PDA

Bekijk Volledige Versie : Marokkaanse bitches



Te quiero
20-02-05, 20:45
Marokkaanse bitches

door Floor Vellenga
stuur artikel door -- 129 reacties

Marokkaanse meisjes staan zelden in de spotlight of ze worden afgeschilderd als onderdrukt en hulpeloos. Floor zag op haar school het tegenovergestelde. Roken, drinken, vloeken, schelden. Ze konden het misschien wel beter dan hun broers. Zijn de Marokkaanse meisjes de kut-Marokkanen van nu?
‘Mensen verwachten niet snel van een Marokkaans meisje met een hoofddoek dat ze ook ruzie maakt en wel eens iemand een klap geeft,’ vertelt de gesluierde Zina (15). ‘Jullie Nederlanders doen net alsof wij zielige stille meisjes zijn. Ik heb geen problemen of enge ziektes hoor! Ik verveel me gewoon. We vervelen ons dood in dit saaie kankerland. Denken jullie nou nog steeds dat wij allemaal verstopt onder de grond bang zitten te zijn voor onze vaders en grote broers? HALLO?!? Uit welke eeuw komen jullie? Wij zijn en blijven de populaire groep, alle lekkere Marokkaanse boys willen de chica's die met mij omgaan!’

Maryam is bijna zeventien en ziet er bazig uit met haar zwarte hoofddoek. Ze kijkt fel uit haar ogen met een hoofddoek die ze kunstig om haar knot heeft gebonden. De ‘whoolaa’s’ en ‘je moedurhs’ lijken als een niet te stoppen woordenstroom uit haar mond te komen. Ze heeft een brutale uitdagende uitdrukking op haar gezicht. ‘Iedereen denkt maar dat wij Marokkanen dom zijn! Maar ik zit nu wel mooi in vijf VWO. En verder ben ik ook niet bang voor mijn ouders zoals iedereen denkt.’ Maryam neemt duidelijk de leiding van het hele stel op zich. ‘Jeweettoch, gisteren kwam ik dat kutwijf uit oost tegen, die hoer, al die Marokkaanse jongens komen bij haar thuis. Ze heeft het zelfs met mijn vriend gedaan. Laten we haar morgen pakken.’ Er wordt samenzweerderig toegestemd.

Latifa (17) is een mooi lang meisje. Ze komt wijs en rustig over. Ze probeert met Maryam in discussie te gaan en alles een beetje te sussen. Maar het enige wat ze er mee bereikt is dat Maryam de groep nog meer gaat ophitsen. Latifa: ‘Dit gebeurt nou altijd, ik heb een hekel aan dat vechten en dat stoere gedrag van ze. Het zijn gewoon pubers, ja, het zijn superpubers. Ik ben niet zo'n type dat andere mensen voor de lol gaat bedreigen.’ ‘Hoe kan je zoiets nou zeggen,’ roept Soukaina. ‘Ik ben helemaal geen puber, ik kom gewoon voor mezelf op. Ik durf tenminste mijn mening te geven en ben niet bang voor een paar klappen zoals jij!’

Het gesprek met de meisjes krijgt een andere wending, er begint een nare sfeer te ontstaan en de meisjes splitsen zichzelf automatisch op in twee groepen. Een groep meisjes staat voor wat ze zeggen en ‘zijn niet bang voor een klap', een aanzienlijk kleinere groep vindt 'dat je best even drie keer mag nadenken voordat je iemand bedreigt'. Ongenuanceerd schreeuwen ze er op los. De dreigende sfeer krijgt een agressieve wending als ze elkaars familie gaan beledigen. ‘Neuk je moeder toch vieze hoer!’

De Nederlandse Denise (16) is een gewoon meisje met veel vriendinnen, zegt ze zelf, maar wel als de dood voor Maryam's 'clan'. ‘Ze lokken van alles uit met hun stiekeme achterbakse maniertjes, niet alleen tegenover mij, maar bij veel meer mensen. Dan beginnen die Marokkaanse kutjes te schreeuwen dat ik een hoer ben en dat mijn moeder dat ook is en allemaal andere onzin over mijn familie. Ze doen het slim, ze zorgen altijd dat er een aanleiding is om je te bedreigen. Ok je zou kunnen stellen dat die er nooit is, maar in hun ogen ligt dat net wat anders. Ze vinden maar dat ze alles over jou en je familie mogen roepen, alleen als jij één keertje wat terugzegt kan je klappen krijgen. Ze zijn zo onredelijk. Ik word er doodziek van.’

Soukaina (16) draagt geen hoofddoek. Ze laat me opgetogen een litteken op haar arm zien en een grote wond op haar been. ‘Die wond is van gisteren, er was zo'n wijf die dacht dat ze me kon naaien door mijn familie te beledigen, ik heb haar eens even goed laten zien voor wie ze bang moet zijn. Je mag alles tegen me zeggen behalve zieke dingen over mijn familie!’

Te quiero
20-02-05, 20:57
Letterlijke vertaling van "bitch" is teef.
Zijn ze zowel letterlijk als figuurlijk "bitches"?
Enkele vrouwen op dit forum doen me wel aan deze bitches denken. Kliekjes vormen door elkaar gepast en ongepast te steunen en dan ook nog ruzies uitlokken.

Gelukkig zijn de meeste Marokkaanse vrouwen op dit forum niet zo. Ondanks dat ik vaak niet eens ben met bijv. Goodnight, kan ik veel respect voor haar opbrengen door haar beschaafde reactie op elke post.

Don Vito
20-02-05, 21:04
:hihi:

Jane Doe
20-02-05, 21:13
El7ajawaan metloeqin oe safi :jammer:

S@deeQ
20-02-05, 21:18
Geplaatst door Te quiero
Letterlijke vertaling van "bitch" is teef.
Zijn ze zowel letterlijk als figuurlijk "bitches"?
Enkele vrouwen op dit forum doen me wel aan deze bitches denken. Kliekjes vormen door elkaar gepast en ongepast te steunen en dan ook nog ruzies uitlokken.

Gelukkig zijn de meeste Marokkaanse vrouwen op dit forum niet zo. Ondanks dat ik vaak niet eens ben met bijv. Goodnight, kan ik veel respect voor haar opbrengen door haar beschaafde reactie op elke post.

mekkerende geit

blaa blaa blaa blaa blaa blaa


http://www.geitenhouderij.nl/images/geit.jpg

Jez
20-02-05, 21:19
Geplaatst door Te quiero
We vervelen ons dood in dit saaie kankerland.

Er is hier ook niets te doen, nee - vooral niet voor dit soort asociale viswijven.
Misschien moeten we wat Rif-entertainment gaan organiseren, zodat ze iets leuks te doen hebben.

Te quiero
20-02-05, 21:20
Geplaatst door S@deeQ
mekkerende geit

blaa blaa blaa blaa blaa blaa


http://www.geitenhouderij.nl/images/geit.jpg
Dank je wel voor de foto van jouw levenspartner.

kaaskop
20-02-05, 21:23
Geplaatst door Te quiero
Jullie Nederlanders ....


... maken de lekkerste toetjes van de hele wereld :corcky:

Max Stirner
20-02-05, 21:26
Ik snap niet waarom Marokkaanse mannen niet gewoon een vrouw uit de vaderlandse bergen importeren.........:roker:

barfly
20-02-05, 21:35
Ik moet constateren dat de Marokkaanse jeugd na 2 of 3 generaties gretig is toe getreden tot de orde der kufar. Tis slechts een kwestie van nog 2 generaties en ze heten Tokkie.

Zo is het overigens talloze migranten vergaan in dit kleine koude kikkerlandje :zwaai:

Te quiero
20-02-05, 21:36
Geplaatst door Max Stirner
Ik snap niet waarom Marokkaanse mannen niet gewoon een vrouw uit de vaderlandse bergen importeren.........:roker:
Wel komisch. Steeds kwamen de Marokkaanse mannen t.o.v. de vrouwen negatief in het nieuws. Ze zouden loverboys zijn, laten een vrouw uit Marokko halen en slaan hun vrouwen het blijf van mijn huis in. Nu blijkt dat ze in Nederland geconfronteerd worden met "bitches" en vele van de vrouwen in het blijf van lijf huis aan een soort fraude doen.
Wat is meer aan de hand, vraag je je dan af.

Te quiero
20-02-05, 21:39
Geplaatst door barfly
Ik moet constateren dat de Marokkaanse jeugd na 2 of 3 generaties gretig is toe getreden tot de orde der kufar. Tis slechts een kwestie van nog 2 generaties en ze heten Tokkie.

Zo is het overigens talloze migranten vergaan in dit kleine koude kikkerlandje :zwaai:
Gelukkig kunnen we er een heleboel noemen die een andere koers hebben gevolgd.

barfly
20-02-05, 21:41
Geplaatst door Te quiero
Gelukkig kunnen we er een heleboel noemen die een andere koers hebben gevolgd.

Zoals?

Juliette
20-02-05, 22:31
Geplaatst door S@deeQ
mekkerende geit

blaa blaa blaa blaa blaa blaa


http://www.geitenhouderij.nl/images/geit.jpg

Reageer eens volwassen S@deeQ. Dit is echt het niveau van een klein kind.

greatmind
20-02-05, 22:38
Ik zou geen leraar moeten zijn, en ik zet mijn dochter over 7 jaar wel op een school waar ze normaal met elkaar om gaan. Als die nog te vinden zijn tenminste. Anders ga ik wel emigreren naar een land waar de mensen hun kinderen wél goed opvoeden.
:kalasniko

barfly
20-02-05, 22:40
Geplaatst door greatmind
Ik zou geen leraar moeten zijn, en ik zet mijn dochter over 7 jaar wel op een school waar ze normaal met elkaar om gaan. Als die nog te vinden zijn tenminste. Anders ga ik wel emigreren naar een land waar de mensen hun kinderen wél goed opvoeden.
:kalasniko

Stuur ons dan wel een kaartje en kom vertellen hoe tof 't daar is :zwaai:

greatmind
20-02-05, 22:46
ben toch te lui daarvoor, blijf gewoon in Nederland hehe :fpuh:

marlies255
20-02-05, 22:50
meisjesgroepen of jongensgroepen op scholen die tegen elkaar "strijden" is niet nieuw. Maar net als de maatschappij, verharden ook deze ruzies. Wat iets van de laatste jaren is, is dat meisjes zonder hoofddoek (zowel allochtoon als autochtoon) door meisjes met hoofddoek uitgemaakt worden voor hoer. Dat wordt alleen maar erger.

Maar daar moet ik eigenlijk wat over zeggen in het topic over hoofddoekjes, daar heb ik gezegd dat het me eigenlijk niet uitmaakt alleen wel in bepaalde overheidsberoepen zoals rechtbankfuncties.

Maar met dit verhaal over de bitches kom ik daar toch op terug. Zonder hoofddoekjes en petjes zou misschien wel beter zijn. Of moeten we naar het schooluniform zoals in engeland??? Tsja, wat is wijsheid. Ik hoop niet dat als ik een dochter krijg, zij later voor hoer wordt uitgemaakt omdat ze haar blonde haren onbedekt heeft.

greatmind
20-02-05, 22:59
Ik heb dus een dochter, en mocht zij uitgemaakt worden voor hoer, en niet één keer maar dagelijks, dan moet ik:
óf een hartig woordje praten met mijn dochter over haar vrijetijdsbesteding,
óf zoeken naar een andere school.

