PDA

Bekijk Volledige Versie : Omstreden imam is terug, nu baardloos



Muslimaah
18-02-05, 13:11
Omstreden imam is terug, nu baardloos

Door onze verslaggever


NIJMEGEN - Imam Abdul - Jabbar van de Ven is terug op de Radboud Universiteit
(RU) in Nijmegen. Na de commotie die ontstond over zijn uitspraken in het
televisieprogramma Tijdsein van de EO hield de 25 - jarige Nijmegenaar zich
angstvallig stil en bleef hij weg uit de collegebanken. Van de Ven liet zich in
november door presentator Andries Knevel verleiden tot de ontboezeming dat wat
hem betreft Tweede Kamerlid Geert Wilders 'binnen twee jaar zou mogen
overlijden'.
Het college van bestuur van de RU liet de student destijds in een brief weten
zich van deze uitlatingen te distantiëren. Verdere maatregelen nam de
universiteit niet.

Nu Abdul-Jabbar van de Ven zijn studie weer heeft opgepakt, wil de Radboud
Universiteit geen enkele ruchtbaarheid meer geven aan de kwestie. Woordvoerder
W. Hooglugt: "Er is voor zijn terugkeer inderdaad nog een keer contact met hem
geweest. Over de aard daarvan wil de universiteit niets naar buiten brengen. We
vinden dat absolute stilte het beste is voor alle partijen."

In zijn gedragingen en uiterlijk zou Van de Ven er inmiddels blijk van geven
zich zo onopvallend mogelijk te willen opstellen. Hij heeft zijn baard
afgeschoren en draagt ook niet dagelijks een djelebba, een islamitische jurk.
Zelf wil Abdul-Jabbar niet praten over zijn huidige opvattingen.

bamajob.nl
18-02-05, 13:26
Kijk wat wij hebben gedaan met het vrijheids van meninsuiting. Het is zo erg geworden dat men gedwongen wordt zijn baard te scheren en een spijkerbroek te dragen.

Goodnight
18-02-05, 13:29
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Daarom is het belangrijk dat je op de juiste manhadj zit. Zo a-politiek als mogelijk blijven.

maar was het politiek wat hij bedreef dan?

David
18-02-05, 13:55
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
In principe beïnvloed je de politiek op ieder niveau. Het verschil in die niveau's is de mate van invloed. Het punt waarop hij het bedreef, is op hetzelfde niveau als het punt waardoor een bepaalde politieke partij de verkiezingen kan winnen.


Kind je moet zélf de politiek in! Wat een beeldschone manier om helemaal niks zinnigs te zeggen

En wat die baard van die vent betreft: die zag er niet uit, vlassig, nikserig baardje. Missen we niks aan.

Ibn Ishaq Yasar
18-02-05, 13:57
Geplaatst door David
Kind je moet zélf de politiek in! Wat een beeldschone manier om helemaal niks zinnigs te zeggen

En wat die baard van die vent betreft: die zag er niet uit, vlassig, nikserig baardje. Missen we niks aan.
Zoek jouw Leiding in de Qor-aan.

Goodnight
18-02-05, 13:57
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
In principe beïnvloed je de politiek op ieder niveau. Het verschil in die niveau's is de mate van invloed. Het punt waarop hij het bedreef, is op hetzelfde niveau als het punt waardoor een bepaalde politieke partij de verkiezingen kan winnen.

:maf:

ik ga een poging doen dit te ontcijferen.

heb je even?

Goodnight
18-02-05, 13:58
Geplaatst door David

En wat die baard van die vent betreft: die zag er niet uit, vlassig, nikserig baardje. Missen we niks aan. kdenk ook niet dat het een baardje voor de mooi-igheid was :wink:

Goodnight
18-02-05, 13:59
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Zoek jouw Leiding in de Qor-aan.

:hihi:

ik zeg niets :zegniets:

Goodnight
18-02-05, 13:59
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Als je verteld welke gedeelte, dan wil ik wel vertellen wat ik bedoel. euh vanaf het eerste woord t/m de punt?
Zoiets?

David
18-02-05, 13:59
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Zoek jouw Leiding in de Qor-aan.


In geen honderd jaar. Ik ben zeer wel in staat mezelf te leiden, dank je wel. En als ik twijfel zoek ik het wel op de de Lucky trilogie van Jackie Collins.

Goodnight
18-02-05, 14:04
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
http://www.smallkindness.org/yi/toptitleyusuf2.jpg [email protected] kan ik het helemaal niet volgen.

dat is Yusuf Islam.....

David
18-02-05, 14:04
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
http://www.smallkindness.org/yi/toptitleyusuf2.jpg


Hé, Bilal, is dat die ontslagen man van Eigen Huis en Tuin?

Goodnight
18-02-05, 14:06
Geplaatst door David
Hé, Bilal, is dat die ontslagen man van Eigen Huis en Tuin? dat David...is Cat Stevens :moe:

David
18-02-05, 14:08
Geplaatst door Goodnight
dat David...is Cat Stevens :moe:



Oeps, sorry. Ik ken die goeie man niet zo goed. Ik ben meer van de Dex Dexters van deze wereld.

Goodnight
18-02-05, 14:25
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Nee dat is Mohammed B in een wat oudere look.

:confused:


Ma goeth....je zou wat verduidelijken.
I'm still waiting :strik:

Goodnight
18-02-05, 14:25
trouwens, Yusuf islam heeft toch wat meer haar dan Mo B

Muslimaah
18-02-05, 14:45
Geplaatst door David
Kind je moet zélf de politiek in! Wat een beeldschone manier om helemaal niks zinnigs te zeggen

En wat die baard van die vent betreft: die zag er niet uit, vlassig, nikserig baardje. Missen we niks aan.

Kijk maar dat vind ik dan weer van menigeen baardloze koppen en toch gun ik ze de vrijheid om die lelijke rotkoppen te blijven behouden.

David
18-02-05, 14:46
Geplaatst door Muslimaah
Kijk maar dat vind ik dan weer van menigeen baardloze koppen en toch gun ik ze de vrijheid om die lelijke rotkoppen te blijven behouden.


Oh, maar ik gun ook aan eenieder vrijheid in kapselkeuze! Ik ben ook een grote voorstander van algemene, openbare en vrije Missverkiezingen!

Muslimaah
18-02-05, 15:04
Geplaatst door David
Oh, maar ik gun ook aan eenieder vrijheid in kapselkeuze! Ik ben ook een grote voorstander van algemene, openbare en vrije Missverkiezingen!

Ik wilde net vragen wat je bedoelde met Kasel ? :D

Het is mij nu duidelijk.

Missverkiezingen :confused:?

Prlwytzkofski
18-02-05, 15:13
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
In principe beïnvloed je de politiek op ieder niveau. Het verschil in die niveau's is de mate van invloed. Het punt waarop hij het bedreef, is op hetzelfde niveau als het punt waardoor een bepaalde politieke partij de verkiezingen kan winnen.


Denn wo Begriffe fehlen, stellt schon bald ein Wort sich ein.
Goethe

Ron Haleber
18-02-05, 16:56
Geplaatst door Muslimaah

Omstreden imam is terug, nu baardloos

In zijn gedragingen en uiterlijk zou Van de Ven er inmiddels blijk van geven zich zo onopvallend mogelijk te willen opstellen.

Hij heeft zijn baard afgeschoren en draagt ook niet dagelijks een djelebba, een islamitische jurk.


Domboos, al dat geroddel van jullie over de baard van Abduljabbar mist elke grond! :kusgrijs:

Als jullie - net als ik - lid waren van de AEL van Zbaqzbaq had je het allang begrepen:





Lezing: "Islam en Media"

Gastspreker: Abduljabbar van de Ven

Op zaterdag 5 maart 2005 organiseert Al Beit Al Arabi een bijeenkomst
getiteld "Islam en Media".

Voor de meeste media is het begrip Islam een middel om hun kijkcijfers te doen stijgen.

Het is welbekend dat wanneer er gesproken wordt over moslims

dat ze worden neergezet als gevaarlijke en ouderwetse burgers.

(persbericht AEL)



Zbaqzbaq wil niet dat zn leden en sympathisanten als "gevaarlijke en ouderwetse burgers" overkomen...

Dat islam-met-de-baard laat hij graag over aan de gevaarlijke en ouderwetse Bil@l!:boer:


Daarom zijn advies: Scheer je baard af, trek een spijkerbroek en sprada's aan, en laat zien dat je meegaat met je tijd! Hulde! :D

:zwaai:

Eke
18-02-05, 17:22
Geplaatst door David
Hé, Bilal, is dat die ontslagen man van Eigen Huis en Tuin? :lachu: even lachen tussendoor

Eke
18-02-05, 17:34
Geplaatst door Ron Haleber
Domboos, al dat geroddel van jullie over de baard van Abduljabbar mist elke grond! :kusgrijs:



Daarom zijn advies: Scheer je baard af, trek een spijkerbroek en sprada's aan, en laat zien dat je meegaat met je tijd! Hulde! :D

:zwaai:

Ron H., je gaat juist mee met je tijd als je je realiseert dat je inmiddels in een multiculti samenleving woont.

Die angst wordt o o k beinvloed door onwetendheid. De moslims worden gezien als 1 grote diffuse groep.Dat moet omgeturnd worden.Er is zoveel verschil ...

Ik prefereer goeie voorlichting boven het gelijk scheren van ieder mens.

Ron Haleber
18-02-05, 17:45
Geplaatst door Eke
Ron H., je gaat juist mee met je tijd als je je realiseert dat je inmiddels in een multiculti samenleving woont.

Die angst wordt o o k beinvloed door onwetendheid. De moslims worden gezien als 1 grote diffuse groep.Dat moet omgeturnd worden.Er is zoveel verschil ... Ik prefereer goeie voorlichting boven het gelijk scheren van ieder mens.

Eke, je bent nog niet rijp voor de AEL - wij zijn het multiculti allang voorbij... :bril:

Eke
18-02-05, 17:52
Geplaatst door Ron Haleber
Eke, wij zijn het multiculti allang voorbij... :bril:

Grijp je kans en praat mij en andere lezers even bij. :) Of ik het met je eens zal zijn merk je dan wel weer...

Ron Haleber
18-02-05, 17:59
Geplaatst door Eke
Grijp je kans en praat mij en andere lezers even bij. :)

Dat laat ik maar aan Zbaqzbaq over... Die houdt er niet van dat ik hem hinderlijk voor de voeten loop! :zwaai:

Eke
18-02-05, 18:03
Geplaatst door Ron Haleber
Dat laat ik maar aan Zbaqzbaq over... Die houdt er niet van dat ik hem hinderlijk voor de voeten loop! :zwaai:

O nee, Ron H. Zo makkelijk maak je je er niet vanaf. Waarom zijn we de multicultisamenleving ALLANG voorbij ??????

O ja, in maximaal 10 zinnen...i.v.m. het begripsvermogen van je lezer. :D

TonH
18-02-05, 18:04
Geplaatst door Ibn Ishaq Yasar
Zoek jouw Leiding in de Qor-aan.

:lol:

Ik denk dattie verdraaid goed weet waar z'n leiding zit. :D

BiL@L
18-02-05, 18:36
Geplaatst door Ron Haleber
Domboos, al dat geroddel van jullie over de baard van Abduljabbar mist elke grond! :kusgrijs:

Als jullie - net als ik - lid waren van de AEL van Zbaqzbaq had je het allang begrepen:




Zbaqzbaq wil niet dat zn leden en sympathisanten als "gevaarlijke en ouderwetse burgers" overkomen...

Dat islam-met-de-baard laat hij graag over aan de gevaarlijke en ouderwetse Bil@l!:boer:


Daarom zijn advies: Scheer je baard af, trek een spijkerbroek en sprada's aan, en laat zien dat je meegaat met je tijd! Hulde! :D

:zwaai:

Er zijn uitzonderingssituaties. Lees goed leraar:


Sheikhul-Islaam Ibn Taimiyyah(rahimahullah)said: "When a Muslim is living in a non-Muslim land (whether or not it is hostile to Islaam), he is NOT expected to differ from them (the kuffaar) in his OUTWARD appearance, because of the harm that may result (from dressing as a Muslim). It is preferable, even obligatory, for a man to look like them SOMETIMES, if that will achieve some religious purpose such as calling them to Islaam, finding out their secrets in order to tell the Muslims about them, repelling their harm from the Muslims, and other worthwhile aims. But in Muslim lands where Allaah has caused His religion to prevail, and where the kuffaar are in an inferior position and are paying the jizyah, it is obligatory for Muslims to look different from the kuffaar.

(Iqtidaa' al-Siraat al-Mustaqeem)http://www.salafitalk.net/st/printthread.cfm?Forum=6&Topic=1165


- out -

marlies255
18-02-05, 18:59
Die baard en jurk waren geen gezicht maar volgens mij ook volstrekt overbodig. Geloven doe je met je hart en ziel maar toch niet met een baard?? Tenminste, die zou niet het verschil moeten maken. Als hij nou opgegroeid was tussen mannen met djellabas en baarden dan kon ik het nog begrijpen, maar dat is niet het geval. Net als de naamsverandering. Het lijkt wel of je niet jezelf mag zijn, dat heeft toch niets met geloof te maken?

Ron Haleber
18-02-05, 19:46
Geplaatst door BiL@L
Er zijn uitzonderingssituaties. Lees goed leraar:

quote:
Sheikhul-Islaam Ibn Taimiyyah(rahimahullah)said: "When a Muslim is living in a non-Muslim land (whether or not it is hostile to Islaam), he is NOT expected to differ from them (the kuffaar) in his OUTWARD appearance, because of the harm that may result (from dressing as a Muslim). It is preferable, even obligatory, for a man to look like them SOMETIMES, if that will achieve some religious purpose such as calling them to Islaam, finding out their secrets in order to tell the Muslims about them, repelling their harm from the Muslims, and other worthwhile aims. But in Muslim lands where Allaah has caused His religion to prevail, and where the kuffaar are in an inferior position and are paying the jizyah, it is obligatory for Muslims to look different from the kuffaar.

(Iqtidaa' al-Siraat al-Mustaqeem)


http://www.salafitalk.net/st/printthread.cfm?Forum=6&Topic=1165


- out -

Bedankt wijze Bil@l, voor deze toepasselijke tekst... Nog wel van Ibn Taimiyyah waar vele moderne islamisten op teruggrijpen! :duizelig:

Toch een sjeich - hoe klassiek ook uit het verleden van de 13e eeuw - waar jij je normaliter in grote mate van distantieert! Vanuit zijn situatie gezien kan ik het begrijpen - het zal met takkiya te maken hebben? :blij:

Ik ben net aan het bestuderen hoe terecht of onterecht Bin Laden zich wat betreft zijn jihad-ideeën baseert op Ibn Taimiyyah... Het ligt gecompliceerd... Ibn Taimiyyah is niet zomaar voor het jihad-karretje van de jihadisten te spannen - ondanks veel hield hij vast aan het gezag van de overheid...

:zwaai:

Ron Haleber
18-02-05, 20:28
Geplaatst door Eke
O nee, Ron H. Zo makkelijk maak je je er niet vanaf. Waarom zijn we de multicultisamenleving ALLANG voorbij ??????

O ja, in maximaal 10 zinnen...i.v.m. het begripsvermogen van je lezer. :D


Eke, ik schreef er een kort artikel over in 'Binnenlands Bestuur" (het blad voor de NL-ambtenaren). Dat roept wellicht wat vragen bij je op?


FAILLIET VAN DE MULTICULTI-IDEOLOGIE :

http://members.lycos.nl/hegel/BinBestuur.html

Eke
18-02-05, 21:22
Geplaatst door Ron Haleber
[B]Eke, ik schreef er een kort artikel over in 'Binnenlands Bestuur" (het blad voor de NL-ambtenaren). Dat roept wellicht wat vragen bij je op?[B]
Nou dat is te hopen voor, je Ron H. Overschat je me niet ?Ik zal hier eerst even dat gedeelte plakken, waar de info in zou staan, waar ik om gevraagd heb.
En verder is te hopen dat de begrippen die jij en ik gebruiken dezelfde lading hebben.Enigzins dezelfde lading.
Bedankt overigens voor je verwijzing.

CITAAT Ron H. "Sinds 11 september dient de genegeerde dimensie van de al decennia bestaande multiculturele werkelijkheid van een 800.000 allochtonen zich aan. Het gaat om de islam, maar wel in de vorm van angst en bedreiging - met als summum de door de AIVD met vaagheid omhulde complotten van al-Qaida.

Zoals ook nu weer in Zeeburg bleek, verhinderen deze met islam verbonden gevoelens van angst en bedreiging elke toenadering hoe miniem ook.

Rekening houden met het geleidelijk karakter van een emancipatie-proces is er niet meerbij. *1

En men vergeet dat integratie een proces is dat van twee kanten moet komen en dat er daarvoor ook van twee kanten concessies moeten worden gedaan. *2

Kortom, de schuld voor de ontstane kloof wordt eenzijdig aan de allochtone moslims verweten.*3

Zaak is om vanuit onze pluralistische Nederlandse tradities de rol van islam als bron van normen en waarden een plaats te geven in de Nederlandse samenleving*4

. Paradoxaal werden tot nu toe de meest marginale categorale activiteiten gesubsidieerd met uitzondering als er ‘islamitisch’ op stond. Maar overheidssteun als bij de opleiding van imams mag toch wel een noodzaak heten. *5"

."DE multi-culturele samenleving is ALLANG voorbij", schreef je mij.

Ik wil stellen dat het tijd wordt dat de multi-culturele samenleving nou eens van de grond komt.
Een heel simpele definitie : "een samenleving waar multi culturelen (wij allemaal dus)op voet van gelijkwaardigheid met elkaar om gaan ".

*1...het lukt niet zonder geduld. 30 jaar is hartstikke weinig..

*2...helemaal mee eens. daarvoor zit ik ook op dit forum.maar dat is nog maar een begin. m'n medelanders moeten het ook realiseren.

*3...aan de 'onbekende'moslim, die door zijn relatieve onbekendheid geassocieerd wordt met gevaar door uitbreiding Islam, met (wereld)terrorisme en met straatjochies.En de 'onbekende' Islam.

*4...ik vermoed zelfs dat die waarden en normen neef en nicht zijn, zo niet broer en zus.

*5...hier weet ik niet veel van af. Worden dominees ook niet gevormd op de universiteit zonder subsidie der Gelovigen?

Blijft nog over : de ONT-ANGSTING van de Nederlandse samenleving. Laten we daar nog eens een apart topic voor openen. CRUCIAAL.

EDIT. Ik wil ook nog opkomen voor de autochtonen in de Fortuynwijken die de manier (nog)niet gevonden hebben om samen te leven met allerhande allochtonen.Die zitten niet lekker en die mogen wij als samenleving niet laten sudderen.

Ron Haleber
19-02-05, 00:20
Eke ik vond jouw vragen nav mijn artikel in "Binnenlands Bestuur" erg interessant. Dus maakte ik er maar een apart topic van.

.