PDA

Bekijk Volledige Versie : Nu kijken naar NMO!



Rabi'ah.
26-02-05, 10:42
Vooral het laatste! Kijken allemaal!

Flip
26-02-05, 11:32
Ik zag net het laatste stukje (het aquarel-deel). Van Allah moesten de ongelovigen vernietigd worden. Fijn begin van mijn weekend weer........

Rabi'ah.
26-02-05, 11:39
Geplaatst door Flip
Ik zag net het laatste stukje (het aquarel-deel). Van Allah moesten de ongelovigen vernietigd worden. Fijn begin van mijn weekend weer........

Ik had het over het laatste deel van de documentaireover gedumpte Marokkaanse vrouwen. :moe:

ZbaqZbaq
26-02-05, 11:45
Geplaatst door Rabi'ah.
Ik had het over het laatste deel van de documentaireover gedumpte Marokkaanse vrouwen. :moe:

komt er ook een vervolg over gedumpte mannen ?

BiL@L
26-02-05, 11:48
We hebben weer eens veel geleerd over de Islaam. NOT.

contradictio
26-02-05, 11:56
ach, kijk al jaren niet meer naar dat programma... en ze kunnen het idd beter omdopen tot Nederlandse Marokkanen omroep...

Rabi'ah.
26-02-05, 11:58
Geplaatst door ZbaqZbaq
komt er ook een vervolg over gedumpte mannen ?

Ken jij veel gevallen van mannen die achtergelaten worden met 3 kinderen? :rolleyes:

Wortel
26-02-05, 12:07
In mijn omgang met moslims hoor ik nogal eens over controverses tussen het bestuur van de NMO en andere moslimkringen. Zou iemand op dit forum mij eens de finesses van deze verschillen van inzicht uit kunnen leggen?

contradictio
26-02-05, 12:09
Geplaatst door Rabi'ah.
Ken jij veel gevallen van mannen die achtergelaten worden met 3 kinderen? :rolleyes:

ken jij (behalve van Tv) veel vrouwen die achtergelaten worden met 3 kinderen..?

contradictio
26-02-05, 12:16
Geplaatst door Wortel
In mijn omgang met moslims hoor ik nogal eens over controverses tussen het bestuur van de NMO en andere moslimkringen. Zou iemand op dit forum mij eens de finesses van deze verschillen van inzicht uit kunnen leggen?


geen idee... maar Abou Taleb vs Mohammad B, dekt dat de lading?

Simon
26-02-05, 12:27
Geplaatst door BiL@L
We hebben weer eens veel geleerd over de Islaam. NOT.

Ja ik zei je gisteren ook al ... en je kan het gezien deze reactie wel je lijfspreuk maken 'met je kop in het zand kom je wel door moslimland'.

BiL@L
26-02-05, 12:29
Geplaatst door Simon
Ja ik zei je gisteren ook al ... en je kan het gezien deze reactie wel je lijfspreuk maken 'met je kop in het zand kom je wel door moslimland'.
http://islamitische.blogspot.com

Simon
26-02-05, 12:33
Geplaatst door BiL@L
http://islamitische.blogspot.com

Tja zelden een site gezien waarvan zo lustig geknipt en geplakt wordt. Dit ondanks het feit dat hetvol met leugens staat. Maar daar gaat deze topic niet over.

De NMO heeft morgen een uitzending over eerwraak op NET 1 om 12:00 uur.

BiL@L
26-02-05, 12:43
Geplaatst door Simon
Dit ondanks het feit dat hetvol met leugens staat.
Bewijs?

Simon
26-02-05, 18:29
Geplaatst door BiL@L
Bewijs?

Nou ik heb al zo vaak artikelen van die site de grond in geboord. Maar in het kader van deze topic kan ik het volgende verhaal wel eens onder de loupe nemen:


Huiselijk geweld
1.) Huiselijk geweld is niet uniek toe te schrijven aan Moslim gemeenschappen, het is wijdt verspreid over de hele wereld. In feite is de mate van geweld in Westerse landen, waar het illegaal voor de mannen is hun vrouwen te slaan, vele malen hoger. Met als reden de doorgetrokken rol van de structuur binnen de familie, met betrekking tot huiselijke disputen. In het Westen is de familie gemarginaliseerd tot wat men noemt het "kerngezin"; de man, vrouw en kinderen. Bijgevolg hebben andere bloedverwanten, buiten deze kerngezin, weinig betrokkenheid. In islamitische gemeenschappen worden de bloedverwanten gestimuleerd om zich ermee te bemoeien, opdat de rechten van hun dochter, zus, nicht of tante beschermt kan worden. Families leven geregeld bij/met elkaar en het onderhouden van deze contacten wordt gestimuleerd.

Bewering dat in het westen huiselijk geweld "vele malen hoger" is wordt helemaal niet onderbouwd en is een verzinsel. Dat in het westen de familie van minder belang is en andere sociale verbanden belangrijker zijn betekent wellicht ook dat eerwraak hier niet zo'n probleem is?


2.) De Westerse houding ten opzichte van lijfstraffen zijn drastisch veranderd sinds Dr. Spock zijn invloedrijke werk publiceerde, over de achterstelling van kinderen, in de jaren 50. Zijn boek werd een standaard, niet alleen voor ouderschap. De principes werden de funderingen van educatieve instituties. Zijn visie was dat kinderen behandeld moesten worden als kleine volwassenen. Je moet de discussie met ze aan gaan, en adviseren, maar niet slaan. Op dezelfde manier als dat volwassenen elkaar niet zouden slaan met de hoop dat de instructies opgevolgd worden, noch wordt er geslagen bij ongehoorzaamheid aan bevelen, kinderen behoren niet geslagen te worden. Als gevolg hiervan werd het gebruik van lijfstraffen op scholen opgeheven. Het was toen al opgeheven in de gevangenissen ten bate van hervorming. De consequentie op scholen is dat leraren gegijzelden werden in de handen van hun studenten. Een reeks aan gevallen waarbij studenten de leraren aanvielen deed zich voor in de jaren 60 en 70. Met als gevolg dat met name de stedelijke scholen in Amerika metaal detectors bij de ingangen hebben om de studenten te ontwapenen.

Nou de boodschap is duidelijk: als je kinderen niet slaat worden ze gegijzeld door hun leraren. Blijkbaar heeft de auteur geen enkele kennis van pedagogische theorieen en pleit hij voor geweld tegen kinderen.


3.) Al-Islaam erkent lijfstraffen voor zware delicten, 100 zweepslagen voor overspel, 80 voor dronkschap en laster, enz. Bovendien, met betrekking tot kinderen, zei de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem: "Leert uw kinderen het gebed wanneer zij zeven zijn en geef ze op de broek op de tienjarige leeftijd." Er zijn beperkingen, daar de Profeet het verbood in het gezicht te slaan, zelfs in geval van dieren.

De profeet pleegde zelf overspel toen hij een buitenechtelijk kind met de naam Ibrahim verwekte en heeft daar naar mijn weten nooit stokslagen voor gekregen. Altijd makkelijk om andere te zeggen hoe ze moeten leven als je je er zelf niet aan houdt.


4.) Het is waar dat de Sharee'ah de man toe staat om zijn vrouw te slaan. Allaah zegt dat in de Qor-aan (Soerat an-Nisaa-e [4:34][1]. Ook heeft de Profeet, vrede en zegeningen zij met hem, gezegd: "Jullie hebben het recht over jullie vrouwen, dat zij niemand die u ongewenst acht in uw huis binnen laten. Als zij jullie ongehoorzaam zijn, dan mag u haar op de broek geven. En het recht van de vrouw over u is dat u haar kleed en haar billijk in voeding voorziet, naar gelang jullie middelen."[2] Echter, deze toestemming geldt onder speciale omstandigheden en kent strenge beperkingen. Het is voor de man bijvoorbeeld niet toegestaan om zijn vrouw te slaan, simpelweg omdat ze thee heeft gemorst, de tostie heeft laten aanbranden, de overhemd niet gestreken heeft, enz. De toestemming in de Qor-aan is specifiek toegestaan in geval van een dreigende scheiding, als een laatste redmiddel van het huwelijk.

Ook duidelijk. Niet alleen kinderen maar ook vrouwen mogen in het gareel gebracht worden door middel van geweld.


5.) Aldus is de bedoeling van deze tik niet het opwekken van pijn of om het straffen, maar meer om de vrouw terug tot bezinning te laten komen en het gezag binnen de familie de Islamitische evenwicht te doen varen.

Tuurlijk, en mag de vrouw ook de hersens van de man inslaan als hij een liefje neemt? Nou daar geeft de Islam geen antwoord op want de man is het hoofd van het huishouden. Dat heeft niks te maken met "ongelijkheid" maar de rollen zijn alleen wat anders, nietwaar Bil@l ?


6.) Over vrouwen als slachtoffers is het meest bekend. Uit een onderzoek van Nel Draaijer uit 1988 blijkt dat 1 op de 3 vrouwen in de leeftijd van 0 - 16 jaar zijdelings te maken heeft gehad met incest, en 1 op de 7 daardoor diepgaand beschadigd is. Wat betreft haar onderzoek naar seksuele mishandeling onder 1054 Nederlands sprekende vrouwen, van tussen de 20 en 40 jaar oud. Daarvan was het resultaat dat 15,6% van de vrouwen 1 of meerdere keren seksueel is mishandeld door een familielid.[5]

Tja maar we doen in ieder geval niet alsof het normaal is en alsof je het moet gedogen.

sjaen
26-02-05, 18:42
Geplaatst door Flip
Ik zag net het laatste stukje (het aquarel-deel). Van Allah moesten de ongelovigen vernietigd worden. Fijn begin van mijn weekend weer........


:giechel:

Ourzazate
26-02-05, 22:53
Geplaatst door Simon

De profeet pleegde zelf overspel toen hij een buitenechtelijk kind met de naam Ibrahim verwekte en heeft daar naar mijn weten nooit stokslagen voor gekregen. Altijd makkelijk om andere te zeggen hoe ze moeten leven als je je er zelf niet aan houdt.


Dat is natuurlijk pure onzin. Heeft de profeet overspel gepleegd omdat hij en Mariyah niet langs het gemeentehuis zijn geweest...? Oh, en Simon was er natuurlijk bij en weet precies hoe alles in het werk is gegaan...? Altijd makkelijk om kritiek te hebben op mensen waar je het fijne niet van afweet noch een fractie van een seconde in de schoenen hebt gestaan...:).

Rourchid
26-02-05, 23:04
gewist

Rourchid
26-02-05, 23:08
gewist

sjo
26-02-05, 23:53
Geplaatst door Joacim
Gezien de emotionele onvolwassenheid van de westerse samenleving is het begrip geestelijke mishandeling nog niet iedereen even duidelijk.

Welk profiel wens je je met deze notitie te verschaffen ?

gr.
sjo

BiL@L
27-02-05, 03:27
Geplaatst door Simon
[B]Nou ik heb al zo vaak artikelen van die site de grond in geboord. Maar in het kader van deze topic kan ik het volgende verhaal wel eens onder de loupe nemen:
Geweldig.

Bewering dat in het westen huiselijk geweld "vele malen hoger" is wordt helemaal niet onderbouwd en is een verzinsel. Dat in het westen de familie van minder belang is en andere sociale verbanden belangrijker zijn betekent wellicht ook dat eerwraak hier niet zo'n probleem is?
Als het een verzinsel is dan zou jij dat ook moeten ouderbouwen, als je dat van een ander verwacht. Maar goed, ik ben de moeilijkste niet, en zal dat stukje aanpassen. Maar dat wil niet zeggen dat de oorspronkelijke schrijver daar geen betrouwbare bronnen op voorhanden heeft. http://islamitische.blogspot.com/2004/11/huiselijk-geweld.html

Het is gewoon een feit dat de (economische) individualisatie zo ver is doorgeslagen dat er volle bejaardentehuizen zijn, waarvan de zorg in veel gevallen zelfs nog te betwijfelen is.

Jouw link met eerwraak is iets wat totaal uit de lucht gegrepen is. Daar dit een sterk cultuur gebonden verschijnsel is, wanneer het de dood als gevolg heeft. Eerwraak valt niet te rechtvaardigen met de Islaam, zelfs niet als je Turk of Koerd bent of uit welke andere achtergrond ook komt. Tevens is het zo dat wanneer het niet de dood tot gevolg heeft, het een verschijnsel is dat wereldwijd voorkomt. Ook in Nederland, daar hoeft iemand geen moslim voor te zijn, weet ik uit ervaring.


Nou de boodschap is duidelijk: als je kinderen niet slaat worden ze gegijzeld door hun leraren. Blijkbaar heeft de auteur geen enkele kennis van pedagogische theorieen en pleit hij voor geweld tegen kinderen.
Wat ga je hier kort door de bocht, ik zou bijna denken dat je hier een grap maakt. Maar jou 'kennende' zal dat niet het geval zijn, met die warme hart die je met de Islaam voor hebt. Dus zal ik jou vertellen dat er natuurlijk geen aansporing zit in geweld tegen kinderen, tenzij dit in hun eigen voordeel is. Bovendien is het hebben van metaaldetectoren, en disrespect tegenover ouderen, iets van de laatste tijd. Vroeger was men lang niet zo asociaal tegenover een docent, en had deze ook meer gezag. Wat een leraar ook behoort te hebben. Ik spreek wat dit betreft, wederom uit ervaring. Ik zag trouwens laatst hier nog een topic over een leraar die hardhandig door een jongen de klas uit werd gezet. Jij pleit voor het omgekeerde? (geintje)


De profeet pleegde zelf overspel toen hij een buitenechtelijk kind met de naam Ibrahim verwekte en heeft daar naar mijn weten nooit stokslagen voor gekregen. Altijd makkelijk om andere te zeggen hoe ze moeten leven als je je er zelf niet aan houdt.
Dit is helemaal geen buitenechtelijke kind. Ik weet dat je dat graag zou willen geloven, maar helaas ik moet je teleurstellen.

Het gaat hier om een Koptische vrouw die door de aartsbischop van Alexandrië aan Mohammed, vrede en zegeningen zij met hem, aangeboden is. Zij heette Mariyah, en was een slavin. Toen Mohammed, vrij is hij van de beschuldigen waar Simon op aanstuwt, een kind kreeg van Mariyah, was hij al 60 jaar oud. Gezien het feit dat hij al bij zijn andere vrouwen bijna geen kinderen kreeg, werden de anderen vrouwen (Moeders van de geloven) een beetje jaloers. Helemaal toen zij van haar slavinnen status werd ontdaan.

De profeet was zo blij met de geboorte van dit kind, dat hij een bepaalde hoeveelheid aan graan, aan alle behoeftigen van Medina had gegeven.

Het is overgeleverd dat Aicha zo zeer geraakt was, dat ze een keer beweerde dat het kind totaal niet lijkt op Mohammed. Een bewering waarmee ze dus (de onschuldige) Mariyah beschuldigde van overspel. Dit toont aan tot hoe ver het extreme aan jaloezie heeft geleid. Tevens, wat nu niet het onderwerp is, toont dit aan waartoe de vrouwen van de profeet, vrede en zegeningen zij met hem, in staat waren met de vrijheden die ze hadden. In tegenstelling tot de meeste andere vrouwen uit die tijd.


Ook duidelijk. Niet alleen kinderen maar ook vrouwen mogen in het gareel gebracht worden door middel van geweld.
De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen van zijn vrouwen geslagen. Hij heeft ook gezegd, dat de beste mannen, diegene zijn, die het beste zijn voor hun vrouwen, vervolgens zei hij dat hij de beste is van deze mannen. En welke man is het grootste voorbeeld van de moslim?

Dan blijft over, dat door de voorwaarden die gesteld worden in deze ayah, als doel hebben de mannen die hun fysieke superieuriteit niet in bedwang kunnen houden, zo veel als mogelijk in toom worden gehouden. Maar allerminst een aansporing is om hiertoe actief over te gaan.

Nog andere verhalen die je van die site 'zo vaak' de grond in hebt geboord? Ik ben één en al oor...

Simon
27-02-05, 09:55
Geplaatst door BiL@L
[B]Geweldig.

Als het een verzinsel is dan zou jij dat ook moeten ouderbouwen, als je dat van een ander verwacht.

Ik publiceer geen loze beweringen op een website zonder deze te onderbouwen. Maar die blogspot is dus van jou ? Nou dan mag je nog heel wat meer aanpassen.


Het is gewoon een feit dat de (economische) individualisatie zo ver is doorgeslagen dat er volle bejaardentehuizen zijn, waarvan de zorg in veel gevallen zelfs nog te betwijfelen is.

volgens mij heeft dat meer met de bezuinigingen te maken.