Ik vind het onacceptabel, dit gedrag van deze meiden. Maar je verandert ze niet (meer), want de ouders hebben geen gezag, de school heeft geen autoriteit meer voor deze kinderen, dus deze kinderen laten zich niets vertellen. De verharding treedt inderdaad ook op tussen autochtone jongeren, maar dat gedoe met die hoofddoeken zou het beste afgelopen moeten zijn. Verbied hoofddoeken tot en met de middelbare school (tot 18 jaar).

En schooluniformen lijken mij ook steeds aantrekkelijker. Wat is het alternatief? De kinderen zijn in een moordende consumptieoorlog verwikkeld over wie de mooiste en de duurste kleren, scooters, schoenen en mobietjes heeft.

Het moet echt anders.

~Panthera~
20-02-05, 23:01
Geplaatst door greatmind
De kinderen zijn in een moordende consumptieoorlog verwikkeld over wie de mooiste en de duurste kleren, scooters, schoenen en mobietjes heeft.


Je kunt je afvragen WIE dat gecreeerd heeft...........

marlies255
20-02-05, 23:07
Geplaatst door ~Panthera~
Je kunt je afvragen WIE dat gecreeerd heeft...........

Dat proces is niet te stoppen en het is gewoon eeuwenoud menselijk gedrag en niet alleen in de westerse wereld. Men wil altijd meer en mooier, tieners waar dan ook ter wereld willen dat, ook daar waar de middelen zeer beperkt zijn. Maar laten we ons bij de discussie houden.

barfly
20-02-05, 23:12
Geplaatst door greatmind
Ik heb dus een dochter, en mocht zij uitgemaakt worden voor hoer, en niet één keer maar dagelijks, dan moet ik:
óf een hartig woordje praten met mijn dochter over haar vrijetijdsbesteding,
óf zoeken naar een andere school.

Ik vind het onacceptabel, dit gedrag van deze meiden. Maar je verandert ze niet (meer), want de ouders hebben geen gezag, de school heeft geen autoriteit meer voor deze kinderen, dus deze kinderen laten zich niets vertellen. De verharding treedt inderdaad ook op tussen autochtone jongeren, maar dat gedoe met die hoofddoeken zou het beste afgelopen moeten zijn. Verbied hoofddoeken tot en met de middelbare school (tot 18 jaar).

En schooluniformen lijken mij ook steeds aantrekkelijker. Wat is het alternatief? De kinderen zijn in een moordende consumptieoorlog verwikkeld over wie de mooiste en de duurste kleren, scooters, schoenen en mobietjes heeft.

Het moet echt anders.

Ik begrijp best dat er bepaalde problemen zijn in de maatschappij maar het verbieden van kledingstukken biedt geen uitkomst.

Als je de hoofdoek vebiedt dan moet je ook Dr Martens schoenen verbieden en wat daarna?

Misschien meer investeren in onderwijs en daar een seculiere standaard in aanbrengen...

~Panthera~
20-02-05, 23:13
Geplaatst door marlies255
Dat proces is niet te stoppen en het is gewoon eeuwenoud menselijk gedrag en niet alleen in de westerse wereld. Men wil altijd meer en mooier, tieners waar dan ook ter wereld willen dat, ook daar waar de middelen zeer beperkt zijn. Maar laten we ons bij de discussie houden.

Ga je gang, maar als dit mede een oorzaak van het probleem is, en niemand zich verder daar in wil verdiepen en afdoen als: ach ja, dat is al eeuwen heel gewoon, dan is de uitkomst er van ook te raden.

:fpetaf:

Julien
20-02-05, 23:16
Marokkaanse meisjes zijn cute :Iluvu:
Wat the fuck is er mis aan een bitchy uitstraling?

marlies255
20-02-05, 23:19
Geplaatst door ~Panthera~
Ga je gang, maar als dit mede een oorzaak van het probleem is, en niemand zich verder daar in wil verdiepen en afdoen als: ach ja, dat is al eeuwen heel gewoon, dan is de uitkomst er van ook te raden.

:fpetaf:

nee, dan heb je mijn eerdere reactie niet goed gelezen. Maar ik persoonlijk vind het echt heel erg dat meisjes zonder hoofddoek uitgescholden worden voor hoer door "kuise meisjes" met hoofddoek of hun lieve broertjes.
Dat onderling gepronk met de mooiste en de duurste kleren, scooters, schoenen en mobietjes dure gympies is ook niet wenselijk maar daar heb ik minder moeite mee dan meisjes/vrouwen uitschelden voor hoer.

greatmind
20-02-05, 23:23
natuurlijk moet je proberen als overheid bepaalde tendenzen in de samenleving te keren, of op zijn minst te beïnvloeden.

De Koran noch de Bijbel garanderen dat kinderen zich socialer gaan gedragen. Het is de maatschappij als geheel die moet veranderen.

Er is al heel lang geprobeerd om bij ouders in gezinnen die hun kinderen niet goed kunnen opvoeden gezinsvoogden te plaatsen. Jeugdzorg, maatschappelijk werk, kinderbescherming. Het werkt niet.

De school moet ALLE maatschappelijke problemen oppakken. De scholen zijn daar niet voor geëquipeerd, en horen dat in feite ook niet te zijn.

De samenleving moet minder anoniem worden. Ik heb goed kontakt met Nederlandse ouders, ook met Surinaamse ouders die met een Nederlander getrouwd zijn. Ik krijg echter geen goed kontakt met Surinamers die met Surinamers wonen, of met Marokkaanse of Pakistaanse ouders. Wel met Turkse en Ghaneze ouders, ook met Fillipijnse ouders. Sommige groeperingen, met name moslimgroeperingen, zijn erg gesloten. Daardoor blijft het probleem van gebrekkige communicatie tussen kinderen van moslimouders en niet-moslimouders vooralsnog bestaan.

Er zal toch een verandering moeten komen in de houding van moslimouders. Ik denk dat daar de oplossing aanwezig is voor dit probleem. Want deze bitches zullen, als ze hun gedrag niet veranderen, zelf de dupe worden van hun houding. Want dan krijgen zij geen sociaal netwerk die hun aan leuke en goede banen kan helpen. En met sollicitaitebrieven krijg je nooit die ene topbaan.

Malika22
20-02-05, 23:24
Geplaatst door greatmind
Ik heb dus een dochter, en mocht zij uitgemaakt worden voor hoer, en niet één keer maar dagelijks, dan moet ik:
óf een hartig woordje praten met mijn dochter over haar vrijetijdsbesteding,
óf zoeken naar een andere school.

maar dat gedoe met die hoofddoeken zou het beste afgelopen moeten zijn. Verbied hoofddoeken tot en met de middelbare school (tot 18 jaar).



Het moet echt anders.


Situatie moet veranderen inderdaad ja, maar te denken dat het verbieden van hoofddoeken iets zal helpen is nogal kortzichtig. Dan gaat de discussie weer terug naar problemen in een samenleving relateren met bepaalde uiterlijke kenmerken.

marlies255
20-02-05, 23:28
Geplaatst door greatmind
natuurlijk moet je proberen als overheid bepaalde tendenzen in de samenleving te keren, of op zijn minst te beïnvloeden.

De Koran noch de Bijbel garanderen dat kinderen zich socialer gaan gedragen. Het is de maatschappij als geheel die moet veranderen.

Er is al heel lang geprobeerd om bij ouders in gezinnen die hun kinderen niet goed kunnen opvoeden gezinsvoogden te plaatsen. Jeugdzorg, maatschappelijk werk, kinderbescherming. Het werkt niet.

De school moet ALLE maatschappelijke problemen oppakken. De scholen zijn daar niet voor geëquipeerd, en horen dat in feite ook niet te zijn.

De samenleving moet minder anoniem worden. Ik heb goed kontakt met Nederlandse ouders, ook met Surinaamse ouders die met een Nederlander getrouwd zijn. Ik krijg echter geen goed kontakt met Surinamers die met Surinamers wonen, of met Marokkaanse of Pakistaanse ouders. Wel met Turkse en Ghaneze ouders, ook met Fillipijnse ouders. Sommige groeperingen, met name moslimgroeperingen, zijn erg gesloten. Daardoor blijft het probleem van gebrekkige communicatie tussen kinderen van moslimouders en niet-moslimouders vooralsnog bestaan.

Er zal toch een verandering moeten komen in de houding van moslimouders. Ik denk dat daar de oplossing aanwezig is voor dit probleem. Want deze bitches zullen, als ze hun gedrag niet veranderen, zelf de dupe worden van hun houding. Want dan krijgen zij geen sociaal netwerk die hun aan leuke en goede banen kan helpen. En met sollicitaitebrieven krijg je nooit die ene topbaan.

Goed verwoord! inderdaad, als je gaat werken kom je er niet met onaangepast gedrag. Dan moet je je gewoon conformeren aan de regels en de cultuurvan het bedrijf of de instantie. Dat is overigens niet aan nationaliteit of afkomst gebonden, genoeg tokkies in nederland immers. Als ik mijn collega voor hoer zou uitmaken, heb ik echt een groot probleem op mijn werk.

Malika22
20-02-05, 23:53
Geplaatst door greatmind

Er zal toch een verandering moeten komen in de houding van moslimouders.

Ik kan me jaren terug nog herinneren dat hierover werd gediscussieerd onder moslimgroeperingen onderling. Kijk ik naar de opvoeding van mijn oudste zus en die ik heb gekregen van mijn ouders dan is er veeeel veranderd. Die verandering is enkel en alleen aan mijn zussen te danken die steeds de grenzen begonnen te verleggen en hebben de weg geopend tot de vrijheid die ik nu heb.

Emancipatieprocessen gebeurt vooral uit de eigen groep. Nu denken sommige ongenuanceerde politici (Ayaan, Wilders, Verdonk etc) deze processen te versnellen door een groep mensen te bestempelen als achterlijk, terroristen. Nou ik kan alleen voor mezelf spreken wat mijn reacties daarop is.

Ik ben niet socialer gaan worden (was ik namelijk al), ben niet harder mijn best gaan doen (deed ik namelijk altijd al), ben niet harder gaan studeren (deed ik namelijk al).

Wat is er dan wel veranderd?

Ben bewuster geworden van mijn identiteit. Dacht ik vroeger gewoon Rotterdamse te zijn met Marokkaanse ouders, nu weet ik alleen dat ik moslim en mens ben.

Zou ik vroeger de discussie zijn aangegaan met de "Marokkaanse bitches" en ze wijzen op hun gedrag. Nu neig ik meer naar het weerleggen van mythes/vooroordelen/kortzichtige kijk rondom de Islam.


Gegroet,
Malika22

Malika22
21-02-05, 00:04
Geplaatst door marlies255
Als ik mijn collega voor hoer zou uitmaken, heb ik echt een groot probleem op mijn werk.


