PDA

Bekijk Volledige Versie : Advocaat imams: Verdonk verbiedt religieuze stroming



prikkerd
24-02-05, 21:44
Advocaat imams: Verdonk verbiedt religieuze stroming
door Romana Abels
2005-02-24

Minister Verdonk zegt dat drie imams aanzetten tot geweld. Dat hoorde ze van de inlichtingendienst AIVD. Maar over opruien zegt de AIVD niets, meent hun advocaat.



,,De beschikking van Verdonk komt in feite neer op een verbod op een religieuze stroming'', zegt advocaat M. Wijngaarden uit Amsterdam, die twee van de drie Eindhovense imams bijstaat. De minister wil hun verblijfsvergunnig intrekken en ze tot ongewenst vreemdeling verklaren.

,,Deze mannen hebben zelf niet opgeroepen tot de djihad. Ze hebben alleen een geloof uitgedragen dat ook extremisten aantrekt. Het is alsof je de Quote-top 100 verbiedt omdat die lijst criminelen aantrekt.''

Wijngaarden sprak zijn cliënten gisterochtend. Ze besloten dat de advocaat bezwaar zal aantekenen tegen de brief van de minister. Hij vertegenwoordigt maar twee van de drie islamitische voorgangers, omdat de derde niet in Nederland is.

Die man, een Egyptenaar, was invaller in de Al Fourqaan-moskee en zal de beslissing om zijn verblijfsstatus niet te verlengen, ook niet aanvechten.

De andere twee zijn Mahmoud al-Chebi uit Bosnië, al zes jaar in Nederland, en imam Abu Tariq uit Kenia. De laatste preekte tien jaar in Nederland. Wijngaarden: ,,Zij hebben zich de afgelopen tijd niet anders gedragen dan de voorgaande jaren.''

,,Eigenlijk wordt het salafisme hiermee verboden. Dat is een stroming die miljoenen aanhangers over de hele wereld heeft. Ik vrees dat de komende tijd nog wel meer imams op de stoep zullen staan.''

De AIVD wees in 2004 zes moskeeen aan waarin de salafistische leer wordt gepredikt. De Eindhovese Al Fourqaan ('het onderscheid') was daar één van, net als de Amsterdamse El Tawheed-moskee. Ook een aan de Al Fourqaan-moskee gelieerde moskee in Helmond werd genoemd, een strenge moskee in Den Haag, een in Breda en een in Tilburg.

L. Vellenga, voorzitter van de vereniging van vreemdelingenadvocaten, voorspelt dat de advocaat van de twee er nog een harde dobber aan zal hebben de rechter te overtuigen van het ongelijk van de minister.

,,Als advocaat heb je weinig in handen als een verblijfsvergunnig op basis van geheime informatie wordt geweigerd. Soms kan de rechter inzage krijgen in de onderliggende stukken, maar de advocaat niet'', legt Vellenga uit.

Wijngaarden denkt echter dat zijn zaak pricipiëler wordt: mag je een land worden uitgezet alleen omdat je een geloof verkondigt? Zolang de bezwaarprocedure loopt, kunnen de imams overigens gewoon preken in de moskee. Die zou anders zonder voorgangers zitten. Mocht het bezwaarschrift van de advocaat worden afgewezen, dan is beroep mogelijk, en vervolgens hoger beroep. De zaak kan anderhalf jaar gaan duren.

De twee imams willen niet reageren. Bezoekers van de moskee hebben aangekondigd een handtekeningenactie te beginnen.

bron trouw

~Panthera~
24-02-05, 23:10
Vind Gristenen ook maar een rare sekte, mogen die ook weg ? :hihi:

Simon
25-02-05, 08:33
Nu ja als een religieuze groepering fascistisch gedachtengoed propageert ben ik ook wel voor een verbod.

Zeepaardje
25-02-05, 09:44
Geplaatst door ~Panthera~
Vind Gristenen ook maar een rare sekte, mogen die ook weg ? :hihi:

Je bedoelt de Jehova Getuigen zeker?


Anyway: ik zal niet treuren om het vertrek van welke salafist dan ook.
En als daar een soefist voor terugkomt, dan sta ik klaar met gebak en bloemen!

Julien
25-02-05, 10:36
ja maar wat doen die mensen in godsnaam in Nederland, als ze de Westerse cultuur zo haten??? Zijn ze sadistisch ofzo?

Zeepaardje
25-02-05, 10:41
Geplaatst door Julien
ja maar wat doen die mensen in godsnaam in Nederland, als ze de Westerse cultuur zo haten??? Zijn ze sadistisch ofzo?

Nee, ze willen (net zoals de Jehova's trouwens) zoveel mogelijk zieltjes winnen en zo Nederland/Europa bekeren tot "de islam".
Dat hun islam niet zo goed past bij onze vrijheden is voor hen geen obstakel. En de vraag of hun mede-moslims wel op hen zitten te wachten komt ook niet in hun op. Kortom: van mij mogen ze zó op het vliegtuig. Ben nog bereid om ze een lift naar Schiphol te geven ook!

Goodnight
25-02-05, 11:26
Geplaatst door Julien
ja maar wat doen die mensen in godsnaam in Nederland, als ze de Westerse cultuur zo haten??? Zijn ze sadistisch ofzo? waar uit maak jij op dat ze die haten?

prikkerd
25-02-05, 16:20
Geplaatst door Goodnight
waar uit maak jij op dat ze die haten?

Julien is een praat-graag die niet weet waarover hij praat als hij maar zijn woordje doet ongeacht of hij nu slim of dom overkomt

Salafisten zijn tegen alles was niet strijkt met hun normen en waarden (wie is dat nou niet?) en dat wil niet zeggen dat ze iedereen aanvallen die tegen hun is ....ook isoleren ze zich zelf niet maar gebruiken ze hun vrijheden om hun geloof te kunnen beoeffenen (privcy) (wie doet dat nou niet?)

SGP'ers zijn ook welkom in Nederland met al hun anti-westerse ideeen (tegen homo's tegen tv...etc etc)

men wil gewoon de islam aanvallen en alles op radicalisme en terrorisme gooien

Julien
25-02-05, 17:06
Geplaatst door Goodnight
waar uit maak jij op dat ze die haten?

108 Teletekst di 22 feb
***************************************
Verdonk wil drie imams uitzetten

***************************************
DEN HAAG Minister Verdonk wil drie
radicale imams het land uitzetten.Het
gaat om voorgangers van de Al Fourkaan-
moskee in Eindhoven.Het ministerie van
Justitie heeft dat bekendgemaakt.

De verblijfsvergunning van twee imams
wordt ingetrokken,van de derde wordt
deze niet verlengd.Volgens de AIVD
dragen ze bij aan de radicalisering van
moslims in Nederland en aan het creëren
van een voedingsbodem voor de jihad.

