PDA

Bekijk Volledige Versie : Wilders is extremist!



Timoesh
23-02-05, 07:11
De Europa-correspondent van al-Jazeera noemt Geert Wilders een "provocerende en beledigende extremist, die profiteert van angst".

Hij zei in het televisieprogramma NOVA dat Wilders de spanningen tussen twee gemeenschappen uitbuit om stemmen te winnen, en niet om iets op te lossen.

Gisteren zond al-Jazeera het interview uit dat de correspondent, Achmed Kamel, met Wilders had.

Wilders zegt daarin dat er momenteel een tegenstelling is tussen de democratie en de islam en wijst erop dat geen enkel Arabisch land een parlementaire democratie is.

Het gesprek met Wilders is wereldwijd uitgezonden.


En hoe zou hij zich nu voelen?! :hihi:

Si_Y
23-02-05, 07:17
Geplaatst door Lalla_fatoes
En hoe zou hij zich nu voelen?! :hihi:

straks gaat ie weer onderduiken :) :D

Timoesh
23-02-05, 07:21
Geplaatst door Si_Y
straks gaat ie weer onderduiken :) :D


Ik heb nog een tuinhuisje voor hem...niemand die van zijn onderduiking erachter komt...:hihi:


alleen ijs en ijskoud

Si_Y
23-02-05, 07:23
Geplaatst door Lalla_fatoes
Ik heb nog een tuinhuisje voor hem...niemand die van zijn onderduiking erachter komt...:hihi:


alleen ijs en ijskoud

You just want to have all the fun :wink:

kaaskop
23-02-05, 07:28
Geplaatst door Lalla_fatoes
De Europa-correspondent van al-Jazeera noemt Geert Wilders een "provocerende en beledigende extremist, die profiteert van angst".


Boter op zijn hoofd.

Si_Y
23-02-05, 07:31
Geplaatst door kaaskop
Boter op zijn hoofd.

Er zit een kern van waarheid in

kaaskop
23-02-05, 07:35
Geplaatst door Si_Y
Er zit een kern van waarheid in


Je bedoelt dat Al-Jazeera profiteert van angst?

Si_Y
23-02-05, 07:41
Geplaatst door kaaskop
Je bedoelt dat Al-Jazeera profiteert van angst?

Ze zenden uit wat figuren als Wilders uitkramen. Dus ja

kaaskop
23-02-05, 07:51
Geplaatst door Si_Y
Ze zenden uit wat figuren als Wilders uitkramen. Dus ja

Agree, sterker nog Al-Jazeera drijft m.i. voor een groot gedeelte op het extremisme, ik denk dat ze met reportages over de geschiedenis en wereldfaam van de Hollandse tulp het wat minder ver hadden geschopt.

Si_Y
23-02-05, 07:59
Geplaatst door kaaskop
Agree, sterker nog Al-Jazeera drijft m.i. voor een groot gedeelte op het extremisme, ik denk dat ze met reportages over de geschiedenis en wereldfaam van de Hollandse tulp het wat minder ver hadden geschopt.

:hihi:

Tsja, er valt inderdaad niet veel meer te melden daar. Maar geldt dat niet voor iedere nieuwszender. Als Bush een scheet laat, dan wordt dat toch ook 24/7 uitgezonden door CNN.

BTW ikzelf kijk op één of andere manier het liefst naar het nieuws van de Belgen.

GroteWolf
23-02-05, 08:48
Erg intelligent kan Wilders niet zijn als ie zich op zo'n evidente manier laat gebruiken door Al Jazeera. Hij zou toch moeten weten hoe die zijn?
Uiteindelijk heeft hij Nederland hier bepaald geen dienst mee bewezen. En zichzelf ook niet. Dus waarom toch? Ijdelheid vrees ik.

taouanza
23-02-05, 08:49
Geplaatst door kaaskop
Boter op zijn hoofd.

