PDA

Bekijk Volledige Versie : Vaticaan doceert duiveluitdrijverij



Orakel
18-02-05, 23:34
Buitenland

Vaticaan doceert duiveluitdrijverij


Door onze correspondent


ROME, 18 FEBR. De duivel kan zijn borst natmaken. Sinds gisteren biedt het Vaticaan honderdtwintig geestelijken een opfriscursus exorcisme. In de pauselijke universiteit Regina Apostolorum in Rome krijgen ze gedurende twee maanden les van ervaren duiveluitdrijvers. De studenten zullen tijdens de cursus ,,de toenemende duivelse bezetenheid onder jongeren analyseren''.


Tijdens de introductieles gisteren zei de katholieke socioloog Carlo Climati dat er in Italië sprake is van een groeiend doe-het-zelfsatanisme, vooral via internet. Hij schat dat er zo'n dertig duivelse sekten zijn die maar liefst honderdduizend leden zouden hebben. Climati weet ook precies te vertellen dat 72 procent van deze demonaanbidders tussen de 17 en 28 jaar is.

Satanisme krijgt steeds meer aandacht in Italië. Volgende week begint in Milaan een nu al in de media breed uitgemeten proces tegen een groep jongeren die ervan worden beschuldigd twee tieners te hebben vermoord tijdens een satanische rite. Volgens onderzoek van de katholieke vereniging van psychologen en psychiaters zou zich jaarlijks een half miljoen Italianen tot een exorcist wenden. Meer dan 60 procent van deze groep is vrouw, aldus de vereniging.

De bekendste duiveluitdrijver van het Vaticaan, de 74-jarige Gabriele Amorth, is blij met de versterking die in aantocht is. ,,Ik heb altijd gewild dat er scholen zouden worden geopend om jonge priesters voor te bereiden op dit moeilijke maar onmisbare ambt.'' Amorth, die claimt dat hij de duivel al 40.000 keer heeft verslagen, behandelt dagelijks tien patiënten, waaronder opvallend veel artsen. Zijn persoonlijk antidotum tegen de duivel bestaat al jaren uit elke dag vijf minuten de rozenkrans bidden.


nrc, 18 februari 2005

~Panthera~
18-02-05, 23:42
Geplaatst door Orakel
Buitenland

Vaticaan doceert duiveluitdrijverij


Door onze correspondent


ROME, 18 FEBR. De duivel kan zijn borst natmaken. Sinds gisteren biedt het Vaticaan honderdtwintig geestelijken een opfriscursus exorcisme. In de pauselijke universiteit Regina Apostolorum in Rome krijgen ze gedurende twee maanden les van ervaren duiveluitdrijvers. De studenten zullen tijdens de cursus ,,de toenemende duivelse bezetenheid onder jongeren analyseren''.


Tijdens de introductieles gisteren zei de katholieke socioloog Carlo Climati dat er in Italië sprake is van een groeiend doe-het-zelfsatanisme , vooral via internet. Hij schat dat er zo'n dertig duivelse sekten zijn die maar liefst honderdduizend leden zouden hebben. Climati weet ook precies te vertellen dat 72 procent van deze demonaanbidders tussen de 17 en 28 jaar is.

Satanisme krijgt steeds meer aandacht in Italië. Volgende week begint in Milaan een nu al in de media breed uitgemeten proces tegen een groep jongeren die ervan worden beschuldigd twee tieners te hebben vermoord tijdens een satanische rite. Volgens onderzoek van de katholieke vereniging van psychologen en psychiaters zou zich jaarlijks een half miljoen Italianen tot een exorcist wenden. Meer dan 60 procent van deze groep is vrouw, aldus de vereniging.

De bekendste duiveluitdrijver van het Vaticaan, de 74-jarige Gabriele Amorth, is blij met de versterking die in aantocht is. ,,Ik heb altijd gewild dat er scholen zouden worden geopend om jonge priesters voor te bereiden op dit moeilijke maar onmisbare ambt.'' Amorth, die claimt dat hij de duivel al 40.000 keer heeft verslagen, behandelt dagelijks tien patiënten, waaronder opvallend veel artsen. Zijn persoonlijk antidotum tegen de duivel bestaat al jaren uit elke dag vijf minuten de rozenkrans bidden.


nrc, 18 februari 2005


:hihi:

Orakel
18-02-05, 23:51
Geplaatst door ~Panthera~
:hihi:


Meer dan 60 procent van deze groep is vrouw, aldus de vereniging.

