PDA

Bekijk Volledige Versie : Allemaal kinine in huis ?



~Panthera~
24-02-05, 18:56
'Malaria kan in Nederland terugkeren'

Uitgegeven: 24 februari 2005 17:01
Laatst gewijzigd: 24 februari 2005 17:07

ROTTERDAM - Door de klimaatveranderingen neemt ook in Nederland de kans op terugkeer van infectieziektes als malaria en knokkelkoorts toe. Dat heeft infectiedeskundige J. Nouwen van het Erasmus MC in Rotterdam donderdag gezegd, in reactie op het deze week gepubliceerde milieurapport van de Verenigde Naties.

De VN waarschuwt in het rapport voor de toename van zowel nieuwe als voorheen bedwongen ziektes. Volgens Nouwen zouden parasieten en insecten die infectieziektes verspreiden door de temperatuurstijging in de toekomst ook in Nederland kunnen overleven. Daardoor kan zelfs malaria in de toekomst een bedreiging vormen voor de gezondheid van Nederlanders.

"Door de opwarming van de aarde wordt het leefgebied van de malariamug groter. Als de lucht in Nederland warm genoeg is, kunnen de gevaarlijke parasieten van de malariamug zich ook hier ontwikkelen en mensen infecteren."

Infectieziekte

Wetenschappers verschillen van mening over de termijn waarop voorheen bedwongen infectieziektes door de klimaatveranderingen in Nederland kunnen terugkeren. "Er zijn experts die denken dat het binnen twintig jaar al mogelijk is, anderen zijn van mening dat het hier dan wel heel erg warm moet worden", aldus Nouwen, die zich niet aan een voorspelling waagt.

Volgens de Rotterdamse wetenschapper zal een uitbraak van een epidemie niet tot een grote ramp leiden. Nederland is door de recente dreiging van onder meer de longziekte SARS en vogelgriep alert op de uitbraak van ziektes, denkt Nouwen. Door die dreigingen is de medische infrastructuur volgens de wetenschapper de afgelopen jaren verbeterd.

Euhhh
24-02-05, 19:35
kinine zit toch ook in bitter lemon of was dat nou tonic?

marlies255
24-02-05, 19:58
precies, veel wodka bitter lemon drinken dus.

~Panthera~
24-02-05, 20:04
Geplaatst door Euhhh
kinine zit toch ook in bitter lemon of was dat nou tonic?


Kinine is een klassiek geneesmiddel dat gebruikt wordt bij de behandeling van malaria. Dit malariamiddel is afkomstig uit de bast van de kinaboom. :fpetaf:

marlies255
24-02-05, 20:11
en het zit inderdaad in tonic en bitter lemon. Lekker hoor! Vooral met dat scheutje wodka, goed voor de ontsmetting zal ik maar zeggen.

Euhhh
24-02-05, 20:12
Ik begin te trillen, zou het malaria zijn of gewoon ontwenningsverschijnselen omdat ik al 10 minuten geen wodka heb gehad?

marlies255
24-02-05, 20:16
Geplaatst door Euhhh
Ik begin te trillen, zou het malaria zijn of gewoon ontwenningsverschijnselen omdat ik al 10 minuten geen wodka heb gehad?

ik zou gewoon blijven doordrinken, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. :maf2:

Euhhh
24-02-05, 20:39
Geplaatst door marlies255
ik zou gewoon blijven doordrinken, je kunt niet voorzichtig genoeg zijn. :maf2:

inderdaad, proost

Wide-O
24-02-05, 21:12
Ik heb een hoop kinnesinne hier in huis, helpt dat ook ? :rood:

marlies255
24-02-05, 21:14
Geplaatst door Wide-O
Ik heb een hoop kinnesinne hier in huis, helpt dat ook ? :rood:

ik weet niet of die muggen daarvan houden of juist niet. Ik houd het bij de wodka bitter lemon. Drank heelt alle wonden :slaap:

~Panthera~
24-02-05, 21:21
Geplaatst door Wide-O
Ik heb een hoop kinnesinne hier in huis, helpt dat ook ? :rood:

Hoeveel pootjes heeft het ? :stout: