan, zeker onder het mom van huwelijk. Economische onafhankelijkheid van de partners is een goeie stap, maar verder liggen er zoveel adders onder het gras dat elk geval weer anders is.

Witte paarden worden snel grijze baarden.

~Panthera~
18-02-05, 22:23
Geplaatst door Snake0ne
Nederlanders mishandelen net zo goed vrouwen, maar niet alle Nederlanders doen dat.

Moslims mishandelen eveneens vrouwen, maar niet alle moslims doen dat.

Sommige mensen zijn goed, sommigen zijn slecht, als alle goeden nu eens het slechte gingen bestrijden op een goeie manier dan wordt het volgens mij allemaal een stuk gezelliger. :fplayer:


:lole:

~Panthera~
18-02-05, 22:24
Geplaatst door Karin.N
Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze.

Je begeeft je nu wel op erg glad ijs.

Wide-O
18-02-05, 22:31
Geplaatst door ~Panthera~
Je begeeft je nu wel op erg glad ijs.

't Zit volgens mij vaak gigantisch veel complexer in elkaar. De deuken die mensen soms oplopen in relaties zijn niet van de poes, en zeker niet altijd hun eigen schuld.

~Panthera~
18-02-05, 22:34
Geplaatst door Wide-O
't Zit volgens mij vaak gigantisch veel complexer in elkaar. De deuken die mensen soms oplopen in relaties zijn niet van de poes, en zeker niet altijd hun eigen schuld.

Nee, was het maar zo makkelijk, dan waren er ook geen problems.
Bovendien is "schuld" ook relatief.

Wortel
19-02-05, 10:12
Mijn maag draait om bij het lezen van alle verhalen over hoe sommige kerels menen met vrouwen om te kunnen gaan. Ik kan ze vanuit de praktijk die ik hier in onze stad ken helaas alleen maar bevestigen.
Die eergedachte waarin de vrouw tot het verlengstuk van de belangen van de man word gemaakt is wat mij betreft te stuitend voor woorden.
Het is meer dan hoog tijd dat deze zaken in het volle licht worden gezet, maar ik vrees dat heel veel vrouwen, verdrietig genoeg, nog een hele lange weg te gaan zullen hebben.

In dit verband: zijn jullie bekend met de site van Senay Ozdemir die juist ook over deze materie een vraagbaak en een schouder om op uit te huilen wil zijn? Al die meisjes die gebukt gaan onder dit soort zwijnerij zouden weliicht wat lotgenoten kunnen treffen.

Hopelijk breekt er eens het besef door dat je pas echt een man bent als je een vrouw haar eigenheid gunt. Maar dat zal in sommige kringen wel klinken als de stem van een roepende in de woestijn.

nefertiti
19-02-05, 10:19
Ik zie dat er ondertussen zwaar wordt afgeweken van het originele topic.

De Europese regeringen moeten dringend acties ondernemen om die gekende misbruiken te voorkomen.

Een ervan is het afschaffen van de dubbele nationaliteit: in dat geval kan mijneertje niet zomaar een tweede vrouwtje gaan ophalen in het thuisland, zolang hij hier gehuwd is: men kan namelijk de beperking inlassen dat Nederlanders enkel in Nederland kunnen hertrouwen. De Marokkaanse overheid kan dan geen tweede huwelijk afsluiten.

Het blijfvanmijnlijf frauduleus systeem kan mijns inziens snel worden opgelost indien de "gescheiden" personen buiten een aparte woonst, ook deze woonst niet kunnen onderverhuren. (Zodoende vermijdt men dat indien mevrouw op woning X staat ingeschreven, terwijl ze in woning Y verblijft, woning X niet kan verhuurd worden m.a.w. dat er geen "anderen" hun officieel adres daar kunnen hebben).

Verder worden islamitische vrouwen TOTAAL NIET onderdrukt, zoals ik al zo dikwijls gehoord heb, dus daar kan ik me dan ook niet meer druk over maken.

taouanza
19-02-05, 10:27
Geplaatst door ~Panthera~
Je begeeft je nu wel op erg glad ijs.

Ze heeft wel gelijk. Het is vaak een eigen keuze.
Daarom is het zo belangrijk dat mensen goed nadenken wat ze willen.

mark61
19-02-05, 11:09
Geplaatst door ~Panthera~
Je begeeft je nu wel op erg glad ijs.

Als 2 mensen iets samen doen zit er meestal voor beiden iets in. Ook al is dat soms negatief gemotiveerd.

Te quiero
20-02-05, 14:41
Geplaatst door mark61
Als 2 mensen iets samen doen zit er meestal voor beiden iets in. Ook al is dat soms negatief gemotiveerd.
Over het algemeen in een vrije wereld klopt dit wel.
Maar voor veel moslima's, heb ik begrepen, is er geen sprake van vrije keuze. Zoals je aan de discussie's kunt lezen, zijn ze soms gedwongen om met vieze oude mannetjes te trouwen.

~Panthera~
20-02-05, 15:03
Geplaatst door mark61
Als 2 mensen iets samen doen zit er meestal voor beiden iets in. Ook al is dat soms negatief gemotiveerd.


"Samen doen" ja.

Maar bij bv verkrachting doe je NIETS SAMEN.
En een KEUZE is het ook niet.
Dan ben je dus wel degelijk SLACHTOFFER.

Dus KIES je niet altijd om "slachoffer" te zijn.

Bullshit. :mad:


"Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze."

Probeer maar, bij verkrachting. :mad:
Bullshit.

Wide-O
20-02-05, 15:53
Geplaatst door ~Panthera~
"Samen doen" ja.

Maar bij bv verkrachting doe je NIETS SAMEN.


Inderdaad. Dan pleegt één van de twee zelfs een misdaad.



En een KEUZE is het ook niet.
Dan ben je dus wel degelijk SLACHTOFFER.

Dus KIES je niet altijd om "slachoffer" te zijn.


Nee, natuurlijk niet.
Verkrachting of volledig in elkaar getremd worden zijn extreme vormen die eigenlijk niets meer met man & vrouw (een relatie) te maken hebben, en waarbij wel degelijk sprake is van een slachtoffer.

Ik denk niet dat Karin dat bedoelde. Binnen een "normale" (nou ja, wat is normaal) relatie kun je wel "stop" zeggen. Meer dan mensen soms denken. Het wordt voor mij terreur als één van de twee die mogelijkheid niet meer heeft. En dat is in 99,99% van de gevallen de vrouw die dan wel degelijk slachtoffer wordt, daar moeten we niet omheen lullen of smoesjes bedenken.

(Ik besef trouwens dat dit een delicaat onderwerp is waarbij het voor mannen makkelijk lullen is.)

Te quiero
20-02-05, 16:06
Geplaatst door Wide-O
(Ik besef trouwens dat dit een delicaat onderwerp is waarbij het voor mannen makkelijk lullen is.)
Misschien een van de redenen waarom mannen BESCHAAMD weglopen/blijven uit deze discussie????

(Vroeger was het bij Chinezen ook normaal om meer dan een vrouw te hebben. Dat was statussymbool voor zowel de man als de eerste vrouw. Het betekende dat de man zo rijk was dat hij zoveel vrouwen kon onderhouden. De eerste vrouw ging altijd naarstig op zoek naar andere vrouwen voor haar man om de status te vergroten. De eerste vrouw was ook de baas over de andere vrouwen. Tegenwoordig pikken de vrouwen dat niet meer. Zo'n man wordt opgesodemieterd.)

S@deeQ
20-02-05, 19:19
Geplaatst door Te quiero
Misschien een van de redenen waarom mannen BESCHAAMD weglopen/blijven uit deze discussie????

(Vroeger was het bij Chinezen ook normaal om meer dan een vrouw te hebben. Dat was statussymbool voor zowel de man als de eerste vrouw. Het betekende dat de man zo rijk was dat hij zoveel vrouwen kon onderhouden. De eerste vrouw ging altijd naarstig op zoek naar andere vrouwen voor haar man om de status te vergroten. De eerste vrouw was ook de baas over de andere vrouwen. Tegenwoordig pikken de vrouwen dat niet meer. Zo'n man wordt opgesodemieterd.)

maffe geit die je bent :fucyc:

je kent je eigen soort niet eens , nederlanders zijn het meeste onbetrouwbare volk wat relatie's betreft. van alle volkeren in europa gaan de nederlanders het meeste vreemd en houden het meeste buitenechtelijke relaties op na.
verdiep je wat meer in je eigen cultuur , cultuur-barbaar :chinees:

sjaen
20-02-05, 19:32
Geplaatst door S@deeQ
maffe geit die je bent :fucyc:

je kent je eigen soort niet eens , nederlanders zijn het meeste onbetrouwbare volk wat relatie's betreft. van alle volkeren in europa gaan de nederlanders het meeste vreemd en houden het meeste buitenechtelijke relaties op na.
verdiep je wat meer in je eigen cultuur , cultuur-barbaar :chinees:

Wat een kwelling moet het voor jou zijn om tussen dit soort mensen te moeten leven, gatver, hun taal spreken hun scholen moeten bezoeken naar hun artsen moeten, moeten stemmen en ook nog recht op een eigen mening moeten hebben.
Gut, ik voel met je mee!

S@deeQ
20-02-05, 19:43
Geplaatst door sjaen
Wat een kwelling moet het voor jou zijn om tussen dit soort mensen te moeten leven, gatver, hun taal spreken hun scholen moeten bezoeken naar hun artsen moeten, moeten stemmen en ook nog recht op een eigen mening moeten hebben.
Gut, ik voel met je mee!

:nerd: ik weet niet op welke kote planeet je woont , maar ik dacht dat kwelling juist andersom was :gek:

Taal ken ik alleen scheldwoorden en om die ongedierte uit te schelden

artsen: toevallig een chinees arts

stemmen . ik ben gezond , ik hoor geen stemmtjes

eigen mening : je bent geflipt. volgens mij heb je het afgelopen jaar in een riool put gezeten . en niets gehoord of gezien.

sjaen
20-02-05, 19:47
Geplaatst door S@deeQ
:nerd: ik weet niet op welke kote planeet je woont , maar ik dacht dat kwelling juist andersom was :gek:

Taal ken ik alleen scheldwoorden en om die ongedierte uit te schelden

artsen: toevallig een chinees arts

stemmen . ik ben gezond , ik hoor geen stemmtjes

eigen mening : je bent geflipt. volgens mij heb je het afgelopen jaar in een riool put gezeten . en niets gehoord of gezien.

Je zou wat vaker uit dat geitenhok van je moeten komen, je hebt dringend behoefte aan frisse lucht.

S@deeQ
20-02-05, 19:51
Geplaatst door sjaen
Je zou wat vaker uit dat geitenhok van je moeten komen, je hebt dringend behoefte aan frisse lucht.

Ewa safi![taouanza]

sjaen
20-02-05, 20:08
Geplaatst door S@deeQ
ik heb op dit moment behoefte aan een geile kutje , interesse ?? :student:



:fpetaf:




:duim:

Snake0ne
20-02-05, 20:23
Geplaatst door sjaen
Op het diepste niveau delen we elkaars dromen......






Tsja....

S@deeQ
20-02-05, 20:39
Geplaatst door sjaen
:fpetaf:




:duim:


:verliefd: ik wacht op je PMtje :fucyc:

mark61
20-02-05, 22:42
Geplaatst door ~Panthera~
"Samen doen" ja.

Ja hallo zeg. Daar ging het hier helemaal niet over. Ik kan ook wel bij elk willekeurig onderwerp over iets anders beginnen. Het ging hier over trouwen met. En niks anders.

~Panthera~
20-02-05, 22:45
Geplaatst door mark61
Ja hallo zeg. Daar ging het hier helemaal niet over. Ik kan ook wel bij elk willekeurig onderwerp over iets anders beginnen. Het ging hier over trouwen met. En niks anders.

Het ging om deze statement:

"Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze."

Die dus los neergezet werd.
Ik mag die dus interpreteren zoals ik wil.
Ben het er dus niet mee eens.

sienia
21-02-05, 09:31
Geplaatst door ~Panthera~
Het ging om deze statement:

"Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze."

Die dus los neergezet werd.
Ik mag die dus interpreteren zoals ik wil.
Ben het er dus niet mee eens.

Heb ik moeite mee, 'slachtofferschap is een keuze.'

Vanuit sommige culturen is het 'gewoon' dat een vrouw een ondergeschikte positie heeft en zelfs te maken heeft met vormen van geweld die in de Nederlandse samenleving niet geaccepteerd en zelfs strafbaar zijn.
Vrouwen vanuit andere culturen zul je daar bewust van moeten maken.

SalmayaSale
21-02-05, 09:50
Geplaatst door sienia
Heb ik moeite mee, 'slachtofferschap is een keuze.'

Vanuit sommige culturen is het 'gewoon' dat een vrouw een ondergeschikte positie heeft en zelfs te maken heeft met vormen van geweld die in de Nederlandse samenleving niet geaccepteerd en zelfs strafbaar zijn.
Vrouwen vanuit andere culturen zul je daar bewust van moeten maken.



Juist. Eerst de vrouw bewust maken dat het niet gewoon is dat ze wordt mishandeld en dan pas haar verwijten dat ze de kans niet grijpt om te onstnappen.
Al blijft het toch ingewikkeld.
Wij moeten ook toegeven dat sommige vrouwen toch tevreden zijn met hun posities en dat alle emancipatiegedoe maar flauwkul voor hen is.

sienia
21-02-05, 09:52
Geplaatst door SalmayaSale
Juist. Eerst de vrouw bewust maken dat het niet gewoon is dat ze wordt mishandeld en dan pas haar verwijten dat ze de kans niet grijpt om te onstnappen.
Al blijft het toch ingewikkeld.
Wij moeten ook toegeven dat sommige vrouwen toch tevreden zijn met hun posities en dat alle emancipatiegedoe maar flauwkul voor hen is.

Emancipatie houdt voor mij in dat ik mn eigen keuzes kan maken. Als ik de tradiotionele rol op me wil nemen dan is dat ook een keuze.

SalmayaSale
21-02-05, 10:34
Geplaatst door sienia
Emancipatie houdt voor mij in dat ik mn eigen keuzes kan maken. Als ik de tradiotionele rol op me wil nemen dan is dat ook een keuze.


Nog steeds mee eens.
Dat is wat ik vervelend vind aan sommige Nederlanders die maar niet kunnen bevatten dat emancipatie niet per :strik: se een culturele achtergrond buiten de deur zet.

Er zijn bepaalde facetten in mijn cultuur die ik waardeer en koester. :)

sjaen
21-02-05, 10:53
Geplaatst door SalmayaSale
Nog steeds mee eens.
Dat is wat ik vervelend vind aan sommige Nederlanders die maar niet kunnen bevatten dat emancipatie niet per :strik: se een culturele achtergrond buiten de deur zet.

Er zijn bepaalde facetten in mijn cultuur die ik waardeer en koester. :)

Ben het helemaal met je eens, ook ik ben zo'n traditionele (hollandse) moeder en ben blij dat ik voor mijn kinderen en gezin fulltime kon zorgen, hoewel ik om economische redenen toen de jongste naar de kleuterschool ging part-time ben gaan werken en vanaf hun middelbare schooltijd full-time. Dit kon ik echter alleen doen met de steun van mijn eigen moeder, namelijk dat zij er was als opvang bij lesuitval of i.d.
Wil je hier een beetje leuk kunnen leven zul je min. 1,5 baan moeten hebben.

SalmayaSale
21-02-05, 11:57
Geplaatst door sjaen
Ben het helemaal met je eens, ook ik ben zo'n traditionele (hollandse) moeder en ben blij dat ik voor mijn kinderen en gezin fulltime kon zorgen, hoewel ik om economische redenen toen de jongste naar de kleuterschool ging part-time ben gaan werken en vanaf hun middelbare schooltijd full-time. Dit kon ik echter alleen doen met de steun van mijn eigen moeder, namelijk dat zij er was als opvang bij lesuitval of i.d.
Wil je hier een beetje leuk kunnen leven zul je min. 1,5 baan moeten hebben.


Hier ben ik er helemaal niet mee eens.
Heel nobel allemaal maar waarom is het weer de vrouw die haar werk moet opgeven en de kids gaan opvoeden?
Waarom komt de man haar niet tegemoet door zijn werk ook te verkorten.
Dan kunnen zij allebei voor de kids zorgen en toch hun werk voorzetten.
Maar als de vrouw zich geroepen voelt om voor de kids te gaan zorgen, heb ik daar geen moiete mee. :)

sjaen
21-02-05, 12:34
Geplaatst door SalmayaSale
Hier ben ik er helemaal niet mee eens.
Heel nobel allemaal maar waarom is het weer de vrouw die haar werk moet opgeven en de kids gaan opvoeden?


De prijs van welvaart?!
Soms denk ik weleens dat de feministes het kind met het badwater hebben weggegooid, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Er moet nog veel veranderen wat dat betreft. Zoals de ongelijke financiele beloning voor hetzelfde werk tussen man en vrouw.



Waarom komt de man haar niet tegemoet door zijn werk ook te verkorten.
Dan kunnen zij allebei voor de kids zorgen en toch hun werk voorzetten.
Maar als de vrouw zich geroepen voelt om voor de kids te gaan zorgen, heb ik daar geen moiete mee. :)

Er zijn te weinig geschikte banen en bazen die voldoende ruimte hiervoor geven.
Het is niet gemakkelijk, maar je hebt in ieder geval hier de keuze. Het zou alleen beter geregeld moeten worden.

Zeepaardje
21-02-05, 16:03
Geplaatst door ~Panthera~
Het ging om deze statement:

"Je laat iemand net zo ver komen als je zelf wilt. Slachtofferschap is vaak een keuze."

Die dus los neergezet werd.
Ik mag die dus interpreteren zoals ik wil.
Ben het er dus niet mee eens.

Even een praktijkvoorbeeldje (ik ken 'm uit eerste hand):

Moeder met 2 jonge kinderen (meisje 5 en jongen 7) hertrouwd na een scheiding.
Stiefpapa blijkt achteraf een ziekelijke goorling te zijn die eigenlijk meer een oogje op z'n stiefdochtertje heeft, dan op z'n vrouw.
Geen kronkel of waanzin is te vergezocht om z'n zin te krijgen.

Eerst worden ze aanhanger van Baghwan en gaan ze aan het andere eind van het land wonen (ver weg van alle familieleden).

De jongen loopt weg (inmiddels 12) en klaagt over mishandeling.

Helaas, het gezin heeft net op tijd het land verlaten. Via allerlei omzwervingen door zo'n beetje heel europa, lukt het uitstekend om autoriteiten steeds weer op een dwaalspoor te zetten. Meneer was nl. constant met onfrisse zaakjes bezig.

En al die tijd wordt het meisje (met goedvinden van haar moeder) flink geïndoctrineerd. Tot het moment dat ze 13 wordt. Mama heeft zich inmiddels officieel laten scheiden van stiefpapa en ziet een geweldige "opvolgster" in haar dochtertje.

Het meisje wordt wijsgemaakt dat God een man voor haar had uitgezocht. Die man was haar stiefvader. Geen enkele ander man was voor haar voorbestemd. Als zij trouw is aan haar God en het beste wil voor haar ziel en "afterlife", dan gehoorzaamt ze aan Hem en trouwt ze met de man die God voor haar heeft uitgezocht.

Het meisje raakt zó overtuigd van die mantra dat zij toestemt en dus trouwt zij (officieel!!!!) met haar stiefvader en raakt prompt zwanger.

Nadat zij voor de 2e keer zwanger raakt, ziet zij een mogelijkheid om te vluchten. Ze komt naar Nederland. Al haar bezittingen passen in 1 grote tas, waarvan de meeste spullen nog voor haar baby zijn ook.

En zo staat zij, 15 jaar pas, totaal onverwacht, na jarenlang zoek te zijn geweest, opeens op m'n stoep.

Eerst zegt ze niet veel. Ze is wel flink in de war zegt ze. Vel over been, dat is ze. Ondanks haar zwangerschap van haar tweede kindje.

Later, als ze zich weer wat veiliger voelt komen de verhalen. Over incest, mishandelingen, waanzinnige godsdienstideeën/rituelen en erger.
Ze vertelt dat ze nooit meer terugwil naar "dat monster".

Na een korte rustperiode bij mij in huis komt er slecht nieuws. Haar moeder én haar stiefvader zijn inmiddels ook in Nederland en zoeken haar. Ze willen dat ze terugkeert.

Een BVML-huis is de enige oplossing. Overdag is ze alleen thuis en bovendien is het adres bij velen bekend. Stad en land wordt afgebeld, zonder resultaat. Maar dan, bij de laatste poging is er eindelijk ergens wél een plaatsje voor hen. Ergens aan de andere kant van het land.

Ze heeft helaas niet lang in het BVML-huis gezeten. Op slinkse wijze heeft haar moeder het adres van familieleden weten te krijgen (die niets van de situatie afwisten omdat het meisje uit schaamte gezwegen had) en prompt het meisje voor de keuze stelde: óf je gaat naar huis (stiefpapa), óf hij zorgt ervoor dat je je kind(eren) nooit meer ziet.

Helaas zag het meisje geen andere uitweg en is teruggegaan (in het buitenland dus). Om ervoor te zorgen dat niemand van de familie nog contact met haar zal willen, wordt het meisje gedwongen om brieven te schrijven. Brieven waarin enerzijds de grootste leugens en beledigingen staan en anderzijds nauwelijks bedekte bedreigingen.

Inlichtingen bij de politie brengt geen hulp: zolang de moeder (= wettelijk voogd) instemt met de situatie, kan niemand iets doen.

Nu zijn wij jaren verder. Het meisje is geen meisje meer. Zij is een hele moedige vrouw en moeder van 5 (!) kinderen. Zij heeft (met hulp!!!) weten te ontsnappen aan een lot erger dan de hel.

Is zij een slachtoffer? Ja, in mij ogen wel.
Heeft zij ook maar enigszins schuld of aandeel? Nee, niet imho.

Wie is zij? Zij is mijn nichtje en ik heb mateloze bewondering en respect voor haar!! Zij is de directe aanleiding en inspiratie geweest voor mijn aanmelding bij de hulporganisatie waar ik nu vrijwilligerswerk voor doe.
In die functie heb ik vele van dergelijke verhalen van dichtbij meegemaakt/gehoord.

Het is zó verschrikkelijk makkelijk om maar iets te roepen.
Zo makkelijk om te zeggen: dóe iets.
T. je bent hard, zo verschrikkelijk hard, het komt gewoonweg als onmenselijk op me over.

