PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Vierde imam moet Nederland verlaten'



ZbaqZbaq
24-02-05, 09:52
'Vierde imam moet Nederland verlaten'
Een vierde radicale imam wordt vandaag Nederland uitgezet, meldt De Telegraaf. Volgens 'welingelichte bronnen' gaat het om de imam van een moskee in Rotterdam.

Jihad
Volgens de krant is vastgesteld dat de man schuldig is aan aanzetting tot haat en opruiing tot de jihad, de heilige oorlog. Hij wordt vandaag al op het vliegtuig naar zijn geboorteland gezet.

Eindhoven
Van drie imams van een Eindhovense moskee werd gisteren bekend dat ze het land uitmoeten omdat ze een gevaar zouden zijn voor de openbare orde en nationale veiligheid. Dit drietal gaat in beroep tegen het besluit.

Bron: www.rtlnieuws.nl

Si_Y
24-02-05, 09:53
En wanneer worden Wilders, M. Smit en AHA het land uit gezet?

GTV
24-02-05, 10:03
http://images.fok.nl/s/bye.gif

Next case!

Wide-O
24-02-05, 10:14
Zolang je niet weet waarvan ze precies beschuldigd worden, kun je ook onmogelijk een oordeel hierover uitspreken, tenzij je zelf die imams gehoord hebt dan. Nog los van het feit dat "deportatie" een tamelijk radicaal middel is.

Is er hier iemand hier die die imams kent en er een evenwichtig oordeel over gevormd heeft ?

Snake
24-02-05, 10:20
Alles gaat nu ondergronds gebeuren, zodat geen enkel instantie inzicht zal hebben wat deze mensen allemaal utivoeren. Dit zal zeer zeker averechts werken, maar dat is haar bedoeling ook. Ervoor zorgen dat men meer gaat radicaliseren, zodat ze kan zeggen: zie ej wel ze deugen niet. :fuckit2: Je oogst wat je zaait!!!!

reason
24-02-05, 11:09
Geplaatst door Wide-O
Zolang je niet weet waarvan ze precies beschuldigd worden, kun je ook onmogelijk een oordeel hierover uitspreken, tenzij je zelf die imams gehoord hebt dan. Nog los van het feit dat "deportatie" een tamelijk radicaal middel is.

Is er hier iemand hier die die imams kent en er een evenwichtig oordeel over gevormd heeft ?

Ik ben het zonder meer eens met je opmerking.

Alleen de term "deportatie" (door jou al tussen aanhalingstekens gezet), is niet correct.
Het gaat niet om Nederlanders, maar om mensen met een andere nationaliteit, waarvan de verblijfsvergunning wordt ingetrokken, als gevolg waarvan zij het land moeten verlaten.

Wide-O
24-02-05, 11:29
Geplaatst door reason
Alleen de term "deportatie" (door jou al tussen aanhalingstekens gezet), is niet correct.
Het gaat niet om Nederlanders, maar om mensen met een andere nationaliteit, waarvan de verblijfsvergunning wordt ingetrokken, als gevolg waarvan zij het land moeten verlaten.

OK, toegegeven, is een beetje tendentieus.

Aan de andere kant: als mensen ergens langere tijd wonen, bouwen ze ook een vriendenkring op. Of ze dan de nationaliteit hebben of niet, heb blijft een drastisch ingrijpen op menselijk vlak.

~Panthera~
24-02-05, 11:46
Geplaatst door Wide-O
OK, toegegeven, is een beetje tendentieus.

Aan de andere kant: als mensen ergens langere tijd wonen, bouwen ze ook een vriendenkring op. Of ze dan de nationaliteit hebben of niet, heb blijft een drastisch ingrijpen op menselijk vlak.

Dat intresseert Verdonk al helemaal geen fuck. :moe:

observer
24-02-05, 12:59
Geplaatst door ~Panthera~
Dat intresseert Verdonk al helemaal geen fuck. :moe: en dat is maar goed ook haar taak in dit geval is mensen die de nederlandse samenleving beschadigen te verwijderen

Don Vito
24-02-05, 13:55
Geplaatst door observer
en dat is maar goed ook haar taak in dit geval is mensen die de nederlandse samenleving beschadigen te verwijderen

Pappegaai, wat hebben ze gezegd dan?

observer
24-02-05, 15:58
Geplaatst door Don Vito
Pappegaai, wat hebben ze gezegd dan? geen papagaai ik vertel je alleen maar dat het haar werk is

overigens is een verblijfsvergunning ongeveer hetzlefde als een arbeidscontract voor een jaar

je hoeft heb niet te verlengen

Don Vito
24-02-05, 16:11
Geplaatst door observer

overigens is een verblijfsvergunning ongeveer hetzlefde als een arbeidscontract voor een jaar

je hoeft heb niet te verlengen

Dus ze wilt een daad stellen, met niets meer dan aantijgingen?

Euhhh
24-02-05, 16:33
Geplaatst door Don Vito
Dus ze wilt een daad stellen, met niets meer dan aantijgingen?

ze hoeft nog niet eens met aantijgingen te komen, sterker nog ze kan zonder opgaaf van redenen elke verblijfsvergunning intrekken.

het is ook een gunst (van daar de naam vergunning) en niet een recht.

Don Vito
24-02-05, 16:38
Geplaatst door Euhhh
ze hoeft nog niet eens met aantijgingen te komen, sterker nog ze kan zonder opgaaf van redenen elke verblijfsvergunning intrekken.

het is ook een gunst (van daar de naam vergunning) en niet een recht.

Dat weet ik

Maar waarom dan zogenaamd op grond van radicalisme?
ik kan maar aan een ding denken en dat is demonisering.

Euhhh
24-02-05, 16:39
Geplaatst door Don Vito
Dat weet ik

Maar waarom dan zogenaamd op grond van radicalisme?
ik kan maar aan een ding denken en dat is demonisering.

Misschien omdat die 2 dappere (en nu dode) jihaad strijders bij die moskee kwamen?

Orakel
24-02-05, 17:47
Geplaatst door Euhhh
ze hoeft nog niet eens met aantijgingen te komen, sterker nog ze kan zonder opgaaf van redenen elke verblijfsvergunning intrekken.

het is ook een gunst (van daar de naam vergunning) en niet een recht.

Gelukkig is de werkelijkheid minder grillig dan jij 'm hier beschrijft, en dat ondanks het bestaan van een Verdonk.

Hoe heeft het overigens kunnen bestaan dat we in ons land zoveel mentaal kreupelen en sociaal melaatsen in 1 kabinet hebben gekregen?

Wide-O
24-02-05, 17:48
Geplaatst door Orakel
Gelukkig is de werkelijkheid minder grillig dan jij 'm hier beschrijft, en dat ondanks het bestaan van een Verdonk.

Hoe heeft het overigens kunnen bestaan dat we in ons land zoveel mentaal kreupelen en sociaal melaatsen in 1 kabinet hebben gekregen?

Fortuyn.

(edit: en ook wel de intellectuelen van onze generatie die het laten afweten om allerlei redenen)

sjo
24-02-05, 17:49
Geplaatst door Don Vito
Dus ze wilt een daad stellen, met niets meer dan aantijgingen?

Wat een geluk dat er nog iemand op de winkel past......

gr.
sjo

Orakel
24-02-05, 17:57
Geplaatst door Wide-O
Fortuyn.

(edit: en ook wel de intellectuelen van onze generatie die het laten afweten om allerlei redenen)

Fortuyn was inderdaad een markeerpunt. Ik kreeg soms last van plaatsvervangende schaamte als ik zag met welk een gemak en simpele oneliners hele volksstammen zich op een vrolijke deun richting sociale afgrond begaven.
Een enorme vingerwijzing m.b.t. het verval van de kenniseconomie.

Sjow, nu weer ff naar me vispannetje gaan kieken.

Don Vito
24-02-05, 18:01
Geplaatst door Euhhh
Misschien omdat die 2 dappere (en nu dode) jihaad strijders bij die moskee kwamen?

En dan maar(zoals gewoonlijk) elke moslim weer over een kam scheren?

Wide-O
24-02-05, 18:02
Geplaatst door Orakel
Een enorme vingerwijzing m.b.t. het verval van de kenniseconomie.


Ik hoef je toch niet te vertellen dat ik het daar mee eens ben hé ? Maar ik denk echt dat de kaarten toen opnieuw geschud zijn. Ik zie me nog met kouwe rillingen kijken naar "das publicum" dat met een traan in de ogen "onze Pim" zei. Schreeuwde bijna. De man had er vast zelf een hekel aan, maggoed.



Sjow, nu weer ff naar me vispannetje gaan kieken.

Escapisme ! :fplet:

~Panthera~
24-02-05, 18:06
Geplaatst door Wide-O
Ik zie me noch met kouwe rillingen kijken naar "das publicum" dat met een traan in de ogen "onze Pim" zei.

Hoogtepunt in Nederland:met z'n allen aan de psycopaatverering, het leek wel een sekte. :lachu:

Orakel
24-02-05, 18:22
Geplaatst door Wide-O
Ik hoef je toch niet te vertellen dat ik het daar mee eens ben hé ? Maar ik denk echt dat de kaarten toen opnieuw geschud zijn. Ik zie me nog met kouwe rillingen kijken naar "das publicum" dat met een traan in de ogen "onze Pim" zei. Schreeuwde bijna. De man had er vast zelf een hekel aan, maggoed.

De narcist geilde er op, vonnie heerluk.
Maar het gaf wel een mooie blik in de kijkdoos van Nederland, waar enorme nood aan een zingevingskader bleek en blijkt te bestaan.
Dit als gevolg van het wegvallen van het geloof in het hiernamaals, waar nu schamperend over wordt gedaan als men meewarig en hoofdschuddend spreekt over de groeiende schare gelovigen.

Uit arren moede verliest het morele plebs zich vervolgens in postume adoraties van alcoholistische zangers, gangbangende politici en schuinsmarcheerende en corrupte 'fout-in-de-oorlog-Duitsers' die het eerst tot prins hebben geschopt.

Waar een klein land groot in kan zijn. Ze zijn het veen nooit ontstegen.




Escapisme ! :fplet:

Neuh, honger! Hmmm, koriander en laurierblad, meer heb je eigenlijk niet nodig. Ja, iemand met 60-40-60 die het klaarmaa.... bereidt.

mark61
24-02-05, 18:49
Geplaatst door Orakel
Neuh, honger! Hmmm, koriander en laurierblad, meer heb je eigenlijk niet nodig. Ja, iemand met 60-40-60 die het klaarmaa.... bereidt.

Blijf jij nou maar binnen vanavond. Zet een video op. En probeer het in juli weer s. :strik:

Orakel
24-02-05, 19:00
Geplaatst door mark61
Blijf jij nou maar binnen vanavond. Zet een video op. En probeer het in juli weer s. :strik:

Wat nou video :stomp: deeveedee opa.

Enniewees, buikje vol, gal gespuwd en tis koud dus ik ga op zoek naar wat hout voor de deur. Liefst een blonde.
En kmoet een kabeltje voor de digicam kopen, anders kank de vakantiekiekjes niet meelen.
Hoop niet dat er vandaag een BN-er is overleden, waardoor er een periode van nationale rouw en een staat van beleg is afgekondigd waardoor de megapool 3 weken gesloten is in afwachting van de crematie van het verloren groepsgevoel.

Toedels.

Wide-O
24-02-05, 20:40
Geplaatst door ~Panthera~
Hoogtepunt in Nederland:met z'n allen aan de psycopaatverering, het leek wel een sekte. :lachu:

Het was vanop de zijlijn (Belgica) erm... schokkend om te zien. Dat je zo hoofdschudden zit van "nee toch hé ?". Man man.

Euhhh
24-02-05, 20:44
Geplaatst door Orakel
Gelukkig is de werkelijkheid minder grillig dan jij 'm hier beschrijft, en dat ondanks het bestaan van een Verdonk.

Hoe heeft het overigens kunnen bestaan dat we in ons land zoveel mentaal kreupelen en sociaal melaatsen in 1 kabinet hebben gekregen?

Daar zou je nog wel eens rap van terugkomen hoor, men is niet verplicht om een verblijfsvergunning te verlengen, en wat verstrekt is kan ook weer ingetrokken worden.

Verdonk maakt gewoon gebruik van de al heel lang bestaande mogelijkheden, niks nieuws onder de zon, elke niet-nederlander kan persona non grata verklaard worden en daar hoeft ze geen enkele verantwoording voor af teleggen, zelfs niet aan de 2de kamer.

Wide-O
24-02-05, 20:46
Geplaatst door Orakel
De narcist geilde er op, vonnie heerluk.


Zou't ? Misschien wel. Neerlands Hoop zong al: "Je praat niet met proleten, terwijl je wel voor ze zingt." Dubbel gevoel dus.

OK, snap je deze... ik had niets met de man, maar ik vond de reacties die ie teweegbracht bij volgelingen akeliger dan ik hem zelf vond. Nogmaals, ik zag het maar vanaf de Belgiese zijlijn.



Maar het gaf wel een mooie blik in de kijkdoos van Nederland, waar enorme nood aan een zingevingskader bleek en blijkt te bestaan.


Die analyse heb ik ook gemaakt, wellicht vanuit een andere invalshoek.



Dit als gevolg van het wegvallen van het geloof in het hiernamaals, waar nu schamperend over wordt gedaan als men meewarig en hoofdschuddend spreekt over de groeiende schare gelovigen.


Ik deed daar vroeger als jongeling ook schamper over. Later ging dat over. Niet dat ik zelf gelovig werd of zo, ik doe voorlopig aan mijn eigen (on)zingeving, maar ik zie wel het "nut" (nou ja, niet de juiste woorden, de "troost" dan) er van in. Dode mensen in je omgeving dwingen je ook van daar wat respectvoller over na te denken. Enfin, bij mij dan.



Enniewees, buikje vol, gal gespuwd


Altijd goed ;)

marlies255
24-02-05, 20:52
ten tijde van de koude oorlog werden er ook mensen het land uitgezet omdat ze een gevaar vormden voor onze samenleving. Daar hoorde je alleen niet zoveel over. De wetgeving hier in Nederland biedt voldoende ruimte.
Ik ken in deze zaak niet alle feiten en de berichtgeving in de media is tegenstrijdig. Dus ik weet niet of het goed of slecht is dat de de imams het land uit worden gezet. Het zijn in ieder geval geen halve maatregelen.

barfly
24-02-05, 21:21
Geplaatst door Orakel
megapool

Waarschijnlijk ben je zelfs te laat om de faillissement-veiling van megapool bij te wonen :p

~Panthera~
24-02-05, 21:24
Geplaatst door Wide-O
Het was vanop de zijlijn (Belgica) erm... schokkend om te zien. Dat je zo hoofdschudden zit van "nee toch hé ?". Man man.

Ik ging er van over mijn nek. :kotsen:
En dan druk ik me nog zacht uit.

vlegeltje
24-02-05, 22:02
Geplaatst door De Nobele
Je hebt gelijk. Dan toch liever geitenneukende, wijvenmeppende, kinderen verwaarlozende, uitkering-frauderende, "ik ben nooit ergens schuldig aan" voelende, achterlijke, criminele, eeuwige slachtoffers.

Waar een hoog Rif-tokkie-volk laag in kan zijn. Ze hebben dat chromosoom nooit erbij kunnen krijgen.

Ben je naar strafpunten aan het vissen? :p

Muslimaah
24-02-05, 22:03
Geplaatst door vlegeltje
Ben je naar strafpunten aan het vissen? :p

Neh, ze is slechts haar Eva Braun ego aan het tonen. Verschrikkelijk vermoeiend :moe:.

Ik denk dat ze uitgezet moet worden. Naar Artis ofzo?