In hun preken lieten de drie steeds hun
afkeuring over de Westerse samenleving
weten en zetten ze de moskeegangers
ertoe aan niet met andersdenkenden om
te gaan.

Julien
25-02-05, 17:10
Geplaatst door prikkerd
Julien is een praat-graag die niet weet waarover hij praat als hij maar zijn woordje doet ongeacht of hij nu slim of dom overkomt

Salafisten zijn tegen alles was niet strijkt met hun normen en waarden (wie is dat nou niet?) en dat wil niet zeggen dat ze iedereen aanvallen die tegen hun is ....ook isoleren ze zich zelf niet maar gebruiken ze hun vrijheden om hun geloof te kunnen beoeffenen (privcy) (wie doet dat nou niet?)

SGP'ers zijn ook welkom in Nederland met al hun anti-westerse ideeen (tegen homo's tegen tv...etc etc)

men wil gewoon de islam aanvallen en alles op radicalisme en terrorisme gooien

nee jij zegt slimme dingen :moe: jij kletst zomaar uit je nek.. ik kom nog met bronnen

"In hun preken lieten de drie steeds hun
afkeuring over de Westerse samenleving
weten en zetten ze de moskeegangers
ertoe aan niet met andersdenkenden om
te gaan."

Ik vind dit gewoon van de gekke. Als je zo'nm hekel aan het Westen hebt, of aan ongelovigen. Wat the hell doe je hier dan??
Stel je voor dat Wilders in Saoedie Arabië gaat wonen en gaat klagen over al die 'klote-moslims' dat is toch ook vreemd???

Maar ik ken geen moslim die zo denkt, en volgens mij zijn er ook nauwelijks moslims die zo denken (behalve dan die paar salafisten). Dus je hoeft je niet aangesproken te voelen.

De SGP is totaal niet anti-westers.. het is zelfs (jammer genoeg) een onderdeel van de westerse cultuur. van mij mogen ze de sgp ook verbieden hoor, maar uitzetten gaat een beetje moeilijk he.want ze hebben de nederlandse nationaliteit

NIS
25-02-05, 17:15
Valt het jullie op, dat het geen Marokkanen zijn??

Zie je wel.. we zijn echt wel niet zo errug... als men ons doet overkomen.. :D

mark61
25-02-05, 17:28
Geplaatst door NIS
Valt het jullie op, dat het geen Marokkanen zijn??

Zie je wel.. we zijn echt wel niet zo errug... als men ons doet overkomen.. :D

Smiechten, een beetje anderen naar voren schuiven als bliksemafleider.

You're even badder than I thought. :)

Max Stirner
25-02-05, 21:29
Geplaatst door NIS
Valt het jullie op, dat het geen Marokkanen zijn??

Zie je wel.. we zijn echt wel niet zo errug... als men ons doet overkomen.. :D


Het is nog erger.....jullie ( :D ) zijn meelopers die hun eigen eeuwenoude gewoontes en cultuur verkwanselen omdat een of andere Saudische of Syrische lul-de-behanger jullie ( :D ) vertelt dat het allemaal anders moet..........

Dutchguy
25-02-05, 23:16
Geplaatst door Zeepaardje
Je bedoelt de Jehova Getuigen zeker?


Anyway: ik zal niet treuren om het vertrek van welke salafist dan ook.
En als daar een soefist voor terugkomt, dan sta ik klaar met gebak en bloemen!

Toffe lui die soefisten! :lole:

Dutchess
25-02-05, 23:45
Geplaatst door Zeepaardje
Nee, ze willen (net zoals de Jehova's trouwens) zoveel mogelijk zieltjes winnen en zo Nederland/Europa bekeren tot "de islam".
Dat hun islam niet zo goed past bij onze vrijheden is voor hen geen obstakel. En de vraag of hun mede-moslims wel op hen zitten te wachten komt ook niet in hun op. Kortom: van mij mogen ze zó op het vliegtuig. Ben nog bereid om ze een lift naar Schiphol te geven ook!

Welnee. De el tawheed moskee zit hier vlakbij, en de bezoekers en imams praten niet eens met me, laat staan dat ze me proberen te bekeren. Of zelfs maar aankijken. In tegenstelling tot jehova's. Die moet je voor de deur wegslaan. Ik las in de volkskrant laatst iets over oorlogsbuit. Of was het nou huursubsidie? En het schijnt dat egypte de radicaalsten gewoon het land uit zet. Ze moeten toch ergens wonen? Terwijl ze wachten op het armageddon??

tr_imparator
26-02-05, 02:37
Geplaatst door Julien

De SGP is totaal niet anti-westers.. het is zelfs (jammer genoeg) een onderdeel van de westerse cultuur. van mij mogen ze de sgp ook verbieden hoor, maar uitzetten gaat een beetje moeilijk he.want ze hebben de nederlandse nationaliteit

logica?

SGP=totaal niet anti-westers
SGP=onderdeel van de westerse cultuur

en

van mij mogen ze se SGP ook verbieden : het was toch onderdeel van de westerse cultuur? en jij keurt de SGP ook af( 'jammer genoeg')

conclusie: imam's en jij ook keuren sommige dingen van het westerse cultuur af. afkeuring is niet haten. kan jij ook dan ff uitgezet worden? he wat stom, dat kan nou niet, jij hebt immers een nl paspoort. :fuckit:

prikkerd
26-02-05, 09:42
Geplaatst door tr_imparator
logica?

SGP=totaal niet anti-westers
SGP=onderdeel van de westerse cultuur

en

van mij mogen ze se SGP ook verbieden : het was toch onderdeel van de westerse cultuur? en jij keurt de SGP ook af( 'jammer genoeg')

conclusie: imam's en jij ook keuren sommige dingen van het westerse cultuur af. afkeuring is niet haten. kan jij ook dan ff uitgezet worden? he wat stom, dat kan nou niet, jij hebt immers een nl paspoort. :fuckit:

Bedankt! Ik wilde al moeite doen om op Juliens onzin te reageren en zijn tegenstrijdigheden eruit te halen.

p.s. Julien ik klets niet uit mijn nek ik ken de moskee en ken de imams persoonlijk en heb gestudeert over ISLAM EN SALAFISME. Jij daarentegen citeert een stukje aivd dat niets zegt en zit vol tegenstrijdigheden en vooroordelen.

Julien
26-02-05, 14:27
Geplaatst door tr_imparator
logica?

SGP=totaal niet anti-westers
SGP=onderdeel van de westerse cultuur

en

van mij mogen ze se SGP ook verbieden : het was toch onderdeel van de westerse cultuur? en jij keurt de SGP ook af( 'jammer genoeg')

conclusie: imam's en jij ook keuren sommige dingen van het westerse cultuur af. afkeuring is niet haten. kan jij ook dan ff uitgezet worden? he wat stom, dat kan nou niet, jij hebt immers een nl paspoort. :fuckit:

zucht. ik ben niet tegenstrijdig, je moet eens leren lezen!

prikkerd begon met de vergelijking salafisme-sgp. en mijn reactie was: "de vergelijking klopt niet, want de sgp is een onderdeel van de westerse cultuur. en sgpers zijn nederlanders. daarom kun je ze niet het land uitzetten"
Daar is niks tegenstrijdigs aan.