Rabi'ah.
22-02-05, 18:29
Geplaatst door Zeepaardje

T. je bent hard, zo verschrikkelijk hard, het komt gewoonweg als onmenselijk op me over.

Ja, het is allemaal heel erg. Niemand ontkent dit, zeker Taouanza niet, die als Marokkaanse waarschijnlijk dit soort verhalen duizend keer vaker heeft meegemaakt dan jij. :moe:

Het punt is dat het zielig maken van vrouwen en hun slachtofferschap benadrukken, geen oplossing is.

Vrouwen oproepen om er ZELF iets aan te doen is dan ook verre van onmenselijk, maar heeft als uitgangspunt het bewust maken van de eigen kracht.


De enige die de vrouw kan bevrijden is de vrouw zelf.


Pas als vrouwen het en masse niet meer zouden pikken dat mannen hen overheersen en er dus ook naar handelen, zal er iets veranderen, eerder niet.

taouanza
23-02-05, 09:28
Geplaatst door Zeepaardje

Het is zó verschrikkelijk makkelijk om maar iets te roepen.
Zo makkelijk om te zeggen: dóe iets.
T. je bent hard, zo verschrikkelijk hard, het komt gewoonweg als onmenselijk op me over.



Geplaatst door taouanza
Wat ik mij meer druk maak is dat als je je rechten wil eisen dat je nergens terecht kan.
Het is harstikke trendy om medelijden te hebben met moslimvrouwen maar concrete plannen om de situatie daadwerkelijk te veranderen heb ik nog niet gezien.



Weet je wat nog makkelijker is? Stukjes selecteren om mij als een monster af te schilderen om te laten zien hoe menselijk jij ben.
En daar hebben die vrouwen pas baat bij.

Zeepaardje
23-02-05, 09:34
Geplaatst door Rabi'ah.
Ja, het is allemaal heel erg. Niemand ontkent dit, zeker Taouanza niet, die als Marokkaanse waarschijnlijk dit soort verhalen duizend keer vaker heeft meegemaakt dan jij. :moe:

Geen idee of T die verhalen vaker heeft meegemaakt. Nogmaals: via m'n vrijwilligerswerk komt mij veel ter ore. Het is wel zo, dat het in die gevallen vrijwel uitsluitend om (ex-)christenen gaat.


Het punt is dat het zielig maken van vrouwen en hun slachtofferschap benadrukken, geen oplossing is.

Benadrukken is iets heel anders dan erkennen. De vele vrouwen die ik spreek zijn blij dat zij nu eindelijk eens gehoord worden. Dat hun beweringen geloofd worden. Dat niet ZIJ, maar die ANDER(EN) fout zitten/zaten. Deze vrouwen zitten niet te wachten op extra kritiek, die hebben ze (vaak jarenlang) al ruimschoots gehad.


Vrouwen oproepen om er ZELF iets aan te doen is dan ook verre van onmenselijk, maar heeft als uitgangspunt het bewust maken van de eigen kracht.

Het begint niet met kritiek leveren. Ook niet als bewustmaking het doel is. Het begint met luisteren en helpen. Praktische adviezen geven (waar kun je welke hulp krijgen bijv.) en vooral NIET opgeven. Ook al wordt je er soms moedeloos van.

En bedenk: wij hebben makkelijk lullen, wij worden niet geslagen/verkracht/gechanteerd/gemanipuleerd, ZIJ wordt dat. En vanuit ons veilige en comfortabele wereldje is het allemaal simpel genoeg. Maar ervaring heeft mij geleerd dat deze problematiek en dergelijke relaties allesbehalve simpel zijn.

Denk je dat een dergelijke vrouw (vrijwel altijd met een uitgesproken negatief zelfbeeld) door de door T. geuite kritiek wordt geholpen?
Ik denk het niet. Vandaar mijn kritiek op T. Vandaar mijn negatieve oordeel over haar oordeel. Als dit mechanisme niet bij T. bekend is, dan moet ze haar mond houden, ze weet niet waar ze over spreekt.


De enige die de vrouw kan bevrijden is de vrouw zelf.

Ja, maar zelfs zij heeft hulp nodig. Als er geen vangnet is, hoe kun je dan verwachten dat iemand de sprong waagt? Als je jarenlang is wijsgemaakt (zolang dat je er zelf in bent geloven) dat je helemaal niets kán, dat je niets zelfstandig kunt doen, dat je dankbaar moet zijn dat die ander voor je wilt zorgen omdat je anders zult verhongeren, tja, dan vind IK het dus niet zo vreemd dat deze vrouwen er heel lang over doen voor ze de sprong durven te wagen.


Pas als vrouwen het en masse niet meer zouden pikken dat mannen hen overheersen en er dus ook naar handelen, zal er iets veranderen, eerder niet.

Dit laatste ben ik volmondig met je eens. Alleen ben ik bang dat dat er niet zou gauw van zal komen (helaas).

Als ik zie hoeveel vijandigheid er heerst tussen (ik noem maar ff wat) hoofddoekdraagsters vs. wapperende haren, thuismoeders vs. werkende moeders, echtgenotes vs. bewust vrijgezellen etc.etc.etc. dan wordt ik er bekans moedeloos van.

taouanza
23-02-05, 09:51
Geplaatst door Zeepaardje
Geen idee of T die verhalen vaker heeft meegemaakt. Nogmaals: via m'n vrijwilligerswerk komt mij veel ter ore. Het is wel zo, dat het in die gevallen vrijwel uitsluitend om (ex-)christenen gaat.



Benadrukken is iets heel anders dan erkennen. De vele vrouwen die ik spreek zijn blij dat zij nu eindelijk eens gehoord worden. Dat hun beweringen geloofd worden. Dat niet ZIJ, maar die ANDER(EN) fout zitten/zaten. Deze vrouwen zitten niet te wachten op extra kritiek, die hebben ze (vaak jarenlang) al ruimschoots gehad.



Het begint niet met kritiek leveren. Ook niet als bewustmaking het doel is. Het begint met luisteren en helpen. Praktische adviezen geven (waar kun je welke hulp krijgen bijv.) en vooral NIET opgeven. Ook al wordt je er soms moedeloos van.

En bedenk: wij hebben makkelijk lullen, wij worden niet geslagen/verkracht/gechanteerd/gemanipuleerd, ZIJ wordt dat. En vanuit ons veilige en comfortabele wereldje is het allemaal simpel genoeg. Maar ervaring heeft mij geleerd dat deze problematiek en dergelijke relaties allesbehalve simpel zijn.

Denk je dat een dergelijke vrouw (vrijwel altijd met een uitgesproken negatief zelfbeeld) door de door T. geuite kritiek wordt geholpen?
Ik denk het niet. Vandaar mijn kritiek op T. Vandaar mijn negatieve oordeel over haar oordeel. Als dit mechanisme niet bij T. bekend is, dan moet ze haar mond houden, ze weet niet waar ze over spreekt.



Ja, maar zelfs zij heeft hulp nodig. Als er geen vangnet is, hoe kun je dan verwachten dat iemand de sprong waagt? Als je jarenlang is wijsgemaakt (zolang dat je er zelf in bent geloven) dat je helemaal niets kán, dat je niets zelfstandig kunt doen, dat je dankbaar moet zijn dat die ander voor je wilt zorgen omdat je anders zult verhongeren, tja, dan vind IK het dus niet zo vreemd dat deze vrouwen er heel lang over doen voor ze de sprong durven te wagen.



Dit laatste ben ik volmondig met je eens. Alleen ben ik bang dat dat er niet zou gauw van zal komen (helaas).

Als ik zie hoeveel vijandigheid er heerst tussen (ik noem maar ff wat) hoofddoekdraagsters vs. wapperende haren, thuismoeders vs. werkende moeders, echtgenotes vs. bewust vrijgezellen etc.etc.etc. dan wordt ik er bekans moedeloos van.

Meid je moet jezelf heilig laten verklaren.

Zeepaardje
23-02-05, 13:29
Geplaatst door taouanza
Meid je moet jezelf heilig laten verklaren.

Je cynisme is weer van een onnavolgbaar niveau.

Maar wat is jouw bijdrage eigenlijk? Afgezien van je onappetijtelijke simplistische oneliners?

~Panthera~
23-02-05, 13:39
Geplaatst door Zeepaardje
Even een praktijkvoorbeeldje (ik ken 'm uit eerste hand):

Moeder met 2 jonge kinderen (meisje 5 en jongen 7) hertrouwd na een scheiding.
Stiefpapa blijkt achteraf een ziekelijke goorling te zijn die eigenlijk meer een oogje op z'n stiefdochtertje heeft, dan op z'n vrouw.
Geen kronkel of waanzin is te vergezocht om z'n zin te krijgen.

Eerst worden ze aanhanger van Baghwan en gaan ze aan het andere eind van het land wonen (ver weg van alle familieleden).

De jongen loopt weg (inmiddels 12) en klaagt over mishandeling.

Helaas, het gezin heeft net op tijd het land verlaten. Via allerlei omzwervingen door zo'n beetje heel europa, lukt het uitstekend om autoriteiten steeds weer op een dwaalspoor te zetten. Meneer was nl. constant met onfrisse zaakjes bezig.

En al die tijd wordt het meisje (met goedvinden van haar moeder) flink geïndoctrineerd. Tot het moment dat ze 13 wordt. Mama heeft zich inmiddels officieel laten scheiden van stiefpapa en ziet een geweldige "opvolgster" in haar dochtertje.

Het meisje wordt wijsgemaakt dat God een man voor haar had uitgezocht. Die man was haar stiefvader. Geen enkele ander man was voor haar voorbestemd. Als zij trouw is aan haar God en het beste wil voor haar ziel en "afterlife", dan gehoorzaamt ze aan Hem en trouwt ze met de man die God voor haar heeft uitgezocht.

Het meisje raakt zó overtuigd van die mantra dat zij toestemt en dus trouwt zij (officieel!!!!) met haar stiefvader en raakt prompt zwanger.

Nadat zij voor de 2e keer zwanger raakt, ziet zij een mogelijkheid om te vluchten. Ze komt naar Nederland. Al haar bezittingen passen in 1 grote tas, waarvan de meeste spullen nog voor haar baby zijn ook.

En zo staat zij, 15 jaar pas, totaal onverwacht, na jarenlang zoek te zijn geweest, opeens op m'n stoep.

Eerst zegt ze niet veel. Ze is wel flink in de war zegt ze. Vel over been, dat is ze. Ondanks haar zwangerschap van haar tweede kindje.

Later, als ze zich weer wat veiliger voelt komen de verhalen. Over incest, mishandelingen, waanzinnige godsdienstideeën/rituelen en erger.
Ze vertelt dat ze nooit meer terugwil naar "dat monster".

Na een korte rustperiode bij mij in huis komt er slecht nieuws. Haar moeder én haar stiefvader zijn inmiddels ook in Nederland en zoeken haar. Ze willen dat ze terugkeert.

Een BVML-huis is de enige oplossing. Overdag is ze alleen thuis en bovendien is het adres bij velen bekend. Stad en land wordt afgebeld, zonder resultaat. Maar dan, bij de laatste poging is er eindelijk ergens wél een plaatsje voor hen. Ergens aan de andere kant van het land.

Ze heeft helaas niet lang in het BVML-huis gezeten. Op slinkse wijze heeft haar moeder het adres van familieleden weten te krijgen (die niets van de situatie afwisten omdat het meisje uit schaamte gezwegen had) en prompt het meisje voor de keuze stelde: óf je gaat naar huis (stiefpapa), óf hij zorgt ervoor dat je je kind(eren) nooit meer ziet.

Helaas zag het meisje geen andere uitweg en is teruggegaan (in het buitenland dus). Om ervoor te zorgen dat niemand van de familie nog contact met haar zal willen, wordt het meisje gedwongen om brieven te schrijven. Brieven waarin enerzijds de grootste leugens en beledigingen staan en anderzijds nauwelijks bedekte bedreigingen.

Inlichtingen bij de politie brengt geen hulp: zolang de moeder (= wettelijk voogd) instemt met de situatie, kan niemand iets doen.

Nu zijn wij jaren verder. Het meisje is geen meisje meer. Zij is een hele moedige vrouw en moeder van 5 (!) kinderen. Zij heeft (met hulp!!!) weten te ontsnappen aan een lot erger dan de hel.

Is zij een slachtoffer? Ja, in mij ogen wel.
Heeft zij ook maar enigszins schuld of aandeel? Nee, niet imho.

Wie is zij? Zij is mijn nichtje en ik heb mateloze bewondering en respect voor haar!! Zij is de directe aanleiding en inspiratie geweest voor mijn aanmelding bij de hulporganisatie waar ik nu vrijwilligerswerk voor doe.
In die functie heb ik vele van dergelijke verhalen van dichtbij meegemaakt/gehoord.

Het is zó verschrikkelijk makkelijk om maar iets te roepen.
Zo makkelijk om te zeggen: dóe iets.



Ze heeft zich er inderdaad heel moedig uit weten te knokken.
Heel veel respect voor.
Zonder hulp ben je inderdaad nergens.

Goodnight
23-02-05, 13:46
Geplaatst door Zeepaardje
Even een praktijkvoorbeeldje (ik ken 'm uit eerste hand):

Moeder met 2 jonge kinderen (meisje 5 en jongen 7) hertrouwd na een scheiding.
Stiefpapa blijkt achteraf een ziekelijke goorling te zijn die eigenlijk meer een oogje op z'n stiefdochtertje heeft, dan op z'n vrouw.
Geen kronkel of waanzin is te vergezocht om z'n zin te krijgen.

Eerst worden ze aanhanger van Baghwan en gaan ze aan het andere eind van het land wonen (ver weg van alle familieleden).

De jongen loopt weg (inmiddels 12) en klaagt over mishandeling.

Helaas, het gezin heeft net op tijd het land verlaten. Via allerlei omzwervingen door zo'n beetje heel europa, lukt het uitstekend om autoriteiten steeds weer op een dwaalspoor te zetten. Meneer was nl. constant met onfrisse zaakjes bezig.

En al die tijd wordt het meisje (met goedvinden van haar moeder) flink geïndoctrineerd. Tot het moment dat ze 13 wordt. Mama heeft zich inmiddels officieel laten scheiden van stiefpapa en ziet een geweldige "opvolgster" in haar dochtertje.

Het meisje wordt wijsgemaakt dat God een man voor haar had uitgezocht. Die man was haar stiefvader. Geen enkele ander man was voor haar voorbestemd. Als zij trouw is aan haar God en het beste wil voor haar ziel en "afterlife", dan gehoorzaamt ze aan Hem en trouwt ze met de man die God voor haar heeft uitgezocht.

Het meisje raakt zó overtuigd van die mantra dat zij toestemt en dus trouwt zij (officieel!!!!) met haar stiefvader en raakt prompt zwanger.

Nadat zij voor de 2e keer zwanger raakt, ziet zij een mogelijkheid om te vluchten. Ze komt naar Nederland. Al haar bezittingen passen in 1 grote tas, waarvan de meeste spullen nog voor haar baby zijn ook.

