PDA

Bekijk Volledige Versie : Standpunt.nl : hoofd moet bloot ????



Eke
18-02-05, 14:20
Ben net op zolder bezig en hoor een flard van Standpunt.nl. Nld. 1


Schrik : maar 20 % van de bellers/stemmers op radio en internet -www.standpunt.nl is voor vrij dragen van een hoofddoek achter de gemeentebalie in Sjarloos-Rotjeknor.

Je kunt NU invloed uitoefenen op de forumdiscussie op internet aldaar. Maar je mag er niet op met een gratis e-mailadres...als je je wilt aanmelden voor inloggen.

Ali L
18-02-05, 14:30
Geplaatst door Eke
Ben net op zolder bezig en hoor een flard van Standpunt.nl. Nld. 1


Schrik : maar 20 % van de bellers/stemmers op radio en internet -www.standpunt.nl is voor vrij dragen van een hoofddoek achter de gemeentebalie in Sjarloos-Rotjeknor.

Je kunt NU invloed uitoefenen op de forumdiscussie op internet aldaar. Maar je mag er niet op met een gratis e-mailadres...als je je wilt aanmelden voor inloggen.

waarom schrik? dit is toch te verwachten?

~Panthera~
18-02-05, 14:35
Ja, als je dagelijks het idee in je kop gedouwd wordt, dat achter elke hoofddoek een potentiele terrorist schuil gaat, dan krijg je deze massahysterio wel. :moe:

Ali L
18-02-05, 14:37
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, als je dagelijks het idee in je kop gedouwd wordt, dat achter elke hoofddoek een potentiele terrorist schuil gaat, dan krijg je deze massahysterio wel. :moe:

vermommingen zijn nu eenmaal bij wet verboden :wink:

~Panthera~
18-02-05, 14:39
Geplaatst door Ali L
vermommingen zijn nu eenmaal bij wet verboden :wink:


Een 4 tje. :zweep:

2 voor de moeite, 2 voor het papier. :moe:

Ali L
18-02-05, 14:41
Geplaatst door ~Panthera~
Een 4 tje. :zweep:

2 voor de moeite, 2 voor het papier. :moe:

Schnappie schnapt het nie :blij:

Eke
18-02-05, 14:43
Geplaatst door Ali L
waarom schrik? dit is toch te verwachten?



Krijg het gevoel dat onze samenleving de veranderingen van de afgelopen 30 jaar niet goed kan verwerken.Groeistuipen.Spanningen.Agressie.


Zelf , als inmiddels bijna oudere,vind ik het belangrijk om met de tijd mee te gaan. We hebben nu een multiculturele samenleving.Dat is de realiteit. Pas je dan aan als autochtoon en stop met zeuren over die "ANDER".

ACCEPTATIE, daar gaat het om. Die 'goeie ouwe tijd' komt nooit weer terug. Laten we werken aan onze goeie tijd NU , nu het nog kan.Met zijn allen liefst.

Verdiep je dan ook eens in de betekenis van een hoofddoekje zonder met one-liners mee te roepen.. " ZE doen het om ons te provoceren...."

weet je, er komen emoties vrij waar ik bang van ben.Ik ben bang voor mensen die niet rustig nadenken en groepen worden.

Eke
18-02-05, 14:50
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, als je dagelijks het idee in je kop gedouwd wordt, dat achter elke hoofddoek een potentiele terrorist schuil gaat, dan krijg je deze massahysterio wel. :moe:


Ik weet niet of een ander dat doet, maar feit is wel dat terrorisme gekoppeld wordt aan de Islam. En misschien nog niet eens bewust. Maar beelden op de TV van moslimterroristen (bv, die kopafhakkers) roepen (veel) angst op en blijven hangen.Als iets daar in de verte aan doet denken door een associatie : PLOP, die angst.

Slechte zaak.

~Panthera~
18-02-05, 14:56
Geplaatst door Eke
Ik weet niet of een ander dat doet, maar feit is wel dat terrorisme gekoppeld wordt aan de Islam. En misschien nog niet eens bewust. Maar beelden op de TV van moslimterroristen (bv, die kopafhakkers) roepen (veel) angst op en blijven hangen.Als iets daar in de verte aan doet denken door een associatie : PLOP, die angst.

Slechte zaak.


Heb jij daar last van ?
Van die angst ?

Eke
18-02-05, 15:11
Geplaatst door ~Panthera~
Heb jij daar last van ?
Van die angst ?

Je kunt die angst alleen maar koppelen van die terrorist aan andere Moslims als het beeld dat je hebt van die ander vaag is. Een diffuse groep.


Ik heb geen vaag beeld, dus ik kan goed scheiden wat bij terroristen hoort of bij Malika, bij Maria of bij Gabriel en ga zo maar door.

En terroristische akties ? Op zich vind ik dat angstig. Maar ik schakel mijn verstand in : zoveel % kans op dit, zoveel % kans op dat ect... :knipoog:

Ach ja Panthera, zo worstelen we verder ..('k moet vgl. week naar ziekenhuis voor onderzoek..dus nu ben ik sowieso al in de piepzak ! :rambo:)

TonH
18-02-05, 15:13
Geplaatst door Eke
Krijg het gevoel dat onze samenleving de veranderingen van de afgelopen 30 jaar niet goed kan verwerken.Groeistuipen.Spanningen.Agressie.

Geen slechte analyse. Maar dat is niet echt nieuw. Een deel van de mensen die je nu vanuit de onderbuik hoort reageren bij Stand.nl hoorde je op dezelfde wijze spugen op meisjes die met een bloem in de navel door de stad liepen (60s). Mainstream Nederland heeft deze gevoelens en ideeën altijd gehad. De grote verandering is dat veel mediarepresentanten inmiddels ook tot deze groep behoren en diezelfde gevoelens hebben en in een positie zitten om die te uitten.


Verdiep je dan ook eens in de betekenis van een hoofddoekje zonder met one-liners mee te roepen.. " ZE doen het om ons te provoceren...."

"Ik herken m'n eigen buurt niet meer." "Op straat versta ik niemand meer."

Eke
18-02-05, 15:22
Geplaatst door TonH
1] Mainstream Nederland heeft deze gevoelens en ideeën altijd gehad.

2]De grote verandering is dat veel mediarepresentanten inmiddels ook tot deze groep behoren en diezelfde gevoelens hebben en in een positie zitten om die te uitten.



3]"Ik herken m'n eigen buurt niet meer." "Op straat versta ik niemand meer."

Je hebt de uitzending gehoord ! :blij:

mensen onder punt 1 en 2 jutten inderdaad elkaar op.. :mad:

wat punt 3 betreft. Daar kan ik me wat bij voorstellen en daar wordt dus nu aan gewerkt door verplichte taalkursussen.Maar dat is niet voldoende. Mensen zouden meer van elkaar moeten weten om begrip op te kunnen brengen.

Pas gescheiden vrouw, begin 30, nu alleen in kleine bovenwoning. Eindelijk schijnt de zon..gaat in bikini op haar balkonnetje zitten.Om even bij te komen.

De Marokkaanse familie in de beneden tuin : HOER ! HOER ! Moet onze neef jou even te grazen nemen !! enz.

Dit escaleerde. Onnodig m.i.

TonH
18-02-05, 15:37
Geplaatst door Eke
Je hebt de uitzending gehoord ! :blij:

De 2e helft. Kwam net terug van de sportschool waar ik tevergeefs probeer mijn goddelijke lijf van toen ik 18 was terug te krijgen. http://www.cosgan.org/images/midi/sportlich/p015.gif


mensen onder punt 1 en 2 jutten inderdaad elkaar op.. :mad:

Yep


wat punt 3 betreft. Daar kan ik me wat bij voorstellen en daar wordt dus nu aan gewerkt door verplichte taalkursussen.Maar dat is niet voldoende. Mensen zouden meer van elkaar moeten weten om begrip op te kunnen brengen.

Pas gescheiden vrouw, begin 30, nu alleen in kleine bovenwoning. Eindelijk schijnt de zon..gaat in bikini op haar balkonnetje zitten.Om even bij te komen.

De Marokkaanse familie in de beneden tuin : HOER ! HOER ! Moet onze neef jou even te grazen nemen !! enz.

Dit escaleerde. Onnodig m.i.

Dat die familie Marokkaans was doet m.i. niet echt ter zake. In De Pijp, waar ik woon, komt dit ook voor. Iets andere bewoordingen, maar mijn 'witte' overbuurvrouw en de studentes daarnaast hebben dit type conflicten ook al een paar keer gehad. En dan niks topless of zo, maar ook gewoon een bikini. En dat mijn buurman beneden kennelijk nooit zijn gordijnen dicht doet krijg ik ook van andere buren te horen op zo'n toontje van.... "die viespeuk". Om over de termen en toontjes waarin over homo's wordt gesproken door toch een redelijk deel van de Hollandse goegemeente nog maar te zwijgen.

Het is net of mensen bang voor zichzelf zijn en veel herkennen van zichzelf in wat ze om zich heen zien. Want de vrijheid die ze voor zichzelf wensen lijken ze een ander niet te gunnen.

~Panthera~
18-02-05, 15:44
Geplaatst door Eke
Je kunt die angst alleen maar koppelen van die terrorist aan andere Moslims als het beeld dat je hebt van die ander vaag is. Een diffuse groep.


Ik heb geen vaag beeld, dus ik kan goed scheiden wat bij terroristen hoort of bij Malika, bij Maria of bij Gabriel en ga zo maar door.

En terroristische akties ? Op zich vind ik dat angstig. Maar ik schakel mijn verstand in : zoveel % kans op dit, zoveel % kans op dat ect... :knipoog:

Ach ja Panthera, zo worstelen we verder ..('k moet vgl. week naar ziekenhuis voor onderzoek..dus nu ben ik sowieso al in de piepzak ! :rambo:)

Gelukkig, iemand die haar verstand gebruikt.:duim:

Sterkte in het ziekenhuis. http://www.cosgan.net/images/smilie/froehlich/g020.gif

TonH
18-02-05, 15:44
Geplaatst door ~Panthera~
Gelukkig, iemand die haar verstand gebruikt.:duim:

Sterkte in het ziekenhuis. http://www.cosgan.net/images/smilie/froehlich/g020.gif

Eensgelijks. :zwaai:

Eke
18-02-05, 15:46
Geplaatst door TonH
. http://www.cosgan.org/images/midi/sportlich/p015.gif
:tik:



Dat die familie Marokkaans was doet m.i. niet echt ter zake.

Die vrouw generaliseerde meteen : HOER ? Moeten jullie zien hoe jullie eigen vrouwen er bij lopen. enz. enz. En dit is MIJN land.

Dit zie ik als onwetendheid.

Als de familie autochtoon was geweest ,was het niet meteen gekoppeld aan andere autochtonen, omdat ze DIE kent.

TonH
18-02-05, 16:06
Geplaatst door Eke
Die vrouw generaliseerde meteen HOER ? Moeten jullie zien hoe jullie eigen vrouwen er bij lopen. enz. enz. En dit is MIJN land.

Dit zie ik als onwetendheid.

Als de familie autochtoon was geweest ,was het niet meteen gekoppeld aan andere autochtonen, omdat ze DIE kent.

Het zou in dit geval zo kunnen zijn, dat weet ik natuurlijk niet. Maar over het algemeen hoor je dit soort veralgemeniseringen van alle kanten. En ik zie niet in waarom het van een Marokkaanse vrouw anders zou zijn dan van tante Truus uit De Pijp.

Want ook bij tante Truus loop je gerede kans dat haar familie op je dak komt wanneer je het te duidelijk niet met haar eens bent.

Die zelfde tante Truus ligt dan wel in Griekenland bijna midden in een dorp in haar blote tokus op het stadsstrand en vindt het dan volkomen belachelijk dat de lokale tante Etrusi daarvan volledig over de toeren raakt en dat de lokale agent erbij gehaald wordt.

Het is al heel lang te veel nemen en veel te weinig geven.

Joepie
18-02-05, 16:51
Gewoon verbieden in openbare publieke functies. Als jij een hoofdoekje wilt dragen prima, maar ga dan maar ergens anders werken waar je niet als aanspreekpunt van bijv. een gemeente hoort te functioneren.

Net hetzelfde voor keppeltjes whatever.

TonH
18-02-05, 17:03
Geplaatst door Joepie
Gewoon verbieden in openbare publieke functies. Als jij een hoofdoekje wilt dragen prima, maar ga dan maar ergens anders werken waar je niet als aanspreekpunt van bijv. een gemeente hoort te functioneren.

Net hetzelfde voor keppeltjes whatever.


Ja dat wilde ik juist vragen. Cohen met keppeltje op, maar niet meer doen? CDA-wethouder dan maar ontslaan? Even een voorschriftje opstellen waarin staat om welke hand je je trouwring draagt? En kan dát überhaupt nog wel? :boer:

~Panthera~
18-02-05, 17:07
Geplaatst door TonH
Ja dat wilde ik juist vragen. Cohen met keppeltje op, maar niet meer doen? CDA-wethouder dan maar ontslaan? Even een voorschriftje opstellen waarin staat om welke hand je je trouwring draagt? En kan dát überhaupt nog wel? :boer:



Ja hoor, het kan STEEDS gekker.

Mag ik mijn spijkerbroek nog wel aan, of zijn daar eerdaags ook voorschriften voor ? :moe:

Eke
18-02-05, 17:14
2005 MULTI-CULTURELE SAMENLEVING

Gemeente visitekaartje van de samenleving ? Nou, dan krijgen we (communistische) uniformiteit als de Onwetenden hun zin krijgen.Of een Mac-Donaldscounter.

Geen leuk gesprekje meer aan de balie over een blinkerend diamantje in de neus-, geen rijke diversiteiten--nee, er moet gewerkt worden !!!!!:loens:

~Panthera~
18-02-05, 17:19
Geplaatst door Eke
2005 MULTI-CULTURELE SAMENLEVING

Gemeente visitekaartje van de samenleving ? Nou, dan krijgen we (communistische) uniformiteit als de Onwetenden hun zin krijgen.Of een Mac-Donaldscounter.

Geen leuk gesprekje meer aan de balie over een blinkerend diamantje in de neus---nee, er moet gewerkt worden !!!!!:loens:

Ja, Eke:

1 GROTE EENHEIDSWORST !!

Want we kunnen nergens meer tegen . :jammer:

papol
18-02-05, 17:21
Wereldvreemd ofzo??

Indien een blanke in een overwegend zwart land fouten begaat, zijn binnen de kortste keren alle blanken fout......

Nederlanders maken amok op Franse campings, autos met Nederlandse kentekens worden vernield ... hebben toch ook niets met elkaar te maken?

Belgen/Duitsers/Fransen die in Nederland wonen zijn toch ook allochtonen? Maar niet direct herkenbaar als zodanig......

Wie is er bang in het ziekenhuis voor de persoon zonder lange witte jas? Kan net zo goed een arts zijn ..... Een vrouwelijk arts word sneller vertrouwd, maken net zoveel fouten hoor .....


Kortom, indien je maar vaak genoeg uitgescholden word door iemand met een leren jas, word je vanzelf reactief op iedereen met een leren jas........

Gr.P

Ali L
18-02-05, 17:23
Geplaatst door ~Panthera~
Ja hoor, het kan STEEDS gekker.

Mag ik mijn spijkerbroek nog wel aan, of zijn daar eerdaags ook voorschriften voor ? :moe:

hangt van je derriere af :duivels:

Ali L
18-02-05, 17:24
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, Eke:

1 GROTE EENHEIDSWORST !!

Want we kunnen nergens meer tegen . :jammer:

toch wel een designers worst mag ik hopen? :wink:

~Panthera~
18-02-05, 17:26
Geplaatst door Ali L
hangt van je derriere af :duivels:

Mijn derriere gaat jou geen fuck aan. :duivels:

~Panthera~
18-02-05, 17:27
Geplaatst door Ali L
toch wel een designers worst mag ik hopen? :wink:

Nee, die is ook verboden. :duivels:
Mag niet van Remkes. :D

Ali L
18-02-05, 17:28
Geplaatst door papol
Wereldvreemd ofzo??

[QUOTE]Geplaatst door papol Indien een blanke in een overwegend zwart land fouten begaat, zijn binnen de kortste keren alle blanken fout...... idd. zie zuid afrika


Geplaatst door papol Nederlanders maken amok op Franse campings, autos met Nederlandse kentekens worden vernield ... hebben toch ook niets met elkaar te maken?[/B] min of meer waar, maar alleen in de Ardeche en voor niet frans sprekende kaasjes.


Geplaatst door papol Belgen/Duitsers/Fransen die in Nederland wonen zijn toch ook allochtonen? Maar niet direct herkenbaar als zodanig......[/B] allochtoon wordt doorgaans gebruikt voor niet westerse vreemdeling, belgen etc. zijn westers.


Geplaatst door papol Wie is er bang in het ziekenhuis voor de persoon zonder lange witte jas? Kan net zo goed een arts zijn ..... Een vrouwelijk arts word sneller vertrouwd, maken net zoveel fouten hoor .....[/B]

ik heb niks tegen mannelijke artsen.



Geplaatst door papol Kortom, indien je maar vaak genoeg uitgescholden word door iemand met een leren jas, word je vanzelf reactief op iedereen met een leren jas........

Gr.P [/B]

dit nu is generalisatie, de weg van de minste weerstand en dus dom.

Ali L
18-02-05, 17:29
Geplaatst door ~Panthera~
Nee, die is ook verboden. :duivels:
Mag niet van Remkes. :D

is die voor jongetjes de stand in van Hirsi Ali???

Eke
18-02-05, 17:29
Geplaatst door ~Panthera~
Ja, Eke:

1 GROTE EENHEIDSWORST !!


maar dat, maar dat...uh..is toch assimilatie ? Daar waren we toch tegen toen we culturen van buiten in onze samenleving gingen opnemen. Respekt voor eigenheid, du ju rmembur ????

In Suriname gaat het heel goed. Laten we daar van leren...

Joepie
18-02-05, 17:29
Geplaatst door TonH
Ja dat wilde ik juist vragen. Cohen met keppeltje op, maar niet meer doen? CDA-wethouder dan maar ontslaan? Even een voorschriftje opstellen waarin staat om welke hand je je trouwring draagt? En kan dát überhaupt nog wel? :boer:

idd. iedereen is gelijk dus keppeltje ofzo bij openbare gelegenheden of achter openbare balie bij gemeente ofzo kan dan ook niet.

observer
18-02-05, 17:30
Geplaatst door TonH
Ja dat wilde ik juist vragen. Cohen met keppeltje op, maar niet meer doen? CDA-wethouder dan maar ontslaan? Even een voorschriftje opstellen waarin staat om welke hand je je trouwring draagt? En kan dát überhaupt nog wel? :boer: joden dragen keppel niet overal

en wat men in de synagoge kerk of moskee doet moet men zelf weten

dat de overheid moet een neutrale houding uitstralen


Mag ik mijn spijkerbroek nog wel aan, of zijn daar eerdaags ook voorschriften voor ? ach ik vind dat een ambtenaar wel iets netter dan dat mag rondlopen

zie hier ook liever geen spijkerbroeken ed ja op onderhoudspersoneel

Ali L
18-02-05, 17:30
Geplaatst door Eke
maar dat, maar dat...uh..is toch assimilatie ? Daar waren we toch tegen toen we culturen van buiten in onze samenleving gingen opnemen. Respekt voor eigenheid, du ju rmembur ????

In Suriname gaat het heel goed. Laten we daar van leren...

hebben alle surinamers dan grote worsten? dezelfde? ik dacht altijd dat 'vleesworst' toch wel een specialiteit was :duivels:

Joepie
18-02-05, 17:32
Geplaatst door ~Panthera~
Ja hoor, het kan STEEDS gekker.

Mag ik mijn spijkerbroek nog wel aan, of zijn daar eerdaags ook voorschriften voor ? :moe:

ja we kunnen over spijkerbroeken gaan beginnen maar dan kan ik maar een conclusie trekken: Je snapt er geen snars van.

Dat zal wel meevallen dat je er niks van snapt, dus zullen we de spijkerbroeken er voortaan dan buiten laten?

Joepie
18-02-05, 17:34
Trouwring heeft ook niks ermee te maken, dat is een uitting van je burgelijke stand. niet je geloof.

Eke
18-02-05, 17:38
Geplaatst door Ali L
hebben alle surinamers dan grote worsten? dezelfde? ik dacht altijd dat 'vleesworst' toch wel een specialiteit was :duivels:

:schok: citaat Ali L 'niet iedereen is de gave van subtiliteit gegeven...'


zij zijn een voorbeeld voor een multiculturele samenleving die wel ruimte geeft aan elkaars eigenheid. Okay, ze zijn langer in zo'n situatie dan wij, maar daarom kunnen we bij hen ten rade gaan.

TonH
18-02-05, 18:15
Geplaatst door Joepie
idd. iedereen is gelijk dus keppeltje ofzo bij openbare gelegenheden of achter openbare balie bij gemeente ofzo kan dan ook niet.

Maar waarom kan dat dan niet? Doet Cohen zijn werk minder wanneer hij een keppel op heeft? Doet Elatik haar werk als wethouder minder wanneer ze haar hoofdoek op heeft? Doet Hester May haar werk als CDA-wethouder minder omdat ze een kruisje om heeft? Krijg jij het verkeerde paspoort omdat de baliemedewerker één van voornoemde objecten draagt?

Kun je minder benzine kopen omdat er 'god zij met ons' op de euro staat?

TonH
18-02-05, 18:17
Geplaatst door observer
joden dragen keppel niet overal

en wat men in de synagoge kerk of moskee doet moet men zelf weten

dat de overheid moet een neutrale houding uitstralen

ach ik vind dat een ambtenaar wel iets netter dan dat mag rondlopen

zie hier ook liever geen spijkerbroeken ed ja op onderhoudspersoneel

Bij de openbare herdenking in het Wertheimpark draagt Cohen hem wél. En wethouder May draagt altijd haar kruisje. :confused:

Eke
18-02-05, 18:19
Geplaatst door Joepie
idd. iedereen is gelijk dus keppeltje ofzo bij openbare gelegenheden of achter openbare balie bij gemeente ofzo kan dan ook niet.

Sinds wanneer is ieder mens gelijk. Wat een onzin.

Omarm de diversiteit van deze samenleving anno 2005 , Joepie!

TonH
18-02-05, 18:20
Geplaatst door Joepie
Trouwring heeft ook niks ermee te maken, dat is een uitting van je burgelijke stand. niet je geloof.

Er zijn katholieken die de trouwring rechts dragen in plaats van links en dan heeft het wel met religie te maken.

Ali L
18-02-05, 20:35
Geplaatst door Eke
:schok: citaat Ali L 'niet iedereen is de gave van subtiliteit gegeven...'

jaja, jij denkt ondeugend maar vleesworst is wel een typisch surinaamse specialiteit, net eender als bb met r en dergelijke.
a dirty mind....



Geplaatst door Eke zij zijn een voorbeeld voor een multiculturele samenleving die wel ruimte geeft aan elkaars eigenheid. Okay, ze zijn langer in zo'n situatie dan wij, maar daarom kunnen we bij hen ten rade gaan. [/B]

binnen de surinaamse cultuur is wel degelijk sprake van (veel) racisme, ooit gehoord van bosnegers? de wijze waarop de hindoestanen neerkijken op de creolen? mogen javanen wel een relatie aangaan met niet javanen? valt tegen hoor die 'melting pot'.

marlies255
18-02-05, 20:44
Geplaatst door TonH
Bij de openbare herdenking in het Wertheimpark draagt Cohen hem wél. En wethouder May draagt altijd haar kruisje. :confused:

dat kruisje heeft niets met geloof te maken, dat is bling bling :hihi:

sjaen
18-02-05, 21:36
Leven op Suriname de verschillende groepen met of langs elkaar?

tr_imparator
19-02-05, 01:24
in turkije is het verboden in overheidsgebouwen. je komt er zelfs moeilijk in met een hoofddoek op.. pff waar gaat dit heen? Ik hoop dat het niet zo bont wordt in nederland...,,

TonH
19-02-05, 01:57
Geplaatst door marlies255
dat kruisje heeft niets met geloof te maken, dat is bling bling :hihi:

En zeker nog nooit van bling bling hoofdoekjes gehoord :ego:






:D