PDA

Bekijk Volledige Versie : Amsterdam & Den Haag, straatnaambordjes Allochtonenbuurten in Nederlands en Arabisch.



Joesoef
24-02-05, 18:48
Zojuist vernomen op de lokale zender van Amsterdam, tweetalige straatnaam bordjes.


http://www.denhaag.nl/docs/bsd/stadskrant/2004-03-03-08.pdf


Toekomst
De concentratie van Chinese middenstanders heeft er
toe geleid dat op betrekkelijk klein gebied een stukje
China in Den Haag is ontstaan waar niet alleen
Chinezen, maar ook steeds meer gewone Hagenaars
graag komen. Doel is de wijk te laten uitgroeien tot
een toeristische trekpleister. Het Chinees
Nieuwjaarsfeest is al een jaarlijks terugkerend, kleurig
evenement. Er bestaan plannen om de toegang tot
Chinatown te markeren met draken- of leeuwenpoorten.
Een zichtbaar teken dat men een ‘andere
wereld’ binnenstapt. Ook het straatmeubilair wordt
aangepakt. Straatnaambordjes krijgen een Chinees
onderschrift en de kleurloze lantaarnpalen worden
voorzien van een lik rode en goudkleurige verf.



Dus in het CHINEES en Nederlands.

Si_Y
24-02-05, 18:50
Geplaatst door Joesoef
Zojuist vernomen op de lokale zender van Amsterdam, tweetalige straatnaam bordjes.


http://www.denhaag.nl/docs/bsd/stadskrant/2004-03-03-08.pdf





Dus in het CHINEES en Nederlands.

hmmm, waarom krijgen zij het wel :mad:

Maareh wie gaat dit allemaal betalen.

rja2
24-02-05, 19:01
Geplaatst door Joesoef
Dus in het CHINEES en Nederlands. [/B]
Wat een onzin,

In het Nederlands lijkt me genoeg.

Max Stirner
24-02-05, 19:25
Geplaatst door Joesoef
Dus in het CHINEES en Nederlands.


Das een hele opluchting. Ik maakte me al zorgen toen ik de titel las...... :)

Si_Y
24-02-05, 19:27
Geplaatst door Max Stirner
Das een hele opluchting. Ik maakte me al zorgen toen ik de titel las...... :)

:hihi:

Orakel
24-02-05, 19:27
Hah, dat schept een precedent. Beetje gisse Moslim krijgt het nu voormekaar om een 'poort van Damascus' aan de voorzijde van de Transvaal neer te laten plempen, door de straten schone buikdanseresen te laten zwieren, die de toeristen in Nederlands en Arbaisch de weg wijzen naar de warme geborgenheid van het Marokkaans theehuis en naar de gastvrijheid van de dampende hammam.
Geheel af te maken met wat opgeschoten kamelen die zich wat vervelend en opruiend ophouden in de speeltuin.

Euhhh
24-02-05, 19:39
Belachelijke geldverkwisting weer, direct verbieden dat soort onzin

mark61
24-02-05, 19:44
Geplaatst door Orakel
Hah, dat schept een precedent. Beetje gisse Moslim krijgt het nu voormekaar om een 'poort van Damascus' aan de voorzijde van de Transvaal neer te laten plempen, door de straten schone buikdanseresen te laten zwieren, die de toeristen in Nederlands en Arbaisch de weg wijzen naar de warme geborgenheid van het Marokkaans theehuis en naar de gastvrijheid van de dampende hammam.
Geheel af te maken met wat opgeschoten kamelen die zich wat vervelend en opruiend ophouden in de speeltuin.

Eigenlijk is tie er al een beetje, op de Hoefkade. En anders elk jaar met Haschiba. Soort Vrije Islamitische Republiek. Even dan.

mark61
24-02-05, 19:45
Geplaatst door Euhhh
Belachelijke geldverkwisting weer, direct verbieden dat soort onzin

Tis doodgewoon een investering van de middenstand. Zo klein, dat ie zich zeker gaat terugverdienen.

Zijn trouwens hele kekke bordjes. Hoe je Wagenstraat in het Chinees spelt, is mij een raadsel, maar goed.

observer
25-02-05, 10:30
Geplaatst door mark61
Tis doodgewoon een investering van de middenstand. Zo klein, dat ie zich zeker gaat terugverdienen.

Zijn trouwens hele kekke bordjes. Hoe je Wagenstraat in het Chinees spelt, is mij een raadsel, maar goed.

weg van de hemelse gewielde troon?

ach het past in de sfeer en het is meer een commercieel trukje dan noodzaak

GroteWolf
25-02-05, 10:32
Zodra er touristen naar Bos en Lommer komen moet je eens zien hoe snel daar ook leuke tweetalige straatnaambordjes komen.
( Bij de slagers in Buitenvelderd staat alles ook in het Japans)

Goodnight
25-02-05, 10:43
Geplaatst door Max Stirner
Das een hele opluchting. Ik maakte me al zorgen toen ik de titel las...... :) :moe:





:D

youssef_007
25-02-05, 13:14
WAAAT EEN KUT IDEEE, HOE BEDENKEN ZE HET...

observer
25-02-05, 15:58
je hebt in rotterdam zuid al een stuk langs een stel vijvers waar bordjes staan die ook in het arabisch zijn dus zo bijzonder is het niet

veel interesanter is het chinese begrip kapper lees net dat daar veel meer mogelijk is incl massages en ahum ontspanningstherapie (oke voor de man in ieder geval :maf3: )

Orakel
25-02-05, 18:43
Geplaatst door mark61
Eigenlijk is tie er al een beetje, op de Hoefkade. En anders elk jaar met Haschiba. Soort Vrije Islamitische Republiek. Even dan.

Heb ooit es gehoord dat de Chinezen op de Amsterdamse Zeedijk en Rotterdamse Kruiskade op hun billboards en lichtreclame gewoon in het Chinees hun geestverruimende waar aanprezen.
Geen Peking Eend die het in de gaten had.

Biedt perspetief vanuit het Arabisch schrift bezien.

Julien
25-02-05, 18:53
volgens mij hadden ze dat al. nemelijk met Engels. Nederlanders laten het Engels steeds maar verder opdringen in hun taal en op openbare plekken. schande vind ik het.