En zo staat zij, 15 jaar pas, totaal onverwacht, na jarenlang zoek te zijn geweest, opeens op m'n stoep.

Eerst zegt ze niet veel. Ze is wel flink in de war zegt ze. Vel over been, dat is ze. Ondanks haar zwangerschap van haar tweede kindje.

Later, als ze zich weer wat veiliger voelt komen de verhalen. Over incest, mishandelingen, waanzinnige godsdienstideeën/rituelen en erger.
Ze vertelt dat ze nooit meer terugwil naar "dat monster".

Na een korte rustperiode bij mij in huis komt er slecht nieuws. Haar moeder én haar stiefvader zijn inmiddels ook in Nederland en zoeken haar. Ze willen dat ze terugkeert.

Een BVML-huis is de enige oplossing. Overdag is ze alleen thuis en bovendien is het adres bij velen bekend. Stad en land wordt afgebeld, zonder resultaat. Maar dan, bij de laatste poging is er eindelijk ergens wél een plaatsje voor hen. Ergens aan de andere kant van het land.

Ze heeft helaas niet lang in het BVML-huis gezeten. Op slinkse wijze heeft haar moeder het adres van familieleden weten te krijgen (die niets van de situatie afwisten omdat het meisje uit schaamte gezwegen had) en prompt het meisje voor de keuze stelde: óf je gaat naar huis (stiefpapa), óf hij zorgt ervoor dat je je kind(eren) nooit meer ziet.

Helaas zag het meisje geen andere uitweg en is teruggegaan (in het buitenland dus). Om ervoor te zorgen dat niemand van de familie nog contact met haar zal willen, wordt het meisje gedwongen om brieven te schrijven. Brieven waarin enerzijds de grootste leugens en beledigingen staan en anderzijds nauwelijks bedekte bedreigingen.

Inlichtingen bij de politie brengt geen hulp: zolang de moeder (= wettelijk voogd) instemt met de situatie, kan niemand iets doen.

Nu zijn wij jaren verder. Het meisje is geen meisje meer. Zij is een hele moedige vrouw en moeder van 5 (!) kinderen. Zij heeft (met hulp!!!) weten te ontsnappen aan een lot erger dan de hel.

Is zij een slachtoffer? Ja, in mij ogen wel.
Heeft zij ook maar enigszins schuld of aandeel? Nee, niet imho.

Wie is zij? Zij is mijn nichtje en ik heb mateloze bewondering en respect voor haar!! Zij is de directe aanleiding en inspiratie geweest voor mijn aanmelding bij de hulporganisatie waar ik nu vrijwilligerswerk voor doe.
In die functie heb ik vele van dergelijke verhalen van dichtbij meegemaakt/gehoord.

Het is zó verschrikkelijk makkelijk om maar iets te roepen.
Zo makkelijk om te zeggen: dóe iets.
T. je bent hard, zo verschrikkelijk hard, het komt gewoonweg als onmenselijk op me over.

Ik denk dat de clou is dat je nicht juist geen slachtoffer is.
Waarom niet? denk je...ze heeft enorm veel ellende meegemaakt, dus is ze een slachtoffer.

Maar ik vind het pas echt een slachtoffer als ze zich neerlegt bij haar situatie.
En dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan toch?Ze heeft ondanks alles toch voor zichzelf gevochten.Zal haar veel pijn en moeite hebben gekost ongetwijfeld,maar het is haar gelukt als ik je goed begrijp.



maar dat is mijn eigen interpretatie.

Zeepaardje
23-02-05, 14:25
Geplaatst door Goodnight
Ik denk dat de clou is dat je nicht juist geen slachtoffer is.
Waarom niet? denk je...ze heeft enorm veel ellende meegemaakt, dus is ze een slachtoffer.

Maar ik vind het pas echt een slachtoffer als ze zich neerlegt bij haar situatie.
En dat heeft ze uiteindelijk niet gedaan toch?Ze heeft ondanks alles toch voor zichzelf gevochten.Zal haar veel pijn en moeite hebben gekost ongetwijfeld,maar het is haar gelukt als ik je goed begrijp.



maar dat is mijn eigen interpretatie.

Ben het wel met je eens Goodnight, maar wat ik bedoelde is: zij wás wel een slachtoffer. Én zij heeft hulp nodig (gehad) om uit die ellende te komen. Overigens is zij zélf de laatste die zich nu nog een slachtoffer beschouwd, maar terugkijkend benoemd zij zichzelf wel degelijk als slachtoffer. En idd ik ben verschrikkelijk trots op haar!!!

Maar mijn andere punt was dit: soms overkomen meisjes/vrouwen de ergste dingen. En nee, het is lang niet altijd een kwestie van "eigen schuld-dikke bult". In dat licht heb ik ook het bericht van de topic-opener gelezen: soms raken vrouwen in een k.t-situatie buiten hun schuld of invloed om. Voor die vrouwen heb ik medeleven (geen medelijden, da's iets anders), en sympathie. En ik hoop dat er nog een heleboel anderen (man/vrouw) zijn die dat ook hebben.

Als je daarentegen alleen maar met een harde, ongevoelige reactie kunt komen.......tja, dan vind ik dat óók veelzeggend. Maar nee, dergelijke personen zijn niet de mensen waar ik mee wil omgaan, dankuvriendelijk. Empathie is een onderdeel van je beschaving.

sienia
23-02-05, 14:43
Ik ben ook slachtoffer (geweest), ben alleen niet in het slachtoffergedrag vervallen.
Je kunt niet van elke vrouw verwachten dat ze daar sterk genoeg voor is. De een heeft meer tijd nodig om het een en ander te verwerken. Die zijn er nog niet klaar voor om te horen dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik vind dat men hier soms te makkelijk redeneert, idd met te weinig empathie.

Goodnight
23-02-05, 14:59
Geplaatst door sienia
Ik ben ook slachtoffer (geweest), ben alleen niet in het slachtoffergedrag vervallen.
Je kunt niet van elke vrouw verwachten dat ze daar sterk genoeg voor is. De een heeft meer tijd nodig om het een en ander te verwerken. Die zijn er nog niet klaar voor om te horen dat ze een eigen verantwoordelijkheid hebben. Ik vind dat men hier soms te makkelijk redeneert, idd met te weinig empathie.

Ik ben geen slachtoffer geweest,maar dat komt meer door mijn vechtersmentaliteit.Ik had het wel kunnen worden omdat er vaak genoeg geprobeerd is om over mij heen te walsen.
Het is heel moeilijk voor buitenstaanders om een situatie in te schatten.
Mijn buurvrouw en vriendin werd meerdere malen afgerost door haar (ex).Stoere meid met een echt Amsterdamse mentaliteit...maar toch ving ze klappen.
Ik had het nooit verwacht en begrepen en geloofd ( het is dat ik wakker werd van haar gegil)......
Uiteindelijk is ze van hem af, ze was een slachtoffer die voor zichzelf opkwam.

Een andere meid die ik kende werd uitgehuwelijkt aan een neef.Vijf jaar lang weigerde ze om met hem te trouwen en vijf jaar lang bleef ze verloofd met hem.Ze huilde tranen met tuiten en kwam vaak bij mij haar hart uitstorten.
Haar moeder riep telkens: als je het uitmaakt met hem,met wie moet je dan trouwen?
Uiteindelijk is ze tot mijn GROTE verbazing met hem getrouwd en hebben nu een huisje gekocht en heeft ze een kindje gekregen.
Voor mij is zij een slachtoffer alleen zal ze dat never ever toe geven.
Zij heeft zich geschikt in haar rol en berust in haar situatie.
Ze is nu de gelukkig getrouwde mama en al die tranen die ze toen gegoten heeft is ze vergeten.

Zij is een slachtoffer die zich die rol laat opdringen en doet alsof ze er gelukkig bij is.

sienia
23-02-05, 15:05
Geplaatst door Goodnight
Ik ben geen slachtoffer geweest,maar dat komt meer door mijn vechtersmentaliteit.Ik had het wel kunnen worden omdat er vaak genoeg geprobeerd is om over mij heen te walsen.
Het is heel moeilijk voor buitenstaanders om een situatie in te schatten.
Mijn buurvrouw en vriendin werd meerdere malen afgerost door haar (ex).Stoere meid met een echt Amsterdamse mentaliteit...maar toch ving ze klappen.
Ik had het nooit verwacht en begrepen en geloofd ( het is dat ik wakker werd van haar gegil)......
Uiteindelijk is ze van hem af, ze was een slachtoffer die voor zichzelf opkwam.

Een andere meid die ik kende werd uitgehuwelijkt aan een neef.Vijf jaar lang weigerde ze om met hem te trouwen en vijf jaar lang bleef ze verloofd met hem.Ze huilde tranen met tuiten en kwam vaak bij mij haar hart uitstorten.
Haar moeder riep telkens: als je het uitmaakt met hem,met wie moet je dan trouwen?
Uiteindelijk is ze tot mijn GROTE verbazing met hem getrouwd en hebben nu een huisje gekocht en heeft ze een kindje gekregen.
Voor mij is zij een slachtoffer alleen zal ze dat never ever toe geven.
Zij heeft zich geschikt in haar rol en berust in haar situatie.
Ze is nu de gelukkig getrouwde mama en al die tranen die ze toen gegoten heeft is ze vergeten.

Zij is een slachtoffer die zich die rol laat opdringen en doet alsof ze er gelukkig bij is.

Het wel of niet worden van een slachtoffer heeft niet alles te maken met je vechtersmentaliteit. Je ziet het niet aankomen, anders had je het wel afgewend, ineens verkeer je in die positie. En dan heb je de keus om wel of niet te handelen. Ik heb vrijwel meteen gehandeld.

Omdat het moeilijk is om een situatie in te schatten, als buitenstaander, is het niet meer dan menselijk om met enige empathie te reageren.
Geen medelijden, wel begrip.

We doen alsof slachtoffer zijn een vies begrip is, alsof het geheel aan jezelf te wijten is, daar helpen we de vrouwen mee. :hihi:

Goodnight
23-02-05, 15:13
Geplaatst door sienia
Het wel of niet worden van een slachtoffer heeft niet alles te maken met je vechtersmentaliteit. Je ziet het niet aankomen, anders had je het wel afgewend, ineens verkeer je in die positie. En dan heb je de keus om wel of niet te handelen. Ik heb vrijwel meteen gehandeld.

Omdat het moeilijk is om een situatie in te schatten, als buitenstaander, is het niet meer dan menselijk om met enige empathie te reageren.
Geen medelijden, wel begrip.

We doen alsof slachtoffer zijn een vies begrip is, alsof het geheel aan jezelf te wijten is, daar helpen we de vrouwen mee. :hihi:

Waarschijnlijk leg ik het verkeerd uit ( moet ook onopvallend doen vanwege het werk :moe:)

Ik zal nogmaals een poging doen :D :

Je kan door verschillende factoren of schuld van anderen in een positie komen dat je slachtoffer wordt.Het is onder meer aan je mentaliteit of je je daarin bersut of niet.Dit is misschien simpeler gezegd dan gedaan.Maar ik heb altijd geloofd: waar een wil is een weg.En die weg kan misschien zwaar en lang duren zolang je maar niet opgeeft.Dit is op meerdere situaties toepasbaar.

Ik vind dat ik in het geval van dat meisje die uiteindelijk toch trouwt geen begrip hoef te tonen.Maar das om persoonlijke redenen.Ik vind je kan niet eerst zielig gaan doen en dan opeens als een blad aan een boom keren en diegenen die je wilde helpen bespugen.

Ik denk niet dat je slachtofferschap in 1 hoekje kan stoppen.Er zijn mensen die zich erbij neerleggen terwijl ze alle middelen hebben, er zijn mensen die geen middelen hebben en zich er toch met hand en tand tegen verzetten.

sienia
23-02-05, 15:16
Geplaatst door Goodnight
Waarschijnlijk leg ik het verkeerd uit ( moet ook onopvallend doen vanwege het werk :moe:)

Ik zal nogmaals een poging doen :D :

Je kan door verschillende factoren of schuld van anderen in een positie komen dat je slachtoffer wordt.Het is onder meer aan je mentaliteit of je je daarin bersut of niet.Dit is misschien simpeler gezegd dan gedaan.Maar ik heb altijd geloofd: waar een wil is een weg.En die weg kan misschien zwaar en lang duren zolang je maar niet opgeeft.Dit is op meerdere situaties toepasbaar.

Ik vind dat ik in het geval van dat meisje die uiteindelijk toch trouwt geen begrip hoef te tonen.Maar das om persoonlijke redenen.Ik vind je kan niet eerst zielig gaan doen en dan opeens als een blad aan een boom keren en diegenen die je wilde helpen bespugen.

Ik denk niet dat je slachtofferschap in 1 hoekje kan stoppen.Er zijn mensen die zich erbij neerleggen terwijl ze alle middelen hebben, er zijn mensen die geen middelen hebben en zich er toch met hand en tand tegen verzetten.

Ik geloof dat we precies hetzelfde bedoelen.
We moeten gewoon meer van die typische vrouwensolidariteit laten zien!! :D

~Panthera~
23-02-05, 15:27
Geplaatst door sienia
Het wel of niet worden van een slachtoffer heeft niet alles te maken met je vechtersmentaliteit. Je ziet het niet aankomen, anders had je het wel afgewend, ineens verkeer je in die positie. En dan heb je de keus om wel of niet te handelen. Ik heb vrijwel meteen gehandeld.

Omdat het moeilijk is om een situatie in te schatten, als buitenstaander, is het niet meer dan menselijk om met enige empathie te reageren.
Geen medelijden, wel begrip.

We doen alsof slachtoffer zijn een vies begrip is, alsof het geheel aan jezelf te wijten is, daar helpen we de vrouwen mee. :hihi:


Ik denk hoe sneller vrouwen ERKENT worden als slachtoffer, des te sneller ze er ook weer UIT kunnen komen.
Ga je het afdoen, dan blijft het hangen en schiet het voor geen meter op.

David
23-02-05, 16:36
Ik hou niet van trio's. Veels te veel ellebogen en knieën in bed. Vermoeiend.

Zeepaardje
23-02-05, 19:19
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk hoe sneller vrouwen ERKENT worden als slachtoffer, des te sneller ze er ook weer UIT kunnen komen.
Ga je het afdoen, dan blijft het hangen en schiet het voor geen meter op.

Ik ben het wel met je eens, maar wil toch een kleine nuance aanbrengen. Zoals Siena al zei: om tot de beslissing te komen om weg te gaan, wordt er eerst een heel proces doorlopen. Vergelijk het maar met rouwen. Ook die situatie is heel persoonlijk en variabel. Veel hangt af van het soort mishandeling.

Je kunt je misschien voorstellen dat een vrouw die continue vernederd en verkracht is, meer moeite heeft met weggaan, dan een vrouw die "alleen maar" geslagen wordt. (let op! IK zal nooit beweren dat de ene soort mishandeling erger of minder erg is dan de andere soort! Vandaar dat ik de woorden "alleen maar" nadrukkelijk tussen aanhalingstekens zet!!!).

Aan de andere kant heeft Goodnight wel een punt vwb karakter/instelling. Het mag duidelijk zijn dat een relatief "mondige" vrouw eerder opstapt dan een vrouw die al van huisuit is opgevoed met een blinde gehoorzaamheid.

Een andere factor die door velen vaak niet wordt gezien/beseft zijn de kinderen. In het geval van mijn nicht was het duidelijk: kies je voor je vrijheid/geluk of kies je voor je kind(eren). Voor vrouwen die geen moeder zijn is dat een dilemma dat je nooit ten volle kunt begrijpen (gelukkig maar eigenlijk). Het is dan ook vaak vooral vanwege de kind(eren) dat vrouwen berusten in hun lot (zou dat ook kunnen in jouw voorbeeld Goodnight?) al dan niet ogenschijnlijk.

Er zijn ook nog andere factoren, meer psychologisch van aard, maar daar zal ik nu niet verder op ingaan, aangezien dat te ver off-topic wordt. Wie nadere info wil, of simpelweg met mij van gedachten wisselen wil over dit onderwerp, kan mij altijd een mailtje sturen. Als ik kan zal ik helpen.

Voor het overige wil ik er nog maar eens op wijzen dat het jammer is wij vrouwen niet wat meer solidariteit ten opzichte van elkaar tonen. Althans dat is mijn mening.

Zeepaardje
23-02-05, 19:19
Geplaatst door ~Panthera~
Ik denk hoe sneller vrouwen ERKENT worden als slachtoffer, des te sneller ze er ook weer UIT kunnen komen.
Ga je het afdoen, dan blijft het hangen en schiet het voor geen meter op.

Ik ben het wel met je eens, maar wil toch een kleine nuance aanbrengen. Zoals Siena al zei: om tot de beslissing te komen om weg te gaan, wordt er eerst een heel proces doorlopen. Vergelijk het maar met rouwen. Ook die situatie is heel persoonlijk en variabel. Veel hangt af van het soort mishandeling.

Je kunt je misschien voorstellen dat een vrouw die continue vernederd en verkracht is, meer moeite heeft met weggaan, dan een vrouw die "alleen maar" geslagen wordt. (let op! IK zal nooit beweren dat de ene soort mishandeling erger of minder erg is dan de andere soort! Vandaar dat ik de woorden "alleen maar" nadrukkelijk tussen aanhalingstekens zet!!!).

Aan de andere kant heeft Goodnight wel een punt vwb karakter/instelling. Het mag duidelijk zijn dat een relatief "mondige" vrouw eerder opstapt dan een vrouw die al van huisuit is opgevoed met een blinde gehoorzaamheid.

Een andere factor die door velen vaak niet wordt gezien/beseft zijn de kinderen. In het geval van mijn nicht was het duidelijk: kies je voor je vrijheid/geluk of kies je voor je kind(eren). Voor vrouwen die geen moeder zijn is dat een dilemma dat je nooit ten volle kunt begrijpen (gelukkig maar eigenlijk). Het is dan ook vaak vooral vanwege de kind(eren) dat vrouwen berusten in hun lot (zou dat ook kunnen in jouw voorbeeld Goodnight?) al dan niet ogenschijnlijk.

Er zijn ook nog andere factoren, meer psychologisch van aard, maar daar zal ik nu niet verder op ingaan, aangezien dat te ver off-topic wordt. Wie nadere info wil, of simpelweg met mij van gedachten wisselen wil over dit onderwerp, kan mij altijd een mailtje sturen. Als ik kan zal ik helpen.

Voor het overige wil ik er nog maar eens op wijzen dat het jammer is wij vrouwen niet wat meer solidariteit ten opzichte van elkaar tonen. Althans dat is mijn mening.

~Panthera~
23-02-05, 19:37
Geplaatst door Zeepaardje
Ik ben het wel met je eens, maar wil toch een kleine nuance aanbrengen. Zoals Siena al zei: om tot de beslissing te komen om weg te gaan, wordt er eerst een heel proces doorlopen. Vergelijk het maar met rouwen. Ook die situatie is heel persoonlijk en variabel. Veel hangt af van het soort mishandeling.

Je kunt je misschien voorstellen dat een vrouw die continue vernederd en verkracht is, meer moeite heeft met weggaan, dan een vrouw die "alleen maar" geslagen wordt. (let op! IK zal nooit beweren dat de ene soort mishandeling erger of minder erg is dan de andere soort! Vandaar dat ik de woorden "alleen maar" nadrukkelijk tussen aanhalingstekens zet!!!).

Aan de andere kant heeft Goodnight wel een punt vwb karakter/instelling. Het mag duidelijk zijn dat een relatief "mondige" vrouw eerder opstapt dan een vrouw die al van huisuit is opgevoed met een blinde gehoorzaamheid.

Een andere factor die door velen vaak niet wordt gezien/beseft zijn de kinderen. In het geval van mijn nicht was het duidelijk: kies je voor je vrijheid/geluk of kies je voor je kind(eren). Voor vrouwen die geen moeder zijn is dat een dilemma dat je nooit ten volle kunt begrijpen (gelukkig maar eigenlijk). Het is dan ook vaak vooral vanwege de kind(eren) dat vrouwen berusten in hun lot (zou dat ook kunnen in jouw voorbeeld Goodnight?) al dan niet ogenschijnlijk.

Er zijn ook nog andere factoren, meer psychologisch van aard, maar daar zal ik nu niet verder op ingaan, aangezien dat te ver off-topic wordt. Wie nadere info wil, of simpelweg met mij van gedachten wisselen wil over dit onderwerp, kan mij altijd een mailtje sturen. Als ik kan zal ik helpen.

Voor het overige wil ik er nog maar eens op wijzen dat het jammer is wij vrouwen niet wat meer solidariteit ten opzichte van elkaar tonen. Althans dat is mijn mening.

Ben ik het mee eens.
Het is ook inderdaad niet zo, dat elke vrouw zou "moeten kunnen" wat een andere wel kan, dat vind ik zowiezo een walgelijke redenatie.
Ieder mens is ten slotte anders, en zal ook anders reageren.
Een en ander hangt inderdaad ook af van de aard van het gebeuren.

Dutchguy
23-02-05, 19:38
Geplaatst door David
Ik hou niet van trio's. Veels te veel ellebogen en knieën in bed. Vermoeiend.

Bovendien, als je in een gordiaanse knoop komt te liggen moet je maar hopen dat er nog iemand lenig genoeg is om 112 te bellen. ;)

mark61
23-02-05, 22:32
Geplaatst door Dutchguy
Bovendien, als je in een gordiaanse knoop komt te liggen moet je maar hopen dat er nog iemand lenig genoeg is om 112 te bellen. ;)

Kom je ws. wel in Hart van Nederland. Eternal fame!

taouanza
23-02-05, 22:50
Geplaatst door Zeepaardje
Je cynisme is weer van een onnavolgbaar niveau.

Maar wat is jouw bijdrage eigenlijk? Afgezien van je onappetijtelijke simplistische oneliners?

En wat is jouw bijdrage behalve mij zwartmaken en vals beschuldigen?
Ben je zonder mij zwart te maken niet heilig genoeg?

Goodnight
24-02-05, 07:26
Geplaatst door David
Ik hou niet van trio's. Veels te veel ellebogen en knieën in bed. Vermoeiend. Ik wil niet weten hoe jij dat weet.:D

David
24-02-05, 10:32
Geplaatst door Goodnight
Ik wil niet weten hoe jij dat weet.:D


Gezien bij de Pin Up Club.

Mark
24-02-05, 11:01
14 bladzijden en de enige echte praat over trio's gaat over homo's

tfoe! wat een tijdverspilling