De Nobele
24-02-05, 22:04
Geplaatst door vlegeltje
Ben je naar strafpunten aan het vissen? :p

Dude, Tante Ta is nu offline; maar ze geeft ze me evengoed wel, en ik weet waarom.

vlegeltje
24-02-05, 22:09
Geplaatst door Muslimaah
Neh, ze is slechts haar Eva Braun ego aan het tonen. Verschrikkelijk vermoeiend :moe:.

Ik denk dat ze uitgezet moet worden. Naar Artis ofzo?

Ha Musli :)

Alles goed met jou?

Nee, we moeten Nobelien niet uitzetten.
Ik geniet altijd van haar bijdragen.
Juist als ze over de rooie gaat.

:regie: Hoe meer verschillende meningen hoe leuker het hier is.

:student:

De Nobele
24-02-05, 22:10
Geplaatst door Muslimaah
Ik denk dat ze uitgezet moet worden. Naar Artis ofzo?

Nog even en mensen worden uitgezet naar Amsterdam West - da's hetzelfde, alleen zijn de opzichters daar minder vriendelijk :lole:

De Nobele
24-02-05, 22:12
Geplaatst door vlegeltje
Nee, we moeten Nobelien niet uitzetten.
Ik geniet altijd van haar bijdragen.



:fpetaf:

vlegeltje
24-02-05, 22:13
Geplaatst door De Nobele
Dude, Tante Ta is nu offline; maar ze geeft ze me evengoed wel, en ik weet waarom.

Incompatibilité d'humeur?

De Nobele
24-02-05, 22:16
Geplaatst door vlegeltje
Incompatibilité d'humeur?

Elle est toujours en colère. Sans doute les mecs doivent se battre pour gagner une place dans sa vie :)

mark61
24-02-05, 23:08
Geplaatst door Orakel
Wat nou video :stomp: deeveedee opa.... de megapool

Wie loop hier nou achter? Mijn video doet het nog, dus die dvd moet maar ff wachten. Dan moek weer 10 meter kabel naar mijn tv gaan leggen. Of mn comp direc op de tv aansluiten. Vermoeiend allemaal.

Toedels terug.

sjaen
24-02-05, 23:16
Wie kan zich nog het beeld herrinneren van J.P.B. en J. de H.S. bij president Bush?!

Stel je nu eens datzelfde beeld voor maar dan met P.F. i.p.v. J.P.B.

:giechel:

~Panthera~
24-02-05, 23:17
Geplaatst door sjaen
Wie kan zich nog het beeld herrinneren van J.P.B. en J. de H.S. bij president Bush?!

Stel je nu eens datzelfde beeld voor maar dan met P.F. i.p.v. J.P.B.

:giechel:


Liever niet, heb net griep gehad. :moe:

:D

De Nobele
24-02-05, 23:20
Geplaatst door ~Panthera~
Liever niet, heb net griep gehad. :moe:

:D

Helaas heb je het overleefd, minkukel.
Maar je zat toch al in de ziektewet.

~Panthera~
24-02-05, 23:26
Geplaatst door De Nobele
Helaas heb je het overleefd, minkukel.
Maar je zat toch al in de ziektewet.


:zwaai:

Ravian
25-02-05, 00:11
Geplaatst door ~Panthera~
:zwaai:

Eeeey, Panthera... waarom heb je hier je tekst weggehaald dat mensen als ik lekker voor jouw uitkering moesten opdraaien?
Je zit de hele dag op het web te niksen, dus je kunt wel een baantje doen of zo?
Niet dat je wat te melden hebt, maar een dom baantje kan toch wel?

~Panthera~
25-02-05, 00:13
Geplaatst door Ravian
Eeeey, Panthera... waarom heb je hier je tekst weggehaald dat mensen als ik lekker voor jouw uitkering moesten opdraaien?

Omdat je toch nooit iets leest van "minkukels" zoals ik ??
Had dus geen enkele zin.
Ga jij nou maar gewoon lekker door met schelden, daar heb jij blijkbaar je beroep van gemaakt.


:zwaai:

Ravian
25-02-05, 00:18
Geplaatst door ~Panthera~
Omdat je toch nooit iets leest van "minkukels" zoals ik ??
Had dus geen enkele zin.
Ga jij nou maar gewoon lekker door met schelden, daar heb jij blijkbaar je beroep van gemaakt.


Ik wil je spaarzame vrijetijds-besteding zoals kleppen op een forum niet in de weg staan hoor. En ik scheld niet. Ik vraag me gewoon af waarom jij met je uitkering de hele dag op een forum zit terwijl je dus ook kunt werken.

~Panthera~
25-02-05, 00:22
Geplaatst door Ravian
Je zit de hele dag op het web te niksen, dus je kunt wel een baantje doen of zo?
Niet dat je wat te melden hebt, maar een dom baantje kan toch wel?

En als je iemand in je schrank hebt zitten, die goed verdient, dan KUN je gewoon de hele dag lekker niksen. http://www.cosgan.de/images/midi/froehlich/b020.gif

Maar ja, dat kan jij niet weten, natuurlijk. :droef:

:zwaai:

Ravian
25-02-05, 00:25
Geplaatst door ~Panthera~
En als je iemand in je schrank hebt zitten, die goed verdient, dan KUN je gewoon de hele dag lekker niksen. Maar ja, dat kan jij niet weten, natuurlijk.



Ah, je hebt een rijke man die de kost voor jou verdient en die weinig van je tijd vergt zodat je hier 24/7 kan vakkevullen met drijfsijsjes.
Ik snap het. Sorry dat ik het even verkeerd inschatte.

~Panthera~
25-02-05, 00:28
Geplaatst door Ravian
Ah, je hebt een rijke man die de kost voor jou verdient en die weinig van je tijd vergt zodat je hier 24/7 kan vakkevullen met drijfsijsjes.
Ik snap het. Sorry dat ik het even verkeerd inschatte.

Ach rijk, wat is rijk he ?
Maar daar komt het wel op neer, ja.
Geeft niet hoor, wel schatten allemaal wel eens iets verkeerd in.
Als je maar lol hebt he ? :D

:zwaai:

Ravian
25-02-05, 00:34
Da's helemaal geen saai antwoord of zo hoor, Panthera.
Maar toch moet ik gaan slapen. Jammer. Je hebt een interessant levensverhaal.

~Panthera~
25-02-05, 00:38
Geplaatst door Ravian
Da's helemaal geen saai antwoord of zo hoor, Panthera.
Maar toch moet ik gaan slapen. Jammer. Je hebt een interessant levensverhaal.


Slaap lekker. :zwaai:

En nee, saai ben ik niet. :stomp:

Ravian
25-02-05, 00:43
Geplaatst door ~Panthera~
Slaap lekker.

En nee, saai ben ik niet.

Slaap lekker, uitkeringstrekker annex nitwit.

En nee, je bent niet saai. Jouw priks lezen is net zo spannend als verf zien drogen.


:zwaai:

~Panthera~
25-02-05, 00:46
Geplaatst door Ravian
Slaap lekker, uitkeringstrekker annex nitwit.

En nee, je bent niet saai. Jouw priks lezen is net zo spannend als verf zien drogen.


:zwaai:


Idem hier. http://www.cosgan.de/images/midi/muede/k017.gif

:zwaai:

vlegeltje
25-02-05, 00:59
I love catfights :)

~Panthera~
25-02-05, 01:08
Geplaatst door vlegeltje
I love catfights :)


Ach, je lult gewoon een eind weg, altijd goed. :hihi:

vlegeltje
25-02-05, 01:32
Geplaatst door ~Panthera~
Ach, je lult gewoon een eind weg, altijd goed. :hihi:

kattenwasser :kusgrijs: :blauwkus: :D

~Panthera~
25-02-05, 01:38
Geplaatst door vlegeltje
kattenwasser :kusgrijs: :blauwkus: :D

Je weet toch... :stout:

:melig:

vlegeltje
25-02-05, 01:44
Geplaatst door ~Panthera~
Je weet toch... :stout:

:melig:

I love cats.

Never try to wash them.

You'll just get scratched ;)

~Panthera~
25-02-05, 01:49
Geplaatst door vlegeltje
I love cats.

Never try to wash them.

You'll just get scratched ;)


Oh, you'll get the hang of it, after a while. ;)

vlegeltje
25-02-05, 02:34
Geplaatst door ~Panthera~
Oh, you'll get the hang of it, after a while. ;)


Well, you can scratch my back and I'll scratch your's :stout:

Orakel
25-02-05, 17:55
Geplaatst door Wide-O
[B]OK, snap je deze... ik had niets met de man, maar ik vond de reacties die ie teweegbracht bij volgelingen akeliger dan ik hem zelf vond. Nogmaals, ik zag het maar vanaf de Belgiese zijlijn.

Och, om PF zelf konk wel lachen, temeer daar hij prima in de gaten had hoe ver het was met het sociaal-intellectuele verval onder de politici en andere opiniemakers.
En dat flamboyante van 'm was ook grappig en een verademing vergeleken met die afgestreken regentensmoelen van de VVD en haar kiezers.

Maar wat verbaasde, was dat deze publieke hofnar met zulk een gemak zowel volk als politici als marionetten kon bespelen en daarbij het volk tot euforische en idolate hielenlikkers kon maken en het de politici dun door de broek deed lopen.
De beangstigende en onvermijdbare conclusie is dat zowel volk als vaderland zich gedragen als een windvaan in een wervelstorm.
Weinig consistent en een slecht richtingsgevoel.

"Waarheen, waartoe.." wordt dan plots weer erg actueel.

Wide-O
25-02-05, 18:46
Geplaatst door Orakel
"Waarheen, waartoe.." wordt dan plots weer erg actueel.

Ik zou het graag op één of meerdere puntjes met je oneens zijn, maar ik vind zo gauw niks... :gsm:

Het probleem dat is wel dat - als je dit doordenkt - democratie niet echt meer werkt. Dat is een hele akelige gedachte. Ik weet wel, 2 hoeraatjes voor de democratie, geen 3, maar toch. Wat we zien met PF of het VB gaat iets verder/te ver.

We hebben al het "ethisch reveil" gehad, en gekakel over normen & waarden... wat nu ? :verward:

sjaen
25-02-05, 21:06
Geplaatst door Orakel
Och, om PF zelf konk wel lachen, temeer daar hij prima in de gaten had hoe ver het was met het sociaal-intellectuele verval onder de politici en andere opiniemakers.
En dat flamboyante van 'm was ook grappig en een verademing vergeleken met die afgestreken regentensmoelen van de VVD en haar kiezers.

dito

Maar wat verbaasde, was dat deze publieke hofnar met zulk een gemak zowel volk als politici als marionetten kon bespelen en daarbij het volk tot euforische en idolate hielenlikkers kon maken en het de politici dun door de broek deed lopen.
De beangstigende en onvermijdbare conclusie is dat zowel volk als vaderland zich gedragen als een windvaan in een wervelstorm.
Weinig consistent en een slecht richtingsgevoel.

"Waarheen, waartoe.." wordt dan plots weer erg actueel.

Of P.F. het daadwerkelijk tot president geschopt zou hebben, is nog maar de vraag, vergeet niet dat juist het feit dat hij 'een politicus' vermoord is geworden, nederland had z'n onschuld verloren. Veel mensen hebben uit protest (dom, emotioneel) op de LPF gestemd.
Voltaire heeft zich in z'n graf omgedraaid!

Orakel
26-02-05, 00:07
Geplaatst door Wide-O
We hebben al het "ethisch reveil" gehad, en gekakel over normen & waarden... wat nu ? :verward:

ZOals gewoonlijk in tijd van nood grijpen we nu terug op het oude en vertrouwde en daarom zullen we eerdaags beginnen met de wederopbouw die ons de huidige rokende puinhopen snel moet doen vergeten.
Vervolgens zal het devies luiden dat we middels noeste arbeid, respect voor gezag, autoriteit en elkander de Nederland BV weer uit het slop dienen te trekken en omdat dat geen sinecure is, zal er weinig geduld of begrip opgebracht worden voor sujetten die maar een duimbreed afwijken van de van overheidswege opgelegde norm.

En alzo kunnen we ons wederom veilig en geborgen voelen onder de enigszins verstikkende, doch o zo veilige deken die we in de jaren 60 net afgeschud hadden.
Revival of the fifthies. Het is weer tijd voor het uitbannen van sociale frivoliteit, deviant gedrag, langbaardig werkschuw tuig, religieuze schisma's en allerlei andere onnodige moderniteiten.
De zompige zondagmiddag is weer daar.

sjaen
26-02-05, 00:28
Geplaatst door Orakel
ZOals gewoonlijk in tijd van nood grijpen we nu terug op het oude en vertrouwde en daarom zullen we eerdaags beginnen met de wederopbouw die ons de huidige rokende puinhopen snel moet doen vergeten.
Vervolgens zal het devies luiden dat we middels noeste arbeid, respect voor gezag, autoriteit en elkander de Nederland BV weer uit het slop dienen te trekken en omdat dat geen sinecure is, zal er weinig geduld of begrip opgebracht worden voor sujetten die maar een duimbreed afwijken van de van overheidswege opgelegde norm.

En alzo kunnen we ons wederom veilig en geborgen voelen onder de enigszins verstikkende, doch o zo veilige deken die we in de jaren 60 net afgeschud hadden.
Revival of the fifthies. Het is weer tijd voor het uitbannen van sociale frivoliteit, deviant gedrag, langbaardig werkschuw tuig, religieuze schisma's en allerlei andere onnodige moderniteiten.
De zompige zondagmiddag is weer daar.

welnee joh, a.u.b. niet, we gaan/moeten juist terug naar de sixties mentaliteit.
Ben vanmiddag wezen shoppen :boogjes: en de damesmode is er helemaal klaarvoor. Al mijn kleren uit die tijd hangen weer volop in de winkels.
En Tilburg heeft z'n steentje ook al bijgedragen (zie topic: Zo ken ik m'n landje weer.
De eerste voortekenen!

nard
26-02-05, 13:50
Geplaatst door Orakel
ZOals gewoonlijk in tijd van nood grijpen we nu terug op het oude en vertrouwde en daarom zullen we eerdaags beginnen met de wederopbouw die ons de huidige rokende puinhopen snel moet doen vergeten.
Vervolgens zal het devies luiden dat we middels noeste arbeid, respect voor gezag, autoriteit en elkander de Nederland BV weer uit het slop dienen te trekken en omdat dat geen sinecure is, zal er weinig geduld of begrip opgebracht worden voor sujetten die maar een duimbreed afwijken van de van overheidswege opgelegde norm.

En alzo kunnen we ons wederom veilig en geborgen voelen onder de enigszins verstikkende, doch o zo veilige deken die we in de jaren 60 net afgeschud hadden.
Revival of the fifthies. Het is weer tijd voor het uitbannen van sociale frivoliteit, deviant gedrag, langbaardig werkschuw tuig, religieuze schisma's en allerlei andere onnodige moderniteiten.
De zompige zondagmiddag is weer daar.


:D

Is dit satire of ernst?

Volgens mij heb jij in het laatste geval echt niet door wat er aan de hand is.

tr_imparator
26-02-05, 14:05
Geplaatst door sjaen
welnee joh, a.u.b. niet, we gaan/moeten juist terug naar de sixties mentaliteit.
Ben vanmiddag wezen shoppen :boogjes: en de damesmode is er helemaal klaarvoor. Al mijn kleren uit die tijd hangen weer volop in de winkels.
En Tilburg heeft z'n steentje ook al bijgedragen (zie topic: Zo ken ik m'n landje weer.
De eerste voortekenen!

mentale retardatie :nl:

sjaen
26-02-05, 14:20
Geplaatst door tr_imparator
mentale retardatie :nl:

Nope.
__
Self fulfilling prophecy

tr_imparator
26-02-05, 15:36
Geplaatst door sjaen
Nope.
__
Self fulfilling prophecy


sure :belgie: