PDA

Bekijk Volledige Versie : Agent Orange



Don Vito
01-03-05, 12:10
Vietnamese slachtoffers Agent Orange klagen producenten aan.

Vietnamese slachtoffers van Agent Orange hebben voor het eerst een aanklacht ingediend tegen de Amerikaanse bedrijven die het giftige ontbladeringsmiddel produceerden dat in de oorlog in Vietnam in grote hoeveelheden door de Amerikaanse luchtmacht boven het land werd afgegooid.

De Vietnamese Vereniging van Slachtoffers van Agent Orange heeft de aanklacht op 31 januari uit naam van drie slachtoffers ingediend bij het Federaal Gerechtshof in Brooklyn, New York, aldus de vice-voorzitter van de vereniging. De vereniging ging juist naar Brooklyn, omdat dit hof verschillende zaken van Amerikaanse slachtoffers van Agent Orange heeft behandeld.

De Amerikaanse luchtmacht heeft tussen 1962 en 1971 naar schatting tachtig miljoen liter ontbladeringsmiddel, voornamelijk Agent Orange, over Vietnam uitgestrooid om de Vietcong zijn schuilplaatsen in de jungle te ontnemen. Amerikaanse veteranen en veel Vietnamezen wijten een reeks van ziekten, waaronder afwijkingen bij de geboorte, kanker en zenuwziekten aan de blootstelling aan Agent Orange.

Tot voor kort hield de Amerikaanse regering vol dat er geen direct verband bestond tussen de blootstelling aan het ontbladeringsmiddel en de ziektes. Vorige maand maakten wetenschappers van de Amerikaanse luchtmacht echter bekend dat veteranen die in Vietnam belast waren met het sproeien van Agent Orange meer kans hebben op prostaat- en huidkanker. Zo'n tienduizend Amerikaanse Vietnam-veteranen die zijn blootgesteld aan de stof krijgen al jaren een invaliditeitsuitkering.

De drie Vietnamezen uit wier naam de aanklacht is ingediend - twee vrouwen en één man - werkten in gebieden waar Agent Orange werd verspreid. Een van de vrouwen kreeg een reeks miskramen en de andere lijdt aan borstkanker. De man heeft eveneens kanker en heeft twee kinderen met geboorteafwijkingen. De drie eisen een schadevergoeding voor de gezondheidsproblemen die zij hebben opgelopen door de giftige stof.

Volgens Vietnam hebben de Verenigde Staten een morele verplichting om de Vietnamese oorlogswonden te helen.

Si_Y
01-03-05, 12:12
Ik hoop voor ze dat ze miljarden de man krijgen als schadevergoeding

Don Vito
01-03-05, 12:21
Geplaatst door Si_Y
Ik hoop voor ze dat ze miljarden de man krijgen als schadevergoeding

Wat hen je aan miljarden als je kind op een mutant uitthe X files lijkt.
Ik weet niet wie de zaterdag editie van de Metro heeft gelezen....http://images.google.nl/images?q=agent%20orange&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wi

Si_Y
01-03-05, 12:24
Geplaatst door Don Vito
Wat hen je aan miljarden als je kind op een mutant uitthe X files lijkt.
Ik weet niet wie de zaterdag editie van de Metro heeft gelezen....http://images.google.nl/images?q=agent%20orange&hl=nl&lr=&sa=N&tab=wi

Helemaal niks Don Vito. Maar nu hebben ze niks, en die klojo's die het ze aangedaan hebben, gaan vrolijk verder met andere volkeren. Als het ze nou miljarden kosten, komen ze op de rand van een failisement, en zullen ze ter voorkoming daarvan heel erg bezuinigen op onder andere hun militairen. Die worden dan teruggetrokken. Maar ja dit is ook de best-case-scenario.

Don Vito
01-03-05, 12:26
Ik begrijp dat wat je bedoeld, maarlievereen gezond kind dan 100 miljard Euri's

En dit is wat erook gebeurt in Irak.
http://www.thijs.scarlet.nl/paginas/uranium.htm

Si_Y
01-03-05, 12:31
Geplaatst door Don Vito
Ik begrijp dat wat je bedoeld, maarlievereen gezond kind dan 100 miljard Euri's

En dit is wat erook gebeurt in Irak.
http://www.thijs.scarlet.nl/paginas/uranium.htm

mkawed, denk overigens ook aan de resten van Hiroshima.
Weet je wat het is, zolang er oorlog op de wereld is, zal dit altijd het geval zijn. We kunnen alleen maar hopen dat het niet onze naasten zijn. Meer kunnen we niet doen man.