Vrouw, ga uit me topic! Go away! Vort! http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/pop.gif

barfly
18-02-05, 23:51
De kennis-economie van Vaticaanstad staat op een gevaarlijk laag pitje.
Dit is basiskennis voor priesters hoorde ik laatst. :)

sjaen
18-02-05, 23:52
en maar vol blijven houden dat het niet aan de religie ligt maar aan de verkeerde interpredatie van de mensen, ja, ja

:stout:

Orakel
18-02-05, 23:53
Geplaatst door barfly
De kennis-economie van Vaticaanstad staat op een gevaarlijk laag pitje.
Dit is basiskennis voor priesters hoorde ik laatst. :)

Indeed. En was de bekendste duiveluitdrijver niet ene Van Helsing? De troubleshooter van het Vaticaan?
In de film in ieder geval wel.

barfly
18-02-05, 23:55
Geplaatst door Orakel
Indeed. En was de bekendste duiveluitdrijver niet ene Van Helsing? De troubleshooter van het Vaticaan?
In de film in ieder geval wel.

Ik vertrouw erop dat het Vaticaan haar eigen BBE heeft inderdaad.

~Panthera~
18-02-05, 23:55
Geplaatst door Orakel
Vrouw, ga uit me topic! Go away! Vort! http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/pop.gif


http://www.cosgan.net/images/smilie/teufel/g015.gif <--- doe het zelf pakketje.:hihi:

Dutchguy
19-02-05, 00:04
Zouden ze ook een leuke LOI cursus van kunnen maken.

Orakel
19-02-05, 00:13
Geplaatst door ~Panthera~
http://www.cosgan.net/images/smilie/teufel/g015.gif <--- doe het zelf pakketje.:hihi:

I huff and i puff...
http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/ssph002.gifhttp://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/rog.gif

~Panthera~
19-02-05, 00:15
Geplaatst door Orakel
I huff and i puff...
http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/ssph002.gifhttp://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/rog.gif

MUUAAAAAAAAAAAHHHHHHH !! http://www.cosgan.net/images/smilie/frech/a020.gif

Orakel
19-02-05, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
MUUAAAAAAAAAAAHHHHHHH !! http://www.cosgan.net/images/smilie/frech/a020.gif

I give up. http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/tod.gif

Knoflook heb geen zin zo te ruiken, als ik een houten pen vind ga ik er eerst mee flossen, zilver kenk niet betalen......

~Panthera~
19-02-05, 00:21
Geplaatst door Orakel
I give up. http://www.mainzelahr.de/smile/unsortierbar/tod.gif

Knoflook heb geen zin zo te ruiken, als ik een houten pen vind ga ik er eerst mee flossen, zilver kenk niet betalen......


Zuunig hoor. :moe:
Middle name was Pays Bas ?

nefertiti
19-02-05, 08:40
Zou die cursus ook helpen om djinns te verdrijven? Of verstaan die enkel arabisch?

Wide-O
19-02-05, 08:42
Amorth, die claimt dat hij de duivel al 40.000 keer heeft verslagen


Nummer één op de wereldranglijst, zo lijkt het :hihi:

Daarbij draait ie platen van de Stones. Backwards, zoals dat gaat in die kringen.


Please allow me to introduce myself
I’m a man of wealth and taste
I’ve been around for a long, long year
Stole many a man’s soul and faith
And I was ’round when jesus christ
Had his moment of doubt and pain
Made damn sure that pilate
Washed his hands and sealed his fate
Pleased to meet you
Hope you guess my name


:argwaan:

Ali L
19-02-05, 08:58
even een wellicht domme vraag van een onwetende,

kent de islam ook van die imbeciele gebruiken als duivelsuitdrijving?

Marsipulami
19-02-05, 09:17
Geplaatst door Ali L
even een wellicht domme vraag van een onwetende,
kent de islam ook van die imbeciele gebruiken als duivelsuitdrijving?


Exorcisme in Brussel

door Douglas De Coninck

Latifa's broer spreekt

publicatiedatum : 25-09-2004

'Daar lag ze, op die matras. Met een walkman op haar hoofd waaruit koranverzen weerklonken. Er stonden kommetjes met vieze sopjes in. Daar moest ze van drinken, en dan weer overgeven. De 'duivel' uitbraken, weet je wel. Bleek dat deze sessie al een volle week aan de gang was'


Na een fout gelopen poging om 'de duivel uit haar te verdrijven' stierf de Schaarbeekse Latifa Hachmi (23) op 5 augustus. 'Wij willen Latifa's dood zin geven. Wij willen waarschuwen voor de sekte die hierachter zat en nog meer slachtoffers dreigt te maken onder moslimmeisjes in Brussel.' Latifa's familie spreekt, voor het eerst. En ook de duiveluitdrijver zelve.


De laatste tijd stopt Fouad Hachmi (32) nu en dan een oude videotape in de speler. "Opnames van trouwfeesten, een jaar of tien geleden", zegt hij. "Dan zie ik Latifa weer als kind, als ons prinsesje. Wij waren met drie broers, zij was het nakomertje. Ze was onze lieveling, vooral van mijn vader. Ze was opgewekt, bij de pinken. Wij zijn allemaal in België geboren. Tien jaar geleden zijn mijn ouders teruggekeerd naar Marokko, waar ze hun oude dag wilden doorbrengen. Ze namen Latifa en mijn jongste broer mee, maar het klikte niet meer met het geboorteland. En er was Latifa , vlijtige leerlinge, die in de school te mondig werd bevonden. Ze verbeterde haar lerares tijden de lessen Frans (lacht). Mijn ouders zijn na een jaar teruggekeerd naar België. Latifa trok naar een school in Woluwe. Een school met een erg goede reputatie."

Fouad Hachmi (32) is animator bij een preventiedienst in het Brusselse. Het drama dat hem zijn zusje deed verliezen, heeft van hem een bewogen deelnemer gemaakt aan het hoofddoekendebat. "Ze is die beginnen te dragen toen ze veertien was. Mijn moeder ontdekte de hoofddoek op een dag in haar kamer. Er was wat discussie over, maar als zij dat zo graag wou: goed. En dan kreeg je het dus. Mocht niet van die ene lerares. Mijn vader en ik, oudste broer, zijn nog samen met Latifa naar de directie getrokken. 'Doe zoals je vriendin, trek hem uit tijdens de les', zeiden we haar. 'God weet heus wel dat je Hem in je hart draagt.' Ze gaf niet toe.

"Pas achteraf zijn we het verband gaan leggen met haar bezoeken aan de vzw Jardin des Jeunes in Schaarbeek. Daar volgde ze Arabische les en kwam ze in contact met Aznagui Abdelkarim. Zij dus van die school in Woluwe af en - vast op zijn advies - naar een schooltje in Schaarbeek. Zo'n gettoschooltje met hoofdzakelijk gesluierde meisjes. In Woluwe stond ze in contact met de wereld, met rede, in Schaarbeek niet. In Woluwe volgde ze wetenschappen, in Schaarbeek naailes. Je kunt geweldige theorieën ontwikkelen voor of tegen hoofddoeken, maar laat ons ook eens denken aan meisjes als Latifa. Het heeft haar naar een sociaal isolement geleid, steeds verder weg van de echte wereld."

In 1997 huwt Latifa - ze is dan zeventien - de twee jaar oudere Morad Masouj. Hij is een ver familielid langs moeders kant. Ze hebben elkaar in Marokko ontmoet in de zomer van 1996. "Het is helemaal niet zo dat er binnen de familie een schandaal zou zijn ontstaan omdat Latifa onvruchtbaar was", zegt Fouad. "We leven niet meer in de Middeleeuwen hoor. Latifa is op haar vijftiende geopereerd aan haar eierstokken in het Saint-Etienne-ziekenhuis. Ze leed aan een zelden voorkomende kwaal die de artsen kopbrekens bezorgde. Ja, ze vond dat erg. En ja, ze droomde van een gezin en kinderen. Maar ze had weinig hoop. Zij en Morad spraken over kunstmatige inseminatie of adoptie."

