PDA

Bekijk Volledige Versie : Samir A: radicalisering leidt tot onmenselijkheid



reason
25-02-05, 11:27
uit diverse beichten in de media over Samir A.:

-quote-
Donderdagochtend bleek dat er verschillende telefoongesprekken van Samir vanuit het huis van bewaring zijn afgeluisterd. Uit een gesprek met een andere terreurverdachte, Jason W., zei hij over de plattegronden die de politie vond. "Ik kreeg bijna een hartaanval." Hij gaf volgens justitie ook in een van de gesprekken aan dat hij in de laatste fase van zijn radicaliseringsproces zat en dat het wachten was op het indrukken van de knop.
In een ander afgeluisterd gesprek met zijn vrouw noemde hij de beelden van de gijzeling van de school in het Russische Beslan een "groot feest".
-einde quote-

Getver. Wat een enorme smeerlap. :droef:
Het zaaien van angst, dood en verderf onder schoolkinderen en hun juffrouws en moeders toejuichen...

Dat radicalisering tot onmenselijkheid leidt, blijkt hieruit wel.

Simon
25-02-05, 11:29
Het is wel een bijzonder naïef persoon. Om dit soort dingen door de telefoon te zeggen en ook om die plattegronden rond te laten slingeren.

Don Vito
25-02-05, 11:31
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.

reason
25-02-05, 11:38
Geplaatst door Don Vito
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.

Hoezo " over het hoofd zien " ???!!!

Ik reageer op een walgelijke uitspraak. Daarin staat niets over Russen of Tsjetsenen, maar wel iets over een " groot feest ".

Waarom in Godsnaam zo'n reactie van jou ?????????????

Don Vito
25-02-05, 11:40
Geplaatst door reason
Hoezo " over het hoofd zien " ???!!!

Ik reageer op een walgelijke uitspraak. Daarin staat niets over Russen of Tsjetsenen, maar wel iets over een " groot feest ".

Waarom in Godsnaam zo'n reactie van jou ?????????????


Wou ik er ff bij zetten , we zitten in zo een periode waarin moslims de schuld geven een nationale bezigheid is geworden. Dus dat men datniet overhet hoofd ziet.

Hetis walgelijk idd als Samir A het heeft gezegd.

Flip
25-02-05, 11:42
Geplaatst door Don Vito
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.

Misschien wel omdat kleine kindjes door de heldhaftige strijders in de rug werden geschoten.....

Don Vito
25-02-05, 11:43
Geplaatst door Flip
Misschien wel omdat kleine kindjes door de heldhaftige strijders in de rug werden geschoten.....

Niemand weet wat daar is gebeurd behalve dan wat we weten van de Rusische media.

Flip
25-02-05, 11:58
Geplaatst door Don Vito
Niemand weet wat daar is gebeurd behalve dan wat we weten van de Rusische media.

Maar jij weet het kennelijk wel! Mag ik daar dan een ooggetuigeverslag van zien?

reason
25-02-05, 12:01
Geplaatst door Don Vito
Wou ik er ff bij zetten , we zitten in zo een periode waarin moslims de schuld geven een nationale bezigheid is geworden. Dus dat men datniet overhet hoofd ziet.

Hetis walgelijk idd als Samir A het heeft gezegd.

Blij dat we daar over eens zijn.

Wat betreft het 'moslims de schuld geven';
het waren moslimterroristen die de school bezetten, en zich daar onmenselijk misdroegen.

Dat het niet 100% duidelijk is hoe het schieten begon, doet er niets aan af dat deze ratten kleine kinderen met hun moeders en juffen uitkozen als slachtoffer, en hen vervolgens verschrikkelijk slecht behandelden.
DAT staat in ieder geval vast.
En natuurlijk zijn dus die boeven op de eerste plaats verantwoordelijk voor wat er is gebeurd.

Ik hoop toch werkelijk niet dat je hun handelen wilt goedpraten.

GroteWolf
25-02-05, 12:06
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.

Doe maar lekker gek.

David
25-02-05, 12:07
Geplaatst door Don Vito
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.


Het is de schuld van die kinderen. Zij begonnen met naar school gaan.

Don Vito
25-02-05, 12:10
Het was een gebouwen complex, ik heb verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden.
Ik zou dat aanemelijker vinden als dat het doel was geweest uit humanitaire/islamtische/strategische/etcetc opzichten.

En ik zeg nogmaals: We weten niet meer dan dat wij weten van de Rusische media.

Ik hqad gehoopt dat de verschrikkingen in Beslan lichtzouden werpen op het aard van het probleem: De terreur van de Russen jegens de Tjetjenen, Ignoeseten en Dagestanezen. Waar dagelijks een Beslan plaats vindt.

Flip
25-02-05, 12:14
Geplaatst door Don Vito
....... Waar dagelijks een Beslan plaats vindt.

Vertel....waar en wanneer...

taouanza
25-02-05, 12:25
Geplaatst door Flip
Vertel....waar en wanneer...

Waarom blijf jij lekker met je kop in het zand.

Max Stirner
25-02-05, 12:27
Geplaatst door Don Vito
een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.


Dan is Samir A. dus een beetje dom......

Victorie kraaien over doden die niet eens door zijn gabbers zijn veroorzaakt......... :jammer:

reason
25-02-05, 13:14
Geplaatst door Don Vito
Het was een gebouwen complex, ik heb verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden.
Ik zou dat aanemelijker vinden als dat het doel was geweest uit humanitaire/islamtische/strategische/etcetc opzichten.

En ik zeg nogmaals: We weten niet meer dan dat wij weten van de Rusische media.

Ik hqad gehoopt dat de verschrikkingen in Beslan lichtzouden werpen op het aard van het probleem: De terreur van de Russen jegens de Tjetjenen, Ignoeseten en Dagestanezen. Waar dagelijks een Beslan plaats vindt.

:moe: Is het weer zover?
Moslimsterroristen plegen een gruwelijke misdaad, en meteen wordt er iets verzonnen om het goed te praten.
Net als die waanzinnige complottheorieën (fantasieën) over 11-9.

Het is een vaststaand gegeven dat de terroristen zich bewust op die school hebben gestort.
Van een kazerne is geen sprake; het was een school, en alleen een school. De terroristen hadden zich grondig voorbereid.
Ze kwamen op de eerste schooldag omdat ze wisten dat het dan extra druk is, scholieren komen met broertjes en zusjes, veel moeders en grootouders, en dat ze dus veel gijzelaars konden maken.

Waarom, WAAROM, is het nodig dat tuig toch weer goed te praten?
Waarom kun je zo'n in- en in smerige daad niet voor 100 % en met walging afwijzen?