Don Vito
01-03-05, 12:40
Geplaatst door Si_Y
mkawed, denk overigens ook aan de resten van Hiroshima.
Weet je wat het is, zolang er oorlog op de wereld is, zal dit altijd het geval zijn. We kunnen alleen maar hopen dat het niet onze naasten zijn. Meer kunnen we niet doen man.

Meer kunnen we niet doen? Hoezo niet?

Si_Y
01-03-05, 12:41
Geplaatst door Don Vito
Meer kunnen we niet doen? Hoezo niet?

Wat kun je doen dan?

Don Vito
01-03-05, 12:43
Geplaatst door Si_Y
Wat kun je doen dan?

Oog om oog tand om tand

Si_Y
01-03-05, 12:47
Geplaatst door Don Vito
Oog om oog tand om tand


Ik heb niet trek mezelf op te blazen om 2 mannetjes dood te maken noch heb ik het geld een raket te sturen richting Bushaap. Het enige wat je kan doen is Amerika niet sponsoren door hun artikelen links te laten liggen. En zelfs dat gaat lastig, maar ik ga al de goede kant op :)

En wat had jij in gedachte?

Don Vito
01-03-05, 12:53
Geplaatst door Si_Y
Ik heb niet trek mezelf op te blazen om 2 mannetjes dood te maken noch heb ik het geld een raket te sturen richting Bushaap. Het enige wat je kan doen is Amerika niet sponsoren door hun artikelen links te laten liggen. En zelfs dat gaat lastig, maar ik ga al de goede kant op :)

En wat had jij in gedachte?

Revolutie in de Islmitische landen, al die Amerikaanse ballen likkende leiders levend villen en verbranden.

Don Vito
01-03-05, 12:56
Tijd steken in de ontwikkelingen van de bevolking, het is toch niette gelkoven dat de helft van de moslims niet kan lezen en schrijven?

Als je je volk eenmaal de macht van kennis hebt bij gebracht zijn ze niette stoppen

Dan kan je een blok vormen tegen de Amerikanen en nazionisten en ooit, inshallah, met hun voor hun misdaden afrekenen.

Jezelf opblazen in een trein, bus, vliegtuig zijn spelde prikjes die tegen ons geloof in druisen. Het zijn voornamelijk burgers die je treft en het werk averechts.

Si_Y
01-03-05, 12:57
Geplaatst door Don Vito
Revolutie in de Islmitische landen, al die Amerikaanse ballen likkende leiders levend villen en verbranden.

Een hele goede van je, zo denkt denk ik iedere weldenkende persoon op dit forum. Maar ja, nu heb je het probleem verschoven. Wat voor betekenis kun je hebben. Khaddaffi probeert het al jaren, en is na tientallen (?) jaren nog niet veel verder gekomen.

Al Sawt
01-03-05, 12:57
Geplaatst door Don Vito
Revolutie in de Islmitische landen, al die Amerikaanse ballen likkende leiders levend villen en verbranden. Al met al een gedachte, die ik zeer behartig.

Si_Y
01-03-05, 13:00
Geplaatst door Don Vito
Tijd steken in de ontwikkelingen van de bevolking, het is toch niette gelkoven dat de helft van de moslims niet kan lezen en schrijven?

Als je je volk eenmaal de macht van kennis hebt bij gebracht zijn ze niette stoppen

Dan kan je een blok vormen tegen de Amerikanen en nazionisten en ooit, inshallah, met hun voor hun misdaden afrekenen.

Jezelf opblazen in een trein, bus, vliegtuig zijn spelde prikjes die tegen ons geloof in druisen. Het zijn voornamelijk burgers die je treft en het werk averechts.

Juist nu in Irak moet een charismatisch persoon opstaan die een duidelijke visie heeft over de toekomst. En dan komt het wel goed, want vanuit Irak kan er heel wat geregeld worden, vandaar m.i. de interesse van Amerika in dat land.