PDA

Bekijk Volledige Versie : Het verschil tussen intergratie en assimilatie?



tr_imparator
26-02-05, 02:19
Beste prikkers, hierbij wil ik mijn mening kwijt over intergratie en de ontwikkelingen van de laatste tijd

Het verschil tussen intergratie en assimilatie

Sinds enkele jaren blijkt dat allochtonen een probleem zijn voor de Nederlandse samenleving. Allochtonen moeten intergreren, zoals dat staat beschreven in veel partijprogramma's en wordt geroepen door veel mensen. Om de Nederlandse taal te beheersen moeten allochtonen op een zogenaamde 'intergratiecursus', wat totaal iets anders is dan een taal leren. Ik heb laatst zo een cursus bijgewoond, gewoon voor de gein, waarbij natuurlijk heel veel allochtonen zaten, die al 30 jaar in Nederland zijn en nog geen woordje Nederlands spreken. In eerste instantie dacht ik ' dat wordt een leuke lesje Nederlands', maar integendeel: ik heb nog nooit zo een beledigende les gekregen. Een van de vragen was hoe laat je moest komen als je een afspraak had om 15.00. Daarbij kon je kiezen uit 3 mogelijke antwoorden, geilustreert met afbeeldingen,: 14.00, 14.55 of 15.30. Bedenk het antwoord maar zelf. Al dat gewijs naar de dochter van 'de hadji' en de zoon van Achmed, de buurman. De sociale controle, het geroddel en de kortzichtigheid. Dat roddelen een zonde is, wordt ook maar even vergeten en naar het achterhoofd verbannen. Je kan je hand niet eens uit de raam steken of het wordt al opgemerkt. Desalnietemin, dat blijf je voorlopig behouden, dus leer er maar mee te leven, leer er maar je eigen weg in te vinden, leer er maar je waardigheid niet te verliezen, leer dus maar om je pad uit te stippelen zonder gebruiksaanwijzing. En zo moeten allochtonen overal hun lijn in te vinden. Wat mij zorgen baart, is dat niet iedereen zonder kleerscheuren hiervan afkomt. Een beetje gekras en gekrijs, kan geen kwaad denkt men dan en pats!!, staat daar een levensgroot krantenartikel in het Parool: 'Marokkaanse weggelopen meiden steeds vaker in de prostitutie, Turkse jongeren neigen sneller naar de criminaliteit'. Allochtonen zijn voer voor de Nederlandse media geworden. Mijn stelling is dan ook: Integratie is onzin, verschillen blijven bestaan, zo ook racisme.


Buitenlanders moeten integreren, roept een aanhanger van LPF, maar 'integratie' kan pas plaatsvinden na acceptatie. Vertelt u mij nou eens eerst wat aanpassen is? Is dat met mijn vriendin in een cafe zitten? Is dat mijn haar blonderen? Is dat mijn geloof weggooien? Is dat mijn afkomst vergeten? Is dat mijn Turkse naam veranderen in een Nederlandse naam? En zo kan ik er wel nog een aantal bedenken. Dit alles kan ik doen en dan word ik toch gezien als een buitenlander. Het eerste wat men ziet is mijn buitenkant, mijn donkere haren, mijn huidskleur, mijn bruine ogen. En nog kan ik mijn Nederlands voelen, ik wordt toch nooit gezien als een Nederlander en geloof me ik wil ook niet als Nederlander gezien worden. Dus tot hoe ver moet ik gaan aanpassen? Ik wil mijn eigen identiteit behouden, alsof ik me ervoor schaam en alsof het beter is om een Nederlander te zijn. Ik kan me nooit integreren: opgenomen worden in een geheel. Ik kan me slechts een beetje aanpassen, zodat ik meer op een westerling lijk, maar moet ik daarvoor mijn identiteit geven opgeven? Ik dacht het niet.

Meestal zijn het de Nederlanders die zich superieur voelen tegenover een inferieure groep allochtonen. Ze doen dus een beroep op een(zelfs meer) van de drogredenen in de argumentatieleer. Zou het misschien kunnen zijn dat Nederlanders net zo veel mens zijn als de allochtoon? Nederlanders houden zich niet aan de regels- om maar niet te spreken over jullie gedrag tijdens een vn-missie in een of andere zwart land. Maar als een buitenlander iets doet, dat door Hollandse maatstaven niet door de beugel kan, daar laten jullie geen mogelijkheid ongemoeid om zich ervan bewust te laten raken dat hij moet zien af te komen van z'n slechte gewoonts, z'n geloof en z'n cultuur. Jullie beroven hem van alles om hem vervolgens de woorden in de mond te leggen, dat z'n culturele achtergrond en geloof hem in de weg staan bij het naleven van de Nederlandse wetten. Je moet maar man genoeg zijn om toe te geven dat jullie hele allochtonenbeleid niet deugt, want O nee als pa lief z'n zoon van 15 in elkaar slaat omwille van de door Hollander zo vurig gevestigde orde. Nog geen dag later zit z'n zoon in een tehuis en is hij aangeklaagd voor mishandeling.

Een van de vooroordelen over dit achterlijk cultuur is weer bevestigd en we hebben een arm kind gered uit de handen van een ziek, in de naam van Allah handelende griezel. Nog geen 2 dagen later is het alweer een etter en mag hij naar huis, omdat hij moeilijk in toom te houden is. Pa mag niet meer slaan, zoon weet dat en gaat maar eens weer op tassenjacht, met alle gevolgen van dien. Is dat de schuld van het geloof? en cultuur?

Sommige beweren dat allochtonen minder doen om minder allochtoon te zijn. Maar misschien moeten we de geschiedenisboeken er evenop nalezen, waarom allochtonen, die hier al 30 jaar wonen
(gastarbeiders voor die genen er niet op kunnen komen), geen Nederlands kunnen verstaan. Onze ouders kwamen hier niet om te leren lezen of schrijven, ze kwamen naar Nederland om het land ' op te bouwen'. Deze generatie allochtonen kunnen daarom niet gehekeld worden, omdat ze analfabeet zijn. Die mensen hebben hun longen uit hun lijf moeten gewerkt, dat je daarvoor begrip moet tonen is een ander probleem.

Ik heb geleerd, dat we in een multicultureel samenleving wonen, waarin geen plaats is voor racisme, maar de ontwikkelingen wijzen hier toch op het tegendeel. Ik heb geleerd, dat je een mens bent, ongeacht je komaf, maar er wordt nog steeds onderscheid gemaakt tussen een allochtoon met het Nederlandse paspoort en een Nederlander. Het enige wat ik heb geleerd is overschillig zijn, niet tegenover je medemens, maar tegen over de racisten, mensen met een ambivalente houding tegenover jou. Door eindeloos te zeggen dat we moeten integreren, kan je ook meteen zeggen: ' weg met die buitenlanders, Nederland is vol', maar waarom gebeurt dat dan niet? Misschien moet ik me toch verdiepen in de leer van de 'hypocrisie'. De ene heeft wel 10 op laten pakken, de ander heeft er wel 1000 geklikt en weggestuurd naar hun eiland en ga zo maar door. Maar als het erop aankomt, dan? Dan spelen ze de vermoorde onschuld. Niemand mag aan de buitenlanders komen, niemand mag aan de buren komen en degene die het in z'n hoofd haalt een illigaal te verklikken bij de wijkagent. Misschien is iederen gelijk, ongeacht zijn kleur, ras, geloof, etc(artikel 1?)?. Misschien heeft god, Allah, wat dan ok de wereld zo geschapen voor ons, ons allemaal. Maar ondertussen vraag je je af: hoe een mens zo hypocriet kan zijn. Het is heel simpel of je bent een racist of een schijnheilige kontelikker, of niet. Moge het duidelijk zijn, waarom ik de racistische schizofreen buiten beschouwing laat...,.


