PDA

Bekijk Volledige Versie : Wiegel for President



marlies255
22-02-05, 21:27
Wiegel denkt aan terugkeer in politiek

HILVERSUM - Hans Wiegel denkt aan een terugkeer in de landelijke politiek. De vroegere VVD-leider zegt dat in het televisieprogramma van Rik Felderhof, dat donderdag wordt uitgezonden.

Terugkeer naar politiek Den Haag ziet Wiegel na de dood van zijn vrouw als een van de mogelijkheden. Hij ambieert dan de baan van premier, een functie die de liberale veteraan nog niet heeft bekleed.


Het is het eerste interview van Wiegel na de dood van zijn vrouw op 6 januari. De afgelopen weken ontving hij duizenden betuigingen van steun. Na een periode van bezinning is Wiegel van plan om weer aan de slag te gaan, vertelt hij in het vraaggesprek.

Wiegel is nu voorzitter van Zorgverzekeraars Nederland, de koepel van zorgverzekeraars. Verder heeft hij een aantal commissariaten. Tot 2000 was hij lid van de Eerste Kamer. Daarvoor was hij lid van de Tweede Kamer voor de VVD en minister van Binnenlandse Zaken (1977-1981). Ook was hij commissaris van de koningin in Friesland.

Joesoef
22-02-05, 21:29
Het is een echte liberaal. Jammer dat de rest er zo anders over denkt. Dus om nu te gaan juichen, neen.

vlegeltje
22-02-05, 21:35
http://www.oogfonds.nl/import/afbeeldingen/origineel/Foto-hans_Wiegel.png

:zegniets:

vgeld
22-02-05, 22:12
Ik betaal mijn contributie en deel (heb de folders verspreidde moet ik zeggen) voor partij X maar als Wiegel terugkomt dan krijgt hij mijn stem.

Simon
22-02-05, 23:36
Die man zegt al zoooooo lang dat hij misschien weer terugkomt naar Den Haag. Maar ik geloof niet dat ze daar op hem zitten te wachten.

~Panthera~
22-02-05, 23:41
Geplaatst door Simon
Die man zegt al zoooooo lang dat hij misschien weer terugkomt naar Den Haag. Maar ik geloof niet dat ze daar op hem zitten te wachten.


Blijkbaar wel.
Het volk heeft een leider nodig, nietwaar?


Nu.nl

Bliksemenquête

Uit een bliksemenquête die het tv-programma NOVA door onderzoeksbureau Interview/NSS liet uitvoeren, blijkt dat 39 procent van de VVD-stemmers Wiegel ziet als de persoon die de partij moet gaan leiden. Ook 38 procent van alle Nederlanders heeft die mening. Zalm wordt door 34 procent van de VVD-stemmers en 22 procent van de Nederlanders als VVD-leider genoemd.

De helft van de VVD-stemmers geeft aan Wiegel de voorkeur als toekomstig premier. Bij alle Nederlanders is dat een kwart. 37 procent kiest voor PvdA-leider Bos als minister-president.

Spoetnik
23-02-05, 10:10
Geplaatst door Simon
Die man zegt al zoooooo lang dat hij misschien weer terugkomt naar Den Haag. Maar ik geloof niet dat ze daar op hem zitten te wachten.

Hij ziet dat zijn partij in de moeilijkheden zit.

Dus dreigen met terukkeer doet de rangen sluiten wellicht. :)

Simon
23-02-05, 10:13
Ja maar Zalm en van Aartsen willen natuurlijk ook graag premier worden dus ik betwijfel of dat zo maar gaat. Toen Bolkestein nog partijleider was speelde deze discussie ook al. Verschil is inderdaad wel dat de VVD nu zwaar op verlies staat. Dus wellicht dat Zalm en van Aartsen moeten wijken.

GroteWolf
23-02-05, 13:22
Wiegel was een groot politicus en een rechtschapen mens. Mensen als Zalm en van Aartsen die geen enkele aansluiting hebben met het volk kunnen niet in zijn schaduw staan.

BiL@L
23-02-05, 13:27
Ik zie liever Wiegel, dan die twee Islam bashers aan het roer...

vlegeltje
23-02-05, 14:01
Geplaatst door BiL@L
Ik zie liever Wiegel, dan die twee Islam bashers aan het roer...

Nou, Wiegel heeft al 1 stem :jumping:

Spoetnik
23-02-05, 14:43
Wiegel zou Woutertje verpulveren in een debat...

Simon
23-02-05, 14:56
Wiegel is een populist maar dat doet het goed merk ik ook hier. Hij weet altijd te zeggen wat de mensen graag willen horen.

vlegeltje
23-02-05, 15:12
Geplaatst door Simon
Wiegel is een populist maar dat doet het goed merk ik ook hier. Hij weet altijd te zeggen wat de mensen graag willen horen.

Ha, het demoniseren is alweer begonnen :duim: :boogie:

GroteWolf
23-02-05, 15:48
Wiegel is een populist maar dat doet het goed merk ik ook hier. Hij weet altijd te zeggen wat de mensen graag willen horen.

Onzin. Juist omdat Wiegel zegt wat ie echt vindt en zijn rug altijd recht houdt wordt ie nog steeds zo gewaardeerd. Een mooiprater is ie nooit geweest. Wel een principeman.