PDA

Bekijk Volledige Versie : Geheime opnames Bush suggereren marihuanagebruik



Marsipulami
20-02-05, 13:13
Geheime opnames Bush suggereren marihuanagebruik


11:59:06

WASHINGTON - Een oude vriend van de Amerikaanse president George Bush heeft tussen 1998 en 2000 in het geheim enkele gesprekken met hem opgenomen. Een journalist van de krant The New York Times kon de bandjes beluisteren. Bush lijkt er onder meer toe te geven dat hij ooit marihuana gerookt heeft.


De gesprekken zijn opgenomen door Doug Wead, een auteur en voormalig medewerker van de vader van Bush. De ontmoetingen vonden plaats tussen 1998, toen de toenmalige gouverneur van Texas een gooi naar het presidentschap nog overwoog, en juli 2000 - enkele maanden voor Bush bij de presidentsverkiezingen de Democraat Al Gore versloeg. Op de bandjes praat Bush met Doug Wead, een voormalig medewerker van zijn vader, over de risico's en voordelen die zijn christelijk geloof kan hebben voor de campagne. Hij geeft ook zijn visie op mogelijke campagnestrategieën en geeft commentaar op zijn politieke rivalen en medestanders.
Marihuana

Bush heeft op een van de twaalf bandjes onder meer kritiek op de voormalige Democratische vice-president Al Gore die tijdens de campagne toegaf dat hij marihuana had gebruikt. ,,Ik zou de marihuana-vragen nooit beantwoorden'', aldus Bush tegen Wead. ,,Weet je waarom? Omdat ik niet wil dat een of ander jong kind gaat doen wat ik probeerde.''

Bush heeft in het verleden toegegeven dat hij drankproblemen heeft gehad. De Amerikaanse president is nooit ingegaan op geruchten over druggebruik.

Het Witte Huis stelt de autenticiteit van de bandjes niet in vraag. ,,De gouverneur (Bush, nvdr) had gewoon een paar gesprekken met iemand waarvan hij dacht dat het een vriend was'', zegt woordvoerder Trent Duffy.

20/02/2005 - bloomberg, nyt - kld

~Panthera~
20-02-05, 13:14
En het was zo'n godsvruchtige heilige. :rolleyes:

Zeker ook niet geinhaleerd ? http://www.cosgan.org/images/midi/froehlich/d055.gif

duende
21-02-05, 12:15
Had ie maar blijven blowen....Want een tevreden roker is geen onrust stoker. :roken:

Juliette
21-02-05, 20:57
Goeie marketingzet. Ik vind hem direct al veel sympathieker. Indien het gebruik overmatig was verklaart het ook z'n versprekingen & z'n rare manier van denken. Constant stoned. :blowen: :usa:

Bofko
21-02-05, 22:17
Geplaatst door Juliette
Goeie marketingzet. Ik vind hem direct al veel sympathieker. Indien het gebruik overmatig was verklaart het ook z'n versprekingen & z'n rare manier van denken. Constant stoned. :blowen: :usa:

Yep.Ik denk dat ze precies de goede ondeugd bij hem gevonden hebben die hem populairder kan maken. Een vrijage a la Clinton incl. sigaar past niet bij Bush´ marketing-profiel.