Maar als je om m'n persoonlijke mening vraagt; dan mag van mij de SGP ook verboden worden.

Ik vind het erg ver gezocht om mij nu vanwege die mening een anti-Westers iemand te noemen. Die imams gingen veel verder, dat weet je best. Ik vind juist dat moslims met niet-moslims in contact moeten komen. Die imams verboden dat. En daarom, vraag ik me af wat je hier dan doet!!! Als je geen contact wil met niet-moslims, waarom kom je dan naar Nederland?????????????????????????????/

Julien
26-02-05, 14:28
Geplaatst door prikkerd
Bedankt! Ik wilde al moeite doen om op Juliens onzin te reageren en zijn tegenstrijdigheden eruit te halen.

p.s. Julien ik klets niet uit mijn nek ik ken de moskee en ken de imams persoonlijk en heb gestudeert over ISLAM EN SALAFISME. Jij daarentegen citeert een stukje aivd dat niets zegt en zit vol tegenstrijdigheden en vooroordelen.

ik citeerde een stuk persbericht. en jij weet ook niet wat die imam 24h per dag zegt. voor de rest; zie mijn reactie hierboven.

tr_imparator
26-02-05, 15:17
Geplaatst door Julien
zucht. ik ben niet tegenstrijdig, je moet eens leren lezen!

prikkerd begon met de vergelijking salafisme-sgp. en mijn reactie was: "de vergelijking klopt niet, want de sgp is een onderdeel van de westerse cultuur. en sgpers zijn nederlanders. daarom kun je ze niet het land uitzetten"
Daar is niks tegenstrijdigs aan.

Maar als je om m'n persoonlijke mening vraagt; dan mag van mij de SGP ook verboden worden.

Ik vind het erg ver gezocht om mij nu vanwege die mening een anti-Westers iemand te noemen. Die imams gingen veel verder, dat weet je best. Ik vind juist dat moslims met niet-moslims in contact moeten komen. Die imams verboden dat. En daarom, vraag ik me af wat je hier dan doet!!! Als je geen contact wil met niet-moslims, waarom kom je dan naar Nederland?????????????????????????????/

het gaat mij erom, dat ook jij sommige dingen kan afkeuren. zoals je dat doet bijvoorbeeld voor de sgp. als dat leidt tot uitzetting, vind ik dat raar. Ten slotte maak ik niet de vergelijking dat SGP een onderdeel is van de westerse cultuur. Verder was er toch vrijheid van meningsuiting? Ow nee, die heb jij zo hoog geplaats dat je niet meer terugkunt. Je kan niet meer zeggen dat die meningsuiting een beetje te ver gaat. Het steekt als het ware boven alle wetten uit.

de imams verbieden helemaal niet iets, er zit geen voorwaarde of staf daartegen. die zeggen alleen dat. Verder is het de keus aan moslims of ze wel of niet met niet-moslims in contact komen. maar dat gaat een beetje moeilijk in een land met 15 miljoen? niet-moslims.

en zo stel je mij een domme vraag.. of jezelf.. misschien weet je het niet, maar in Nederland zijn er best veel moslims.. alleen turken en marokkanen al ruim 800 000 . Misschien willen ze contact met hun. ZE KOMEN OOK NIET VOOR DE NIET-MOSLIMS.

verder wil ik je erop wijzen dat joden ook een gesloten gemeenschap willen vormen in het westen, daar hoor ik niks over. kijk bijvoorbeeld naar de topic die ik heb gezet (verschil tussen intergraite en assimilatie).

hoe moet ik nou denken over jouw he? vertel dat mij even? ben je een hypocriet?

Julien
26-02-05, 15:43
Geplaatst door tr_imparator
het gaat mij erom, dat ook jij sommige dingen kan afkeuren. zoals je dat doet bijvoorbeeld voor de sgp. als dat leidt tot uitzetting, vind ik dat raar. Ten slotte maak ik niet de vergelijking dat SGP een onderdeel is van de westerse cultuur. Verder was er toch vrijheid van meningsuiting? Ow nee, die heb jij zo hoog geplaats dat je niet meer terugkunt. Je kan niet meer zeggen dat die meningsuiting een beetje te ver gaat. Het steekt als het ware boven alle wetten uit.

de imams verbieden helemaal niet iets, er zit geen voorwaarde of staf daartegen. die zeggen alleen dat. Verder is het de keus aan moslims of ze wel of niet met niet-moslims in contact komen. maar dat gaat een beetje moeilijk in een land met 15 miljoen? niet-moslims.

en zo stel je mij een domme vraag.. of jezelf.. misschien weet je het niet, maar in Nederland zijn er best veel moslims.. alleen turken en marokkanen al ruim 800 000 . Misschien willen ze contact met hun. ZE KOMEN OOK NIET VOOR DE NIET-MOSLIMS.

verder wil ik je erop wijzen dat joden ook een gesloten gemeenschap willen vormen in het westen, daar hoor ik niks over. kijk bijvoorbeeld naar de topic die ik heb gezet (verschil tussen intergraite en assimilatie).

hoe moet ik nou denken over jouw he? vertel dat mij even? ben je een hypocriet?

ik begrijp je maar half, want je schrijft echt ontzettend slecht. dus als ik iets verkeerds interpreteer dan komt het door jouw schrijfstijl.

ik weet niet wat voor indruk jij van mij hebt. maar je gooit me op 1 hoop met die hollanders die zo hebben zitten janken na de moord op Van Gogh en daarmee zit je fout. Hoe weet jij wat mijn mening is over de vrijheid van meningsuiting? Ik ben dus juist voor een strenge controle van die vrijheid van meningsuiting. Haatzaaierij moet verboden worden. Aan beide kanten.

En nogmaals, ik keur de sgp af..maar ik zeg niet dat je niet met sgp'ers mag omgaan en ik zeg ook niet dat sgp'ers klootzakken zijn die naar de hel gaan. ik zie de overeenkomst niet.

iedere imam die oproept om niet om te gaan met niet-moslims vind ik een racist! en voor dit soort mensen is geen plaats in een samenleving vind ik gewoon. en dat geldt natuurlijk ook voor joodse en christelijke extremisten. Het probleem is alleen dat je mensen met een Nederlandse nationaliteit niet het land kunt uitzetten, maar de imams hadden geen Nederlandse nationaliteit. Jij en ik zijn Nederlands, dus zullen ook niet om onze mening het land uitgezet worden.