Het is wat met die Hollandse zelfkritiek.

taouanza
23-02-05, 08:50
Geplaatst door GroteWolf
Erg intelligent kan Wilders niet zijn als ie zich op zo'n evidente manier laat gebruiken door Al Jazeera. Hij zou toch moeten weten hoe die zijn?
Uiteindelijk heeft hij Nederland hier bepaald geen dienst mee bewezen. En zichzelf ook niet. Dus waarom toch? Ijdelheid vrees ik.

JE weet hoe die zijn?
Oja hoe zijn die dan?

Jij juicht bij elke kritiek op moslims en gelooft alles maar owee want zijn wij toch andersom kritisch en nuchter.
Kan jij werkelijk nog verder zakken?!

La Nobele
23-02-05, 09:10
Alweer halve info.

Presentator Al Jazeera zei dat de angst voor aanslagen in NL gerechtvaardigd was, maar dat Wilders die zou gebruiken voor eigen politiek gewin.

nard
23-02-05, 09:38
Ik was ongeruster geweest als hij had verslagen dat Geert een prima kerel is met heel redelijke punten.

GiovanniHN
23-02-05, 12:12
Het is een heel vreemd bericht. In een vraaggesprek wordt deze correspondent gevraagd wat hij van Wilders vind. Hij geeft een eerlijk antwoord, dat ook klopt. Wilders is een extremist, hij heeft aangegeven dat Nederland maar moet lobbyen in Europa zodat iemand met een dubbele nationaliteit uit Nederland geschopt kan worden. Tegelijkertijd maakt hij door dat soort opmerkingen misbruik van de angst die er heerst, het is onmogelijk om zijn plannen uit te voeren, dat weet hij zelf ook en toch komt hij er mee.

Het item bij Nova ging verder met enkele stukjes uit de Al-Jazeera aflevering. Daarin was een interview met Wilders te zien, waarin hij Islamitische landen erg grof beledigd. De correspondent vertelde daarna in het interview dat hij aan had gegeven dat er na de moord op Van Gogh veel begrijpelijke woede en angst was maar dat de meerderheid het hoofd koel hield.

En wat staat er op teletext "Al-Jazeera: Wilders is extremist"

Terwijl deze correspondent de mening van Al-Jazeera niet vertegenwoordigd, het extremisme van Wilders was ook niet de strekking van zijn item over Nederland. En de man zei dit in een interview met Nova en niet voor Al-Jazeera.

Dit bericht is een typische vorm van een hype. Wilders is nu 'hot' dus alles dat over hem gezegd wordt plaatst de media. Of het klopt of niet maakt geen bal uit, en als het niet sappig genoeg is dan wordt het wel aangedikt.

GroteWolf
23-02-05, 13:07
JE weet hoe die zijn?
Oja hoe zijn die dan?

Jij juicht bij elke kritiek op moslims en gelooft alles maar owee want zijn wij toch andersom kritisch en nuchter.
Kan jij werkelijk nog verder zakken?!



1) Ik juich absluut niet bij elke kritiek op "De moslims" omdat ik het bij mijn weten nooit over "de moslims" heb. Ik kan heel goed onderscheid maken tussen grote groepen hard werekdne mensen, kleine groepen onspoorde jongeren (die nauwelijks Moslim zijn) en een nog kleiner groepje fundifanaten.

2) De Al Jazeera-berichtgeving is net zo Arabisch gekleurd als de CNN berichgeving Amerikaans, El Pais toch de Spaanse invalshoek kiest en Le Monde de Franse.
ZE zijn overal. Journalisten.

Ja ik kan nog dieper zakken door anderen dingen te verwijten die niet waar zijn, wat ik dan ook weet, maar wat ik prettiger vind debatteren.

vlegeltje
23-02-05, 13:55
Geplaatst door nard
Ik was ongeruster geweest als hij had verslagen dat Geert een prima kerel is met heel redelijke punten.

Leo Kwarten (de arabist) heeft in de uitzending van Twee Vandaag gisteren de reportage besproken:

"Het is een heel genuanceerde reportage waar hoor en wederhoor werd toegepast. (...) Geert wilders wordt opgevoerd als een gewoon spreker, een goed ingevoerd iemand met een mening. Dus we zien helemaal niet het beeld van Wilders als de leider van een anti-moslim partij die wel eens een scheiding zal aanbrengen tussen moslims en niet moslims. Het is gewoon nogmaals een heel afgewogen reportage. Deze reportage is er niet op gericht om mensen in het MO de indruk te geven van 'het gaat helemaal fout in NL' of 'NLers keren zich helemaal af van moslims in dit land' of 'er zijn allemaal oorlogshitsers zoals Wilders die de zaak op het scherpst van de snede willen voeren', dat is niet zo. Het is gewoon een heel afgewogen verhaal"

Aldus het oordeel van Leo Kwarten over de reportage van Al Jazeera.

Word je nu ongerust Nard?

:fpuh:

GroteWolf
23-02-05, 13:59
Geert wilders wordt opgevoerd als een gewoon spreker, een goed ingevoerd iemand met een mening.

O, het is een straatinterview met een toevallige passant. Dat die Geert Wilders dan net voorbij moet komen!

vlegeltje
23-02-05, 14:04
Geplaatst door GroteWolf
O, het is een straatinterview met een toevallige passant. Dat die Geert Wilders dan net voorbij moet komen!

Een willekeurige toevallige passant is hoogstwaarschijnlijk beter ingevoerd dan jij bent. :fpuh:

kaaskop
23-02-05, 14:17
Geplaatst door taouanza
Het is wat met die Hollandse zelfkritiek.

Nou meid, zeg dat wel zeg. Wat dat betreft voel jij je wel Hollander he?

Keyser Soze
23-02-05, 14:34
Nou ik vind Wilders geen echte kwade man. Natuurlijk zijn de ideeen van hem soms erg extreem, maar in de wereld heb je altijd een negatief en een positief punt nodig. (Yinyang)

In politiek is dat heel belangrijk. Anders zou politiek trouwens ook saai zijn. 1 ding is zeker, de man vuurt met woorden. Dus als een bepaalde groep mensen zich gekwetst voelt, moet men moet woorden terug vuren.

Om gelijk na wapens te grijpen vind ik dom en erg onsubtiel. Dit betekend dat je niet kan discussieren.

Daarom vind ik de bedreigingen aan hem heel erg STUPID !!!!!!!
Ga met die man in debat en praat hem onder de banken.

:laser:

GroteWolf
23-02-05, 15:41
Een willekeurige toevallige passant is hoogstwaarschijnlijk beter ingevoerd dan jij bent.

Zeker, maar lang niet zo grappig.

Keyser Soze
23-02-05, 15:46
Nee natuurlijk is hij niet grappig. Maar als je de haren ziet van hem, ga je toch automatisch lachen of niet ????????



:lachu:

GroteWolf
23-02-05, 15:50
Nee natuurlijk is hij niet grappig. Maar als je de haren ziet van hem, ga je toch automatisch lachen of niet ????????

Ik kan om Wilders veel minder lachen dan om een Weisglas. Of Agnes Kant.

La Nobele
23-02-05, 15:54
Geplaatst door Keyser Soze
Nee natuurlijk is hij niet grappig. Maar als je de haren ziet van hem, ga je toch automatisch lachen of niet ????????

Gek. Ik moet altijd lachen als ik bebaarde mannen in lange jurken met puntmutsen zie, als Yoda. Of vrouwen die van onder tot boven in lappen zijn gehuld als wandelende wigwams.

IbnRushd
23-02-05, 15:56
Geplaatst door Keyser Soze
Nee natuurlijk is hij niet grappig. Maar als je de haren ziet van hem, ga je toch automatisch lachen of niet ????????



