PDA

Bekijk Volledige Versie : Al Jazeera over Nederland na de moord op van Gogh



MO_NL
01-03-05, 15:51
starttijd=00:09:49&speelduur=00:05:40
bron: 2Vandaag.nl

Vorige week zond Al Jazeera een half uur durend portret uit over Nederland na de moord op Van Gogh. Korte fragmenten van die uitzending komen in 2Vandaag aan de orde in een item.

Wat te doen tegen een verdergaande polarisatie? Leo Kwarten, arabist, bekeek de uitzending van Al Jazeera . Een gesprek over de veranderde beeldvorming van Nederland in het Midden-Oosten, de invloed van Al Jazeera en de impact van het uitzenden van de beelden van Submission op moslims elders.

taouanza
02-03-05, 09:22
Terwijl de Nederlandse media moslims steeds meer ontmenselijkt en als angstaanjagende monsters afbeeldt zijn ze o zo bang dat ze verkeerd in beeld komen bij de moslims. Wat een helden!

'Waarom maakt Aljazeera deze reportage?'
Wat een vraag?Een journalistieke genie!

Vreemde_Vogel
02-03-05, 10:06
Mooie reportage van Aljazeera. :)

nl-x
02-03-05, 10:34
Ik heb bovenstaand stukje gezien. En ik vraag me echt af waarom de AVRO deze reportage heeft gemaakt?

Een ding bleek prio te hebben; Aljazeera schildert ons niet als boemannen af. :knife_hea

Bofko
02-03-05, 11:44
Geplaatst door Marruecos
Ik begrijp wel dat het nieuwswaarde heeft, omdat men toch het idee had dat Aljazeera zeer anti-Westers is en alles wat anders denkt als kwaadaardig bestempelt. Noem het zelfprojectie van de media alhier.

Alleen bij de scherpslijpers denk ik. Ik had al eerder een positieve indruk van Al Jazeera, na het zien van een documentaire over het reilen en zeilen bij dat medium.
Deze documentaire over Nederland is in ieder geval uitstekende PR voor Al Jazeera en het MiddenOosten.

Mark
02-03-05, 13:22
Ik zal mijn buurman eens vragen of ie in zijn volgende item wat aardiger kan zijn. Anders mogen zijn kinderen niet meer in mijn zwembad.

GroteWolf
02-03-05, 16:26
Ik kan het allemaal niet open krijgen.
Het zal wel iets zijn waarbij de Nederlanders de schuld krijgen, gezien de positieve reacties van de mensen die de Nederlanders overal de schuld van geven.

Ach, je afklomst bepaalt blijkbaar hoe je tegen de dingen aankijkt. Veel zijn we niet opgeschoten.

taouanza
03-03-05, 11:40
Geplaatst door GroteWolf
Ik kan het allemaal niet open krijgen.
Het zal wel iets zijn waarbij de Nederlanders de schuld krijgen, gezien de positieve reacties van de mensen die de Nederlanders overal de schuld van geven.

Ach, je afklomst bepaalt blijkbaar hoe je tegen de dingen aankijkt. Veel zijn we niet opgeschoten.

Zoals de waard is vertrouwt hij zijn gasten

GroteWolf
04-03-05, 16:01
Door mensen zoals jij, die dus hun mening geven over het voor hen onbekende, komen we maar niet vooruit.

Ik hou juist niemand tegen.