En vergelijk mijn opmerking ( "waarom zijn die imams hier dan?...") met deze situatie: zou je het niet vreemd vinden als Wilders asiel gaat aanvragen in Saoedie Arabië en na gastvrij te zijn ontvangen, gaat klagen over de moslims en gaat zeggen "nou die islamitische cultuur is maar achterlijk, het zou beter zijn als S.Arabie christelijk werd en met moslims weiger ik om te gaan.." Dat is toch belachelijk?

tr_imparator
26-02-05, 16:02
Geplaatst door Julien


"In hun preken lieten de drie steeds hun
afkeuring over de Westerse samenleving
weten en zetten ze de moskeegangers
ertoe aan niet met andersdenkenden om
te gaan."



nu is het haat zaaien en racisme geworden?

tr_imparator
26-02-05, 16:09
Geplaatst door Julien
[B

En nogmaals, ik keur de sgp af..maar ik zeg niet dat je niet met sgp'ers mag omgaan en ik zeg ook niet dat sgp'ers klootzakken zijn die naar de hel gaan. ik zie de overeenkomst niet.

iedere imam die oproept om niet om te gaan met niet-moslims vind ik een racist! [/B]

dus als je zegt niet om te gaan met sommige mensen en zegt dat sommige mensen klootzakken zijn die naar de hel gaan ben je een racist?

de reden waarom ze dat zeggen is omdat ze sommige aspecten van de westerse samenleving afkeuren, jij doet dat ook, maar dan ben je geen racist...dat is je mening.

Julien
26-02-05, 16:13
Geplaatst door tr_imparator
dus als je zegt niet om te gaan met sommige mensen en zegt dat sommige mensen klootzakken zijn die naar de hel gaan ben je een racist?
ja!


de reden waarom ze dat zeggen is omdat ze sommige aspecten van de westerse samenleving afkeuren, jij doet dat ook, maar dan ben je geen racist...dat is je mening.

ik keur alleen iets af. maar ik vind sgp'ers niet minderwaardig en of ze naar de hel gaan, geen idee.

tr_imparator
26-02-05, 16:17
zoek ff op wat racisme betekent :maf:

de imams vinden niet-moslims ook niet minderwaardig.

ze zeggen: niet om te gaan met niet-moslims, de reden hiervoor is afkeuring van de westerse samenleving, ze zeggen dit niet op grond van ras.

Julien
26-02-05, 16:37
Geplaatst door tr_imparator
zoek ff op wat racisme betekent :maf:

de imams vinden niet-moslims ook niet minderwaardig.

ze zeggen: niet om te gaan met niet-moslims, de reden hiervoor is afkeuring van de westerse samenleving, ze zeggen dit niet op grond van ras.

ok dan noem ik het discriminerend. Ik vind dit hetzelfde als Le Pen die zegt dat je niet met allochtonen moet omgaan. Het is toch ook discriminerend om te zeggen dat je niet met ongelovigen moet omgaan??!!

En die imam vindt westerlingen wel degelijk minderwaardig, als hij zo over het westen denkt/ praat.

Coolassprov MC
26-02-05, 16:45
Geplaatst door Julien
Ik ben dus juist voor een strenge controle van die vrijheid van meningsuiting.

Wat doet dat woord ‘vrijheid’ in jouw zin? Als je vóór vrijheid van meningsuiting bent, ben je vóór uitingen van meningen die je tegen staan; anders ben je gewoon tegen vrijheid van meningsuiting; Hitler, Stalin en Hussein waren ook slechts vóór uitingen van meningen die hun aanstonden.


Geplaatst door Julien
...iedere imam die oproept om niet om te gaan met niet-moslims vind ik een racist!

En iemand die de ballen verstand heeft van de Islam.


Geplaatst door Julien
... en voor dit soort mensen is geen plaats in een samenleving vind ik gewoon. en dat geldt natuurlijk ook voor joodse en christelijke extremisten.

Wanneer komt die ‘tolerantie’ en ‘vrijheid’ nu op de proppen? Tolereert de tolerante intolerantie? Nogmaals:
Als je vóór vrijheid van meningsuiting bent, ben je vóór uitingen van meningen die je tegen staan; anders ben je gewoon tegen vrijheid van meningsuiting.


Geplaatst door Julien
... en voor dit soort mensen is geen plaats in een samenleving vind ik gewoon. en dat geldt natuurlijk ook voor joodse en christelijke extremisten.


Geplaatst door Julien
Het probleem is alleen dat je mensen met een Nederlandse nationaliteit niet het land kunt uitzetten, maar de imams hadden geen Nederlandse nationaliteit. Jij en ik zijn Nederlands, dus zullen ook niet om onze mening het land uitgezet worden.

Dat zal jij, met jouw gevoel voor gerechtigheid en respect voor de geldende wetten, behoorlijk hypocriet en jammer vinden, niet?

Ik begrijp dat je het soms niet kunt volgen maar waarschijnlijk zal het mogelijk zijn/worden om iemand die een genaturaliseerde Nederlander is, zijn Nederlandse nationaliteit af te nemen op basis van een veroordeling.

Max Stirner
26-02-05, 16:50
Geplaatst door tr_imparator
zoek ff op wat racisme betekent :maf:

de imams vinden niet-moslims ook niet minderwaardig.

ze zeggen: niet om te gaan met niet-moslims, de reden hiervoor is afkeuring van de westerse samenleving, ze zeggen dit niet op grond van ras.


Westerse samenleving afkeuren, maar er wel wonen, uitkering genieten, huis van de woningbouwvereniging met huursubsidie, kinderen naar school sturen, kinderbijslag ontvangen........

Je zou het hypocriet kunnen noemen.

Mensen die niets aan de maatschappij willen bijdragen en alleen maar zanikken dat ze op basis van hun geloof superieur zouden zijn aan de koefars, hebben hier gewoon niets te zoeken.

Jammer dat ze te stom zijn om dat zelf te begrijpen.

Julien
26-02-05, 16:55
Geplaatst door Coolassprov MC
Wat doet dat woord ‘vrijheid’ in jouw zin? Als je vóór vrijheid van meningsuiting bent, ben je vóór uitingen van meningen die je tegen staan; anders ben je gewoon tegen vrijheid van meningsuiting; Hitler, Stalin en Hussein waren ook slechts vóór uitingen van meningen die hun aanstonden.
dat ben ik niet met je eens. Want ook binnen de huidige vrijheid van meningsuiting zijn er grenzen. Je mag namelijk geen majesteitsschennis plegen, en ook niet God een pedofiel noemen of zoiets. Ik vind dat je wel NOG strenger mag zijn. Haatzaaierij moet ook verboden worden.


En iemand die de ballen verstand heeft van de Islam.
vind ik ook. t is trouwens alleen maar in het belang van die 99% moslims die niet zo wereldvreemd denken als deze imams, dat deze imams worden aangepakt.


Dat zal jij, met jouw gevoel voor gerechtigheid en respect voor de geldende wetten, behoorlijk hypocriet en jammer vinden, niet?

Ik begrijp dat je het soms niet kunt volgen maar waarschijnlijk zal het mogelijk zijn/worden om iemand die een genaturaliseerde Nederlander is, zijn Nederlandse nationaliteit af te nemen op basis van een veroordeling.
Voor het krijgen van de NL nationaliteit worden verschillende eisen gesteld. Als je haat zaait dan heb ik er geen problemen mee dat je de NLe nationaliteit uiteindelijk NIET krijgt en het land uit moet.
Ik heb liever een Marokkaan hier die gewoon komt vanwege geld verdienen voor z'n familie dan iemand die hier haat komt zaaien.

En het afnemen van een nationaliteit gaat tegen de mensenrechten in. ik betwijfel of er ooit een meerderheid zal zijn die dat goedkeurt in de NLe politiek. De EU zal dit ook zeker verbieden!

tr_imparator
26-02-05, 17:00
Geplaatst door Julien
ok dan noem ik het discriminerend. Ik vind dit hetzelfde als Le Pen die zegt dat je niet met allochtonen moet omgaan. Het is toch ook discriminerend om te zeggen dat je niet met ongelovigen moet omgaan??!!

En die imam vindt westerlingen wel degelijk minderwaardig, als hij zo over het westen denkt/ praat.

Het gaat het erom dat je moet begrijpen dat imams op grond van hun 'afkeuring'( en niet op grond van ras of geloof)zeggen dat men niet moet omgaan met 'ongelovigen'. Het is dus ook geen racisme en ook geen discriminatie. Le pen daarentegen zegt niet om te gaan met allochtonen op grond van hun afkomst(ras)?, dat is wel racisme.


ze worden ook niet uitgezet omdat ze discrimineren.

Max Stirner
26-02-05, 17:07
Geplaatst door tr_imparator
Het gaat het erom dat je moet begrijpen dat imams op grond van hun 'afkeuring'( en niet op grond van ras of geloof)zeggen dat men niet moet omgaan met 'ongelovigen'. Het is dus ook geen racisme en ook geen discriminatie. Le pen daarentegen zegt niet om te gaan met allochtonen op grond van hun afkomst(ras)?, dat is wel racisme.


ze worden ook niet uitgezet omdat ze discrimineren.


Discriminatie betekent gewoon dat je onderscheid maakt tussen verschillende groepen mensen - bijv. tussen koefar en niet-koefar.

Prima, maar zeur dan niet als de koefar daaruit hun conclusies trekken......en deze zuurpruimen het land uitzetten.

Rourchid
26-02-05, 17:09
gewist

Rourchid
26-02-05, 17:15
gewist

tr_imparator
26-02-05, 17:17
Geplaatst door Max Stirner
Discriminatie betekent gewoon dat je onderscheid maakt tussen verschillende groepen mensen - bijv. tussen koefar en niet-koefar.

Prima, maar zeur dan niet als de koefar daaruit hun conclusies trekken......en deze zuurpruimen het land uitzetten.



wel als hun conclusies gebaseerd zijn op misverstanden.

tr_imparator
26-02-05, 17:28
Geplaatst door Max Stirner
Westerse samenleving afkeuren, maar er wel wonen, uitkering genieten, huis van de woningbouwvereniging met huursubsidie, kinderen naar school sturen, kinderbijslag ontvangen........

Je zou het hypocriet kunnen noemen.

Mensen die niets aan de maatschappij willen bijdragen en alleen maar zanikken dat ze op basis van hun geloof superieur zouden zijn aan de koefars, hebben hier gewoon niets te zoeken.

Jammer dat ze te stom zijn om dat zelf te begrijpen.


Waarom schets je dit beeld om je mening duidelijk te maken, laat staan dat dat beeld juist is. Als je het niet eens bent met het systeem in Nederland, moet je bij de overheid zijn en niet bij mij. Je visie op die mensen is op z'n minst achterlijk. :wow:

Max Stirner
26-02-05, 17:45
Geplaatst door Joacim [/i]
[B]Genoeg autochtonen die precies zo leven.[/QUOTE]

Ik heb het woord `allochtonen` helemaal niet gebruikt. Ik heb een hekel aan alle mensen die verongelijkt in een hoekje zitten te zeiken/ superieur zitten te wezen.


Maar waar dan wel?

Alsof dat mijn probleem is.......Als je een hekel hebt aan diversiteit/mensen van diverse pluimage en daar niet mee wilt omgaan, lijkt NL me in ieder geval bepaald niet het paradijs.

Het Tora Bora gebergte zou geschikter zijn, of de Zuidpool.

Punt is dat ik het vreemd vind dat iemand helemaal uit Syrie, Kenia of weet-ik-veel-waarvandaan komt om hier te gaan prediken dat 99% van de bevolking in zonde leeft. Blijf lekker thuis dan.

Max Stirner
26-02-05, 17:53
Geplaatst door tr_imparator
Waarom schets je dit beeld om je mening duidelijk te maken, laat staan dat dat beeld juist is. Als je het niet eens bent met het systeem in Nederland, moet je bij de overheid zijn en niet bij mij. Je visie op die mensen is op z'n minst achterlijk. :wow:


Ik heb het niet over het systeem maar over de instelling van een (heel klein) groepje mensen.

Waarom zou ik hen respecteren als ze mij niet respecteren?

Max Stirner
26-02-05, 17:54
Geplaatst door tr_imparator
wel als hun conclusies gebaseerd zijn op misverstanden.

OK.

Weet ik niet, kwerk niet bij de AIVD en kom niet uit Eindhoven.

DEMOcraat
26-02-05, 18:01
Geplaatst door Julien
ja maar wat doen die mensen in godsnaam in Nederland, als ze de Westerse cultuur zo haten??? Zijn ze sadistisch ofzo?

wet je hoeveel westerlingen in islamitische landen wonen terwijl ze de islam als een achterlijke en facistische leer vinden,ik vraag me af wat doen die westerlingen daar eigenlijk..

Max Stirner
26-02-05, 18:14
Geplaatst door DEMOcraat
wet je hoeveel westerlingen in islamitische landen wonen terwijl ze de islam als een achterlijke en facistische leer vinden,ik vraag me af wat doen die westerlingen daar eigenlijk..

Goed punt.

Ik zou me totaal niet thuisvoelen in pakweg Saudi-Arabie. Een paar maanden misschien, om een berg oliedollars te verdienen, maar daarna weer snel weg.

Das toch iets anders dan je permanent in een ander land vestigen, je kinderen er te laten opgroeien etcetc.

tr_imparator
26-02-05, 18:15
Geplaatst door Max Stirner
Ik heb het niet over het systeem maar over de instelling van een (heel klein) groepje mensen.

Waarom zou ik hen respecteren als ze mij niet respecteren?

toch is het vreemd dat je dat beeld erbij haalt en hoezo heeft dat iets te maken met die imams? weet jij iets over hun persoonlijkheid, leven, attitude? NEE! dus is het onterecht dat je dit erbij betrekt? JA!

buiten dit, zijn er misschien mensen die misbruik maken van het sociale systeem, maar dat is niet relevant voor dit onderwerp, en niet mijn taak noch jouw taak om hier iets tegen te doen. Dat is een probleem van de overheid en zij moet evt. het misbruik hiervan aanpakken.

tr_imparator
26-02-05, 18:20
Geplaatst door Max Stirner
Das toch iets anders dan je permanent in een ander land vestigen, je kinderen er te laten opgroeien etcetc.


Heb je er bezwaren tegen? Vind je dat buitenlanders op moet rotten naar hun eigen land?

let op: laatste vraag is suggestief.

Max Stirner
26-02-05, 18:39
[QUOTE]Geplaatst door tr_imparator
[B]toch is het vreemd dat je dat beeld erbij haalt en hoezo heeft dat iets te maken met die imams? weet jij iets over hun persoonlijkheid, leven, attitude? NEE! dus is het onterecht dat je dit erbij betrekt? JA!


Ik hekel een bepaalde mentaliteit - spugen op een land en haar inwoners en tegelijkertijd gebruikmaken van alle faciliteiten die dat land en haar inwoners je bieden.

Of dat voor die imams geldt, weet ik niet.

tr_imparator
26-02-05, 18:48
Geplaatst door Max Stirner
Westerse samenleving afkeuren , maar er wel wonen, uitkering genieten, huis van de woningbouwvereniging met huursubsidie, kinderen naar school sturen, kinderbijslag ontvangen........




Ik hekel een bepaalde mentaliteit - spugen op een land en haar inwoners en tegelijkertijd gebruikmaken van alle faciliteiten die dat land en haar inwoners je bieden.

Of dat voor die imams geldt, weet ik niet.



nee dat verband heb jij noooooooooooooooooit gelegd...en geef is antwoord op me vraag hiervoor.

Max Stirner
26-02-05, 18:51
Geplaatst door tr_imparator
Heb je er bezwaren tegen? Vind je dat buitenlanders op moet rotten naar hun eigen land?

let op: laatste vraag is suggestief.


Nee, ik vind het wel gezellig want ik hou van diversiteit.

Mensen die daar niet van houden en zichzelf superieur achten, ben ik echter liever kwijt dan rijk.

Max Stirner
26-02-05, 19:16
Geplaatst door tr_imparator [/i]
nee dat verband heb jij noooooooooooooooooit gelegd...

Nee.

Ik heb nu al drie x gezegd dat het een bepaald soort mentaliteit is, waar ik kritiek op heb, niet op concrete personen - en dus ook niet op deze specifieke imams. Ik ken ze niet.

Je zou kunnen stellen dat ik mijn punt zo langzamerhand wel gemaakt heb......



en geef is antwoord op me vraag hiervoor.

Het zou natuurlijk kunnen dat je echt een Imperator bent, anders vind jeje zelf veel te belangrijk.

tr_imparator
26-02-05, 19:26
Geplaatst door Max Stirner
Nee, ik vind het wel gezellig want ik hou van diversiteit.

Mensen die daar niet van houden en zichzelf superieur achten, ben ik echter liever kwijt dan rijk.

en dat is meestal het geval bij autochtonen tegenover allochtonen; ook bij jou

ik citeer:

'' ....in onze samenleving wordt etnocentrisme op een aantal tereinen zichtbaar: wanneer autochtonen zoveel mogelijk afstand houden van allcohtonen, wanneer allochtonen worden achtergesteld tov autochtonen en wanner beleidsmaatregelen met de bedoeling om de positie van allochtonen in de samenleving te verbeteren weerstand oproepen van autochten. Etnocentrische reacties worden volgens Verberk niet alleen verklaar door het bestaan van openlijke negatieve attitudes ten aanzien van allochtonen, ook subtiele, min of meer verborgen, negatieve attitudes spelen hierbij een belangrijke rol. Deze negatieve attitudes gaan samen met de perceptie dat mensen uit de eigen groep zich positief onderscheiden van de anderen, de buitenstaanders. Kenmerkend voor de openlijke negatieve attitudes ten aanzien van allochtonen is dat autochtonen zich superieur voelen, dat autochtonen de aanwezigheid van allochtonen als problematisch ervaren, en dat negatieve eigenschappen van een beperkt groep allochtonen worden toegeschreven aan de gehele groep'' ...


Literatuur: Verberk, G.Attitudes towards Ethnic Minorities. Conceptualisations, Measurement and Models. Amsterdam, Thele Thesis, 1999. Vu University press Amsterdam.

DEMOcraat
26-02-05, 19:27
Geplaatst door Max Stirner
Goed punt.

Ik zou me totaal niet thuisvoelen in pakweg Saudi-Arabie. Een paar maanden misschien, om een berg oliedollars te verdienen, maar daarna weer snel weg.
dus voor een pak geld zul je alles doen..


[i]Das toch iets anders dan je permanent in een ander land vestigen, je kinderen er te laten opgroeien etcetc. [/B]
zoals ik al had gezegt men doet kennelijk alles voor het geld.alleen in nederland wil het maar niet lukken om een pak geld te verdienen..zodra je iets krijgt moet je het de volgende dag weet terug geven.

tr_imparator
26-02-05, 19:34
Geplaatst door Max Stirner
Het zou natuurlijk kunnen dat je echt een Imperator bent, anders vind jeje zelf veel te belangrijk.


is dit relevant? gaan we nu mijn nickname betwisten? mij best, zeg het maar?

Max Stirner
26-02-05, 19:39
Geplaatst door tr_imparator
en dat is meestal het geval bij autochtonen tegenover allochtonen; ook bij jou

ik citeer:

'' ....in onze samenleving wordt etnocentrisme op een aantal tereinen zichtbaar: wanneer autochtonen zoveel mogelijk afstand houden van allcohtonen, wanneer allochtonen worden achtergesteld tov autochtonen en wanner beleidsmaatregelen met de bedoeling om de positie van allochtonen in de samenleving te verbeteren weerstand oproepen van autochten. Etnocentrische reacties worden volgens Verberk niet alleen verklaar door het bestaan van openlijke negatieve attitudes ten aanzien van allochtonen, ook subtiele, min of meer verborgen, negatieve attitudes spelen hierbij een belangrijke rol. Deze negatieve attitudes gaan samen met de perceptie dat mensen uit de eigen groep zich positief onderscheiden van de anderen, de buitenstaanders. Kenmerkend voor de openlijke negatieve attitudes ten aanzien van allochtonen is dat autochtonen zich superieur voelen, dat autochtonen de aanwezigheid van allochtonen als problematisch ervaren, en dat negatieve eigenschappen van een beperkt groep allochtonen worden toegeschreven aan de gehele groep'' ...


Literatuur: Verberk, G.Attitudes towards Ethnic Minorities. Conceptualisations, Measurement and Models. Amsterdam, Thele Thesis, 1999. Vu University press Amsterdam.



Kgeloof alleen in individuen, niet in autochtoon of allochtoon.

Max Stirner
26-02-05, 19:43
Geplaatst door DEMOcraat [/i]
dus voor een pak geld zul je alles doen..

Nee. Wel veel.

:roker: Zelfs een paar maanden in een achterlijk land wonen....



zoals ik al had gezegt men doet kennelijk alles voor het geld.alleen in nederland wil het maar niet lukken om een pak geld te verdienen..zodra je iets krijgt moet je het de volgende dag weet terug geven. [/QUOTE]


:D

De belastingen zijn hier absurd hoog ja..........dat stimuleert mensen niet om hard te werken en initiatief te nemen.

Max Stirner
26-02-05, 19:56
Geplaatst door tr_imparator
is dit relevant? gaan we nu mijn nickname betwisten? mij best, zeg het maar?


Nee man, chill uit......... :blowen:

Je had gewoon geen imperativus moeten gebruiken........

DEMOcraat
26-02-05, 20:01
Geplaatst door Max Stirner
Nee. Wel veel.

:roker: Zelfs een paar maanden in een achterlijk land wonen....

en zo denken die imams ook over nederland alleen zijn ze hier niet voor het geld..

[i]De belastingen zijn hier absurd hoog ja..........dat stimuleert mensen niet om hard te werken en initiatief te nemen. [/B]
hoe harder je werkt hoe meer je moet inleveren dus het heeft geen zin om je kapot te gaan werken..normaal baantje van 32 uur per week is al voldoende om van te overleven..

Max Stirner
26-02-05, 20:18
Geplaatst door DEMOcraat [/i]
en zo denken die imams ook over nederland alleen zijn ze hier niet voor het geld..

Ik denk dat de meeste imams best positief over NL denken en dat ook verkondigen.

Het gaat mij juist om die zeurpieten die het liefst zouden zien dat alles hier net zo gaat als in Saudi-Arabie.


hoe harder je werkt hoe meer je moet inleveren dus het heeft geen zin om je kapot te gaan werken..normaal baantje van 32 uur per week is al voldoende om van te overleven.. [/QUOTE]

Natuurlijk hebben we hier niets te klagen, qua geld.

Toch vinnik het raar dat hard werken hier in feite bestraft wordt.

DEMOcraat
26-02-05, 20:29
Geplaatst door Max Stirner
Ik denk dat de meeste imams best positief over NL denken en dat ook verkondigen.

Het gaat mij juist om die zeurpieten die het liefst zouden zien dat alles hier net zo gaat als in Saudi-Arabie.
zo denk ik ook over de meeste imams
internet is erger dan al die zeurpietten bij elkaar.


[i]Natuurlijk hebben we hier niets te klagen, qua geld.

Toch vinnik het raar dat hard werken hier in feite bestraft wordt. [/B]
persoonlijk mag ik niet klagen,alleen die belastingen zijn te hoog als je iemand in dienst neemt vooral al die sociale verzekeringen.

tr_imparator
26-02-05, 21:04
Geplaatst door Max Stirner
Kgeloof alleen in individuen, niet in autochtoon of allochtoon.


geloof het of niet.., ik wou ff duidelijk maken wie zich meestal superieur opstelt.


ik wil best in discussie met je over anarchisme en Max Stirner, ook ik kan hierover mijn KANTtekeningen plaatsen.. :ninja2:

observer
26-02-05, 21:10
Geplaatst door tr_imparator
buiten dit, zijn er misschien mensen die misbruik maken van het sociale systeem, maar dat is niet relevant voor dit onderwerp, en niet mijn taak noch jouw taak om hier iets tegen te doen. Dat is een probleem van de overheid en zij moet evt. het misbruik hiervan aanpakken. niet met je eens

het is een probleem van iedereen want het zijn onze belastingcenten die misbruikt worden

bovendien zou als de fraude 100% aangepakt wordt dwz iedereen die een uitkering krijgt verliest min of meer alle financiele privacy en moet zich zovaak melden dat fraude bijna onmogelijk is, dan zou er veel meer geld zijn om diegene die echt een uitkering nodig hebben te helpen

tr_imparator
26-02-05, 21:11
Geplaatst door Max Stirner
Nee man, chill uit......... :blowen:

Je had gewoon geen imperativus moeten gebruiken........



ook bezwaar tegen mijn klein individutje in me hoofd? :sniper:

tr_imparator
26-02-05, 21:19
Geplaatst door observer
niet met je eens

het is een probleem van iedereen want het zijn onze belastingcenten die misbruikt worden

bovendien zou als de fraude 100% aangepakt wordt dwz iedereen die een uitkering krijgt verliest min of meer alle financiele privacy en moet zich zovaak melden dat fraude bijna onmogelijk is, dan zou er veel meer geld zijn om diegene die echt een uitkering nodig hebben te helpen


het kan een probleem van iedereen zijn, maar ik ben niet bepaald de persoon die zich met deze taak wil bezighouden, daar heb je overheidsinstanties voor. Zij moeten gewoon hun werk goed doen, daar betaal ik belasting voor en jij ook.

Rourchid
26-02-05, 21:26
gewist

Coolassprov MC
27-02-05, 14:39
Geplaatst door Julien
dat ben ik niet met je eens. Want ook binnen de huidige vrijheid van meningsuiting zijn er grenzen. Je mag namelijk geen majesteitsschennis plegen, en ook niet God een pedofiel noemen of zoiets. Ik vind dat je wel NOG strenger mag zijn. Haatzaaierij moet ook verboden worden.

De huidige stand van de vrijheid van meningsuiting in de wetgeving is jouw norm; die jij overigens nog niet strekkend genoeg vindt; voor mij is er een verschil tussen mijn kijk en de norm in de wet.

Vrijheid van meningsuiting is van origine bedoeld geweest om de burger te beschermen tegen (vervolging door) de staat;...

...in jouw visie zou 'de vrijheid van meingsuiting' moeten gaan dienen om de staat te beschermen tegen de burger; precies datgene wat loodrecht op de beginselen van een zichzelf beschaafd noemend land staat.

Coolassprov MC
27-02-05, 15:09
Geplaatst door Max Stirner
Mensen die niets aan de maatschappij willen bijdragen en alleen maar zanikken dat ze op basis van hun geloof superieur zouden zijn aan de koefars, hebben hier gewoon niets te zoeken.

Wat vind je van mensen die wel ‘iets aan de maatschappij willen bijdragen en alleen maar zaniken dat ze op basis van hun geloof superieur zouden zijn aan de koefars’?


Geplaatst door Max Stirner
Westerse samenleving afkeuren, maar er wel wonen, uitkering genieten, huis van de woningbouwvereniging met huursubsidie, kinderen naar school sturen, kinderbijslag ontvangen........


Geplaatst door Max Stirner
Een paar maanden misschien, om een berg oliedollars te verdienen, maar daarna weer snel weg.


Geplaatst door Max Stirner
Ik hekel een bepaalde mentaliteit - spugen op een land en haar inwoners en tegelijkertijd gebruikmaken van alle faciliteiten die dat land en haar inwoners je bieden.


Geplaatst door Max Stirner
Zelfs een paar maanden in een achterlijk land wonen....
(...)
De belastingen zijn hier absurd hoog ja..........dat stimuleert mensen niet om hard te werken en initiatief te nemen.


Geplaatst door Max Stirner
Je zou het hypocriet kunnen noemen.

Het feit dat jij de keuze zou hebben om te kunnen uitwijken naar Nederland maakt je geen schrijntje minder hypocriet dan die mensen die jij beschrijft; mensen zich om economische redenen en tegen hun zin zouden prostitueren in een land dat ze verachten; of dat nu onder de noemer 'steuntrekken' mag vallen of onder de noemer 'economisch parasitisme' in het geval van arbeid leveren teneinde geld te onttrekken aan de plaatselijke economie.

Julien
27-02-05, 15:40
Geplaatst door tr_imparator
Het gaat het erom dat je moet begrijpen dat imams op grond van hun 'afkeuring'( en niet op grond van ras of geloof)zeggen dat men niet moet omgaan met 'ongelovigen'. Het is dus ook geen racisme en ook geen discriminatie. Le pen daarentegen zegt niet om te gaan met allochtonen op grond van hun afkomst(ras)?, dat is wel racisme.


ze worden ook niet uitgezet omdat ze discrimineren.

ik vind het wel hetzelfde. het enige verschil met Le Pen is dat deze imams geen onderscheid in ras maken, maar in religie.
En ik zou me wel degelijk gediscrimineerd voelen als een bepaalde bevolkingsgroep weigert met mij om te gaan omdat ik niet islamitisch ben. Dat is pure discriminatie. En dan vraag ik me nogmaals af, wat je hier dan komt zoeken in dit land. Want dit land is voor 93% niet-islamitisch.

Max Stirner
27-02-05, 15:43
Geplaatst door Coolassprov MC
Het feit dat jij de keuze zou hebben om te kunnen uitwijken naar Nederland maakt je geen schrijntje minder hypocriet dan die mensen die jij beschrijft; mensen zich om economische redenen en tegen hun zin zouden prostitueren in een land dat ze verachten; of dat nu onder de noemer 'steuntrekken' mag vallen of onder de noemer 'economisch parasitisme' in het geval van arbeid leveren teneinde geld te onttrekken aan de plaatselijke economie.



Kzou nooit naar een ander land gaan om daar mijn `soortgenoten` te gaan vertellen dat de lokale bevolking achterlijk, zondig of anderszins te min is om mee om te gaan.

Das het verschil.

Julien
27-02-05, 15:44
Geplaatst door DEMOcraat
wet je hoeveel westerlingen in islamitische landen wonen terwijl ze de islam als een achterlijke en facistische leer vinden,ik vraag me af wat doen die westerlingen daar eigenlijk..

ja maar die westerlingen roepen niet openlijk in die islamitische landen: "de islam is een foute godsdienst en de islamitische cultuur is verkeerd en moslims zijn slecht en je mag niet met moslims omgaan"
als ze dat zouden roepen in die landen, dan staat hun wel iets ergers te wachten dan een intrekking van hun verblijfsvergunning.

DEMOcraat
27-02-05, 18:22
Geplaatst door Julien
ja maar die westerlingen roepen niet openlijk in die islamitische landen: "de islam is een foute godsdienst en de islamitische cultuur is verkeerd en moslims zijn slecht en je mag niet met moslims omgaan"
als ze dat zouden roepen in die landen, dan staat hun wel iets ergers te wachten dan een intrekking van hun verblijfsvergunning.
dat doen hun broeders in het westen voor hun wel..wat ik ook niet snap is waarom ze in dictatoriale landen willen werken terwijl ze dat als een afschuwelijke systeem vinden.

Rourchid
27-02-05, 19:07
gewist

Julien
27-02-05, 20:12
Geplaatst door Joacim
Ik ben echt benieuwd om welke 'bepaalde bevolkingsgroep' het gaat.

:moe: die salafisten/moslims die niet met niet-moslims wensen om te gaan, slimmie

Rourchid
27-02-05, 23:59
gewist

Julien
28-02-05, 01:17
Geplaatst door Joacim
Daar was ik nou nooit uit mezelf opgekomen.

?

Coolassprov MC
28-02-05, 22:28
Geplaatst door Max Stirner
Kzou nooit naar een ander land gaan om daar mijn `soortgenoten` te gaan vertellen dat de lokale bevolking achterlijk, zondig of anderszins te min is om mee om te gaan.

Das het verschil.

Als je meer in je mars had dan het maken van veronderstellingen op basis van vage en onbewezen beschuldigingen, en je uitgenodigd zou worden om te gaan werken in Saoudie-Arabie, wil ik wel zien of jij dan ineens onder stoelen en tafels gaat verbergen dat je ze achterlijke bewoners van een achterlijk land vind.


Geplaatst door Max Stirner
Zelfs een paar maanden in een achterlijk land wonen....

Coolassprov MC
28-02-05, 22:38
Geplaatst door Julien
?

Welke historische filosoof zei ook al weer?; ''Zalig zijn de dommen!''.

Julien
28-02-05, 22:44
Geplaatst door Coolassprov MC
Welke historische filosoof zei ook al weer?; ''Zalig zijn de dommen!''.

over wie heb je het?

jezus zouden jullie ook wat minder cryptisch kunnen gaan schrijven??

Coolassprov MC
28-02-05, 22:49
Geplaatst door Julien
over wie heb je het?

jezus zouden jullie ook wat minder cryptisch kunnen gaan schrijven??

Zalig zijn de eenvoudigen van geest. Jezus zegt niet: Zalig zijn de dommen.

Julien
28-02-05, 22:54
Geplaatst door Coolassprov MC
Zalig zijn de eenvoudigen van geest. Jezus zegt niet: Zalig zijn de dommen.

dan heb jij nog een lange weg te gaan naar zaligheid

Coolassprov MC
28-02-05, 22:58
Geplaatst door Julien
dan heb jij nog een lange weg te gaan naar zaligheid

Dankjewel; nooit werd ik op zo cryptisch wijze gecomplimenteerd.