PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslimorganisatie eist rectificatie De Telegraaf



NIS
25-02-05, 13:03
Moslimorganisatie eist rectificatie De Telegraaf
Uitgegeven op 25 februari 2005 om 13:08 uur, bijgewerkt om 13:45

Het bestuur van de Stichting Iskender Pasa in Rotterdam eist een rectificatie van dagblad De Telegraaf. Dat zegt voorzitter Isa Kandenir van de stichting vrijdag. De krant berichtte donderdag dat een imam van de Iskender Pasa-gebedsruimte het land zou worden uitgezet. Daartoe zou zijn besloten omdat hij haat zou zaaien en zou oproepen tot jihad.

Volgens Kandenir is de berichtgeving in De Telegraaf onwaar en is de geestelijke niet uitgezet. "Vandaag is er dienst en de imam is gewoon aanwezig," vertelt Kandenir. "Iedereen is geschokt door de verkeerde berichtgeving." Volgens de voorzitter heeft de stichting donderdag via een advocaat een brief gestuurd naar De Telegraaf, waarin om rectificatie wordt gevraagd. "Als ze daar niet op reageren, gaan we kijken welke verdere stappen we kunnen ondernemen."

Kandenir laat weten dat 'het wel klopt' dat de politie donderdag omstreeks 14.30 uur een vrijwilliger van het sociaal cultureel centrum Iskender Pasa heeft meegenomen. De politie-inval was gericht op illegalen die in het centrum aanwezig zouden zijn. De opgepakte man bleek illegaal in Nederland te verblijven. Stichting Iskender Pasa is een sociaal-cultureel centrum met een gebedsruimte.

Woordvoerder Dick van Santen van De Telegraaf zegt vrijdag nog geen brief te hebben ontvangen. "Ik wacht die brief wel af. Dan kijken we wat erin staat. Als we fout zitten, zijn we wel zo eerlijk om te reageren."

nl-x
25-02-05, 13:12
Lekker hoor. :schok:

Ik snap er echt de ballen van, hoor.

Maar geen twijfels over de AIVD , wordt mij verteld :loog:

GroteWolf
25-02-05, 13:23
En meteen 1.000.000 schadevergoeding eisen.