PDA

Bekijk Volledige Versie : Feministen en homo´s verstoren viering in Parijse kathedraal



Marsipulami
27-02-05, 21:50
Feministen en homo´s verstoren viering in Parijse kathedraal
Protest tegen pausboek

Geplaatst op 27/2 '05 om 16:07u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


PARIJS (RKnieuws.net) - Zondag hebben een vijftiental feministen en homomilitanten in de Onze-Lieve-Vrouw kathedraal in Parijs actie gevoerd. Zij protesteerden tegen de passage in het recente pausboek "waarin de jodenvervolging vergeleken wordt met abortus".

De actievoerders hebben drie keer de eucharistieviering onderbroken waarop de gelovigen hen uit de kerk dreven.

Het aartsbisdom Parijs heeft het voorval zondagnamiddag bevestigd maar relativeerde de draagwijdte ervan. "Het ging maar om een heel kleine groep". (tb)

~Panthera~
27-02-05, 22:01
Geplaatst door Marsipulami
Feministen en homo´s verstoren viering in Parijse kathedraal
Protest tegen pausboek

Geplaatst op 27/2 '05 om 16:07u
Door Theo Borgermans (Bron: AFP)


PARIJS (RKnieuws.net) - Zondag hebben een vijftiental feministen en homomilitanten in de Onze-Lieve-Vrouw kathedraal in Parijs actie gevoerd. Zij protesteerden tegen de passage in het recente pausboek "waarin de jodenvervolging vergeleken wordt met abortus".

De actievoerders hebben drie keer de eucharistieviering onderbroken waarop de gelovigen hen uit de kerk dreven.

Het aartsbisdom Parijs heeft het voorval zondagnamiddag bevestigd maar relativeerde de draagwijdte ervan. "Het ging maar om een heel kleine groep" . (tb)


De rest neemt hem al jaren niet meer serieus. :hihi:

Flip
27-02-05, 22:18
Geplaatst door ~Panthera~
De rest neemt hem al jaren niet meer serieus. :hihi:

En de Islam moeten we wel serieus nemen? Eens kijken, wat zullen we bij de kop nemen.......

~Panthera~
27-02-05, 22:32
Geplaatst door Flip
En de Islam moeten we wel serieus nemen? Eens kijken, wat zullen we bij de kop nemen.......

Is "de paus", die een boek schrijft een geloof ? :moe:

Flip
27-02-05, 22:44
Geplaatst door ~Panthera~
Is "de paus", die een boek schrijft een geloof ? :moe:

Volgens de Katholieke leer is de Paus de plaatsvervanger van Christus op aarde. Hij is bovendien in een aantal omschreven gevallen onfeilbaar en heeft een directe lijn naar God/Allah. De Paus is dus een soort aardse God. Respect daarvoor!!!!!!!

Julien
27-02-05, 22:44
wat een zeikerds. als ze echt willen klagen over joden/ homo haat, dan moeten ze maar naar die desbetreffende mensen gaan die joden/ homo's discrimineren.. en laat een willekeurig Huis van God met rust!

Marsipulami
27-02-05, 23:15
Geplaatst door Flip
Volgens de Katholieke leer is de Paus de plaatsvervanger van Christus op aarde. Hij is bovendien in een aantal omschreven gevallen onfeilbaar en heeft een directe lijn naar God/Allah. De Paus is dus een soort aardse God. Respect daarvoor!!!!!!!

Hé Ho, de paus is maar een aardse sterveling. Hij is de opvolger van Petrus (je weet wel die apostel die Jezus verloochend had op een zeker moment). Christus kan door niemand vervangen worden. En die directe telefoonlijn naar God/Allah heeft de paus ook al niet. Neemt uiteraard niet weg dat deze paus een groot en diepgelovig persoon is geweest tijdens zijn pontificaat. Iemand die moedige stappen heeft gezet om de mensenfamilie dichter bij elkaar te brengen.

duende
28-02-05, 07:24
Geplaatst door Flip
Volgens de Katholieke leer is de Paus de plaatsvervanger van Christus op aarde. Hij is bovendien in een aantal omschreven gevallen onfeilbaar en heeft een directe lijn naar God/Allah. De Paus is dus een soort aardse God. Respect daarvoor!!!!!!!
Psychiatrische inrichtingen zitten vol met mensen die een direct lijntje met god hebben.
Dus ik moet respect hebben voor iedereen die aan megalomane waandenkbeelden lijdt.
Het schijnt dat je van behandelingen met haldol en lythium ook Parkinson kan krijgen, dat verklaart die trillende handjes van de paus natuurlijk.

duende
28-02-05, 07:29
Geplaatst door Julien
wat een zeikerds. als ze echt willen klagen over joden/ homo haat, dan moeten ze maar naar die desbetreffende mensen gaan die joden/ homo's discrimineren.. en laat een willekeurig Huis van God met rust!
Ja vind ik ook....En je moet zeker niet klagen en zeiken tegen een instituut dat homosexualiteit en abortus veroordeeld.
Wel een beetje vreemd van dat instituut natuurlijk, daar het lijkt of het zelf PEDOFIELEN opleidingen leverd.

Si_Y
28-02-05, 07:43
Als het aan hun ligt is iedereen vrouw of homo.

Mark
28-02-05, 07:51
De paus gaat er zeer binnenkort achter komen of zijn geloof het juiste was :)

Si_Y
28-02-05, 07:54
Geplaatst door Mark
De paus gaat er zeer binnenkort achter komen of zijn geloof het juiste was :)

Een beetje heel erg cru, vind je niet.

duende
28-02-05, 08:18
Geplaatst door Si_Y
Een beetje heel erg cru, vind je niet.

Knowledge comes with dead relief.

David Bowie.

Si_Y
28-02-05, 08:20
Geplaatst door duende
Knowledge comes with dead relief.

David Bowie.

:hihi:

als zijn geloof klopt inderdaad. En als er geen hiernamaals is, dan heeft ie helemaal niets.

Kunegonde
28-02-05, 08:23
Geplaatst door Mark
De paus gaat er zeer binnenkort achter komen of zijn geloof het juiste was :)

Hij probeert De Ontmoeting in elk geval flink te rekken, met al die medicaties.
Hij vertrouwt er zelf ook niet meer al te vast op dat het sprookje uit gaat komen.

duende
28-02-05, 08:30
Geplaatst door Flip
En de Islam moeten we wel serieus nemen? Eens kijken, wat zullen we bij de kop nemen.......
Daar ging de discussie niet over....

duende
28-02-05, 08:39
Zij protesteerden tegen de passage in het recente pausboek "waarin de jodenvervolging vergeleken wordt met abortus".

Hoi Julien, fijne gozer, je vroeg me in een andere discussie waar mijn hekel tegen de roomse kerk toch vandaan komt.
Door dit soort stellingen dus.
In een woord walgelijk en ziek. Je moet toch wel een half demente rotzak zijn om dit soort stellingen wereld kundig te maken.
Ten eerste beledig je de slachtoffers van de holocaust en daarna de vrouwen die zich om misschien wel heel plausibele redenen hebben laten aborteren.

Julien
28-02-05, 09:54
Geplaatst door duende
Ja vind ik ook....En je moet zeker niet klagen en zeiken tegen een instituut dat homosexualiteit en abortus veroordeeld.
Wel een beetje vreemd van dat instituut natuurlijk, daar het lijkt of het zelf PEDOFIELEN opleidingen leverd.

wat lul je nou. er zijn vast ook dingen die jij veroordeelt. zal ik dan oproepen dat iedereen die met die veroordelingen van jou te makenm heeft, jou komt lastigvallen?

en je opmerkling over pedofielen slaat nergens op. Misstanden heb je in elk instituut. De Katholieke Kerk is het grootste instituut ter wereld, en dat er een paar klootzakken tussen zitten is helaas onvermijdelijk.

duende
28-02-05, 10:00
Geplaatst door Julien
wat lul je nou. er zijn vast ook dingen die jij veroordeelt. zal ik dan oproepen dat iedereen die met die veroordelingen van jou te makenm heeft, jou komt lastigvallen?
Dat heb je de afgelopen dagen toch gelezen.
Ik veroordeel de paus en de rk kerk.
En ik heb de afgelopen dagen al heel wat rk luitjes op mijn dak gehad, dus?
Dat heb je zo met discussies, hè..
De een poneert een stelling en de ander reageert daar weer op.
Niets mis mee.
Zolang ze maar niet met brandstapels en martelingen beginnen mogen ze mij 'lastig' komen vallen.


en je opmerkling over pedofielen slaat nergens op. Misstanden heb je in elk instituut. De Katholieke Kerk is het grootste instituut ter wereld, en dat er een paar klootzakken tussen zitten is helaas onvermijdelijk.
Je houd wel van eufemismes als het om de rk kerk gaat zie ik.
Een paar is twee.