Wat ontzettend slecht toch, dat soort reacties.
Wat bevorder je op die manier een negatief beeld bij niet-moslims over moslims.
:brozac:

GroteWolf
25-02-05, 13:17
....... Waar dagelijks een Beslan plaats vindt.

Er zijn geen excuses voor Beslan. Ik wordt misselijk van die goedpraterij van satanische moordpartijen waarbij alleen maar onschuldigen sterven.

Als je de Russen militair niet aankan vecht je dan eens echt dood zoals ze altijd roepen en kom dan in je hemel. Maar niet dit.

Don Vito
25-02-05, 13:28
Geplaatst door reason
:moe: Is het weer zover?
Moslimsterroristen plegen een gruwelijke misdaad, en meteen wordt er iets verzonnen om het goed te praten.
Net als die waanzinnige complottheorieën (fantasieën) over 11-9.

Waar praat ik het goed? Wat voor beeld moet ik dan van de Nederlandse maatschappij krijgen als mij woorden in de mond worden gelegd?

Ik ben niet naief en het is en blijft politiek: Een smerige spel met burgers als speelbal. Vooral als het de Russen, Amerikanen en nazionisten betreft.
(ik ben contra elke Arabische regime, voordat men weerbegint met "De Arabische regimes zijn ook zo en zo..'")


Geplaatst door reason

Het is een vaststaand gegeven dat de terroristen zich bewust op die school hebben gestort.
Van een kazerne is geen sprake; het was een school, en alleen een school. De terroristen hadden zich grondig voorbereid.
Ze kwamen op de eerste schooldag omdat ze wisten dat het dan extra druk is, scholieren komen met broertjes en zusjes, veel moeders en grootouders, en dat ze dus veel gijzelaars konden maken.


Hoe moet jij dat weten? Idd Rusische media, ik ontken niks , maarplaats alleen mij vraag tekens, want nogmaals: Ook ik weet niet meer dan ik hoor en lees van Rususche media. En het is en blijft de vraag of die wel objectief zijn. En vooral als het de Tsjetsjenen betreft



Geplaatst door reason

Waarom, WAAROM, is het nodig dat tuig toch weer goed te praten?
Waarom kun je zo'n in- en in smerige daad niet voor 100 % en met walging afwijzen?

Waarom, WAAROM leg jij mij woorden in de mond?


Geplaatst door reason

Wat ontzettend slecht toch, dat soort reacties.



Jij bent dus niet cappabel gebleken om te bepalen wat goed en slecht is uitgaand van jouw vieze maniervan discuseren.(onwaarheden vermelden) Dus oordeel niet.


Geplaatst door reason

Wat bevorder je op die manier een negatief beeld bij niet-moslims over moslims.
:brozac:

Bevorderen? Daavoor moet je zijn bij Ayaan, Geert, Verdonk en de Telegraaf. Niet bij mij.

GroteWolf
25-02-05, 14:05
[ Bevorderen? Daavoor moet je zijn bij Ayaan, Geert, Verdonk en de Telegraaf. Niet bij mij.

Die praten Beslan niet goed. Nee, jij doet goede zaken voor ze. Maar goed dat jij de krant n iet haalt.

reason
25-02-05, 14:07
Geplaatst door Don Vito
Waar praat ik het goed? Wat voor beeld moet ik dan van de Nederlandse maatschappij krijgen als mij woorden in de mond worden gelegd?

Ik leg je geen wooden in de mond.
Je schreef zelf (citaat) “De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.”
Vervolgens heb je het over “verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden. “

Dat is goedpraten.

En waarom nou weer “De Nederlandse maatschappij”? Ben je geen Nederlander?


[i]
Ik ben niet naief en het is en blijft politiek: Een smerige spel met burgers als speelbal. Vooral als het de Russen, Amerikanen en nazionisten betreft.
(ik ben contra elke Arabische regime, voordat men weerbegint met "De Arabische regimes zijn ook zo en zo..'") [/B]

Hoezo “weer begint met…” ?
Het gaat hier verdomme over een walgelijke misdaad waarbij kinderen zijn uitgekozen als slachtoffers.


[i]
Hoe moet jij dat weten? Idd Rusische media, ik ontken niks , maarplaats alleen mij vraag tekens, want nogmaals: Ook ik weet niet meer dan ik hoor en lees van Rususche media. En het is en blijft de vraag of die wel objectief zijn. En vooral als het de Tsjetsjenen betreft [/B]

Hoe ik dat moet weten?
Via internationale media, niet alleen Russische! De media (ook niet-Russiche) hebben uitgebreid kunnen berichten over de zaak.
Iedereen is het er over eens dat het moslimterroristen waren, die bewust het doel van die school hadden uitgezocht. Ook staat vast uit vele getuigenverklaringen (geuitgen die vaak kritisch waren op de Russische autoriteiten, geen ambtenaren van Poetin) dat de kinderen en andere gegijzelden erg slecht en hard werden behandeld.
Alle maal zaken die jij ook had kunnen weten; en had moeten weten wanneer je denkt dat je op deze topic moet gaan reageren op jouw manier.
Er is wat onduidelijkheid over de precieze gang van zaken bij het bloedige einde van de gijzeling.
Verder heeft de Tsjetseense bendeleider Sjamil Basajev de verantwoordelijkheid opgeëist.

Bah, triest dat ik gedwongen ben om dit soort zaken uit te leggen , terwijl die zo vanzelfsprekend zijn. Mijn bedoeling met de topic was de aandacht vragen voor de heilloze weg van het radicalisme.


[i]
Waarom, WAAROM leg jij mij woorden in de mond?[/B]

Zoals ik zojuist uitlegde, heb ik je géén woorden in de mond gelegd.


[i]
Jij bent dus niet cappabel gebleken om te bepalen wat goed en slecht is uitgaand van jouw vieze maniervan discuseren.(onwaarheden vermelden) Dus oordeel niet.[/B]

Zoals ik zojuist uitlegde, heb ik géén onwaarheden verteld.
En dus ook geen “vieze manier van discussiëren”.
Vies vind ik het goedpraten van de verantwoordelijkheid voor kindermoord.
Want daar ben je wel degelijk mee bezig. Denk maar eens beter na.


[i]
Bevorderen? Daavoor moet je zijn bij Ayaan, Geert, Verdonk en de Telegraaf. Niet bij mij. [/B]

Wanneer je als moslim een walgelijke terreurdaad probeert te verdoezelen of probeert goed te praten, werpt dat een lelijke smet op je.

Don Vito
25-02-05, 14:07
Geplaatst door GroteWolf
Die praten Beslan niet goed. Nee, jij doet goede zaken voor ze. Maar goed dat jij de krant n iet haalt.

Als jij niet aantoont met een citaat dat ik Beslan goedpraat, verander jij je naam in Grote Ezel, deal?

GroteWolf
25-02-05, 14:12
Citaat Don Vito.

een ding wordt over het hoofd gezien: De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.

Als jij beweert dat dit geen goedrpaten is ben je een dier waarvan ik de naam niet zal noemen maar het staat niet bekend om zijn oprechtheid. Normaal gesproken zou ik zeggen: Wees eerlijk. Maar nu hoor ik het geloof ik allemaal liever niet.

IbnRushd
25-02-05, 14:14
The Hidden Truth about Russia's Beslan Seige




Submitted by: Anonymous "September 11, 2004
The events at Beslan have a precedent and follow a clear pattern. People are recruited to carry out acts of terror by the CIA, MOSSAD, MI6 or Russian FSB but are not told everything and sometimes are caught as at Beslan. This was the case at Bali, 9/11 planners in Germany, Hamas and in Kenya etc.

According to Russian lawyer Mikhail Trepashkin (google him) the Russian secret services were responsible for the 1999 apartment bombings blamed on Chechen muslims and the Moscow theatre seige last year also blamed on Chechen muslims. He has been imprisoned for 4 years for saying so.

According to the Jamestown Foundation, 4 agents of the Russian secret services were among the hostage takers at the moscow theatre seige and they were in COMMANDING POSITIONS.( type "dubrovka" at the Jamestown Foundation's own search engine). They also say that the storming of the theatre was totally unecesssary as an agreement was reached with the "terrorists". Was the storming of the Beslan school necessary? Probably not if it had not been for the FSB.

The following is what most likely occurred and the links below back it up...

Russian security forces go to Chechnya where in a forest they recruit a number of easily manipulated chechens to take part in a hostage taking operation.(That is what they did for the Moscow theatre siege.) But these Chechens are not told that their target is a school because this would have put them off as it would not have done their cause anygood. Women are also recruited and told to wear a Saudi-style burka as this presents the image of Chechen muslims as medievel women hating savages with their brainwashed subservient suicide bomber women. They are told that they are doing this on behalf of Shamil Basayev although ofcourse they never meet him because he has nothing to do with it.


The Russian security services bribe local police in Beslan and plant the bombs in school days before the hostage crisis begins. The siege begins and teachers and pupils are taken to the gym. The real chechens are uncomfortable holding kids hostage as it is obvious to anyone that this is putting back the Chechen cause by decades. Then some of the Russian FSB start raping some of the teachers ( why not it, will be blamed on muslim chechens anyway ) and kill them as reported in some newspapers. Some kids are stabbed for asking for water and others are ordered to pray to Allah. So no one is in doubt that these are really nasty muslims. This is too much for the real Chechen muslims who object to holding kids hostage and the rapes and killing of some of the children and teachers. The leade r of the Chechen objectors is shot and killed by the leader of the Russian agents who then detonates the bombs strapped to the two Chechen women. NOTE HOW THEY WERE NOT SUICIDE BOMBS BUT RADIO CONTROLLED BOMBS.

The bombs had to be detonated before the real Chechens, who are by now sick of holding kids hostage and outraged by the rapes, can surrender or reach an agreement. When the bombs go off the fighting begins and the school is stormed. From the FSB point of view this is a very necessary part of the plan. There has to be carnage and confusion and mass murder otherwise the identity of their agents as the terrorist leaders could be blown and without mass death their will be no mass sympathy for Russia's war on terror and its campaign of rape and murder in Chechnya which was the whole point of the seige. In the confusion and mayhem the Russian agents who recruited the Chechens and raped and killed some teachers escape knowing that they will be protected by their FSB colleagues waiting outside the school. These Russians agents pretending to be Chechens probably account for the 3 to 4 terrorists who escaped and the "terrorist" who managed to get into an ambulance but was pulled out and kicked to death by some parents. Most of the other "terrorists" are then shot along with hundreds of kids some of whom are shot in the back 46 times probably by the Russian secret services to show the sheer barbarism of the "Chechens."

Now Putin can embraced a sympathetic America in its “War on terror”

bron: http://www.sianews.com/modules.php?name=News&file=article&sid=1902

GroteWolf
25-02-05, 14:17
IbnRushd: Ik ben bang van niet.

Don Vito
25-02-05, 14:18
Geplaatst door reason
Ik leg je geen wooden in de mond.
Je schreef zelf (citaat) “De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.”
Vervolgens heb je het over “verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden. “

Dat is goedpraten.

En waarom nou weer “De Nederlandse maatschappij”? Ben je geen Nederlander?



Hoezo “weer begint met…” ?
Het gaat hier verdomme over een walgelijke misdaad waarbij kinderen zijn uitgekozen als slachtoffers.



Hoe ik dat moet weten?
Via internationale media, niet alleen Russische! De media (ook niet-Russiche) hebben uitgebreid kunnen berichten over de zaak.
Iedereen is het er over eens dat het moslimterroristen waren, die bewust het doel van die school hadden uitgezocht. Ook staat vast uit vele getuigenverklaringen (geuitgen die vaak kritisch waren op de Russische autoriteiten, geen ambtenaren van Poetin) dat de kinderen en andere gegijzelden erg slecht en hard werden behandeld.
Alle maal zaken die jij ook had kunnen weten; en had moeten weten wanneer je denkt dat je op deze topic moet gaan reageren op jouw manier.
Er is wat onduidelijkheid over de precieze gang van zaken bij het bloedige einde van de gijzeling.
Verder heeft de Tsjetseense bendeleider Sjamil Basajev de verantwoordelijkheid opgeëist.

Bah, triest dat ik gedwongen ben om dit soort zaken uit te leggen , terwijl die zo vanzelfsprekend zijn. Mijn bedoeling met de topic was de aandacht vragen voor de heilloze weg van het radicalisme.



Zoals ik zojuist uitlegde, heb ik je géén woorden in de mond gelegd.



Zoals ik zojuist uitlegde, heb ik géén onwaarheden verteld.
En dus ook geen “vieze manier van discussiëren”.
Vies vind ik het goedpraten van de verantwoordelijkheid voor kindermoord.
Want daar ben je wel degelijk mee bezig. Denk maar eens beter na.



Wanneer je als moslim een walgelijke terreurdaad probeert te verdoezelen of probeert goed te praten, werpt dat een lelijke smet op je.

Het werpt een lelijke smet op je als jij gaat beweren dat ik iets goed probeer te praten, wat ik ten stelligste afkeur.

Ik dacht dat jij en ik eerder over iets eens waren.

Ik hou het maar hierbij, want ik vind je handelwijze simpel weg gewoon te min.

Don Vito
25-02-05, 14:19
Geplaatst door GroteWolf
Citaat Don Vito.


Als jij beweert dat dit geen goedrpaten is ben je een dier waarvan ik de naam niet zal noemen maar het staat niet bekend om zijn oprechtheid. Normaal gesproken zou ik zeggen: Wees eerlijk. Maar nu hoor ik het geloof ik allemaal liever niet.

Grote Ezel it is.

Don Vito
25-02-05, 14:21
Geplaatst door reason
Blij dat we daar over eens zijn.



Om het geheugen ff op te frissen.

IbnRushd
25-02-05, 14:22
Geplaatst door GroteWolf
IbnRushd: Ik ben bang van niet.

Je hebt 't wel snel gelezen of.. .heb je het artikel uberhaupt, wel gelezen?

IbnRushd
25-02-05, 14:27
Lang leven Russia! Terroristen en Rusland één pot nat.



* News Release Issued by the International Secretariat of Amnesty
International *
Amnesty International public document
AI Index EUR 46/036/2000
News Service Nr. 110
8 June 2000

Russian Federation

Continuing torture and rape in Chechnya

"One of them was an investigator, called Vasiliy. I heard how he
ordered: "Let's do it." And they began forcing wooden clubs into me... I
cried and cried and called for help -- I was in so much pain. I lost
consciousness many times. I heard one of them said: "We will make you
incapable of producing children." "Zelimkhan"*, 20, a survivor of the
"Internat" "filtration camp"

Despite recent Russian government assurances that all crimes against
civilians will be investigated, Amnesty International continues to
collect evidence of daily abuses in Chechnya and the perpetrators remain
unpunished.

Amnesty International has received new disturbing testimonies from
survivors of the "Internat" filtration camp in the town of Urus-Martan
in Chechnya that detainees, including children, have continued to be
raped and subjected to other brutal torture. Amnesty International had
previously obtained testimonies from four former detainees at the
"Internat" camp, who independently confirmed torture and ill-treatment
in the camp. The organization also has information, including the
conclusions of a postmortem medical examination, about at least one
person who died as a result of torture and ill-treatment at the
"Internat" camp.

Amnesty International's field researcher recently interviewed two
victims in Ingushetia, who were held in the "Internat" between 6 May and
13 May 2000.

Twenty-year-old "Zelimkhan" was detained on 6 May at his parents' house
in Urus-Martan by a group of about 15 Russian federal forces officers,
allegedly members of the special detachments (OMON) from the Russian
city of Penza. He was taken to the outskirts of Komsomolskoye village,
ordered to take his clothes off, handcuffed and forced onto his knees in
front of a hole in the ground, three metres deep and five to six metres
wide.

"Zelimkhan" was beaten with clubs for about two hours by four OMON
officers while the rest of the group were watching and laughing. He was
asked to sign a confession stating he was a Chechen fighter and that he
took part in the fighting around Komsomolskoye. They threatened to kill
him and to send him to Chernokozovo camp where he would be raped by the
guards. Later the same day, "Zelimkhan" was taken to the "Internat"
camp.

In the "Internat" he was brutally gang-raped by four or five OMON
officers. "Zelimkhan" was blindfolded and handcuffed and ordered to lay
on a table face down before being raped with wooden clubs and the butt
of machine-guns. He was also repeatedly kicked in the area of the
genitals while asked to stand naked by a wall. "Zelimkhan" said the
officers also squeezed his genitals, repeatedly saying they would make
him handicapped and incapable of producing children. The rape and
beatings continued for two hours. He was questioned by Vasiliy, the
investigator who had ordered the rape, and asked to sign a confession
that he was a Chechen fighter, which he refused.

"Zelimkhan" was severely beaten and tortured several times each day
during his detention, with the exception of 9 May when no detainees were
beaten because the guards were celebrating the national holiday -- the
Victory over Fascism Day.

"Zelimkhan" also told Amnesty International about one of his cell mates,
Rustam Gandarov from Urus-Martan who was subjected to electric shocks
and beaten by the guards for seven hours without a break. Rustam
Gandarov was being held in the "Internat" for a third time. The previous
time he was reportedly released after his relatives paid $3,500. He was
subsequently detained twice again.

"Zelimkhan" also told Amnesty International that detainees in the
"Internat" have their ears pierced with sharp nails. One of his cell
mates, 20-year-old Beslan Satabayev, had his ears pierced with nails. He
was also handcuffed and suspended from the ceiling while being beaten
all over his body. Beslan Satabayev was later transferred to the camp in
Chernokozovo.

Children were also tortured and ill-treated in the "Internat".
"Zelimkhan" witnessed how 15-year-old Timur, a student at School No. 4
in Urus-Martan, was severely beaten by the guards and a number of his
ribs were broken. Timur was apparently detained together with his uncle,
who was suspected of being a Chechen fighter. The guards beat Timur
repeatedly during his eight days in detention in order to force him to
confess that his uncle was a fighter. Eventually Timur was released when
the family paid $700 to the guards.

"Zelimkhan" was released on 13 May for the sum of $300 after being
forced by the "Internat" authorities to sign a document claiming that he
had not been subjected to ill-treatment and had been treated humanely.
After his release he was immediately hospitalized at the hospital in
Urus-Martan in a serious condition. In a statement the doctors treating
him concluded that he had sustained numerous bruises and haematomas in
the area of his ribs and chest and in the area of his kidneys, and that
he needed treatment by a urologist because of an inflamation and
infection in the genitals.

Forty-year-old "Nurdy", and his neighbours "Dzhamal" and Maksim (an
ethnic Russian man who was helping "Dzhamal" with farming), were
arrested on 6 May at home in Urus-Martan on suspicion of participating
in hostage-taking. All three were taken to the "Internat" and repeatedly
tortured and beaten by the guards in an attempt to force them to confess
to being Chechen fighters and involved in hostage-taking.

When Maksim told the guards that he was not a hostage they beat him.
Because he was not a Chechen, the guards left him to sleep in the
corridor outside the cells and used him to clean the camp.

"Nurdy" told Amnesty International that on arrival at the camp he was
beaten by a group of about 15 officers. He was also subjected to a
torture method known in Russia as "envelope" (konvert), in which the
victim's legs are pulled up to his head and secured while his hands are
handcuffed behind his back. "Zelimkhan" told Amnesty International that
he witnessed the beatings of "Nurdy" through a small hole in his cell
door. He saw how the officers repeatedly dragged "Nurdy" up by his arms
and pushed him with force against the wall. "Nurdy" said he lost
consciousness several times.

On 7 May, "Nurdy" was beaten again to force him to sign a confession
that he was a fighter. The guards threatened to kill him and cut off his
ears. He refused to sign and they beat him over the fresh wounds on his
back with a chair and smashed his finger under the chair by sitting on
it. Following the beatings, a doctor gave "Nurdy" several shots but on 9
May his health deteriorated further and he was taken to the hospital in
Urus-Martan.

"Nurdy" told Amnesty International that there were six or seven
detainees in his cell and there were no beds or sanitary facility; only
an empty bottle used by all detainees. "Nurdy" independently confirmed
"Zelimkhan"'s reports of the use of electric shocks on detainees in the
camp.

"Dzhamal" was released on 16 May and was immediately hospitalized in
Urus-Martan where a medical examination concluded that he had broken
ribs and bruising, haematomas and injuries in the area of the chest,
head and the arms. The guards at the "Internat" asked him to take
Maksim, who was also released on 16 May, away with him.

Background
Russian forces are still reported to be constantly detaining people in
Chechnya at checkpoints and in the territories under their control,
either during so-called "cleansing operations" in newly-occupied towns
or during identity checks on civilian convoys travelling from Chechnya
to neighbouring Ingushetia. People are most often detained for not
having proper registration and a residence permit, or on suspicion of
belonging to armed Chechen groups. Women are also detained on suspicion
of being related to Chechen fighters.

People detained by Russian forces are then sent to various secret
"filtration camps" where they are held without access to their
relatives, lawyers, or the outside world. Amnesty International has
collected testimonies from survivors of "filtration camps" which confirm
that detainees -- men, women and children -- are routinely and
systematically tortured: they are raped, beaten with hammers and clubs,
tortured with electric shocks and tear gas, their teeth are sawn and
some are beaten around both ears simultaneously to burst the ear-drums.

* These are not real names. They have been changed for the individuals'
security.

GroteWolf
25-02-05, 14:31
Lang leven Russia! Terroristen en Rusland één pot nat.


Vecht dan tegen het Russiche leger. Desnoods tot de dood. Wdb deden de Afhganen het beter. Maar die werden dan ook geholpen door de SAS en de CIA.

Maar goed: kindertjes doodmaken is laf en slecht. Geen excuus mogelijk.

reason
25-02-05, 14:35
Geplaatst door IbnRushd
Je hebt 't wel snel gelezen of.. .heb je het artikel uberhaupt, wel gelezen?

Ik heb het nu in ieder geval wel gelezen, en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Het is bekend dat er op internet een heleboel onzin en leuegns te vinden zijn, en dat je voorzichtig moet zijn met het citeren van onduidelijke en obscure websites c.q. mensen.

Dus die arme terroristen zijn er ingeluisd?
Ze wilden helemaal niet naar een school vol kinderen toe?
Maar ja, toen ze er eenmaal waren, moesten ze natuurlijk wel doorgaan, hè?
En toen moesten ze die kindjes, juffen en moeders wel erg hardvochtig behandelen; tuurlijk, kon toch niet anders?
De vrouwen moesten burqa's dragen terwijl ze dat eigenlijk niet wilden?

Walgelijk, dat soort smerige en domme kletspraat.
Waarom willen sommigen toch persé hun ogen sluiten voor de waarheid?
Ik weet het wel; omdat hen dat beter uitkomt.
Maar slecht blijft het.

IbnRushd
25-02-05, 14:36
Geplaatst door GroteWolf
Vecht dan tegen het Russiche leger. Desnoods tot de dood. Wdb deden de Afhganen het beter. Maar die werden dan ook geholpen door de SAS en de CIA.

Maar goed: kindertjes doodmaken is laf en slecht. geen excuus mogelijk.

Les 1: Amerika (1000x bewezen) liegt ontiegelijk veel
Les2: Rusland is barbaars en liegen als de pest voor alles wat hen goed gezind.

Conclusie: ik en jij en wij weten niet wat echt geschiedde in Beslan.

Feiten: kinderen, leraren/leraressen, 'terroristen', 'soldaten' zijn gedood. Wie, hoe, waarom is voor mij onduidelijk... dus... ik beschuldig niemand, omdat zie les 2.

Een fijne dag verder.

reason
25-02-05, 14:37
Geplaatst door GroteWolf
Vecht dan tegen het Russiche leger. Desnoods tot de dood. Wdb deden de Afhganen het beter. Maar die werden dan ook geholpen door de SAS en de CIA.

Maar goed: kindertjes doodmaken is laf en slecht. Geen excuus mogelijk.

Precies, zo is dat!

Ik wil het Russische optreden in Tjetsjenië niet goedpraten.
Maar daar ging het hier niet om.

IbnRushd
25-02-05, 14:37
Geplaatst door reason
Ik heb het nu in ieder geval wel gelezen, en ik krijg er een vieze smaak van in mijn mond.
Het is bekend dat er op internet een heleboel onzin en leuegns te vinden zijn, en dat je voorzichtig moet zijn met het citeren van onduidelijke en obscure websites c.q. mensen.

Dus die arme terroristen zijn er ingeluisd?
Ze wilden helemaal niet naar een school vol kinderen toe?
Maar ja, toen ze er eenmaal waren, moesten ze natuurlijk wel doorgaan, hè?
En toen moesten ze die kindjes, juffen en moeders wel erg hardvochtig behandelen; tuurlijk, kon toch niet anders?
De vrouwen moesten burqa's dragen terwijl ze dat eigenlijk niet wilden?

Walgelijk, dat soort smerige en domme kletspraat.
Waarom willen sommigen toch persé hun ogen sluiten voor de waarheid?
Ik weet het wel; omdat hen dat beter uitkomt.
Maar slecht blijft het.

Precies dat bedoel ik. Hoop leugens net als de media. Tegenwoordig mogen we zelf kiezen wat waar en onwaar is.

reason
25-02-05, 14:39
Geplaatst door IbnRushd
Les 1: Amerika (1000x bewezen) liegt ontiegelijk veel
Les2: Rusland is barbaars en liegen als de pest voor alles wat hen goed gezind.

Conclusie: ik en jij en wij weten niet wat echt geschiedde in Beslan.

Feiten: kinderen, leraren/leraressen, 'terroristen', 'soldaten' zijn gedood. Wie, hoe, waarom is voor mij onduidelijk... dus... ik beschuldig niemand, omdat zie les 2.

Een fijne dag verder.

Citaat uit eerdere reactie:

" Hoe ik dat moet weten?
Via internationale media, niet alleen Russische! De media (ook niet-Russiche) hebben uitgebreid kunnen berichten over de zaak.
Iedereen is het er over eens dat het moslimterroristen waren, die bewust het doel van die school hadden uitgezocht. Ook staat vast uit vele getuigenverklaringen (geuitgen die vaak kritisch waren op de Russische autoriteiten, geen ambtenaren van Poetin) dat de kinderen en andere gegijzelden erg slecht en hard werden behandeld.
Alle maal zaken die jij ook had kunnen weten; en had moeten weten wanneer je denkt dat je op deze topic moet gaan reageren op jouw manier.
Er is wat onduidelijkheid over de precieze gang van zaken bij het bloedige einde van de gijzeling.
Verder heeft de Tsjetseense bendeleider Sjamil Basajev de verantwoordelijkheid opgeëist.

Bah, triest dat ik gedwongen ben om dit soort zaken uit te leggen , terwijl die zo vanzelfsprekend zijn. Mijn bedoeling met de topic was de aandacht vragen voor de heilloze weg van het radicalisme. "

observer
25-02-05, 14:41
Geplaatst door IbnRushd
Les 1: Amerika (1000x bewezen) liegt ontiegelijk veel
Les2: Rusland is barbaars en liegen als de pest voor alles wat hen goed gezind.

Conclusie: ik en jij en wij weten niet wat echt geschiedde in Beslan.

Feiten: kinderen, leraren/leraressen, 'terroristen', 'soldaten' zijn gedood. Wie, hoe, waarom is voor mij onduidelijk... dus... ik beschuldig niemand, omdat zie les 2.

Een fijne dag verder. les 3 die honden zij ndie school ingegaan en hebben explosieven tussen kinderen gehangen of dachten ze dat ze de academie voor dwergspetnaz gevonden hadden

reason
25-02-05, 14:42
Geplaatst door IbnRushd
Precies dat bedoel ik. Hoop leugens net als de media. Tegenwoordig mogen we zelf kiezen wat waar en onwaar is.

O nee, zo gemakkelijk kom je er niet vanaf!

de werkelijkheid blijft de werkelijkheid;
uit de serieuze media kun je door goed te lezen ontdekken wat feit is, wat onzeker is, en wat onzin is.
Feit is wat ik hierboven over Beslan schreef.
En dat komt niet uit obscure websites, of uit meningen van Jan met de korte achternaam,
maar uit verslagen van goede, internationale journalisten, en uit verhalen van getuigen en slachtoffers.

Don Vito
25-02-05, 14:44
Ik kan mij een keer een citaat van Madeleine Albright herrineren. Iets met betrekking tot de dood van honderduizenden kinderen in Irak. Dat werdt niet breed uitgemeten in de pers als het drama van Beslan.

reason
25-02-05, 14:44
Geplaatst door Don Vito
Om het geheugen ff op te frissen.

Ik weet het nog wel hoor.

Mijn opmerking "Blij dat we daarover eens zijn"
betrof jouw opmerking "Hetis walgelijk idd als Samir A het heeft gezegd."
Lees maar na.

reason
25-02-05, 14:46
Geplaatst door Don Vito
Ik kan mij een keer een citaat van Madeleine Albright herrineren. Iets met betrekking tot de dood van honderduizenden kinderen in Irak. Dat werdt niet breed uitgemeten in de pers als het drama van Beslan.

Waarom haal je dat er nou weer bij?
In Beslan was het dus niet zo erg?

Mijn God, mijn God, waarom wordt er zo om de gruwelen in Beslan heen gepraat?
Wéér wek je de indruk dat je het allemaal wilt goedpraten.

IbnRushd
25-02-05, 14:46
Geplaatst door reason

Er is wat onduidelijkheid over de precieze gang van zaken bij het bloedige einde van de gijzeling.


Daar ging het om. Alles wordt extra uitgedikt. Ik vind het gewoon een vies spelletje van de Russen.
Betreffende de 'terroristen' (als ze enig kennis over de islam beschikten) dan weten ze donders goed dat kinderen, vrouwen en onschuldigen vermoorden verboden is in de islam.

Het vreemde is dat het neerknallen van onschuldige kinderen/mensen niet een alledaagse gewoonte is van de 'jihaadstrijders'.
Wel, en let op, van de Russische geheime dienst en russische legers: zie mijn eerder geplaatste post.

Don Vito
25-02-05, 14:48
Geplaatst door reason
Ik weet het nog wel hoor.

Mijn opmerking "Blij dat we daarover eens zijn"
betrof jouw opmerking "Hetis walgelijk idd als Samir A het heeft gezegd."
Lees maar na.

en jij bent zo dom om mijn opinine over het drama niet te kunnen herleiden uit dat zinnetje?

IbnRushd
25-02-05, 14:49
Geplaatst door observer
les 3 die honden zij ndie school ingegaan en hebben explosieven tussen kinderen gehangen of dachten ze dat ze de academie voor dwergspetnaz gevonden hadden

les 4: Is niet een gewoonte van de terroristische gijzelnemers. Rusland is smerig en doet smerig. Leer dat citaat maar eens.

reason
25-02-05, 14:50
Geplaatst door Don Vito
en jij bent zo dom om mijn opinine over het drama niet te kunnen herleiden uit dat zinnetje?

En ben jij zo dom om niet meer te weten dat wij vervolgens een discussie hebben gekregen over de verantwoordlijkheid voor het bloedbad, die jij vooral bij de Russen wilde neerleggen?

Don Vito
25-02-05, 14:53
Geplaatst door reason
En ben jij zo dom om niet meer te weten dat wij vervolgens een discussie hebben gekregen over de verantwoordlijkheid voor het bloedbad, die jij vooral bij de Russen wilde neerleggen?

Verantwoordelijkheid of goed praten, wat was het nou?

reason
25-02-05, 14:54
Geplaatst door IbnRushd
Daar ging het om. Alles wordt extra uitgedikt. Ik vind het gewoon een vies spelletje van de Russen.
Betreffende de 'terroristen' (als ze enig kennis over de islam beschikten) dan weten ze donders goed dat kinderen, vrouwen en onschuldigen vermoorden verboden is in de islam.

Het vreemde is dat het neerknallen van onschuldige kinderen/mensen niet een alledaagse gewoonte is van de 'jihaadstrijders'.
Wel, en let op, van de Russische geheime dienst en russische legers: zie mijn eerder geplaatste post.

Je vergeet dat Tsjetsenen al eerder burgerdoelen hebben genomen, zoals twee keer een ziekenhuis.
En dat ze er een gewoonte van maakten om mensen te gijzelen (en soms de gegijzelden te doden); ook toen ze na de eerste oorlog een paar jaar lang de facto onafhankelijk waren.

Maar waar het om ging in deze topic:

de gijzeling in Beslan was een afschuwelijke misdaad.
Samir A. noemde het bloedbad "een groot feest".
Hoe kan een mens er toe komen zoiets te zeggen,
hoe onmenselijk ben je dan geworden?

Daarover was ik het in ieder geval eens met Don Vito.

reason
25-02-05, 14:57
Geplaatst door Don Vito
Verantwoordelijkheid of goed praten, wat was het nou?

Wel even nadenken en goed lezen voor je reageert.
De verantwoordelijkheid heeft betrekking op de terroristen;
het goedpraten heeft betrekking op opmerkingen van jou

GroteWolf
25-02-05, 15:01
Ik kan mij een keer een citaat van Madeleine Albright herrineren. Iets met betrekking tot de dood van honderduizenden kinderen in Irak. Dat werdt niet breed uitgemeten in de pers als het drama van Beslan.

Je kijkt zeker weinig naar Al Jazeera.

En trouwens, je bent het al weer aan het goedpraten. Die kinderen in Beslan hebben nu dus de kinderen in Irak vermoord? Met explosieven en messen?

Don Vito
25-02-05, 15:04
Geplaatst door reason
Wel even nadenken en goed lezen voor je reageert.
De verantwoordelijkheid heeft betrekking op de terroristen;
het goedpraten heeft betrekking op opmerkingen van jou


Ik formuleer mijn menig nogmaals simpel, zoals ik mijn neefje van twee dingen uitleg. Mischien begrijp jij mij dan.

Verantwoordelijkheid:
Als jij ruzie hebt met je broer en jullie gaan vechten, zijn jullie allebei schuldig, maar eentje wel meer dan de ander.

Tjetjenen die een school binnen gaan? fout
Russen beginnen met schieten? fout
hoe is iemand in staat zoiets te doen? Zeer hopeloos zijn en veel verschrikkingen hebben mee gemaakt. Dat hebben de Tjetjenen, door wie? De Russen.

Als ik verantwoordellijk ben voor de veiligheid van mijn burgers dan moetik ze niet blootstellen aan gevaar zoals de Russen dat doen.

Goed praten:
Dat je nog volhoudt dat ik het goed praat getuigt van lef of onnozelheid.

Don Vito
25-02-05, 15:05
Geplaatst door GroteWolf
Je kijkt zeker weinig naar Al Jazeera.

En trouwens, je bent het al weer aan het goedpraten. Die kinderen in Beslan hebben nu dus de kinderen in Irak vermoord? Met explosieven en messen?

Grote Ezel, vergeet niet waarom ik jou zo noem.

GroteWolf
25-02-05, 15:21
Grote Ezel, vergeet niet waarom ik jou zo noem.


Omdat je dan maar een beetje gaat schelden.

GroteWolf
25-02-05, 15:22
Als ik verantwoordellijk ben voor de veiligheid van mijn burgers dan moetik ze niet blootstellen aan gevaar zoals de Russen dat doen.


En weer.

reason
25-02-05, 15:25
Geplaatst door Don Vito
Verantwoordelijkheid:
Als jij ruzie hebt met je broer en jullie gaan vechten, zijn jullie allebei schuldig, maar eentje wel meer dan de ander.


Als ik ruzie heb met mijn broer, en ik ga naar zijn kinderen toe, en begin die af te tuigen, dan ben alleen ik daarvoor verantwoordelijk.

DAT is een zuivere vergelijking met de situatie in Beslan.


[i]
Goed praten:
Dat je nog volhoudt dat ik het goed praat getuigt van lef of onnozelheid. [/B]

Jij schreef:
- De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.
- Niemand weet wat daar is gebeurd
- ik heb verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden.
- Als ik verantwoordellijk ben voor de veiligheid van mijn burgers dan moet ik ze niet blootstellen aan gevaar zoals de Russen dat doen

Goedpraten dus.

GroteWolf
25-02-05, 15:26
Het vreemde is dat het neerknallen van onschuldige kinderen/mensen niet een alledaagse gewoonte is van de 'jihaadstrijders'.


De moedige strijd in de legerkazerne in de Twin Towers en tegen het troepentransport in Madrid en de volledige vernietiging van de trainingskampen in Bali, Cassablanca en Kenya bewijzen dat wel.

Don Vito
25-02-05, 15:36
Geplaatst door reason
Als ik ruzie heb met mijn broer, en ik ga naar zijn kinderen toe, en begin die af te tuigen, dan ben alleen ik daarvoor verantwoordelijk.

DAT is een zuivere vergelijking met de situatie in Beslan.

Tja als broer een de vrouw van broer twee heft verkracht en zijn kinderen nog heeft vermoord........ Dan kan de wanhoop het van je overnemen.



Geplaatst door reason

Jij schreef:
- De dode in Beslan zijn voornamlijk de schuld van de Russen, zij begonnen met schieten.
- Niemand weet wat daar is gebeurd
- ik heb verhalen gehoord dat er tevens een militaire kazerne zich zou bevinden.
- Als ik verantwoordellijk ben voor de veiligheid van mijn burgers dan moet ik ze niet blootstellen aan gevaar zoals de Russen dat doen

Goedpraten dus.

Als ik de hele duidelijk probeerte maken dat ik het afkeur, waarom hou jij het dan nog vol?

Djihed
25-02-05, 17:40
Geplaatst door reason
uit diverse beichten in de media over Samir A.:

-quote-
Donderdagochtend bleek dat er verschillende telefoongesprekken van Samir vanuit het huis van bewaring zijn afgeluisterd. Uit een gesprek met een andere terreurverdachte, Jason W., zei hij over de plattegronden die de politie vond. "Ik kreeg bijna een hartaanval." Hij gaf volgens justitie ook in een van de gesprekken aan dat hij in de laatste fase van zijn radicaliseringsproces zat en dat het wachten was op het indrukken van de knop.
In een ander afgeluisterd gesprek met zijn vrouw noemde hij de beelden van de gijzeling van de school in het Russische Beslan een "groot feest".
-einde quote-

Getver. Wat een enorme smeerlap. :droef:
Het zaaien van angst, dood en verderf onder schoolkinderen en hun juffrouws en moeders toejuichen...

Dat radicalisering tot onmenselijkheid leidt, blijkt hieruit wel.

Wat ze er niet bij vermelden is dat Samir eerst zei dat: "de media de gijzeling niet getoond heeft zoals het er werkelijk aan toe is gegaan." De werkelijke toedracht vond Samir namelijk "één groot feest." Deze uitsspraak van hem is dus (zoals dat altijd gaat) uit z'n verband gerukt door de media, net zoals ze dat hebben gedaan met het gijzelingsdrama in Beslan.

Er is namelijk ook nooit vermeld dat het basisschooltje deel uit maakt van een groter scholencomplex waar ook militaire trainingen worden gegeven aan potentiele Russische soldaten die vervolgens hun geweld op de burgers en ONSCHULDIGE kinderen in Tjetjenie botvieren.

reason
25-02-05, 17:56
Geplaatst door Djihed
Wat ze er niet bij vermelden is dat Samir eerst zei dat: "de media de gijzeling niet getoond heeft zoals het er werkelijk aan toe is gegaan." De werkelijke toedracht vond Samir namelijk "één groot feest." Deze uitsspraak van hem is dus (zoals dat altijd gaat) uit z'n verband gerukt door de media, net zoals ze dat hebben gedaan met het gijzelingsdrama in Beslan.

Er is namelijk ook nooit vermeld dat het basisschooltje deel uit maakt van een groter scholencomplex waar ook militaire trainingen worden gegeven aan potentiele Russische soldaten die vervolgens hun geweld op de burgers en ONSCHULDIGE kinderen in Tjetjenie botvieren.

Wat jij niet wilt inzien is dat de terroristen doelbewust een school vol kinderen hebben uitgezocht voor hun actie.
Ze hebben die basisschoolkinderen, en veel vrouwen, tot het doel van hun gewapende actie gemaakt, hen omringd met explosieven, en hen vervolgens keihard behandeld, alsof die kinderen misdadigers waren.
Dat staat vast, blijkt uit alle getuigenissen van slachtoffers en ervaringen van journalisten.

Als je het voor die terroristen opneemt,
HEUL JE DUS MET KINDERMOORDENAARS. :sniper:

michiel mans
25-02-05, 19:08
Reason schreef,


Wat jij niet wilt inzien is dat de terroristen doelbewust een school vol kinderen hebben uitgezocht voor hun actie.
Ze hebben die basisschoolkinderen, en veel vrouwen, tot het doel van hun gewapende actie gemaakt, hen omringd met explosieven, en hen vervolgens keihard behandeld, alsof die kinderen misdadigers waren.
Dat staat vast, blijkt uit alle getuigenissen van slachtoffers en ervaringen van journalisten.

Als je het voor die terroristen opneemt,
HEUL JE DUS MET KINDERMOORDENAARS

Inderdaad. Het maakt niet uit hoe erg iets is, er blijven zat hufters die het goedpraten of misdaden van de andere kant er bij slepen ter vergoeilijking. En veel smeriger dan Beslan kan ik het niet verzinnen.

Snake0ne
25-02-05, 19:51
Geplaatst door reason


Dat radicalisering tot onmenselijkheid leidt, blijkt hieruit wel.

Dat heb je goed begrepen; zie het nu nog maar eens in de juiste context te plaatsen.

Snake0ne
25-02-05, 20:05
Geplaatst door Don Vito
Ik formuleer mijn menig nogmaals simpel, zoals ik mijn neefje van twee dingen uitleg. Mischien begrijp jij mij dan.

Intelligent neefje van 2 heb jij...

Nu het antwoord van iemand van 27;


Verantwoordelijkheid:
Als jij ruzie hebt met je broer en jullie gaan vechten, zijn jullie allebei schuldig, maar eentje wel meer dan de ander.

Juist, maar allebei de broers zullen blijven vinden dat zij gelijk hebben. Tot 1 van de broers op één of andere manier van zijn ongelijk overtuigd wordt.


Tjetjenen die een school binnen gaan? fout

Ook juist; schoolkinderen hebben de Tsjetsjenen niks misdaan dus moeten ze die kinderen ook niet met hun problemen lastig vallen


Russen beginnen met schieten? fout

Klopt, Russen moeten niet beginnen met gijzelaars doden, irritante eigenschap is dat van ze. De vraag blijft in het geval van Beslan of het niet een vervelende samenloop van omstandigheden was die 'getriggert' werd doordat er perongeluk een explosief af ging of een schot gelost werd van Tsjetsjeense kant.


hoe is iemand in staat zoiets te doen? Zeer hopeloos zijn en veel verschrikkingen hebben mee gemaakt.

Niet mee eens, ik zou hoe erg ik ook onderdrukt zou worden altijd direkt afrekenen met degene die mij dat aan zou doen. Aangezien kinderen vrijwel altijd onschuldig zijn is er geen enkel excuus te verzinnen voor deze daad, hoe hopeloos je ook bent.


Dat hebben de Tjetjenen, door wie? De Russen.

Dat geloof ik best, maar onderdrukking los je niet op door de onderdrukker nog meer aanleiding te geven om te onderdrukken.


Als ik verantwoordellijk ben voor de veiligheid van mijn burgers dan moetik ze niet blootstellen aan gevaar zoals de Russen dat doen.

Poetin heeft nu eenmaal egoistische trekjes.


Goed praten:
Dat je nog volhoudt dat ik het goed praat getuigt van lef of onnozelheid.

Reason is nu eenmaal een onredelijk mannetje

Dutchess
25-02-05, 22:01
Die gijzeling was een laffe walgelijke onmenselijke daad, de russen staan er niet om bekend gijzelingen te beeindigen met als belangrijkste doel het redden van gegijzelden, wat de russen in Tjetjenie doen is walgelijk en echt te gek om los te lopen, het russiche leger staat algemeen bekend als meedogenloos, zeker in Tjetjenie. En kinderen gijzelen en / of doden is .. daar heb ik dus geen woorden voor, het is in ieder geval erg laf. En Samir A is dus een hele domme, hele nare, onmenselijke jongen met een heel naar wijf. Nou, is dat nou zo moeilijk?

reason
26-02-05, 15:11
Geplaatst door Dutchess
Die gijzeling was een laffe walgelijke onmenselijke daad, de russen staan er niet om bekend gijzelingen te beeindigen met als belangrijkste doel het redden van gegijzelden, wat de russen in Tjetjenie doen is walgelijk en echt te gek om los te lopen, het russiche leger staat algemeen bekend als meedogenloos, zeker in Tjetjenie. En kinderen gijzelen en / of doden is .. daar heb ik dus geen woorden voor, het is in ieder geval erg laf. En Samir A is dus een hele domme, hele nare, onmenselijke jongen met een heel naar wijf. Nou, is dat nou zo moeilijk?

Inderdaad, het lijkt me erg eenvoudig.
Maar tot mijn verbazing reageerden enkele mensen juist op de constatering dat de terroristen in Beslan iets gruwelijks deden vergoelijkend.
Vervolgens werd ontkend dat ze bezig waren met goedpraten, terwijl ik hen de letterlijk door hen gemaakte opmerkingen voorschotelde.
Tja. Het is voor sommigen moeilijk de gevolgen van je eigen woorden te zien.

Terwijl het mij ging om de stelling dat radicalisering tot onmenselijkheid leidt. In dit geval bij Samir A (en daarachter natuurlijk ook bij de terroristen).

reason
26-02-05, 15:14
Geplaatst door Snake0ne

Reason is nu eenmaal een onredelijk mannetje

Hoewel dat uit JOUW mond als een compliment klinkt, wil ik toch even reageren.
Ook in deze topic heb ik steeds met argumenten mijn opmerkingen en reacties onderbouwd.
Ik adviseer anderen om hetzelfde te doen. Nogal eens blijven mensen hangen in hun vooroordelen en vaste denkpatronen.
:zwaai:

Snake0ne
27-02-05, 00:53
Ik mag toch best van mening zijn dat je je naam niet altijd eer aan doet? (het was als flauwe woordspeling bedoeld)

Zullen we nu maar weer naar het onderwerp samir a ofzo gaan?