PDA

Bekijk Volledige Versie : Lonsdale... ironie ?



Wide-O
25-02-05, 10:01
Nooit bij stilgestaan, ik dacht dat het gewoon een merk was dat vooral door extremere jongeren wordt gekocht.

Toch had ik steeds het idee "maar ik ken die naam toch".

Ik zal wel niet goed opgelet hebben, maar uiteindelijk blijkt dat het ooit een symbool is geweest voor emancipatie van allochtonen...

"Lord Lonsdale wou in 1911 het boksen professionaliseren. Hij had daarbij een missie: allochtone kinderen van de straat halen, kansen geven"

"Mohammed Ali & Mike Tyson boksten zichzelf in Lonsdale-kleren de eeuwigheid in. Paul Weller vuurde eind jaren zeventig in Lonsdale kleren The Jam aan."

Knack 23 februari 2005

Oh ironie...

Goodnight
25-02-05, 10:06
Geplaatst door Wide-O
Nooit bij stilgestaan, ik dacht dat het gewoon een merk was dat vooral door extremere jongeren wordt gekocht.

Toch had ik steeds het idee "maar ik ken die naam toch".

Ik zal wel niet goed opgelet hebben, maar uiteindelijk blijkt dat het ooit een symbool is geweest voor emancipatie van allochtonen...

"Lord Lonsdale wou in 1911 het boksen professionaliseren. Hij had daarbij een missie: allochtone kinderen van de straat halen, kansen geven"

"Mohammed Ali & Mike Tyson boksten zichzelf in Lonsdale-kleren de eeuwigheid in. Paul Weller vuurde eind jaren zeventig in Lonsdale kleren The Jam aan."

Knack 23 februari 2005

Oh ironie... Het schijnt ook zo te zijn dat de eigenaar van dat merk symphatiseerde met de Fuhrer :wink:
Dat is ook waarom dat merk zo geliefd is bij de ne nazietjes van deze tijd.

Wide-O
25-02-05, 10:11
Geplaatst door Goodnight
Het schijnt ook zo te zijn dat de eigenaar van dat merk symphatiseerde met de Fuhrer :wink:
Dat is ook waarom dat merk zo geliefd is bij de ne nazietjes van deze tijd.

Er doen veel indianenverhalen de ronde over Lord Lonsdale, dat is me wel duidelijk.

Ik dacht toch niet dat Mohammed Ali sympathie had voor die Duitse Herder ? Of Paul Weller ?

Enfin, 't is een intressant artikel.

GroteWolf
25-02-05, 10:26
Het schijnt ook zo te zijn dat de eigenaar van dat merk symphatiseerde met de Fuhrer


Zelfs de AIVD weet beter. Nee, Lonsdale was het merk vande arme Engelse onderklasse (waar de boxsport door velen beoefend werd). Daarom droeg Paul Weller het ook, hij was een Working Class Hero.
Uit deze witte onderklasse is ook een stroming voortgekomen die zich verzette tegen immigranten. Skinheads en bepaalde Ska groeperingen, soms gelieerd an het National Front. En die droegen dus ook Lonsdale.
Maar het merk kan er echt niks aan doen. Ik vind het ook zonde want bij Lonsdale denk ik aan Muhammed Ali en the Jam. En die kan ik alletwee erg waarderen. En het NF absoluut niet, voor het geval je twijfelde.

Goodnight
25-02-05, 10:29
Geplaatst door GroteWolf
Zelfs de AIVD weet beter. Nee, Lonsdale was het merk vande arme Engelse onderklasse (waar de boxsport door velen beoefend werd). Daarom droeg Paul Weller het ook, hij was een Working Class Hero.
Uit deze witte onderklasse is ook een stroming voortgekomen die zich verzette tegen immigranten. Skinheads en bepaalde Ska groeperingen, soms gelieerd an het National Front. En die droegen dus ook Lonsdale.
Maar het merk kan er echt niks aan doen. Ik vind het ook zonde want bij Lonsdale denk ik aan Muhammed Ali en the Jam. En die kan ik alletwee erg waarderen. En het NF absoluut niet, voor het geval je twijfelde. Weet je niet wat het woordje ' schijnt' in houdt?

Hoe dan ook, las het een half jaar terug toen de discussie over Lonsdale losbarste.Iemand had een heel artikel daarover geplaatst.

Vrienden van mij droegen dat merk ook en dat zijn allesbehalve autochtonen.
Maar goed ook over Hillfiger doen de raarste verhalen de ronde en volgens mij wordt dat merk voornamelijk door negers gedragen.

GroteWolf
25-02-05, 10:44
Maar goed ook over Hillfiger doen de raarste verhalen de ronde en volgens mij wordt dat merk voornamelijk door negers gedragen.

Als je van roddels houdt: Meneer Hilfigger houdt op zijn vakantieeiland (Mustique) zeker van negerjongens.

Wide-O
25-02-05, 10:53
Het artikel stelt verder nog dat de link met neo-nazi's een drama is voor de verkoop. 33 % achteruitgang in België, en de importeur heeft er dan ook de brui aan gegeven.

In Italië wordt het nog steeds als "design" merk verkocht, daar is de link met "rechts" onbestaande.

En in België blijkt er een website te zijn van anti-racistische Lonsdalers...