Nou je kan al als politici zijnde een groep achterlijk noemen. Als wethouder Marokkanen, K UT- Marokkanen noemen. Dus ik weet het niet zo zeker of we nu verbaasd moeten kijken wanneer de 1 de ander h oer noemt. Blijkbaar zijn er mensen die het normaal vinden Sylvie Meiss een h oer te noemen. Trouwens als ik straattaal om me heen hoor dan begint het groeten van een vriendin met : eh h.oer. Zo groeten ze elkaar gewoon .Ik schrik daar niet meer van.

We zijn in Nederland te ver doorgeschoten met die vrijheid van meningsuiting.

Te quiero
21-02-05, 02:02
Geplaatst door Malika22
Ik kan me jaren terug nog herinneren dat hierover werd gediscussieerd onder moslimgroeperingen onderling. Kijk ik naar de opvoeding van mijn oudste zus en die ik heb gekregen van mijn ouders dan is er veeeel veranderd. Die verandering is enkel en alleen aan mijn zussen te danken die steeds de grenzen begonnen te verleggen en hebben de weg geopend tot de vrijheid die ik nu heb.
Men denkt dat het aan vrijheid of geen vrijheid geven ligt.
Het geheim is aandacht.
Je kunt jouw kinderen heel wat verbieden maar als je niet aanwezig bent (om op te letten, dus aandacht geven oftewel politie spelen) dan zullen ze de vrijheid nemen. Zie het artikel: dat Marokkaanse meiden zich makkelijk laten uitkleden.


Geplaatst door Malika22
Emancipatieprocessen gebeurt vooral uit de eigen groep. Nu denken sommige ongenuanceerde politici (Ayaan, Wilders, Verdonk etc) deze processen te versnellen door een groep mensen te bestempelen als achterlijk, terroristen. Nou ik kan alleen voor mezelf spreken wat mijn reacties daarop is.

Ik ben niet socialer gaan worden (was ik namelijk al), ben niet harder mijn best gaan doen (deed ik namelijk altijd al), ben niet harder gaan studeren (deed ik namelijk al).
Mijn bevolkingsgroep werd voordat de Marokkanen zovaak in het nieuws kwamen ook negatief bestempeld. Geef geen anderen en dus ook geen politici de schuld. Neem zelf de verantwoordelijkheid.


Geplaatst door Malika22
Wat is er dan wel veranderd?

Ben bewuster geworden van mijn identiteit. Dacht ik vroeger gewoon Rotterdamse te zijn met Marokkaanse ouders, nu weet ik alleen dat ik moslim en mens ben.

Zou ik vroeger de discussie zijn aangegaan met de "Marokkaanse bitches" en ze wijzen op hun gedrag. Nu neig ik meer naar het weerleggen van mythes/vooroordelen/kortzichtige kijk rondom de Islam.


Gegroet,
Malika22
Nu doe je alsof anderen bijgedragen hebben tot jouw gedrag.
We maken allemaal ons eigen keus. Wil je een loser zijn of een winner?
Je hebt hier gekozen om de schuld aan anderen te geven, dus loser. Jammer.

papol
21-02-05, 06:49
Geplaatst door Malika22
Ik kan me jaren terug nog herinneren dat hierover werd gediscussieerd onder moslimgroeperingen onderling. Kijk ik naar de opvoeding van mijn oudste zus en die ik heb gekregen van mijn ouders dan is er veeeel veranderd. Die verandering is enkel en alleen aan mijn zussen te danken die steeds de grenzen begonnen te verleggen en hebben de weg geopend tot de vrijheid die ik nu heb.

Emancipatieprocessen gebeurt vooral uit de eigen groep. Nu denken sommige ongenuanceerde politici (Ayaan, Wilders, Verdonk etc) deze processen te versnellen door een groep mensen te bestempelen als achterlijk, terroristen. Nou ik kan alleen voor mezelf spreken wat mijn reacties daarop is.

Ik ben niet socialer gaan worden (was ik namelijk al), ben niet harder mijn best gaan doen (deed ik namelijk altijd al), ben niet harder gaan studeren (deed ik namelijk al).

Wat is er dan wel veranderd?

Ben bewuster geworden van mijn identiteit. Dacht ik vroeger gewoon Rotterdamse te zijn met Marokkaanse ouders, nu weet ik alleen dat ik moslim en mens ben.

Zou ik vroeger de discussie zijn aangegaan met de "Marokkaanse bitches" en ze wijzen op hun gedrag. Nu neig ik meer naar het weerleggen van mythes/vooroordelen/kortzichtige kijk rondom de Islam.


Gegroet,
Malika22

Met alle respect, je post is in contradictie met je onderschrift ......


Ik ben ervan overtuigd dat hetgene je in de laatste twee alinea's zegt, mede een oorzaak is van huidige problematiek. Hoewel inhoudelijk zeker te waarderen, is een teveel aan eigen identiteit, het ik-zijn verheffen tot norm, een gevaar voor de samenleving. Een samenleving bestaande uit losse individuen is geen samenleving meer .....

Gr.P

greatmind
21-02-05, 08:11
de verruwing van de spreektaal komt ook doordat veel mensen hier niet om weten te gaan met de vrijheid die ze hebben.

Je kunt ook stellen dat veel nieuwkomers hier gewend zijn aan een overheid die je ieder moment van de dag in de gaten houdt, en anders wel de zedenpolitie.

Van oorsprong werden de mensen hier in Nederland in het gareel gehouden door de kerk of hun sociale omgeving. De groeiende welvaart heeft er enerzijds voor gezorgd dat de mensen konden verhuizen naar een mooi huis met tuin, maar anderzijds werden daardoor de oude volkswijken sociaal ontwricht.

Voor de nieuwkomers resteer er aan zekerheid dan vaak alleen de kerk (Ghanezen, Antilianen, Surinamers) of de moskee (Surinamers, Marokkanen, Turken). Aan het geloof onttrekken zij hun gevoel voor eigenwaarde, en het gevoel dat goed gedrag beloond wordt.

Want in deze maatschappij wordt goed gedrag als normaal beschouwd zonder dat daar een beloning tegenover staat. Het zou helpen als de mentaliteit verandert, namelijk dat mensen zich gaan realiseren dat de vrijheid een groot goed is, maar dat je die vrijheid niet moet misbruiken om anderen onnodig te kwetsen of te beledigen.

SalmayaSale
21-02-05, 08:23
Het fenomeen van die Marokkaanse brutale meiden kende ik al.
Elke keer verwonder ik me over de oorzaak van zn ontsporing.
Soms vind ik die meiden wel zielig, ze zijn niet slecht maar ze denken dat ze op het oorlogspad zijn.

Ik denk dat het toch met de opvoeding te maken heeft.
Ik weet zeker dat ze thuis zich heel koest houden, beleefd en respectvol voor hun ouders zijn. Thuis kunnen zij niet vrijuit praten over hun dilemma’s, problemen en frustraties.
Binnen gelden andere regels.
Buiten is een groot contrast voor hen puberale geest. Buiten is er vrijheid.
Het resultaat is een ordinaire en vulgaire omgang met deze vrijheid.
Ze zijn blij met hun vrijheid en die willen zij zeker niet laten beperken door bescheidenheid, beleefdheid of beschaving dat zij wel thuis belijden.

Die meiden zitten tussen 2 vuren, aan een kant denken zij dat zij voor hun rechten in deze vijandige Nederlandse maatschappij moeten vechten, daardoor zijn zij heel agressief, groepsgericht en defensief.
Aan de andere kant worden zij begluurd en geanalyseerd door bekrompen Marokkaanse jongens.
Hebben zij een hoofddoek dan worden zij met respect behandeld, hebben zij geen dan zijn zij hoeren.
Het is heel moeilijk voor degene die geen hoofddoek dragen, ze moeten alles 2x bewijzen, dat zij geen hoeren zijn en dat ze toch goede moslima's zijn.
Ze moeten vaak tegen de vrijehanden van de jongens vechten. De hitsige jongens denken namelijk dat een korte rok, een uitnodiging is voor betasten.
De Marokkaanse meiden lijken weliswaar stoer maar ze zijn meestal heel erg naïef, daardoor zijn zij een makkelijke prooi voor de loverboys.

Ik zeg niet dat mijn redeneringen juist zijn maar het is een poging om dit raadsel te begrijpen.

taouanza
21-02-05, 09:26
Geplaatst door Te quiero
Marokkaanse bitches

door Floor Vellenga
stuur artikel door -- 129 reacties

Marokkaanse meisjes staan zelden in de spotlight of ze worden afgeschilderd als onderdrukt en hulpeloos. Floor zag op haar school het tegenovergestelde. Roken, drinken, vloeken, schelden. Ze konden het misschien wel beter dan hun broers. Zijn de Marokkaanse meisjes de kut-Marokkanen van nu?
‘Mensen verwachten niet snel van een Marokkaans meisje met een hoofddoek dat ze ook ruzie maakt en wel eens iemand een klap geeft,’ vertelt de gesluierde Zina (15). ‘Jullie Nederlanders doen net alsof wij zielige stille meisjes zijn. Ik heb geen problemen of enge ziektes hoor! Ik verveel me gewoon. We vervelen ons dood in dit saaie kankerland. Denken jullie nou nog steeds dat wij allemaal verstopt onder de grond bang zitten te zijn voor onze vaders en grote broers? HALLO?!? Uit welke eeuw komen jullie? Wij zijn en blijven de populaire groep, alle lekkere Marokkaanse boys willen de chica's die met mij omgaan!’

Maryam is bijna zeventien en ziet er bazig uit met haar zwarte hoofddoek. Ze kijkt fel uit haar ogen met een hoofddoek die ze kunstig om haar knot heeft gebonden. De ‘whoolaa’s’ en ‘je moedurhs’ lijken als een niet te stoppen woordenstroom uit haar mond te komen. Ze heeft een brutale uitdagende uitdrukking op haar gezicht. ‘Iedereen denkt maar dat wij Marokkanen dom zijn! Maar ik zit nu wel mooi in vijf VWO. En verder ben ik ook niet bang voor mijn ouders zoals iedereen denkt.’ Maryam neemt duidelijk de leiding van het hele stel op zich. ‘Jeweettoch, gisteren kwam ik dat kutwijf uit oost tegen, die hoer, al die Marokkaanse jongens komen bij haar thuis. Ze heeft het zelfs met mijn vriend gedaan. Laten we haar morgen pakken.’ Er wordt samenzweerderig toegestemd.

Latifa (17) is een mooi lang meisje. Ze komt wijs en rustig over. Ze probeert met Maryam in discussie te gaan en alles een beetje te sussen. Maar het enige wat ze er mee bereikt is dat Maryam de groep nog meer gaat ophitsen. Latifa: ‘Dit gebeurt nou altijd, ik heb een hekel aan dat vechten en dat stoere gedrag van ze. Het zijn gewoon pubers, ja, het zijn superpubers. Ik ben niet zo'n type dat andere mensen voor de lol gaat bedreigen.’ ‘Hoe kan je zoiets nou zeggen,’ roept Soukaina. ‘Ik ben helemaal geen puber, ik kom gewoon voor mezelf op. Ik durf tenminste mijn mening te geven en ben niet bang voor een paar klappen zoals jij!’

Het gesprek met de meisjes krijgt een andere wending, er begint een nare sfeer te ontstaan en de meisjes splitsen zichzelf automatisch op in twee groepen. Een groep meisjes staat voor wat ze zeggen en ‘zijn niet bang voor een klap', een aanzienlijk kleinere groep vindt 'dat je best even drie keer mag nadenken voordat je iemand bedreigt'. Ongenuanceerd schreeuwen ze er op los. De dreigende sfeer krijgt een agressieve wending als ze elkaars familie gaan beledigen. ‘Neuk je moeder toch vieze hoer!’

De Nederlandse Denise (16) is een gewoon meisje met veel vriendinnen, zegt ze zelf, maar wel als de dood voor Maryam's 'clan'. ‘Ze lokken van alles uit met hun stiekeme achterbakse maniertjes, niet alleen tegenover mij, maar bij veel meer mensen. Dan beginnen die Marokkaanse kutjes te schreeuwen dat ik een hoer ben en dat mijn moeder dat ook is en allemaal andere onzin over mijn familie. Ze doen het slim, ze zorgen altijd dat er een aanleiding is om je te bedreigen. Ok je zou kunnen stellen dat die er nooit is, maar in hun ogen ligt dat net wat anders. Ze vinden maar dat ze alles over jou en je familie mogen roepen, alleen als jij één keertje wat terugzegt kan je klappen krijgen. Ze zijn zo onredelijk. Ik word er doodziek van.’

Soukaina (16) draagt geen hoofddoek. Ze laat me opgetogen een litteken op haar arm zien en een grote wond op haar been. ‘Die wond is van gisteren, er was zo'n wijf die dacht dat ze me kon naaien door mijn familie te beledigen, ik heb haar eens even goed laten zien voor wie ze bang moet zijn. Je mag alles tegen me zeggen behalve zieke dingen over mijn familie!’

Ik roep dit al jaren op het forum maar volgens de zeehondjesredders ben ik problemen aan het ontkennen. En nu heeft Te queiro opeens het wiel uitgevonden.

taouanza
21-02-05, 09:29
Geplaatst door SalmayaSale
Het fenomeen van die Marokkaanse brutale meiden kende ik al.
Elke keer verwonder ik me over de oorzaak van zn ontsporing.
Soms vind ik die meiden wel zielig, ze zijn niet slecht maar ze denken dat ze op het oorlogspad zijn.

Ik denk dat het toch met de opvoeding te maken heeft.
Ik weet zeker dat ze thuis zich heel koest houden, beleefd en respectvol voor hun ouders zijn. Thuis kunnen zij niet vrijuit praten over hun dilemma’s, problemen en frustraties.
Binnen gelden andere regels.
Buiten is een groot contrast voor hen puberale geest. Buiten is er vrijheid.
Het resultaat is een ordinaire en vulgaire omgang met deze vrijheid.
Ze zijn blij met hun vrijheid en die willen zij zeker niet laten beperken door bescheidenheid, beleefdheid of beschaving dat zij wel thuis belijden.

Die meiden zitten tussen 2 vuren, aan een kant denken zij dat zij voor hun rechten in deze vijandige Nederlandse maatschappij moeten vechten, daardoor zijn zij heel agressief, groepsgericht en defensief.
Aan de andere kant worden zij begluurd en geanalyseerd door bekrompen Marokkaanse jongens.
Hebben zij een hoofddoek dan worden zij met respect behandeld, hebben zij geen dan zijn zij hoeren.
Het is heel moeilijk voor degene die geen hoofddoek dragen, ze moeten alles 2x bewijzen, dat zij geen hoeren zijn en dat ze toch goede moslima's zijn.
Ze moeten vaak tegen de vrijehanden van de jongens vechten. De hitsige jongens denken namelijk dat een korte rok, een uitnodiging is voor betasten.
De Marokkaanse meiden lijken weliswaar stoer maar ze zijn meestal heel erg naïef, daardoor zijn zij een makkelijke prooi voor de loverboys.

Ik zeg niet dat mijn redeneringen juist zijn maar het is een poging om dit raadsel te begrijpen.

Ik zou ook agressief worden als ik contant wordt behandelt als een zielige zeehondje.
Waarom kunnen mensen dat niet begrijpen?
Tuurlijk zijn er mensen die zo'n slachtofferrol helemaal uitbuiten.
Maar als ik moet kiezen tussen slachtoffer of bitch. Bitch anytime!
En dat is niet mijn probleem maar van die mensen die maar 2 hokjes hebben gekozen voor Marokkanen en weigeren die te zien als gelijkwaardige mensen.

sienia
21-02-05, 09:37
Geplaatst door taouanza
Ik zou ook agressief worden als ik contant wordt behandelt als een zielige zeehondje.
Waarom kunnen mensen dat niet begrijpen?
Tuurlijk zijn er mensen die zo'n slachtofferrol helemaal uitbuiten.
Maar als ik moet kiezen tussen slachtoffer of bitch. Bitch anytime!
En dat is niet mijn probleem maar van die mensen die maar 2 hokjes hebben gekozen voor Marokkanen en weigeren die te zien als gelijkwaardige mensen.

Je redenering rechtvaardigt toch niet het feit dat ze een ieder voor 'hoer' uitmaken?
Wat heeft slachtofferschap er mee te maken? Die meiden moeten worden opgevoeld. Ik ben ook geen slachtoffer, weiger dat te zijn, maar ga anderen niet bedreigen.
Je haalt verschillende dingen door elkaar.

taouanza
21-02-05, 09:43
Geplaatst door sienia
Je redenering rechtvaardigt toch niet het feit dat ze een ieder voor 'hoer' uitmaken?
Wat heeft slachtofferschap er mee te maken? Die meiden moeten worden opgevoeld. Ik ben ook geen slachtoffer, weiger dat te zijn, maar ga anderen niet bedreigen.
Je haalt verschillende dingen door elkaar.

Nee jij moet beter lezen wat ik schrijf.

sienia
21-02-05, 09:46
Geplaatst door taouanza
Nee jij moet beter lezen wat ik schrijf.

In dat geval begrijp ik je niet.
Wat probeer je duidelijk te maken?

SalmayaSale
21-02-05, 09:47
Geplaatst door taouanza
Ik zou ook agressief worden als ik contant wordt behandelt als een zielige zeehondje.
Waarom kunnen mensen dat niet begrijpen?
Tuurlijk zijn er mensen die zo'n slachtofferrol helemaal uitbuiten.
Maar als ik moet kiezen tussen slachtoffer of bitch. Bitch anytime!
En dat is niet mijn probleem maar van die mensen die maar 2 hokjes hebben gekozen voor Marokkanen en weigeren die te zien als gelijkwaardige mensen.


Agressie is nooit de oplossing voor problemen geweest.
De kunst is om lekker in je vel te zitten ondanks alle vooroordelen, misvattingen en provocaties.

Er werd eeuwen geroepen dat de islam de vrouw onderdrukt, ik heb nooit aan mijn islam getwijfeld maar ging wel aan de moslims twijfelen.

Het gaat erom dat je mensen behandelt zoals jij wenst behandeld te worden.

Er zijn 100 manieren om van je af te bijten zonder in de vulgariteit te verdrinken.
Geloof me, sommige meiden zijn erg ontspoord en roepen op een verkeerde manier eigenlijk om hulp.

taouanza
21-02-05, 09:52
Geplaatst door sienia
In dat geval begrijp ik je niet.
Wat probeer je duidelijk te maken?

Ik praat over het algemeen
Zoals al jaren het nieuws wordt gebracht over Marokkanen al voor de islamhetze. Het is me opgevallen dat Marokkanen op twee manieren in het nieuws komen. Als slachtoffer of als dader. Zeker de laatste jaren komen Marokkaanse vrouwen in het nieuws als zielige hulpeloze slachtoffers. Die uit angst niks durven te doen. Ik kan me helemaal niet vinden in dat beeld. Nu blijken er ook geen zielige vrouwen te zijn maar juist gewelddadig.
Maar het is dezelfde nieuwspatroon slachtoffer of dader.
Beide hebben niks met mij te maken. Ik voel me geen slachtoffer noch dader. Maar als ik alleen tussen die 2 kan kiezen dan kies ik liever voor dader. Liever een bitch dan een zielige zeehondje. Dat is niet mijn persoonlijke keuze liever wordt ik gezien als gelijkwaardige burger en wordt ik beoordeelt op mijn mening en mijn doen en laten.

freya
21-02-05, 09:59
Geplaatst door taouanza
Ik zou ook agressief worden als ik contant wordt behandelt als een zielige zeehondje.
Waarom kunnen mensen dat niet begrijpen?
Tuurlijk zijn er mensen die zo'n slachtofferrol helemaal uitbuiten.
Maar als ik moet kiezen tussen slachtoffer of bitch. Bitch anytime!
En dat is niet mijn probleem maar van die mensen die maar 2 hokjes hebben gekozen voor Marokkanen en weigeren die te zien als gelijkwaardige mensen.

Dus nu kunnen we deze bitches niks verwijten omdat ze slachtoffer zijn van de slachtofferrol die hen wordt opgedrongen? :haha:

Ze zijn gewoon a-sociaal en agressief.
Ik ken die groepjes heel goed, lopen bv. breeduit over straat en weigeren voor wie dan ook een stap opzij te doen en als je vraagt of je er langs mag wordt je verrot gescholden.
Maar ja, verwachten dat ze even opzij gaan is natuurlijk ook wel schandalig veel om te vragen van zielige zeehondjes :moe:

sienia
21-02-05, 09:59
Geplaatst door taouanza
Ik praat over het algemeen
Zoals al jaren het nieuws wordt gebracht over Marokkanen al voor de islamhetze. Het is me opgevallen dat Marokkanen op twee manieren in het nieuws komen. Als slachtoffer of als dader. Zeker de laatste jaren komen Marokkaanse vrouwen in het nieuws als zielige hulpeloze slachtoffers. Die uit angst niks durven te doen. Ik kan me helemaal niet vinden in dat beeld. Nu blijken er ook geen zielige vrouwen te zijn maar juist gewelddadig.
Maar het is dezelfde nieuwspatroon slachtoffer of dader.
Beide hebben niks met mij te maken. Ik voel me geen slachtoffer noch dader. Maar als ik alleen tussen die 2 kan kiezen dan kies ik liever voor dader. Liever een bitch dan een zielige zeehondje. Dat is niet mijn persoonlijke keuze liever wordt ik gezien als gelijkwaardige burger en wordt ik beoordeelt op mijn mening en mijn doen en laten.

Dan begreep ik je dus toch wel.
Ik sluit me bij Selma aan. Al schreeuwen ze nog zo hard, bedreigen ze bij het leven, dat maakt juist slachtoffers van ze.

taouanza
21-02-05, 09:59
Geplaatst door SalmayaSale
Agressie is nooit de oplossing voor problemen geweest.
De kunst is om lekker in je vel te zitten ondanks alle vooroordelen, misvattingen en provocaties.

Er werd eeuwen geroepen dat de islam de vrouw onderdrukt, ik heb nooit aan mijn islam getwijfeld maar ging wel aan de moslims twijfelen.

Het gaat erom dat je mensen behandelt zoals jij wenst behandeld te worden.