Mijn eigen cultuur, normen en waarden, identiteit en denkwijze aub.

wie ik ben ????
26-02-05, 03:39
Mijn stelling is dan ook: Integratie is onzin, verschillen blijven bestaan, zo ook racisme.

Buitenlanders moeten integreren, roept een aanhanger van LPF, maar 'integratie' kan pas plaatsvinden na acceptatie. Vertelt u mij nou eens eerst wat aanpassen is? Is dat met mijn vriendin in een cafe zitten? Is dat mijn haar blonderen? Is dat mijn geloof weggooien? Is dat mijn afkomst vergeten? Is dat mijn Turkse naam veranderen in een Nederlandse naam?

Integratie=is het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

Dus niet zoals je hier boven beschrijft haar blonderen enz maar aanpassen aan Nederland of welk land dan ook.
Oke integratie is een moeilijk onderwerp maar wat ik zie in Nederland en andere landen is dat buitenlanders zich niet of weinig aanpassen aan het land waar ze wonen en dat is jammer.
Ik zelf woon in Duitsland en ik ben heel blij dat ik Duitse buren heb want ik word verplicht om duits te praten en dat zie ik niet bij Turken, Marokkanen e.d.
Ook daar is de gemeente schuld aan inderdaad want die gooit het liefst de buitenlanders in 1 wijk maar dat neemt niet weg dat je toch de voer taal van het land machtig moet zijn.
Acceptatie kan maar dan moet iedereen er voor open staan dus ook de Turken,Marokkanen enz.
Dus versprijden door de Nederlandse wijken en niet samen klieken.
Nodig desnoods de Nederlandse buren eens uit (als je die hebt dan he) voor een een bak koffie laat ze kennis maken met jullie cultuur en gastvrijheid.
Het is moeilijk oke ben ik het volkomen mee eens maar proberen kan nooit geen kwaad.

rasisme=het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander

Racisme is en zal altijd wel blijven is het niet tegen moslims is het wel tegen een andere groep.
Andere kant is ook dat veel buitenlanders de Nederlanders ook discrimineren dus dat is een onderwerp waar je nooit over uitgepraat raakt.

Dan kom je op een ander hekel punt het Huwelijk
Waarom trouwen er zoveel "buitenlanders" met een vrouw/man uit het land van herkomst ?????
Er lopen zoveel vrouwen/mannen rond in Nederland van jullie(scheer nu iedereen even over 1 kam) eigen geloof/afkomst
Waarom word er niet "gemengd" dus getrouwd met een Nederlandse man/vrouw ????


Mijn eigen cultuur, normen en waarden, identiteit en denkwijze aub
Eigen cultuur oke belangrijk maar ook aanpassen aan de Nederlandse.
Eigen normen en waarden oke maar ook de Nederlandse accepteren.
Indentiteit behouden een kleine aanpassing zou zeer op prijs gesteld worden.
Eigen Denkwijze ook goed maar niet te veel 1 kant op denken (mag ik ook niet)

tr_imparator
26-02-05, 04:35
Geplaatst door wie ik ben ????
Integratie=is het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel

Dus niet zoals je hier boven beschrijft haar blonderen enz maar aanpassen aan Nederland of welk land dan ook.
Oke integratie is een moeilijk onderwerp maar wat ik zie in Nederland en andere landen is dat buitenlanders zich niet of weinig aanpassen aan het land waar ze wonen en dat is jammer.
Ik zelf woon in Duitsland en ik ben heel blij dat ik Duitse buren heb want ik word verplicht om duits te praten en dat zie ik niet bij Turken, Marokkanen e.d.
Ook daar is de gemeente schuld aan inderdaad want die gooit het liefst de buitenlanders in 1 wijk maar dat neemt niet weg dat je toch de voer taal van het land machtig moet zijn.
Acceptatie kan maar dan moet iedereen er voor open staan dus ook de Turken,Marokkanen enz.
Dus versprijden door de Nederlandse wijken en niet samen klieken.
Nodig desnoods de Nederlandse buren eens uit (als je die hebt dan he) voor een een bak koffie laat ze kennis maken met jullie cultuur en gastvrijheid.
Het is moeilijk oke ben ik het volkomen mee eens maar proberen kan nooit geen kwaad.

rasisme=het uiten van minachting, vijandigheid of haat van het ene ras jegens een ander

Racisme is en zal altijd wel blijven is het niet tegen moslims is het wel tegen een andere groep.
Andere kant is ook dat veel buitenlanders de Nederlanders ook discrimineren dus dat is een onderwerp waar je nooit over uitgepraat raakt.

Dan kom je op een ander hekel punt het Huwelijk
Waarom trouwen er zoveel "buitenlanders" met een vrouw/man uit het land van herkomst ?????
Er lopen zoveel vrouwen/mannen rond in Nederland van jullie(scheer nu iedereen even over 1 kam) eigen geloof/afkomst
Waarom word er niet "gemengd" dus getrouwd met een Nederlandse man/vrouw ????


Eigen cultuur oke belangrijk maar ook aanpassen aan de Nederlandse.
Eigen normen en waarden oke maar ook de Nederlandse accepteren.
Indentiteit behouden een kleine aanpassing zou zeer op prijs gesteld worden.
Eigen Denkwijze ook goed maar niet te veel 1 kant op denken (mag ik ook niet)

dus jij bent ook met me eens dat integratie heel wat anders is dan bijvoorbeeld je haar blonderen, want dat wordt er van je verwacht en nog veel meer! Want als je kijkt naar de titel van me stuk, dan zie je dat ik het verschil tussen intergratie en assimilatie wil verklaren. Intergratie zoals die bedoeld wordt is heel wat anders dat de definitie in van Dale. Mooi dat je dat nog even bevestigd.
en jij woont in duitsland en wilt graag duits leren. goeie keus. (ik) heb namelijk geen keuzevrijheid. Ik had inderdaad wel heel vaak mijn buurvrouw/man uitgenodigd. Jammer dat zij/hij mij nooit heeft uitnodigd. Vervolgens zijn ze verhuisd, uit een zwart wordende wijk, hmm waar zal dat nou aan liggen? Om maar niet te spreken over de racisme in de gezondheidszorg en werkgelegenheid, en helemaal niet over zwarte en witte scholen. kom je nu met huwelijken, wat een zwak argument? ik had toch wat betere argumenten verwacht. lol.


Eigen cultuur oke belangrijk maar ook aanpassen aan de Nederlandse.
Eigen normen en waarden oke maar ook de Nederlandse accepteren.
Indentiteit behouden een kleine aanpassing zou zeer op prijs gesteld worden.
Eigen Denkwijze ook goed maar niet te veel 1 kant op denken (mag ik ook niet)

he, wat wil je nou van me? kan je niet wat concreter zijn? misschien moet ik je nog wat uitleggen over cultuur, wat dat nou is? en neem je nu ff aan dat jouw normen en waarden universeel zijn, nooit stil gestaan bij de mijne? identiteit veranderen, toch gewenst achteraf? moet ik soms een nederlander zijn, zoals jij? hoe goed ik het ook probeer, ik wordt toch anders gezien. ik dacht dat mijn betoog duidelijk was. geen intergratie. begrijp je het niet.

mounir B
26-02-05, 05:14
Ik vind dat integratie wel degelijk zou kunnen in nederland, maar zolang iedereen een eigen definitie heeft over integratie dan is dat onmogelijk, maar ik kan wel meedelen dat ik voor integratie ben met behou van eigen identiteit.


groetjes

wie ik ben ????
26-02-05, 05:22
en neem je nu ff aan dat jouw normen en waarden universeel zijn, nooit stil gestaan bij de mijne?
Ook wel
Alleen zijn jou normen en waarden net iets anders als de mijne en (als ik het goed heb) woon je in Nederland dus ook de Nederlandse normen en waarden erbij nemen.


moet ik soms een nederlander zijn, zoals jij? hoe goed ik het ook probeer, ik wordt toch anders gezien. ik dacht dat mijn betoog duidelijk was. geen intergratie. begrijp je het niet. Heb ik ergens gezegd dat je Nederlander moet zijn ?????
inderdaad hoe je het ook doed of probeerd het lukt je niet maar proberen om je aan te passen kan een goede richting zijn.