"Na de moord las ik in de krant dat Latifa zich tot een exorcist hebben gewend omdat ze zo vruchtbaar dacht te kunnen worden. Onzin. Morad wist het al acht jaar, net als de hele familie. Misschien dat ze haar op het laatst, toen ze al ver van de realiteit weg was, het idee hebben aangepraat, maar eigenlijk geloof ik niet dat het er wat mee te maken heeft. Het was een fijn stel. Ze leefden van het OCMW en Morad werkte wat in het zwart, maar ze hadden een leuk appartementje. Een gewoon jong koppel, zoals duizenden in Brussel."

Met dat ene verschil dat Latifa gaandeweg niet meer is weg te slaan bij de vzw's van Aznagui Abdelkarim. "Ze poetste er de vloeren, zat op debatavonden aan de ingang, bakte tijdens de ramadan taart voor de kinderen in de wijk", vertelt Fouad. "Ze zat er op de duur van 's ochtends tot 's avonds. Mijn pa maakte wel eens een opmerking, maar ja. Wie kon denken dat het zo zou eindigen?"

De vzw heeft zo haar hiërarchie. Na goeroe Abdelkarim komt Fatima Zekhnini, als dertigster de oudste binnen de groep vrouwen bij de vzw. Of liever: de vzw's. Er zijn ook nog de in de Schaarbeekse Waelhemstraat 12A, waar Latifa en Morad wonen, gevestigde vzw La Plume en de vzw L'Elite Conseillère aan de Haachtesteenweg. Tot voor kort werden de activiteiten van beide vzw's aangekondigd op de website assabyle.com. Die werd opgedoekt na al te veelvuldige oproepen tot deelname aan de jihad. Abdelkarim heeft naast Zekhnini nog een andere rechterhand: de 26-jarige tot de moslim bekeerde Belg Xavier Meert, die zich laat aanspreken als 'Sélim'. Hij is bestuurder bij Jardin des Jeunes en voorzitter van La Plume.

"Morad vond het allemaal best", zegt Fouad. "Hij was niet wat je noemt een godsdienstfanaticus. Zaten wij op een terras en kwam daar iemand voorbij als Sélim - lange baard, witte djelabba - dan lachte hij: 'Hé daar heb je Bin Laden.' Morad is de zwakkeling in dit verhaal, niet de hoofdschuldige." "In die vzw's waren het allemaal meisjes zoals Latifa. Verstoten op school, teruggedrongen in dat isolement. Makkelijk te manipuleren. Abdelkarim heeft enkelen onder hen doen scheiden. 'Drinkt je man alcohol? Onmiddellijk verlaten.' Hij had erg veel invloed op hen. Hij creëerde een miniwereldje met koranverzen, zuiverheid en 'de duivel'. Zijn betoog kwam hierop neer: integreer je vooral níét in de Belgische samenleving want die is des duivels. Het gebeurde dat net vanuit Marokko gekomen jonge vrouwen via via naar zo'n vzw werden gestuurd. Latifa vertelde me daarover. Ze kon niet begrijpen dat deze net uit een moslimland gekomen vrouwen haar goeroe 'getikt' noemden en na één keer nooit meer terugkwamen."

Begin juni komen de eerste signalen. "Latifa deed raar, kraamde nu en dan wartaal uit", zegt Fouad. "Volgens mij had ze een depressie, wat er alleen op verergerde doordat die lui haar ervan overtuigden dat 'de duivel' bezit van haar had genomen. Morad heeft toen mijn ouders gebeld. Zij waren met vakantie in Marokko en zijn teruggekeerd. We zijn haar gaan opzoeken. Daar lag ze, thuis, op die matras. Een walkman op haar hoofd waaruit koranverzen weerklonken. Mijn ouders zagen die Abdelkarim naast haar zitten, voorlezend uit de koran. Verder: Fatima Zekhnini en Jamila, een meisje van een van de vzw's. Rond de matras stonden kommetjes met vieze sopjes in. Daar moest ze van drinken, en dan overgeven. De 'duivel' uitbraken, weet je wel (zucht)."

"Bleek dat die sessie al een volle week aan de gang was. Ze maakten er geen geheim van: 'de duivel' moest uit haar lichaam. Mijn pa werd boos. 'We kunnen nu echt niet stoppen, want dan wordt het pas acht gevaarlijk', zei Abdelkarim. En Latifa, die was niet meer van deze wereld. Mijn vader is toen goede steak en wat vitaminepillen gaan kopen. Opeten, beval hij. Een paar uur later stond Latifa recht en begon ze het huishouden te doen. Mijn vader verplichtte Morad om met haar naar een psychologe te gaan. Die oordeelde dat ze rust nodig had. Morad trok met haar naar Bordeaux, naar zijn broer. Alles leek in orde. Latifa kon zich amper nog wat herinneren van die week. Kort voor hun vertrek stond Morad voor de deur bij mijn ouders. Met de sleutel van een pand van een van die vzw's. 'Volgens Latifa is er iets heel erg mis met die vzw', zei Morad. Voor ons is het duidelijk dat ze ermee wou breken."

----> vervolg

Marsipulami
19-02-05, 09:18
----> vervolg:

Eind juni keren Morad en Latifa terug uit vakantie. Haar ouders en haar broer komen nu en dan aanbellen in de Waelhemstraat, maar stoten op een gesloten deur of de voicemail van de gsm. "We kregen enkel Morad te spreken, die ons zei dat alles goed ging en dat Latifa rust wou. Haar eigen gsm bleek 'verloren'. We vroegen of Abdelkarim nog was gekomen, Nee, verzekerde Morad."

Op donderdag 5 augustus, 11 uur 's ochtends, staat vader Hachmi weer voor een gesloten deur. Hij gaat naar de markt, drinkt zijn koffietje en probeert het rond 13.30 uur opnieuw. Voor het huis bemerkt hij nu twee ziekenwagens. Hij stormt de trap op en ziet twee verplegers wanhopige pogingen tot reanimatie ondernemen. De vader wordt samen met Morad naar het Schaarbeekse politiecommissariaat overgebracht, waar hij tot na middernacht verhoord wordt. De comateuze Latifa is naar de spoed in het ziekenhuis gebracht. "Om halftwaalf hebben ze mijn vader gemeld dat Latifa was overleden", zegt Fouad. "Ik ben die nacht zelf nog naar het commissariaat gereden, om wat te eten te brengen."

Na Hachmi senior komt op vrijdagochtend ook Morad vrij. De familie neemt de 26-jarige weduwenaar in huis en gelooft hem op zijn woord als hij vertelt hoe Latifa een bad had genomen, hij even met wat anders bezig was en zich pas na een uur of twee ging afvragen waar ze bleef. "Ongelofelijk", zucht Fouad. "Hij heeft ons aan één stuk door belogen." Op zaterdag 7 augustus staat de federale politie voor de deur. Het autopsierapport maakt melding van bloeduitstortingen en ernstige kneuzingen, waaronder een inwendige ter hoogte van de keel. Latifa is gestikt, zo lijkt het. Of gewurgd. Morad wordt gearresteerd en nadat die de waarheid heeft verteld volgen op dinsdag ook de aanhoudingen van Fatima Zekhnini, Xavier Meert en Jamila. Fouad Hachmi: "Wat bleek? Ze zijn twaalf dagen lang doorgegaan met het uitdrijven van de duivel. Dag en nacht heeft mijn zus die walkman op haar hoofd gehad. Ik zweer zelf op de koran, maar twaalf dagen aan een stuk van die verzen in je oren is een foltering. Ben je nog niet gek, dan word je het."

"We weten maar een paar dingen over wat er echt is gebeurd. Morad zegt dat Latifa zich op zeker moment begon te verzetten. Ze zou Sélim (Xavier Meert, ddc) vanuit het bad bij de baard hebben getrokken, waarop die daar een daad van de duivel in zou hebben ontwaard en gewelddadig werd. Uiteraard zegt Sélim nu dat het Morad was die dat deed. Eén ding weten we wel. Rond elf uur is het mis gegaan, uitgerekend op het moment dat mijn vader aanbelde. Liever dan de hulpdiensten te bellen hebben die drie gekken besloten om te vluchten. Fatima en Jamila zijn naar huis gegaan. Sélim heeft de hele tijd op straat in zijn auto zitten wachten, alles observerend. Hij zat daar nog toen de ziekenwagens kwamen. Achteraf vernamen we dat Latifa had kunnen worden gered, als men er iets sneller bij was geweest."

Morad Masouj, Xavier Meert en Fatima Zekhnini en Jamila werden door onderzoeksrechter Hervé Louveaux (een van hen kwam inmiddels alweer vrij). En Abdelkarim? Hij zat op het tijdstip van de feiten in Marokko. Met vakantie. "Dat snap je dan toch niet", zegt Fouad. "Ook de Marokkaanse pers berichtte hier uitvoerig over. Hij was telefonisch bereikbaar. Zijn drie volgelingen zaten in de cel. Mijn zus, die hij goed heeft gekend en kort daarvoor zelf 'behandelde', was dood. Wat deed Abdelkarim? Hij bleef gewoon, zoals gepland, tot eind augustus in Marokko."

De man werd vorige week verhoord door de federale politie, maar gaat ervan uit dat men hem niks kan maken. "Hij noemt zich een chkigh (islamitische gebedsgenezer, ddc) en gaat door met duiveluitdrijvingen, alsof er niks is gebeurd", zegt Fouad. "In de moskee ging hij laatst naast mijn vader zitten: 'We moeten eens praten.' Mijn vader is weggelopen. Er bereiken ons nu steeds meer verhalen van meisjes die dezelfde behandeling ondergingen. Abdelkarim blijkt niet de enige chkigh in Brussel te zijn, en zelfs niet de ergste. In Molenbeek loopt nog zo'n kwiet rond. Een meisje toonde ons de blijvende brandwonden op haar armen, doordat haar gebedsgenezer 'de duivel' wou weg krijgen met behulp van kokend water." La Dernière Heure tekende vorige maand de getuigenis op van een vrouw die midden in chemotherapie door haar Marokkaanse man naar Abdelkarim werd gestuurd. De taferelen die zij beschreef, zijn identiek aan wat de hulpdiensten op 5 augustus in het flatje in de Waelhemstraat aantroffen. Ze moest languit gaan liggen op de tegelvloer - "een week aan een stuk" - met een gettoblaster naast zich. "Hij had cassettes met koranverzen. Hij zette het volume op het maximum. De chkigh prevelde gebeden in een fles en met dat water, volgens hem komend uit Mekka, moest ik me wassen. Hij bereidde zijn producten op basis van saffraan. Hij heeft me niet geslagen, maar duwde mijn pink helemaal naar achteren. Ik schreeuwde het uit van de pijn en hoorde mijn eigen gegil niet meer. Hij zei tegen mijn man dat het niet ik was die gilde, maar de duivel (...). Op een dag ging het zo ver dat de buren de politie hebben gebeld."


De dood van Latifa werd de afgelopen weken becommentarieerd op enkele Arabische internetsites. Uitingen van weerzin overheersen, maar nu en dan duiken forumberichten op waarin wordt gefulmineerd tegen het Brusselse parket, dat zich tot bondgenoot zou hebben gemaakt van 'de duivel'. Op het forum d'oumma.com pretendeerde iemand Latifa goed te hebben gekend: 'Men heeft de verkeerden gearresteerd. Dat meisje leed al jaren onder de hekserij die de verraders van de islam haar lieten ondergaan.' Elders staat te lezen dat Latifa "nu zeker veel gelukkiger is".