Er zijn 100 manieren om van je af te bijten zonder in de vulgariteit te verdrinken.
Geloof me, sommige meiden zijn erg ontspoord en roepen op een verkeerde manier eigenlijk om hulp.

Ik ken een hele lieve meid. Het kind heeft zoveel meegemaakt en vraagt op een normale manier om hulp. Ze komt van de ene wachtlijst op de andere. Ze mag haar verhaal doen bij de ene hulpverlener die verteld haar dat zij haar niet kan helpen en verwijst haar naar een andere wachtlijst. Nu hoort ze zelfs stemmen. Heel veel kinderen op het VMBO hebben problemen en kunnen nergens terecht. Dat stond laatst ook in de krant. Op school is ze agressief maar dat lijkt me meer een overlevingsmechanisme want ik ken haar al 4 jaar en nog nooit heb ik een slecht woord van haar gehoord. Heel lief en zorgzaam.

taouanza
21-02-05, 10:00
Geplaatst door sienia
Dan begreep ik je dus toch wel.
Ik sluit me bij Selma aan. Al schreeuwen ze nog zo hard, bedreigen ze bij het leven, dat maakt juist slachtoffers van ze.

Ja tuurlijk een oordeel is snel gemaakt. Maar wat hebben die meiden eraan?

taouanza
21-02-05, 10:02
Ik vind het wel erg opvallend hoor.
Al die tijd dat ik riep dat die meisjes niet zo onschuldig en zielig zijn was ik problemen aan het ontkennen en nu heeft iedereen opeens een mening. Ze bestaan toch niet?

sienia
21-02-05, 10:05
Geplaatst door taouanza
Ja tuurlijk een oordeel is snel gemaakt. Maar wat hebben die meiden eraan?

Laten we ze doodknuffelen.

Maar misschien dat jij andere ideeen hebt over het helpen van deze meiden?

Bofko
21-02-05, 10:08
Geplaatst door taouanza
.
Maar het is dezelfde nieuwspatroon slachtoffer of dader.
Beide hebben niks met mij te maken. Ik voel me geen slachtoffer noch dader. Maar als ik alleen tussen die 2 kan kiezen dan kies ik liever voor dader. Liever een bitch dan een zielige zeehondje. Dat is niet mijn persoonlijke keuze liever wordt ik gezien als gelijkwaardige burger en wordt ik beoordeelt op mijn mening en mijn doen en laten.

In het nieuws komen bijna nooit de 'gewone' dingen maar de 'afwijkende' zaken. Over daders en slachtoffers wordt bericht en niet over de 'grijze' middenmoot die 99% van de bevolking uitmaakt. Waarom zou je je moeten identificeren met die 1% daders en slachtoffers ?

taouanza
21-02-05, 10:08
Geplaatst door sienia
Laten we ze doodknuffelen.

Maar misschien dat jij andere ideeen hebt over het helpen van deze meiden?

Working as we speak.;)

taouanza
21-02-05, 10:09
Geplaatst door Bofko
In het nieuws komen bijna nooit de 'gewone' dingen maar de 'afwijkende' zaken. Over daders en slachtoffers wordt bericht en niet over de 'grijze' middenmoot die 99% van de bevolking uitmaakt. Waarom zou je je moeten identificeren met die 1% daders en slachtoffers ?

Oh gaan we lekker bij de hand doen?

sienia
21-02-05, 10:10
Geplaatst door taouanza
Working as we speak.;) Tipje van de sluier?

Bofko
21-02-05, 10:11
Geplaatst door taouanza
Oh gaan we lekker bij de hand doen?

:confused: :moe:

taouanza
21-02-05, 10:11
Geplaatst door sienia
Tipje van de sluier?

Ik pm je

sjaen
21-02-05, 10:23
Sociaal en emotioneel zwakbegaafd, economisch onderaan de ladder,voilá de tokkies van marokkaanse, antillaanse afkomst, gezamelijk kenmerk van de jongeren: VERVELING!

Haarun
21-02-05, 10:50
Daar is de emancipatie. De scheldwoorden zijn er, de gore taal, de beledgingen en de bedreigingen. Zo'n artikeltje in handen van een bevooroordeelde Nederlander (keus zat) en ieereen vraagt zich af wat voor een geloof de islam is. Zeker nu hier "moslima's" met hoofddoek lijken te spreken. En niet alleen dat ze lijken voor te doen hoe zij de verdraagzaamheid van de islam onder elkaar in praktijk brengen. De hoofddoeken kunnen echt wel af hoor! tfou!

Haarun
21-02-05, 10:52
Geplaatst door taouanza
Ik vind het wel erg opvallend hoor.
Al die tijd dat ik riep dat die meisjes niet zo onschuldig en zielig zijn was ik problemen aan het ontkennen en nu heeft iedereen opeens een mening. Ze bestaan toch niet?

achteraf gelijk krijgen is beter dan nooit geijk krijgen, ben blij dat ik me nooit eerder in discussie hierover heb gemengd :)

freya
21-02-05, 10:53
Geplaatst door Haarun
Daar is de emancipatie. De scheldwoorden zijn er, de gore taal, de beledgingen en de bedreigingen.

Dit is het beeld dat jij bij emancipatie hebt???

:knife_hea

SalmayaSale
21-02-05, 10:56
Geplaatst door taouanza
Ik vind het wel erg opvallend hoor.
Al die tijd dat ik riep dat die meisjes niet zo onschuldig en zielig zijn was ik problemen aan het ontkennen en nu heeft iedereen opeens een mening. Ze bestaan toch niet?



Ik vind dat je toch te simplistische ideeën nahoudt.
Dat zij zo aso zijn wil niet zeggen dat ze niet zielig en onschuldige kunnen zijn.

Ik vind ze zelf heel zielig omdat zij met 2 werelden in conflict zijn.
Thuis waar zij zich niet kunnen ontplooien.
Buiten waar zij eventueel zich kunnen ontplooien maar niet weten hoe en daardoor verstikt raken in een vicieuze cirkel.
Onschuldig omdat zij de gevolgen moeten ondergaan van zowel de steencultuur van de thuisbasis als de vooroordelen van de Nederlandse maatschappij.
Frustratie is niet te onderschatten omdat het vaak de grote katalysator van agressie is.

taouanza
21-02-05, 10:57
Geplaatst door SalmayaSale
Ik vind dat je toch te simplistische ideeën nahoudt.
Dat zij zo aso zijn wil niet zeggen dat ze niet zielig en onschuldige kunnen zijn.

Ik vind ze zelf heel zielig omdat zij met 2 werelden in conflict zijn.
Thuis waar zij zich niet kunnen ontplooien.
Buiten waar zij eventueel zich kunnen ontplooien maar niet weten hoe en daardoor verstikt raken in een vicieuze cirkel.
Onschuldig omdat zij de gevolgen moeten ondergaan van zowel de steencultuur van de thuisbasis als de vooroordelen van de Nederlandse maatschappij.
Frustratie is niet te onderschatten omdat het vaak de grote katalysator van agressie is.

Zijn het nu toch zeehondjes oke dan is het cirkeltje weer rond en zijn we klaar.:moe:

sjaen
21-02-05, 11:02
Geplaatst door taouanza
Zijn het nu toch zeehondjes oke dan is het cirkeltje weer rond en zijn we klaar.:moe:

Wachten op 'Den Engh' voor marokkaanse bitches

:cheefbek:

SalmayaSale
21-02-05, 11:05
Geplaatst door Haarun
Daar is de emancipatie. De scheldwoorden zijn er, de gore taal, de beledgingen en de bedreigingen. Zo'n artikeltje in handen van een bevooroordeelde Nederlander (keus zat) en ieereen vraagt zich af wat voor een geloof de islam is. Zeker nu hier "moslima's" met hoofddoek lijken te spreken. En niet alleen dat ze lijken voor te doen hoe zij de verdraagzaamheid van de islam onder elkaar in praktijk brengen. De hoofddoeken kunnen echt wel af hoor! tfou!



Hier is de islam helemaal niet ter discussie.
Dat de betrokkene een hoofddoek dragen zegt niks over hun islam of niet islam, wij hebben het over een misdraging.
Een hoofddoek is geen garantie voor verheven normen en waarden.
Beide kampen moeten stoppen om de discussie te beperken tot:
"Ze draagt een hoofddoek, ze wordt toch geacht om zich netjes te dragen"
Of: "Ze draagt geen hoofddoek dan is ze geen goede moslima"
Wij moeten stopen met ons steeds te verschuilen achter de hoofddoek en de baard. Islam is meer dan dat.

Wij hebben over puberale meiden die de weg kwijt zijn punt.

SalmayaSale
21-02-05, 11:12
Geplaatst door taouanza
Zijn het nu toch zeehondjes oke dan is het cirkeltje weer rond en zijn we klaar.:moe:


Dat vind ik weer niet.
Hun gedrag is niet goed te praten. Ik erger me elke dag eraan.
Ze zijn zielig om hun manier van vrijheidsbeoefening.
Ik wil alleen begrijpen hoe het zover kon komen.
Speelt hun achtergrond hierin een grote rol of niet?
Trouwens, ze zijn nog zieliger dan je lieve zeehondjes.
Zeehondjes hebben wel mensen die oprecht voor hen opkomen.
Die meiden worden alleen maar verder geduwd in hun waanzin en als er hulp komt, is het meestal om de verkeerde redenen of uit de verkeerde hoeken.

taouanza
21-02-05, 11:29
Geplaatst door SalmayaSale
Dat vind ik weer niet.
Hun gedrag is niet goed te praten. Ik erger me elke dag eraan.
Ze zijn zielig om hun manier van vrijheidsbeoefening.
Ik wil alleen begrijpen hoe het zover kon komen.
Speelt hun achtergrond hierin een grote rol of niet?
Trouwens, ze zijn nog zieliger dan je lieve zeehondjes.
Zeehondjes hebben wel mensen die oprecht voor hen opkomen.
Die meiden worden alleen maar verder geduwd in hun waanzin en als er hulp komt, is het meestal om de verkeerde redenen of uit de verkeerde hoeken.


Weet je ik begrijp het ook niet en ik ga ook niet doen alsof ik daar een oplossing voor heb.
Mischien is het makkelijk praten voor mij als ik zeg die meiden hebben ook een eigen verstand mischien kunnen ze voor zichzelf nadenken. Of mischien hebben ze al nagedacht en hebben besloten dat dit is wat ze willen zijn.
Als ik probeer te verklaren waar het eventueel vandaan komt betekent het niet dat ik het goedkeur of bagataliseer.
Soms denken mensen dat ze vrij zijn maar doen ondertussen percies wat van ze verwacht wordt.

greatmind
21-02-05, 12:09
Natuurlijk ben je in de visie van Michel Foucault en andere stucturalisten altijd onderdeel van de maatschappij, maar het volledig uitschakelen van het zelfstandig individu als oorzaak van gedragingen lost niets op en rechtvaardigt ten onrechte misdragingen.

Kinderen worden niet goed opgevoed, vallen tussen twee culturen, maar hun moet wel door IEDEREEN duidelijk gemaakt worden dat bepaald gedrag niet tolerabel is.

Waarom spreken mensen elkaar zo weinig aan op hun gedragingen? Het verklaren van bepaald gedrag moet nooit leiden tot het goedpraten van asociaal gedrag. Die meiden moeten door de schoolleiding aangesproken worden op hun gedrag. Passen ze hun gedrag niet aan, dan volgt desnoods verwijdering van de school.

taouanza
21-02-05, 12:17
Geplaatst door greatmind
Die meiden moeten door de schoolleiding aangesproken worden op hun gedrag. Passen ze hun gedrag niet aan, dan volgt desnoods verwijdering van de school.

En dan?

sjaen
21-02-05, 12:36
Geplaatst door taouanza
En dan?

Den Engh?!

Haarun
21-02-05, 13:21
Geplaatst door SalmayaSale
Hier is de islam helemaal niet ter discussie.
Dat de betrokkene een hoofddoek dragen zegt niks over hun islam of niet islam, wij hebben het over een misdraging.
Een hoofddoek is geen garantie voor verheven normen en waarden.
Beide kampen moeten stoppen om de discussie te beperken tot:
"Ze draagt een hoofddoek, ze wordt toch geacht om zich netjes te dragen"
Of: "Ze draagt geen hoofddoek dan is ze geen goede moslima"
Wij moeten stopen met ons steeds te verschuilen achter de hoofddoek en de baard. Islam is meer dan dat.

Wij hebben over puberale meiden die de weg kwijt zijn punt.

nee de hoofddoek zegt niets over de islam, maar wel over hun iman. Als dat zo laag is dat dit gedrag en dit taalgebruik centraal staan in alles wat je doet dan begrijp ik niet dat de hoofddoek een bewuste keuze is om Allah's geboden te volgen. Dat gaat er dan maar moelijk in.

De islam ter discussie stellen is niet mijn bedoeling, dus een reactie daarop is overbodig. Het isde enorme hypocrisie en de valse beeldvorming die ter discussie staan. Het artikel is een goed voorbeeld ervan

taouanza
21-02-05, 13:26
Geplaatst door Haarun
nee de hoofddoek zegt niets over de islam, maar wel over hun iman. Als dat zo laag is dat dit gedrag en dit taalgebruik centraal staan in alles wat je doet dan begrijp ik niet dat de hoofddoek een bewuste keuze is om Allah's geboden te volgen. Dat gaat er dan maar moelijk in.

De islam ter discussie stellen is niet mijn bedoeling, dus een reactie daarop is overbodig. Het isde enorme hypocrisie en de valse beeldvorming die ter discussie staan. Het artikel is een goed voorbeeld ervan

Er zijn meisjes die hoofddoek dragen om zich af te zetten tegen de maatschappij.

greatmind
21-02-05, 14:55
Geplaatst door taouanza
En dan?

Dan volgt een begeleidingstraject zoals daar zo velene van zijn, want kinderen die op een normale school niet te handhaven zijn, daar zijn er heel van. Waar weer een grote oververtegenwoordiging van allochtone jongeren.

Helaas wordt door dit kabinet vreselijk hard bezuinigd op speciale begeleiding en speciaal onderwijs. Maar die jongeren horen gewoon op speciaal onderwijs thuis, waar ze bijgestuurd worden in hun sociaal-emotionele ontwikkeling.

Den Engh is alleen voor kinderen die al teveel zijn ontspoord. Die kinderen hebben ook als ze volwassen zijn nog begeleiding nodig. Eigenlijk hun hele leven.

Haarun
21-02-05, 15:56
Geplaatst door taouanza
Er zijn meisjes die hoofddoek dragen om zich af te zetten tegen de maatschappij.

Dan kunnen ze net zo goed af. Meer zeg ik niet. Er is in ieder geval gfeen religieze rechtvaardiging en dat moest maar eens belicht worden. In mijn eerste reactie heb ik voorakl gedoeld op de beeldvorming die zo'n bericht teweegbrengt bij de gemiddelde Jan Met De Pet.

Haarun
21-02-05, 15:59
Geplaatst door greatmind
[ Verbied hoofddoeken tot en met de middelbare school (tot 18 jaar).

En schooluniformen lijken mij ook steeds aantrekkelijker. Wat is het alternatief? De kinderen zijn in een moordende consumptieoorlog verwikkeld over wie de mooiste en de duurste kleren, scooters, schoenen en mobietjes heeft.

Het moet echt anders. [/B]

hoofddoeken zijn het probleem niet. hert probleem is dat die meisjes niet verder kijken dan het omslaan van die doek om hun verder lege hoofd. Zou het niet belangrijker zijn een goed mens te zijn voor anderen dan qua uiterlijk vertoon je voor te doen als een moslima?

Haarun
21-02-05, 16:00
Geplaatst door Malika22
Ik kan me jaren terug nog herinneren dat hierover werd gediscussieerd onder moslimgroeperingen onderling. Kijk ik naar de opvoeding van mijn oudste zus en die ik heb gekregen van mijn ouders dan is er veeeel veranderd. Die verandering is enkel en alleen aan mijn zussen te danken die steeds de grenzen begonnen te verleggen en hebben de weg geopend tot de vrijheid die ik nu heb.

Emancipatieprocessen gebeurt vooral uit de eigen groep. Nu denken sommige ongenuanceerde politici (Ayaan, Wilders, Verdonk etc) deze processen te versnellen door een groep mensen te bestempelen als achterlijk, terroristen. Nou ik kan alleen voor mezelf spreken wat mijn reacties daarop is.

Ik ben niet socialer gaan worden (was ik namelijk al), ben niet harder mijn best gaan doen (deed ik namelijk altijd al), ben niet harder gaan studeren (deed ik namelijk al).

Wat is er dan wel veranderd?

Ben bewuster geworden van mijn identiteit. Dacht ik vroeger gewoon Rotterdamse te zijn met Marokkaanse ouders, nu weet ik alleen dat ik moslim en mens ben.

Zou ik vroeger de discussie zijn aangegaan met de "Marokkaanse bitches" en ze wijzen op hun gedrag. Nu neig ik meer naar het weerleggen van mythes/vooroordelen/kortzichtige kijk rondom de Islam.


Gegroet,
Malika22

Er is nog hoop
!!!

:)

Haarun
21-02-05, 16:02
Geplaatst door Te quiero
[

Nu doe je alsof anderen bijgedragen hebben tot jouw gedrag.
We maken allemaal ons eigen keus. Wil je een loser zijn of een winner?
Je hebt hier gekozen om de schuld aan anderen te geven, dus loser. Jammer. [/B]

winner/ loser?
jammer dat je ahar bijdrage niet op waarde schat. ik vind het nogal wijze woorden.

Haarun
21-02-05, 16:05
Die meiden zitten tussen 2 vuren, aan een kant denken zij dat zij voor hun rechten in deze vijandige Nederlandse maatschappij moeten vechten, daardoor zijn zij heel agressief, groepsgericht en defensief.
Aan de andere kant worden zij begluurd en geanalyseerd door bekrompen Marokkaanse jongens.
Hebben zij een hoofddoek dan worden zij met respect behandeld, hebben zij geen dan zijn zij hoeren.
Het is heel moeilijk voor degene die geen hoofddoek dragen, ze moeten alles 2x bewijzen, dat zij geen hoeren zijn en dat ze toch goede moslima's zijn.
Ze moeten vaak tegen de vrijehanden van de jongens vechten. De hitsige jongens denken namelijk dat een korte rok, een uitnodiging is voor betasten.
De Marokkaanse meiden lijken weliswaar stoer maar ze zijn meestal heel erg naïef, daardoor zijn zij een makkelijke prooi voor de loverboys.
------

Ik heb meer bewondering voor een meisje dat zonder hoofddoek zich bewijst als een sterke persoonlijkheid die anderen respecteert als een blaag met een hoofddoek die geen enkel respect voor anderen toont. het gaat er dus niet om of je een hijab draagt, maar wie je bent,. wat mij stoort ios dat in het artikel de hijab een schaamlap is voor een ordinair en achterlijk meisje.

Malika22
21-02-05, 18:20
Geplaatst door papol
Met alle respect, je post is in contradictie met je onderschrift ......



Gr.P

Inderdaad ;)

Die onderschrift zal ik geschreven hebben in een tijd dat ik dat ook daadwerkelijk meende. Was er enkel en alleen voor de lol hier op het forum.

Nu echter zijn mijn posts wel persoonlijk gericht. Zwak zullen sommigen zeggen. Ik noem het eerlijk.


Dus bij deze , je hebt gelijk.

Gegroet,
Malika22

Goodnight
21-02-05, 18:21
Ik ken veel van die meisjes van die leeftijd, door mijn zusje van 17.

Ik heb meerdere zusjes maar zie wel bij haar dat ze op een hele andere manier met andere meisjes omgaat dan al haar oudere zussen deden.

Vaak genoeg moesten me andere zusjes voor haar in de bres springen omdat er weer een paar meiden dreigden haar in elkaar te timmeren.
Tot twee keer aan toe is dat zelfs bijna gebeurd notabene voor de deur van mijn ouders.

De eerste keer door een buurmeisje wat bij haar op school zat en die vond dat ze stoer kijkt.En dat mag niet,dus heeft ze met haar zus mijn zusje bij de tram opgewacht.Die moest letterlijk rennen voor haar vege lijf.De tweede keer door voor haar onbekende meisjes, die vonden dat ze op een bepaalde manier naar hun keek.

Een andere zusje is in elkaar geslagen door een groepje Marokkaanse jongens en meisjes omdat ze vonden dat ze op een negerin leek.Onder het trekken en krabben schreeuwden ze: sla die stomme a3zieja!!
Ze baalde hier zo erg van dat ze haar krullen wilde stijlen.
Mijn broertje moest meerdere malen naar school om te voorkomen dat ze haar weer te grazen zouden nemen.De school deed er namelijk niets aan,want het was NA schooltijd gebeurt.Dat die kinderen de dag daarop op die school zitten deed er blijkbaar niet toe.

Een paar jaar geleden werd een meisje hier verderop geduwd door een ander meisje voor de metro en overleed.

Ik weet niet waar het aan ligt,opvoeding, een attitude ontwikkelen,liefde te kort,verveling....ik zou het echt niet weten.

Overigens kom je dit gedrag ook bij Surinaamse en Antilliaanse vrouwen tegen.
Probeer maar niet te kijken naar het vriendje van een ander......

Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat je er pas bij hoort als je stoer bent, een attitude hebt en net zo arrogant en stoer kan kijken als die meiden van de clips......
Dat zie je aan meerdere dingen.

marlies255
21-02-05, 18:28
Geplaatst door Malika22
Nou je kan al als politici zijnde een groep achterlijk noemen. Als wethouder Marokkanen, K UT- Marokkanen noemen. Dus ik weet het niet zo zeker of we nu verbaasd moeten kijken wanneer de 1 de ander h oer noemt. Blijkbaar zijn er mensen die het normaal vinden Sylvie Meiss een h oer te noemen. Trouwens als ik straattaal om me heen hoor dan begint het groeten van een vriendin met : eh h.oer. Zo groeten ze elkaar gewoon .Ik schrik daar niet meer van.

We zijn in Nederland te ver doorgeschoten met die vrijheid van meningsuiting.

Moslims zijn door die politici nooit achterlijk genoemd maar de islam is door enkelen wel een achterlijk geloof genoemd (lees: niet ontwikkeld maar nog steeds volgens eeuwenoude regels) het is een kleine maar niet onbelangrijke nuance.
Jij vindt het kennelijk heel normaal dat mensen elkaar voor hoer uitmaken. Prima, maar in mijn omgeving vindt niemand dat normaal, evenals de uitlating van de bewuste (ex) wethouder over k*tmarokkanen. Daar is heel nederland overigens over gevallen.
Ik zei dat ik een probleem zou hebben als ik collega's voor hoer zou uitmaken. Dat is ook zo, er zou geen ontslag volgen hoor! Ik zou buitengesloten worden door collega's, geen medewerking van ze krijgen etc etc. Ik zou alleen komen te staan.
Dat gaat ook met die meisjes gebeuren. Op school kunnen ze nu de boel nog terroriseren en ze hebben vast reuzelol, in het bedrijfsleven krijgen ze straks geen kans. Want wat zou je ook met zulke asocialen?? De tokkies komen er bij ons bedrijf ook niet in.
Je kunt dit echter niet alleen op het het bordje van de schoolleiding leggen. Dat zijn geen opvoeders, bovendien kunnen ze een klap voor hun kop verwachten of een stortvloed aan scheldwoorden. Ouders moeten meer verantwoordelijkheid nemen. Misschien kunnen moskeeen hier iets in betekenen. Maar je kunt niet naar de maatschappij blijven wijzen.

PS: Ik werk in het bedrijfsleven. De turken en marokkanen die bij ons werken dragen geen hoofddoek. Waarom zouden ze ook?? Die meisjes met hooddoeken waar we het steeds over hebben maken absoluut geen kans om dezelfde banen te krijgen. Jammer voor ze.

Malika22
21-02-05, 18:32
Geplaatst door Haarun

. het gaat er dus niet om of je een hijab draagt, maar wie je bent,. wat mij stoort ios dat in het artikel de hijab een schaamlap is voor een ordinair en achterlijk meisje.


Inderdaad.

Mij stoort het artikel niet. Mij stoort de reacties daarop en beeldvorming daarvan. Deze piratendoekdraagsters hebben hun zegje gedaan, hebben andere piratendoeksters met totale andere mening en gewoontes dan zij enige weerwoord?

Ja we hebben Marokkaanse bitches. Ik herken ze zodra ze hun mond open doen. En niet of ze wel of niet een piratendoekje dragen. Of ze wel of niet hijaab dragen. Of ze wel of niet geschoold zijn, etc etc.

Groetjes,
MAlika22

Malika22
21-02-05, 19:28
Geplaatst door marlies255
Moslims zijn door die politici nooit achterlijk genoemd maar de islam is door enkelen wel een achterlijk geloof genoemd (lees: niet ontwikkeld maar nog steeds volgens eeuwenoude regels) het is een kleine maar niet onbelangrijke nuance.
Jij vindt het kennelijk heel normaal dat mensen elkaar voor hoer uitmaken. Prima, maar in mijn omgeving vindt niemand dat normaal, evenals de uitlating van de bewuste (ex) wethouder over k*tmarokkanen. Daar is heel nederland overigens over gevallen.
Ik zei dat ik een probleem zou hebben als ik collega's voor hoer zou uitmaken. Dat is ook zo, er zou geen ontslag volgen hoor! Ik zou buitengesloten worden door collega's, geen medewerking van ze krijgen etc etc. Ik zou alleen komen te staan.
Dat gaat ook met die meisjes gebeuren. Op school kunnen ze nu de boel nog terroriseren en ze hebben vast reuzelol, in het bedrijfsleven krijgen ze straks geen kans. Want wat zou je ook met zulke asocialen?? De tokkies komen er bij ons bedrijf ook niet in.
Je kunt dit echter niet alleen op het het bordje van de schoolleiding leggen. Dat zijn geen opvoeders, bovendien kunnen ze een klap voor hun kop verwachten of een stortvloed aan scheldwoorden. Ouders moeten meer verantwoordelijkheid nemen. Misschien kunnen moskeeen hier iets in betekenen. Maar je kunt niet naar de maatschappij blijven wijzen.

PS: Ik werk in het bedrijfsleven. De turken en marokkanen die bij ons werken dragen geen hoofddoek. Waarom zouden ze ook?? Die meisjes met hooddoeken waar we het steeds over hebben maken absoluut geen kans om dezelfde banen te krijgen. Jammer voor ze.


Over nuance van politici gesproken. Je hoeft het niet in die woorden te zeggen, maar het dan nog wel denken. (En ja ik weet nog de letterlijke cititaten die deze politici gebruikten, ik trek daar mijn conclusies uit, jij de jouwe). Ayaan Hirsi Ali: Volgens de westerse normen en waarden is de ISlam een achterlijke geloof. Ze begon niet met ik vind. Een uitspraak die ze wel heeft gedaan en die begon ik vind deed ze in een uitzending van NMO, toen zei ze : Islam is mooi geloof alleen met enkele lelijke moedervlekken). Zo nu heb ik haar uitspraken helemaal genuanceerd.

Pim Fortuyn werd door sommige voor racist uitgemaakt. Ik geloof niet dat hij dat was. Maar ik geloof wel dat een deel van zijn kiezers dat wel waren. Sterker nog die geven het eerlijk toe. Aan de ene kant haat ik ze daarom, aan de andere kant prijs ik hun eerlijkheid. Wat een paradox he.

Ik zal je deze paradox uitleggen. Jij denkt dat deze brutale meiden later niet aan de bak kunnen komen. Dan denk ik : Hoe naief ben jij? De meiden die ik ken en heb meegemaakt die gedragen zich voorbeeldig op hun werk hoor. Stelletje hypocrieten zijn het. Maar goed die heb je ook aan autochtone kant. Laat die mensen elkaar voor de gek houden.

En ja ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Maar in tegenstelling tot jou vind ik dat IEDEREEN zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Jij noemt dat de schuld leggen bij de maatschappij ik noem dat de maatschappij een spiegel voorhouden.


GEgroet,
Malika22

P.S. Natuurlijk vind ik iemand een h oer noemen niet normaal. Ik zeg alleen dat ik daar niet meer van schrik.

marlies255
21-02-05, 21:20
Geplaatst door Malika22
Over nuance van politici gesproken. Je hoeft het niet in die woorden te zeggen, maar het dan nog wel denken. (En ja ik weet nog de letterlijke cititaten die deze politici gebruikten, ik trek daar mijn conclusies uit, jij de jouwe). Ayaan Hirsi Ali: Volgens de westerse normen en waarden is de ISlam een achterlijke geloof. Ze begon niet met ik vind. Een uitspraak die ze wel heeft gedaan en die begon ik vind deed ze in een uitzending van NMO, toen zei ze : Islam is mooi geloof alleen met enkele lelijke moedervlekken). Zo nu heb ik haar uitspraken helemaal genuanceerd.

Pim Fortuyn werd door sommige voor racist uitgemaakt. Ik geloof niet dat hij dat was. Maar ik geloof wel dat een deel van zijn kiezers dat wel waren. Sterker nog die geven het eerlijk toe. Aan de ene kant haat ik ze daarom, aan de andere kant prijs ik hun eerlijkheid. Wat een paradox he.

Ik zal je deze paradox uitleggen. Jij denkt dat deze brutale meiden later niet aan de bak kunnen komen. Dan denk ik : Hoe naief ben jij? De meiden die ik ken en heb meegemaakt die gedragen zich voorbeeldig op hun werk hoor. Stelletje hypocrieten zijn het. Maar goed die heb je ook aan autochtone kant. Laat die mensen elkaar voor de gek houden.

En ja ouders moeten hun verantwoordelijkheid nemen. Maar in tegenstelling tot jou vind ik dat IEDEREEN zijn verantwoordelijkheid moet nemen. Jij noemt dat de schuld leggen bij de maatschappij ik noem dat de maatschappij een spiegel voorhouden.


GEgroet,
Malika22

P.S. Natuurlijk vind ik iemand een h oer noemen niet normaal. Ik zeg alleen dat ik daar niet meer van schrik.


Ik trek inderdaad andere discussies dan jij. En ik vind de uitspraken van Ayaan niet zo schokkend hoor, ik ben het in grote delen met haar eens.

Deze brutale meiden zullen inderdaad heus wel een baan vinden, maar of ze echt een succesvolle carriere zullen hebben, ik waag het te betwijfelen. Je hebt helemaal gelijk wat betreft die hypocriete houding, die zullen ze thuis ook wel hebben.

En goh, we zijn het weer eens. Ik ben ook van mening dat iedereen een eigen verantwoording heeft. Veel meer verantwoording dan nu. Nederland is een pamperland.
Je kunt inderdaad de maatschappij een spiegel voor houden en dan?? We zijn in Nederland lang bezig geweest om tweedeling in de maatschappij te voorkomen, ik denk dat dat bijna niet te stoppen is.

Ik denk dat het ooit wel zover komt dat er dure privescholen komen, omdat mensen niet willen dat hun dochters op scholen zitten waar ze voor hoer uitgemaakt worden en waar criminaliteit onder jongeren schering en inslag is.

taouanza
22-02-05, 10:11
Geplaatst door Haarun
Die meiden zitten tussen 2 vuren, aan een kant denken zij dat zij voor hun rechten in deze vijandige Nederlandse maatschappij moeten vechten, daardoor zijn zij heel agressief, groepsgericht en defensief.
Aan de andere kant worden zij begluurd en geanalyseerd door bekrompen Marokkaanse jongens.
Hebben zij een hoofddoek dan worden zij met respect behandeld, hebben zij geen dan zijn zij hoeren.
Het is heel moeilijk voor degene die geen hoofddoek dragen, ze moeten alles 2x bewijzen, dat zij geen hoeren zijn en dat ze toch goede moslima's zijn.
Ze moeten vaak tegen de vrijehanden van de jongens vechten. De hitsige jongens denken namelijk dat een korte rok, een uitnodiging is voor betasten.
De Marokkaanse meiden lijken weliswaar stoer maar ze zijn meestal heel erg naïef, daardoor zijn zij een makkelijke prooi voor de loverboys.
------

Ik heb meer bewondering voor een meisje dat zonder hoofddoek zich bewijst als een sterke persoonlijkheid die anderen respecteert als een blaag met een hoofddoek die geen enkel respect voor anderen toont. het gaat er dus niet om of je een hijab draagt, maar wie je bent,. wat mij stoort ios dat in het artikel de hijab een schaamlap is voor een ordinair en achterlijk meisje.

HEt is de jeugd hopelijk gaat het over na de pubertijd.

IbnRushd
22-02-05, 10:15
Geplaatst door marlies255
Ik trek inderdaad andere discussies dan jij. En ik vind de uitspraken van Ayaan niet zo schokkend hoor, ik ben het in grote delen met haar eens.


En welke uitspraken ben je niet met haar eens?

Rabi'ah.
22-02-05, 18:32
.

Rabi'ah.
22-02-05, 18:36
Geplaatst door Goodnight
Ik ken veel van die meisjes van die leeftijd, door mijn zusje van 17.

Ik heb meerdere zusjes maar zie wel bij haar dat ze op een hele andere manier met andere meisjes omgaat dan al haar oudere zussen deden.

Vaak genoeg moesten me andere zusjes voor haar in de bres springen omdat er weer een paar meiden dreigden haar in elkaar te timmeren.
Tot twee keer aan toe is dat zelfs bijna gebeurd notabene voor de deur van mijn ouders.

De eerste keer door een buurmeisje wat bij haar op school zat en die vond dat ze stoer kijkt.En dat mag niet,dus heeft ze met haar zus mijn zusje bij de tram opgewacht.Die moest letterlijk rennen voor haar vege lijf.De tweede keer door voor haar onbekende meisjes, die vonden dat ze op een bepaalde manier naar hun keek.

Een andere zusje is in elkaar geslagen door een groepje Marokkaanse jongens en meisjes omdat ze vonden dat ze op een negerin leek.Onder het trekken en krabben schreeuwden ze: sla die stomme a3zieja!!
Ze baalde hier zo erg van dat ze haar krullen wilde stijlen.
Mijn broertje moest meerdere malen naar school om te voorkomen dat ze haar weer te grazen zouden nemen.De school deed er namelijk niets aan,want het was NA schooltijd gebeurt.Dat die kinderen de dag daarop op die school zitten deed er blijkbaar niet toe.

Een paar jaar geleden werd een meisje hier verderop geduwd door een ander meisje voor de metro en overleed.

Ik weet niet waar het aan ligt,opvoeding, een attitude ontwikkelen,liefde te kort,verveling....ik zou het echt niet weten.

Overigens kom je dit gedrag ook bij Surinaamse en Antilliaanse vrouwen tegen.
Probeer maar niet te kijken naar het vriendje van een ander......

Ik denk zelf dat het te maken heeft met het feit dat je er pas bij hoort als je stoer bent, een attitude hebt en net zo arrogant en stoer kan kijken als die meiden van de clips......
Dat zie je aan meerdere dingen.

Erg. :jammer:

Zulk gedrag zie je inderdaad ook bij Surinaamse en Antiliaanse meisjes. Ik verbaas me er echt over hoe sommige van die meiden kunnne kijven, echt twistziek en agressief.

Ik denk dat het een combinatie is van overcompensatie die voortkomt uit onzekerheid (discriminatie door autochtonen, machogedrag van mannen uit de eigen groep, laag opgeleid zijn) en het idee dat je "zwak" bent als je gevoelens toont.

En een derde factor die denk ik ook meespeelt is de strenge opvoeding thuis, waardoor die meisjes zulk gedrag gaan vertonen als uitlaatklep en doorslaan naar de andere kant als er geen toezicht van volwassenen is.

En als vierde oorzaak: Dom groepsgedrag. :moe:

marlies255
22-02-05, 18:52
Geplaatst door IbnRushd
En welke uitspraken ben je niet met haar eens?

de motie van treurnis tegen Donner :stout: :haha:

Muslimaah
22-02-05, 21:57
:maf2:

Volgens mij zijn deze dames ietwat teveel 'geintegreerd'..:hihi:

Anyway deze Bronx-attitude is iets van deze tijd. Van blond tot 'piraathoofddoekje' stijl.


Voor Marlies255 waarom wordt in hemelsnaam hoofddoek-verbod erbij betrokken :confused:. Dat hele gehoererij terminologie vliegt je heden ten dage om de seconde om de oren. Doe de tv maar aan.

Mark
23-02-05, 05:06
Zo zie je maar weer: de marokkaanse mannen hadden dus toch gewoon gelijk: de marokkaanse meisjes hier zijn verpest. Gelukkig zijn er nog genoeg lieve mooie meisjes in marokko die graag hier heen willen komen :)

Timoesh
23-02-05, 07:37
Geplaatst door Jez
Er is hier ook niets te doen, nee - vooral niet voor dit soort asociale viswijven.
Misschien moeten we wat Rif-entertainment gaan organiseren, zodat ze iets leuks te doen hebben.

Ik zou zeggen...:"kom met leuke rif/arab -entertainment voorstellen"

oh nee, je hebt een ban :hihi:



Gelukkig zijn niet alle "Marokkaanse Bitches" zo agressief.

taouanza
23-02-05, 09:05
Geplaatst door Mark
Zo zie je maar weer: de marokkaanse mannen hadden dus toch gewoon gelijk: de marokkaanse meisjes hier zijn verpest. Gelukkig zijn er nog genoeg lieve mooie meisjes in marokko die graag hier heen willen komen :)

Ja die watjes zijn gewoon niet mansgenoeg voor echte vrouwen. :wijs:

Mark
23-02-05, 09:11
Geplaatst door taouanza
Ja die watjes zijn gewoon niet mansgenoeg voor echte vrouwen. :wijs:

+ ze kunnen makkelijk een 3rde wereld babe hierheen halen die (als ze hier geboren was) ze geen blijk waardig zou gunnen.

en uiteraard na een paar jaar zo weer inwisselen voor een verse :hardlach:

taouanza
23-02-05, 09:17
Geplaatst door Mark
+ ze kunnen makkelijk een 3rde wereld babe hierheen halen die (als ze hier geboren was) ze geen blijk waardig zou gunnen.

en uiteraard na een paar jaar zo weer inwisselen voor een verse :hardlach:

Ja tis wat met die vrouwenrechten hier in Nederland.
Moet je maar kijken naar de herhaling van de NMO en van Premtime.
De praktijk tjeetje!

Mark
23-02-05, 09:21
Geplaatst door taouanza
Ja tis wat met die vrouwenrechten hier in Nederland.
Moet je maar kijken naar de herhaling van de NMO en van Premtime.
De praktijk tjeetje!

wrijf het er maar in dat ik geen nederlandse tv kan kijken :traan1:

altijd maar die vrouwenrechten, wanneer gaan we het eens over de vrouwenplichten hebben!

taouanza
23-02-05, 09:30
Geplaatst door Mark
wrijf het er maar in dat ik geen nederlandse tv kan kijken :traan1:

altijd maar die vrouwenrechten, wanneer gaan we het eens over de vrouwenplichten hebben!

Oke oke oke je hebt gelijk.
Alle vrouwen zijn verplicht om voor zich zelf op te komen en hun rechten te eisen!

Zo goed? :hardlach:

Mark
23-02-05, 10:36
Geplaatst door taouanza
Oke oke oke je hebt gelijk.
Alle vrouwen zijn verplicht om voor zich zelf op te komen en hun rechten te eisen!

Zo goed? :hardlach:

Prima!!

als je dat even kan ondertekenen dan voeg ik later nog een paar plichten toe die ik in gedachte heb :stout:

sienia
23-02-05, 10:39
Geplaatst door Mark
Prima!!

als je dat even kan ondertekenen dan voeg ik later nog een paar plichten toe die ik in gedachte heb :stout:

Ze hebben je daar al helemaal verpest in dat achterlijk islamitisch land.

Mark
23-02-05, 10:57
Geplaatst door sienia
Ze hebben je daar al helemaal verpest in dat achterlijk islamitisch land.

ik was natuurlijk al een goed eindje op weg he :jeweetog:

nee, diep respect voor die wahabisten hier, die weten tenminste hoe het hoort. 4 vrouwen en ook nog een aziaatje om je boodschappen te sjouwen :duim:

IbnRushd
23-02-05, 13:43
Geplaatst door sienia
Ze hebben je daar al helemaal verpest in dat achterlijk islamitisch land.

Achterlijk!! Was het cynisch bedoeld? :confused:

Rabi'ah.
24-02-05, 20:35
Geplaatst door Haarun
hoofddoeken zijn het probleem niet. hert probleem is dat die meisjes niet verder kijken dan het omslaan van die doek om hun verder lege hoofd. Zou het niet belangrijker zijn een goed mens te zijn voor anderen dan qua uiterlijk vertoon je voor te doen als een moslima?

Dit ben ik helemaal met je eens.

marlies255
24-02-05, 20:39
hoewel ik op zich niet voor hoofddoeken ben (mijn standpunt is hetzelfde als het standpunt van Ciska Dreijselhuis van Opzij), ben ik het uiteindelijk wel eens dat in deze discussie de hoofddoeken niet het echte probleem zijn, het is een bijzaak.

sjaen
24-02-05, 21:23
Vrouwen moeten vaker Buikdansen
GRONINGEN - "Om carrière te maken, zouden Nederlandse vrouwen hun vrouwelijkheid meer moeten gebruiken. Ze zouden meer moeten buikdansen. Vrouwen hebben namelijk het contact met hun vrouwelijke kracht verloren. Dat stelt K. Darmoni van de Rijksuniversiteit Groningen.


:denk:


:jeweetog:

marlies255
24-02-05, 21:25
Geplaatst door sjaen
Vrouwen moeten vaker Buikdansen
GRONINGEN - "Om carrière te maken, zouden Nederlandse vrouwen hun vrouwelijkheid meer moeten gebruiken. Ze zouden meer moeten buikdansen. Vrouwen hebben namelijk het contact met hun vrouwelijke kracht verloren. Dat stelt K. Darmoni van de Rijksuniversiteit Groningen.


:denk:


:jeweetog:

ja daar is een topic over

sjo
25-02-05, 00:17
Geplaatst door Malika22


Wat is er dan wel veranderd?

Ben bewuster geworden van mijn identiteit. Dacht ik vroeger gewoon Rotterdamse te zijn met Marokkaanse ouders, nu weet ik alleen dat ik moslim en mens ben.

Zou ik vroeger de discussie zijn aangegaan met de "Marokkaanse bitches" en ze wijzen op hun gedrag. Nu neig ik meer naar het weerleggen van mythes/vooroordelen/kortzichtige kijk rondom de Islam.


Gegroet,
Malika22

Je holt achteruit.............

gr.
sjo

Mark
25-02-05, 04:47
Die bitches hebben gewoon een echte man nodig om ze te temmen :loens:

sjo
26-02-05, 23:17
Geplaatst door taouanza
Oke oke oke je hebt gelijk.
Alle vrouwen zijn verplicht om voor zich zelf op te komen en hun rechten te eisen!

Zo goed? :hardlach:

Bent u het zelf Mevr. Selim ?

gr.
sjo

Rourchid
27-02-05, 00:25
gewist

Rourchid
27-02-05, 00:26
gewist

Rabi'ah.
27-02-05, 09:20
Geplaatst door Muslimaah


Anyway deze Bronx-attitude is iets van deze tijd. Van blond tot 'piraathoofddoekje' stijl.

Inderdaad.

marlies255
27-02-05, 20:52
Geplaatst door Joacim
Welja, weer een wonderoplossing die alleen maar een financiele injectie vereist.
Kan het nog fantasielozer?

Dat is niet mijn mening, ik zeg alleen dat dat gaat gebeuren!!!!
Kunnen we met z'n allen zeggen dat we dat niet willen of dat het niet goed is en een hoop Wouter Bos gereutel, blablabla.......... maar op een geven moment hebben we hier meer privescholen en is de tweedeling in de maatschappij normaal. Dat is het immers overal ter wereld......

Rourchid
28-02-05, 00:14
gewist