:lachu:

AHA en haar metgezel Wilders hebben wel een tijdje in de nor gezeten. Opzicht wel grappig, want AHA en Wilders probeerden onlangs de vrijheid van de islamitische vrouwen op te krikken, krijgen ze als dank de harde tegenslag.
Nu vragen we af hoe dat zou komen. Er is een vers, die ik niet kan vinden, vertelt wie de islam vernedert Allah zal hem/haar vernederen op de aarde en in het Hienamaals. :)

Keyser Soze
23-02-05, 15:56
Tweede-Kamervoorzitter Frans Weisglas steunt de kritiek van de bedreigde Kamerleden Ayaan Hirsi Ali en Geert Wilders op hun huisvesting. Hij zegt het "ongehoord" te vinden dat Wilders in een cel op Kamp Zeist woont.
Daar heeft hij toch gelijk. Dat is toch ook schandalig.

Agnes Kant werd geboren op 20 januari 1967 in Hessisch-Oldendorf (Duitsland). Zij doet dus ontwikkelings werk hier in Nederland. Daar is toch niets mis mee

IbnRushd
23-02-05, 15:59
Geplaatst door La Nobele
Gek. Ik moet altijd lachen als ik bebaarde mannen in lange jurken met puntmutsen zie, als Yoda. Of vrouwen die van onder tot boven in lappen zijn gehuld als wandelende wigwams.

Ik lach ook graag om die punkers en mannen met strakke broekjes of panty's. Ook lach ik om de misbruikte vrouwen die graag 2/3 naakt door de stad huppelen. En zullen we de transseksuelen en de manwijven niet vergeten. Kortom: 'jullie' maken julliezelf zo belachelijk dat je de schaamte niet meer ziet. En dat is pas zielig en lachend voor ons.

Keyser Soze
23-02-05, 16:00
Geplaatst door La Nobele
Gek. Ik moet altijd lachen als ik bebaarde mannen in lange jurken met puntmutsen zie, als Yoda. Of vrouwen die van onder tot boven in lappen zijn gehuld als wandelende wigwams.

OK denk je nog echt dat je grappig bent. Ik kan niet om jou lachen. Laat iedereen toch in zijn waarde.
Waarom kom je op deze site om de mensen te beledigen.
Jij gaat natuurlijk ieder jaar naar Spanje op vakantie en dan ga je met je strandslippers en je korte broek de stad in om uit te zoeken waar je een biertje het goedkoopst kan gaan drinken

DEMOcraat
23-02-05, 16:07
Geplaatst door Si_Y
straks gaat ie weer onderduiken :) :D
dat hoeft niet hij kan alleen een andere kapsel nemen... :fpetaf:

La Nobele
23-02-05, 16:16
Geplaatst door Keyser Soze
OK denk je nog echt dat je grappig bent. Ik kan niet om jou lachen. Laat iedereen toch in zijn waarde.
Waarom kom je op deze site om de mensen te beledigen.


Extreme religie roept lachkriebels bij me op: net als de Pinkstergemeente en Scientology-malloten. Dat krijg je als je zielsgelukkig opgroeit in een seculiere maatschappij, (tot voor kort) ver bij de religieuze ellende vandaan.

Maar zie je vriend Ibn Rushd: die lacht om misbruikte vrouwen, transseksuelen, mannen in broeken en manwijven - die laat nog 's veel mensen in hun waarde, vind je ook niet?


Jij gaat natuurlijk ieder jaar naar Spanje op vakantie en dan ga je met je strandslippers en je korte broek de stad in om uit te zoeken waar je een biertje het goedkoopst kan gaan drinken

Nee. Ik drink alleen dure wijn. En slippers & korte broeken vind ik niks.

nard
23-02-05, 16:30
Geplaatst door vlegeltje

Geplaatst door nard
Ik was ongeruster geweest als hij had verslagen dat Geert een prima kerel is met heel redelijke punten.


Leo Kwarten (de arabist) heeft in de uitzending van Twee Vandaag gisteren de reportage besproken:

"Het is een heel genuanceerde reportage waar hoor en wederhoor werd toegepast. (...) Geert wilders wordt opgevoerd als een gewoon spreker, een goed ingevoerd iemand met een mening. Dus we zien helemaal niet het beeld van Wilders als de leider van een anti-moslim partij die wel eens een scheiding zal aanbrengen tussen moslims en niet moslims. Het is gewoon nogmaals een heel afgewogen reportage. Deze reportage is er niet op gericht om mensen in het MO de indruk te geven van 'het gaat helemaal fout in NL' of 'NLers keren zich helemaal af van moslims in dit land' of 'er zijn allemaal oorlogshitsers zoals Wilders die de zaak op het scherpst van de snede willen voeren', dat is niet zo. Het is gewoon een heel afgewogen verhaal"

Aldus het oordeel van Leo Kwarten over de reportage van Al Jazeera.

Word je nu ongerust Nard?

:fpuh:

Volgens mij is dit geen antwoord op mijn opmerking.
Leo Kwarten? So what? Vraag bijv. ook even aan Hans Jansen (arabist) wat hij er van vond.

Kamel is, zoals op t vorige kantje al is gezegd, een man die de westerse werkelijkheid in een volledig arabisch licht plaatst. Dat blijkt in belangrijke mate uit zijn kwalificatie van Wilders. Hij kan ook niet anders, dus kan 't hem niet worden kwalijk genomen.

Dat juist deze kwalificatie met een fileermes wordt uitgeprepareerd door NOVA en weer es wordt gebruikt voor een mooi kwartiertje Wilders-platbranden vind ik verontrustender. Over de objectiviteit en ideologische kleur van onze vaderlandse media gesproken.........

Dus of ik ongerust word? Neu, op dit punt nog steeds niet.
Over een fors aantal andere thema's wel, maar die passen weer niet direct in dit draadje.

Keyser Soze
23-02-05, 16:32
OK maar religie is toch ook een keuze die je maakt als mens. Natuurlijk moet de religie binnen blijven en niet opgedrongen worden.
Ik vind je mening nogal extreem ten opzichte van de kleding die sommige mensen dragen.

En ja ik ben het ook niet eens met mijn zogenaamde vriend.
Ieder mens is gelijk en niemand is superieur behalve Michael Schumacher

La Nobele
23-02-05, 16:40
Geplaatst door Keyser Soze
OK maar religie is toch ook een keuze die je maakt als mens.


Dat is iets om je af te vragen, als het je vanaf piepjonge leeftijd wordt ingepeperd met veel angstaanjagerij en dreig- en spookverhalen. Dat doet wel wat met een kind hoor. Zeker als er verder niets bij wordt geleerd. Plus dat ook nog 's in een omgeving waar eigen keuzes (atheisme of religie) bepaald niet worden toegestaan. Op elke vinger die je afwijkend wappert staat een sanctie, en niet zo zuinig.


Ieder mens is gelijk en niemand is superieur behalve Michael Schumacher

Hahaha... En Spinoza natuurlijk.

Keyser Soze
23-02-05, 16:45
Geplaatst door La Nobele
Dat is iets om je af te vragen, als het je vanaf piepjonge leeftijd wordt ingepeperd met veel angstaanjagerij en dreig- en spookverhalen. Dat doet wel wat met een kind hoor. Zeker als er verder niets bij wordt geleerd. Plus dat ook nog 's in een omgeving waar eigen keuzes (atheisme of religie) bepaald niet worden toegestaan. Op elke vinger die je afwijkend wappert staat een sanctie, en niet zo zuinig.


Katholieken bijvoorbeeld worden ook gedoopt vlak na hun geboorte. Een zuigling kan ook geen keuze maken mbt zijn religie.
Op latere leeftijd kan men dan nog beslissen of men nog achter alle ideeen staat.


Hahaha... En Spinoza natuurlijk.

Bayern München staat ook boven ieder ander !!!!!!!!

La Nobele
23-02-05, 16:51
Geplaatst door Keyser Soze
Bayern München staat ook boven ieder ander !!!!!!!!
Ah, ik keek natuurlijk naar Real-Juve vanwege de yummies Raul, Figo, Ibrahimovich en Casillas :corcky:

Keyser Soze
23-02-05, 16:53
Ik val helaas niet op mannen, maar ik denk dat jij chickie bent toch ???

La Nobele
23-02-05, 16:55
Geplaatst door Keyser Soze
Ik val helaas niet op mannen, maar ik denk dat jij chickie bent toch ???

Ik dacht dat 't "La" me wel weggaf.

Dutchguy
23-02-05, 17:05
Geplaatst door Keyser Soze


En ja ik ben het ook niet eens met mijn zogenaamde vriend.
Ieder mens is gelijk en niemand is superieur behalve Michael Schumacher

Hmmmm.... dat zou hij in een Minardi mogen bewijzen.

Keyser Soze
23-02-05, 17:11
Geplaatst door Dutchguy
Hmmmm.... dat zou hij in een Minardi mogen bewijzen.


weer typisch een opmerking van een HOLLANDER. Ok even voor je geheugen even op te frissen.
Benneton: Verstappen & Schumacher courreurs. Verstappen 1 x een derde plaats te danken aan Schumacher. Schumacher daar in tegen wordt 2 x wereld kampioen met dezelfde auto.

Ferarri: Laatste wereld kampioen. PROST. Ken je die nog ?????????
Schumacher komt naar Ferarri en zegt in eerste seizoen 3 wedstrijden te winnen wat hij ook doet. Daarna 2 x vice wereldkampioen. En je weet waar erna gebeurd is: 5 x wereld kampioen.

DUS KOP HOUDEN MET MINARDI !!!!!!!!!!!!!

Dutchguy
23-02-05, 17:13
Geplaatst door Keyser Soze
weer typisch een opmerking van een HOLLANDER. Ok even voor je geheugen even op te frissen.
Benneton: Verstappen & Schumacher courreurs. Verstappen 1 x een derde plaats te danken aan Schumacher. Schumacher daar in tegen wordt 2 x wereld kampioen met dezelfde auto.

Ferarri: Laatste wereld kampioen. PROST. Ken je die nog ?????????
Schumacher komt naar Ferarri en zegt in eerste seizoen 3 wedstrijden te winnen wat hij ook doet. Daarna 2 x vice wereldkampioen. En je weet waar erna gebeurd is: 5 x wereld kampioen.

DUS KOP HOUDEN MET MINARDI !!!!!!!!!!!!!

Pfff, ze hadden Hakkinen in zo'n Ferrari moeten zetten, ben benieuwd wat Schumacher toen had kunnen doen.
Schumi is goed maar niet onfeilbaar, heeft nogal de nodige foutjes gemaakt afgelopen seizoen.

vlegeltje
23-02-05, 17:13
Geplaatst door nard

Volgens mij is dit geen antwoord op mijn opmerking.

Zoals Frank de Boer ooit zei: "Op dat soort antwoorden geef ik geen vraag".


Leo Kwarten? So what? Vraag bijv. ook even aan Hans Jansen (arabist) wat hij er van vond.

Gaan we arabisten tegen elkaar uitspelen?
De mijne is lekker beter dan de jouwe :fpuh:



Kamel is, zoals op t vorige kantje al is gezegd, een man die de westerse werkelijkheid in een volledig arabisch licht plaatst.

Schandaaaalig! Hoe durft hij dat als arabier te doen.



Dat blijkt in belangrijke mate uit zijn kwalificatie van Wilders. Hij kan ook niet anders, dus kan 't hem niet worden kwalijk genomen.

Dat juist deze kwalificatie met een fileermes wordt uitgeprepareerd door NOVA

Die kwalificatie zat niet in de reportage van Al Jazeera!!!

Die hoernalist van NOVA heeft dat er na ettelijke suggestieve vragen aan Kamel uit weten te trekken.


en weer es wordt gebruikt voor een mooi kwartiertje Wilders-platbranden vind ik verontrustender. Over de objectiviteit en ideologische kleur van onze vaderlandse media gesproken.........

Yek, we zijn het met elkaar eens.
Maar het was ook Al Jazeera zwartmaken.

Vuile ophitsers zijn het daar bij NOVA:fplet:

Dus of ik ongerust word? Neu, op dit punt nog steeds niet.
Over een fors aantal andere thema's wel, maar die passen weer niet direct in dit draadje. [/B]

En die thema's zijn ook al lang uitgekauwd, dus laat maar. ;)

Keyser Soze
23-02-05, 17:19
Geplaatst door Dutchguy
Pfff, ze hadden Hakkinen in zo'n Ferrari moeten zetten, ben benieuwd wat Schumacher toen had kunnen doen.
Schumi is goed maar niet onfeilbaar, heeft nogal de nodige foutjes gemaakt afgelopen seizoen.

OK hier spreekt een nieuwe OLAV MOL. Ongelofelijk die knowhow. Nederlanders zijn toch altijd jaloers op het moment een Duitser iets bereikt.
Weet je wat dat is: Minderwaardigheids COMPLEX !!!!!!!

GroteWolf
23-02-05, 17:30
Gek. Ik moet altijd lachen als ik bebaarde mannen in lange jurken met puntmutsen zie, als Yoda. Of vrouwen die van onder tot boven in lappen zijn gehuld als wandelende wigwams.


Wat de humor nog aanzienlijk verhoogt is dat deze mensen zichzelf uitermate serieus nemen.

Dutchguy
23-02-05, 17:32
Geplaatst door Keyser Soze
OK hier spreekt een nieuwe OLAV MOL. Ongelofelijk die knowhow. Nederlanders zijn toch altijd jaloers op het moment een Duitser iets bereikt.
Weet je wat dat is: Minderwaardigheids COMPLEX !!!!!!!

Welnee.

Keyser Soze
23-02-05, 17:36
Geplaatst door GroteWolf
Wat de humor nog aanzienlijk verhoogt is dat deze mensen zichzelf uitermate serieus nemen.

Als we maar iemand hebben om de schuld te geven, toch.........
Wat een onzin je uitkraamt.

La Nobele
23-02-05, 17:42
Geplaatst door Keyser Soze
Nederlanders zijn toch altijd jaloers op het moment een Duitser iets bereikt.
Weet je wat dat is: Minderwaardigheids COMPLEX !!!!!!!

Nou, heb ik niet. Na WO2 was Duitsland tot snot geschoten, verdeeld, 't land lag op zijn gat, getraumatiseerd, en de hele wereld had gruwelijk de pest aan de Kartoffels. Toch hebben ze zich weer weten op te werken tot een van de grootste machten van Europa. Ik heb daar zondermeer respect voor. Geen slachtofferrol, geen ontkenning, maar hard werken en met elkaar werken.

tr_imparator
23-02-05, 21:25
Geplaatst door La Nobele
Dat is iets om je af te vragen, als het je vanaf piepjonge leeftijd wordt ingepeperd met veel angstaanjagerij en dreig- en spookverhalen. Dat doet wel wat met een kind hoor. Zeker als er verder niets bij wordt geleerd. Plus dat ook nog 's in een omgeving waar eigen keuzes (atheisme of religie) bepaald niet worden toegestaan. Op elke vinger die je afwijkend wappert staat een sanctie, en niet zo zuinig.



Ik wil niet lullig doen, maar ik herinner me bijna niks van me kinderleeftijd..

nu ga ik wel ff lullig doen: misschien moet jij je 's verdiepen in (ontwikkelings)theorien van Piaget, Pavlov, Skinner en natuurlijk niet te vergeten van Freud, voordat je dergelijke opmerkingen maakt. Bovendien is de situatie die je schets wel heel erg ver van de realiteit. Verder wil ik wijzen op pedofiele die veel voorkomt in Amerika en West-Europese landen, die een veel ergere impact heeft dan wat spookverhaaltjes.

Al Sawt
24-02-05, 00:30
Geplaatst door La Nobele
Gek. Ik moet altijd lachen als ik bebaarde mannen in lange jurken met puntmutsen zie, als Yoda. Of vrouwen die van onder tot boven in lappen zijn gehuld als wandelende wigwams. Wat dacht je van een kaal geschoren vrouw met een pruik of een man met een ufo van bont op zijn hoofd en pijpekrullen als versiering?

JamaL_JamaL
24-02-05, 01:46
Geplaatst door La Nobele
Extreme religie roept lachkriebels bij me op: net als de Pinkstergemeente en Scientology-malloten. Dat krijg je als je zielsgelukkig opgroeit in een seculiere maatschappij, (tot voor kort) ver bij de religieuze ellende vandaan.

Maar zie je vriend Ibn Rushd: die lacht om misbruikte vrouwen, transseksuelen, mannen in broeken en manwijven - die laat nog 's veel mensen in hun waarde, vind je ook niet?



Nee. Ik drink alleen dure wijn. En slippers & korte broeken vind ik niks.

korom je bent poep

Keyser Soze
24-02-05, 12:40
Geplaatst door Lalla_fatoes
Ik heb nog een tuinhuisje voor hem...niemand die van zijn onderduiking erachter komt...:hihi:


alleen ijs en ijskoud

Dan krimpt zijn piemeltje nog meer

De Nobele
24-02-05, 12:43
Geplaatst door Al Sawt
Wat dacht je van een kaal geschoren vrouw met een pruik of een man met een ufo van bont op zijn hoofd en pijpekrullen als versiering?

Ook belachelijk. Maar ik vind alle religieus-getinte uitdossingen uit het perm/carboon/siluur.

Keyser Soze
24-02-05, 12:49
Geplaatst door De Nobele
Ook belachelijk. Maar ik vind alle religieus-getinte uitdossingen uit het perm/carboon/siluur.

1. Vier jij carnaval
2. heb je kerstboom
3. Eet je met pasen gekleurde eieren

De Nobele
24-02-05, 13:04
Geplaatst door Keyser Soze
1. Vier jij carnaval
2. heb je kerstboom
3. Eet je met pasen gekleurde eieren

1. Gatver
2. Nee
3. Nee

GroteWolf
24-02-05, 13:10
Als we maar iemand hebben om de schuld te geven, toch.........
Wat een onzin je uitkraamt.


Het is natuurlijk wel jouw schuld dat ik onzin uitkraam.

Keyser Soze
24-02-05, 13:10
Geplaatst door De Nobele
1. Gatver
2. Nee
3. Nee

Je bent dus totaal tegen alles wat te maken heeft met geloof en alle uitingen daarvan.

GroteWolf
24-02-05, 13:11
Je bent dus totaal tegen alles wat te maken heeft met geloof en alle uitingen daarvan.

Mooi.

Ik persoonlijk ben er meer tegen dat mensen zichzelf serieus nemen,

Keyser Soze
24-02-05, 13:15
Geplaatst door GroteWolf
Mooi.

Ik persoonlijk ben er meer tegen dat mensen zichzelf serieus nemen,

klopt we moeten ook niet altijd zo serieus zijn. Fun is belangrijk in deze donkere dagen.
Vaak moeten we gewoon eens gek doen, toch?

GroteWolf
24-02-05, 13:18
klopt we moeten ook niet altijd zo serieus zijn. Fun is belangrijk in deze donkere dagen.
Vaak moeten we gewoon eens gek doen, toch?


Zeker. Maar humor kan alleen bestaan met zelfrelativering. En dat lijkt mee toch ook een sleutel. Als je jezelf heel belangrijk vindt omdat jij de juiste weg naar God denkt te weten vraag ik me af of dat ooit Gods bedoeling kan zijn geweest.

Ik ben atheist maar toch.