De familie Hachmi laat zich nu bijstaan door strafpleiter Hein Diependaele. "Wij hopen dat er een openbare rechtszaak komt", zegt Fouad. "Wij willen Latifa's dood zin geven. Wij willen waarschuwen voor de sekte die hierachter zat en die nog meer slachtoffers dreigt te maken onder moslimmeisjes in Brussel. De speurders van de federale politie verrichten prima werk. Ze concentreren zich nu vooral op Abdelkarim. We hopen dat ze tegen hem bewijzen van het evidente kunnen verzamelen. Het moet stoppen, die onzin."

Het gerechtelijk onderzoek concentreert zich nu ook vooral daarop, zegt Brussels parketwoordvoerster Estelle Arpignie. "Proberen te begrijpen wat voor milieu hierachter zat. Maar het is nog te vroeg voor conclusies over de eventuele betrokkenheid van een sekte. De ene these is nog evenwaardig aan de andere."


"Er waren al vier dagen verstreken toen het lijk eindelijk werd vrijgegeven", zegt Fouad. "Met mijn ouders en mijn broers trokken we naar het mortuarium. We geraakten er niet binnen. Dat lukte pas de volgende dag. Bleek dat enkele vrouwen van de vzw die maandag volgens eigen rite het lichaam hadden gewassen. 'Dat was de wens van Latifa', zeiden ze ons. Een van hen was die Fatima Zekhnini, die de dag daarop zou worden gearresteerd."

Ali L
19-02-05, 09:24
ja dus..jammer, weer een reden om maar lekker atheist te blijven.

Wide-O
19-02-05, 09:46
Geplaatst door Ali L
ja dus..jammer, weer een reden om maar lekker atheist te blijven.

Ja, die doen gelukkig nooit gekke dingen :verward:

Ali L
19-02-05, 10:06
Geplaatst door Wide-O
Ja, die doen gelukkig nooit gekke dingen :verward:

in ieder geval nooit vanuit een of andere relgieuze overtuiging...zeg nou zelf duivels verdrijven, demonen wegsturen, heksen verbranden...het lijkt Buffy the Vampireslayer wel :zozo:

Wortel
19-02-05, 10:20
Luther deed het allemaal heel wat meer down to earth. Die smeet de duivel gewoon een inktpot naar zijn harses. (authentiek waar, hoor)
:duivel: :fplet:

Wide-O
19-02-05, 10:26
Geplaatst door Ali L
in ieder geval nooit vanuit een of andere relgieuze overtuiging

Dat maakt het een stuk leuker voor de slachtoffers natuurlijk :fucyc:

Opgewonden standje hoor, die Luther ;)

Ali L
19-02-05, 10:36
Geplaatst door Wide-O
Dat maakt het een stuk leuker voor de slachtoffers natuurlijk :fucyc:


dit slaat natuurlijk nergens op, noem mij nu eens 1 misdaad op die vanuit atheistische motieven is begaan? en kom dan niet met de toestanden van Stalin en Mao aan, want dat heeft helemaal niks met atheisme te maken maar alles met communisme.

oorlogen worden gestart mede vanuit religieus point of view, misstanden zoals terrorisme worden goedgepraat vanuit religieus point of view en ga zo maar door....maar atheisten? doen geen vlieg kwaad vanuit een atheistisch point of view.

duende
19-02-05, 10:47
Zou ook mooi zijn als ze een cursus belastingambetenaar uitdrijven gaan geven.
Ergere demonen zijn er niet :tover:
Sorry voor de belasting ambtenaren die ik hiermee op de pik trap.

Wide-O
19-02-05, 10:56
En communisme had uiteraard niets met atheisme te maken. :gsm:

Alleen als je helemaal nergens in gelooft komt het goed met de wereld ? (los noch van het platgetreden cliché dat atheisme op zich ook een geloof zou kunnen genoemd worden). Beladen stelling, en niet erg tolerant ten opzichte van mensen die een andere weg kiezen.

PS: kwakkie... zinsneden zoals "dit slaat nergens op" en "nu ga jij vast dit zeggen" zijn niet netjes, oh jij kenner van de "jij-bak" :fplet: