PDA

Bekijk Volledige Versie : Moslims en Christenen in oorlog in Egypte



Afrux
28-02-05, 19:37
De afgelopen maanden zijn veel demonstraties van christenen geweest, wat duidt op een scherpe verstandhouding tussen moslims en christenen en de vijandelijkhedenb die zijn er zijn.

In Cairo hebben honderden christenen geprotesteerd, na het bericht dat twee christelijke meisjes verplicht werden om tot de islam te bekeren.

Volgens de regering waren de meisjes (beide afgestuurd in medicijnen) niet verplicht om tot de islam te bekeren. Maar zij naar een hotel gebracht om op hun religieuse aanbeveling te wachten. Deze zal uitwijzen of ze hun moslim zijn openbaar maken en christenen zullen blijven.

de christenen willen de relegieuse wetten ter sprake brengen. Volgens hun mag een christen al dan niet verplicht tot de islam bekeren. Terwijl de moslims volledig niet toegestaan zijn om hun religie te veranderen.

volledige artikel
http://www.alarabiya.net/Article.aspx?v=10793

Wizdom
28-02-05, 19:45
Dit lijkt me nou een typische voorbeeld van propaganda. Ik lees in het bewuste artikel nergens dat er sprake is geweest van dwang. Afgezien daarvan is dwang bekering BullShit (onmogelijk wat betreft de Islam).

Spoetnik
28-02-05, 19:47
Beetje merkwaardige samenvatting, hier is het verhaal in het Engels:
http://english.aljazeera.net/NR/exeres/470F557E-504D-4033-8C82-954E201D4A66.htm

Wizdom
28-02-05, 19:57
Het lijkt er meer op dat de bekeerde dames voor hun veiligheid vrezen van de Koptische gemeenschap en dat de Kopten dat mogelijk interpreteren als sprake van mogelijke dwang... Tja... Koren op de molen voor Moslim haters...

Afrux
28-02-05, 20:02
Nou de titel was niet helemaal letterlijk. Maar dat gebeurt hier vaker. en zo was het een beetje verder.



فتاتين مسيحيتين وإجبارهما على اعتناق الإسلام.

وهي حوادث تثير توترات وأعمال عنف بين المسلمين والمسيحيين. وقالت مصادر كنسية اليوم إن الفتاتين "ماريان مكرم عياد" "وتريزة إبراهيم" المتخرجتين من كلية الطب جامعة القاهرة توجهتا إلى منزلي أسرتيهما بعد قضاء الليل في حماية الشرطة في مدينة الفيوم التي تبعد حوالي 90 كيلومترا عن القاهرة.

لكن وزارة الداخلية أصدرت بيانا قالت فيه إن الفتاتين توجهتا إلى فندق في الفيوم للإقامة فيه لحين انتهاء جلسات النصح الديني لهما التي يتقرر بعدها ما إذا كانتا تشهران إسلامهما نهائيا أو تبقيان على مسيحيتهما


وجاء في البيان "جرت محاولات جادة لإسداء النصح الديني للمسيحيتين بالتنسيق مع قيادات دينية مسيحية بالفيوم وفق الإجراءات المتبعة في هذا المجال وتابعت النيابة العامة مسار تلك الإجراءات والتحقق من ملابسات موقفيهما بمطلق إرادتيهما

Bart.NL
28-02-05, 20:47
Het is voor mij niet te lezen dat artikel.

Als er mensen in staat zijn om zichzelf op te blazen en 100 anderen mee te nemen, in naam van het geloof, acht ik mensen ook wel in staat om een bekering af te dwingen.

Is toch niet zo onwaarschijnlijk?

Wizdom
28-02-05, 21:48
Geplaatst door Bart.NL
Het is voor mij niet te lezen dat artikel.

Als er mensen in staat zijn om zichzelf op te blazen en 100 anderen mee te nemen, in naam van het geloof, acht ik mensen ook wel in staat om een bekering af te dwingen.

Is toch niet zo onwaarschijnlijk?

Net zo waarschijnlijk is dat wanneer men in staat is om een complete oorlog te beginnen op basis van een leugen men ook wel in staat is om de realiteit te verdraaien en de bekeerde tot gedwongen bekeerd te bombarderen en de protesten tot vrijwillige bekering legitimeert...

We leven in een leugenachtige tijdsgeest.... Zo erg zelfs dat je bij elke media berichtgeving het nieuws met een korreltje zout moet nemen...

Bart.NL
01-03-05, 09:45
Geplaatst door Wizdom
Net zo waarschijnlijk is dat wanneer men in staat is om een complete oorlog te beginnen op basis van een leugen men ook wel in staat is om de realiteit te verdraaien en de bekeerde tot gedwongen bekeerd te bombarderen en de protesten tot vrijwillige bekering legitimeert...

We leven in een leugenachtige tijdsgeest.... Zo erg zelfs dat je bij elke media berichtgeving het nieuws met een korreltje zout moet nemen...

Het zou niet waar kunnen zijn, maar het zou ook heel goed wel waar kunnen zijn. Als je er niet bij bent geweest, is het zowiezo niet met zekerheid vast te stellen of het waar is of niet.

Het valt me wel op dat een aantal mensen gelijk roept dat het niet waar is, terwijl het toch heel goed mogelijk is. Er zijn mensen die alle berichtgeving met een korreltje zout nemen, behalve wanneer die overeenkomt met hun eigen wereldbeeld.

Daar moet je voor uitkijken.