PDA

Bekijk Volledige Versie : Nederland lijdt aan een chronische ziekte



NIS
23-02-05, 18:42
Als Nederlandse Marokkaan, hield ik erg veel van dit land. Helaas, wordt de liefde tegenwoordig af en toe verdrongen door intens verdriet. Verdriet, die veroorzaakt is door de veranderingen van de laatste jaren.

Vroeger, wanneer ik in Marokko op vakantie was, kwam ik erg op voor dit land. Het was beter dan Duitsland, Belgie, Spanje en Frankrijk samen. Dit was de toon, die ik had wanneer ik met medeallochtonen over Europa discusseerde. Nederland was een voorbeeld voor velen, schreeuwde ik (Drugsbeleid etc). Helaas is dat gevoel nu bij mij ver te zoeken. Nederland is Nederland niet meer. Nederland hoort nu in de riolering. Nederland is gegrepen door een virus. Een virus, die maar niet te genezen is. Een virus, die immuun is voor elke vorm van antibiotica.

Nederland is geinfecteerd en zal vanaf nu aan een chronische ziekte lijden. Een ziekte waar de witte bloedcellen, niet meer naar omkijken. De witte bloedcellen (lees autochtonen) geven niks meer om het lichaam. Zelfs hun nakomelingen gunnen ze niet een gezond lichaam.

Het is gedaan met Nederland! :D

P.S. Ik ben niet aan het radicaliseren. Kan wel begrijpen, dat velen op dit moment het wel aan het worden zijn.

Wide-O
23-02-05, 20:20
Laat je niet gek maken NIS.

Niet iedereen is veranderd. Het is geen leuke tijd, dat ben ik met je eens, maar ook dit zal overwaaien.

In Nederland is de ommezwaai allen bruusker gegaan. In andere landen wat meer geleidelijk.

Het is zaak om je nu niet te laten meeslepen door de spelletjes, proefballonnetjes, paniekjes, waantjes van de dag etc.

Hou moed.

tr_imparator
23-02-05, 20:25
ff los van dit verhaal...antibiotica gebruikt men tegen bacterien..niet tegen virussen, daarvoor heb je antivirale middelen,....

barfly
23-02-05, 20:27
Nederland heeft helemaal geen chronische ziekte. Nederland is flink verkouden en daarom wordt er nogal wat afgehoest en geniest en gerochelt. da's alles...

tr_imparator
23-02-05, 20:37
heeft zeker met het weer te maken..

Snake0ne
23-02-05, 21:06
Ja, inderdaad, ik ben ook Nederlander (autochtoon) en ik ben het volledig met je eens, maar ik voel me wel een beetje beledigd door je opmerking over witte bloedcellen...

...ik zou bijna denken dat je ook 'besmet' bent...

barfly
23-02-05, 21:15
Geplaatst door Snake0ne
Ja, inderdaad, ik ben ook Nederlander (autochtoon) en ik ben het volledig met je eens, maar ik voel me wel een beetje beledigd door je opmerking over witte bloedcellen...

...ik zou bijna denken dat je ook 'besmet' bent...


Geplaatst door NIS
Het is gedaan met Nederland! :D


L e z e n :p

mark61
23-02-05, 22:28
Geplaatst door NIS
Als Nederlandse Marokkaan,...Het is gedaan met Nederland! :D


Ruuustig aan. Die lichaam heeft genoeg weerstand om er zelf weer bovenop te komen.

et_2000nl
23-02-05, 22:41
Ik merk ook een verandering in de manier hoe in het buitenland over Nederland word gedacht en gereageerd. Alhoewel Nederland altijd als een beetje vreemde eend werd gezien, sprak men met veel respect over dit land. Het is inderdaad moeilijk Nederland te verdedigen. Als allochtoon Nederlander vermijdt ik de discussie maar. Ik denk dat aan het huidige klimaat de politiek debet is. Nederland word geregeerd door media geile fanatici. Politici en ministers in het bijzonder behoren zich bezig te houden met strategische zaken en niet met de gekte van de dag, zolas nu veel te vaak gebeurd.... Helaas vrees is ik dat de huidige politici niet over de kwaliteiten beschikken om in het geschreeuw om aandacht mee te doen....

mark61
23-02-05, 22:45
Geplaatst door et_2000nl
Ik merk ook een verandering in de manier hoe in het buitenland over Nederland word gedacht en gereageerd. ... Helaas vrees is ik dat de huidige politici niet over de kwaliteiten beschikken om in het geschreeuw om aandacht mee te doen....

Nee in het buitenland staan we voor paal natuurlijk, maar ach, twas toch nooit goed. Die drugs en abortus en euthanasie, dat vonden ze ook niks.

Al moek zeggen dat ik dat image toch beter vond dan dit nieuwe image.

et_2000nl
23-02-05, 22:52
Geplaatst door mark61
Nee in het buitenland staan we voor paal natuurlijk, maar ach, twas toch nooit goed. Die drugs en abortus en euthanasie, dat vonden ze ook niks.

Al moek zeggen dat ik dat image toch beter vond dan dit nieuwe image.

Toch is mijn ervaring dat ondanks het feit dat men het oneens was met een aantal zaken, was men respectvol over de vooruitstrevendheid. Nu word er gesproken over tasjesdieven en politieke moorden....

tr_imparator
24-02-05, 01:54
Geplaatst door Jannes
Waarom zou je Nederland moeten verdedigen? Ze zoeken het maar uit, daar in het buitenland. Wij in Nederland regelen de zaken zoals wij dat willen. Inmiddels kun je constateren dat we inmiddels een goede consensus hebben bereikt over hoe we met terroristen en extremisten moeten omgaan. 80% van de Nederlanders zit, wat dit betreft, toch wel op één lijn.


:regie: CONTACT CONTACT


straks heb je een europees grondwet( weg is je gedogenbeleid dan)en
nederland moet zich toch integreren in europa? zeg me niet dat je ertegen bent? dat zou dan niet kloppen met de integratiebeleid van allochtonen in Nederland. en HOEZO, moeten ze het maar zelf uitzoeken in het buitenland. HOEZO, regelt dan Nederland zaken zoals Nederlanders willen? Hey, hoe voelt het om 'allochtoon' te zijn? lekker he!!!!


Ps: ik overdrijf nu

tr_imparator
24-02-05, 01:59
Geplaatst door et_2000nl
Toch is mijn ervaring dat ondanks het feit dat men het oneens was met een aantal zaken, was men respectvol over de vooruitstrevendheid. Nu word er gesproken over tasjesdieven en politieke moorden....

sry maar ik zie het verband niet dat je legt. :terrorist

Snake0ne
24-02-05, 07:05
Geplaatst door barfly
L e z e n :p

Ja, ik lees maar de helft van de oorspronkelijke tekst in je quote
BEGRIJPEND l e z e n :wink:

mark61
24-02-05, 07:56
Geplaatst door et_2000nl
Toch is mijn ervaring dat ondanks het feit dat men het oneens was met een aantal zaken, was men respectvol over de vooruitstrevendheid. Nu word er gesproken over tasjesdieven en politieke moorden....

Politieke moorden zijn ook vooruitstrevend. :vreemd:

Vroeger praatte niemand over tasjesdieven waar dan ook.

Wide-O
24-02-05, 08:03
Geplaatst door mark61
Politieke moorden zijn ook vooruitstrevend. :vreemd:

Vroeger praatte niemand over tasjesdieven waar dan ook.

Dan wordt het hoog tijd dat er wat meer aktie komt ;) In de jaren 70/80 waren er 3 keer meer politieke/terroristische moorden en aanslagen dan in de laatste 10 jaar in Europa.

Nee, die tasjesdieven waren junks. De straat lag er kennelijk vol van, je moest over ze heen hinken, niet normaal. Waar zijn die allemaal gebleven nu ? En de nozems ? :strik:

Het "beeld" dat men van een maatschappij heeft blijkt steeds weer sterker dan de naakte feiten. Nederland gidsland was 80/90. Nederland arrogantieland was jaren 70. Nederland dat moedig tegen het water streed was jaren 60 Nu weer Nederland moslimterroristenland. En Morgen ?

De Nobele
24-02-05, 08:06
Maar het was wel Nederland seculier land. En dat is het Morgen ook :boogie:

De Nobele
24-02-05, 08:08
Geplaatst door et_2000nl
Ik denk dat aan het huidige klimaat de politiek debet is.

You bet: maar dan niet in de zin die jij bedoelt, want die overtuigingskracht hebben politici echt niet.

mark61
24-02-05, 08:12
Geplaatst door Wide-O
Dan wordt het hoog tijd dat er wat meer aktie komt ;) In de jaren 70/80 waren er 3 keer meer politieke/terroristische moorden en aanslagen dan in de laatste 10 jaar in Europa. En Morgen ?

Gewoon weer Nederland zakkenvullenland.

Wide-O
24-02-05, 08:25
Geplaatst door De Nobele
Maar het was wel Nederland seculier land. En dat is het Morgen ook :boogie:

Stel ik ergens het tegendeel ? Nog los van het feit dat het woord "seculier" aan waarde inboet, gezien het zo vaak en zo losjes wordt gebruikt.

Wide-O
24-02-05, 08:26
Geplaatst door mark61
Gewoon weer Nederland zakkenvullenland.

Zandzakkenvullenland :lachu:

Of vakkevullenland natuurlijk :staart:

mark61
24-02-05, 08:49
Geplaatst door Wide-O
Zandzakkenvullenland :lachu:

Of vakkevullenland natuurlijk :staart:

Eerder vakke dan zand.

GroteWolf
24-02-05, 09:17
Berlusconi is een oprechte racist, Le Pen leidt een grote partij in Frankrijk die H1tler openlijk verdedigt, het Vlaams Belangblok is een grote Belgische partij, in de UK willen ze alleen nog asielzoekers toelaten die een economische waarde hebben, in Frankrijk hebben ze de hoofddoekjes verboden, in Oostenrijk was tot voor kort een crypro fascist één van de populairste politici van het land, in Zwitserland blijf je als gastarbeider altijd gast en kun je verdwijnen na je verblijfsvergunning,in Bulgarije worden Turken zwaar gediscrimineerd en in Denemarken is de stemming 100% anti-immigratie en is de regering erom verkozen.

Wat zeur je nou? Als het aantal immiganten toeneemt voelen autochtonen zich bedreigd. In Nederland is dat aantal het hoogst. Heel simpel en heeft met Nederland niks te maken.