(ik) heb namelijk geen keuzevrijheid. Ik had inderdaad wel heel vaak mijn buurvrouw/man uitgenodigd. Jammer dat zij/hij mij nooit heeft uitnodigd. Vervolgens zijn ze verhuisd, uit een zwart wordende wijk, hmm waar zal dat nou aan liggen?
Waar het aan kan liggen dat men verhuisd uit een zwart wordende wijk heb ik ook al uitgelegd.
Ander woord voor zwak en arrogant heb ik niet als men niet opbezoek komt als je de buren hebt uitgenodigd.
Keuze vrijheid heb jij ook niemand die jou tegenhoud om iets te kiezen.


Om maar niet te spreken over de racisme in de gezondheidszorg en werkgelegenheid, en helemaal niet over zwarte en witte scholen
De eeste geen ervaring mee
De tweede meeste werkegevers hebben slechte ervaringen met "buitenlanders" zijn ze via een uitzendburo dan werken ze hard krijgen ze een vaste baan dan zijn de meesten ziek(niet iedereen de goeden sluit ik uit).
De derde veel "buitenlanders sturen hun kinderen naar waar hun vriendjes ook opzitten net wat ik hier boven ook al typte verspreiden geen zwarte of witte scholen maken maar een grijze school.


kom je nu met huwelijken, wat een zwak argument? ik had toch wat betere argumenten verwacht. lol.
kon even zo snel niets anders vinden en het is toch een hekel onderwerp tussen moslims en de rest van Nederland.
En het is een begin om elkaar te respecteren als er meer gemengde huwlijken zouden zijn.


De titel Het verschil tussen intergratie en assimilatie
assimilatie=het opgaan in een nieuw milieu van individuen en groepen => aanpassing
Integratie=is het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
Dus bijden zijn bijna gelijk alleen bij intregatie kan je je geloof e.d behouden bij assimilatie stoot je alles af en neem je een compleet ander iets aan.



geen intergratie. begrijp je het niet
Tja wat kan ik erop zeggen
1ding geen wonder dat er dan zoveel rechts extremisme is in Nederland.

tr_imparator
26-02-05, 14:13
Ook wel
Alleen zijn jou normen en waarden net iets anders als de mijne en (als ik het goed heb) woon je in Nederland dus ook de Nederlandse normen en waarden erbij nemen.

wacht is even!! dus jouw normen en waarden zijn beter dan die van mij? dat heb je snel beoordeeld of moet ik zeggen vooroordeeld? kijk je doet het weer voor de zoveelste keer?


Heb ik ergens gezegd dat je Nederlander moet zijn ?????
inderdaad hoe je het ook doed of probeerd het lukt je niet maar proberen om je aan te passen kan een goede richting zijn.

eigenlijk wil je dat toch, als ik een nederlander was, dan had je geen enkel probleem met mij? dus niet doen alsof, ook dat heb ik in me betoog uitgelegd? kom nou is met reeele argumenten., ik heb niks aan ontkennende hypocrieten. wat wil je nou nogmaals?


Waar het aan kan liggen dat men verhuisd uit een zwart wordende wijk heb ik ook al uitgelegd.
Ander woord voor zwak en arrogant heb ik niet als men niet opbezoek komt als je de buren hebt uitgenodigd.
Keuze vrijheid heb jij ook niemand die jou tegenhoud om iets te kiezen.

er is zo een Nederlandse regeltje: afspraak maken voordat je op bezoek komt...'ik kan dan niet ' lol . om je een idee te geven...het is eigenlijk een fout geweest om die personen uit te nodigen, een normaal gesprek met z'n voeren wordt ik al drieduizend maal minacht? heb het idee dat ze denken dat ze beter zijn in doen en denken? ben ik dan zwak en arrogant? so be it. i love myself.


De eeste geen ervaring mee
De tweede meeste werkegevers hebben slechte ervaringen met "buitenlanders" zijn ze via een uitzendburo dan werken ze hard krijgen ze een vaste baan dan zijn de meesten ziek(niet iedereen de goeden sluit ik uit).
De derde veel "buitenlanders sturen hun kinderen naar waar hun vriendjes ook opzitten net wat ik hier boven ook al typte verspreiden geen zwarte of witte scholen maken maar een grijze school.

stop! wil je soms een wetenschappelijk artikel die de racisme in de gezondheidszorg wat meer benadrukt?? ik kan een link zetten als je dat vraagt? zeg het maar? ik lul niet uit me nek. jij wel! het gaat hier om hooggeschoolden, jouw argumentatie zou kunnen kloppen voor de oudkomers, maar voor afgestudeerden niet. Het gaat om banen die wat 'hoger' zijn. daar gaat je argumentatie richting de zeebodem? HAHAHAHhah veel buitenlanders sturen hun kinderen naar waar hun vriendjes opzitten?????? KON JE NIKS ANDERS BEDENKEN? wat een drogreden. sry hoor als je met wat sterke argumenten komt, gebaseerd op de realiteit, dan kan ik het wat begrijpen. Zowel jouw redenering als houding is onder de maat.




De titel Het verschil tussen intergratie en assimilatie
assimilatie=het opgaan in een nieuw milieu van individuen en groepen => aanpassing
Integratie=is het maken tot een harmonisch geheel of opnemen in een geheel
Dus bijden zijn bijna gelijk alleen bij intregatie kan je je geloof e.d behouden bij assimilatie stoot je alles af en neem je een compleet ander iets aan.

vertel me niet wat intergratie en assimilatie is, als je dat vertelt doe het dan goed.
intergratie: het maken van of openemen in een groter geheel.
assimilatie:gelijkmaking, aanpassing, het volledig in elkaar gaan van verschillende bevolkingselementen.
wat jij wilt is opgaan in nieuw milieu van individuen. verder geen commentaar, spreekt voor zich.




Tja wat kan ik erop zeggen
1ding geen wonder dat er dan zoveel rechts extremisme is in Nederland

geen intergratie, wel de taal leren, wel mijn eigen normen en waarden, wel mijn eigen denkwijze, wel mijn eigen mening, wel mijn eigen cultuur. een extremist is toch wat anders: een extremist die blijft niet alleen bij z'n waarden, maar wilt ook dat iedereen die waarden aanneemt.



pfff... :brozac:

tr_imparator
26-02-05, 14:27
Geplaatst door mounir B
Ik vind dat integratie wel degelijk zou kunnen in nederland, maar zolang iedereen een eigen definitie heeft over integratie dan is dat onmogelijk, maar ik kan wel meedelen dat ik voor integratie ben met behou van eigen identiteit.


groetjes


ok. als jij de keus maakt op wel te intergreren, dan doe je dat. maar maak niet die keuze voor mij. ook al ben je geintergreerd, dan vraag ik me af of je wordt geaccpeteerd? snel kom je erachter dat je voor 'lul' hebt zitten doen en denken. net een clown. dan lach ik wel uit hoor..

:)

tr_imparator
26-02-05, 14:46
ik zat te kijken in de schoolgids voor een school voor me broertje..dit vond ik wel heel grappig:


ik zag een joodse school.. met het volgende schoolprofiel.

Jongens en meisjes krijgen gescheiden les. De leerlingen krijgen een volledig profaan programma aangeboden. Bovendien volgen zij een uitgebreid joods programma. Aan het einde van het curriculum wordt naast het reguliere examen een joods examen afgelegd. Daarmee wordt het onderwijs programma volledig afgelegd. ( Cheider)

een ander joods school(maimonides)

Het onderwijs in de joodse vakken maakt onlosmakelijk deel uit van het totale onderwijsaanbod. Leerlingen kunnen een door de Overheid erkend examen modern en klassiek Hebreeuws afleggen. Het is belangrijkste instument om de eigen identiteit in de maatschappij te behouden en te versterken, ook om aansluiting in internationaal joods verband te vereenvoudigen...


waarom moeten moslims alleen intergreren?? je ziet bij joden dat ze zich volledig afsluiten als gemeenschap van de rest van de bevolking, daar hoor ik niks over. intergratie? grappig..

wat me verder nog opviel: ouderbijdrage 2100 euro respectievelijk 650 euro..(om te vergelijken met een normale school is de ouderbijdrage ca. 40 euro)

:vreemd:

mounir B
26-02-05, 22:11
relaxt man denk aan je hart het is maar een mening en hoe jij over integratite denkt prima jongen ga vooral zodoor

laterz

sjaen
27-02-05, 02:10
Geplaatst door tr_imparator
ik zat te kijken in de schoolgids voor een school voor me broertje..dit vond ik wel heel grappig:


ik zag een joodse school.. met het volgende schoolprofiel.

Jongens en meisjes krijgen gescheiden les. De leerlingen krijgen een volledig profaan programma aangeboden. Bovendien volgen zij een uitgebreid joods programma. Aan het einde van het curriculum wordt naast het reguliere examen een joods examen afgelegd. Daarmee wordt het onderwijs programma volledig afgelegd. ( Cheider)

een ander joods school(maimonides)

Het onderwijs in de joodse vakken maakt onlosmakelijk deel uit van het totale onderwijsaanbod. Leerlingen kunnen een door de Overheid erkend examen modern en klassiek Hebreeuws afleggen. Het is belangrijkste instument om de eigen identiteit in de maatschappij te behouden en te versterken, ook om aansluiting in internationaal joods verband te vereenvoudigen...


waarom moeten moslims alleen intergreren?? je ziet bij joden dat ze zich volledig afsluiten als gemeenschap van de rest van de bevolking, daar hoor ik niks over. intergratie? grappig..

wat me verder nog opviel: ouderbijdrage 2100 euro respectievelijk 650 euro..(om te vergelijken met een normale school is de ouderbijdrage ca. 40 euro)

:vreemd:

Dat komt omdat ze met behoud van hun eigen waarden en normen intergreert zijn.
Kan je nog wat van leren!

tr_imparator
27-02-05, 03:01
Geplaatst door sjaen
Dat komt omdat ze met behoud van hun eigen waarden en normen intergreert zijn.
Kan je nog wat van leren!


:fuckit2:

wie ik ben ????
27-02-05, 05:14
wacht is even!! dus jouw normen en waarden zijn beter dan die van mij? dat heb je snel beoordeeld of moet ik zeggen vooroordeeld? kijk je doet het weer voor de zoveelste keer?
Zeg ik ergens dat MIJN normen en waarden beter zijn ??????
Niet dus eenigste wat ik zei is dat de JOUWE anders zijn dan die van mij en dat je de Nederlandse normen en waarden erbij moet nemen meer niet.
Dus jij mag jou normen en waarden houden als je de Nederlandse er ook BIJ neemt.


eigenlijk wil je dat toch, als ik een nederlander was, dan had je geen enkel probleem met mij?
Waar staat dat ik een probleem met jou heb????

kom nou is met reeele argumenten., ik heb niks aan ontkennende hypocrieten. wat wil je nou nogmaals?
Wat ik wil??? Ik wil helemaal niets en ik ontken niets
Ik vertel alleen wat je ook probeerd dat jij nooit geen Nederlander word punt maar je kan je proberen om je aan te passen.


er is zo een Nederlandse regeltje: afspraak maken voordat je op bezoek komt...'ik kan dan niet ' lol . om je een idee te geven...het is eigenlijk een fout geweest om die personen uit te nodigen, een normaal gesprek met z'n voeren wordt ik al drieduizend maal minacht? heb het idee dat ze denken dat ze beter zijn in doen en denken? ben ik dan zwak en arrogant? so be it. i love myself.
Ik zeg niet dat jij arogant bent maar de mensen die jij hebt proberen uit te nodigen en daar niet op in zijn gegaan die zijn arogant en zwak.


wat jij wilt is opgaan in nieuw milieu van individuen. verder geen commentaar, spreekt voor zich.
Wat ik wil dat wil jij niet weten dus dat laat ik in het midden.


geen intergratie, wel de taal leren, wel mijn eigen normen en waarden, wel mijn eigen denkwijze, wel mijn eigen mening, wel mijn eigen cultuur. een extremist is toch wat anders: een extremist die blijft niet alleen bij z'n waarden, maar wilt ook dat iedereen die waarden aanneemt.

Tja als jij zo halstarig blijft volhouden dat intergratie niet nodig is dan blijf ik volhouden waarom er zoveel laat ik het dan zo zeggen zoveel rechtse partijen uit de grond worden gestampt en dat deze partijen ook nog eens veel leden binnen krijgen.

wytze
27-02-05, 14:42
quote:
"stop! wil je soms een wetenschappelijk artikel die de racisme in de gezondheidszorg wat meer benadrukt?? ik kan een link zetten als je dat vraagt?"


Graag een link. Daar ben ik in geinteresseerd.

Don Vito
27-02-05, 14:47
Geplaatst door wie ik ben ????

Dus jij mag jou normen en waarden houden als je de Nederlandse er ook BIJ neemt.

Waarom zou men dat moeten doen?

wytze
27-02-05, 14:52
Welke Nederlandse normen en waarden hebben we het eigenlijk over?

rja2
27-02-05, 20:33
Geplaatst door tr_imparator
[B]wacht is even!! dus jouw normen en waarden zijn beter dan die van mij? dat heb je snel beoordeeld of moet ik zeggen vooroordeeld? kijk je doet het weer voor de zoveelste keer?

Onze belangrijkste normen en waarden, staan in onze grondwet, iedereen is gelijk ongacht sexe, godsdienst, levensovertuiging of sexuele voorkeur, vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, godsdienstvrijheid,etc

Kan niet zeggen, dat hier alle moslims in Nederland hier respect voor hebben, gezien de positie van de vrouw in Arabische en Berberse cultuur en de homohaat onder moslims in Nederland. En sommige moslims in Nederland, vinden onze democratie maar niks, omdat ze de achterlijke sharia aanhangen.


We mogen van iedere burger in Nederland verwachten, dat ze respect hebben voor onze democratie en de grondwet en de waarden die daar in staan.

tr_imparator
27-02-05, 22:58
Geplaatst door wytze
quote:
"stop! wil je soms een wetenschappelijk artikel die de racisme in de gezondheidszorg wat meer benadrukt?? ik kan een link zetten als je dat vraagt?"


Graag een link. Daar ben ik in geinteresseerd.


ja goed zo, graaf je eigen graf!



Immigrants in the Netherlands: Equal access for equal needs?

KEY POINTS


In the Netherlands, equality with respect to health care has not yet been realised for immigrant groups: the utilisation of more specialised health care is lower in these groups than in the indigenous population.
This inequality in utilisation is not accounted for by the lower socioeconomic position of immigrants groups alone.
This implies that the ethnic background in itself may be a factor that affects the utilisation of health care and thus accounts for differences in consumption pattern between immigrant groups and the indigenous population. Additional measures are warranted to further improve the accessibility of health care in immigrant groups.

http://jech.bmjjournals.com/cgi/content/full/55/10/701
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11553652

*een wetenschappelijk artikel, duszzz...

tr_imparator
27-02-05, 23:15
Geplaatst door rja2
Onze belangrijkste normen en waarden, staan in onze grondwet, iedereen is gelijk ongacht sexe, godsdienst, levensovertuiging of sexuele voorkeur, vrijheid van meningsuiting, persvrijheid, godsdienstvrijheid,etc

Kan niet zeggen, dat hier alle moslims in Nederland hier respect voor hebben, gezien de positie van de vrouw in Arabische en Berberse cultuur en de homohaat onder moslims in Nederland. En sommige moslims in Nederland, vinden onze democratie maar niks, omdat ze de achterlijke sharia aanhangen.


We mogen van iedere burger in Nederland verwachten, dat ze respect hebben voor onze democratie en de grondwet en de waarden die daar in staan.

je weet amper wat er in de sharia staat, dus je kan beter iets eerst uitzoeken dan beoordelen. wat jij beschrijft is een cultureel verschijnsel en heeft niks met de bestaande wetten in die landen te maken.Als je het zo bekijkt is de Turkse wetgeving veel moderner dan de Nederlanse. En er zijn meer Turkse vrouwlijke kamerleden in de kamer en ook nog eens meer turkse topvrouwen(ondernemers) dan nederlandse. so can the real slim shady plz stand up, plz stand up..?

Natuurlijk hou ik me aan de wet en ik heb rescpect voor andere mensen, voor de democratie en ook voor de grondwet. Ik heb wel enige kanttekening voor de democratie en pleit voor een betere regeringsvorm zoals bijvoorbeeld een die Nietzsche beschrijft, maar daar weeet jij zeker niets van, no progress in your brains?


verder begrijp dit verband niet dat je legt: :eek:


Kan niet zeggen, dat hier alle moslims in Nederland hier respect voor hebben, gezien de positie van de vrouw in Arabische en Berberse cultuur en de homohaat onder moslims in Nederland.

moslims HIER geen respect voor een artikel in de grondwet, gezien de.... IN ARABISCHE en BERBERSE CULTUUR????????

ik had wel wat beters verwacht, maar jullie bevestigen weer mijn mening.. lol lol lol :sniper:

en jullie belangrijkste normen en waarden staan in de grondwet??? weet je wel wat normen en waarden zijn?? kijk is in de woordenboek.

je moet onderscheid maken tussen normen-waarden-cultuur-wet.

ZzzzzzzzZzzZzzzzzzzz :wow: :wow:

tr_imparator
27-02-05, 23:18
Geplaatst door wie ik ben ????
Zeg ik ergens dat MIJN normen en waarden beter zijn ??????
Niet dus eenigste wat ik zei is dat de JOUWE anders zijn dan die van mij en dat je de Nederlandse normen en waarden erbij moet nemen meer niet.
Dus jij mag jou normen en waarden houden als je de Nederlandse er ook BIJ neemt.


Waar staat dat ik een probleem met jou heb????

Wat ik wil??? Ik wil helemaal niets en ik ontken niets
Ik vertel alleen wat je ook probeerd dat jij nooit geen Nederlander word punt maar je kan je proberen om je aan te passen.


Ik zeg niet dat jij arogant bent maar de mensen die jij hebt proberen uit te nodigen en daar niet op in zijn gegaan die zijn arogant en zwak.


Wat ik wil dat wil jij niet weten dus dat laat ik in het midden.


Tja als jij zo halstarig blijft volhouden dat intergratie niet nodig is dan blijf ik volhouden waarom er zoveel laat ik het dan zo zeggen zoveel rechtse partijen uit de grond worden gestampt en dat deze partijen ook nog eens veel leden binnen krijgen.


gewoon belachelijk, wat moet ik nou hierop zeggen??????? kom is met argumenten scheve frikandel.!!!!!!!!!!

rja2
27-02-05, 23:47
Geplaatst door tr_imparator
je weet amper wat er in de sharia staat, dus je kan beter iets eerst uitzoeken dan beoordelen. wat jij beschrijft is een cultureel verschijnsel en heeft niks met de bestaande wetten in die landen te maken.Als je het zo bekijkt is de Turkse wetgeving veel moderner dan de Nederlanse. En er zijn meer Turkse vrouwlijke kamerleden in de kamer en ook nog eens meer turkse topvrouwen(ondernemers) dan nederlandse. so can the real slim shady plz stand up, plz stand up..?

Natuurlijk hou ik me aan de wet en ik heb rescpect voor andere mensen, voor de democratie en ook voor de grondwet. Ik heb wel enige kanttekening voor de democratie en pleit voor een betere regeringsvorm zoals bijvoorbeeld een die Nietzsche beschrijft, maar daar weeet jij zeker niets van, no progress in your brains?


verder begrijp dit verband niet dat je legt: :eek:



moslims HIER geen respect voor een artikel in de grondwet, gezien de.... IN ARABISCHE en BERBERSE CULTUUR????????

ik had wel wat beters verwacht, maar jullie bevestigen weer mijn mening.. lol lol lol :sniper:

en jullie belangrijkste normen en waarden staan in de grondwet??? weet je wel wat normen en waarden zijn?? kijk is in de woordenboek.

je moet onderscheid maken tussen normen-waarden-cultuur-wet.

ZzzzzzzzZzzZzzzzzzzz :wow: :wow:
Er is al 150 jaar democratie in Nederland , de waarden die de democratie vertegenwoordigen maken deel uit van onze cultuur.

Er zijn dingen in de Arabische en Berberse cultuur die botsen met onze grondwet en onze democratie.

sjaen
27-02-05, 23:49
Geplaatst door tr_imparator
ja goed zo, graaf je eigen graf!



Immigrants in the Netherlands: Equal access for equal needs?

KEY POINTS


In the Netherlands, equality with respect to health care has not yet been realised for immigrant groups: the utilisation of more specialised health care is lower in these groups than in the indigenous population.
This inequality in utilisation is not accounted for by the lower socioeconomic position of immigrants groups alone.
This implies that the ethnic background in itself may be a factor that affects the utilisation of health care and thus accounts for differences in consumption pattern between immigrant groups and the indigenous population. Additional measures are warranted to further improve the accessibility of health care in immigrant groups.

http://jech.bmjjournals.com/cgi/content/full/55/10/701
http://www.ncbi.nlm.nih.gov/entrez/query.fcgi?cmd=Retrieve&db=pubmed&dopt=Abstract&list_uids=11553652

*een wetenschappelijk artikel, duszzz...



Immigrants in the Netherlands: Equal access for equal needs?


Zie je niet dat vraagteken aan het eind van de kop staan of heb je daarom juist de tekst van de kop kleiner gemaakt.

Je hebt überhaupt het artikel niet gelezen ik wel.
Je probeert het hier te doen voorkomen alsof de emigranten minder toegang hebben tot de gezondheidszorg.

Uit onderzoek blijkt dat ze een overconsumptie van huisarts en medicamenten hebben en een onderconsumptie van de overige diensten zoals ziekenhuis, kraamhulp etc.

Door middel van dit onderzoek willen ze weten waaraan dit ligt, de opdrachtgevers:
Funding: the fieldwork of this study was financially supported by the Municipality of Amsterdam, eight submunicipal authorities ("stadsdeelraden"), the Amsterdam Municipal Health Service (GG&GD), and the Amsterdam Social Health Insurance Company (ZAO). The analysis were financially supported by the Amsterdam Social Health Insurance Company (ZAO), the Amsterdam Academic Medical Centre, and TNO Prevention and Health.

Lees het stuk in z'n geheel, anders kan ik alleen tot de volgende conclusiekomen : je bent niets anders dan een onbetrouwbare leugenaar!

tr_imparator
28-02-05, 00:10
AHhahahhaHHAHah, je maakt me echt aan het lachen.

In de eerste lijn is er een hogere 'opkomst' voor migranten dan de tweede lijn. Hierin echter is de 'opkomst' zeer laag. Dat klopt niet. Je zou verwachten dat die zorg ook groter zou moeten zijn. Het is dus zo dat migranten niet verder komen, een belangrijke factor die zou kunnen spelen is ' ethnic backgrond'.


anyway dit artikel is alleen een voorzet'tje. Ik heb een hele wetenschappelijk paper over geschreven, dus zeg ten eerste niet dat ik een leugenaar ben, en ten tweede ontken niet dat er ook racisme en discriminatie is in de zorgsector..want dat is er wel. zal wel aan je engels liggen gis ik zo.

ik adviseer je daarom ook het volgende te lezen:

weteschappelijk bronnen uiteraard:


1)Coker N. Racism in Medicine; An agenda for change. London: Kings' Fund Publishing 2001.
2)Bhopal R, Racism in Medicin. BMJ 2001; 332:1503-04
3)Karlsen S, Nazroo J. Relation between racial discrimation, social class, and health among ethnic minority groups. Am J Public Health 2002. 92: 624-31

wil je meer, ik heb nog zo een 12-13 bronnen hier extra. Alleen ik kan geen linken leggen omdat je ervoor moet betalen. kijk zelf maar in de bieb. ik ben precies in me bronvermelding zoals je ziet. :D :D


ontken ontken ontken ,,, daar kom je niet ver mee beter is het om het te erkennen en vervolgens jezelf de vraag stellen: Hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet zo is, het staat immers in onze GRONDWET dat discrimatie niet mag?????


puhhh, je stelt me weer zo diep teleur.


nogmaals ik daag jullie uit om met echte argumenten te komen ipv met 'dat heb ik niet gezegd' of ' dat is niet waar' of een leuke ' je bent niks anders dan een onbetrouwbare leugenaar'.

ZzzZzzzzZzZwak zwak zwak..

sjaen
28-02-05, 00:31
Geplaatst door tr_imparator
AHhahahhaHHAHah, je maakt me echt aan het lachen.

In de eerste lijn is er een hogere 'opkomst' voor migranten dan de tweede lijn. Hierin echter is de 'opkomst' zeer laag. Dat klopt niet. Je zou verwachten dat die zorg ook groter zou moeten zijn. Het is dus zo dat migranten niet verder komen, een belangrijke factor die zou kunnen spelen is ' ethnic backgrond'.


anyway dit artikel is alleen een voorzet'tje. Ik heb een hele wetenschappelijk paper over geschreven, dus zeg ten eerste niet dat ik een leugenaar ben, en ten tweede ontken niet dat er ook racisme en discriminatie is in de zorgsector..want dat is er wel. zal wel aan je engels liggen gis ik zo.

ik adviseer je daarom ook het volgende te lezen:

weteschappelijk bronnen uiteraard:


1)Coker N. Racism in Medicine; An agenda for change. London: Kings' Fund Publishing 2001.
2)Bhopal R, Racism in Medicin. BMJ 2001; 332:1503-04
3)Karlsen S, Nazroo J. Relation between racial discrimation, social class, and health among ethnic minority groups. Am J Public Health 2002. 92: 624-31

wil je meer, ik heb nog zo een 12-13 bronnen hier extra. Alleen ik kan geen linken leggen omdat je ervoor moet betalen. kijk zelf maar in de bieb. ik ben precies in me bronvermelding zoals je ziet. :D :D


ontken ontken ontken ,,, daar kom je niet ver mee beter is het om het te erkennen en vervolgens jezelf de vraag stellen: Hoe kan ik ervoor zorgen dat het niet zo is, het staat immers in onze GRONDWET dat discrimatie niet mag?????


puhhh, je stelt me weer zo diep teleur.


nogmaals ik daag jullie uit om met echte argumenten te komen ipv met 'dat heb ik niet gezegd' of ' dat is niet waar' of een leuke ' je bent niks anders dan een onbetrouwbare leugenaar'.

ZzzZzzzzZzZwak zwak zwak..


Het onderzoek gaat over het gebruik van de gezondheidszorg door betreffende groepen en niet over de e.v. mindere toegankelijkheid.

Jouw halve waarheden zijn maken je bedoeling zo doorzichtig, das is pas zwak.

By the way:Wat ontken ik volgens you?!

:roken:

sjaen
28-02-05, 00:32
__Discussion





Top
Abstract
Introduction
Methods
Results
Discussion
References






The aim of the analyses presented in this paper was (1) to assess whether there are ethnic differences in the use of health care after differences in health status have been controlled for, and (2) to obtain more insight into the possible role of socioeconomic status in the explanation of ethnic inequalities in the use of health care. Ethnicity was found to be associated with the use of health care after controlling for health status as an indicator for need, especially among the Turkish and Moroccan immigrants. Prescribed drugs and general practitioner care was used more frequently but most other services were used less frequently than by the indigenous population with similar health status, although differences were statistically significant for Moroccan people only. Among the total Surinamese population, health care use was similar to that found in the Dutch population after differences in need were controlled for, although among older Surinamese people the use of general practitioner care was higher than in the indigenous population. The excess use of hospital services among people from the Netherlands Antilles, in combination with underconsumption in regard to general practitioner use was striking. The lower socioeconomic position of immigrant groups explained most of their increased use of the general practitioner services and prescribed drugs, but could not account for the lowered use of the other services. Although the data have been obtained in 1992/3, we expect the results to be valid nowadays, as more recent studies on some of the ethnic groups and some health services included here point out a similar pattern of overconsumption and underconsumption.13






Before interpreting the results, some potential limitations should be considered. Firstly, the numbers of immigrants involved in the analyses were small, yielding broad confidence intervals. However, when the same analyses were carried out in a larger population (results not shown), including the entire group that was included in the sample and registered in the administration of the health insurance company in 1992/3, the ethnic variation in the use of health care (controlling for age and sex) was highly similar to that observed in the more limited dataset, with the ORs being more frequently statistically significant. For example, among Moroccan immigrants, the OR for hospital admission was 0.57_(0.33,_0.99), and for use of (other) paramedics 0.64_(0.45,_0.92). Unfortunately, because in that dataset data on health status and socioeconomic position were missing for part of the population (that is, those people not interviewed), it could not be used for the research questions that were central to this paper.






Secondly, there is a possibility that the increased use observed for general practitioner and prescription drug use is attributable to an insufficient adjustment for health status. This could be the case if the indicators included do not cover the whole range of health problems, or if the report of health problems differ between ethnic groups. These assumptions are not very likely, however, as the health indicators included in the analyses did affect the ORs with respect to those services for which underconsumption was observed. Moreover, controlling for other health indicators such as the score on the General Health Questionnaire (GHQ), did not yield a further change in ORs (results not shown). Similar reasoning applies to a probably insufficient adjustment for socioeconomic status in the case of services that were used less frequently among immigrants, as controlling for socioeconomic differences partly account for the pattern of overconsumption.






Finally, the pattern of overconsumption in the case of general practitioner use and underconsumption with respect to the other services, might be the consequence of the fact that different sources of information were used, as the data on general practitioner use were based on self report. When, however, the analyses as reported here were repeated using self reported data for all outcome measures, we observed a similar pattern of relatively high use of primary care, and relatively low use of more specialised care (results not shown). This seems to imply that self reported data on health care use are a useful method for providing a valid estimation of ethnic differences in health care use.6






The (unadjusted) differences in the use of medical care as observed here are highly similar to those observed in previous studies in the Netherlands.13 Compared with earlier studies, this research introduces a new element concerning the control for differences in health status as an indicator for need. Our analyses confirmed the finding that was observed in several other countriesthat is, a higher use of general practitioner services combined with lower use of more specialised services.2 In comparison with previous studies, however, this study considers a broader range of services, including use of physiotherapists and other paramedics as well as hospital admission. These services were also less frequently used by immigrant groups compared with the group with a corresponding health status in the indigenous population, although not statistically significantly. Therefore the results of this study seem to suggest that underuse rather than overuse is the characteristic pattern for most immigrant groups in the Netherlands. We expect this conclusion to apply to the whole immigrant population in the Netherlands despite the fact that only the publicly insured were included in the study reported here. The reason is that the majority of the immigrant population in the Netherlands belong to the lower income groups, and are thus publicly insured. This view is supported by the results of the health interview survey showing that the proportion of publicly insured varies between 85% among the Surinamese and 96% among the Moroccan subgroup.






The results of this study also provide indications with respect to the underlying mechanisms that might account for these ethnic differences. Although underuse of more specialised services is also present among lower socioeconomic groups in the Netherlands in general,7 the results of our analyses do not provide indications to suggest that the low socioeconomic position of most immigrants accounts for this underuse. This implies that their ethnic background in itself may be a factor that accounts for their consumption pattern, potentially because of a limited access of health care services for immigrant groups. However, this study does not provide clear indications as to the explanation of this probable inequality in accessibility of services. Possible explanations relate to the communication between the physician and the immigrant patient, with regard to language problems and cultural aspects. These hypotheses should be tested in future research.






It should be mentioned that the fewer contacts with for example specialists and physiotherapists as well as the lower hospital admission rates do not necessarily have a negative effect upon the health status of the immigrant groups. Firstly, we cannot be sure that the level of utilisation in the indigenous population, which is used as the reference, reflects the adequate level of health care use and can therefore be considered an adequate gold standard. Furthermore, even if the consumption in the indigenous population does serve as an adequate gold standard, it might be possible that the lower use of some services among immigrants is compensated by, for example, the higher use of general practitioner services. In addition, there is a possibility that the use of informal alternatives to the Dutch health care services, or the use of health care in the country of origin, might compensate for the lower use of specific services in the Netherlands. Thus further research is necessary to study whether differences in health care consumption between ethnic groups lead to a worse health outcome among ethnic minority groups.






In the Netherlands, the high utilisation of practitioner care and prescribed drug use among immigrants is frequently mentioned as a problem. We have shown, however, that this higher use is partly accounted for by the worse health status of immigrants (although the utilisation rates among Moroccans were still increased after controlling for health status as an indicator for need). This pattern of increased use seemed to be present in the older age groups in particular.






The relatively high use of general practitioner services are also found in lower socioeconomic groups generally in the Netherlands.7 The results of this study provide evidence to suggest that these socioeconomic differences in the use of health services account for most of the increased use of specific services among immigrants. This implies that the explanation for the increased use among immigrants is similar to the explanation for the corresponding socioeconomic differences. Explanations that have been suggested for this pattern include differences in attitudes between socioeconomic strata. For example, people with a lower education, in the indigenous as well as the immigrant population, might be more inclined to visit the general practitioner with minor complaints.7






The statistically significantly higher probability of hospital admission seemed to be typical for people from the Netherlands Antilles, although it should be mentioned that the number of respondents in this ethnic group was rather small. Probable explanations for this include the different role of hospital care in the Antilles. Moreover, it has been suggested that people living overseas come to the Netherlands for an operation, using the legitimisation of a family member or friend living in the Netherlands.






In summary, the results seem to suggest that, in the Netherlands, the ideal of equal use according to equal need has not yet been achieved with respect to ethnic minority groups. Future research should indicate whether the same pattern is found in other countries and whether these ethnic differences in health care use are indeed attributable to an inequality in the access to health care. Given the potential mechanisms underlying this inequality, it might be expected that the situation improves when immigrant groups become more integrated in society, at least as far as inequality is related to ethnic background rather than their socioeconomic position. In the United States for example, no differences in health care use were found between the indigenous population and immigrants living there for 10_years or more.14 The first generation, however, still forms the largest proportion of immigrants in the Netherlands, implying that additional measures are warranted to further improve the accessibility and therefore the quality of care in these groups.
























_
__Footnotes







Funding: the fieldwork of this study was financially supported by the Municipality of Amsterdam, eight submunicipal authorities ("stadsdeelraden"), the Amsterdam Municipal Health Service (GG&GD), and the Amsterdam Social Health Insurance Company (ZAO). The analysis were financially supported by the Amsterdam Social Health Insurance Company (ZAO), the Amsterdam Academic Medical Centre, and TNO Prevention and Health.


Conflicts of interests: none.

wie ik ben ????
28-02-05, 02:02
gewoon belachelijk, wat moet ik nou hierop zeggen??????? kom is met argumenten scheve frikandel.!!!!!!!!!!
Tja zeg er maar niets op,want van jou kant draait het toch alleen maar op schelden uit.
Wist je trouwens dat schelden een punt van zwakheid is ???????

Julien
28-02-05, 02:50
Geplaatst door wie ik ben ????
Tja zeg er maar niets op,want van jou kant draait het toch alleen maar op schelden uit.
Wist je trouwens dat schelden een punt van zwakheid is ???????

Wie ben je?

tr_imparator
28-02-05, 18:55
Geplaatst door sjaen
Het onderzoek gaat over het gebruik van de gezondheidszorg door betreffende groepen en niet over de e.v. mindere toegankelijkheid.

Jouw halve waarheden zijn maken je bedoeling zo doorzichtig, das is pas zwak.

By the way:Wat ontken ik volgens you?!

:roken:


eerst leugens en nu halve waarheden.. we gaan de goeie kant op.. ten minste.

je ontkent dat er behalve op de arbeidsmarkt ook sprake is van discriminatie en racisme in de zorgsector. ik heb desbetreffende bronnen vermeld dat wijst op discriminatie en racisme. Als je wilt heb ik meer bronnen zoals ik al eerder zei. Maar goed..we komen er langzamerhand. Alleen jouw argumenten ontbreken.

tr_imparator
28-02-05, 19:04
Geplaatst door wie ik ben ????
Tja zeg er maar niets op,want van jou kant draait het toch alleen maar op schelden uit.
Wist je trouwens dat schelden een punt van zwakheid is ???????

craptalk..

sjaen
28-02-05, 19:55
Geplaatst door tr_imparator
eerst leugens en nu halve waarheden.. we gaan de goeie kant op.. ten minste.

je ontkent dat er behalve op de arbeidsmarkt ook sprake is van discriminatie en racisme in de zorgsector. ik heb desbetreffende bronnen vermeld dat wijst op discriminatie en racisme. Als je wilt heb ik meer bronnen zoals ik al eerder zei. Maar goed..we komen er langzamerhand. Alleen jouw argumenten ontbreken.

Je beticht mij van leugens, halve waarheden, ontkenning van discriminatie en rascisme.

Nogmaals: WAAR gelieve mijn posts te lezen en de tekst waaruit dat blijkt aan te halen.

Je komt niet verder met alleen suggestie je zult het moeten onderbouwen (als je kunt), anders blijft het holle retoriek!

tr_imparator
28-02-05, 20:14
kijk naar de resultaten en ik heb je nog andere bronnen gegeven, ik zie dat je niet verder kunt zien dan je neus lang is, alleen maar losmazig
gepraat.

ik heb voldoende argumenten gegeven, die van jouw ontbreken echter. maar goed als je niet wilt geloven dan niet..
:zweep:

Don Vito
28-02-05, 20:23
Geplaatst door Julien
Wie ben je?

Jacky Chan?

sjaen
28-02-05, 20:45
Geplaatst door tr_imparator
kijk naar de resultaten en ik heb je nog andere bronnen gegeven, ik zie dat je niet verder kunt zien dan je neus lang is, alleen maar losmazig
gepraat.

ik heb voldoende argumenten gegeven, die van jouw ontbreken echter. maar goed als je niet wilt geloven dan niet..
:zweep:

Je beticht mij van ontkenning, discriminatie etc.
Dus het is aan jouw om dit met mijn eigen uitspraken aan te tonen.
Lastig hé, die halve waarheden en verdraaingen. Kom op met bewijzen.

tr_imparator
28-02-05, 21:43
Geplaatst door sjaen
Je beticht mij van ontkenning, discriminatie etc.
Dus het is aan jouw om dit met mijn eigen uitspraken aan te tonen.
Lastig hé, die halve waarheden en verdraaingen. Kom op met bewijzen.



rolf, ik zeg dat je discriminatie en racisme ontkent in de zorgsector. ik heb al voldoende bewijzen geleverd, als jij niet kijkt dan weet ik het ook niet en niet de rollen omdraaien. jij bent degene die mij beschuldigt van leugens en vervolgens zeg je dat ik halve waarheden vertel. ik zeg dat niet. ga naar de bieb en check mijn bronnen, helaas kan ik die niet hier leveren.


ik wil wel een stuk uit secite cultuur van het VUmc citeren:

'' conclusie: Racisme en discrimatie en gezondheidszorg in Nederland hangt mogelijk samen met het feit dat het een taboe onderwerp is binnen de medische wereld, omdat aanbieders van zorg nu eenmaal iedereen op gelijke wijze moeten behandelen. Dat is echter onmogelijk, want werkers in de gezondheidszorg zijn nu eenmaal gewone mensen. Het is van groot belang om dat onder ogen te zien en na te gaan in hoeverre alertheid op dat gebied kan bijdragen tot een betere afstemming tussen het aanbod van de Nederlandse gezondheidszorg en de vragen en behoeften van allochtone zorggebruikers..''.

bron: VU uitgeverij/ VU University Press 2004, Sectie Gezondheidszorg en Cultuur. Pagina 90.

verder heb ik je nog vorige keren aantal verwijzingen gegeven. als je wil kan heb ik nog hier ca. 15-16 bronnen en verwijzingen. IK ZEG DAT IK ZELF EEN LITERATUUR ONDERZOEK HEB GEDAAN HIERNAAR. EN EEN PAPER GESCHREVEN EROVER. WAT DENK JE NOU DAT IK ZIT TE LULLEN?

HET IS EEN FEIT DAT ER OOK RACISME EN DISCRIMINATIE IN DE ZORG IS. VERDER HEB JIJ GEEN NOG GEEN ENKEL ARGUMENT GEGEVEN, HET HOEFT OOK NIET MEER, WANT IK BEN AL ZEKER VAN DEZE ZAAK. IK WOU JOU ALLEEN OP DE PROEF STELLEN. NU ZAK JE DE GROND IN. BEN BENIEUWD WAT JE NU GAAT SCHRIJVEN EIGENWIJZE NUB.
:zwaai:

Julien
28-02-05, 22:36
Geplaatst door Don Vito
Jacky Chan?

:hihi: heeft zij dan ook dikke billen? zou shin chen dan zeggen :)

sjaen
01-03-05, 11:14
Geplaatst door tr_imparator
rolf, ik zeg dat je discriminatie en racisme ontkent in de zorgsector. ik heb al voldoende bewijzen geleverd, als jij niet kijkt dan weet ik het ook niet en niet de rollen omdraaien. jij bent degene die mij beschuldigt van leugens en vervolgens zeg je dat ik halve waarheden vertel. ik zeg dat niet. ga naar de bieb en check mijn bronnen, helaas kan ik die niet hier leveren.


ik wil wel een stuk uit secite cultuur van het VUmc citeren:

'' conclusie: Racisme en discrimatie en gezondheidszorg in Nederland hangt mogelijk samen met het feit dat het een taboe onderwerp is binnen de medische wereld, omdat aanbieders van zorg nu eenmaal iedereen op gelijke wijze moeten behandelen. Dat is echter onmogelijk, want werkers in de gezondheidszorg zijn nu eenmaal gewone mensen. Het is van groot belang om dat onder ogen te zien en na te gaan in hoeverre alertheid op dat gebied kan bijdragen tot een betere afstemming tussen het aanbod van de Nederlandse gezondheidszorg en de vragen en behoeften van allochtone zorggebruikers..''.

bron: VU uitgeverij/ VU University Press 2004, Sectie Gezondheidszorg en Cultuur. Pagina 90.

verder heb ik je nog vorige keren aantal verwijzingen gegeven. als je wil kan heb ik nog hier ca. 15-16 bronnen en verwijzingen. IK ZEG DAT IK ZELF EEN LITERATUUR ONDERZOEK HEB GEDAAN HIERNAAR. EN EEN PAPER GESCHREVEN EROVER. WAT DENK JE NOU DAT IK ZIT TE LULLEN?

HET IS EEN FEIT DAT ER OOK RACISME EN DISCRIMINATIE IN DE ZORG IS. VERDER HEB JIJ GEEN NOG GEEN ENKEL ARGUMENT GEGEVEN, HET HOEFT OOK NIET MEER, WANT IK BEN AL ZEKER VAN DEZE ZAAK. IK WOU JOU ALLEEN OP DE PROEF STELLEN. NU ZAK JE DE GROND IN. BEN BENIEUWD WAT JE NU GAAT SCHRIJVEN EIGENWIJZE NUB.
:zwaai:

A) Al zoek je je lam, ik heb nergers gezegd of gesuggeerd dat discriminatie niet voorkomt.

B) Het stuk "Discussion" komt uit hetzelfde onderzoeksrapport waarvan jij alleen de kop plaatste.

C) Kijk eens onderaan het rapport naar de opdrachtgevers van dit onderzoek.

tr_imparator
01-03-05, 12:23
Geplaatst door sjaen
A) Al zoek je je lam, ik heb nergers gezegd of gesuggeerd dat discriminatie niet voorkomt.

B) Het stuk "Discussion" komt uit hetzelfde onderzoeksrapport waarvan jij alleen de kop plaatste.

C) Kijk eens onderaan het rapport naar de opdrachtgevers van dit onderzoek.



dus er is ook discriminatie in de zorgsector. Ik weet niet of je het weet of niet, maar elke onderzoek heeft zo z'n 'discussion', waarin ze bespreken wat de confounders zijn. Maar gelukkig baseer ik niet mijn beweringen hierover op alleen die bron. Wat betreft de opdrachtgevers, who cares?!

sjaen
01-03-05, 13:03
Geplaatst door tr_imparator
dus er is ook discriminatie in de zorgsector. Ik weet niet of je het weet of niet, maar elke onderzoek heeft zo z'n 'discussion', waarin ze bespreken wat de confounders zijn. Maar gelukkig baseer ik niet mijn beweringen hierover op alleen die bron. Wat betreft de opdrachtgevers, who cares?!


Welke bron?