PDA

Bekijk Volledige Versie : CDA vreest invoering sharia in NL



Mark
23-02-05, 05:35
CDA vreest invoering sharia in NL

Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Novum / Elsevier
Gepubliceerd: dinsdag 22 februari 2005 @ 22:49
De mogelijke komst van islamitische partijen gebaseerd op de ideologie van de sharia is voor het CDA reden tot zorg. Daarom stelt fractievoorzitter van de christelijke partij, Maxime Verhagen, dat nieuwe partijen hun partijplannen eerst dienen te toetsen bij de rechter. Hij zegt dit in een vraaggesprek met Elsevier.

Verhagen spreekt zijn zorgen uit over de mogelijke gevolgen van de komst van een dergelijke partij. "Een partij die de sharia wil invoeren, moet worden verboden. Ik wil dat nieuwe partijen hun doelstellingen verplicht laten toetsen, voordat zij meedoen aan de verkiezingen. "Vooral het mogelijke gevolg dat radicale moslimpartijen macht verwerven, zint hem niet.

De politicus wil voorkomen dat 'niet-democratische besluiten' worden ingevoerd. De fractievoorzitter vreest dat radicaal-extremistische moslimpartijen via het politieke systeem aan de macht proberen te komen. "Er zijn tekenen dat radicale moslims achterstandswijken en deelgemeenten langs democratische weg willen veroveren. Ik wil dat kunnen voorkomen."

Verhagen is bang dat ook in Nederland sharia-tribunalen ontstaan. "In ieder geval zeggen duizenden moslims dat ze expliciet de sharia nastreven. Een grote meerderheid voelt zich hier wel thuis, maar we moeten voorkomen dat zij zich – door sociale controle in een gesloten bevolkingsgroep - gedwongen voelen om zich straks aan zo’n tribunaal te onderwerpen."

Mark
23-02-05, 05:36
Als democratisch besloten wordt dat de sharia moet worden ingevoerd in de sloppenwijken, waarom dan niet?

De moslims die eronder vallen hoeven geen enkele angst te hebben, immers het zijn moslims en ze leven sowieso volgens de wetten van de sharia.

Voor niet-moslims houden we uiteraard aparte wetten.

rja2
23-02-05, 06:51
Geplaatst door Mark
Als democratisch besloten wordt dat de sharia moet worden ingevoerd in de sloppenwijken, waarom dan niet?

De moslims die eronder vallen hoeven geen enkele angst te hebben, immers het zijn moslims en ze leven sowieso volgens de wetten van de sharia.

Voor niet-moslims houden we uiteraard aparte wetten.
Artikel 1 van onze grondwet zegt dat iedereen gelijk is.

Dus dat is niet mogelijk in Nederland.

Mark
23-02-05, 07:08
Geplaatst door rja2
Artikel 1 van onze grondwet zegt dat iedereen gelijk is.

Dus dat is niet mogelijk in Nederland.

Misschien kunnen we een andere grondwet voor moslims schrijven, een sharia grondwet!

artikel 1 wordt dan "Iedereen is gelijkWAARDIG"

kaaskop
23-02-05, 07:31
Zat er in die Sharia nou ook niet iets dat onder voorwaarden veelwijverij is toegestaan?

Dan ben ik op zich wel voor een Sharia in de poldervariant, oftewel zet maar iets over veelwijverij in de grondwet...

Evengoed wel met toestemming van de betrokkenen, hee ik blijf een gentleman.:knipoog:

rja2
23-02-05, 08:47
Geplaatst door Mark
Misschien kunnen we een andere grondwet voor moslims schrijven, een sharia grondwet!

artikel 1 wordt dan "Iedereen is gelijkWAARDIG"
Dan moet 2/3 van de Nederlanders hier voor zijn, om de grondwet te wijzigen.

Dat zie ik niet gebeuren.

taouanza
23-02-05, 08:52
Als Maxim aan het krijsen is dan hoor ik niemand over boter.

sienia
23-02-05, 10:38
Ik vraag me af hoeveel moslims echt blij zouden zijn met de invoering van de sharia. Het naleven van de wetten zal ze nog opbreken.

taouanza
23-02-05, 10:46
Geplaatst door sienia
Ik vraag me af hoeveel moslims echt blij zouden zijn met de invoering van de sharia. Het naleven van de wetten zal ze nog opbreken.

Moest jij weer het feest bederven?! :fpotver:

sienia
23-02-05, 10:49
Geplaatst door taouanza
Moest jij weer het feest bederven?! :fpotver:

Weer?

Mark
23-02-05, 10:50
Geplaatst door sienia
Ik vraag me af hoeveel moslims echt blij zouden zijn met de invoering van de sharia. Het naleven van de wetten zal ze nog opbreken.

Dat komt gewoon omdat ze de echte sharia niet begrijpen, er zijn slechts weinigen die het begrijpen :cool:

sienia
23-02-05, 10:52
Geplaatst door Mark
Dat komt gewoon omdat ze de echte sharia niet begrijpen, er zijn slechts weinigen die het begrijpen :cool:

Je hebt je indoctrinatie/inburgeringscursus al gehad in Qatar? :loens:

Mark
23-02-05, 10:53
Geplaatst door sienia
Je hebt je indoctrinatie/inburgeringscursus al gehad in Qatar? :loens:

elke ochtend rond 5 uur wordt ik in mijn slaap geindoctrineerd door het getetter van die moskees :duizelig:

is er niet een hadith die het versterken van geluid dmv een megafoon verbiedt? het is erg onnatuurlijk hard!

sienia
23-02-05, 10:58
Geplaatst door Mark
elke ochtend rond 5 uur wordt ik in mijn slaap geindoctrineerd door het getetter van die moskees :duizelig:

is er niet een hadith die het versterken van geluid dmv een megafoon verbiedt? het is erg onnatuurlijk hard!

Een hadith is gauw verzonnen....zo ingeburgerd ben je dan ook weer niet...:hihi:

Mark
23-02-05, 10:59
Geplaatst door sienia
Een hadith is gauw verzonnen....zo ingeburgerd ben je dan ook weer niet...:hihi:

hmmm er is vast wel een geleerde ergens in Oman ofzo te vinden die zo'n hadith op kan duikelen!

taouanza
23-02-05, 11:00
Geplaatst door Mark
elke ochtend rond 5 uur wordt ik in mijn slaap geindoctrineerd door het getetter van die moskees :duizelig:

is er niet een hadith die het versterken van geluid dmv een megafoon verbiedt? het is erg onnatuurlijk hard!

Mijn ouders hebben een moskee pal voor de deur...............ik mis het zo erg.*zucht*

Mark
23-02-05, 11:02
Geplaatst door taouanza
Mijn ouders hebben een moskee pal voor de deur...............ik mis het zo erg.*zucht*

ik ga zaterdag verhuizen naar mijn villa :lachu:

en geen moskeeen in een straal van 500 m

ps wil je mijn moskee? het is een portable noodmoskee.. serieus

taouanza
23-02-05, 11:06
Geplaatst door Mark
ik ga zaterdag verhuizen naar mijn villa :lachu:

en geen moskeeen in een straal van 500 m

ps wil je mijn moskee? het is een portable noodmoskee.. serieus

Nou ja!:haha:

Juliette
23-02-05, 11:17
Geplaatst door Mark
Dat komt gewoon omdat ze de echte sharia niet begrijpen, er zijn slechts weinigen die het begrijpen :cool:

De sharia, zijn dat geen 'normen & waarden' gekoppeld aan strenge straffen? Mogen die moslims zich wel haasten of we zijn ze voor. :D

~Panthera~
23-02-05, 11:19
Geplaatst door Juliette
De sharia, zijn dat geen 'normen & waarden' gekoppeld aan strenge straffen? Mogen die moslims zich wel haasten of we zijn ze voor. :D

:hihi:

contradictio
23-02-05, 11:28
Effe kijken.. de athan (oproep tot gebed) is ervoor bedoeld dat de mensen het horen..

aan de andere kant (over het gebed):

Narrated Ibn 'Abbas

(regarding the Verse):-- 'Neither say your prayer aloud, nor say it ina low tone.' (17.110) This Verse was revealed while Allah's Apostle was hiding himself in Mecca, and when he raised his voice while reciting the Qur'an, the pagans would hear him and abuse the Qur'an and its Revealer and to the one who brought it . So Allah said:--

'Neither say your prayer aloud, nor say it in a low tone.' (17.110) That is, 'Do not say your prayer so loudly that the pagans can hear you, nor say it in such a low tone that your companions do not hear you.' But seek a middle course between those (extremes), i.e., let your companions hear, but do not relate the Qur'an loudly, so that they may learn it from you.

