PDA

Bekijk Volledige Versie : 'Imams niet verdacht van strafbaar feit'



ZbaqZbaq
24-02-05, 12:52
'Imams niet verdacht van strafbaar feit'

Uitgegeven: 24 februari 2005 13:34
Laatst gewijzigd: 24 februari 2005 13:34

AMSTERDAM - Marq Wijngaarden, advocaat van de met uitzetting bedreigde imams uit Eindhoven, zegt dat de mannen niet worden verdacht van strafbare feiten, zoals opruiing en ronselen voor de jihad.

Volgens de raadsman heeft de Algemene Inlichtingen- en Veiligheidsdienst (AIVD) de bewering dat de imams een gevaar vormen voor de openbare orde, verzonnen. "Daar is absoluut geen bewijs voor, en het staat ook nergens", aldus Wijngaarden donderdag.

AIVD

De advocaat meent dat het ambtsbericht van de AIVD, op basis waarvan minister Verdonk (Vreemdelingenzaken en Integratie) de imams wil uitzetten, alleen spreekt over de islamitische stroming die de voorgangers aanhangen. "Het feit dat mijn cliënten salafisten zijn, maakt ze volgens de AIVD radicaal en gevaarlijk voor de nationale veiligheid. Het ambtsbericht zegt niets over aanzetten tot jihad. Strafrechtelijk valt hen niets te verwijten".

--------------------------------------------------

VERBOTEN FUR SALAFI'S

GroteWolf
24-02-05, 12:55
Van Gogh ook niet.

Goodnight
24-02-05, 12:56
Geplaatst door GroteWolf
Van Gogh ook niet. Dus Verdonk is eigenlijk vrouwelijke Mohammed B :wohaa:

Simon
24-02-05, 12:58
Nou voorzover er bewijzen van de AIVD zijn hebben ze die niet openbaar gemaakt. Ik vraag mij af of dat bij een beroepsprocedure verplicht is. Want ik ben wel benieuwd naar die bewijzen. Een beroepsprocedure zou ook weinig zin hebben als je je niet kan verweren tegen die mogelijke bewijzen. Dan wordt het Kafkaiaans (voorzovere iemand die man nog leest) .

David
24-02-05, 12:59
Geplaatst door Goodnight
Dus Verdonk is eigenlijk vrouwelijke Mohammed B :wohaa:


Zoiets, ja. Dat mens begint echt malende te worden.

Mill
24-02-05, 13:01
Geplaatst door Simon
Nou voorzover er bewijzen van de AIVD zijn hebben ze die niet openbaar gemaakt. Ik vraag mij af of dat bij een beroepsprocedure verplicht is. Want ik ben wel benieuwd naar die bewijzen. Een beroepsprocedure zou ook weinig zin hebben als je je niet kan verweren tegen die mogelijke bewijzen. Dan wordt het Kafkaiaans (voorzovere iemand die man nog leest) .

Ik ben onlangs halverwege gestopt met lezen van Het Slot. Trok het niet meer. Van Die Verwandlung wel genoten, ooit, in m'n jonge jaren.

Goodnight
24-02-05, 13:04
Geplaatst door David
Zoiets, ja. Dat mens begint echt malende te worden.

Is dat geen leuk idee voor een script?

Revenge on the imam!

Bofko
24-02-05, 13:08
Geplaatst door ZbaqZbaq

Marq Wijngaarden, advocaat van de met uitzetting bedreigde imams

:rolleyes:

Simon
24-02-05, 13:13
Geplaatst door Mill
Ik ben onlangs halverwege gestopt met lezen van Het Slot. Trok het niet meer. Van Die Verwandlung wel genoten, ooit, in m'n jonge jaren.

Ik kan je zijn dagboeken en brieven aanraden.

observer
24-02-05, 15:49
Geplaatst door Goodnight
Dus Verdonk is eigenlijk vrouwelijke Mohammed B :wohaa: zodra die imams op straat doodgeschoten worden door haar en een briefje met de rest gaat er ook aan eropgespeld wordt dan wel