Jouw link met eerwraak is iets wat totaal uit de lucht gegrepen is. Daar dit een sterk cultuur gebonden verschijnsel is, wanneer het de dood als gevolg heeft. Eerwraak valt niet te rechtvaardigen met de Islaam, zelfs niet als je Turk of Koerd bent of uit welke andere achtergrond ook komt. Tevens is het zo dat wanneer het niet de dood tot gevolg heeft, het een verschijnsel is dat wereldwijd voorkomt. Ook in Nederland, daar hoeft iemand geen moslim voor te zijn, weet ik uit ervaring.

Nou je weet ook dat het 9 van de 10 keer een verschijnsel is van mensen met een moslim achtergrond. Waarmee ik maar wil zeggen dat hechte famiiverbanden ook iets verstikkends kunnen hebben. Er zijn ook andere sociale verbanden mogelijk die juist zeer leerzaam kunnen zijn omdat je eens ziet hoe anderen dingen organiseren/beleven. In ieder geval vind ik de opvatting dat het familieverband zaligmakend is heel beperkt en die suggestie kwam wel uit dit fragment naar voren.



Dus zal ik jou vertellen dat er natuurlijk geen aansporing zit in geweld tegen kinderen, tenzij dit in hun eigen voordeel is.

Dit is als standpunt nu al verboden. De auteur geeft geen blijk van enige pedagogische inzichten. Het enige wat je ook zelf tegenover dit 'gebrek aan gezag' kan stellen is blijkbaar fysiek geweld. En dat lijkt mij nu juist iets wat je kinderen niet wil meegeven: conflicten oplossen met geweld.


Dit is helemaal geen buitenechtelijke kind. Ik weet dat je dat graag zou willen geloven, maar helaas ik moet je teleurstellen.

Ik heb nog nooit een betrouwbare islamitische bron gezien waaruit zou blijken dat hij met deze christelijke vrouw getrouwd is. Dus is het wel een buitenechtelijk kind. Dat Aisha deze slavin beschuldigde van overspel is wel de omgekeerde wereld lijkt mij. Zij was immers bezit van Mohammed dus moest niet alleen gedogen dat ze gebruikt werd maar daarbij ook nog van jaloerse Aisha aanhoren dat ze overspelig was. Maar niet zo verwonderlijk als je volgens de zeden van die tijd een soort kippenhok aan vrouwen mag houden. Dat is vragen om moeilijkheden. Maar is dat ook een pleidooi voor sterke familiebanden? Overigens stierf Mariyah's zoon Ibrahîm helaas erg jong.


De profeet, vrede en zegeningen zij met hem, heeft geen van zijn vrouwen geslagen. Hij heeft ook gezegd, dat beste mannen, diegene zijn, die het beste zijn voor hun vrouwen, waarna hij zei dat hij de beste is van deze mannen. En welke man is het grootste voorbeeld van de moslim?

Fijn zo'n man die zichzelf geweldig vindt en daarover nog gaat pochen ook. En gezien de sociale setting van die tijd niet echt een bewering die iemand in twijfel durfde trekken.


Dan blijft over, dat door de voorwaarden die gesteld worden in deze ayah, als doel hebben de mannen die hun fysieke superieuriteit niet in bedwang kunnen houden, zo veel als mogelijk in toom worden gehouden. Maar allerminst een aansporing is om hiertoe actief over te gaan.

Het blijft opvallend dat je een stuk plaatst met de titel 'huiselijk geweld' en daarin aangeeft dat geweld jegens kinderen en vrouwen onder bepaalde omstandigheden is toegestaan. Maar erg verantwoord vind ik dat niet.


Nog andere verhalen die je van die site 'zo vaak' de grond in hebt geboord? Ik ben één en al oor...

Genoeg, maar ik lees liever wat inspirerender teksten van mensen die niet zijn blijven hangen in gedachtengoed waar je tegenwoordig echt niet ver mee komt.

BiL@L
27-02-05, 10:15
Geplaatst door Simon
Ik heb nog nooit een betrouwbare islamitische bron gezien waaruit zou blijken dat hij met deze christelijke vrouw getrouwd is. Dus is het wel een buitenechtelijk kind.
Hij is ook nooit met haar getrouwd. Anders zou ze één van de Moeder der Gelovigen geweest zijn, net zoals alle andere vrouwen.

In totaal heeft hij 4 concubines gehad. Waar helemaal geen geheim van werd gemaakt. Iedereen was daarvan op de hoogte. Hij had een uitzonderingspositie om meer dan vier vrouwen te hebben. Dat staat ook in de Qor-aan.


Het blijft opvallend dat je een stuk plaatst met de titel 'huiselijk geweld' en daarin aangeeft dat geweld jegens kinderen en vrouwen onder bepaalde omstandigheden is toegestaan. Maar erg verantwoord vind ik dat niet.
http://islamitische.blogspot.com is dan ook een site die op tal van vooroordelen in gaat. Bekijk de andere titels, en je vindt er hetzelfde...


Genoeg, maar ik lees liever wat inspirerender teksten van mensen die niet zijn blijven hangen in gedachtengoed waar je tegenwoordig echt niet ver mee komt.
Okej, jammer. Ik hoef en kan niet verder komen dan het Paradijs.

Rabi'ah.
27-02-05, 10:18
Geplaatst door contradictio
ken jij (behalve van Tv) veel vrouwen die achtergelaten worden met 3 kinderen..?

Nee.

Ik denk dat het percentage vrouwen dat het slachtoffer wordt van zulke praktijken, toch echt hoger is dan het percentage mannen. :rolleyes:

En dat heeft er niks mee te maken dat mannen van nature slechter zouden zijn, maar eerder met het machtsverschil.

Rourchid
27-02-05, 11:54
gewist

Simon
27-02-05, 13:48
Geplaatst door BiL@L
[B]Hij is ook nooit met haar getrouwd. Anders zou ze één van de Moeder der Gelovigen geweest zijn, net zoals alle andere vrouwen.

Nu dan is het toch een buitenechtelijk kind? Een kind wat buitenechtelijk is verwekt en geboren kan niet anders dan buitenechtelijk zijn. Het woord zegt het al: buitenechtelijk.

Overigens hoor ik vaak genoeg moslims ten onrechte beweren dat hij later wel met haar getrouwd is dus wat dat betreft moet ik je nageven dat je je in ieder geval aan de bronnen houdt.


http://islamitische.blogspot.com is dan ook een site die op tal van vooroordelen in gaat. Bekijk de andere titels, en je vindt er hetzelfde...

Tja, een iets kritischer houding zou die islamitische blogspot niet misstaan. Naar mijn bescheiden mening zal je historische religieuze bronnen toch altijd weer naar je eigen tijd moeten 'vertalen'; je kan niet klakkeloos kopiëren wat in andere tijden gebruikelijk was.

ieniemienie
27-02-05, 19:27
Heb het ook gezien. Mannen die dat soort dingen doen zouden streng veroordeeld moeten worden wegens vrijheidsberoving/ kidnapping.Ze behandelen hun vrouw alsof het vee is.Schandalig.
Uit huis zetten/verbannen dat soort mannetjes, de vrouw in kwestie kan dan in NL een nieuw bestaan proberen op te bouwen. :boeps:

Ourzazate
27-02-05, 23:33
Geplaatst door Simon

Naar mijn bescheiden mening zal je historische religieuze bronnen toch altijd weer naar je eigen tijd moeten 'vertalen'; je kan niet klakkeloos kopiëren wat in andere tijden gebruikelijk was.

Waarom kopieer jij dan wel klakkeloos wanneer het jou uitkomt...? Één uit tal van voorbeelden: verzen die je uit het verband rukt om aan te geven hoe moslims om dienen te gaan met ongelovigen/joden/christenen terwijl de tafsir (uitlegkunde tav de Koran) aangeeft dat verzen die daar over spreken in een bepaalde tijd/context en situatie golden en derhalve nu op geen enkele manier aanspraak op deze specifieke verzen kan worden gemaakt...:).

De bescheiden mening waar je over spreekt laat je te pas en te onpas gelden. Naar mijn bescheiden mening zou enige consequentie jou geenszins misstaan...:).

taouanza
28-02-05, 12:41
Geplaatst door ieniemienie
Heb het ook gezien. Mannen die dat soort dingen doen zouden streng veroordeeld moeten worden wegens vrijheidsberoving/ kidnapping.Ze behandelen hun vrouw alsof het vee is.Schandalig.
Uit huis zetten/verbannen dat soort mannetjes, de vrouw in kwestie kan dan in NL een nieuw bestaan proberen op te bouwen. :boeps:

In de praktijk blijken vrouwenrechten meer theorie te zijn.