Narrated Abu Musa

While we were with Allah's Apostle in a holy battle, we never went up a hill or reached its peak or went down a valley but raised our voiceswith Takbir. Allah's Apostle came close to us and said, "O people! Don't exert yourselves, for you do not call a deaf or an absent one, but you call the All-Listener, the All-Seer." The Prophet then said, "O 'Abdullah bin Qais! Shall I teach you a sentence which is from the treasures of Paradise? ( It is): 'La haula wala quwata illa billah. (There is neither might nor power except with Allah)."


EN

Narrated Abu Huraira

Allah's Apostle said, "The deeds of anyone of you will not save you (from the (Hell) Fire)." They said, "Even you (will not be saved by your deeds), O Allah's Apostle?" He said, "No, even I (will not be saved) unless and until Allah bestows His Mercy on me. Therefore, do good deeds properly, sincerely and moderately, and worship Allah in the forenoon and in the afternoon and during a part of the night, and always adopt a middle, moderate, regular course whereby you will reachyour target (Paradise)."



EN

In de tijd van de Profeet vzmh hadden ze geen microfoonsa en versterkers...

Mijn nederige conclusies/afwegingen?

- Het gebruik van versterker en microfoon is een bid'a/innovatie (effe afgezien of het goede of slechte bid'a is).
- De Islam is de weg van het matigen/het midden (behalve als het indruist tegen bepaalde regels uiteraard).


Als de meerderheid van de "pagans"(?) aanstoot neemt aan de oproep tot het gebed, dan zou ik een betere bid'a inzetten (die geen aanstoot geeft en gematigder is) dan die versterker.. namelijk SMS/telefoon/Licht signaal etcetc
of op zijn minst me beperken tot een MONDELINGE oproep tot het gebed..


Oh ja, dit was een reactie op Mark

contradictio
23-02-05, 11:39
Was deze vergeten

Narrated Aisha

(wife of the Prophet) Since I reached the age when I could remember things, I have seen my parents worshipping according to the right faith of Islam. Not a single day passed but Allah's Apostle visited usboth in the morning and in the evening. When the Muslims were persecuted, Abu Bakr set out for Ethiopia as an emigrant . When he reached a place called Bark-al-Ghimad, he met Ibn Ad-Daghna, the chiefof the Qara tribe, who asked Abu Bakr, "Where are you going?" Abu Bakrsaid, "My people have turned me out of the country and I would like to tour the world and worship my Lord." Ibn Ad-Daghna said, "A man like you will not go out, nor will he be turned out as you help the poor earn their living, keep good relation with your Kith and kin, help thedisabled (or the dependents), provide guests with food and shelter, and help people during their troubles. I am your protector. So, go back and worship your Lord at your home." Ibn Ad-Daghna went along with Abu Bakr and took him to the chiefs of Quraish saying to them, "Aman like Abu Bakr will not go out, nor will he be turned out. Do you turn out a man who helps the poor earn their living, keeps good relations with Kith and kin, helps the disabled, provides guests with food and shelter, and helps the people during their troubles?"

So, Quraish allowed Ibn Ad-Daghna's guarantee of protection and told Abu- Bakr that he was secure, and said to Ibn Ad-Daghna, " Advise Abu Bakr to worship his Lord in his house and to pray and read what he liked and not to hurt us and not to do these things publicly, for we fear that our sons and women may follow hi m." Ibn Ad-Daghna told Abu Bakr of all that, so Abu- Bakr continued worshipping his Lord in his house and did not pray or recite Qur'an aloud except in his house . Later on Abu Bakr had an idea of building a mosque in the court yard of his house. He fulfilled that idea and started praying and reciting Qur'an there publicly. The women and the offspring of the pagans started gathering around him and looking at him astonishingly. Abu Bakr was a softhearted person and could not help weeping while reciting Qur'an. This horrified the pagan chiefs of Quraish. They sentfor Ibn Ad-Daghna and when he came, they said, "We have given Abu Bakr protection on condition that he will worship his Lord in his house, but he has transgressed that condition and has built a mosque in the court yard of his house and offered his prayer and recited Qur'an in public. We are afraid lest he mislead our women and offspring. So, go to him and tell him that if he wishes he can worship his Lord in his house only, and if not, then tell him to return your pledge of protection as we do not like to betray you by revoking your pledge, nor can we tolerate Abu Bakr's public declaration of Islam (his worshipping)."

