PDA

Bekijk Volledige Versie : ouderenbond migranten gebruikt subsidie voor snoepreisjes naar mekka



Mark
24-02-05, 06:43
Fraude bij ouderenbond migranten

***************************************
AMSTERDAM De directeur van Nisbo,de
ouderenbond voor migranten,heeft met
overheidsgeld geknoeid.Hij besteedde
ruim 87.000 euro aan een Nisbo-filiaal
in Ankara waar ook zijn eigen bedrijf
was gevestigd,schrijft De Volkskrant.

Daarnaast betaalde hij met subsidiegeld
pelgrimreizen naar Mekka en richtte hij
er zijn politieke partij van op.Een en
ander blijkt uit een nog vertrouwelijk
accountantsrapport.

Het ministerie van VWS heeft inmiddels
de jaarlijkse subsidie van e.300.000
stopgezet en poogt met een deurwaarder
nog 40.000 euro terug te vorderen.Nisbo
ontkent alle beschuldigingen.

Eelke
24-02-05, 07:44
Prima ingeburgerd lijkt me...

:hihi:

Groet, groet Eelke

Snake0ne
24-02-05, 07:51
Hier krijg ik nu echt een ochtendhumeur van.

Waar zie je snoepreisjes naar Mekka staan in het bericht?

En leg mij eens uit waarom de Nisbo niet zelf mag bepalen welke aktiviteiten ze doen van de subsidie en waarom Nederlandse bejaarden wel in een Spaans verzorgingshuis mogen gaan zitten met Nederlands geld...

Mark
24-02-05, 08:04
Geplaatst door Snake0ne
Hier krijg ik nu echt een ochtendhumeur van.

Waar zie je snoepreisjes naar Mekka staan in het bericht?

En leg mij eens uit waarom de Nisbo niet zelf mag bepalen welke aktiviteiten ze doen van de subsidie en waarom Nederlandse bejaarden wel in een Spaans verzorgingshuis mogen gaan zitten met Nederlands geld...

jaja pelgrimsreizen, ik ken die resorts in mekka wel met all you can eat en drink bars! :regie:

klinkt alsof jij ook wat subsidiegeld achterover drukt zo nu en dan :mad:

Eelke
24-02-05, 08:08
Van www.nisbo.nl (http://www.nisbo.nl) geplukt:

De Nederlandse Bond voor Oudere Migranten (NISBO) is een landelijke belangenorganisatie, die zich inzet voor een verbetering van de situatie van oudere migranten in de Nederlandse samenleving. Het werk van de NISBO omvat enerzijds de individuele belangenbehartiging onder meer door ouderenadviseurs, en anderzijds beleidsmatige belangenbehartiging.

Het aantal oudere migranten neemt sterk toe. Zo wonen er momenteel ongeveer 60.000 Turkse en Marokkaanse ouderen in Nederland, en in het jaar 2015 zal dit aantal verdubbeld zijn tot 120.000. Hun situatie is uitermate ongunstig. Ze horen tot de laagste inkomensgroepen, hun woningen zijn meestal niet geschikt voor ouderen en ze hebben in sterke mate te maken met gezondheidsklachten.

De NISBO beschouwt het als een gezamenlijke verantwoordelijkheid om te zorgen dat iedereen in Nederland op een fatsoenlijke manier zijn of haar oude dag door kan brengen. Voor veel ouderen, waaronder oudere migranten, is dit nog onvoldoende het geval. Er moeten concrete oplossingen komen voor problemen op terreinen als inkomen, huisvesting en zorg. Daarnaast moeten we bevorderen dat de afhankelijke situatie van deze ouderen wordt doorbroken, opdat ze zelf keuzes kunnen maken ten aanzien van de invulling van hun oude dag.

Hoewel veel mensen deze doelstellingen zullen onderschrijven, gaapt er te vaak nog een kloof tussen goede bedoelingen en daadwerkelijke resultaten. Er wordt al decennia lang aandacht besteed aan de problemen van oudere migranten, maar dit heeft nog niet geleid tot een verbetering van hun situatie. Er moet daarom niet alleen worden gekeken naar de bedoelingen van het beleid, maar ook naar de effectiviteit. De NISBO is daarom van mening dat concrete doelstellingen en resultaatmeting moeten worden verbonden aan de plannen voor oudere migranten.

Zie jij hierboven ergens als doel:
- Een eigen bedrijf in Ankara
- Reizen naar Mekka
- Een eigen politieke partij

Subsisdie krijg je voor een bepaald doel en daar moet je het ook voor gebruiken. Wil je het voor een ander doel gebruiken dan zul je opnieuw een aanvraag moeten doen.

Groet, groet Eelke

Goodnight
24-02-05, 08:22
Mocht dit inderdaad waar zijn: ontslaan op staande voet.Geld terugvorderen.

Reisje naar mekke dien je met eigen middelen, eigen geld te bekostigen.Je mag er niet voor lenen, niet voor eisen en ZEKER niet voor stelen.Allah accepteert zo'n reis NIET.

Eigen bedrijfje doe je maar lekker met eigen geld of je leent maar bij de bank.
Ik wil ook een eigen bedrijfje,maar ik ga niet geld achter over drukken van de organisatie waar ik werk.

Politieke partij ( het is maar waar je zin in hebt) zoek je veel rijke vriendjes voor die je willen subsidie-eren.

Hypocrisie roeleert..... :o

Simon
24-02-05, 10:18
Dit is helemaal grof (bron: Volkskrant):

Het stoort het ministerie dat Damra in december na geruchten over zijn malversaties een persbericht verzond aan de Turkse media. Hierin stelde hij dat na de moord op Theo van Gogh in Nederland een heksenjacht op allochtonen werd geopend. VWS zegt al jaren signalen te krijgen van medewerkers over de onoorbare praktijken van hun directeur. De voorzitter van het voormalige bestuur heeft vorige week aangifte gedaan van fraude tegen Damra.

ZbaqZbaq
24-02-05, 10:46
Allochtoon die misbruikt maakt van subsidies ?!?! :loog:


KEIHARD AANPAKKEN !! Want dit willen we niet in Nederland.

Snake0ne
24-02-05, 14:54
Geplaatst door Mark
jaja pelgrimsreizen, ik ken die resorts in mekka wel met all you can eat en drink bars! :regie:

klinkt alsof jij ook wat subsidiegeld achterover drukt zo nu en dan :mad:

Ik zal je maar niet kwalijk nemen dat je een analytisch vermogen van 0 hebt, je hebt het er waarschijnlijk zo al moeilijk genoeg mee....

Snake0ne
24-02-05, 15:00
Geplaatst door Eelke
Van www.nisbo.nl (http://www.nisbo.nl) geplukt:


Zie jij hierboven ergens als doel:
- Een eigen bedrijf in Ankara
- Reizen naar Mekka
- Een eigen politieke partij

Subsisdie krijg je voor een bepaald doel en daar moet je het ook voor gebruiken. Wil je het voor een ander doel gebruiken dan zul je opnieuw een aanvraag moeten doen.

Groet, groet Eelke

Ik heb ook maar even gekeken, de subsidie is in ieder geval niet gebruikt voor het updaten van de site, want bij aktiviteiten kreeg ik niks te zien. Het ziet er inderdaad een beetje corrupt uit allemaal, maar de kop van de topic blijft me mateloos irriteren. Daarnaast ben ik er van overtuigd dat een groot percentage van alle subsidies misbruikt wordt, ik vind het dan ook een kwalijke zaak dat er weer net een 'fraudeur'met allochtone achtergrond uitgelicht wordt...

Eelke
24-02-05, 15:20
Ik kan met nog wel meer fraudezaken herinneren hoor:

- Fraude in het HBO
- Fraude met bijstand
- Fraude met landbouwsubsidie

Er zijn gebieden waar allochtonen vaak "in het nieuws" komen maar met fraude zaken valt dat wel wat mee volgens mij. Overigens ben ik het niet eens met je stelling dat vrijwel alle subsidie misbruikt wordt. Het zijn niet altijd de dingen waar ik geld aan uit zou geven maar over het algemeen denk ik dat het meeste wel op z'n plek terecht komt.

Groet, groet Eelke

Joepie
24-02-05, 16:28
Geplaatst door Snake0ne
Hier krijg ik nu echt een ochtendhumeur van.

Waar zie je snoepreisjes naar Mekka staan in het bericht?

En leg mij eens uit waarom de Nisbo niet zelf mag bepalen welke aktiviteiten ze doen van de subsidie en waarom Nederlandse bejaarden wel in een Spaans verzorgingshuis mogen gaan zitten met Nederlands geld...

een spaans verzorgingstehuis is iets anders dan een reisje naar mekka wat met subsidies wordt betaald. De verzorgingstehuizen worden betaald vanuit AOW meen ik (LEES: VERZORGINGSTEHUIS). Vergelijk het maar met de AOWers die terug gaan naar hun vakantiehuisje in Marokko :) Hoe dan ook het is AOW en geen SUBSIDIE.

Reisjes naar Mekka zijn naar mijn mening dus NIET toegestaan van publiek geld.

Max Stirner
24-02-05, 17:12
Geplaatst door Snake0ne
Het ziet er inderdaad een beetje corrupt uit allemaal, maar de kop van de topic blijft me mateloos irriteren.


Dat is vast niet de bedoeling geweest.......... :)

sjo
24-02-05, 17:18
Geplaatst door ZbaqZbaq
Allochtoon die misbruikt maakt van subsidies ?!?! :loog:


KEIHARD AANPAKKEN !! Want dit willen we niet in Nederland.

Breekt het licht door ?

gr.
sjo

Don Vito
24-02-05, 17:20
Een allochtone witte boord crimineeltje, goed geintegreerd.

hayet
24-02-05, 17:34
Geplaatst door Don Vito
Een allochtone witte boord crimineeltje, goed geintegreerd.


niet slecht :roken: