PDA

Bekijk Volledige Versie : debatteer mee



Imperatrice
24-02-05, 17:25
hellooooww mede-prikkers,

Ik had weer eens zin om een debat uit te lokken tussen jullie en ook zo erachter te komen hoe jullie denken over bepaalde maatschappelijke onderwerpen.Vandaar de volgende stelling:

1. Islamitische feestdagen zoals het Suikerfeest moeten officiële Nederlandse feestdagen worden.

dus mensen, don't let me down. ik had zelf het idee dat het wel het integratie-proces zou bevorderen.

Euhhh
24-02-05, 17:31
Waarom, juist alle feestdagen moeten afgeschaft worden en die dagen moet je als normale vakantie dagen terug krijgen.
Zodat men zelf kan bepalen wanneer men vrij is

Wide-O
24-02-05, 17:47
Mijn antwoord (als fundi atheist ;) ):

Geen probleem mee.

contradictio
24-02-05, 17:50
Geplaatst door Euhhh
Waarom, juist alle feestdagen moeten afgeschaft worden en die dagen moet je als normale vakantie dagen terug krijgen.
Zodat men zelf kan bepalen wanneer men vrij is


:duim:

Imperatrice
24-02-05, 17:52
moeten we dan ons geloof kwijt raken?

wie ik ben ????
24-02-05, 17:55
Nee

Nederland heeft een christelijk/katholieke achtergrond met daarbij horende feestdagen.
Als er nu ook suikerfeesten e.d bijkomen willen andere groepen ook hun feestdagen officieel invoeren in Nederland.
Wat gebeurd er dan ????? heel het jaar vrij omdat er iedere dag een feestdag is ????
Nee als je vrij wil hebben op de dag van het suikerfeest of wat dan ook neem je maar lekker een verlof dag op.

Er zijn bedrijven die moslims laten doorwerken met b.v kerst omdat het een christen feest is en dan met b.v het suikerfeest vrijgeven.
Ruilen dus.
Maar heb je een directeur die daar niet aan mee wil werken dan kost het je een verlof dag.



Geplaatst door Euhhh
Waarom, juist alle feestdagen moeten afgeschaft worden en die dagen moet je als normale vakantie dagen terug krijgen.
Zodat men zelf kan bepalen wanneer men vrij is
Ook een goed idee kan ik mij ook helemaal mee vinden.

Imperatrice
24-02-05, 17:59
maar wat is hiervan een voordeel als we een islamitische feestdag zouden invoeren?

Orakel
24-02-05, 18:02
Ben tegenswoordigs de dag na Hemelvaart verplicht vrij. Dit berufsverbot is door die zionisten van de ondernemingsraad zo verordonneerd en dat heb ik maar te pikken als nep-Moslim.

Dus wat ik nu ieder jaar doe is me daags ervoor een ongelofeloos stuk in de kraag zuipen, zodat die hemelvaart toch wat realistischer wordt en de vrije dag niet valt als zaad op rotsen.

Nu moek alleen nog wat verzinnen voor die geile paasdagen.

rja2
24-02-05, 18:05
Geplaatst door Euhhh
Waarom, juist alle feestdagen moeten afgeschaft worden en die dagen moet je als normale vakantie dagen terug krijgen.
Zodat men zelf kan bepalen wanneer men vrij is
Een groot deel van de feestdagen in Nederland zijn traditie geworden, ik ben niet gelovig, maar niemand pak mij kerst af, dat zijn 2 gezellige dagen die met je familie doorbrengt.

Imperatrice
24-02-05, 18:09
orakel, je kan nog wel terecht bij hugh hefner..:)

maar qua integratie en assimilatie, zou de invoering hiervan iets helpen?

rja2
24-02-05, 18:33
Geplaatst door Orakel
Ben tegenswoordigs de dag na Hemelvaart verplicht vrij. Dit berufsverbot is door die zionisten van de ondernemingsraad zo verordonneerd en dat heb ik maar te pikken als nep-Moslim.

Dus wat ik nu ieder jaar doe is me daags ervoor een ongelofeloos stuk in de kraag zuipen, zodat die hemelvaart toch wat realistischer wordt en de vrije dag niet valt als zaad op rotsen.

Nu moek alleen nog wat verzinnen voor die geile paasdagen.
Ik ben meestal vrij, de vrijdag van hemelsvaart , dat is verplichte ATV dag.

Maar ik heb bazen gehad, waar ik gewoon op die dag moest werken.

Euhhh
24-02-05, 18:38
Geplaatst door rja2
Een groot deel van de feestdagen in Nederland zijn traditie geworden, ik ben niet gelovig, maar niemand pak mij kerst af, dat zijn 2 gezellige dagen die met je familie doorbrengt.

Ik zei toch ook niet dat jij geen vrij met de kerstdagen zou mogen hebben,maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan ook maar verplicht vrij moet wezen.

rja2
24-02-05, 19:42
Geplaatst door Euhhh
Ik zei toch ook niet dat jij geen vrij met de kerstdagen zou mogen hebben,maar dat wil nog niet zeggen dat ik dan ook maar verplicht vrij moet wezen.
Ik werk op de automatiseringsafdeling van mijn bedrijf, als er een moslim aan het werk is en hij heeft een probleem, verwacht hij wel dit probleem wordt opgelost, zodat hij kan werken , dan ben ik als nog de klos op een kerstdag.

Simon
24-02-05, 19:52
Ja maar waarom dan ook niet joodse en boeddhistische, hindoeistisch etc. alleen... chinezen werken 7 dagen per week dus goed voor de concurrentie positie lijkt het mij niet !!!!

marlies255
24-02-05, 19:56
ik ben voor het amerikaanse systeem. Naast de de standaard feestdagen waarop iedereen vrij heeft, heeft iedereen 2 dagen per jaar die hij/zij kan opnemen op een feestdag van zijn/haar keuze.
We houden de feestdagen die we nu hebben in stand, die horen bij de tradities en gebruiken van Nederland, maar iedereen kan ook vrijnemen met het suikerfeest, chanoeka, goede vrijdag of welke dag dan ook.

Euhhh
24-02-05, 20:14
Geplaatst door rja2
Ik werk op de automatiseringsafdeling van mijn bedrijf, als er een moslim aan het werk is en hij heeft een probleem, verwacht hij wel dit probleem wordt opgelost, zodat hij kan werken , dan ben ik als nog de klos op een kerstdag.

Da's dan beroerd voor je maar dat is nu de downside van een facilitair beroep, dan had je maar leraar of ambtenaar moeten worden, dan heb je genoeg vrije dagen.

Rabi'ah.
24-02-05, 20:16
Geplaatst door Imperatrice
hellooooww mede-prikkers,

Ik had weer eens zin om een debat uit te lokken tussen jullie en ook zo erachter te komen hoe jullie denken over bepaalde maatschappelijke onderwerpen.Vandaar de volgende stelling:

1. Islamitische feestdagen zoals het Suikerfeest moeten officiële Nederlandse feestdagen worden.

dus mensen, don't let me down. ik had zelf het idee dat het wel het integratie-proces zou bevorderen.

Nefje, please, houd es op met je neptopics.

Je wordt voorspelbaar. :)


:zwaai:

rja2
24-02-05, 20:48
Geplaatst door Euhhh
Da's dan beroerd voor je maar dat is nu de downside van een facilitair beroep, dan had je maar leraar of ambtenaar moeten worden, dan heb je genoeg vrije dagen.
Om het mogelijk te maken dat er moslims op feestdagen te werken, zullen er ook niet moslims moeten werken.

Maar volgens mij werken er ook moslims in een facilitair beroep, die moeten dan ook gewoon gaan werken als het suikerfeest is.

Euhhh
24-02-05, 20:49
Geplaatst door rja2
Om het mogelijk te maken dat er moslims op feestdagen te werken, zullen er ook niet moslims moeten werken.

Maar volgens mij werken er ook moslims in een facilitair beroep, die moeten dan ook gewoon gaan werken als het suikerfeest is.

dat heb jij goed gezien, je had ook bij een helpdesk kunnen werken bij een bedrijf 24/7 jaar rond doorgaat, dan had je ook vast wel eens met kerst moeten werken.

Imperatrice
24-02-05, 22:04
Geplaatst door Rabi'ah.
Nefje, please, houd es op met je neptopics.

Je wordt voorspelbaar. :)


:zwaai:

and who the hell is nefje? Je verwart me vast met iemand anders en ik had gewoon eens zin om een stevige discussie aan te gaan met mensen.
tu compris?

rja2
25-02-05, 11:07
Geplaatst door Euhhh
dat heb jij goed gezien, je had ook bij een helpdesk kunnen werken bij een bedrijf 24/7 jaar rond doorgaat, dan had je ook vast wel eens met kerst moeten werken.
Ik denkt niet dat Nederlandse bedrijven open gaan met kerst, in sommige beroepen is gewoon onmogelijk om op kerst te werken, mensen die in direct contact staan met de klanten, bijvoorbeeld als je in een winkel werkt.

Dus dat de Nederlandse bedrijven met de feestdagen opengaan lijkt me zeer onwaarschijnlijk , Nederland is van oorsprong een christelijk land, als je verplicht vrij wilt op Islamitsche feestdagen en werken met christelijke feestdagen , moet je maar naar een Islamitsche land verhuizen.

taouanza
25-02-05, 11:16
Geplaatst door Euhhh
Waarom, juist alle feestdagen moeten afgeschaft worden en die dagen moet je als normale vakantie dagen terug krijgen.
Zodat men zelf kan bepalen wanneer men vrij is

Vind ik een goed idee. Overigens zijn er mensen die er misbruik van maken en wel vier dagen wegblijven. En aan de ander kant blijven islamitische ondernemers werken op islamitische feestdagen.
Op deze manier kan iedereen kiezen.