'Aisha added: Ibn Ad-Daghna came to Abu Bakr and said, "You know the conditions on which I gave you protection, so you should either abide by those conditions or revoke my protection, as I do not like to hear the 'Arabs saying that Ibn Ad-Daghna gave the pledge of protection to a person and his people did not respect it." Abu Bakr said, "I revoke your pledge of protection and am satisfied with Allah's protection." At that time Allah's Apostle was still in Mecca and he said to his companions, "Your place of emigration has been shown to me. I have seen salty land, planted with date-palms and situated between two mountains which are the two ,Harras." So, when the Prophet told it, some of the companions migrated to Medina, and some of those who had migrated to Ethiopia returned to Medina. When Abu Bakr prepared for emigration, Allah's Apostle said to him, "Wait, for I expect to be permitted to emigrate." Abu Bakr asked, "May my father be sacrificed for your sake, do you really expect that?" Allah's Apostle replied in the affirmative. So, Abu Bakr postponed his departure in order to accompany Allah's Apostle and fed two camels which he had, with the leaves of Samor trees for four months.

Mark
23-02-05, 11:42
ik zal dit uitprinten en aan de imam geven, mocht je niks meer van me horen dan gaarne amnesty bellen bandiet

Juliette
23-02-05, 11:44
Geplaatst door contradictio
[B]Als de meerderheid van de "pagans"(?) aanstoot neemt aan de oproep tot het gebed, dan zou ik een betere bid'a inzetten (die geen aanstoot geeft en gematigder is) dan die versterker.. namelijk SMS/telefoon/Licht signaal etcetc
of op zijn minst me beperken tot een MONDELINGE oproep tot het gebed..
[B]


Pagans? Dat zijn heidenen of ongelovigen. Verwijst naar het Paganisme of Heidendom. Al zullen de Pagans zich nooit ongelovigen noemen. Voor hun is het Heidendom hun geloof. :verward:

Dus Mark, ga met Contradictio's tekst naar de Moskee. Als jij de meerderheid van de ongelovigen in de buurt bent zullen ze het geluid wat zachter meten zetten.

contradictio
23-02-05, 14:28
Geplaatst door Mark
ik zal dit uitprinten en aan de imam geven, mocht je niks meer van me horen dan gaarne amnesty bellen bandiet


beste Mark, als ik dacht dat het ook maar enigzins zin had, dan had ik het zelf al gedaan.. aan de andere kant je hebt wel weer een voorsprong door je aanhangsel...
naah, heeft geen zin want je bent geen Moslim (toch?).

Moraal van het verhaal, je moet eerst aan randvoorwaarde 1 voldoen, dan randvoorwaarde 2 (man zijn) en dan voorwaarde 3 en 4....dan pas naar imaam..

vlegeltje
23-02-05, 14:52
Geplaatst door Mark
CDA vreest invoering sharia in NL

Gepost door Bart (veekeend) - Bron: Novum / Elsevier
Gepubliceerd: dinsdag 22 februari 2005 @ 22:49
De mogelijke komst van islamitische partijen gebaseerd op de ideologie van de sharia is voor het CDA reden tot zorg. Daarom stelt fractievoorzitter van de christelijke partij, Maxime Verhagen, dat nieuwe partijen hun partijplannen eerst dienen te toetsen bij de rechter. Hij zegt dit in een vraaggesprek met Elsevier.

Waarom alleen nieuwe partijen?

Waarom niet allemaal?

Oh ja, dan zou de SGP natuurlijk ook verboden moeten worden... :stout:

contradictio
23-02-05, 18:28
Geplaatst door vlegeltje
Waarom alleen nieuwe partijen?

Waarom niet allemaal?

Oh ja, dan zou de SGP natuurlijk ook verboden moeten worden... :stout:

scherp opgemerkt :jeweetog: